27. december 2019

Nørrebro’er: “Jeg har lyst til at flygte fra det, men det her er vores hjem… vi har ikke andre steder…”

Intet medie har fortalt noget om etniciteten på de her aggressive Nørrebro-unge, men det behøves heller ikke, for alle ved hvem det drejer sig om. DR har talt med flere øjenvidner, og her kommer virkeligheden råt for usødet, så man skal langt til venstre for virkeligheden for at finde apologeter. Fra DR.dk – Borger efter fyrværkeri-ballade på Nørrebro: ‘Mine børn bliver bange – vi er i vildrede’.

“En kvinde, der ønsker at være anonym, fortæller om telefonsamtaler med Københavns Politi, hvor betjentene virker magtesløse.

– Jeg har foretaget adskillige opkald til politiet, som føler sig magtesløse med den gældende lovgivning og siger til os, at det kun vil blive værre i løbet af den næste uge, og at de intet kan stille op, fortæller kvinden.

Hun observerede i går, at der ankom flere biler i området, som havde bagagerummet fyldt med fyrværkeri, der blev delt ud på gaden. Hun vurderer, at nogle af de unge, der tog imod fyrværkeriet, var helt ned til 10 år gamle.

– De affyrer fyrværkeri imod hinanden, forbipasserende og bilister. Vi så, hvordan forbipasserende forsøgte at forskanse sig i en døråbning, bussen blev beskudt, og vores vinduer bliver ramt.

– De seneste aftener er forløbet med bange og grædende børn. Vi er i vildrede. Jeg har lyst til at flygte fra det, men det her er vores hjem, som jeg også gerne vil passe på, og vi har ikke andre steder vi kan tage hen, fortæller kvinden.

– De holdt bomberørene i hånden og rettede det hen ad gaden. Når man lige kommer gående og får sådan en i øjet, så er det ikke så rart, siger Peter Teglhus Hansen, der arbejder som biblioteksbetjent.”

(Brian Esbensen på Twitter, 27. December 2019)

BT har talt med 22-årige Line Rasmussen, der planlægger at flytte fra Nørrebro.

“Hun kunne ikke høre, hvad de råbte. Hun kunne ikke forstå det. Men det behøvede hun heller ikke. Hun var ikke tvivl. Det var hende, det handlede om. Hende, der var målet. … Gruppen af drenge stod kun fem meter fra hende. De havde blokeret cykelstien med en masse væltede cykler. Der var ingen vej forbi. Det næste, hun så, var lysglimtet. Fontænen af små gnister, der let dansede hen over bilens tag. Drengene havde placeret et stort fyrværkeribatteri på en parkeret bil og havde netop sat en lighter til lunten. En af drengene stillede sig nu om bag batteriet, tog fat i siden på det og rettede det direkte mod Line.

Line Rasmussen lider af angst, og hændelsen fredag aften har efterladt hende i en forværret tilstand…”

Mere.

“- En kvinde kommer gående på Korsgade, hvor en gruppe på tyve personer kaster en genstand efter hende, som hun vælger at samle op. – Det viser sig at være et kanonslag, der sprænger i hendes hånd, siger vagtchef for Københavns Politi, Michael Andersen.” (Ekstra Blandet, 8. december 2019)

“Utallige bomberør mod passerende cyklister. Kaskader af raketter efter busser og biler. Batterier en masse mod åbne vinduer og døre. … Jeg er nemlig ved at kaste håndklædet i ringen og flytte. Jeg gider ganske enkelt ikke længere. Og hvis ikke, det var fordi, at Indre by er for tomt, Frederiksberg for stift, Østerbro for pænt og Vesterbro for tåbeligt så var det sket forlængst.” (Hassan Preisler, Facebook, 27. december 2019)

“Helsingør Dagblad har været i kontakt med en beboer i området, som så branden opstå. Han fortæller, at fire drenge skød med bomberør mod en beboerblok på Sydvej, og at dette endte med at sætte branden i gang.” (Helsingør Dagblad, 27. december 2019)

Oploadet Kl. 23:37 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106992/trackback

38 Comments »

  1. DR havde ellers en ekspert fra lokaludvalget ude og sige, at det var teenage-hjerner. Rosa Lund sagde i samme artikel, at man burde forbyde fyrværkerisalg indtil nytårsaften, selvom det jo allerede var forbudt i går.

    Kommentar by Fascist — 27. december 2019 @ 23:48

  2. Beskeden til skræmte og bange danskere i Danmark:
    Flyt eller hold kæft.

    DJØF-mafiaen arbejder målrettet på Danmarks ødelæggelse. NWO-satanisterne trækker i trådene bag tæppet.

    Kommentar by Iznogut — 27. december 2019 @ 23:48

  3. Jeg græder tørre tårer.

    Kommentar by Elvadatter — 27. december 2019 @ 23:51

  4. Så må vi straks forbyde al fyrværkeri i Danmark…. for selvom det er forbudt at skyde på folk med fyrværkeri hjælper det jo ikke

    Kommentar by redneck — 28. december 2019 @ 00:07

  5. https://www.bt.dk/krimi/s-politiker-det-er-kun-en-gruppe-der-staar-bag-uroligheder-paa-noerrebro

    »Det er unge drenge med indvandrerbaggrund. Jeg ved, at der er en berøringsangst, og at man ikke må sige det. Men det er dem – og kun dem – der står bag urolighederne.«

    Så kontant er udmeldingen fra folketingspolitiker Lars Aslan Rasmussen fra Socialdemokratiet.

    Kommentar by redneck — 28. december 2019 @ 00:11

  6. Men hvad i alverden er der dog sket? Den lokale grønthandler har jo alle dage været skide sød!

    I øvrigt ingen grund til at undre sig over, at politi og medier intet siger om gerningsmændenes etnicitet: det er blot en helt naturlig følge af Marrakesh-aftalen, og det har været ganske tydeligt det seneste års tid. Den eneste etnicitet, man må rapportere om, er etniske danskeres.

    Kommentar by R. W. Emerson — 28. december 2019 @ 00:39

  7. Bliver Paludan myrdet pga. Avisen, eller bare det der ligner, skal man nu nok forvente at Avisen bliver brændt af.

    Kommentar by Charles Nielsen — 28. december 2019 @ 00:49

  8. Ot. Med julehumør.

    lige til at grine af. For Ejner har altid ret.

    Man kommer bare i Nytårs humør, dansk humor når den er bedst.

    https://youtu.be/sbCX1fZ55es

    Kommentar by Charles Nielsen — 28. december 2019 @ 00:53

  9. Definitionen på en stat er at den kan beskytte sine borgere og at den kan beskytte sine grænser. Den skal have voldsmonopolet. Alt det er nu ved at skride!
    Nu ved vi ikke hvad de pågældende personer, som nu ønsker at flytte, stemte ved sidste valg, men hvis jeg ikke tager meget fejl var det nok ikke NB. men rødt formodentligt mørkerødt, og hvis ikke de selv kan se det, så er det vores pligt at fortælle dem at de ligger som de selv har redt!
    Jeg er bange for at dette kun er præludiet til hvad fremtiden bringer. Det er jo ikke fordi vi ikke er blevet advaret og vi har jo været der før! Der var de store bål i gaden en vinterferie for nogle år siden og for nyligt Paludanoptøjerne!
    Det er virkelig skræmmende at politiet kaster håndklædet i ringen, hvem skal så beskytte os?

    Kommentar by Den Nervøse — 28. december 2019 @ 05:47

  10. Hvad er det for noget vrøvl, Preisler siger om København? Flyt dog, mand. Indhegn Nørrebro, hvis I ikke vil sende barbarerne hjem. Nørrebro er kun halvt så stort som Østerbero. Ingen vil savne andet end Assistens Kirkegård

    Kommentar by BB — 28. december 2019 @ 07:48

  11. Ja det bliver spændende kl 24 når folk samles på rådhuspladsen.
    https://www.bt.dk/krimi/beredskabet-om-fyrvaerkerikrig-ubeskriveligt-dumt

    Kommentar by Anonym — 28. december 2019 @ 08:00

  12. Lav nu en anonym linie hvor man kan oploade billeder og video af de unge. Og tillad det at blive brugt som bevismateriale.

    Kommentar by Gregers — 28. december 2019 @ 08:14

  13. Idag fyrværkeri, i morgen våben!

    Kommentar by Anonym — 28. december 2019 @ 08:48

  14. Fyrværkeri Ja så fik de grønne en undskyldning for at forurening med fyrværkeri kan undgås.
    https://www.bt.dk/samfund/debatten-for-og-imod-fyrvaerkeriforbud-raser-her-er-danskernes-argumenter

    Kommentar by Anonym — 28. december 2019 @ 08:55

  15. Raketforskere?

    Kommentar by Bastardo — 28. december 2019 @ 09:29

  16. I mellemøstlig, muslimsk kontekst er det danske samfund en fjende, der skal terroriseres og nedkæmpes. Der findes for unge mænd ingen andre muligheder. De har er opdraget ind i det, og 70- 80 % har moderat eller lav iq, sådan rundt regnet, og de vil ikke kunne gennemføre uddannelse, andet end på en enorm velvilje til at lempe.dem igennem, eller vil kunne navigere i et kompliceret samfund. De er ofte dårligt stimulerede i opdragelsen, fordi deres forældre heller ikke har de nødvendige forudsætninger.

    Pigerne klarer sig bedre uddannelsesmæssigt, fordi de er lukket inde. Men hvis man har dem tæt inde på livet, finder man hurtigt ud af, at de bag deres søde og smilende ydre har et forsimplet verdensbillede, det er mest sminke og tøj og venindedrama og sladder, lig de dummeste danske piger, og så skal de hurtigt score en ægtemand og føde sønner. De bidrager kun til udbredelse af mere af elendigheden.

    Det hjælper ikke at rømme Nørrebro for danskere, det bliver bare det samme et nyt sted, men jeg synes til gengæld at mange nørrebroerne selv har stemt sig til festlighederne.

    Kommentar by Uno — 28. december 2019 @ 10:18

  17. Bemærk i kommentarfeltet på twitter har du også Anders Lund Madsen der erklærer sig enig med Esbensen.

    Man bliver så træt over den danske kulturelite.

    Kommentar by nej — 28. december 2019 @ 11:13

  18. Tag et blik på ddr.dk facebookside og se folks kommentarer. Systemets hjernevask er skræmmende effektiv.

    Kommentar by Bilka — 28. december 2019 @ 11:14

  19. Kære Nørrebroere:

    Flyt ikke fra Nørrebro! Bliv og kæmp for jeres dejlige, inkluderende multikulturelle samfund. Det er på Nørrebro, utopien skal realiseres. Det er hos jer, Enhedslistens, Alternativets, og De Radikales visioner skal blive til virkelighed, så alverden kan se, hvor skønt Det Multikulturelle Samfund er!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 28. december 2019 @ 12:32

  20. Det er ikke multikultur der hersker på Nørrebro. Det er duokultur. En muslimsk kulturhalvdel, der terroriserer de vantro, og en forskræmt kulturhalvdel af rummelige, tolerante, inkluderende venstreorienterede tåber, som nu ser deres verdensbillede krakelere. Hensigten med terroren er at trænge de vantro ud af bydelen, så muslimerne kan få den for sig selv. De viser ingen taknemmelighed over for deres naive velgørere.

    Hvis ikke mønstret kan risikere at brede sig til andre bydele, kunne man jo blot sidde at godte sig over synet af disse venligboere der ser deres illusioner falde sammen.

    Hvis man skal forhindre den øvrige del af København i at lide samme skæbne som Nørrebro, skal man stoppe med at bygge billige, almene boliger til indvandrerne.

    Kommentar by JC — 28. december 2019 @ 13:09

  21. Drengestreger? Nej, det er bagholds træning i bedste jihad-stil.

    De her “unge” har ingen problemer med at lemlæste andre, helt i koraaaaaaaaaaaens ånd. Tænk hvad de kan gøre med rigtige våben!

    Multikulturen i frit amokløb på danske gader!

    Kommentar by Santor — 28. december 2019 @ 13:11

  22. Fortsæt jeres projekt på Nørrebro. Forlad ikke jeres Utopia og begynd forfra et andet sted. Vis os, at Nørrebro er Danmarks mest inkluderende og vidunderlige paradis. Også udenfor gårdhaven og privatskolen.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 28. december 2019 @ 13:17

  23. Er der ikke stjålet en masse rundt omkring fra?
    Import fra udlandet.
    Det er vel nemt at få rundt omkring fra. Vandel xflyveplads og de gamle bunkers.

    Kommentar by Anonym — 28. december 2019 @ 14:27

  24. > Santor påpeger at disse “drengestreger” er træning i bagholdsangreb fra kommende jihad-krigere! Korrekt!
    Dette er en magtdemonstration fra præmie-perkerne.
    Hvem har magten på NørreBro?
    Hvor lang tid går der inden Politiet kommer, hvis de kommer.
    Er der tid til at sætte en bus i brand.
    Kan man skyde et par cyklister.
    Kan man skyde direkte på Politi og brandvæsen.
    Skyder Politiet tilbage/igen.
    Hvordan reagere folk der bor i området.
    Og ham der Brian(navnet siger alt!) fra det mørke Jylland, jamen du er da en helt i din Provins, godaw Do!

    SIAD! Direkte demokrati NU! Stem NB! Ud af EU/FN! Støt GI! Støt SK!
    P.

    Kommentar by Piotr — 28. december 2019 @ 15:11

  25. Der har været meget snak om noget som helt sikkert er muggier der fyrer fyrværkeri efter alt og alle. Det er der i sig selv ikke ret meget nyt i, men det er vigtigt at nævne hvad folk stemte i Nørrebro. Både NB og Stram Kurs fik 0,8% og Radikale, SF og EL fik rigtig mange stemmer. EL fik hele 28,5% og Radikale fik 19,1%. Så beboerne på Nørrebro fik hvad de havde stemt for.
    https://www.kmdvalg.dk/fv/2019/F105.htm

    Kommentar by Daniel — 28. december 2019 @ 17:01

  26. Er der noget om angrebs mand?
    https://www.bt.dk/krimi/flere-passagerer-ramt-af-salmiakspiritus-i-tog

    Kommentar by P — 28. december 2019 @ 17:17

  27. “Jeg har lyst til at flygte fra det, men det her er vores hjem… vi har ikke andre steder…”

    Som dansker har jeg kun ét land – Danmark.

    https://ekstrabladet.dk/112/mand-anholdt-for-at-kaste-salmiakspiritus-paa-togpassagerer/7935539

    Ingen etnicitet nævnt. Marakkechaftalen skal jo overholdes.

    Kommentar by Hr. Snusk — 28. december 2019 @ 17:18

  28. […] Det danske samfund og ordensmagten er til grin, og danskerne mister langsomt, men sikkert respekten for politi og myndigheder.Se også Nørrebro’er: “Jeg har lyst til at flygte fra det, men det her er vores hjem … vi har ikke and… […]

    Pingback by Når samfundet mister grebet: Fyrværkerigalninge bliver løsladt efter få timer – Free Speech Blog — 28. december 2019 @ 18:40

  29. Forældrene er lige så tossede som deres rådne møgunger, hvordan kan systemet blive ved med at ignorere en voksende gruppes fejlende børneopdragelse, selvom alle har lige muligheder i samfundet. Det her er jo blot mere vold fra en beviseligt uintegrerbar kulturel befolkningsgruppe, der ikke kan kaldes velintegreret noget sted i Europa. Årtiers forsøg taler sit eget sprog, det er kun blevet værre. Hverdags-jihad mod danskerne er sgu da ikke drengestreger, jeg er dødtræt af alle disse bortforklaringer ang. islamiseringen, pga. berøringsangst overfor en problematisk befolkningsgruppe man udmærket er klar over er årsagen. Hvorfor bliver nok vælgere også trætte.

    Kommentar by LarsB — 28. december 2019 @ 21:19

  30. *19 Morten
    Det var ikke pænt skrevet, du udstiller jo Nørrebrobeboere som hyklere! Naturlig bliver de og kæmper for det multikulturelle og multietniske samfund, lige til det sidste, de vil aldrig erkende at de har taget fejl selv ikke nå de har pistolen for panden!

    Kommentar by Den Nervøse — 28. december 2019 @ 23:49

  31. Lavede DDR’s radioavis den sædvanlige komiske Ali, eller var der rent faktisk fredeligere på Nørrebro fredag aften end de foregående aftener?

    Kommentar by Træt — 29. december 2019 @ 00:02

  32. I sverige vil de bruge droner til overvågning. Men hvad sker der ellers i europas byer? Ties det ihjel, eller hvad? For det er vel ikke kun i norden.

    Kommentar by P — 29. december 2019 @ 07:10

  33. Fedt at speltfisserne får hvad de stemmer på.

    Kommentar by Flaskeposten — 29. december 2019 @ 07:42

  34. Hvis en eller flere af de 3,9% af vælgerne der ved seneste folketingsvalg stemte på Dansk Folkeparti, Nye Borgerlige eller Stram Kurs er blevet forulempet, så synes jeg det er trist.
    Hvis de derimod tilhører den gruppe på 96,1% der stemte på de indvandrervenlige partier, så kan jeg kun sige stort tillykke og endnu et godt nytår!

    Kommentar by bjarne binee — 29. december 2019 @ 10:26

  35. *bjarne
    De indvandre skeptiske partier fik heldigvis flere stemmer end du nævner. DF. fik 8.7% NB. fik 2,4 og SK. fik 1,8 til sammen 12,9% stadig uendeligt lidt og det skyldes at venstrefløjen på populistisk vis erobrede dagsordenen med klimapolitikken.

    Kommentar by Den Nervøse — 29. december 2019 @ 11:07

  36. https://ekstrabladet.dk/112/efter-voldsom-ulykke-nu-griber-politiet-ind/7936496

    Kommentar by P — 29. december 2019 @ 16:06

  37. #31 Den nervøse
    Som du muligvis er opmærksom på, så handler det om uro på Nørrebro og ikke om uro i Skagen eller Gedser.
    Hvis nogen er kommet til skade så er det personer på Nørrebro og ikke lille fru Hansen i Give.
    Jeg har derfor oplyst om hvordan vælgerne på Nørrebro stemte ved seneste folketingsvalg. Her stemte 96,1% på indvandrervenlige partier og har derfor selv et medansvar for den fare de har udsat sig selv for.
    Dine oplysninger om landsresultatet er derfor ikke relevante i forhold til vælgerne på Nørrebro.

    Kommentar by bjarne binee — 29. december 2019 @ 19:09

  38. De er sjakaler..
    Hverken mere eller mindre !!!

    Kommentar by Modstand — 30. december 2019 @ 16:05

RSS feed for comments on this post.