8. januar 2020

Tomas Lagermand Lundme: ‘Jeg trak også anklagen tilbage hos politiet, fordi jeg ikke ville være racist’

Jeg har tidligere omtalt historien her på bloggen, men her er den RAF-sympatiserende Enhedslisten-kommunist hudløs ærlig, og essayet ligner til forveksling et råb om hjælp. Der bliver ikke sat ord på de ‘mørke’ gerningsmænd der forstyrrede hans antiracisme og sendte ham til psykolog, men det drejer sig om tre tyrkere og tre iranere ved de to på hinanden følgende episoder. Ikke i Günyüzlü eller Tavarreh i grænselandet mellem Tyrkiet og Iran, men på Vesterbro i København. Forfatteren er homoseksuel, og gift med DR-underholdningschef Jan Lagermann Lundme.

Essay af den forfatter Tomas Lagermand Lundme i Politiken – Lige meget, hvor stor en kærlighed jeg prøver at skubbe ud i verden, bliver den altid ødelagt af hadet.

“For 10 år siden blev jeg overfaldet to gange på en nat. Det første overfald var fysisk. Det andet var både fysisk og psykisk. Bagefter kom mørket. Det blev mit sted at bo i mange år. …

Tre mænd overfaldt mig på Vesterbrogade i København ved 2-tiden en nat mellem lørdag og søndag… Fire tænder blev slået løs. Min læbe blev flækket. Der var en af de tre, der sparkede mig i ansigtet. Jeg prøvede at beskytte mig selv med mine hænder.

… Jeg kom på benene. Jeg havde brækket et par ribben. Det vidste jeg ikke. … Min læbe var flækket, fire fortænder var sparket i stykker. Nu var de små og takkede, næsten som smadret porcelæn. En stor del af min ene kind og pande var ikke andet end blod. Da jeg kiggede på min mave, skuldrene og noget af ryggen, var den allerede rød, hævet, gul, og der var gået hul mange steder. Jeg begyndte at græde. Af angst. I chok. Tårerne gjorde ondt i hullerne i mit ansigt. Blod og vand fik bare alting til at løbe.

… En sort bil holdt ind. En mand kom ud på gaden lige ved busstoppestedet foran lyskrydset. Han sagde, han ville hjælpe mig. Han virkede flink. … Han tog min telefon. Han tog kvælertag på mig. Jeg skreg ikke, jeg sank bare ind i mørket.. De ville have min kode til mit dankort. Min mand skreg til gengæld i min telefon. Det kunne jeg høre.

‘Lad min mand være’, råbte han.

Det gjorde det bare værre. Så var jeg et bøssesvin i deres bil. Klam, ulækker. Det værste af det værste.

… Selvhadet kender jeg alt til. Det had har været mit hele mit liv. Jeg gik til psykolog.

Men jeg tænkte hele tiden, at det var min egen skyld. Jeg trak også anklagen tilbage hos politiet, fordi jeg ikke ville være racist.

Bare fordi de seks mennesker, de tre på gaden og de tre i den sorte bil, havde været mørke, var det ikke ensbetydende med, at andre mørke ville gøre det her mod mig. Igen. Eller mod andre. Jeg ville ikke hade andre. Kun mig selv. Det blev jeg professionelt god til.”

(Collage: Tomas Lagermand Lundme, forfatter)

Oploadet Kl. 11:42 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107209/trackback

29 Comments »

  1. IDGAF – han har selv stemt for det.

    Kommentar by Johnson — 8. januar 2020 @ 12:14

  2. Idiot

    Kommentar by der Adler — 8. januar 2020 @ 12:30

  3. Idioten vil ikke anmelde sit eget overfald, fordi han er bange for at blive kaldt racist? Han fortjener prædikatet -Idiot-.

    Kommentar by Michael Unna — 8. januar 2020 @ 12:31

  4. Wallah, min bror, nu kan vi bare tæsk di bøs svin, di dum panzersvin kom’ ikk

    Wallah

    Kommentar by redneck — 8. januar 2020 @ 12:35

  5. Et pragteksemplar af en klam dhimmi!

    Kommentar by Revisoren — 8. januar 2020 @ 12:37

  6. Vores forvirrede ven må sende et bekymringsbrev til Mogens (gør plads til Islam) Jensen, erklæret homoseksuel, nuværende ligestillingsminister.

    Nedbrydning af Danmark sker ikke alene på gadeplan, men fra Folketinget. En homoseksuel ligestillingsminister der ønsker Islam i Danmark – det er sg´ toppen af idioti.

    Kommentar by k.m. — 8. januar 2020 @ 12:43

  7. Manden er ødelagt, Danmark er ødelagt, er det mon på tide at bære tåregas eller skal der andre midler i brug?

    Kommentar by Draugr — 8. januar 2020 @ 12:51

  8. Jeg kan godt huske sagen. Fjolset skrev endda en længere beretning i politikken, hvor han konkluderede at hele miseren var DFs skyld p.g.a. tonen i debatten eller noget. Artiklen er forlængst væk, men dele kan læses her på blokken:

    http://www.uriasposten.net/archives/18221

    Sikke et fjols, tænk at være så faktaresistent at der ikke en gang kan bankes fakta ind i hovedet på ham.

    Kommentar by Sorte Smølf — 8. januar 2020 @ 12:51

  9. Hvis det er sådan han reagerer, når han selv er blevet overfaldet, hvor meget empati mon han så har for andre danske voldsofre? Det er jo nok deres egen skyld, fordi de er racister!

    Kommentar by Hr. Snusk — 8. januar 2020 @ 12:52

  10. Nå, dhimmien er gift med den såkaldte underholdningschef på DDR.

    Det vil altså sige, at vi alle fremover kommer til at forsørge det yndige ægtepar via skatten.

    Tak for lort, Tulle!

    Kommentar by Revisoren — 8. januar 2020 @ 12:55

  11. Tomas Lagerlund Lundme må da være fuldtids machokist som så mange andre racistiske “antiracister”.
    Han mangler basal selvopholdelsesdrift og er som sådan ren guf for sociopater. – Stakkels er de, der prøver at hjælpe ham.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 8. januar 2020 @ 13:25

  12. Tomas Lagermann Lundme blev overfaldet for 10 år siden – og ville dengang ikke lave en racistisk politianmeldelse. Og han bliver ved med at ævle om det. Sig nu ja – ligesom Jakob Holdt. Hvad rager det mig?

    Man kan ikke gøre så meget andet end at sidde med øl og popcorn og vente på at de homoseksuelle kommer ind i kampen. Der skal flere overfald og mere tæsk til. Og det skal nok komme. Det fortæller demografien os.

    Kommentar by BE — 8. januar 2020 @ 13:29

  13. Foerst detaileret beskrivelse,dernaest afstandstagen,og saa pudse glorien oev

    Kommentar by dunk — 8. januar 2020 @ 13:35

  14. Og det er den slags idioter, vælgerflertallet lader styre hele biksen – sørgeligt!

    Vestens største fejltagelse er aldrig at have taget et opgør med kommunismen – det var ellers ikke svært at tage smide nazismen på porten, men desværre gik den røde nazisme fri.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 8. januar 2020 @ 14:18

  15. Hvor dum må man være?

    Kommentar by Michael — 8. januar 2020 @ 15:28

  16. Jeg har selv troet på, at folk de ville ændre holdning når de havde nået bunden. Det tror jeg ikke på idag. “Anti-racismen” er en art vestlig skyldsreligion og de troende vil altid som flagellanter mene, at det er deres og vores skyld, hvis det går galt.Vi har været “racister” og det er vores syndfald vi aldrig kan komme fri af.
    Se på Skt.Jacob Holt som også har udsat sig og prøvet mange ting men forbliver stærk i troen på hans og vores racisme er årsagen til al lidelse. Jeg har tænkt på om Skt. Jacob ikke lyver om mange ting og det bare handler om myter som helgen virker stærk i troen overfor hans disciple.

    Kommentar by CCC — 8. januar 2020 @ 15:39

  17. Tosse🙄🙄🙄

    Kommentar by Stem_niller — 8. januar 2020 @ 15:52

  18. Send manden til Saudi Arabien, eller et andet bøssemascokistisk mareridt.

    Kommentar by Michael Unna — 8. januar 2020 @ 16:05

  19. skt Jacob er vist konverteret til Islam.

    Kommentar by Michael Unna — 8. januar 2020 @ 16:06

  20. “Men jeg tænkte hele tiden, at det var min egen skyld. Jeg trak også anklagen tilbage hos politiet, fordi jeg ikke ville være racist.”

    Og dermed blev han netop racist. De lave forventningers racisme – ideen om, at brune og sorte mennesker ikke kan være ansvarlige for deres handlinger på samme måde, som hvide mennesker.

    Sådan en jubel-idiot. Kognitiv dissonans for fuld udblæsning!

    Kommentar by Quark — 8. januar 2020 @ 16:38

  21. Han har al mulig grund til at hade sig selv. Husker tydeligt klummen fra for +10 år siden. Den handlede rigtig meget om DF og Pia Kjærsgaard, og hvordan det unge bøssepar ikke havde haft kræfter til andet, end at ligge og gasse i sengen hele formiddagen. En uskyldig og irrelevant detalje, men alligevel symptomatisk. Intet normalt heteroseksuelt voldsoffer ville jo føle trang til at dele sådan en oplysning med alverden.

    Kommentar by DavidK — 8. januar 2020 @ 17:11

  22. […] Mere om Jyllands-Postens venstreradikale redaktør hos Uriasposten, der har dækket sagen intensivt.Se også Tomas Lagermand Lundme: ‘Jeg trak også anklagen tilbage hos politiet, fordi jeg ikke ville være … […]

    Pingback by Jyllands-Postens redaktør: Kandidat for Enhedslisten sammen med berygtet islamist – Free Speech Blog — 8. januar 2020 @ 17:25

  23. I en normal verden ville Thomas Ludme og den vanskabning han deler bolig med , forlængst være blevet spærret inde på livstid.

    Kommentar by Danskeren — 8. januar 2020 @ 17:44

  24. Kære Thomas,
    Ti stille med det pis, at det er din skyld. Det er det ikke. Det er psykopaternes skyld.
    Det skal du holde fast i.
    Læs Koranen, så kan du se, hvorfor de handler som de gør.
    Husk at fortælle alle, hvad du erfarer.
    Kh.

    Kommentar by Bastardo — 8. januar 2020 @ 19:43

  25. Slap dog af, manden er jo ved at nærme sig fornuft. At en flok homofobe analfabeter sparker til ham, og her mener jeg ikke dem for 10 år siden, hjælper ikke nogen. Ja, han var dum for 10 år siden, men hans udtalelse nu belyser jo netop hvad mange af os har sagt i lang tid, at der er en utidssvarende samfundsnorm i størstedelen af den vestlige verden, hvor folk ikke tør sige noget fordi de er bange for at blive kaldt racister mm. Og budskabet går altså renere ind når det kommer fra een af dem selv……

    Kommentar by Jesper F. Nielsen — 8. januar 2020 @ 20:59

  26. Galskab, blot galskab. Ikke engang når de røde selv overfaldes tænker de logisk, de uintegrerbare er jo totalt ligeglade med hvem de falder over. Dvs. hele landet er i farezonen, men kun få reagerer på invasionen og besættelse som man burde, politisk sover de fleste videre i tornerosesøvnen.

    Kommentar by LarsB — 8. januar 2020 @ 22:52

  27. Gad vide hvis en hvid gennembankede ham om han ville anmelde det?…..det er jo ikke alle hvide der bare overfalder andre.

    Kommentar by Jp — 8. januar 2020 @ 23:22

  28. Fatter manden intet? Nå nej Enhedslisten og DR! Han fatter absolut intet!
    Selv ikke at blive gennembanket får ham til at forstå, nej han er fortabt!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. januar 2020 @ 00:16

  29. Folk med et ekstremt religiøst instinkt er ofte erklærede ateister, der skal have dækket det religiøse behov.

    Multi-kulti-tilbedelsen er et godt eksempel på en sådan erstatningsreligion. Gå dog i kirken eller synagogen (ikke moskeen!!) og få dækket det instinktive behov — og brug den sunde og ærlighed, når du forlader bygningen, tak!

    Kommentar by Henrik Nielsen — 12. januar 2020 @ 12:51

RSS feed for comments on this post.