30. januar 2020

Tyrkiet: Mænd kan slippe for at blive ‘dømt for voldtægt’ af mindreårig, hvis de ‘gifter sig med sit offer’

Mens politiske partier i Danmark diskuterer samtykkeerklæringer, så er debatten i Tyrkiet på et lidt mere islamisk niveau. En historie fra Kristeligt Dagblad – Tyrkiet vil legitimere voldtægt af piger – hvis gerningsmanden gifter sig med offeret.

Tyrkiets præsident Recep Tayyip Erdogan og hans islamiske parti for Retfærdighed og Udvikling (AKP) vil genindføre en lov, der blev fjernet i Tyrkiet i 2005, og som giver en mand frihed fra at blive dømt for voldtægt af en mindreårig, hvis han gifter sig med sit offer.

‘Det kan løse problemet med børnebryllupper, der stadig er en realitet i Tyrkiet, for de mænd, der er involveret i det, er ikke voldtægtsforbrydere,’ gav Tyrkiets justitsminister Bekir Bozdag som begrundelse for nu at reintroducere loven.

Forslaget om at genindføre en lov, der fuldstændig tilsidesætter barnets tarv og tvinger unge voldtægtsofre til ægteskab, skal behandles i det tyrkiske parlament i denne uge. Og det har affødt voldsomme protester ikke kun fra oppositionspartierne Folkets Demokratiske Parti (HDP) og Det Republikanske Folkeparti (CHP), men også internationalt. I 2016 forsøgte Erdogan også at genindføre loven, men måtte opgive på grund af store internationale protester. FN har også fordømt det nye initiativ.”

Oploadet Kl. 01:56 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107775/trackback

20 Comments »

  1. Hvis hun siger NEJ – SKRID DIT LEDE SVIN – så voldtag hende og få en kone – til.

    Iøvrigt, hvad skal moslems så lave, hvis de ikke må voldtage mindreårige? Lige som Pædofet Muh-ammed. Den perfekte voldtægtsmand, landevejsrøver og morder.

    Næh, velda.

    Kommentar by Iznogut — 30. januar 2020 @ 02:34

  2. https://www.dr.dk/mitliv/miriam-elsker-en-muslim-der-er-mere-gentleman-over-en-muslimsk-fyr

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. januar 2020 @ 03:08

  3. Kommer denne voldtægtsret over børn også til at omfatte tyrkerne der her i landet har dobbelt statsborgerskab?
    Fra dansk side må KVINFO samt børnenes minister da have en mening om dette? Og Johanne Schmidt-Nielsen fra “Red Barnet”?
    Kommer der en god løsning i morgen?

    Kommentar by Henning Jensen — 30. januar 2020 @ 03:58

  4. Det er sgu da praktisk. Det betyder jo at de fleste klamme lede voldtægtssvin må være hvide mænd. De muslimske kan bare tvangsgifte sig ud af titlen. Venstrefløjen klapper i deres små pædofingre. De er jo alligevel ligeglade med børnene. Se bare taberjournalisten som på åben skærm nærmest onanerede til Tommys voldsdom. Hul i at Tommy kæmper børnenes sag. Børnene rager da DR og resten af venstrefløjen en høstblomst.

    Kommentar by Lider af danskhed — 30. januar 2020 @ 06:22

  5. Jeg er sikker på at voldtægtsofrene er lykkelige for det empatiske forslag. Og Erdogan ved jo noget om det: bare se den sortkrage han blev voldtaget af, og han har da ikke taget skade, eller har han..?
    Som sædvanlig tåger islamisterne rundt. Hvad med at aflive samtlige voldtægtsforbrydere i Tyrkiet i stedet?
    Der er jo nok af dem, ellers kan de få nogle tyrkiske voldtægtsforbrydere af os, vi har også en hel del af dem..

    Kommentar by Hul igennem? — 30. januar 2020 @ 06:34

  6. Tilstået forbrydelse for Pædofili med Giftermål……(Skal man grine eller græde:-)…nok det sidste). Den slags ting beskæftiger MSM sig vel ikke med. Støt SIAD. God Torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. januar 2020 @ 06:59

  7. Inden vi går helt i selvsving,så bemærk at den seksuelle lavalder i Tyrkiet er 18 år: https://www.ageofconsent.net/world/turkey og at “voldtægt” i mange tilfælde derfor er “lovmæssig voldtægt” eller “statutory rape” som de bornerte amerikanere kalder det.

    Kommentar by Træt — 30. januar 2020 @ 07:49

  8. Fænomenet er ikke nyt.

    Husker at en pakistansk mand for et par år siden blev tvunget til at gifte sig med sin ged, efter han havde voldtaget den.

    Hvad geden synes om dette arrangement melder historien dog intet om…

    Kommentar by Revisoren — 30. januar 2020 @ 09:16

  9. Vi mangler nogen der har lyst til at møde op og interviewe eksempelvis Morten Østergård eller DR journalisterne. Ikke bare i en oplagt sag som denne, men utallige andre sager.

    Det er ikke mere nok at vi “bare” kommentere på tingenes tilstand, vi
    mangler at gå til modangreb.

    Måske nogen fra SIAD eller Stram Kurs eller Nye Borgerlige. Eller videobloggerer som Lars Andersen. Vi mangler nogen der vil og kan det demokratiske modangreb.

    Kommentar by Michael Nielsen — 30. januar 2020 @ 09:21

  10. Gælder det også mandlige danske turister i Tyrkiet, der voldtager en niårig muslima?

    Kommentar by Bastardo — 30. januar 2020 @ 09:23

  11. Nogle kulture er bedre end andre!

    Hvorfor kan venstrefløjen ikke indrømme det og så lade os alle komme videre?

    Kommentar by Santor — 30. januar 2020 @ 10:01

  12. Det bliver så rigtig sjovt, når der er tale om den sædvanlige gruppevoldtægt, som især muslimer forlyster sig med. Trækker de så lod om, hvem der skal gifte sig med offeret og hvem der skal ind bag stive gardiner??

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. januar 2020 @ 11:27

  13. Så en erstatning for “ulovlig indtrængen” (ny mødom) bliver til en medgift i stedet for.

    Kommentar by Anonym — 30. januar 2020 @ 12:19

  14. Men Selvfølgelig skal vi da have ErdoGAL´s himmelske tyrker med i EU!
    P.

    Kommentar by Piotr — 30. januar 2020 @ 14:39

  15. #8 Revisoren
    Jeg husker godt affæren, men var der ikke noget med at der blev problemer i landsbyen da alle mændene blev tvunget til at gifte sig med geden?

    Kommentar by bjarne binee — 30. januar 2020 @ 14:40

  16. # hr. binee

    Jo, jeg tror du husker rigtigt. Stakkels ged!

    Vi ved jo allerede, at indenfor fredens religion er bigami tilladt.
    Men om det også omfatter geder, skal jeg ikke gøre mig til ekspert i.

    Vi må have en imam på banen til at afklare spørgsmålet…

    Kommentar by Revisoren — 30. januar 2020 @ 15:54

  17. Når man læser dette, forstår man ikke hvorfor Danmark og danskerne er så forhippede på at få tyrkere herop.
    Nu hører man, at der har været voldsomme protester, både fra den tyrkiske opposition og internationalt. — Fra Danmark larmende tavshed!

    Kommentar by Den Nervøse — 30. januar 2020 @ 17:56

  18. Folkemorderne og de pædofile voldtægtsforbrydere i Islamisk stat-tyrkiet bliver europas undergang. Og i over 30 år har den danske regering sendt millioner af skattekroner til Islamisk stat-tyrkiet, og landsforræderne på tosseanstalten christiansborg vil ikke engang oplyse hvor mange af vores penge de har sendt ned til folkemorderne og de pædofile voldtægtsforbrydere i Islamisk stat-tyrkiet.

    Stram Kurs 90 mandater eller undergang, og ud af EUSSR så hurtigt som muligt.

    Kommentar by Piphans — 30. januar 2020 @ 19:58

  19. 8#Revisoren

    Jeg husker denne historien,men det var i Sudan,ikke i Pakistan.

    Kommentar by Oslo/Norge — 30. januar 2020 @ 23:31

  20. # Oslo/Norge

    Kjempefint!

    Kommentar by Revisoren — 30. januar 2020 @ 23:37

RSS feed for comments on this post.