1. januar 2010

“… statistikken kan faktisk skabe problemer. Vi kan ikke styre, hvordan den bliver brugt.”

Arne Hardis har interviewet dansk-iranske Aydin Soei til seneste udgave af Weekendavisen. Soei er talsmand for foreningen Ansvarlig Presse, der fornyligt fik 430.000 kroner af Integrationsministeriet, dine og mine skattekroner. Fra Farlig journalistik (ikke online).

“Jeg smider endnu et eksempel på bordet, som vi får en længere diskussion om: Danmarks Statistik har for første gang lavet en befolkningsstatistik, som udskiller indvandrerefterkommernes børn for på den måde at få et mere præcist indtryk af, hvor mange der vil have indvandrerbaggrund i Danmark om 40 år… Hvad synes Aydin Soei om det?

»Det er dybt kontroversielt og problematisk. Det viser jo, hvor politiserede de her begreber er… At inddrage tredje generation er absurd. På den anden side kan statistikken også være et brugbart redskab for eksempel til at afdække, om tredje generation klarer sig socialt dårligt i samfundet. Det er bare ikke derfor, statistikken laves. Det handler om at skabe en angst for oversvømmelse, som vil være stærkere, hvis man pumper statistikken op. Indvandrerspørgsmålet er afgørende for, hvem der har magten i Danmark; det blokerer for, at Socialdemokratiet og venstrefløjen får flere stemmer.«

– Statistikken afspejler faktiske forskelle, den skaber dem ikke, og oplysninger er da af det gode?

»Hvorfor? Ønsker man den oplysning for at skabe et bedre Danmark? Fordi man ønsker, at tredje generation skal få det bedre end anden generation af indvandrere? Det tror jeg ikke er grunden. Jeg tror, man ønsker at fastholde folk i en etnisk kategori. Vi har et totalt ophidset debatmiljø allerede, den nye statistik vil stille sig i vejen for reel oplysning.«

– Men oplysninger er frie. Du skal vel ikke bestemme, om de vil gavne eller skade. Det ville virkelig krænke mig.

»I et liberalt samfund er oplysning normalt af det gode, men her bliver de brugt til at retfærdiggøre undertrykkelse af andre; statistikken skal bidrage til at holde folk i et dårligt liv. Oplysningerne kan bruges til at skabe dem et bedre liv, men her handler det om at udskille dem – og endda i den politiske retorik at udskille dem som muslimer…

Du siger, at statistikken ikke skaber, men afspejler eksisterende problemer, men statistikken kan faktisk skabe problemer. Vi kan ikke styre, hvordan den bliver brugt…«

– Så statistikken skulle ikke laves?

»… du sagde, du ville blive krænket, hvis man lod være med at lave sådan en statistik. Du skal bare huske på, at mange andre bliver krænket, når statistikken laves, fordi de ser det som udtryk for, at de fortsat ikke indlemmes i det nationale fællesskab. Sådan som det politiske klima er, er der en modsætning her, som gør det svært at give et klart svar.«

[…]

Det sidste eksempel, jeg vil diskutere med Aydin Soei, handler selvfølgelig om nyklassikeren: Jyllands-Postens Muhammedtegninger. Bør en ansvarlig presse afholde sig fra den slags provokationer?

»Personligt kan tegningerne ikke ophidse mig…. Ser man på tegningerne, er der jo flere af dem, der gør grin med
Jyllands-Posten, og Kurt Westergaards tegning med bomben i turbanen studsede jeg ikke over. Jyllands-Postens chefredaktør har forklaret, at tegningen skal vise, at islamister har taget islam som gidsel. Mange andre har forstået tegningen sådan, at man er terrorist, når man er muslim – måske har Jyllands-Posten lært, at det er en god idé med en forklarende billedtekst…«”

Apropos.

“Antallet af ikke-etniske danskere fra ikke-vestlige lande vil stige kraftigt frem mod 2050. Danmarks Statistik opjusterede kort før jul sine forventninger fra 550.000 til 728.000.” (Berlingske Tidende, 27/12-09)

Oploadet Kl. 21:32 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/10776/trackback

12 Comments »

  1. Herregud, det er jo kun SED´s praksis i DDR, Aydin Soei er fortaler for. Fusk holdt konstant utilfredsheden i ave, og regimet kritik-frit. Ku Soei ikke bare flytte til Sverige, der er al statistik, som en “kontroversiel” holdt hemmelig for befolkningen.

    Kommentar by wied — 1. januar 2010 @ 22:01

  2. http://jp.dk/indland/krimi/article1934696.ece

    Aftenens nyhed.Kurt Westergaard har åbenbart haft gæster.
    Ved ikke om der er tale om hinduer,jøder eller kristne,for muslimer
    kan det vel ikke have været..
    Men jeg vil da gerne have muligheden for at blive oplyst om de
    indtrængende gæsters nationale baggrund og kultur.
    Her kunne snildt være sparet 430000 kr på statsbudgettet.

    Mit nytårsønske for Danmark..En borgerlig regering

    Kommentar by Henrik -patriot — 2. januar 2010 @ 00:49

  3. Kurt Westergaard overfaldet i eget hjem i aften. Manden råbte at han ville dræbe ham (med hammer). Nu skal vi se, hvornår han bliver løsladt, for den bagatel kommer man vel ikke i fængsel for…

    Kommentar by jonas — 2. januar 2010 @ 00:49

  4. “Vi kan ikke styre, hvordan den bliver brugt…”??????????

    Nej, gu´ fanden kan han ej – vi har ikke brug for en informations-planøkonomi hvor bureaukrater fra centralt hold bestemmer hvad vi skal have at vide. Det prøvede vi under besættelsen.

    Kommentar by Henrik — 2. januar 2010 @ 00:50

  5. Nej! det er ganske klart, vi kan naturligvis ikke bruge statistik, der viser fredsfolkets alarmerende befolkningsforøgelse i årene fremover. Det ville være fornærmede og nærmest racistisk.

    Manden er naturligvis et forblændet fjols, men dem er der såmænd en del af, når man beskæftiger sig med indvandrerpolitikken. Nu er information og oplysning pludselig kontroversiel. Og manden er gud hjælpe mig tilmed talsmand for “ansvarlig presse.”

    Og en ansvarlig presse skal altså filtrere nyheder og information, efter, hvad der er godt for indvandrerne og ikke hvad der er godt for samfundet og danskerne. Den “ansvarlige presse” skal ikke informere om invandrerkriminalitet eller at indvandrene er massivt over repræsenteret i kriminalistikken. Det er uansvarligt og er fornærmende for muslimer. Det er bedre vi alle lever i mørke vedr. fremtiden.

    Hvis det ikke er tragisk, så var det morsomt. Men det er efterhånden tydeligt for enhver, at medens vi kan sige, at vi stadigvæk indtil for 30 år siden i Europa levede i oplysningstiden, så er den tid ved at rende ud, nu da indvandringen oversvømmer Europa. Videnskab og oplysning passer ikke længere ind i billedet.

    Den tid i Europæisk historie der var præget en tro på den kritiske fornuft og en tro på nødvendigheden af at udbrede kendskab til menneskelig viden er en saga blot.

    Oplysningstiden blev faktisk netop skabt ved at løsrive Etikkens og filosofiens fra religionen. Tidens filosoffer så netop som deres fornemmeste opgave at bekæmpe fordomme, som blev bevaret af datidens kirkelige magthavere med det ene formål at undertrykke borgerne.

    Men nu skal det historiske hjul drejes tilbage til de formørkede tider, hvor uvidenhed, religion og fordomme styrede menneskene i samfundet.

    Derfor er det naturligvis forstemmende med det sludder om, at vi skal tage hensyn til religionen, at vi ikke må krtisere religiøse spørgsmål, og at ytringsfriheden må tage hensyn til visse befolkningsgrupper. Det er under et kun et tilbageskridt til et formørket Europa. Og enhver med lidt historisk baggrundskendskab ved, at det kun vil føre til opstande, religiøse stridigheder, vold og elendighed.

    Kun oplyning, information og viden om de faktiske tilstande kan holde de værste dæmoner på plads, som altid følger med mennesket aggressive drifter. Faktisk er det biologi det hele. At overlade valgpladsen til de abekatte – som ovenstående Aydin Soei er talsmand for – er at skrue tiden tilbage til de mørke tider.

    At politikere i 2010 hjælper med til at sprede det gylle viser blot, at de på intet tidspunkt forvalter den storslåede udvikling, som Europas tænkere har beriget Europa med.

    Men når oplysning og viden bliver unødvendig og kontroversiel, og tavshed og fusk skal være udtyk for politisk normalitet, så står vi med begge ben i en Europæisk overlevelseskamp. Og det bliver snart i fremtiden nødvendigt at erkende siutationens alvor og gå til modstand mod dem, der vil føre udviklingen tilbage.

    For tiden er oplysning og information den eneste mulighed, men den tid synts at blive kort i betragtning af, at det politiske billede males af uvidende og naive politikere, der faktisk er forrædere mod alt det, som Europæerne siden renæssancens slutning har kæmpet for.

    Kommentar by dommedag — 2. januar 2010 @ 08:36

  6. “… statistikken kan faktisk skabe problemer. Vi kan ikke styre, hvordan den bliver brugt.”

    Hvad er det for et “styre” han taler om? Sharia styre? Og hvad er det for et “vi” han taler om?

    Kommentar by Liva — 2. januar 2010 @ 09:49

  7. Jeg forstår ikke rigtigt den der med “måske har Jyllands-Posten lært, at det er en god ide med en forklarende billedtekst”
    Jamen, som underkastet muhammed tilhænger, så må indholdet af terrorist manualen koranen vel være læst?
    At muslimer så stadigvæk ønsker at tilbede islamisten muhammed, er desværre sørgeligt, MEN det kan altså ikke bortforklares med den dumme ide med en taqyya undertekst på en tegning, der visuelt viser bl.a at der knald i låget på muhammed!

    Kommentar by li — 2. januar 2010 @ 09:59

  8. Aydin Soei skrev en apologet-bog om drabet på den italienske turist på Nørrebro, der tog drabsmændene i forsvar.

    Kommentar by intel — 2. januar 2010 @ 11:19

  9. Ha ha… endnu een af statskasse-nasserne, der har fået en ide til at undersøge noget ligegyldigt puste det op med sin egen holdning og sit hykleriske usagligt dokumenterede bullshit. Krisen kradser og fabrikkerne er lukkede, så akademikerfolket finder andre steder at fiske i statskassen fra.

    Hans konklusioner nægter jeg simpelthen at kommentere.

    Men jeg kan tilføje at kloaknettet mangler 2-4 mia i vedligeholdelse, mange veje er nedslidte, skolerne.. ja, det ved vi jo alt om, sikkerheden på vores kraftværker trænger voldsomt til terrorsikring.

    Mange af disse ting er kommunernes opgaver, men de deler jo også ud til venner og bekendte ( Kommunalkasse-nasserne) af idiotiske undersøgelser om en eller anden, der er meget nærtagen og som føøøøler sig trådt på sine millimeter-rettigheder i forhold til sin føøøølese af milimeterdemokratiet.

    -Smid de åndssvage røvhuller ud at reparere veje og skoler og kloakker. Især det sidste kan afstemme dem lidt, fysisk, i forhold til alt det meta-intellektuelle lort de lukker ud. He he.. Prut!

    Kommentar by Marco Mekkerskij — 2. januar 2010 @ 18:51

  10. De økonomiske bekvemmelighedsflygtninge(og deres familiemedlemmer) fra bl.a. libanon, somalia og bosnien er desværre endnu ikke blevet repatrieret, selvom borgerkrigene i disse stater er afsluttet for flere år siden. Nu må den danske stat sørge for omfattende repatrieringer af disse udgiftstunge “flygtninge”.

    Kommentar by Poul — 2. januar 2010 @ 21:30

  11. Tak for, at der er så mange fornuftige danskere der bekymrer sig om vores elskede Danmarks fremtid.

    Kommentar by Jesper Jensen — 6. januar 2010 @ 02:43

  12. Linket til denne artikel(fra 2007) synes jeg forklarer umådeligt godt, hvorfor statistik er nødvendig. Dette er hovedsageligt nogle personlige beretninger om _invasionens_ konsekvenser for almindelige mennesker i et traditionelt meget åbent samfund. Og ikke mindst følgerne af manglende statistik.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-491200/Revealed-The-shocking-true-cost-immigration.html

    Kommentar by kalle — 10. januar 2010 @ 12:50

RSS feed for comments on this post.