21. december 2019

Folkets vilje er populisme, fri debat er nazisme: NB og DF vil have folkeafstemning om indvandringen…

“Lad meninger brydes i et frit sprog”, skrev jeg forleden i en debat på Facebook, hvorefter en venstreorienteret spontant trak nazikortet. For at afklare mandens demokratiske sindelag, anbefalede jeg en folkeafstemning om den danske udlændingepolitik, og det var han selvfølgelig imod. Det var populisme, leflen for dumhed, og ville skabe en politik på ‘myter og ikke fakta’.

Udgangspunktet var i øvrigt at højrefløjen skulle tale pænere om muslimer, og meget apropos så har en stor af ugens mediedækning omhandlet Pernille Vermunds brug af ordet ‘perker’ i en tv-dokumentar. Det har fyldt mere i medierne end Nye Borgerliges fremragende forslag om at udskrive en folkeafstemning om regeringens lempelser af udlændingepolitikken jf. Grundlovens paragraf 42. Det kræver ikke flertal, men blot 60 mandater. Dansk Folkeparti skrev under, mens resten af folketinget blot smilende overbærende, inkl. strammerfløjene i de borgerlige partier. DF foreslog en lignende afstemning for snart tyve år siden. Folkets vilje er populisme, fri debat er nazisme. Cirka.

(Mette Thiesen på Facebook, 20. december 2019)

“En årsløn på 959.000 kroner plus 17 procent i arbejdsgiverbetalt pension.
Det kan blive virkeligheden for medlemmerne af Folketinget, når politikerne i det nye år skal forhandle om deres egen løn.”
(DR.dk, 20. december 2019)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106862/trackback

43 Comments »

  1. Der er intet mere ironisk end når en fra venstrefløjen siger, at hans følelser er fakta og reelle fakta er myter.

    Desuden: hver gang NB nævner §42 sidder jeg med den fornemmelse, at de ikke har læst stk. 4, som direkte siger, at finanslovspolitiske love ikke kan dækkes af §42. Jeg har gentagne gange forsøgt at få Vermunds reaktion på stk. 4 men mødes af stilhed hver gang.

    Kommentar by Quark — 21. december 2019 @ 11:26

  2. NB vil lære, at vi har mindre demokrati end de formentlig forestillede sig

    Kommentar by BB — 21. december 2019 @ 11:40

  3. “Udgangspunktet var i øvrigt at højrefløjen skulle tale pænere om muslimer”

    Hvad?? Vil det sige at, “ja kneppe din mor”, “lujer”, og “fåking dansker” er taget helt af bordet??
    Nåe, nej, det er jo ikke højrefløjen der taler sådan..

    Kommentar by Kimski — 21. december 2019 @ 11:52

  4. En løn på 1 million til et folketingsmedlem er helt ok med mig, hvis de afskaffer ALT deres ekstra frøns og specialgoder, og er HELT ligestillede med resten af befolkningen.

    Kommentar by kent — 21. december 2019 @ 12:03

  5. Se på de seneste 100 års folkeafstemninger, langt hovedparten har handlet om at tronfølgeren havde en tisse kone eller en tisse mand. Seneste rigtige afstemning var Maastricht og der lærte politikerne lektien

    Kommentar by redneck — 21. december 2019 @ 12:05

  6. Nye Borgerlige er populister og jeg stoler ikke på de der Seier-drenge og deres fine selskab. Jeg er ikke sikker på, at det er for vores skyld, at Pernille Spermmund sidder i Folketinget. Det var ærgerligt, at Rasmus Paludan ikke kom ind. Han er noget mere jordnær og gennemsigtig. Og så er han gået all-in. Det kan jeg godt lide.

    Kommentar by Fascist — 21. december 2019 @ 12:06

  7. Schweiz er vel det land, som i vid udstrækning, styres gennem direkte demokrati. Alle vigtige love siden 1848 er besluttet gennem folkeafstemninger. Så vidt jeg er orienteret, så har denne styreform ikke skadet landet!?

    Kommentar by T. Flodur — 21. december 2019 @ 12:21

  8. Glimrende indlæg, Kim. 80% af de “folkevalgte” er ikke andet end selvplejende karrierepolitikere. Ingen respekt for dem, eller deres demagogiske forsøg på at kapre point på den korte bane.

    Kommentar by Morten/Realisten — 21. december 2019 @ 13:16

  9. (Ligesom dengang Lars Hedegaard blev vredet frem og tilbage i De Danske MSM medier for måske at have overtrådt paragraf 266.B i en sætning på et interview på Snaphanen. Især Weekendavisens journalist på DR hev ham frem og tilbage, hvor man troede det skulle handle om den bog han havde skrevet…”Muhammeds piger” Ikke et ord om den. Ikke et ord om de bøger han havde skrevet. -Skide være med ofrene for Islam i den bog han skrev.- Ikke et eneste spørgsmålstegn ved hans bøger, men kunne en sætning gradbøjes i henhold til paragraf 266B kunne samtlige MSM hive og flå i manden….Men ikke et eneste ord om bogen og dets indhold….MSM var flintrende ligeglade eller for feje til at forholde sig til det han havde skrevet. Fejhedstyranniet, som går efter manden i stedet for bolden har kronede dage i MSM. Præcist ligesom med Tommy Robinson i UK. Jeg kunne brække mig over tidsånden)

    Kommentar by Michael Unna — 21. december 2019 @ 14:05

  10. Mange mennesker bliver flokdyr efter at have været igennem uddannelsesfabrikkerne.
    Ikke mindst journalister.

    Kommentar by Bastardo — 21. december 2019 @ 14:11

  11. #8
    Et unødvendigt vulgært og malplaceret sprogbrug tjener kun til at forringe Uriaspostens omdømme og dermed dens gennemslagskraft.

    Det er næppe, hvad et flertal af læsere og kommentatorer ønsker.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 21. december 2019 @ 14:48

  12. Kommentar by Henrik Wegmann — 21. december 2019 @ 14:48

    Hvis der skal være konsensus om alle indlæg herinde, skal Kim Møller straks lukke muligheden for at kommentere. Nye Borgerlige er lykkeriddere og for dem er Folketinget en travbane, hvis du spørg mig. Forkvinden har selv indrømmet, at hun bare gerne vil prøve at være i Folketinget i 4-8 års tid, og så vende tilbage til arkitektlivet med overklassen igen. Deres største sponsor er Peter Seier, der gerne ville have en hest ind mod sin storebror Lars Seier, der har spillet på hesten “LA”… og som halter noget på banen for tiden.

    Kommentar by Fascist — 21. december 2019 @ 15:08

  13. Seier-milliardærerne behandler Folketinget som Charlottenlund Travbane. Beklager, men jeg kan ikke tolke LA og NB på nogen anden måde. NB har ingen fremtid i Folketinget på længere sigt. Alle der har med partiet at gøre, mere eller mindre offentligt vedkender sig, at det bare er et midlertidigt overklasseprojekt.

    Kommentar by Fascist — 21. december 2019 @ 15:10

  14. Det vise tydeligt at “blå blok” kun består af DF og NB, resten er ude af spillet, eller spiller direkte på modstandernes hold, når det kommer til Danmarks overlevelse.

    Det er seriøst ved at være sidste udkald inden kaos indfinder sig!

    Kommentar by Santor — 21. december 2019 @ 15:23

  15. >1.: Du mener stk.6, ikke 4.
    I stk.6 er bl.a. undtaget lønnings- og pensionslove. Det er ikke det, denne sag drejer sig om.

    Kommentar by Gunnar Biering — 21. december 2019 @ 16:12

  16. Fascist — @ 12:06
    Det er vel sådan set ligegyldigt af hvilken grund Nye Borgerlige sidder i Folketinget. Der er vel næppe nogen af Folketingets medlemmer der ikke er selvisk?
    Det eneste der betyder noget er at Nye Borgerlige handler som de siger og lover.

    Jeg er enig i at det er ærgerligt at Rasmus Paludan ikke blev valgt ind. Men måske skulle Paludan også begynde at agitere ude på de små villaveje hvor der måske kunne hverves stemmer. Jeg tvivler på at Paludan kan samle flere stemmer ad koranafbrændingens vej, end han allerede har gjort.

    Kommentar by Henning Jensen — 21. december 2019 @ 16:20

  17. Stram Kurs har på deres første landsmøde vedtaget en miljøpolitik uden hysteri, en forsvarspolitik med realisme, en beskæftigelsespolitik med sigte på at give rigtig hjælp. Og en udvandringspolitik flertallet grundlæggende ønsker-
    Alt kan læses på Stram Kurs’ hjemmeside: stram kurs.

    Kommentar by Hul igennem? — 21. december 2019 @ 16:41

  18. NB er eneste redning på Borgen lige pt. De andre sover og DF slumrer.

    Kommentar by LarsB — 21. december 2019 @ 17:09

  19. En god årsløn til folketingspolitikere er nok en nødvendighed, eller får vi kun pamperne fra fagforeningerne, skolelærer og andre offentligt ansatte, som er mødelagt!
    Derudover er det skammeligt at se både de borgerlige og socialdemokraterne på vej væk fra deres valgløfter med over 300 km/t! Det er virkelig ynkeligt, men vælgernes hukommelse er kort! Hvem husker Lars Løkkes straksopbremsning, der resulterede i 75.000 ekstra og siden Socialdemokraterne er kommet til, er der på den korte tid kommet 13.000! Man bliver nødt til at konkluderer at de gamle partier simpelthen ikke vil stoppe tilstrømningen!
    Et effektivt flygtningestop vil også blokerer for danske politikeres adgang til bengnaver jobs i EU! Derfor sker det ikke!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. december 2019 @ 17:32

  20. Se på den trætte travhest LA og se, hvor NB befinder sig om 8 år. NB har absolut ingen indflydelse i Folketinget. En tilfældig domsmand i en retssag med en perker har større indflydelse på dansk udlændingepolitik end NB nogensinde får. Pernille kan ingenting uden hendes rige mand, hendes rige sugardaddy og en eller anden Seier-pressechef, der er meget stolt af, at han var “med til at lave Liberal Alliance”. Schweiz er deres rigtige hjemland. Folketinget deres travbane.

    Kommentar by Fascist — 21. december 2019 @ 18:07

  21. Henning Jensen — 21. december 2019 @ 16:20

    Ja, det ville være gavnligt, om Paludan udvidder repeturaet, så det ikke fortsat kører i samme rille.

    Jeg er også helt enig i, at det der betyder noget, er om et parti/NB handler efter hvad de siger og lover. Hertil må jeg sige, at NB nok er det eneste parti i forlketinget, der kan mønstre flest tilfredse og stolte vælgere og har man set Pernille Vermund på tætteste hold, kan man ikke være i tvivl om, at hendes udmeldinger og meninger kommer direkte fra et ærligt indre.

    Og så tror jeg da også lige, at samtlige, nu, genvalgte partier ligger langt bagud ift. NB, når det kommer til daglig arbejdsindsats og vælgernes forventede prestation deraf. Stiller vi det tillige op i forhold til, partiapparatet de har at gøre med på Borgen, ift. de andre partier, så står de, forsigtigt skønnet, langt over alle andre på Borgen.

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. december 2019 @ 00:19

  22. Fascist — 21. december 2019 @ 15:10:

    Vil du ikke lige give nogle konkrete fakta links til din kommentar, så man seriøst kan forhlde sig til det?

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. december 2019 @ 00:21

  23. 8. Fascist
    Helt enig i det du skriver.

    14. Henrik Wegmann
    Jeg synes da det er pænt skrevet, jo mere man pakker det ind, des mere slimet er der og jo nemmere glider det ned. Er det ikke rigtig ??

    Kommentar by Charles Nielsen — 22. december 2019 @ 00:24

  24. 24. P. Andersen
    Vi kan rolig stole på at Astrid Kragh sad for bordenden.

    Kommentar by Charles Nielsen — 22. december 2019 @ 00:27

  25. Ok, Fascist troll… Jo, NB har indflydelse ved at sidde i Folketinget, måske ikke direkte i salen nede mellem alle tossepartiernes udanske dagsordener, men deres gennemslagskraft i befolkningen vokser ved at holde fokus på de vigtige emner. Ergo, stor folkelig indflydelse og i opposition er dette guld værd, det er sådan partier bliver større ved at folk nu kan se det hårde arbejde udfolde sig seriøst. Det giver respekt og således flere stemmer, det er sådan det foregår, vælgerne får jo syn for sagen her.

    Kommentar by LarsB — 22. december 2019 @ 00:28

  26. De fleste folketingspolitikere er i dag vores fjender…de er også landets fjender…se hvad der er sket med landet under deres “diktatur”…så absolut skræmmende…ikke?

    Kommentar by Black Watch — 22. december 2019 @ 02:04

  27. En politiker er en forbryder som endnu ikke er blevet dømt og fængslet. -På ubestemt tid.

    Kommentar by Nielsen — 22. december 2019 @ 04:56

  28. @ T. Flodur — 21. december 2019 @ 12:21

    Nemlig og med vor dages internet behøver vi ikke engang at samles på torvet hver Fredag for at stemme ved håndsoprækning. Det kan gøres hjemmefra med en PC eller mobil.

    Det ville være det RIGTIGE folkestyre. Folketinget kunne reduceres til en flok embedsmænd der varetager folkets valg rent administrativt.

    Dem der ville lege politikere og have indflydelse på andre, kunne gøre det for egne midler og egen tid. Folk kunne så selv afgøre om de gad lytte til idioten eller ej.

    Frihed til alle også idioterne!

    Kommentar by Santor — 22. december 2019 @ 09:29

  29. Den muhammedanske “debattør” Nima Zimani kalder i dag Pernille Vermund for en “billig tøjte med silikonebryster og lårkorte kjoler” i et indlæg på eb.dk.

    Den såkaldte “moderate muslim” havde naturligvis helst set fru Vermund iført den regelrette burka…

    Kommentar by Revisoren — 22. december 2019 @ 10:57

  30. @ P. Andersen — 22. december 2019 @ 11:29

    Hacking, jow men du overlader glad og gerne dine penge, personlige oplysninger og ikke at forglemme din gøren og laden på nettet.

    Det er selvfølgelig underforstået at der er kontrol og med AI ville man fange selv det mindste forsøg på svindel.

    Chancerne for svindel er ikke større end de er i dag med stemmesedler!

    Kommentar by Santor — 22. december 2019 @ 13:32

  31. Folkeafstemning er helt igennem et fint middel til at vise politikerne at vi faktisk har folkestyrer i Danmark, altså når politikerne forsøger at gennemtrumfe noget, som befolkningen er imod, så er folkeafstemningen et fortrinligt middel! Men det er for svært at få et lovforslag til folkeafstemning, det kræver 60 folketingsmedlemmers underskrifter, og det burde være f.eks. 30.000 eller 50.000 underskrifter samlet ind blandt almindelige mennesker!
    Modargumentet mod folkeafstemninger er at folk stemmer om alt muligt andet end det, der er til afstemning, måske, men det kunne være fordi de emner, som virkelig interesserer folk ikke kommer til afstemning. Altså flere folkeafstemninger tak! Og helst om emner hvor politikere og befolkning er uenige f.eks EU og indvandring!

    Kommentar by Den Nervøse — 22. december 2019 @ 16:02

  32. *14
    Enig, lad argumentet være nok.
    Derfor nej til Stram Kurs og Rasmus Paludan, egentligt tror jeg at han, med sin vulgære omtale af Hottentotter, har skubbet rigtigt mange potentielle højrefløjs vælgere direkte i favnen af venstrefløjen!

    Kommentar by Den Nervøse — 22. december 2019 @ 16:06

  33. P. Andersen — 22. december 2019 @ 14:12
    Det er ikke engang forsøg på dobbelterklæringer hun undskylder sig med. Det er såmænd anmodninger om at måtte afgive en erklæring. Det vil sige, at den enkelte vælger stadig skulle igennem “betænkningstiden”. For derefter at blive stoppet af at systemet kun tillader een vælgererklæring per person. Altså et ikke-problem, som bruges som undskyldning for at fjerne demokratiet.
    Derimod er det fuldt ud accepteret, at venstrefløjen importerer ekstra vælgere til evig forsørgelse på skatteydernes regning.

    Kommentar by Lider af danskhed — 22. december 2019 @ 16:44

  34. Nervøse — 22. december 2019 @ 16:06
    Hvis du har lyst til at tale pænt, indtil du har kniven for struben, så held og lykke med din gode opdragelse. Det bliver bare ikke den, der redder landet.

    Kommentar by Lider af danskhed — 22. december 2019 @ 16:51

  35. #4
    Det rigtige ord er : Mafia.
    Partier er mafia, virker ved udplyndring, trusler, lokumsaftaler og prostitution..

    Kommentar by Hul igennem? — 22. december 2019 @ 17:07

  36. *42 og 43
    Det er ikke et spørgsmål om jeg ønsker at tale pænt, jeg er såmænd også træt af debatten om tonen i debatten, men jeg tror kun Paludans Vulgære tale skader sagen!
    Derfor er NB det bedste valg! I kan mene at danskerne skal ruskes op, men med den vulgære tale opnås kun en god mavefornemmelse, og det kan vi faktisk ikke bruge til ret meget. Det skræmmer flere væk end det samler op og alt andet lige så skader det sagen!
    Altså tal pænt, selvom du har lyst til at bande, og kom så med dine argumenter. Argumenterne vil alligevel være nok, for de er langt bedre end din modparts!

    Kommentar by Den Nervøse — 22. december 2019 @ 17:14

  37. kr. 959.000 i årsløn og 17% i arbejdsgiverbetalt pension – det virker som en helt markedskonform honorering for personer med uafsluttede uddannelser og ingen erfaring…

    Udpluk af de imponerende CV’er:

    Folketingets formand, Henrik Dam Kristensen, har vist engang været landpostbud.

    Social- og indenrigsminister, Astrid Krag, er højt respekteret ekspert i prostitution, skader på tarmsystemet som følge af hyppig penetrering og stomi, men har ingen arbejdserfaring udover et vikariat i hjemmeplejen…

    Socialdemokratiets finansordfører, Benny Engelbrecht, har vist nok bestået folkeskolens afgangsprøve (!!), men det har aldrig været et problem, da partibogen var i orden.

    Du skal ikke være veluddannet og flittig, du skal blot melde dig ind hos sosserne, og fedte dig ind hos de rigtige. Præcis som i alle de andre partier.

    Kommentar by Polka — 22. december 2019 @ 17:40

  38. Vi skal ikke have offentlige afstemninger i form af elektronisk stemmeafgivelse via nettet.

    Den eneste garanti imod valgsvindel vil nemlig da være at alle kan kontrollere deres egen stemmeafgivelse efterfølgende, hvilket i praksis, som i Sverige, vil betyde at man er nødt til at stemme på syvkløverpartiet i fuld offentlighed, for ikke at blive stemplet som en, der stemmer forkert.

    I vort fremragende enkle system, som dog bør forstærkes med legitimationskrav, kan man sim f.eks. pædagog med fasthed i stemmen hævde at have stemt på SF, skønt man har stemt på SK, idet ingen kan bevise det.

    Kommentar by Træt — 22. december 2019 @ 18:52

  39. Den Nervøse — 22. december 2019 @ 17:14
    Det er et fair argument at grovheden ikke tiltaler alle. Men hvis Paludan havde stillet sig tavst i et hjørne og lignet de andre får, havde ingen opdaget ham. Og du MÅ da indrømme, at nogen har fået som fortjent. Jeg griner stadig når jeg tænker på optrinnet med Mimi.
    Nye Borgerlige er da et charmerende lille parti, og de gør det godt med at udstille nogle af de ulogisk tænkende i tinget. Men deres politik, om end bedste repræsenteret p.t., er for lidt og for sent.

    Kommentar by Lider af danskhed — 22. december 2019 @ 20:34

  40. *48
    Måske var det bedre om Paludan aldrig var blevet opdaget, NB havde et momentum og kunne på en god dag have fået 6-8 % af stemmerne og kunne have talt med betydelig større vægt end i dag!
    Det er muligt at du fik dig et godt grin og hvad så, var det manglende indflydelse værd?

    Kommentar by Den Nervøse — 23. december 2019 @ 00:00

  41. Lider af danskhed — 22. december 2019 @ 20:34:

    Øhhh, undskyld mig, men NB er da det eneste parti i Folketinget der agerer for sig på deres vælgeres vegne
    Og hvad mener du mere præcis, med:
    “Men deres politik, om end bedste repræsenteret p.t., er for lidt og for sent.”
    Hvad mener du er for lidt iht. NBs 4 representanter på Tinge?
    Og hvornår og med hvad mener du de har handlet for sent?

    Kommentar by M.S. Carstens — 23. december 2019 @ 00:24

  42. Den Nervøse — 23. december 2019 @ 00:00
    Hvis din antagelse, om at Stram Kurs “kostede” Nye Borgerlige 2/3 af deres stemmer, passer. Så forstår jeg da godt din holdning. Men har du set en meningsmåling for nylig? Nye Borgerlige ligger jo ikke ligefrem tæt på en gazellepris… Og hvis du mener, at det skyldes, at Stram Kurs har afholdt for mange demonstrationer eller har en youtube-kanal. Så undskyld mit manglende overblik, for jeg KAN bare ikke se koblingen.

    Kommentar by Lider af danskhed — 23. december 2019 @ 01:41

  43. M.S. Carstens — 23. december 2019 @ 00:24
    Rolig nu, jeg roser dem jo netop for deres handlinger med at få udstillet nogle dårligdomme. Troede du, jeg forlangte mirakler med 4 mandater?
    Jeg betvivler deres politik, da jeg ikke mener, at DK bliver reddet af at tale om hjemsendelser af et par kriminelle udlændinge. Statsborgerskaber er kastet i grams, og vi bliver nødt til at tale om inddragelser af disse. Ellers sidder vi bare og fedter lidt frem og tilbage med hvornår DK bliver muslimsk. Opgaven går ud på at bevare den oprindelige lokalbefolkning. Vi fylder ikke så meget på landkortet, det er ikke urimeligt at vi passer på os selv.

    Kommentar by Lider af danskhed — 23. december 2019 @ 01:55

RSS feed for comments on this post.