23. januar 2020

Henrik Marstal, bassist: Måske burde nogle mænd ‘ afholde sig fra at kommentere opslag af kvinder’

Sidste år udgav ‘Ibens’, der som bekendt har Henrik Marstal på bas, endnu et album med den kendte 90’er-lyd. Et af numrene hedder ‘Hvorfor bliver folk så sure på dig, Henrik’, og fortæller om hvordan folk synes han er ‘langt ude i skoven’, selvom han sidder i ‘indre Valby’. Ja, okay, ikke stor kunst, men dybere end hans mange læserbreve. Her et fra JP.dk – Hverdagsøvelse: Begræns de hårde kommentarer på de sociale medier, hvis du er mand.

“Det er vigtigt at spørge sig selv, om man egentlig bidrager konstruktivt til debatten med sine kommentarer.

I rapporten defineres hadefulde kommentarer som ’stigmatiserende, nedsættende, krænkende, chikanerende og truende ytringer, der fremsættes offentligt mod et individ eller en gruppe baseret på individets eller gruppens køn, etnicitet, religion, handicap, seksuelle orientering, alder, politiske observans eller sociale status.’ Rapporten minder om, at disse otte områder faktisk alle er beskyttet af menneskeretten.

Og så slår rapporten fast, at 76 pct. af de hadefulde ytringer kommer fra mænd… Erfaringerne fra min egen såvel som mange af mine bekendtes færden på Facebook peger i retning af, at mænd især bliver hadefulde, når de kommenterer kvinders Facebook-opslag. Det gamle diktum om, at kvinder skal tie i forsamlinger, spøger bagved mange af disse kommentarer.

Ikke mindst her bør mænd overveje konsekvenserne af deres handlinger, før de går i gang med at ytre sig. Måske nogle af dem helt burde afholde sig fra at kommentere opslag af kvinder?“”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107594/trackback

15 Comments »

  1. Det er en mærkelig verden de Radikale og røde har skabt os!
    Alle “råber” op om ligestilling og ligeløn og ligekvoter, og samtidig forventer de samme der råber op om lighed, at mænd, og kun mænd, bør overveje “konsekvenserne af deres handlinger, før de går i gang med at ytre sig.”
    Nu er jeg ikke medlem af Facebook-menigheden, så debatten der kan jeg ikke udtale mig om. Men ude i det fri, i de forskellige frie blogs, fornemmer jeg ikke at et kvindeligt debatindlæg bliver modtaget anderledes end et mandligt indlæg.

    Måske skulle Facebook-betjenten på billedet, med ss-symbolet på kraven, jage nogle af menighedens utilpassede mænd her ud i det fri, så her bliver lidt flere til at forsvare det vi har. Det vil formentlig også give lidt mere plads til tøsesnak på Facebook.

    Kommentar by Henning Jensen — 23. januar 2020 @ 05:14

  2. Måske skulle alle mænd blive bøsser i stedet for heteroseksuelle. Sig mig hvorfir fanden skal man tage den slags kønsdiskriminerende udtalelser fra en idiotfilosof alvorligt? Måske er det bare sort humor fra hans side.

    Kommentar by Michael Unna — 23. januar 2020 @ 06:43

  3. Det er underligt, at de såkaldte menneskerettigheder aldrig har inkluderet den diskrimination, de hadefulde, krænkende og fordomsfyldte ytringer, som ofte er rettet mod såkaldte “små mænd”

    Er der nogen, som har en forklaring på dette oftest oversete forhold?

    Kommentar by Karsten Lund — 23. januar 2020 @ 06:59

  4. Måske skulle Henrik Marstal og andre såkaldte musikere, gnags mfl. kravle tilbage til den sten de bor under, der kan de så sidde og fedte med deres infantile støj, som de ovenikøbet i deres storhedsvanvid kalder musik.

    Kommentar by Danskeren — 23. januar 2020 @ 07:35

  5. Det er JP, det er galt med. JP ophøjer jo Marstals bodega pludren til seriøs tankegang.

    Kommentar by Oppenhaimer fan — 23. januar 2020 @ 07:57

  6. I en tid, hvor kløfterne bare bliver dybere, hvor venner og ægtepar bliver uvenner over islamiseringen af Danmark, er det jo helt naturligt at bede om at “begrænse de hårde kommentarer.” En gang et fjols, altid et fjols.

    Kommentar by BB — 23. januar 2020 @ 09:22

  7. Endnu en skridtforvirret kvindeslikkende islamofil facebookekspert, der tror at han har fundet dybe, hemmelige indsigter i navlefnuller.. hej hej Henrik.

    Kommentar by Hul igennem? — 23. januar 2020 @ 10:01

  8. Tjaeh, jeg har debatteret lidt på twitter med en kvinde angående hvorfor det er sjovere at lave skæg med voldtægtssagen (som endte med ikke at være voldtægt) i EL borgmesterens seng vs mordet på Morten Messerschmidts søster.

    Hendes påstand var sært nok at det var ligeså legitimt at lave sjov med mord som med EL sagen.

    Diskussionen startede før ankesagen om voldtægtsanklagen var afgjort, og da jeg så stilfærdigt gjorde opmærksom på at det altså ikke var voldtægt brød helvede løs. Jeg blev beskyldt for de værste ting, både af hende og 2-3 andre venstreorienterede mænd der øjnede en chance for at score billige point (white knights). Og det på trods af jeg aldrig nedlod mig til deres niveau.

    De endte med at anmelde mig for chikane(!) på trods af de selv var væsentligt værre. Og kvinden endda postede en separart tråd hvor hun roste de andre for at angribe “aben” som var mig.

    Så jo, kvinder kan skam også

    Kommentar by redneck — 23. januar 2020 @ 10:01

  9. Skal der vaere ligestilling, skal kvinder finde sig i at faa svar paa tiltale og faa kommentarer de ikke troede de skulle have. Laengere er den ikke.

    Kommentar by krassisten — 23. januar 2020 @ 10:40

  10. Og måske skulle Henrik Marstal helt afholde sig fra at kommentere på noget som helst, indtil han havde noget vigtigt at sige!

    Det hedder “meninger brydes” og hvis man som kvinde/mand/homo/og 65 andre køn ikke vil modsiges skal man nok ikke sige noget i første omgang.

    Hvad blev der i øvrigt lige af ligeretten?

    Kommentar by Santor — 23. januar 2020 @ 12:10

  11. Henrik Marstal. “WHO cares”
    Jyde-Pesten og tanten skriver hvad som helst! der har indledt deres overlevelses-fase. Uden mediestøtten var de døde!
    SIAD! Støt SK! Støt GI! Stem NB! Ud af EU/FN! Direkte Demokrati NU!
    P.

    Kommentar by Piotr — 23. januar 2020 @ 12:30

  12. Og hvis man så undlader at svare kvinder, fordi de er kvinder, så er det sexisme og eksklusion. You can’t win with these morons.

    Kommentar by Quark — 23. januar 2020 @ 12:45

  13. Hva’ så Henrik “White Knight” Marstal! Får du noget på den dumme med al den leflen for nazifeministerne? Er det god sex, eller er dit hoved så fyldt med bekymringer om, hvorvidt du udnytter din heteronormative patriarkalske magt over en undertrykt minoritetsgruppe? Eller er normen, blandt idioter som jer, noget med at hun ifører sig sin påspændingsdildo og skaber “balance” i regnskabet?

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. januar 2020 @ 14:57

  14. Mænd skal tie i forsamlinger.

    Kommentar by Winged Hussar — 23. januar 2020 @ 19:15

  15. Har den androgyne Henrik Marstal meldt sig i rækken af formandskandidater i Gøglerpartiet?

    Kommentar by Revisoren — 25. januar 2020 @ 13:56

RSS feed for comments on this post.