29. januar 2020

Racekort deluxe: “For første gang i mit liv forstår jeg, hvad racisme betyder, siger Vanessa Nakate…”

Forleden kritiserede Caroline Wozniackis far Dansk Tennis Union, fordi hans datter ikke var en del af en collage på unionens Instagram. Det viste sig senere, at hun faktisk var på den originale collage, men at Instagrams kvadratiske format lige akkurat havde skåret hende væk. En tilfældighed så at sige.

Her en lignende historie, som jeg så i en af gratisaviserne. Her er det dog et større problem, for Vanessa Nakate er fra Uganda, og så er det pludselig et spørgsmål om racisme. Det ultimative kort, der umuliggør en rationel tilgang. Nyhedsbureaet AP fortryder sin billedredigering, og foregiver med overskriften at de vitterligt tror Vanessa Nakate har en pointe. En ypperligt eksempel på ‘racekortet’, her citeret fra DR.dk – Ugandisk klimaaktivist blev klippet ud af foto: ‘Nu forstår jeg, hvad racisme betyder’.

“Sammen med andre unge klimaaktivister deltog 23-årige Vanessa Nakate fra Uganda i det netop afsluttede topmøde World Economic Forum i Davos i Schweiz.

Da hun ville læse en artikel om dagene i den schweiziske bjergby, blev Vanessa Nakate chokeret. På billedet i toppen af nyhedsbureauet AP’s artikel er hun nemlig væk. Hun stod ellers der ved siden af Luisa Neubauer, Greta Thunberg, Isabelle Axelsson og Loukina Tille, da fotografen var forbi, men på billedet, som blev bragt i flere store medier, er Vanessa Nakate som den eneste klippet ud. …

I en følelsesladet video, som klimaaktivisten har delt, og som er blevet set knap 400.000 gange, deler hun sine frustrationer.

– Jeg har set, hvor meget folk bliver påvirket af klimakrisen i mit land og i Afrika. Hvem skal tale for alle de mennesker? Hvem skal hjælpe dem og få deres budskab ud? For første gang i mit liv forstår jeg, hvad racisme betyder, siger Vanessa Nakate og fortsætter:

– Vi fortjener ikke det her. Afrika er den mindste udleder af CO2, men vi er dem, der bliver mest berørt af klimakrisen.”

(Vanessa Nakate på Twitter, 25. januar 2020)

“Fotografen forsøgte at få et billede ud under en hurtig og stram deadline og beskar billedet udelukkende af kompositoriske årsager, fordi han syntes, at bygningen i baggrunden var distraherende.” (David Ake, Nyhedsbureauet AP)

Oploadet Kl. 00:49 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107740/trackback

20 Comments »

  1. Negre og bladnegre, what’s the difference?
    Sig mig, er der ingen sociale myndigheder i det overkontrollerede Sverige, der kan tage sig af vanrøgtede småpiger med samtlige diagnoser fra alfabetsuppen?
    Se lige på størrelsesforholdene, det siger vist alt!

    Kommentar by Henrik Petersen — 29. januar 2020 @ 00:55

  2. De er alle sammen mentalt fra Afrika.

    Kommentar by Jens — 29. januar 2020 @ 01:09

  3. Det burde have været sankt Greta (som glansen er ved gå af), og hendes tre hvide medløbere som var klippet fra.
    Der hvor Vanessa Nakate kommer fra, Afrika, øges befolkningstilvæksten godt 4 gange Danmarks befolkning – om året.
    Uhyggeligt, yderligere femogtyve millioner flere hvert år, og det tal er eksploderende! Så i den verdensdel ville en klimaindsats virkelig batte noget.
    https://www.information.dk/udland/2016/08/afrikas-befolkning-vokser-25-mio-aarligt

    Jeg tror nu ikke på at mennesket kan ændre meget ved klimaet, men jeg er overbevist om, at der er en øvre grænse for hvor mange mennesker jordkloden har plads til. Jeg husker den lille ”sjove” skakbræt-opgave fra min barndoms mattematik, hvor der lægges et riskorn på første felt, 2 på andet felt, 4 på tredje felt, 8 på det fjerde, osv.
    Hvis man bytter kornet i opgaven ud med mennesker, og skakbrættet ud med jordkloden, så fatter de fleste normalbegavede, at der hen mod slutningen vil opstå et ganske alvorligt problem.
    Man kan selv prøve at købe en pose ris, og se hvor langt man kommer…
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wheat_and_chessboard_problem

    Kommentar by Henning Jensen — 29. januar 2020 @ 04:37

  4. Nu fik Vanessa Nakate så i stedet muligheden for at score lidt ekstrapoint på offerkortet, og det er jo faktisk tit meget bedre, end at narcissismen får en ekstra omgang med pudsekluden, for den narcissistiske del dækkes jo fint ind med det efterfølgende brokkeri..

    Den eneste måde at vinde på, er ved konsekvent at nægte at spille med i deres små spil, og så bare roligt konstatere, at man har med børn forklædte som voksne at gøre, hvor den emotionelle udvikling er stoppet i anden halvdel af teenage-årene.

    Kommentar by Kimski — 29. januar 2020 @ 05:31

  5. Vanessa Nakate skulle da hellere være glad for at hun ikke ses i selskab med retharderede Greta -ypperstepræstinden for den nye relegion indstiftet af globalisterne.

    Kommentar by Nielsen — 29. januar 2020 @ 05:39

  6. Vanesa . Vi har set dig. Alt ok. Afrika har en befolkningseksplosion, men har også verdens bedste landbrugsjord, så det er blot et spørgsmål om fred til udvikling i Afrika. Religionskonflikterne og enkelte umulige diktatorer umuliggør det, som f.eks den racistiske Robert Mugabe, der nu er død (Forfulgte hvide farmere). Ellers ikke et ondt ord.

    Kommentar by Michael Unna — 29. januar 2020 @ 05:52

  7. Rhwanda-modellen og lidt epidimier, og Afrikas befolkning vil have rigeligt med ressourcer.

    Kommentar by Træt — 29. januar 2020 @ 07:42

  8. Den hvide neger Greta er da på fotoet. Så det kan umuligt være racisme.

    Kommentar by Michael — 29. januar 2020 @ 07:51

  9. Når man er så ekstrem grim og med en frisure der ligner en der har gennemgået en trepanering, så må man sgu forventet at blive klippet fra af enhver med bare lidt æstetisk sans.

    Kommentar by Kunta — 29. januar 2020 @ 08:59

  10. Hvis bare det var så nemt at få befolkningsekplosionen til at forsvinde.

    Kommentar by Bastardo — 29. januar 2020 @ 09:10

  11. Jeg tror, at der er den sandhed i klipning af billedet, at hvis der optræder en negerpige på billedet, så risikerer man, at der kommer fokus på, at afrikanere er mega miljøsvin, og det bør de selv gøre noget ved.

    Og det er slet ikke meningen med billedet. Meningen med billedet er at påvirke magtfulde hvide rige mænd og kvinder, at deres potentielle teenagedøtre fra deres egne lande gør oprør, og derfor bør de løse klimaproblemet, hvilket de selvfølgelig ikke kan, men de har i det mindste magt over skatterne, og kan derfor aflevere masser af skattepenge til klimaaktivisterne.

    Med en afrikanerpige ville dette budskab blive forstyrret, for så risikerer man, at nogle ville spørge, om det ikke snart var på tide, at afrikanernes egne magthavere stopper deres personlige kleptomani og bruger deres magt til at få deres egne lande til at fungere og gøre noget ved deres uhyrlige miljøsvineri.

    Kommentar by traveler — 29. januar 2020 @ 09:19

  12. Den lille svenske mongol skulle efter sigende være 17 år gammel.

    Jeg har selv en niece på 17, og hun er 180 centimeter høj, og har en D-skål.

    Er det veganerdiæten der gør, at Thunberg ikke vokser mere, og tilsyneladende har sprunget puberteten over?

    Kommentar by Revisoren — 29. januar 2020 @ 11:06

  13. […] Mere om den islamofile undervisning på Krogerup Højskole hos DocumentSe også Racekort deluxe: “For første gang i mit liv forstår jeg, hvad racisme betyder, siger Vanessa Nak… […]

    Pingback by Hykleri på Krogerup Højskole: Nægter dialog med islamkritisk miljø – Free Speech Blog — 29. januar 2020 @ 11:16

  14. Jeg gætter på at Vanessa Nakate og den samlede venstrefløj ikke kunne tro deres eget held da de opdagede at hende negeren var klippe ud af billedet.

    De var ikke engang nødt til at lyve eller forestille sig, “clear cut case”.

    Den står nu venstrefløjen 1 – Normale mennesker 2.201,414.

    Still on the winning side ;)

    Kommentar by Santor — 29. januar 2020 @ 11:23

  15. ‘Nu forstår jeg, hvad racisme betyder’?

    “Kristne halshugges, mens Vesten sover videre – islamistisk udryddelseskrig mod de kristne.

    Den kvindelige nigerianske katolik Martha Bulus var på vej til sin bryllupsfest, da hun blev kidnappet af islamiske ekstremister fra Boko Haram. Martha og ti af hendes kristne venner blev halshugget, og deres henrettelse blev filmet. Videoen af det brutale mord blev offentliggjort den 26. december, hvorved det faldt sammen med fejringen af julen. Det giver mindelser om billederne af andre kristne iklædt orange fangedragter, der var på knæ på en strand, og bag hver af dem var der en maskeret, sortklædt jihadist, der holdt en kniv mod deres strube. Deres kroppe blev fundet i en massegrav i Libyen (..)

    Der føres en islamistisk udryddelseskrig mod de kristne i Nigeria. Foreløbigt har Boko Haram ødelagt 900 kirker i det nordlige Nigeria. Den amerikanske præsident Donald J. Trump har fået oplyst, at mindst 16.000 kristne er blevet dræbt der siden 2015. I et enkelt katolsk sogn i Nigeria, Maiduguri, er 5.000 kristne blevet dræbt. Hvor meget skal krigen mod kristne eskalere, førend Vesten betragter den som et “folkemord” og reagerer for at forhindre det?”

    (klip fra Den Korte Avis 29.januar 2020)

    Kommentar by A-mad — 29. januar 2020 @ 17:29

  16. Hvis jeg nu skulle vælge, så kan jeg nu bedre lide det foto hvor hun er klippet fra, for hun er jo ikke ligefrem en fryd for øjet.

    Kommentar by NulTolerance — 29. januar 2020 @ 21:46

  17. You didn’t even erased a continent… you erased a planet… look at my forehead!

    Kommentar by redneck — 29. januar 2020 @ 23:15

  18. @Revisoren — 29. januar 2020 @ 11:06.. kunne vi få et billede af hende niecen?

    Kommentar by redneck — 29. januar 2020 @ 23:17

  19. Lügenpressen fjernede jo bare alt entisk henvisning fra nyhederne – som de plejer – og tilbage står rent faktisk bare en gruppe unge ……

    Kommentar by Bilka — 29. januar 2020 @ 23:43

  20. # redneck

    Vi kan jo foreslå hr. Møller at få en daglig Side 9-pige på Uriasposten, for at øge trafikken på bloggen…

    Kommentar by Revisoren — 29. januar 2020 @ 23:57

RSS feed for comments on this post.