28. januar 2020

Hørt på Radio4 (om 80 pct. kvinder i SF’s folketingsgruppe): “Såh, det er jo lidt for meget ligestilling…”

Kommentaren herunder er ironisk, men alligevel meget sigende. Ordudveksling på Radio4 kan høres her. Via Bitterblog.

Henrik Møhring Madsen, Radio4: ‘SF er den sidste til at tale om den slags. Deres folketingsgruppe er ulige fordelt der’, står der i en sms som er kommet ind til Radio4 Morgen. …

Henrik Møhring Madsen: Vi nåede lige at læse en sms højt fra en unavngivne lytter, der skrev at SF ikke skal tale om ligestillung – deres folketngsgruppe er ulige fordelt på køn, ingen ligestilling der. Det har vi tjekket op på Kasper.

Kasper Harbo, Radio4: Der står simpelthen 12-3 til damerne.

Henrik Møhring Madsen: Der er 15 SF’ere i folketinget, og 80 procent af dem er kvinder. Såh, det er jo lidt for meget ligestilling kan man sige.

Kasper Harbo: Kan man få for meget ligestilling?

(Collage: SF-EP’er Kira Marie Peter-Hansen og kampen for kønslig ligestilling; Fotos: Facebook)

Oploadet Kl. 11:22 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107726/trackback

16 Comments »

  1. Det er kønsdiskriminerende, og ikke for Kønt med Margrethe Auken. SF må øjeblikkelig optage mandlige medlemmer, som muligvis ikke duer i Dansk politik, til at indgå i Folketingsgruppen. Jeg er godt nok ikke medlem af SF, men jeg melder mig frivilligt, som mand, så jeg heteroseksuelt kan gå på jagt i resten af gruppen :-) :-) :-). Jeg deler nok ikke SF,s politik men hvad pokker? Den kan jo også gradbøjes helt over i Bjarne Corydons niveau. Jeg er ydmyg i mine krav. Blot en nødvendig Mercedes transport. Privatsekretær (kvindelig) og en spindoktor (mandlig), som skal fortælle mig, hvad jeg står for. En ordentlig løn og pensionsordning for de 30 dage jer er i Folketinget, samt lidt vederlag i form af Frokostordninger i snapsetinget etc etc etc :-) :-) :-). Støt SIAD. Godt humør.:-)God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 28. januar 2020 @ 11:44

  2. Mandlige SF medlemmer på Hoppeborgen.
    Findes det? nåh-jo der er lige vikaren fra helvedet! den eneste med nosser hos sølle fjolser.
    Pot-Pia holder ham i kort snor, han fylder for meget,for meget
    “mans-planning”.
    Hvem er de 2 andre “hens”? Jacob Mark og Carl Valentin.
    Hvem fanden er de? Hvorfor er der så mange kolbøtter på hoppeborgen?
    29 medlemmer af Parlamentet er passende!
    SIAD! UD fa EU/FN! Støt SK! Stem NB! Støt GI! Direkte Demokrati NU!
    P.

    Kommentar by Anonym — 28. januar 2020 @ 12:32

  3. Kvinderne vræler op om ligestilling men det de virkelig ønsker er positiv forskelsbehandling

    Kommentar by redneck — 28. januar 2020 @ 13:06

  4. Kasper Harbo: “Der står simpelthen 12-3 til damerne” – Dit regnestykke holder ikke vand Kasper; du glemmer at indregne, at alle SF-kvinder lider af fremskreden pikmisundelse! – En SF-kvinde er, i det mindste i psykisk forstand, hermafrodit.

    Regnestykket er herefter som følger: 10/2 lig med 5 – Nu studser du, Kasper, over, at jeg kun medregner 10 SF-kvinder; det skyldes at Margrete Gunnarsdatter Auken tæller for to (Gunnarsdatter(?) som vi ser går det allerede galt under dåben) – Nuvel, for at få regnestykket til at gå op, kompenserer vi ved at udstyre Margrete med pikken fra André the Giant (André døde ganske vist i 1993, men fremsynede folk, som forstod- og forudså SF-ernes problem, gemte gynteren i et syltetøjsglas)

    Og så skal vi bevise: 12 pikmisundelige SF-kvinder er lig med seks kvinder og seks mænd (plus de tre mænd som allerede befinder sig i puljen) Summa summarum: SF-folketingsgruppen udgøres af seks kvinder og ni mænd – Kom ikke her!?

    Kommentar by T. Flodur — 28. januar 2020 @ 14:19

  5. Blot til orientering:

    https://www.youtube.com/watch?v=PZ82JLb84ms

    Kommentar by T. Flodur — 28. januar 2020 @ 14:27

  6. […] Listen med drab, knivstik, grov vold, bandemedlemmer og brandstiftelse er lang. Kriminaliteten på natklubben topper, da en palæstinenser, der er ansat på Rust, tager en pistol med på job og dræber en araber ved højlys dag. Se mere her.Se også Hørt på Radio4 (om 80 procent kvinder i SF’s folketingsgruppe): “Såh, det er jo lidt for mege… […]

    Pingback by Rapport afslører Nørrebro-natklub: Migranter krænker kvindelige gæster på Rust – Free Speech Blog — 28. januar 2020 @ 15:48

  7. Hvad laver du på faecesbook Glitter? Er du dum?

    Kommentar by Nielsen — 28. januar 2020 @ 17:52

  8. Ha Ha, de har jo sejret af helvede til.

    Det eneste mandlige indput der er på venstrefløjen er når en enhedslistepik tilfældigvis får muligheden og så skriger de op og råber voldtægt.

    Kommentar by Santor — 28. januar 2020 @ 18:41

  9. Der kunne jo være nogle transkønnede eller gender-fluids. Det er der ikke oplysninger om.

    Kommentar by BE — 28. januar 2020 @ 19:02

  10. Endnu en skridtforvirret kussesælger..

    Kommentar by Hul igennem? — 28. januar 2020 @ 19:21

  11. Kæft du har ind imellem nogle dejlige kommentarer Flodur. Dette sagt med fare for at blive kaldt rygklapper.

    Kommentar by Nielsen — 28. januar 2020 @ 19:43

  12. En udbredt personlighedskarakteristik på venstrefløjen er at elske hele menneskeheden på distancen (a la “En fremmed er en ven, du ikke har mødt endnu”), men hade løs i deres nærmeste relationer. Speciel sætter venstrefløjskvinder mig erfaringsmæssigt i højt beredskab.

    Man kan bare se hvilken ondskabfuld krig, der er brudt ud mellem kvinderne i Alternativet i kampen om forpersonposten. Hør f.eks. hvad Ulla Sandbæk har at sige om Fock: »På trods af, at jeg har arbejdet sammen med hende en større del af hendes folketingsperiode, kan jeg ikke nævne én eneste positiv oplevelse med hende,« Jeps. De opfører sig lige som man kunne forvente. Og det er da underholdende at få sine værste anelser bekræftet.

    Kommentar by traveler — 28. januar 2020 @ 19:52

  13. … og den stakkels frikendte enhedslistepik blev også konspireret sønder og sammen af ondskabsfulde sladrende venstrefløjs-XX-typer, sådan som Santor bemærker.

    Kommentar by traveler — 28. januar 2020 @ 20:01

  14. SF = Sure Fizzeletter

    Kommentar by Revisoren — 28. januar 2020 @ 20:17

  15. Nielsen — 19:43

    Tak for opmuntringen Nielsen, det er altid rart med lidt positiv respons ;-) !

    Kommentar by T. Flodur — 28. januar 2020 @ 23:00

  16. “Jeg har en drøm om, at min søn engang kan vokse op i en verden, hvor han ikke bliver bedømt på sit køn eller sin race, men på sit værd som menneske.”
    – Martin Luther King, (opdateret til 2020.)

    Kommentar by Kimski — 29. januar 2020 @ 05:13

RSS feed for comments on this post.