29. januar 2020

Cordua: Robinson er en ‘islamforskrækket alarmist fuldstændig på linje med Trykkefrihedsselskabet’

Siden Radio24syv lukkede er jeg holdt op med at høre Cordua & Steno fast, og selvom der ikke er politiske alternativer, så vil jeg eksempelvis langt hellere høre ‘Det, vi taler om’ eller lignende. Har er halvdelen borgerlige, men mere fritænkende, og når de sender stikpiller til Dansk Folkeparti eller Nye Borgerlige, så er det ikke gold positionering. Det ville de også gøre mod Venstre, Socialdemokraterne eller Enhedslisten.

Fra Berlingske – Borgerlig kommentator: Kan de virkelig ikke se, at det er helt galt at give sådan en mand prisen?.

“Jarl Cordua, borgerlig-liberal kommentator, bl.a. på Berlingske, og medlem af Venstre, afviser, at DR var forudindtaget i indslaget..

Det var et kritisk interview som så mange andre. Jeg synes, at det var meget large, at DRs Deadline inviterede Tommy Robinson i studiet og tog ham alvorligt ved at lade ham præsentere sine synspunkter. Han repræsenterer et meget yderligtgående synspunkt og er politisk rabiat. Alligevel bruger DR sendetid på ham. Jeg synes, at man burde anerkende, at DR tager ham alvorligt,’ siger Jarl Cordua. …

Trykkefrihedsselskabet er en rabiat forening med yderligtgående, højreorienterede medlemmer fra bl.a. Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige. Man er islam-forskrækkede, og det er det, det hele går ud på under dække af, at det handler om ytringsfrihed. …’

Deadlines interviewet med Trykkefrihedsselskabets formand, Aia Fog, handlede om, hvorvidt Robinson på grund af bl.a. en voldsdom er værdig til at modtage prisen. Jarl Cordua svarer nej, når man spørger ham, om interviewet i højere grad burde have handlet om Tommy Robinsons kritik af muslimsk indflydelse og hans synspunkt om, at hans ytringsfrihed bliver begrænset, bl.a. fordi sociale medier som FaceBook har udelukket ham.

‘… Det er dårlig dømmekraft, at man giver en mand med den fortid og baggrund et ytringsfrihedspris. Det er jo til grin. Det kan godt være, at Tommy Robinson er blevet chikaneret, men han begår jo selv vold og selvtægt. DR viste jo en video, hvor han giver en mand, der har provokeret ham, et nakkedrag bagfra. Hvad er det for et signal at sende, når man giver sådan en mand et pris? I min bog trækker Trykkefrihedsselskabet bukserne ned på sig selv med denne prisuddeling. Kan de virkelig ikke se, at det er helt galt at give sådan en mand prisen? … I min bog er Tommy Robinson en islamforskrækket alarmist fuldstændig på linje med Trykkefrihedsselskabet.‘”

(Tommy Robinson og Trykkefrihedsselskabet på Christiansborg, 18. januar 2020)

Oploadet Kl. 11:53 af Kim Møller — Direkte link46 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107757/trackback

46 Comments »

  1. Og Cordua er en provinsliberalist, der personificerer alt hvad der er galt med det borgerlige Danmark.

    Kommentar by BB — 29. januar 2020 @ 12:13

  2. Hvis man elsker ytringsfrihed, Frihed, lighed imellem kønnene på et juridisk plan, meningfrihed, trosfrihed…generalt frihed, så er det da et yderst godt sundhedstegn at være Islamforskrækket :-)
    Islam er jo i og for sig en -usekulær diktatorreligion med en Førerprofet som altoverskyggende ideal- (Blev kaldt Muhammedanisme i gamle dage)- Alt det tør Coruda jo slet ikke forholde sig til, og han forholder sig ikke til det faktum at vi sender soldater ud i verden for at bekæmpe konsekvensen af Islam eller på anden måde den virkelige verdens erfaring med Islam, med alle de terroraktioner, undertrykkelse, krige etc etc den skaber, både historisk og samtidsmæssigt, så Corudas kommentarer er afstumpet meningsprostitueret moraliserende i forhold til alle Islams ofre. Det kan godt være gud er stor, men Coruda er en lille provinsiel meningsprostitueret dum dhimmi. :-). Støt SIAD. God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 29. januar 2020 @ 12:36

  3. Det ser ud til at de mangles en kulturberigelse. Cordua

    Kommentar by Charles — 29. januar 2020 @ 12:50

  4. Jarl Cordua er noget af det værste jeg ved, en person der påstår at være borgerlig, men i virkeligheden er kulturradikal, stueren og politisk korrekt. En åndelig bror til Gitte Seeberg, Lars Barfoed og Jan E. Jørgensen. Cordua er en type som medierne elsker når man skal bilde lyttere og læsere ind at man skam er alsidige. DR/Danmarks Ramadanradio, Radio24/syv, Altinget og Berlingske kan sove roligt, Cordua siger altid det rigtige. Er der noget galt så er det Dansk Folkepartis og Inger Støjbergs skyld.

    Kommentar by bjarne binee — 29. januar 2020 @ 12:53

  5. Oh Danmark ,riget stander i vaade med hans typer.

    Kommentar by dunk — 29. januar 2020 @ 13:13

  6. Jarl Cordua er hvad vi i Nordjylland kalder en bralrer røv, intet andet, trist at der ikke nogen ansvarlige på DR der tør stoppe ham.

    Kommentar by Anders Nielsen — 29. januar 2020 @ 13:21

  7. Hvad skal man sige om Steno og Cordua? De ligner Berlingeren og pølletiken

    Kommentar by Nielsen — 29. januar 2020 @ 13:24

  8. Ufatteligt så travlt de har med at tale uden om sagenskerne

    Kommentar by Dennis — 29. januar 2020 @ 13:27

  9. Stort ego, ja læsninger af græske tragedier til Shakespeare sætter en klar forestilling….

    Kommentar by Moth — 29. januar 2020 @ 13:29

  10. Der er en indlysende årsag til at trykkefrihedsselskabet giver en pris til Tommy Robinson, ytringsfriheden indskrænkes af en særlig grund der skyldes hensyn tagende til de indavlede retarderede kriminelle korandyrkende terrorister da de betragtes som ofre særlig af Facebook der giver politikere uhindret magt, se hvad der sker i Myanmar, Tommy Robinson er en hædersmand, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. januar 2020 @ 13:31

  11. https://denkorteavis.dk/2020/kristne-halshugget-i-julen-vesten-sover-videre/
    januar 29, 2020
    Kristne halshugges, mens Vesten sover videre – islamistisk udryddelseskrig mod de kristne

    Kommentar by Charles — 29. januar 2020 @ 13:31

  12. Der er få jeg afskyer mere end redepisseren Cordua.

    Kommentar by Jens — 29. januar 2020 @ 13:41

  13. “BrøleAbe” er Cordua meget tæt på at kunne betegnes.
    Dog synd for aben! Cordua er brovten & grov i hans talemåde.
    Han nyder, at svine alt og alle til i hans “Talkshows” på nettet.
    Vel at mærke uden, at dem det går ud over er til stede eller får mulighed for at forsvare sig.
    Han forsvare Regimet og dets medlemmer til hver en tid, da hans største ønske er at blive fuldgyldigt medlem selv.
    MSM anvender ofte Cordua som politisk agitator, men holder ham alligevel stangen p.gr.a hans svinske tale!
    Siad! Direkte Demokrati NU! Ud af EU/FN! Støt SK! Støt GI! Stem NB!
    P.

    Kommentar by Piotr — 29. januar 2020 @ 13:42

  14. Tommy Robinson kan skrive alt det han vil, trykke bøger og dele pamfletter ud. Hans synspunkter når bredt ud.
    Hans problem er, at private medier – trykte som elektroniske – ikke ønsker at give plads til hans synspunkter.Det kan man så mene om hvad man vil.

    Prøv https://www.tr.news/

    Kommentar by Frank Herrmann — 29. januar 2020 @ 14:26

  15. Og hvordan er det så lige, personer med voldsdom bliver behandlet her i landet?
    Jo, de bliver folketingsmedlemmer og ministre, Gud hjælpe mig. Kronjuvelen Pelle Dragsted har mindst én voldsdom for at køre ned til Johnni Hansen med bilen fyldt med økser og knive. Så han er én af vore egne, en rigtig guttermand. Og hans førerhund, som hjalp Lars Grarup ind på Christiansborg, så Grarup kunne begå et voldeligt overfald på statsminister Fogh Rasmussen, røg hun i spjældet for vold?
    Nej da, hun er socialminister og sidder på mere end 1/4 af bruttonationalproduktet. HURRA! Hvor ER de gode!

    Kommentar by Frithjof Danielsen — 29. januar 2020 @ 14:50

  16. Afviklingen af Danmark og dets befolkning skrider planmæssigt frem…Taktstokken svinges og hele den duknakkede befolkning følger troskyldigt med…naive og dumme som snot!

    Kommentar by Black Watch — 29. januar 2020 @ 14:51

  17. Kan de da virkelig ikke se at det er galt med Jarl Cordua, som borgerlig liberal kommentator.
    Nu er det eller ikke ekskluderende, for deltagelse i DR programmer, at have en voldsdom. Vi har et utal gange set Pelle Dragsted i diverse debatprogrammer og ligesom Tommy Robinson har han en gammel voldsdom, Pelle Dragsted har faktisk adskillige domme, han er også dømt for hærværk! Forskellen? Jo Pelle Dragsted er venstreorienteret og dermed en del af DR parnasset! Tommy Robinson er højreorienteret og islamkritisk og dermed i DR regi, persona non grata!
    Tommy Robinson er en trussel mod netop det islamofile parnas, han blev dømt 13 måneders fængsel for at forsøge at afdække et utal af pakistanske mænds seksuele misbrug af hvide engelske piger, og politiets skræmmende passivitet i den sammenhæng! Allene derfor burde han slåes til ridder!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. januar 2020 @ 15:05

  18. Siden Radio24syv lukkede er jeg holdt helt op med at høre radio. DR fakede sig til at overtage, den der kom i stedet. Hvad er det nu den hedder? Den hørte jeg kun ufrivilligt et par morgener, fordi min clock-radio vækkede mig på Radio24syv’s frekvens. Det var slemt, det der kom på “hvad er det nu den hedder?” i stedet for Radio24syv. Så den fik jeg hurtigt fjernet.

    Der var enkelte gode programmer, som jeg indimellem hørte på Radio24syv, men ikke jævnligt. Hørte kun Radio24syv direkte, når jeg kørte i bil. I gns måske 1-2 timer om ugen alt efter hvor meget jeg kørte i bil.

    Jeg orkede aldrig at høre mere end et par minutter af ‘Cordua & Steno’ på Radio24syv. De er som forstenede fossiler fra fortiden. De er isolerede i deres egen lille pseudo-politiske verden. De lyder som om, de aldrig har været ude i samfundet:-)

    Kun ‘Det, vi taler om’ hørte jeg engang imellem som podcast, når jeg trængte til at more mig over deres eminente satiriske kommentarer til ugens mediehypede pseudonyheder.

    Jeg husker den eminente Ditte Okman. Hun ville være radiostjerne (og mangemillionær?), hvis radiomediet var frit og ikke domineret af statsradionfonien (som nu også fik harpuneret
    Der var gode programmer, som jeg indimellem hørte på Radio24syv, men ikke jævnligt. Hørte kun Radio24syv direkte, når jeg kørte i bil.

    Jeg orkede aldrig at høre mere end et par minutter af ‘Cordua & Steno’ på Radio24syv. De er som forstenede fossiler fra fortiden. De er isolerede i deres egen lille pseudopolitiske verden. De lyder som om, de aldrig har været ude i samfundet:-)

    Kun ‘Det, vi taler om’ hørte jeg engang imellem som podcast, når jeg trængte til at more mig over deres eminente satiriske kommentarer til ugens mediehypede pseudonyheder. De var frit tænkende og flyvende fugle, der havde fingeren på pulsen og bidrog til det ‘le i stedet for at græde’ som er det nødvendige salt for selvstændige menneskers overlevelse. Man behøver blot at erindre den mediehypede svømmetur med Morten Østergaard, der på tv svømmede de 3,5 km fra Lindholm til havnen i Kalvehave. Så forstår man hvad det vil sige at ‘le i stedet for at græde’. ‘Det, vi taler om’ hjalp én med at få luft, når mediehypen var ved at kvæle én. (Lidt ligesom at læse Uriasposten i øvrigt:-)

    Jeg husker den eminente Ditte Okman og do Anna Thygesen – hende med den sexede cigaret-ryger-stemme (undskyld AT:-). De ville være topbetalte radiostjerner, hvis radiomediet var frit og ikke domineret af statsradionfonien, som nu – oven i hatten på deres ialt 16 radio-og tv-kanaler og deres årlige 3½ mia kroner i tvangslicens/tvangsskat – desværre også fik scoret de 800 mio kroner årligt, som det koster at drive deres aborterede foster “Radio, hvad er det nu den hedder?”:-)

    Kommentar by A-mad — 29. januar 2020 @ 15:06

  19. Cordua & Steno = Vindbøjtel & Skryder.

    Kommentar by Elvadatter — 29. januar 2020 @ 15:09

  20. Jarl Cordua er som de fleste i venstre, et parti der ikke kan se virkeligheden. Dem der er dybt bekymret for islam er meget yderliggående og politis rabiat. Hvorfor ser Jarl Cordua ikke hvordan man har behandlet pigerne i grooming gangs? Det skøjtes der hurtig hen over. I Berlingske idag bliver Lars Seier Christensen også spurgt, han er ligesådan. Dum. Eva Selsing er den eneste der kan sige hvad det hele handler om.
    Berlingske bruger al for mange af disse dumme debatører.

    Kommentar by IES — 29. januar 2020 @ 16:41

  21. Må jeg anbefale den kulturradikale Jarl Cordua en slankekur her og nu.

    Det blævrende flæskebjerg får efterhånden Thyra Frank til at ligne en teenager med anoreksi…

    Kommentar by Revisoren — 29. januar 2020 @ 17:02

  22. Havde det været hans datter der var blevet flokpulet af overklassens kæledægge havde piben nok haft en anden lyd.

    Moské.

    Kommentar by Kratossen — 29. januar 2020 @ 17:22

  23. Det er da klart at en åndsforladt spade som Cordua, ikke vil fatte at Vestens frihed er truet af islam, den radigale sinkes projekt er jo søsat af det globaliserende magtsystem for at kæmpe for dets syge status quo.

    Kommentar by LarsB — 29. januar 2020 @ 17:49

  24. Kommentar til by BB. Jeg er imponeret over din præcise karakteristik af Jarl Cordua. Meget begavet gået.

    Kommentar by Svend Gønge Borg — 29. januar 2020 @ 17:59

  25. Kommentar til by Charles: Hvis alle kristne, jøder, muslimer og alle andre overtroiske blev halshugget, så ville denne jordklode helt sikkert være et mere fredeligt sted at opholde sig for skikkelige og fornuftige mennesker.

    Kommentar by Svend Gønge Borg — 29. januar 2020 @ 18:08

  26. Prisen kunne sende positive signaler om Tommy Robinson. DDR måtte straks træde til og lave damage control. Ellers var TR aldrig tildelt eet sekund eksponering fra Danmarks Propagandasender aka Dhimmi Radioen.

    Der er så meget “de tolerante” ikke fatter. Men de elsker sig selv.

    Senatorerne stiller sp. til anklagere og forsvaret fra kl. 1900 dansk tid.
    c-span.org bl.a.

    Kommentar by Iznogut — 29. januar 2020 @ 18:29

  27. #4 bjarne binee, ja, godt beskrevet.

    Kommentar by Johnson — 29. januar 2020 @ 18:33

  28. Indlæg nr. 15 er notable. Bullseye.

    Kommentar by Iznogut — 29. januar 2020 @ 18:38

  29. Helt og aldeles OT, men det skal frem:

    Flere medier beretter, at vores forhenværende store statsleder Gucci Helle er udnævnt til formand for et nyt panel i FN, der skal bekæmpe skatteunddragelse og skattely.

    1. april kom tidligt i år…

    Kommentar by Revisoren — 29. januar 2020 @ 18:41

  30. Mon ikke de mener den venstreorienterede kommentator, vi kalder “borgerlig”.

    Kommentar by Winged Hussar — 29. januar 2020 @ 18:56

  31. Jarl Cordua har sammen med en lang stribe andre Venstrefolk for længst meldt sig ind i fraktionen af “bevidst uvidende politikere”. De nægter simpelthen at sætte sig ind i én bestemt såkaldt religion, hvis danske navn er “Underkastelse”. Uvidenhed frelser dem fra kritik, synes de at mene, men bevidst uvidenhed stinker fælt på den lange bane.

    Kommentar by ino — 29. januar 2020 @ 19:24

  32. Ytringsfrihed mig både her og der..
    Eller er det kun når JP tegner et usmageligt Kinesisk flag at ytringsfriheden gælder..??
    Har en kraftig fornemmelse af at ytringsfriheden ikke gælder for Tommy Robinson og andre brugere af face book…
    Men pyt det er jo “kun” de ikke politisk korrekte så hvorfor skulle man kæmpe for dem..

    Kommentar by frank mathiesen — 29. januar 2020 @ 19:28

  33. Her der ikke én eneste, der kan udfordre Cordua og spørge ham, hvad han mener med “islamforskrækket”? Er det fordi han mener islams idéer er helt fjong? Eller er det fordi han ikke tror, at muslimer tager islam alvorligt? Jeg længes virkelig efter at flere udfordres, ligesom Tommy Robinson udfordrede journalisten fra Berlingske, som åbenlyst var helt blank på islam.

    Jeg får et billede inde i mit hovede af de tre små grise, hvor Cordua er en af de to dumme, som synger “hvem er bange for den stygge ulv..?” og bygger et hus af strå.

    Kommentar by Birgitte — 29. januar 2020 @ 19:38

  34. #34 Birgitte
    Godt spørgsmål. Er det fx. forkert at være Sharia forskrækket? Eller måske kvindeundertrykkelses-forskrækket?

    Hvad med homohad-forskrækket?

    Kommentar by Realist2 — 29. januar 2020 @ 20:31

  35. Jeg kunne også drømme om et scenarie, hvor Tommy Robinson diskuterer med Jarl Cordua med Tucker Carlson som mediator.

    Kommentar by Ole Madsen — 29. januar 2020 @ 20:41

  36. “Lyksagelige Hvilestunder på Landet i selskab med Danske Svampe”, fornuftige ord som Mogens Benchard nævner i en sætning i en bog om dansk porcelain 1775- 2000.
    Af en eller anden årsag vil jeg hævde, det da er relateret posten.

    Kommentar by Peter Buch — 29. januar 2020 @ 21:13

  37. Jarl Cordua: “Jeg synes, at det var meget large, at DRs Deadline inviterede Tommy Robinson i studiet og tog ham alvorligt”- Ja du kunne have haft ret Cordua; men det har du ikke!

    Danmarks Radio havde, som det skulle vise sig, en skjult dagsorden eller snarere en ondskabsfuld agenda gående på at tilsvine Tommy Robinson – Dit statement, hr. Cordua, gående på largeness fra Danmarks Radios side, kan herefter kun betegnes som en nederdrægtig flabethed – Ikke sandt dit megalomane Røvhul!?

    Kommentar by T. Flodur — 29. januar 2020 @ 22:08

  38. Jarl Cordua: “Han repræsenterer et meget yderligtgående synspunkt og er politisk rabiat”.

    Ja, Tommy Robinson ønsker desværre et multi-etnisk England og det synes jeg også er et “meget yderligtgående synspunkt”.

    Jarl Cordua: “I min bog er Tommy Robinson en islamforskrækket alarmist fuldstændig på linje med Trykkefrihedsselskabet”

    Hvis man bruger udtrykket “islamforskrækket”, så må det være fordi, at man hader etniske danskere.

    Kommentar by Jens Larsen — 29. januar 2020 @ 23:25

  39. Multietnisk er en ting. I en tidsalder hvor expresstog, cruiseskibe, Jetfly, biler og andre transfortformer er så hurtige og sikre, kan -multietinisk ikke undgås, og helt ærligt. Det er også ok for mig. Nogle religioner kan toleres andre ikke. Det drejer sig om de menneskelig konsekvenser. Jeg bryder mig ikke om Jehovas Vidner, men jeg kan da sagtens tolere dem. Sålænge der ikke er Dødstraf for at forlade og det ikke drejer sig om en diktatorguru, som pædofilistisk misbruger børn, eller undertrykker andre med Deres idioti, så helt ok. Jeg er ikke Islamkritisk overhovedet. Jeg er Islamhader. Jeg har aldrig troet at en så modbydelig religion skulle have så stor indflydelse internationalt. Jeg gider ikke engang uddybe hvorfor, for jeg mener er dessideret afstumpet af sympatisere med dette mentale lort. Jeg forstår udmærket muslimsk tankegang. Det er ufatteligt let, men jeg acceptere det aldrig, og jeg ville skamme mig inderligt, og ikke kunne se mig selv i spejlet, hvis jeg ikke gjorde mit for at bekæmpe dette mentale monster af en religion. Fik først forståelse for alvoren 11 september 2001. Har måske været blind eller naiv før, men vidste godt et eller andet var galt nogle år forinden. Derfor slutter jeg herinde altid med et .Støt SIAD (kan også være andre der bekæmper dette monster). Trods alt. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. januar 2020 @ 08:55

  40. Bataclan hvor folk på et spillested bliver mejet ned, julemarkeder der angribes, folk der bliver kørt ned af lasbiler, fragmentationsbomber til børnekoncerter, europæiske efterretningstjenester der melder ud at de har forhindret endnu et terrorangreb uge efter uge.

    Ja det er klart man er en islamforskrækket alarmist hvis man går med fornemmelsen af at her har man at gøre med en fjendtligsindet kultur/religion. Gade vide om Hr Einstein Cordua kan regne ud hvad der man sker hvis andelen af de her mennesker vokser mere i vores land.

    Kommentar by Johnson — 30. januar 2020 @ 09:08

  41. Rettelse:
    Rosenkrantz-Theil er børne- og undervisningsminister, ikke socialminister.

    Kommentar by Frithjof Danielsen — 30. januar 2020 @ 09:24

  42. Jarl Cordua er en opportunistisk levebrødsdebattør. De venstreorienterede medier, specielt DR, elsker ham fordi han er en Radikaler forklædt som medlem af Venstre. De kan roligt invitere ham i studiet med henblik på at leve op til alsidighedskravet, uden at han ødelægger det verdensbillede de presser ned over seerne/lytterne. Han er meget smart.

    Kommentar by JC — 30. januar 2020 @ 10:34

  43. Er man rabiat, yderligtgående og højreekstremistisk, fordi man går ind for ytringsfrihed, forsamligsfrihed, og demokrati, og ønsker at forsvare sit land mod en virkelig rabiat totalitær ideologi, der spreder sig som en sygdom i det danske samfund og truer de værdier som de fleste i Danmark stadig hylder. Der er noget fundamentalt galt med Jarl Corduas politiske kompas.

    Kommentar by JC — 30. januar 2020 @ 10:49

  44. Sikke en idiot, blandt Alt for mange. Det er en pligt og väre forskrakket. Väre I alarm beredskab for krigere.

    SE NU idag, Erdogan den Javla Islamist ,han vil tillade voldtagt.
    Med krav om giftermal.

    Kommentar by Poul Clausen — 30. januar 2020 @ 13:52

  45. Vi tranger flere. Tommy Robertsonner!
    Godt vi nu har Trump.
    Lange leve Donald Trump .

    Kommentar by Poul Clausen — 30. januar 2020 @ 14:00

  46. Alarmisme har vi da fra Cordua og Steno. De gange jeg ikke fik slukket for radioen,da de havde deres program,på 24syv,lavede de da ikke andet,end at kritisere borgerlige. De er sådan set ytringsfrihedsforskrækkede alarmister.

    Kommentar by Nielsen — 31. januar 2020 @ 00:12

RSS feed for comments on this post.