1. februar 2020

S-mf’er om Enhedslisten: “De bruger Krystalnatten til at føre deres egen udlændingepolitiske kamp.”

Lene Malacinski har talt med flere venstreradikale til artiklen, og det siger alt at Pelle Dragsted lyder som den mest fornuftige. For Per Bregengaard er Omar el-Hussein ikke en ‘islamist’, og for Helge Ratzer var motivet for drabet på Dan Uzan ikke antisemitisme. Glimrende artikel af Lene Malacinski i Weekendavisen, der retter fokus på et emne jeg har blogget om flere gange – Fakler i mørket.

“I danske byer bliver nazisternes forføgelse af jøder mindet med fakkeloptog, taler og slagord hvert år den 9. november. ‘Aldrig mere en Krystalnat,’lyder overskriften på flere begivenheder arrangeret af Enhedslisten. Men hvor meget fylder de aktuelle trusler mod danske jøder egentlig i den slags markeringer?

Det spørgsmål kaster Rasmus Stoklund, Socialdemokratiets integrationsordfører, ind i en verserende debat om venstrefløjens forhold til antisemitisme. Stoklund henviser til nogle af de programbeskrivelser og invitationer, som er tilgængelige på nettet for de årlige begivenheder. I programmet for ‘Aldrig mere en Krystalnat’ i Aarhus i 2019 nævnes ordet antisemitisme eksempelvis slet ikke.

‘Nej til racisme, fascisme, islamofobi og diskrimination,’ lyder det i programmet, der også tæller slagord som ‘Nej til udvisninger’, ‘Nej til burka- og niqabforbud’, ‘Luk Kjærshovedgaard og Sjælsmark’ og ‘Væk med alle fattigdomsydelser’.

Hverken drabet på synagogevagten Dan Uzan i 2015 eller politibevogtningen foran Carolineskolen nævnes som aktuelle eksempler på antisemitisme, og det får Rasmus Stoklunds alarmklokker til at ringe:

‘Det er prisværdigt, at Enhedslisten er med til at arrangere begivenheder på Krystalnatten, men ofte handler de om alt muligt andet end antisemitisme. De bruger Krystalnatten til at føre deres egen udlændingepolitiske kamp. Men selv Enhedslisten må kunne erkende, at et niqabforbud ikke er begyndelsen på et nyt holocaust,’ siger Rasmus Stoklund.

[…]

Angrebet i København mod Krudttønden og senere synagogen i Krystalgade fandt sted i 2015. Senere samme år handlede den politiske dagsorden om de mange flygtninge, der vandrede ind i Danmark, og det er også dem, der omtales i Enhedslistens markering af Krystalnatten på Blågårds Plads samme år.

‘I København ved vi, at ingen flygter for sjov, og vi ved, at intet menneske er illegalt. Men i en tid hvor højrefløjen igen opruster, er vi nødt til at gentage det. Gentage, at vi altid vil dele vores land med folk på flugt,’ står der blandt andet i programmet.

Det er dermed højrefløjen, der udpeges som fjenden, selv om drabene syv måneder forinden blev begået af Omar el-Hussein, der svor troskab til Islamisk Stat, inden han blev skudt af politiet.”

(‘Nej til diskrimination i alle dens former – aldrig mere krystalnat’, 2014)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107834/trackback

33 Comments »

  1. Einheitzlistens lokalafd. af kampgruppen ANTIFA er lovlig i Danmark.

    https://twitter.com/ReyesJulioE/status/1223264328561807361

    Kommentar by Iznogut — 1. februar 2020 @ 18:56

  2. Einsatzcommando SUF.

    Kommentar by Bastardo — 1. februar 2020 @ 20:30

  3. […] Mere om Josephine Fock hos Frihedens StemmeSe også S-mf’er om Enhedslisten: “De bruger Krystalnatten til at føre deres egen udlændingepolitiske k… […]

    Pingback by Allahternativet jubler: Ny burka-glad partileder – Free Speech Blog — 1. februar 2020 @ 20:33

  4. ” Det er prisværdigt, at Enhedslisten er med til at arrangere begivenheder på Krystalnatten ”

    Nej, det er direkte ulækkert at fascist-svinene i EinHetzListen bruger skattekroner på at fremme deres fascistiske synspunkter i ly af at ville bekæmpe nazier ( deres meningsfæller ) og så hænger den samlede højrefløj ud som de slemme racister.

    Det er sgu en svinestreg uden lige og EinHetsListen ryster ikke engang på hånden når der skriver deres ansøgninger om vores penge!

    Kommentar by Santor — 1. februar 2020 @ 20:44

  5. Jamen gud fri mig vel en gang historieløst sludder!
    Skulle Omar El-Hussein ikke være islamist og skulle angrebet ved synagogen ikke være antisemitisk. Hvad er det så? Ingen, absolut ingen skal bilde mig ind at det var tilfældigt at Omar El-Hussein begav sig til Synagogen i Krystalgade, efter sin udåd ved Krudttønden, at påstå det modsatte er intet mindre end absurd!
    Aldrig mere krystalnatten, jamen det er netop de muslimer, som enhedslisten dækker over, som vil være årsagen til en ny krystalnat! Enhedslistens medlemmer kan umuligt være så virkelighedsfornægtende og historieløse, at de ikke er klar over hvorfor der står bevæbnet politi ud for synagogen og ved de øvrige jødiske institutioner.
    I følge Enhedslisten er ofrene pludselig muslimske indvandere og Omar El-Hussein er pludseligt en uskyldighed! Mon ikke det er at rette bager for smed!

    Kommentar by Den Nervøse — 1. februar 2020 @ 22:50

  6. Hun hedder vist Leny (med “y”).

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 1. februar 2020 @ 23:41

  7. Hverken drabet på synagogevagten Dan Uzan i 2015 eller politibevogtningen foran Carolineskolen nævnes som aktuelle eksempler på antisemitisme

    Well, at en jødisk skole får politibeskyttelse, kan vel dårligt beskrives som antisemitisme – der er jo nok mange danske forældre, der ville ønske at deres børns skole fik det samme.

    Og så forstår jeg i øvrigt ikke at man i Danmark skal fejre en begivenhed der foregik i et andet land for 80 år siden, og hvor mindre end 100 mennesker blev dræbt. Den dag jøder demonstrerer mod antidanisme, skal jeg tage min holdning op til revision.

    Kommentar by Erling — 1. februar 2020 @ 23:47

  8. Kan nogen foklare enhedslisten hvad krystalnatten egentlig gik ud paa,der er det med historien,man maa tilegne sig den

    Kommentar by dunk — 2. februar 2020 @ 03:32

  9. Leny Malacinski har et afsnit “»Nej til racisme, fascisme, islamofobi og diskrimination,« lyder det i programmet, der også tæller slagord som »Nej til udvisninger«, »Nej til burka- og niqabforbud«, »Luk Kjærshovedgaard og Sjælsmark« og »Væk med alle fattigdomsydelser«.
    ” opremsende de paroler einheitzlisten laver. Jeg er enig med dem i at fattigdomsydelser skal væk. Og nu de er ved det,kan de måske fjerne ydelser til folketings- og kommunalpolitikere ydelser til aviser og tv/radio ydelser til unge ydelser til gamle ydelser til familier ydelser til statsministeren ydelser til dit og dat -skoler og idrætsforeninger. På den måde ville udgifterne til forsvar politi og retsvæsen rigeligt kunne dækkes af momsen og danskerne kunne slippe for at blive frastjålet 69% af deres penge.

    Kommentar by Nielsen — 2. februar 2020 @ 04:49

  10. Skat af indtægter opkræves af Israel og sendes pligtskyldigt til selvstyret i Ramallah.
    https://www.weekendavisen.dk/2020-5/samfund/store-stygge-loegne
    Israel elsker skat, selvstyret- d.v.s. muhammedanerne- elsker skat, og et stort flertal danske vælgere gør det også.

    Kommentar by Peter Buch — 2. februar 2020 @ 08:17

  11. Hvorfor ikke også -Nej til Nazifobi, facistfobi, Staliniskfobi_ :-)

    Kommentar by Michael Unna — 2. februar 2020 @ 09:08

  12. Alt hvad der er imod migration og grænser er pr. definition højrefløj og fascisme. Selvom de benævne politiske betegnelser intet har med det at gøre.

    De store humanistiske organisationer, der skabtes efter 2. Verdenskrig er rene misfostre idag. De har indirekte fremmet islamismens fremmarch og salg af våben til alverdens fallerede folkeslag. Jøderne har fået et land, men vi skal fratages vores, med den såkaldte humanisme som smøremiddel. Vi skal bare klappe i og understøtte overtagelsen fra lande med tykke konstant fødende kvinder og det hele tager “styr på ” kvinderne, for det er jo det, der vil bestemme, hvis man omskaber sit samfund til hunger- games, hvor eneste kvalifikation er at kunne nå frem og sige ASYL!

    Det individets mulighed for at vælge sin tilværelse i balance med det omgivende samfund, som vi havde skabt, efter mange kampe og krige, vil man ikke beskytte. I stedet vil man lade det primitive og totalitære mørke overskylle Europa. Indover os kommer det, i bløde og hårde former skiftevis, men hele tiden den samme vej.

    Kommentar by Uno — 2. februar 2020 @ 10:36

  13. > Erling — 1. februar 2020 @ 23:47

    De fleste kan nok godt skelne mellem at fejre eller at sørge/mindes. Selv pestilenserne kan finde ud af det: Nemlig fejre, når det går ud over vestlige og eventuelt jødiske mennesker, mens vi andre sørger.
    Tænk blot på 9/11, hvor pestilenserne på Nørrebro og omegn kørte vildt rundt og fejrede, mens vi andre var chokerede og sorgfulde.

    Børnene på Carolineskolen er såmænd – som deres forældre – pæredanske. De laver ikke kaos og er ikke truende osv., som muslimer på fx Viby Gymnasium (hvem f***** har lukket de der retardos ind på gymnasiet?? Muslimer er generelt lavintelligente og egner sig højst som kebabteknikere), hvilket selv den tidligere AFA-lommeterrorist og nu Børne og -undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil har taget afstand.

    Du skriver: …at en jødisk skole får politibeskyttelse, kan vel dårligt beskrives som antisemitisme.
    Næ, der er tale om beskyttelse mod antisemitisme, men denne distinktion er muligvis for vanskelig for dig?

    Hvordan f det kan lykkes Enhedslisten at mindes Krystalnatten uden at nævne, hvad denne indebar for jøderne, er imponerende fortrængning. At det sker i Århus kan næppe undre.
    Medmindre naturligvis tossernes formål var at fejre muslimernes Endlösung over for vesten?

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. februar 2020 @ 12:26

  14. #13, Henrik

    Næ, der er tale om beskyttelse mod antisemitisme, men denne distinktion er muligvis for vanskelig for dig?

    Det er åbenbart for svært for Leny, for det var hende og ikke mig, der skrev at det var antisemitisme.

    Børnene på Carolineskolen er såmænd – som deres forældre – pæredanske.

    Hvorfor får den så politibeskyttelse, når andre danske skoler ikke får? Du siger jo selv at skolen er fredelig og rolig.

    Selv pestilenserne kan finde ud af det: Nemlig fejre, når det går ud over vestlige og eventuelt jødiske mennesker, mens vi andre sørger.

    Vi har myrdet over en halv million civile muhammedanere i folkeretsstridige krige siden 2001; og ja, jeg er godt klar over at ingen fejrer det i gaderne, men der er sgu’ heller ingen der marcherer over det. 100 civile mod en halv million and running. Firs år mod tyve år and running

    Af ren nysgerrighed: mener du det er “pæredansk” at skære i spædbørns kønsorganer, eller er det en skamplet på vores land at vi tillader det at ske, uden at tvangsfjerne børnene og straffe forældrene?

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 12:53

  15. Det viser jo bare igen at de røde med deres kerne, pædagogkvinder, er iskolde mennesker. En skændsel for mit køn. Udbrændte allerede under uddannelsen, afstumpede og ubegavede(iq?). De ofrer alt og alle, gerne myrderier, voldtægter, enorme udgifter af konstant hærværk.bare for at fastholde deres løgne, ellers er det jo for pinligt, ingen vil nogensinde få respekt for dem igen, hvis de indrømmede deres fejl… De er simpelthen svenskere! (arme, de få undtagelser)… Pædagoger er ikke humanister, de er det modsatte.

    Kommentar by Gaflen — 2. februar 2020 @ 13:15

  16. Det må da glæde både “Jens” og “hr snusk” at “Erling” åbenbart deler deres syn på jøder.

    Kommentar by bjarne binee — 2. februar 2020 @ 13:17

  17. #16
    Hvilket syn på jøder er det, Bjarne?

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 13:23

  18. > Erling 12:53

    Jeg vil forsøge og forhåbentlig pædagogisk:
    Carolineskolen har udvendig politibeskyttelse, ikke mod eleverne på skolen, men mod eventuelle terrorister udefra. Hvilket typisk vil være muslimer.
    Tænk eventuelle implikationer igennem…

    Den eneste slagter i Danmark, der har haft – og måske stadig har – politibeskyttelse ved gadedøren, er en kosherslagter i København, hvor der efter terroraktionen stod to stærkt bevæbnede politifolk.
    For at beskytte slagteren og de jødiske kunder.

    Hvor mange halalslagtere (og dem er der rigtig-rigtig mange af på Nørrebro og omegn) har haft politibeskyttelse af hensyn til de ansatte og deres kunder? Nej, vel?

    Hvad er det, du har så vanskeligt ved at begribe? Forholdet mellem muslimsk terror i Danmark og jødisk terror i Danmark?? Så tænk igen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. februar 2020 @ 13:36

  19. Berlingske beretter i dag om moskéen “Islamisk Center for de europæiske lande” i København, der efter eget udsagn fungerer som en sharia-domstol. (artikel bag betalingsmur)

    Moskeen afsiger sharia-domme i blandt andet skilsmisser og andre tvister.

    Islamiseringen af Danmark fortsætter helt efter planen…

    Kommentar by Revisoren — 2. februar 2020 @ 13:44

  20. #Henrik 13:36
    Jeg vil forsøge og forhåbentlig pædagogisk:

    Tak for din tålmodighed.

    Forholdet mellem muslimsk terror i Danmark og jødisk terror i Danmark?? Så tænk igen.

    Hvad har det med sagen at gøre? Så jøder render ikke rundt og myrder tilfældige mennesker i gaderne? Hurra, lad os give dem en præmie! Danskere begår jo heller ikke terror, men de får ikke politibeskyttelse.

    Og så glemte du at svare på, om du synes omskæring er “pæredansk”.

    Når du kalder Carolineskolen “pæredansk” pisser du på dansk kultur og historie: det er en variant af globalisternes propaganda om, at europæere ikke har nogen kultur, så at være “pæredansk” kan hvem som helst kalde sig, der har et dansk pas. Er Viby Gymnasium “pæredansk”? I det mindste følger de en sekulær, dansk undervisningsplan.

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 13:53

  21. > Erling (fortsat)

    Vi kan blive enige om én ting: At kønslemlæstelse af ikke-myndige børn er en forbrydelse og burde strafforfølges, uagtet om man er muslim eller jøde eller noget helt andet. Det er vold mod børn, punktum!
    Nu er det i øvrigt kun muslimer fra visse kulturer eller mangel på samme, der omskærer piger.

    Din whataboutism, der blot handler om, hvad du mener om krige ude på kloden, er ynkelig, da tråden omhandler danske forhold.

    Og her har Enhedslisten og du – hvilket nok er ca. det samme – ikke fattet, at mindet om Krystalnatten handler om jødeforfølgelsen.
    Som du, Enhedslisten og tæskeholdene samt jeres samarbejdspartnere fra muslimbanderne og moskéerne støtter.

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. februar 2020 @ 13:54

  22. Kønslemlæstelse af ikke-myndige børn er en forbrydelse og burde strafforfølges, uagtet om man er muslim eller jøde eller noget helt andet. Det er vold mod børn, punktum!

    Okay, tak.

    Og her har Enhedslisten og du – hvilket nok er ca. det samme – ikke fattet, at mindet om Krystalnatten handler om jødeforfølgelsen.

    Ja, det er Enhedslisten, hvad fanden havde du forventet?

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 14:03

  23. og du – hvilket nok er ca. det samme –

    Ups, den overså jeg.

    Det, jeg ikke fatter, er hvorfor vi som danskere skal højtideligholde Krystalnatten, det har intet som helst med Danmark eller danskere at gøre. For fem-seks år siden, blev hundrede ukrainere brændt levende af et regime vi støtter. Hvorfor mindes vi ikke dem?

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_events_named_massacres

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 14:08

  24. > Erling

    1. Du fortsætter din whataboutism, det ville klæde dig at holde dig til emnet.

    2. Ingen tvinger dig til at højtideligholde og mindes Krystalnatten.

    3. Hvad forhindrer dig og dine venner i at mindes ukrainerne?

    4. Du synes mig temmelig desorienteret: Du og og dine venner i Enhedslisten og omegn er kommunister, uagtet om dine venner (du er for ung, det skinner tydeligt igennem) kaldte sig DKP, dkp/ml, KAP, SAP, VS og andet vrøvl.

    Må jeg minde om, at Rusland for størstedelens vedkommende er det tidligere Sovjetunionen, en kommunistisk stat? Og at størstedelen af medlemmerne i Enhedslisten er tidligere gammelkommunister? Som har det vanskeligt med, at en tidligere sovjetrepublik forsøger at fastholde uafhængigheden?

    Så hvis der har fundet en massakre sted, kan du jo konfrontere dine partikammerater, et godt sted at begynde….
    Flere af dem har givetvis været på partiskole i DDR og/eller Sovjet i 80’erne.

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. februar 2020 @ 14:33

  25. 600-700 mødte op til Omar Ebdel Hamid El-Husseins begravelse

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/600-700-moedte-op-til-omar-ebdel-hamid-el-husseins-begravelse

    Kommentar by Magnus Pedersen — 2. februar 2020 @ 14:52

  26. 1. Du fortsætter din whataboutism.

    Og du fortsætter din ad hominem.

    Jeg har ladet dig forstå 14:03 at jeg hverken er fra Enhedslisten eller nærer sympati for deres latterlige cirkusnumre. Du har ladet mig forstå at du ikke er jøde. Skal jeg bede dig hilse i Mosaisk Trossamfund, nu hvor jeg desværre må byde dig farvel?

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 15:17

  27. EL; idioternes holdeplads. Får Alternativet til at virke som genier, sammenlignet.

    Kommentar by LarsB — 2. februar 2020 @ 16:05

  28. 2. Ingen tvinger dig til at højtideligholde og mindes Krystalnatten.

    3. Hvad forhindrer dig og dine venner i at mindes ukrainerne?

    Okay, det fortjener et ordentligt svar.

    Begge dele er rigtigt, men danske medier promoverer højtideligholdelse af Krystalnatten, de promoverer ikke andre massakrer. Det konstante Holocaust-cirkus er tysker-shaming, og en subtil shaming af alle europæere.

    On a personal note, min egen familie er oprindeligt fra Skåne, og måtte flygte til Norge da svensken tog over. Hvis vi skulle mindes noget, hvorfor ikke højtideligholde massakrer på danskere? Hvorfor ikke marchere for den etniske udrensning af danskere i Skåne eller England?

    (Hint: det er fordi det ikke er særlig dansk at fejre massakrer.)

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 16:12

  29. Er Erling ikke Simon Ban-as Hother Hansens normale alias?

    Kommentar by Træt — 2. februar 2020 @ 16:50

  30. Midt i al sit vås skriver Erling – måske ufrivilligt – noget delvis rigtigt nemlig at danske medier “promoverer ikke andre massakren” end krystalnatten og det er jo rigtigt hvis Erling tænker på den lange rækker af terrorhandlinger og massakrer der er foretaget og stadig foretages af muslimer. Det er et område som medierne foretrækker at forbigå i tavshed.
    Hvis Erling synes at det er skrækkeligt at 100 ukrainere er blevet brændt levende så er jeg aldeles enig med ham, men at 6 millioner jøder døde under holocaust generer åbenbart ikke Erling da Holocaust bare er “tysker-shaming”.
    I Erlings verden burde jøderne vel skamme sig over at være den direkte årsag til dette.
    Jeg er meget glad for Henrik Petersens mange gode indlæg både her og i mange andre indlæg, men mon ikke man må konkludere at Erling bare er “et barn du ikke kan nå”?

    Kommentar by bjarne binee — 2. februar 2020 @ 16:51

  31. Jeg giver Erling ret, jeg brækker mig også over man sætter udryddelse af jøderne op på en piedstal.

    Kommentar by Dennis — 2. februar 2020 @ 16:56

  32. #28
    6 millioner jøder døde under holocaust generer åbenbart ikke Erling…I Erlings verden burde jøderne vel skamme sig over at være den direkte årsag til dette.

    Klap nu lige hesten, Bjarne.

    Selvfølgelig “generer” det mig, men i det sidste århundrede er der velsagtens myrdet et par hundrede millioner uskyldige mennesker i krig, etniske udrensninger, massakrer, planlagte hungerkatastrofer, progomer og politiske og religiøse forfølgelser.

    Og nu handler det jo om Krystalnatten, hvor 100 udlændinge blev slået ihjel af nogle andre udlændinge.

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 17:39

  33. Jeg tror roligt vi kan regne med at der dør flere kristne per måned som direkte ofre for muhammedansk forfølgelse, end der gjorde i Krystalnatten.

    Kommentar by Erling — 2. februar 2020 @ 17:40

RSS feed for comments on this post.