4. februar 2020

Københavnsk sharia-råd: Bispevej-moské udsteder ‘legale islamiske domme’ om ‘ægteskab, skilsmisse’

‘Danmark har fået ny dialekt’, hævder sprogforsker Ditte Zachariassen i Kristeligt Dagblad, og fortæller at det særlige sprog i Århus V, ikke er en ‘etnolekt’, da de sproglige variationer mere er knyttet til ‘et bestemt geografisk område end til etnicitet’. I den forstand giver det ikke rigtig mening at tale om integration, for der er ingen majoritetskultur at integrere sig ind i.

Gografisk separatisme eller kulturel segregation går ud på et. En historie fra Berlingske – Københavner-moské agerer som islamisk domstol: Nu varsler minister opgør (kræver login).

“Toppolitikere har i flere år krævet et opgør med islamiske sharia-domstole. Nu viser det sig, at en moské i København udsteder ‘legale islamiske domme’ i eksempelvis skilsmissesager, ligesom to andre moskeer fungerer som sharia-råd. Imamernes indblanding i skilsmissesager udgør en af de ’store’ udfordringer for muslimske kvinder, siger imam. …

Samiras ægteskab var indgået uden om de danske myndigheder, og derfor var det så heller ikke muligt for myndighederne at annullere ægteskabet. Det kan kun en islamisk autoritet, men her blev der blandt andet henvist til, at også den mandlige del af det muslimske ægteskab skulle godkende skilsmissen. …

Fænomenet findes i Danmark, kan Berlingske nu fortælle. Ifølge en ekspert er der tale om såkaldte sharia-råd, hvor imamer eksempelvis kan vende tommelfingeren op eller ned i forhold til, om en kvinde kan blive skilt fra sin mand.

Således fremgår det af oversigten over anerkendte trossamfunds ‘centrale ritualer’, der er at finde på Kirkeministeriets hjemmeside, at Islamisk Center for de Europæiske Lande på Bispevej i København efter eget udsagn fungerer som en art sharia-domstol.

‘Derudover udsteder Centeret legale islamiske domme og besvarelser i alle sager vedrørende den islamiske tro, regler, ægteskab, skilsmisse, handlemåde, arv samt halal/haram spørgsmål, alt baseret på Al-Qur´an, Sunnah og muslimske lærdes enighed og analogislutninger,’ skriver trossamfundet blandt andet.

Det er første gang, at der sættes navn på et trossamfund, der beskriver sig selv som en ‘domstol’ i islamiske spørgsmål.”

(‘Islamisk Center for de Europæiske Lande’, Bispevej, København)

“Hvis man ønsker et land med sharia-domstole, er der masser af lande, man kan rejse til. Der er ingen, der tvinger den slags mennesker til at blive her.” (Mattias Tesfaye, Udlændinge- og integrationsminister)

Oploadet Kl. 11:09 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/107877/trackback

16 Comments »

  1. Nyt sprog og nyt retsvæsen, her går det godt!
    Mattias Tesfaye og Socialdemokraterne siger mange ting, som lyder rigtigt. Men det følges ikke op af handling. Det virker som om danskerne skal lulles i søvn, og bringes til at tro at problemerne bliver løst; Men tingene kører som før, og politiken er nøjagtigt lige så “stram” som under Løkke, som fik et sted mellen 73.000 og 86.000 ekstra 3. Verdensindvandere til landet. Det er ikke stramt i min verden!
    Problematikken i en nødeskald er at hverken Venstre eller Socialdemokraterne vil have et opgør med diverse konventioner! Flygtningekonventionen, Menneskerets Domstolen, Marrakesh aftalen, EU Domstolen og flere andre konventioner og overnationale Domstole, og uden et sådant opgør vil intet ske!
    Hvis man vil vide hvorfor? Vil Victor Orban stå i første række når der skal fordeles bengnaver jobs i EU og FN?

    Kommentar by Den Nervøse — 4. februar 2020 @ 11:51

  2. Muslimer kan ikke integreres. Det er dem og os, kun dem eller kun os. Intet andet.

    Kommentar by Fascist — 4. februar 2020 @ 12:31

  3. Helst det sidste.

    Kommentar by Fascist — 4. februar 2020 @ 12:31

  4. “Der er ingen, der tvinger den slags mennesker til at blive her”, citeres Mattias Tesfaye herover for at udtale.
    Og det er jo rigtigt nok, for det er derimod “alt betalt” der lokker den slags mennesker til at komme og blive, og det er måske det man skulle gøre noget ved.
    Men i den nye udligningsreform vil man fortsætte den uretfærdige skævvridning med ”send flere penge”, for det er muslimkommunerne der skal modtage, f.eks. Albertslund, Brøndby, Ishøj, osv.
    Det var ellers på tide at begynde at skære ned på muslimbyrden.

    Kommentar by Henning Jensen — 4. februar 2020 @ 12:38

  5. Nulpenge virker på nassere.

    Kommentar by Hul igennem? — 4. februar 2020 @ 13:29

  6. *5 hul igennem 13:29
    Det må så betyde at plus penge også virker på nasserne!

    Kommentar by Den Nervøse — 4. februar 2020 @ 13:41

  7. Jeg tror ‘nulpenge’ og ‘pluspenge’ virker hver sin vej.

    Kommentar by Ole Madsen — 4. februar 2020 @ 15:30

  8. Hvis imamen er tilfreds med hendes erotiske betjening,får hun nok hendes skilsmisse.

    Kommentar by Nielsen — 4. februar 2020 @ 17:06

  9. […] Knivstikkerier virker til at sprede sig som en epidemi i Europa.Se også Københavnsk sharia-råd: Bispevej-moské udsteder ‘legale islamiske domme’ om ‘ægteskab, ski… […]

    Pingback by Tavsheden sænker sig: Belgien rammes af knivvold samtidig med terror i London – Free Speech Blog — 4. februar 2020 @ 19:56

  10. 2 forskellige og uforenelige retssystemer indenfor Person-, Familie- og Arveret. Det skal da nok give ballade. Og masser af arbejde for muhamedanerindustriens ansatte i kommuner, regioner, retsvæsen.

    Hvad var det du ville gøre ved det, Mattias? Og hvornår? Jeg venter i spænding på dit svar.

    Kommentar by Bastardo — 4. februar 2020 @ 21:18

  11. >9 4. feb 19:56
    Error: IP in X-Forwarded-For header is blocked: xxx.xx.xx.xx
    Det duer bare ikke!

    Kommentar by Nielsen — 5. februar 2020 @ 06:21

  12. Naar nu regeringen har indset det hvad sker der saa????

    Kommentar by dunk — 5. februar 2020 @ 07:54

  13. Mon Dan Jørgensen og hans udkårne – den yndige blonde marxist Katherine Diez – skal giftes i moskéen?

    Kommentar by Revisoren — 5. februar 2020 @ 12:30

  14. Absurd at opleve den tonedøve Theil sidde i Deadline forleden, overfor en fanatisk muslim.

    Kommentar by LarsB — 5. februar 2020 @ 20:30

  15. Det er som om, at alle de nu genvalgte gammelpartier sidder i en ring og kigger på, at iSlam virkelig gør alvor af deres intentioner, for åbent skue midt på torvet, hvor etnisk dansker samtid prøver, at trænge sig gennem mængden, for at nå bussen til arbejdet i rette tid.
    – de genvalgte vælger, egocentrisk (levebrødspolitisk), at kaste godben ind til iSlam, for at holde sig ovenvande en tid med iSlams goodwill og i håb om, at dansken nok skal nå bussen til arbejdet.
    Men sådan går det ikke, for inderst i iSlammet sad de og gnaskede de politiske godben, men deres tropper lod dansken løbe spidsrod i mængden, så han ikke nåede bussen og kunne ej arbejde og betale for de uddelte godben.
    Tjaa, så blev iSlammets inderkreds jo selvfølgelig sure, for nu var det slut med de gode ben! Ohh hvilke følger de genvalgte måtte tåle, for i iSlam hævdes det højt for ALLE vantro: Aflever ved kasse e´t, konverter eller nyd den vandrette udgave af Guillotinen!
    iSlammets inderkreds trak til tilbage til moskeens kommandocentral, yderkredsen trak mod midten og udførte deres, mens yderkredsen blev fyldt op med nye, der havde lært deres pligter hjemmefra.

    ” De genvalgte skreg mens sablerne hvinede om halsen af hver andre: Hvorfor ringede advarsels-klokkerne ikke?
    En vantro arbejdersøn sagde spagfærdigt: Det gjorde de skam også, men de fremmede smaskede så velfornøjet højt, at I slet ikke hørte alarmsirenerne fra far, mor og alle de andre, der heller ikke nåede på arbejde.”

    Jeg håber de arbejdende fandt vej ud af spiralens yderkreds og jeg vil, venligt, undlade at beskrive scenarierne på torvets midte, for jeg var der ikke, men en del valide videoer på nettet lader det ane.

    FORBYD ISLAM I DANMARK!!!

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. februar 2020 @ 23:35

  16. […] Bliver noget bekymret når jeg se artikler som den jeg lige faldt over her […]

    Pingback by Sharia Domstolen i Danmark | Society against eurabia — 7. februar 2020 @ 08:06

RSS feed for comments on this post.