9. januar 2020

Mandlig skuespiller til Golden Globe Awards iført ‘en sjal-nederdel’ med… ‘hvide Jimmy Choo-støvler’

Man kan kende 1920’erne på den elegante tøjstil, og her 100 år er den dominerende trend vel nærmest det modsatte. I dag er normknusning et mål i sig selv. Fra Alt.dk – Bar denne mand den flotteste kjole til årets Golden Globe?.

“I USA kalder de det for begyndelsen på award season – altså sæsonen for prisuddelinger – når verdens største film- og tv-stjerner samles til uddelingen af Golden Globe Awards.

Og der var da også fyldt med de smukkeste kjoler og alternative buksedragter, da Hollywoods spidser i nat dansk tid indtog den røde løber som optakt til prisuddelingen, der hylder årets bedste præstationer i film- og tv-branchen – både indlands som udenlands. … Billy Porter – årets kjole?

Det er sjældent, at en mand er med i opløbet om den fineste kjole, men det er Pose-skuespiller Billy Porter! Da han troppede op på den røde løber, fik hans outfit straks Twitter til at hylde Pose-stjernen – og her på redaktionen er vi også svært begejstrede for hans leg med stilarter ved at bære dette helt hvide sæt med en sjal-nederdel af designeren Alex Vinash. Og ja, også skud ud til de matchende hvide Jimmy Choo-støvler med bling, der fuldførte outfittet.”

(Skuespilleren Billy Porter til Golden Globe 2020; Foto: Cosmopolitan)

Men typically still dressed very respectably even if they weren’t going to a formal event. Unless they were playing a sport or doing something particularly athletic, men typically wore suspenders, slacks, and a simple white button-down. Vests and bowties were also a nice way to keep a simple outfit looking classy.

For formal clothing, look for suits in either striking solid colors or plaid/pin-striped. When it came to parties, the men began to push the boundaries a little too. Their suits became louder and more attention grabbing- though not obnoxiously so. Solid-colored suits in white were often accented with brightly colored ties in pinks or reds.” (The Complete Roaring 20’s Costume Guide)

Oploadet Kl. 02:31 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107264/trackback

29 Comments »

  1. “I dag er normknusning et mål i sig selv.”

    Det var det så sandelig også i The Roaring Twenties. Et af de bedst kendte eksempler optrådte sågar på Faxe Ladeplads, som var stedet hvor de rige og smarte tog hen, når der skulle festes igennem. Slut med store tunge hatte og kjoler. Ud med korsettet.

    https://sn.dk/Faxe/Historien-om-Josephine-Bakers-bananskoert-i-en-app-med-dine-Ladeplads-minder/artikel/649783

    Eller hvad med Weimarrepubliken hvor enhver form for degenereret kunst og promiskuøs seksualitet blomstrede?

    Kommentar by Hr. Snusk — 9. januar 2020 @ 03:48

  2. Jeg tror den viste dragt ville klæde Uffe Elbæk; så ville kostumet, i det mindste, matche det blanke hvide ubeskrevne ark papir han har inde i hovedet, og som han ved enhver given lejlighed så generøst citerer fra!?

    Kommentar by T. Flodur — 9. januar 2020 @ 04:27

  3. Hyldet??
    Gu blev han ej. Likes, thums up, retweets kommentarer og antal af abonnenter på diverse kontoer på twitter, yt, instagram etc. er fup og fidus. Der er sat en dagsorden og msm og de sociale medier er propagandaarmen for den dagsorden. Det er ikke så svært at gennemskue at de snyder på vægten.

    Kommentar by Hagmann — 9. januar 2020 @ 07:14

  4. Foretrækker sækkepibe og kjole-kilt. :-). Støt SIAD. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. januar 2020 @ 07:59

  5. Kæft en grim neger. Sku’ han ikke have haft en niqab over hans krusede frisure?

    Kommentar by Nielsen — 9. januar 2020 @ 08:19

  6. Den ældre perverse niggerdreng vil være guf for Søren Pape Poulsen,fhv justitsminister. Eller måske kniv-Helle byder ind?

    Kommentar by Nielsen — 9. januar 2020 @ 08:22

  7. Dekadent, i ordets bogstavelige betydning.
    “Den Danske Ordbog” skriver om dekadent: “udtryk for opløsning og åndeligt, kulturelt og moralsk forfald”.
    Og det gælder ikke kun ham der “bærer” kjolen, men også alle dem der hylder, og det er en god betegnelse for den tidsperiode vi nu befinder os i.
    Men det er sket før.
    Det giver mindelser om den fordums amerikanske pianist Liberace, der også kunne finde på at klæde sig i lignende rober. I DR-TV’s ungdom sendte man nogle af disse Liberace-shows.
    I videoen fra ca. 3.15:
    https://www.youtube.com/watch?v=dioRwB4RvrQ

    Kommentar by Henning Jensen — 9. januar 2020 @ 09:02

  8. Nix, årets højdepunkt var da Ricky Gervais gav dumme flade til samtlige fremmødte i pædofilklubben https://www.youtube.com/watch?v=a82ZIVHWPpY

    Ricky Gervais var den eneste der fortjente at vinde :)

    Kommentar by Piphans — 9. januar 2020 @ 09:46

  9. Fnis

    Kommentar by Draugr — 9. januar 2020 @ 11:08

  10. I en verden ( hollywood ) hvor alle er påfugle skal der mere til for at “lyse” op.

    Set på afstand ligner de blot en sværm ildfluer der sværmer i det svage lys fra et udendørs das.

    Kommentar by Santor — 9. januar 2020 @ 11:31

  11. > 11:31
    Har du lys i dit lokum?

    Kommentar by Nielsen — 9. januar 2020 @ 11:38

  12. Santor – 11:31

    Ha, ha! – Stærk sprogbehandling og fed humor; som oftest fra din pen. Tak herfra!

    Kommentar by T. Flodur — 9. januar 2020 @ 12:04

  13. Det er sære tider vi lever i, virkelig sære, og til mandens kostume er der vel kun at sige at hver har sin smag. Var der nogen der sagde dekadence?

    Kommentar by Den Nervøse — 9. januar 2020 @ 12:11

  14. Det kan vel næppe undre, mandlige værdier, i hvert fald de hvide, kristne mænds værdier er blevet udskammet og latterliggjort de sidste 50 år.

    Så vejen frem er at klæde og opføre sig som de nye herremænd… kvinderne. Måske i håbet på berømmelse, måske i håbet om noget af det sjove?

    Den store fejltagelse er dog stadig at tro kvinderne ved hvad de vil have og giver udtryk for det. For uanset hvor meget metroseksuel en mand gør sig og uanset hvor fimset han barberer sig er det kun en stakket frist, kvinder tænder ikke på den slags gøgl

    Kommentar by redneck — 9. januar 2020 @ 12:26

  15. Ligner en ubrugt tampon, der er tabt i en klat ketchup.

    Kommentar by Elvadatter — 9. januar 2020 @ 13:27

  16. Gid han kunne dømmes til at gå med det hver dag.

    Kommentar by Zatopek — 9. januar 2020 @ 15:49

  17. Stofmisbruger
    Giv ham en kold tyrker

    Kommentar by k. m. — 9. januar 2020 @ 17:59

  18. Godt jeg ikke er tvunget til at bivåne de perversiteter

    Kommentar by Knud Madsen — 9. januar 2020 @ 19:42

  19. Som Dolly Parton engang sagde: It costs a lot to look so cheap.
    https://www.youtube.com/watch?v=uQ7StOs2xY0

    Kommentar by Peter Buch — 9. januar 2020 @ 20:26

  20. Mon der ikke ligger det i det, at jo mindre talent, man har at byde ind med – jo mere må man gøre opmærksom på sig selv på andre måder?

    Kommentar by Realist — 9. januar 2020 @ 21:18

  21. … look this cheap, siger hun.

    Kommentar by Peter Buch — 9. januar 2020 @ 21:54

  22. Tak for rosen Flodur :)

    Kommentar by Santor — 9. januar 2020 @ 22:30

  23. >Santor
    Bruger du en generator til en elektrisk pære? Eller er det bare en petroleumslampe? Jeg har selv forsøgt mig med de der lysdimser man kan købe i fiskebutikkerne,som man knækker. Men desværre er de holdt op med at lyse,inden jeg er færdig med at skide. Og så skal jeg jo ned i lommen efter en ny,hvilket kan være ubekvemt når hoserne hænger om haserne. Indtil jeg har fundet en løsning på problemet,har jeg vænnet mig til at besøge det lille hus i dagtimerne.

    Kommentar by Nielsen — 10. januar 2020 @ 01:11

  24. @ Nielsen — 10. januar 2020 @ 01:11

    Hvad er der sket med dig Nielsen. Er din konto blevet hacket eller har du udviklet dig til idiot helt af dig selv?

    Er det fordi jeg skrev on din anale trang til at rette på folk i tide og utide og fylde en hel post med ævl eller er det et forsøg på at være vittig?

    Kommentar by Santor — 10. januar 2020 @ 09:56

  25. Det er nok ulovligt at skrive det, jeg tænker, der skulle gøres ved ‘den’ der på scenen, så jeg lader være. . . Sodoma og Gomorrah.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 10. januar 2020 @ 13:23

  26. Bare glem det Santor,jeg skal nok lade være med at henvende mig til dig i fremtiden.

    Kommentar by Nielsen — 10. januar 2020 @ 14:22

  27. @ Nielsen

    Sorry mate. Jeg syntes du har været lidt ved siden af dig selv det sidste stykke tid. Du plejer nemlig at skrive ganske fornuftigt. Så hvis det var en dårlig spøg, så undskyld!

    Kommentar by Santor — 10. januar 2020 @ 18:59

  28. Santor/Nielsen

    Fint at striden er blevet bilagt – Santor jeg synes jo nok, at du var lidt hår ved Nielsen; da han først kom op i omdrejninger (jf. nedenstående) gik han jo ellers fint nok med på dit oplæg – Det nielsen leverer, som respons, er sgu fin værkstedshumor.

    Nielsen: “…Jeg har selv forsøgt mig med de der lysdimser man kan købe i fiskebutikkerne,som man knækker. Men desværre er de holdt op med at lyse,inden jeg er færdig med at skide. Og så skal jeg jo ned i lommen efter en ny, hvilket kan være ubekvemt når hoserne hænger om haserne…”

    Op med humøret drenge, lad os sammen holde humor-fanen højt, her på UP ;-) !-

    Kommentar by T. Flodur — 10. januar 2020 @ 21:39

  29. Så foretrækker jeg trods alt en Lady Gaga iført sin herostratisk berømte kødkjole…

    Kommentar by Revisoren — 12. januar 2020 @ 21:11

RSS feed for comments on this post.