25. januar 2020

Facebook: “… en vurdering, vi foretager på baggrund af nogle overvejelser om, hvad personen står for”

På DR.dk kan man læse, at Tommy Robinson ‘ifølge BBC’ har forbrudt sig mod Facebooks reglement, ved eksempelvis at have beskrevet muslimer som ‘afskum’, ved at have opfordret til at ‘terrorisere og halshugge brugere, som følger koranen’, og skrevet et opslag hvori han opfordrede til at ‘føre krig’ mod muslimer. “Hvis det var sandt, ville der være beviser på det.”, forklarede Tommy Robinson på DR2 sidste lørdag, og det må handle om at stække fænomenet i bred forstand, ikke om noget konkret. Nedenciterede forklaringer bekræfter mistanken.

Det er lykkedes Berlingskes Asger Skovdal Jepsen, at få et interview i stand med Peter Andreas Münster, Facebooks mand i Norden, og det er skræmmende læsning – Facebooks mand i Norden: ‘Hensynet til minoriteters sikkerhed vejer tungere end ytringsfriheden’ (kræver login, men læs det hele).

“Hvorfor har Facebook taget den beslutning at slette ethvert opslag, der indeholder navnet ‘Tommy Robinson’?

‘Du får kun lukket din profil, hvis man bliver ved med det. Du må gerne skrive, at Tommy Robinson er en skidt fyr. Men du må ikke bare skrive ‘Tommy Robinson’ uden kontekst. Han er en hadfigur på linje med andre personer som Ratko Mladic… der har brugt deres position i det offentlige rum til at opfordre til had eller vold mod etniske eller religiøse minoriteter.’ …

I har ikke noget problem med systematisk at fjerne enhver positiv kommentar om Tommy Robinson?

‘Nej. Vi ser det faktisk som en del af at være en ansvarlig platform, der balancerer to hensyn. Det ene handler om ytringsfrihed, hvor folk kan sige, hvad de vil, uanset politisk ståsted. Det andet handler om at have en platform, der er sikker og tryg, og som ikke bliver brugt til at organisere had og vold mod minoriteter. De to hensyn er i konflikt, også i det her eksempel.’ …

Risikerer I ikke at puste til ilden og give kritikerne ret i, at Facebook ikke går ind for ytringsfrihed? Er det ikke sundere at have den her debat, hvor der er radikale stemmer?

Når du spørger om det, bliver jeg nødt til at spørge: sundt for hvem? Vi taler om en person, der via sin position opfordrer til had og vold mod nogle bestemte minoriteter. Og klart, diskussionen er vigtig, og det er også noget, som vi er enormt bevidste om – hvornår skal vi tage noget ned eller ej? Det er en vurdering, vi foretager på baggrund af nogle overvejelser om, hvad personen står for, og hvad de bruger platformen til både on- og offline.’ …

‘Det er klart, at vi bliver nødt til at have nogle bestemte kriterier for, hvornår de skal være i en bestemt kategori eller ej. Og nogle af de ting, som vi kigger på, handler om det, de har gjort i og uden for Facebook, og om de er aktive i nogle miljøer, hvor det at opildne til vold er et kerneelement.‘”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107661/trackback

34 Comments »

  1. Facebook: “… en vurdering, vi foretager på baggrund af nogle overvejelser om, hvad personen står for”

    og så på dansk

    dem vi er enige med og dem vi kalder nazister.

    Kommentar by Erik — 25. januar 2020 @ 11:59

  2. Hvis Erich Honecker havde levet i dag, havde han haft en høj stilling hos Facebook.

    Kommentar by M. P. — 25. januar 2020 @ 12:00

  3. Hvis i gider beskæftige jer med faesesbook,er der tegn på at i har brug for at komme lidt ud. Hvis i undervejs kan eliminere en muslim,skal i ikke blive klandret for det.

    Kommentar by Nielsen — 25. januar 2020 @ 12:10

  4. Opfordring til alle Uriaspostens læsere:

    Slet jeres profil på facebook!!!

    Kommentar by kenneth — 25. januar 2020 @ 13:25

  5. Facebook er kun for kattedamer og bebumsede teenagetøzer…

    Kommentar by Revisoren — 25. januar 2020 @ 13:29

  6. Slettede min FB profil for en del år siden. Har aldrig vendt mig om lige siden.
    Gad vide hvis man skrev på FB: TR er en god familie far…??

    Kommentar by jrp — 25. januar 2020 @ 13:31

  7. …i nogle milieuer, hvor det at opildne til vold er et kerneelement…

    Så må FB da slette ALT, der har med SUF, AFA osv at gøre.

    Kommentar by Bastardo — 25. januar 2020 @ 13:32

  8. Du må gerne skrive at Peter Andreas Munster er en skidt fyr. Rigtig skidt.

    Kommentar by Bastardo — 25. januar 2020 @ 13:34

  9. Satanisternes udspionerings site aka FakeBlock hed oprindelig Lifelog.
    Oplyste mennesker holder sig væk.

    Kommentar by Iznogut — 25. januar 2020 @ 13:44

  10. Ikke nok med FB er fascistisk, det er også en hælercentral!
    Men REgimet finder i allerhøjeste grad FB anvendelige.
    Folk med profiler på FB må have et kedeligt liv!
    SIAD! Støt GI! Støt SK! Stem NB! Direkte Demokrakti. Ud af FN&EU!
    P.

    Kommentar by Piotr — 25. januar 2020 @ 13:59

  11. Med Grundlovens ord: “Censur kan ingensinde genindføres i Danmark”

    Peter Andreas Münster er så helt klart en skidt karl efter min opfattelse!

    Kommentar by pseudonym — 25. januar 2020 @ 14:05

  12. Det er hele tiden de samme beskyldninger, der rettes mod Tommy Robinson.

    Problemet er bare, at de er falske. Der foreligger ingen dokumentation. Det er hele tiden noget med, at “de andre skrev at…”
    Mao. fake news.

    Kommentar by Jern Henrik — 25. januar 2020 @ 14:55

  13. Peter Andreas Münster er et Stasi-Svin

    Kommentar by Dennis — 25. januar 2020 @ 15:02

  14. Bekymringen er ikke, at nogen bliver udelukket fra Fakebook. Bekymringen er, at nogen bruger Fakebook.

    Kommentar by Lider af danskhed — 25. januar 2020 @ 15:09

  15. Hvor fanden har denne Peter Andreas Münster gået i skole? Manden er jo uden dannelse – Har han virkelig aldrig hørt om Voltaire: ”Jeg er uenig i hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til at sige det.” – Jeg ville egentlig have tilføjet, at Peter Andreas Münster er et stort røvhul, men det er vist ikke nødvendigt!?

    Kommentar by T. Flodur — 25. januar 2020 @ 16:27

  16. Facebook handler grundlovsstridigt. år de indfører censur. Der må kunne føres en retssag mod dem. Desuden må Facebook kunne rammes af EU’s anti-monopollove.

    Men det bedste ville nok være at brugerne fandt andre medier til kommunikation og debat. Facebook graver sin egen grav med en censurpolitik som brugerne ikke i længden vil finde sig i. Der vil vokse alternativer op. Store monopolforetagender vil altid, før eller siden, blive indhentet af skæbnen. Det viser erfaringen.

    Kan det virkelig være så svært at lave noget svarende til Facebook. Det må være et forholdsvist simpelt program der driver Facebook. Det største problem er nok at skaffe datalagerplads nok.

    Kommentar by JC — 25. januar 2020 @ 16:35

  17. Flodur: ” at Peter Andreas Münster er et stort røvhul”

    Tja, røvhuller tjener da et positivt og nødvendigt formål, mens PAM nærmere må betegnes som en hæmoride.

    Iøvrigt så var Ratko Mladic en helt. Han stod fast, mens globalisterne rottede sig sammen med muslimerne.

    Kommentar by Hr. Snusk — 25. januar 2020 @ 17:12

  18. OT:

    TV-avisen på DDR lige nu:

    “De unge i hele Mellemøsten bliver mindre og mindre religiøse.”

    Hvordan hænger det sammen med, at de kristne efterhånden er udrenset totalt?

    Indslaget “dokumenteres” med en yngre feminazi fra Tyrkiet, der har smidt shariatørklædet, klippet sig korthåret og begyndt at drikke alkohol.

    Næppe et eksempel der er dækkende for majoriteten af unge i Erdogans Tyrkiet…

    Kommentar by Revisoren — 25. januar 2020 @ 18:55

  19. Revisoren — 25. januar 2020 @ 18:55 Næh og skulle der være et mindre fald i islamisk overtro, så ændrer det ikke ved den overordnede agenda i et land som Tyrkiet i de næste 200 år.

    Kommentar by Flaskeposten — 25. januar 2020 @ 20:43

  20. Hr. Snusk — 17:12

    På alle parametre, helt, helt, enig Hr. Snusk – Så i virkeligheden, hvis jeg forstår dig ret, så er titlen “Et stort røvhul” vel nærmest en anprisning af Peter Andreas Münsters kvalifikationer!?

    Kommentar by T. Flodur — 25. januar 2020 @ 20:55

  21. Grundlovens § 77: Enhver er berettiget på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene! Og kunne man tilføje efter godkendelse af Det Radikale Venstre! Det er vel efterhånden kendt at Facebooks danske repræsentant er tidligere ansat hos Det Radikale Venstre. Videre i § 77 står der: Censur og andre lignende forholdsregler, kan ingensinde påny indføres!
    §77 gælder ikke private virksomheder, trykte nyhedsmedier kan f.eks. vælge blandt læserbreve! Men facebook har en monopollignendelignende position, så mediet burde være underlagt grundloven!

    Kommentar by Den Nervøse — 25. januar 2020 @ 21:30

  22. > # 19: Man skal ikke tro på fupnyheder fra Danmarks største Fake-news leverandør, DR. Det er fordrejning af kendsgerninger, på samme måde som når de bedyrer at kriminaliteten er faldende. De har nogle eksperter i statiskmanipulation ansat.

    Kommentar by JC — 25. januar 2020 @ 21:33

  23. Revisoren — 25. januar 2020 @ 18:55:

    Jeg studsede over det samme og promte poppede det op:
    Lige nu skal de være “smarte og moderne”, men iSlam forlades ikke*. Det tjener et formål; “vi kaster klædet og lader som om” – altså Taqiya, for så næstefter at ligne de vantro, men stadig med iSlam som hovedformål.
    Ca. en ny metode, til at infiltrere sig, når hun/hendes lige udvandrer, for at agerer efter iSlams ordre, i vantro lande! Og sikkert i lande der som Danmark, betaler sig røven ud af bukserne, for at stå sig godt, med de kommende magthavere.

    *hun blev kun udelukket fra familien i halvlandet år! altså må det tjene et “godt” formål, for ellers hersker der ganske andre domme, når det gælder frafald/foragt for KOranens påbud.
    Og at netop MS-tv bragte det op i bedste sendetid, som dagens glædelige nyhed, maner til eftertanke og mere end blot et gran salt!

    MSM, RV, de røde ismer og islamister har det med, at udstille deres kigs-strategier som glædeligt nyt, men ved reflektionerende eftertanke, afsløres de alle, på genkendeligheden af evig gentagende “nye” strategier, efter gammelkendte formler!

    Kommentar by M.S. Carstens — 25. januar 2020 @ 21:55

  24. Kort og godt.
    FB, TW og alt andet har at rette sig efter det pågældende land’s grundlov og love, eller skal det nægtes adgang til de pågældende land’s fora.

    Længere er den ikke.
    Vores Grundlov og Ytringsfrihed gives der ikke køb på.

    Kommentar by Charles — 25. januar 2020 @ 22:06

  25. Har hverken trådløs forbindelse eller er på facebook, vidste faktisk hvordan det ville ende men ingen hørte på mig. Vi skal huske at vi er suveræne mennesker og er ikke afhængige af virksomheden Staten eller andre andet der ikke har hjemmel på landjorden vi må se hvordan myterne gentager sig i adfærd og tale hvor alt bliver et sprogspil, f.eks VAR og adfærdskodeks….

    Kommentar by Moth — 25. januar 2020 @ 23:54

  26. Steen Nørskov,Mark Suckerberg og David Trads udgær en herlig samling af kriminelle elementer.

    Kommentar by Nielsen — 26. januar 2020 @ 01:01

  27. 1. dag i Senatet for præsidentens forsvar og Schitty-Liddle-Pencilneck-full-of-Schiff er komplet udstillet, som den infame løgner han er:
    Mere på mandag den 27. januar kl. 1900 dansk tid.

    https://www.youtube.com/watch?v=jI3WUW3nzdk

    Kommentar by Iznogut — 26. januar 2020 @ 06:05

  28. Hvorfor indfører de ikke bare “sociale points” som Kineserne?

    Fucking fascist svin!

    Kommentar by Santor — 26. januar 2020 @ 09:06

  29. Det minder mig om den meget nogengange sortsatiriske, men også ultra sjove Rockpoet personlighed Frank Zappa -der døde som 48. Han kæmpede også for ytringsfriheden i USA, imod en forening der hed -Moral Majoritie. Jeg gætter på man kan finde en del på youtube om ham.I en af hans koncerter kom han med dette budskab ” I got a important message to all cute people in this world. If you out there as cute person.? Perhaps you beatifull too? I just wanna tell you something…there are more of us ugly motherfuckers than you are…Hey” :-) :-) :-).
    Hvis Facebook af en eller anden -fake- agtig moral undskyldning, sikkert af buissnessagtig årsager, vil forhindre at fremvise Islam modbydeligheder og udstille ofrene for den religion? Jamen så boykot da det medie. Tommy Robinson udstillede Deres grundløse fakemoral tydeligt (og DR 2 sådan set også). Støt SIAD. God søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 26. januar 2020 @ 09:24

  30. Se venligst på DenDanskeForenings hjemmeside, om hvordan TR (Tommy Robinson tv) tv afsløre Sten Nørskov på DR2 som en manipulerende MSM mediejournalist. Det er fabelagtig journalistik op internationalt plan- som rager langt op over alt det andet. (TR tv kan sikkert stadigvæk youtubes)……Ellers vil jeg anbefale vi begynder at organisere os på Dark Web. Thor etc.

    Kommentar by Michael Unna — 26. januar 2020 @ 09:39

  31. >Unna
    Du kan læse,høre og se Tommy på tr punktum news.

    Kommentar by Nielsen — 26. januar 2020 @ 11:32

  32. -Hvor du også kan støtte ;-)

    Kommentar by Nielsen — 26. januar 2020 @ 11:33

  33. Tak Nielsen :-)

    Kommentar by Michael Unna — 26. januar 2020 @ 12:19

  34. IGEN Det der virkelig er råddent i denne sag er den stort set fuldkomne tavshed fra venstrefløjen. Uha uha facebook er jo et privat foretagende så det kan vi ikke blande os i. Venstrefløjen, som ellers vil blande sig i alt, men åbenbart kun når det berører deres egne interesser. De kan intet på venstrefløjen, jo når det kommer til hykleri kan de alt.

    Kommentar by piusXll — 26. januar 2020 @ 19:11

RSS feed for comments on this post.