2. januar 2010

Kurt Westergaard forsøgt myrdet af 28-årig somalier med økse og kniv

Fredag aften omkring klokken 22 knuste en 28-årig somalier et vindue, og trængte ind i Kurt Westergaards privatbolig i det sydlige Århus. Westergaard, der passede sit 5-årige barnebarn, søgte skjul i det sikrede badeværelse, hvor han trykkede overfaldsalarmen. Kort efter skød en politivagt den økse- og kniv-bevæbnede mand i knæ og hånd. Gerningsmanden er bosiddende på Sjælland, og kendt for tilknytning til den islamistiske terrororganisation al-shahab samt al-Qaeda ledere i Østafrika. Han blev umiddelbart efter anholdelse kørt på skadestuen med skudlæsioner, og vil blive sigtet for drabsforsøg.

  • 2/1-09 Ekstra Bladet – Skyderi ved Kurt Westergaards hjem.
  • 2/1-09 Jyllandsposten – Skyderi ved JP-tegners hjem.
  • 2/1-09 Politiken – Politi skyder øksemand uden for Kurt Westergaards hjem.
  • 2/1-09 BT – – Han truede med at dræbe mig.
  • 2/1-09 BT – Somalisk mand ville dræbe tegner.
  • “- Jeg reddede mig ind i vores sikringsrum, hvorfra jeg fik alarmeret politiet, mens han energisk forsøgte at slå døren ind med en hammer eller sådan noget. Men det lykkedes ham ikke, siger Kurt Westergaard.”

  • 2/1-10 PET – Drabsforsøg på tegneren Kurt Westergaard (pressemeddelse).
  • 2/1-09 Jyllandsposten – Rystet JP-tegner: Det var tæt på.
  • “Gerningsmanden forsøgte desperat at trænge ind i sikringsrummet og råbte blandt andet om »hævn« og »blod« på et gebrokkent dansk, fortæller Westergaard.”

    Oploadet Kl. 00:52 af Kim Møller — Direkte link164 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/10790/trackback

    164 Comments »

    1. Jeg håber sandelig at skudene er dødelige… alternativt at han, og resten af hans familie og omgangskreds, bliver kylet ud af landet omgående.

      Kommentar by Nicolai K. — 2. januar 2010 @ 01:15

    2. Dejligt at politiet var i stand til at reagere så hurtigt.
      Skide godt at idioten blev såret, med en smule held vil han få nogle mén, der vil plage ham resten af livet….

      Håber han får nogle ubehagelige år bag tremmer og en billet tilbage til piratreden han kommer fra. (gad vide hvor stort en negers røvhul kan blive i spjældet?)

      Håber alle er kommet godt ind i det nye år

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 2. januar 2010 @ 01:17

    3. […] forsøgt myrdet af gal, somalisk islamist Posted on 2. januar, 2010 by Anna Lyttiger Uriasposten har mere om […]

      Pingback by Kurt Westergaard forsøgt myrdet af gal, somalisk islamist « Anna Lyttiger — 2. januar 2010 @ 01:18

    4. Ikke fordi jeg er ked af at Kurt Westergaard slap fra attentatet i god behold men, hold da kæft hvor er islamisterne dog latterlig dårlige til alt hvad de foretager sig.

      Man skal sgu da både være fysisk og mentalt handicappet for ikke at kunne slå en gammel karikaturtegner ihjel.

      Når det så endelig lykkes for dem at slå nogen ihjel, så er 99 % af de dræbte, gæt, JA andre muslimer. LOL for en flok tabere.

      Kommentar by Santor — 2. januar 2010 @ 01:43

    5. Hvad fanden!! Hvis det er den politibeskyttelse Kurt W. får, så er han da snart en død mand!!
      Han burde da mindst have samme beskyttelse som den amerikanske ambassade.
      Er det ikke også ved at være tid til en genoptrykning af de tegninger?

      Kommentar by Egtvedpigen — 2. januar 2010 @ 01:44

    6. Der bør som minimum være et genoptryk i alle landets aviser her til
      morgen.
      Der er åbenbart terrorforbindelser til somalieren,ifølge selve PET.
      Kulturberigeren er til skatteydernes ærgelse uden for livsfare.

      Jens 2

      “Håber han får nogle ubehagelige år bag tremmer og en billet tilbage til piratreden han kommer fra”

      Ønsketænkning !

      Somalieren får med retssystemets hjælp sikkert vendt sagen til en
      racisme sag fra politiets side og bliver tilkendt millionerstatning.
      Fri proces og en invitation til at få alle vennerne fra landsbyen
      på evig forsørgelse i Danmark,og bliver nok kulturmedarbejder på en
      nyoprettet stilling på Politiken,om kulturelle forskelle,og Islams
      fortræffeligheder

      DanMarx Radio vil stille spørgsmålet”var det i virkeligheden ikke
      Kurt Westergaards egen skyld?”,og de arrangerer sikkert også
      støttekoncert på rådhuspladsen med Nephew,Hausgård ,Anisette og
      andre genier fra den danske kulturelite

      Kommentar by Henrik -patriot — 2. januar 2010 @ 02:25

    7. Og tak for tegningen,Kim

      Kommentar by Henrik -patriot — 2. januar 2010 @ 02:28

    8. http://politiken.dk/indland/article871567.ece

       
      Hvis dette står til troende, hvordan kunne somalieren overhovedet komme ind i huset, når Kurt Westergaard efter sigende er under opdækning?
      Jakob Scharf, PET, lider da vist af ”op på næste trin”- syndromet”.
      Og jeg gider ikke høre fra Bonnichsen.
      Men gerne fra Statsministeren efter hans honningsøde ord i nytårstalen. Hvis han ellers kan få sig samlet sammen til at mene noget om det aktuelle.
      Jeg tror ikke, at PET, Regeringen, de fleste folketingsmedlemmer samt medierne er klar over befolkningens mening om denne slags begivenheder.

      Kommentar by boppo — 2. januar 2010 @ 03:32

    9. Ja, i det mindste får vi et gensyn med tegningen her hos Kim.
      Landets aviser vil med alt sandsynlighed ikke kunne nå at få tegningerne genoptrykt før 3. januar.

      Kommentar by Egtvedpigen — 2. januar 2010 @ 03:38

    10. Ja, som jeg allerede har sagt over på snaphanen, så er jeg rystet.

      Jeg er rystet over at manden, som jo er ganske kendt, har muligheden for at komme så tæt på alle amatør jihadistes yndlingsmål. Der skal fandme strammes op, politiet magter ikke at beskytte 1 mand, godt DF ikke fik held med deres aftaler om åbne-byer for forfulgte forfattere, for så havde ligvognen skulle køre i døgndrift.

      Men hvis PEt har styr på denne amatør, så har de vel styr på hans celle, og vi kan forvente at de præventivt anholdels iløbet af idag og en handle kraftig dommer sender dem bag tremmer indtil første herkules flyver til somaliland. Men jeg er jo blondt og blåøjet, når jeg vågner, er somalieren ofret, han er mentalt udsat og venstrefløjen med pølletikken i spidsen har ansat ham, samt holdt støtte koncert for ham.

      Tak Gud for at Kurt W gik fri, og endnu mere tak for at hans barnebarn slap med skrækken, jeg håber det stakkels barn får noget god hjælp til at komme over dette angreb på sjælefreden.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 2. januar 2010 @ 04:09

    11. http://jp.dk/indland/krimi/article1934730.ece

      Hvem er denne gruppe og klinger det ikke lige så hult som alle andre udtalelser fra div. foreninger og grupper inden for islam, hvis udtalelsen skulle have noget vægt, så var der vel udsat en “rør ham ikke fatwa” og imamerne havde strømmet til tv2 knuzzzzzzzzzz for at meddele at somalieren ender i helvede.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 2. januar 2010 @ 04:13

    12. Organisationen Muslimernes Fællesråd kalder drabsforsøget mod tegneren Kurt Vestergaard “rystende” og “dybt beskæmmende”.
      http://www.berlingske.dk/danmark/muslimernes-faellesraad-rystet-over-overfald

      Vel er de da ej kede af det.
      Talsmanden Zubair Butt Hussain, som netop under Cop15 holdt møde sammen med Abdul Pedersen med tyrannen og despoten Ahmadinejad, er lige så ked af mordforsøget som en kold skid på Arktis.

      Kommentar by boppo — 2. januar 2010 @ 04:32

    13. Så er det på tide, da vi er i krig, at handle som i krig: samle alle hans venner, familie og kendte supportere af al-shahab / al qaida supporter, fylde Hercules med dem, og foretage en nats-flyvning til piraternes hjmeland til en combat-landing på en af de mange forladte airfields, (helt sikkert tilbage fra italienernes krig for snart 80 år siden)! Og lade alle somailiere vide, at hvis det Kurt eller andre JP-folk sker noget, så vil vore fregatter bruge pirat-landsbyer til øvelse-skydning. Og, naturligvis: TOTAL stop for alle somaliers, ej heller “familie-sammneføringer” adgang til Danmark.
      Een gang til: regeringen skal handle som vi VIRKELIG ER I KRIG!

      Kommentar by Oldo — 2. januar 2010 @ 05:09

    14. Hvor helvede er PET og alle livvagterne(fra de alenlange tv-serier), når man endelig har brug for dem??! Troede huset var under bevogtning 24 timer i døgnet? Og hvad laver den somalier, som man åbenbart vidste var medlem af div. terrororganisationer, på fri fod i Danmark!?
      PET har vist, at de ikke har tjek på en skid, og slet ikke på alle vore afrikanske terrorister!

      Kommentar by Frode Fredegod. — 2. januar 2010 @ 07:31

    15. Pressemeddelelsen fra Dansk Muslimsk Union er affattet med megen snilde:

      “Dansk Muslimsk Union tager på det kraftigste afstand fra angrebet og enhver form for ekstremisme som leder til sådanne handlinger.”

      Den underforståede mening er utvivlsomt, at Kurt Westergaards tegning netop er et eksempel en sådan “form for ekstremisme som leder til sådanne handlinger.” Han har jo krænket islam og derved selv fremprovokeret mordforsøget!

      Kommentar by Boel Tammes — 2. januar 2010 @ 07:43

    16. Det skulle jo ske med al den slaphed politikerne, PET og politiet udviser overfor det løgnagtige pak fra mellemøste – håber at ikke alene terroristen men hele hans familie og omgangskreds bliver udvist af landet. Hjem med dem!!

      Sikke en start på et nyt år – “det tegner godt”, må jeg sige.

      Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 2. januar 2010 @ 08:28

    17. Så længe den vestlige verden bliver styret af kvalmemapper og
      skidesprældere, der ikke vil (kan) se (forstå) bliver det uundgålige
      trukket ud (TVK). Verden er delt, den ene parts ledere siger til sit
      folk at de skal opruste da de er i krig. Den anden parts ledere siger
      til sit folk at de bare skal tage det helt roligt,men ok så længe
      de kun bruger økser kan vi vel tage det roligt, men hvor længe.

      Kommentar by gravballemanden — 2. januar 2010 @ 08:56

    18. Den sidste episode viser, at vi ikke kan dele land med muslimer.
      Kan de ikke hjemsendes, så skal vi have 100% apartheid.
      Desuden skal lovlydige borgere udstyres med våben og våbentilladelse.
      Politikerne har skabt det Wild West samfund, vi lever i.
      Enten må de nu bevæbne os – eller acceptere at blive kasseret som politikere.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 09:40

    19. Jeg har inde på Snaphanen opstillet følgende lille ‘konkurrence’, som jeg tillader mig at kopiere til denne tråd, (der er desværre ingen præmie for rigtigt, da det er en relativ nem ‘konkurrence’):

      “Det skal blive spændende at se hvornår de Danske medier skifter fokus fra selve attentat-forsøget på KW, til at sætte denne somaliske attantat-mand i offer-rollen fordi “politiet uretmæssigt trak deres pistoler og skød ham”. Jeg vil selv gætte på, at denne ‘aflednings-manøvre’ starter allerede søndag, allersenst mandag. Andre gæt??”

      Kommentar by JensH — 2. januar 2010 @ 09:54

    20. Det sørgelige er, at mordforsøget vil have en terroriserende effekt. Folk vil i øget omfang blive bange for at kritisere Islam. Selvcensuren vil tiltage. Folk vil sige; “vi skal passe på ikke at provokere”.

      Jeg håber inderligt, at alle medier mander sig op og genoptrykker tegningerne. Alt andet vil være en skandale.

      Kommentar by Frihed — 2. januar 2010 @ 09:59

    21. Forleden blev Hedegaard (repræsentant for Trykkefrihedsselskabet) truet over facebook og nu dette. Hvor barbarisk.

      Godt at Westergaard fandt ly. Jeg sender ham og familien mange venlige og deltagende tanker. Jeg går ud fra at den 28-årige forbryder får hvad han fortjener via retssystemet og at det ender med at han bliver udvist af Danmark. Og må andre der deler hans uhyrlige og udemokratiske holdninger rejse samme vej.

      20

      Ja, det vil givet øge censuren. Se blot hvordan det er gået med Berlingske Tidende, hvis kvindelige chef har meldt ud at avisen indordner sig et udansk og uvestligt tegningeforbud.

      Kommentar by Liva — 2. januar 2010 @ 10:06

    22. Muslimerne i Danmark må føle sig stærkere, når en somalier laver
      attentatforsøg (mordforsøg) mod Muhammed-tegner Kurt Westergaard.

      Hvad har så hjulpet muslimerne til at blive stærkere i Danmark,
      til at islamkritikere, Kurt Westergaard, Jørgen Misser Hansen,
      Pia Kjærsgaard, m.fl. danskere efterhånden bliver fredløse i deres
      eget fædreland ?
      Efter min mening, og svar, skyldes det TV-Avisen, centrum-venstrePolitisk Korrekthed, og afståelse fra at gøre det eneste rigtige
      -nemlig repatriering af kriminelle muslimer.
      Det er mordet på Asma bint Marwan igen. Denne kvindelige digterske
      måtte lade livet på Muhammeds tid, fordi hun skrev en smædevise.
      Muslimer kan ikke tåle humor, for så vil islam falde fra hinanden.

      Kommentar by HelgeD-H — 2. januar 2010 @ 10:10

    23. Nu vil jeg håbe de politiske korrekte dhimmi idioter for én gangs skyld vil “vise rettidig omhu” og holde deres kæft, og lade denne hjernevaskede muhammed-tilhænger få læst teksten! omkring hvad vi vantro mener om hans bogstavstro terrorist læsning af koranen.

      Herefter skal muhammed-tilhængeren straffes hårdt og efter endt straf smides ud af landet for evigt.
      Nul asyl sag eller andet pis og papir, han skal smides ud som en uønsket fodbold uroligan! uden forklaring, bare UD.

      Kommentar by li — 2. januar 2010 @ 10:15

    24. Ritual murder, human sacrifice and blood offerings to Allah the moon-demon.

      Kommentar by Moss — 2. januar 2010 @ 10:19

    25. Gud ske lov skete der ikke Kurt Westergaard noget! KW er en sand helt, der udviser en imponerende humanisme og endog humour under den konstante dødstrussel. Enig med flere der undrer sig over at “Gerningsmanden er bosiddende på Sjælland, og kendt for tilknytning til den islamistiske terrororganisation al-shahab samt al-Qaeda ledere i Østafrika.” Hvordan kan en sådan mand gå frit rundt iblandt os?

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 2. januar 2010 @ 10:27

    26. 15

      Jeg hæftede mig også ved den formulering. Den overrasker ikke.

      Kommentar by Liva — 2. januar 2010 @ 10:28

    27. Falkeøje, med den nuværende fordeling af mandater i folketinget ville
      man jo risikere at kunne møde tøger seidenfed med en maskinpistol på
      strøget UHA DA DA.
      Til den lille konkurrence, mit svar ikke dag (dage) men timer.

      Kommentar by gravballemanden — 2. januar 2010 @ 10:29

    28. Mon ikke PET-chefen har søgt lidt inspiration hos chefen for Homeland Securities, Janet Napolitano, som en karikaturtegner lagde følgende udsagn i munden på om trussebomberen:
      Efter at vi var advaret om terroristen, efter at han fik lov at komme med flyet på en enkeltbillet, uden identifikation, efter at han slap gennem sikkerhedskontrollen med sin bombe, efter at han forsøgte at antænde den, efter at han blev overmandet af en passager, så fungerer sikkerheden planmæssigt fra nu af!

      Det er muligvis ikke nemt at håndtere sikkerheden her i landet, men så burde det i det mindste være muligt at udpege hvilke politikere der modsætter sig forholdsregler mod at Al Qaida medlemmer løber frit omkring her så vi er klar over det til næste valg!

      Kommentar by Jens Hansen — 2. januar 2010 @ 10:30

    29. Man kan ikke tilbringe hele livet med en politimand i hånden, så PET burde have udstyret Westergaard med en pistol og lært ham at bruge den.
      Utroligt at han ikke på eget initiativ har taget et jagttegn eller meldt sig ind i en skydeklub, så han legalt kan eje et våben.
      Det er virkelig sørgeligt, at ikke engang den situation at være truet på livet af millioner af religiøse fascister, kan få en typisk feminiseret dansker til at beslutte sig til at tage vare på egen sikkerhed.

      Kommentar by Jan — 2. januar 2010 @ 10:41

    30. Dejligt at se Kurt Westergaards fine og præcise tegning illustrere denne postering.

      Kommentar by intel — 2. januar 2010 @ 11:11

    31. Nej det er rigtigt. Ikke engang præsidenter kan sikre sig for galninge. Jeg tror ikke westergaard vil have en pistol. Og han får den heller ikke.

      Kommentar by dommedag — 2. januar 2010 @ 11:19

    32. Halo halo prøv lige at tag bumbehatten af overstående tegning og tænd
      tv2 neews.

      Kommentar by gravballemanden — 2. januar 2010 @ 11:28

    33. Kan vi overhovedet have tillid til de danske folkevalgte politikere længere?
      Skal kravet for at få dansk opholdstilladelse ikke være en grundig mentalundersøgelse for egen regning, inden man slipper disse muslimske galninge løs i samfundet?

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 11:45

    34. “Den anholdte har været en del af et terrorrelateret netværk med tilknyt­ning til Danmark, som gennem længere tid har været genstand for PET’s ef­terforskning..”

      h t t p://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-27496537.html

      Hvor mange med den 28-åriges præferencer er der da i Danmark nu? Det må PET vel vide eller..? Må vi borgere få et svar på det?

      Kommentar by Liva — 2. januar 2010 @ 12:02

    35. Jeg undrer mig blot over, at manden kan være gæst i Danmark, når hans tilknytning til terrororganisationer er velkendt.

      Nu venter vi blot på en støtteerklæring fra Amnesty International til den stakkels somalier, så er alt ved det gamle.

      Kommentar by Otto Kjærgaard — 2. januar 2010 @ 12:03

    36. Danskerne er ramt af den røde sygdom dhimmi syndromet, og den eneste kur imod den er et væbnet oprør, eller at DF får 90 mandater.
      Det er jo fuldstændig sindsygt, at man kan have medlemmer af pædofil kulten gående frit rundt i dhimmark som vil dræbe danskere, og så skal vi oven i købet også forsørge de spassere, det er sku ikke til at bære.

      Kommentar by Fritz — 2. januar 2010 @ 12:03

    37. Jeg ved ikke om det er mig som husker forkert. Men var der ikke for et par år siden, et par koran tosser som blev taget i at købe store mængder kemikalier som kunne bruges til bombe fremstilling, og som blev frikendt fordi de påstod at de var kemilærere, og de bare ville øve sig.

      Kommentar by Fritz — 2. januar 2010 @ 12:15

    38. PS.
      Nu har medierne allerede vendt historien mod danskerne og Kurt westergaard, “KURT WESTERGAARD EFTERLOD BARNEBARN MED DEN 28-ÅRIGE.”

      Kommentar by Fritz — 2. januar 2010 @ 12:23

    39. Zuhair Butt-Plug Hussein’s falske tunge er jo blot endnu et eksempel på muslimernes løgnagtige adfærd overfor mennesker, der ikke bekender sig til islam.
      Han fremstår præsentabel og velformuleret i medierne – og læg mærke til at han altid inkluderer sig selv og hans sygelige ideologiske meningsfæller som tilhørende det Danske samfund – ‘vi Danskere, det Danske samfund’ etc.
      På en måde er det positivt, at Danskerne (og altså ikke muslimerne, det jo per definition er uden for pædagogisk rækkevidde), igen får syn for sagen – i dette konkrete tilfælde attentatforsøget på Kurt Westergaard – selvom jeg på ingen måde ønsker Kurt Westergaard det han har oplevet – tværtimod.
      Vi (Danskerne) skal formentligt – og desværre opleve fremtidige lignende hændelser i en rum tid endnu, før vi får sammensat et parlament, det har forståelsen, modet og viljestyrken til at gøre op med denne syge ideologi – islam – og dens tilhængere i Danmark.

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 12:25

    40. Igen er det blevet slået fast med syvtommersøm, at DEN tegning sad åbenbart lige i øjet!

      Idioterne sørger selv for, at islam kædes sammen med bomber, død og terror.

      GAd vide, hvornår de selv indser, at de sviner deres tro til?

      Kommentar by L.johs — 2. januar 2010 @ 12:30

    41. @ L.johs Det indser islams tilhængere aldrig. Mange, – hvis ikke de fleste muslimer er meget glade for vold, voldtægt, mord og terror i Allahs navn. Det er sand islam og har altid været det. Det er i al sin enkelthed hvad koranen går ud på. Koranens essens…

      Kommentar by Universalgeni — 2. januar 2010 @ 12:49

    42. 41
      Hvis du har ret, så er der kun een ting at gøre: Alle islamister ud af landet.

      Kommentar by L.johs — 2. januar 2010 @ 12:52

    43. Fra Wikipedia:

      -isme er et suffiks, der bruges til at danne navneord, der som regel betegner større, holdningsprægede tankesystemer, ideologier eller overbevisninger. Med tiden er det desuden blevet et navneord, så man kan tale om “en isme”.

      Fra Merriam-Webster on-line:

      Main Entry: ism
      Pronunciation: \ˈi-zəm\
      Function: noun
      Etymology: -ism
      Date: 1680
      1 : a distinctive doctrine, cause, or theory
      2 : an oppressive and especially discriminatory attitude or belief

      Til alle indlægsholdere på denne blog – venligst forstå at I IKKE kan sondre imellem islam & islamisme for dermed at adskille en ideologi fra dens udøveres handlinger i tale, skrift og handling.

      islam er islam er islam…..

      M.v.h.
      Demokraten

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 13:18

    44. Ang. Zubair Butt Hussain, som “fremstår præsentabel og velformuleret i medierne”, så skal man ikke have færdeds meget i Valby Medborgerhus, for at have oplevet Zubair Butt Hussain i et helt andet dress, iført muslimsk pandebånd, planlæggende de næste aktioner rettet mod/til presse/politikere/teologer og andre medløbere.

      Det er så i “stamhjørnet” ,hvor Abdul Wahid Petersen mfl. også residerer, nogen gange, underdanigt opvartet af yngre muslimer (mænd) og endnu mere underdanige konvertitter, et (endnu) lattervækkende syn.

      Kommentar by PB — 2. januar 2010 @ 13:18

    45. Ja, det UNDRER mig, at PET-folkene ikke stoppede ham, længe inden han rørte ved KW’s hus. Det var lidt for tæt på, det her…

      Er der andre end mig, der har bemærket, at Dansk Muslimsk Union skriver:

      Dansk Muslimsk Union tager på det kraftigste afstand fra angrebet og enhver form for ekstremisme som leder til sådanne handlinger.

      Hvad er det for ‘ekstremisme’, der leder til den slags handlinger? Antydning af forbindelse mellem islam og terror? Kritik af islam?

      Lad os dog få ubetingede fordømmelser. Samt en erklæring om, at attentatmanden totalt har misforstået islam, og derfor er at betragte som frafalden, eks-muslim, med alt hvad det medfører.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. januar 2010 @ 13:21

    46. Vil historien mon gentage sig på europæisk plan (?):

      http://en.wikipedia.org/wiki/Reconquista

      Kommentar by Sigwar — 2. januar 2010 @ 13:23

    47. Politiken-censur caught in action.

      “Både PET og det somaliske miljø i Danmark har tidligere advaret om at der ud af de i alt 16.000 somaliere i Danmark er imod en lille uintegreret gruppe, som har terrorsympatier. ”

      De sarte politikenlæsere skulle åbenbart skånes for antallet, der istedet blev til “en lille uintegreret gruppe”. Men censuren rettede ikke sætningen særlig elegant. Det er let at se, hvordan den oprindelig var skrevet. Ynk.

      fra denne artikel: http://politiken.dk/indland/article871647.ece

      Kommentar by ex-udlandsdanskeren — 2. januar 2010 @ 13:26

    48. Jeg glæder mig til at set Kirkeasyl og alle de andre røde facister råbe “asyl til alle, her og nu” når han efter udstået straf (vel et par måneder) bliver sendt hjem til Somalia.

      Kommentar by T — 2. januar 2010 @ 13:30

    49. Nikolai Kollner – håber at dit ondskabsfulde ønske måtte ramme dig selv.
      Hvad tænker du dog Nicolai Kollner – det der med at du går rundt og offentligt tilkendegiver at ønske andre døde- er det noget du plejer at skilte med.
      Er det noget din arbejdsgiver, dine venner og dine naboer kender til –
      måske en smule fornuftig netadfærd kunne tilrådes.

      Kommentar by Bjarne Thyregod — 2. januar 2010 @ 13:31

    50. @ Jens hansen – har du specielle racistiske drømme om sex med en sort mand – dit indlæg lyder som noget du går og drømmer om.

      Kommentar by Bjarne Thyregod — 2. januar 2010 @ 13:33

    51. Hvis alle der ønsker Kurt Westergaard myrdet af fanatiske islamister bare offentliggør tegningen i aviser, på hjemmesider og blogs kunne det give det sidste lille skub til at endnu en galning begiver sig ud for at myrde Westergaard.

      men det lyder som om der er mange der er meget risikovillige – på vegne af Kurt Westergaard.

      Kommentar by Bjarne Thyregod — 2. januar 2010 @ 13:36

    52. Politiken kalder ham “Westergaard-angriber”

      http://politiken.dk/indland/article871711.ece

      Og så er der ham her:

      “Endnu et i en lang række attentatforsøg, hvor hårdkogte højrefløjsfolk — nogle af dem den ene gang efter den anden — slipper fra det med livet i behold — eller endda uden en skramme.

      Mens mennesker som Martin Luther King som regel er knap så heldige.”

      http://hedage.wordpress.com/feed/

      Kommentar by Fritænker — 2. januar 2010 @ 13:39

    53. Bjarne Thyregod , hvorfor er du nu igen ude i et forsøg på Damage Control/ afsporing af tråden? Hvilke bevæggrunde er det egentlig der driver dig og dine til, i yderste konsekvens, at forsvare et fejlskud på menneskets udvikling, betegnet islam, som i (endnu) yderste konsekvens medfører et diktatur som i Iran, hvor “styret” nu myrder løs på ungdommen?

      Kommentar by PB — 2. januar 2010 @ 13:40

    54. Næ…se…hvem der stikker sit omvendte! hoved frem…selveste imam bjarne thyreshit, MEN ikke for at beklage sin offer! muhammedaner tilhænger, næ, nej det kunne aldrig falde den islamiske tilpassede imam thyrefæ ind, næ, nej denne jihad dræber er jo en af enhetzlistens fremtidige vælgere eller moské kommende partifælle!
      For allah i helvede, hvor klamt!

      Kommentar by li — 2. januar 2010 @ 13:42

    55. @#44 Hvad du siger om Buttboy er helt sandt – har set manden på Nørrebrogade ved Stefanskirken, hvor der ligger mange små interessante, eksotiske butikker – manden har én slags fremtoning i medierne og en ganske anden når han er hos sine muslimske brødre og søstre. I medierne skjorte og slips – i hverdagen folkedragt fra mellemøsten…

      Og når han siger “enhver slags ekstremisme” mener han selvfølgelig mest den, som kommer fra DF og Westergaard – den hijackede udgave af islam er selvfølgelig også slem, men… Lidt ligesom Villy Søvndals store manifestations/demonstrationsplaner sidste omgang – DF var jo også ekstreme, og måtte derfor ikke være med…

      Kommentar by Endnu en Henrik — 2. januar 2010 @ 13:48

    56. hårdkogte højrefløjsfolk

      Hvad er der ‘hårdkogt højrefløj’ over den gamle hippie Kurt Westergaard?

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. januar 2010 @ 13:51

    57. @Bjarne Thyregod – Gab!

      Kommentar by Nicolai K. — 2. januar 2010 @ 14:08

    58. Intet nyt under solen: “Du må ikke sove”:

      http://www.youtube.com/watch?v=xwl2vLc8HoY

      Kommentar by Mette — 2. januar 2010 @ 14:09

    59. Enig og tak til 2.Jens Hansen og Bjarne Thyregod bedes placere sig i skudlinien i stedet for at begrænse ytringsfriheden. Vi andre ved at islam=nazisme=marxisme.Hvor svært kan det være? Demokrati eller kaos!

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 2. januar 2010 @ 14:17

    60. People in California – how can you compare?

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 14:24

    61. Et par spørgsmål:
      1. Hvem udvælger somalierens forsvarer?
      2. Hvem betaler forsvarerens honorar?
      3. Hvilke sociale ydelser vil somalieren modtage, mens han afsoner sin straf?

      Kommentar by T Simonoce — 2. januar 2010 @ 14:26

    62. OT:

      “DF afviser manipulation med afstemning”

      http://www.berlingske.dk/politik/df-afviser-manipulation-med-afstemning

      DF politiker misbrugte stilling som SOSU’er:

      http://www.grevenyt.nu/default.asp?sourceid=&smenu=1&twindow=&mad=&sdetail=854&wpage=1&skeyword=&sidate=&ccat=&ccatm=&restate=&restatus=&reoption=&retype=&repmin=&repmax=&rebed=&rebath=&subname=&pform=&sc=2810&hn=grevenyt&he=.nu

      “Socialdemokraternes hjemmeside er 93% klichéer”

      http://www.180grader.dk/Politik/socialdemokraternes-hjemmeside-er-93-klicheer

      Bortført fireårig var iraker

      http://ekstrabladet.dk/112/article1276640.ece

      Kommentar by Fritænker — 2. januar 2010 @ 14:30

    63. Så har vi Thyregod tilbage i vanlig total humorforladt idiotisk stil.

      I #47 indleder det gode menneske Thyregod med et dødsønske over Nikolai K., hvorefter han moraliserer over det slette menneske Nikolai K.’s ønske om en muhamedansk terrorists snarlige død.
      I #48 mener Thyregod at kunne male en debattør sort ved at pakke ham ind i sine muhamedanske fascistvenners foragt for bøsser.
      I #49 argumenterer fascisten Thyregod så for, at det er demokrater, der går ind for ytringsfrihed, der er de virkelige mordere og terrorister i denne sag, mens den muhamedanske terrorist er et uskyldigt offer.

      Thyregod er virkelig en nar.

      Kommentar by Jan — 2. januar 2010 @ 14:31

    64. @Fritz
      Nu har medierne allerede vendt historien mod danskerne og Kurt westergaard, “KURT WESTERGAARD EFTERLOD BARNEBARN MED DEN 28-ÅRIGE.”

      Medierne = Ekstrabladet ?

      Jeg har ikke fundet lignende sætninger hos andre medier på nettet i hvert fald.

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 14:33

    65. Lidt ligesom en åbenbaring var det første jeg tænkte på da jeg så Thyregod`s kommentere :

      Omkvædet fra Malk de Koijn Vi Tager Fuglen På Dig

      http://www.youtube.com/watch?v=9HOSolEHvDM

      @ Thyregod

      Du er IKKE en del af løsningen. Folk som dig giver islamisterne grund til at tro de har ret til at foretage sig ting der strider imod al menneskelig fornuft.

      Kommentar by Santor — 2. januar 2010 @ 14:38

    66. Århusianer,
      Jeg mener jeg så det på BT net, men det er nok ændret nu, man skal jo ikke opildne tosse danskerne.

      Kommentar by Fritz — 2. januar 2010 @ 14:52

    67. Muslimerne søger at slå en dansker ihjel, fordi han har benyttet ytringsfriheden, som er hans gode ret.
      Hvad kommer der efterfølgende ud af det?
      Snak, snak og atter snak – og fortsat leflen for muslimerne.
      Ingen siger: Totalt stop og hjemsendelse af dem alle, det hele var en fatal fejltagelse.

      Vi har ingen andre muligheder end en væbnet modstandsbevægelse.
      Hvornår bliver danskerne så kloge, at de indser det?

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 14:54

    68. Utroligt at Kurt Westergaard er så kujonagtig:

      “Til BT siger Kurt Westergaard, at han var bekymret for pigen, mens han opholdt sig på toilettet og ventede på hjælp fra politiet. ”

      http://ekstrabladet.dk/112/article1276634.ece

      28-årig terrorist varetægtsfængslet – Jamrede på vej ind i retten

      http://www.bt.dk/krimi/jamrede-paa-vej-ind-i-retten

      Kommentar by Fritænker — 2. januar 2010 @ 15:02

    69. Utroligt at Kurt Westergaard er så kujonagtig.

      Man kunne godt ønske sig, at han gik lidt til skydetræning…

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. januar 2010 @ 15:04

    70. @Falkeøje
      Muslimerne søger at slå en dansker ihjel, fordi han har benyttet ytringsfriheden, som er hans gode ret.
      Hvad kommer der efterfølgende ud af det?
      Snak, snak og atter snak – og fortsat leflen for muslimerne.
      Ingen siger: Totalt stop og hjemsendelse af dem alle, det hele var en fatal fejltagelse.

      Muslimerne? Var der 250.000 mennesker der forsøgte at trænge ind i manden hjem?

      Vi straffer individer i dette land – vi straffer ikke kollektivt baseret på et eller andet tilfældigt karakteristika nogle mennesker har tilfælles.

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 15:14

    71. @Bjarne Thyregod

      Du er IKKE en del af løsningen , du er en del af problemet og vil blive hold ansvarlig .

      Kommentar by KR | leukofobi.dk — 2. januar 2010 @ 15:14

    72. 69.Henrik R Clausen
      Det eneste, der kom ud af det var, at han blev anklaget for selvtægt.
      Vore politikere er ikke værdige til deres hverv.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 15:16

    73. 70.Aarhusianer.
      Hvad hjælper det?
      De er alle inficeret med den samme sygelige indstilling.
      Der er ikke andet at gøre, end at skære dem alle over én kam.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 15:19

    74. @KR | leukofobi.dk
      …du er en del af problemet og vil blive hold ansvarlig .

      Hvad forestiller du dig præcist?

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 15:20

    75. Det lader til at historien gentager sig, Hitler og Naziregimet brugte Danmark som en slags rekreationshjem for Soldaterne når de en gang imellem fik en pause i kampene.
      Gad vide hvor mange muhamedanere der nu er her i Danmark for at samle kræfter til nye terrorhandlinger, tror I man kan få svar på det??
      – der er så en forskel de fleste tyske soldater var taknemmelige og lavede ikke terror.
      Det er forøvrigt også en gentagelse af historien at nogle af de værste Nazister i Danmark var de “danske nazier” ligesom nogle af de værste Muhamedanere er danske konvertitter.

      Kommentar by Cantor — 2. januar 2010 @ 15:30

    76. Hvor mange nicks skriver Thyregod under?

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 2. januar 2010 @ 15:37

    77. @Falkeøje:

      Når man bliver overfaldet og er i livsfare, har man ret til at forsvare sig, også med skydevåben. Woolhead blev frikendt for at skyde på røverne i hans butik – fordi han selv var i direkte fare. Man har ret til at forsvare sin krop – dog ikke sin ejendom – mod overfald.

      At Woolhead blev dømt for ulovlig våbenbesiddelse er en anden sag.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 2. januar 2010 @ 15:38

    78. @Broholm (ordblind)
      Hvor mange nicks skriver Thyregod under?

      Hvor mange nicks skriver falkeøje under?

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 15:43

    79. 77. Henrik R Clausen
      Jeg mener stadig, at den margin loven tillader, er altfor snæver.
      Vi har på det seneste oplevet sager, hvor man har grund til at ryste på hovedet.
      Måske, at fejlen ligger hos dommerstanden, men så skal loven alligevel laves om.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 15:44

    80. Danskerne er godt nok langt ude – vi har en lang vej hjem fra det radikale venstre – det kommer til at gøre ondt.
      I mellemtiden må vi jo bare stole på vores nuværende administration – i en periode.
      Hvis staten Texas i USA havde oplevet perioden fra 1980-2001 på samme måde som Danmark (altså med dette fuldstændigt uansvarlige influx af muslimer til vores stat), havde vi og Texanerne set borgerkrig.

      Forskellen er blot at Texanerne ikke oplevede et uansvarligt influx af muslimer!

      M.v.h.
      Demokraten

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 15:44

    81. @ Cantor

      Skift venligst nick.

      Kommentar by Santor — 2. januar 2010 @ 15:56

    82. 49

      Jeg synes ikke at nogen skal lade sig kue af fanatiske islamisters religiøse fører dyrkelse og udemokrati. Du og andre giver den tegning alt for meget vægt ved sådan at lade dig/jer kue. Lad være med det. Der findes heldigvis koran opdragede som ikke synes at tegningen er noget problem og som ikke vil lade sig kue af fanatiske islamister. Det synes jeg heller ikke at vi skal. Vi skal i stedet for vise at her har vi vores demokratiske og sekulære måde at gøre tingene på og det er vi glade for, gode til og tilfredse med. Her er rummeligt. Her er frit og åbent. Her er tolerance. Det vil måske også kunne få religiøse fanatikere og smalsporede personager til at åbne øjnene for at der er alternativer til religiøs fordummelse og umyndiggørelse og fanatisme.

      Poul Henningsen, en af de store danske samfundsrevsere, glædede sig over at Josefine Baker i sin tid kom til Danmark, selvom den offentlige mening i Danmark var dybt forarget. I dag kan vi glæde os over (jeg glæder mig over) at Westergaards tegning kom til Danmark – blev skabt i Danmark – til trods for at den offentlige – dhimmi – mening i Danmark er dybt forarget.

      http://magickalrecords.net/imagesIII/_hallofdays/_out/06_jun/06031906JosephineBaker.jpg

      Kommentar by Liva — 2. januar 2010 @ 16:01

    83. @ Århusianer

      “Vi straffer individer i dette land – vi straffer ikke kollektivt baseret på et eller andet tilfældigt karakteristika nogle mennesker har tilfælles.”

      At have samme ideologi er vel ikke noget helt tilfældigt karakteristika?
      Hvis denne ideologi desuden omfatter religiøse love med korporlig afstraffelse og bl.a. anser den meget voldelige mand Muhammed som sine tilhængeres forbilledlige menneske, samtidig med at grupper af muslimer verden over viser sig at have umådelig svært ved at leve i fredelig sameksistens med andre mennesker og meninger, så burde vi måske overveje, ikke at straffe alle muslimer, men simpelthen forbyde den voldelige sekt, de er en del af.

      Kommentar by Egtvedpigen — 2. januar 2010 @ 16:37

    84. 77. Henrik R Clausen.
      Turde du, selv om du er politimand, jæger med gyldigt jagttegn etc. sætte dig til modværge med et ladt skydevåben ved et hjemmerøveri eller lignende?
      Du ved, ligeså godt som jeg, at når først juristerne boltrer sig i paragrafferne, med den snævre margin som loven har, så er det nærliggende, at det er ofret og ikke gerningsmanden, der bliver straffet.
      England og Irland har fornyligt løsnet på deres lignende love.
      Det er også højst påkrævet i Danmark.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 16:41

    85. Denne overskrift i Politiken var ventet:

      “Politi skyder øksemand uden for Kurt Westergaards hjem”.

      Forudsigeligt og typisk for den avis, at der ikke står, hvad sagen handler om:
      “Muslim forsøger at dræbe Kurt Westergaard”.

      Nu skal vi nok høre de sædvanlige tuderier i dagevis fra folk, der mener, at politiet farer for hårdt frem.
      Hav brækspanden klar.

      Kommentar by jonas — 2. januar 2010 @ 16:49

    86. Det kan også siges med andre og mere principielle ord: Hvid mands tegning skal ikke forbydes i den vestlige verden med ytringsfrihed for alle. Heller ikke når tegningen forestiller noget der ikke har sin baggrund i den (h)vide verden. Jeg er blevet inspireret til at tænke i disse baner af de universitetsforskere der beskæftiger sig med hvidhedsforskning. Det er helt utroligt hvad man kan lære af danske universitetsansatte i dag.

      Kommentar by Liva — 2. januar 2010 @ 16:51

    87. Nu bør pet og politiet hvis ikke få flere chancer. Når greenpeace demonstranter kan trænge ind til en galla middag, og en tilsyneladende kendt somalier med terrorist training kan trænge ind i kurt w. Hus uden videre problemer, er det på høje tide at et bedre sikkerheds job bliver udført. Ingen kan sikres 100%, men dette er lang fra tilfældet her. Nu er terrorister overalt i verden klar over hvor sløset den danske sikkerhed er på enkelt personer og events. Danmark ligger jo trods alt som nummer 3 over terror mål. Begynd ikke med mangel på resurser. Det er et spørgsmål om prioteringer som de ansvarlige og politikerne bør finde. Det gør sig også gældende om endeligt at få gjort noget ved bande og organiseret kriminalitet som koster samfundet
      billiarder. Utroligt at få forholdsvis få krimminelle i den grad kan forpeste et samfund og ligeledes typer som stein bagger kan være på fri fod om mindre end fem år og kan grave de 220 millioner op som endnu ikke er fundet. Igen grundet manglende resurser. Hvis den almindelig borger i danmark skylder få tusinde væk, så er der ikke mangel på resurser for at forfølge den person. Den danske retsbevisthed er komplet til grin.

      De ansvarshavende højt kompenserede embedsmænd og politiker bør snart starte med at udfører deres hverv istedet for kun at være reaktive.

      Kommentar by kim — 2. januar 2010 @ 16:54

    88. Bjane Thyregod fører sig rigitg frem i denne tråd. Skulle vi ikke et øjeblik dvæle ved hvad en af parti-kammerater fra Enhedslisten ved en tidligere lejlighed har udtalt om hædersmanden Kurt Westergård:

      Markus Lund (medlem af ENHEDSLISTEN’s
      ungdoms-stormtropper SUF, Silkeborg)
      i Information 7. april 2009
      om Kurt Westergaard:

      “..bliver man SLÅET IHJEL af fundamentalistiske muslimer som følge af at man har været en racistisk idiot med hang til at såre andres religiøse følelser, skal jeg sgu være den sidste til at begræde at det er sket….”

      “..Med andre ord: det rører mig ikke en meter om Kurt Westergaard …føler sig forfulgt af (rabiate) muslimer, som ikke kan besinde sig. De er nemlig selv uden om det …
      ….så det er da klart at nogle muslimer der ikke kan besinde sig vil betragte det som ’selvforsvar’ at GØRE DET AF med racisterne…”

      Kommentar by JensH — 2. januar 2010 @ 16:55

    89. 43.DEMOKRATEN

      PRÆCIST – sådan forholder det sig med islam !

      Men folk, for alt for manges vedkommende, VIL IKKE se dette i øjnene, men vælger at bilde sig ind, at islam er en religion som alle andre religioner .

      For det første er islam ikke en religion, men en ideologi som anvender religionen som indpakning.

      Foruden de der vælger at anskue islam på dette falske grundlag er der så alle de mange der ikke har villet eller orket at sætte sig ind i de islamiske tekster som findes i koranen, hadith/sunnah + Shariaen.

      Egentlig forstår jeg dem godt, for mage til rodebutik skal man lede grundigt efter for at finde.

      Af disse tekster er Shariaen, som for nogle år siden blev samlet og udgivet i bogform, betydelig mere stramt sat op, men denne bog – ikke teksterne – er jo også relativ ny.

      Og da Shariaen er rygraden i islam er disse tekster nok så væsentlige for OS at have kendskab til !

      Desværre har jeg den opfattelse af der ikke vil ske nogen holdningsændring overfor islam og dens rettroende før der er indtruffet noget der virkelig kan ruske op i os allesammen, incl. de der har et dhimmi-/Stockholm syndrom.

      Der skal helt andre boller på den Vestlige suppe hvis vi altså vil forsvare os selv mod yderligere islamisering !

      Behøver jeg at nævne at vi skal starte med at stoppe for al videre indvandring hertil fra de arabisk-islamiske lande ?

      Og at vi skal se at komme i gang med repatrieringerne ?

      Forøvrigt bliver man træt af at høre bl.a. den lille Butt og hans VI DANSKERE.

      Han er IKKE dansker, han bliver det aldrig og det gør de øvrige muslimer heller ikke.

      For der skal noget ganske andet til at være en dansker en blot et stykke papir der fortæller om statsborgerskab.

      Grunden til at jeg stort set konsekvent anvender betegnelse DANER om OS, der ER danskere er fordi gud og hver mand i dag kan kalde sig dansker, når blot de besidder papiret på dansk statsborgerskab.

      Jeg har intet tilfælles med hverken den ene eller den anden islamiske kultur fra Mellemøsten, Pakistan og hvor muslimer ellers kommer fra bortset fra at vi tilhører menneskeracen.

      Og det er altså ikke nok til at holde et land sammen.

      Det drejer sig om kultur.

      Den vestlige kultur og den islamiske er hinandens modsætninger – hvad enten vi vil indrømme dette eller ej!

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. januar 2010 @ 17:18

    90. @ bjarne thyregod

      At du kalder mig for racist, viser klart og tydeligt at du ikke aner hvad du taler om!
      Hvad angår mine seksuelle fantasier…. hmmm…. jeg har faktisk ikke nogen fantasier om at dyrke sex i et fængsel…. Jeg har heller ikke fantasier om sex med en mand….
      Meeeen…. hvis det skal være analsex… er det ene røvhul vel nogenlunde lige så godt som det andet ;-) Jeg kunne vel bare lukke øjnene og forestille mig……

      @ Århusianer

      Du påpeger egentlig noget essentielt, det er den/de som planlægger og/eller udførere en konkret kriminel handling der kan og skal dømmes. Det er det grundlag, hele vort samfund bygger på!

      Alle har vi vores ubegrænsede ytringsfrihed, kun begrænset af om vore ytringer er sandfærdige (og ikke fornærmer kongen…)
      Denne ret har taget utallige år at opnå, utallige mennesker er døde i kampen for retten til frit at tale…. tragisk at nogle politikkere kan skræmmes til at argumentere for nogen form for indskrænkning af ytringsfriheden, det være sig i skrift eller tale.

      @ Kim

      Det med at Danmark skulle være det 3. mest prioriterede mål, passer ganske enkelt ikke med virklighedens verden.
      Der har endnu ikke været et terror angreb her i landet….

      Hvad en flok cyber spassere skriver af trusler på div hjemmesider…. undskyld mig…. men det er der sgu da ikke nogen logisk tænkende mennesker der tager seriøst?

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 2. januar 2010 @ 17:35

    91. @J. Hansen
      Du påpeger egentlig noget essentielt, det er den/de som planlægger og/eller udførere en konkret kriminel handling der kan og skal dømmes. Det er det grundlag, hele vort samfund bygger på!

      Det er åbenbart ikke essentielt for folk som falkeøje, Nicolai K., Vivi Andersen (eller flere her i tråden), men jeg er helt enig i at det er en essentiel del af vores demokratiske retssamfund.

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 17:42

    92. Hverken Thyregod eller århusianer er en del af, eller kan påpege, en løsning. De er i høj grad en del af problemet, og de tilhører en svunden tid.

      Jeg håber at pigen i Herning blev voldtaget og myrdet af en eller anden hvid dansk idiot, for jeg vil nødig tænke på hvad der sker hvis det viser sig at grove 5 voldssager på kun 3 dage alle er udførte af muslimer kan medføre.

      Man skal også læse Dansk Muslimsk Unions afvisning meget nøje, og læse præcist hvad der står, specielt sidste halvdel. DR viser tydeligt, at det formår man ikke, men det undrer ingen her.

      Kommentar by PeterK — 2. januar 2010 @ 18:32

    93. kluntet – den kommer lige igen.

      Jeg håber, at pigen i Herning blev voldtaget og myrdet af en eller anden hvid dansk idiot, for jeg vil nødig tænke på hvad det kan meføre, hvis det viser sig at 5 grove voldssager på kun 3 dage alle er udførte af muslimer.

      Kommentar by PeterK — 2. januar 2010 @ 18:35

    94. #24 Moss

      Superlink, du har lavet.

      Jeg kan anbefale alle at læse Sean Robsvilles blog.

      Se specielt indlæggene om Islams forbindelse til passager i det gamle testamente og Buddhismens indflydelse på jesus og kristendommen.

      Jeg har selv tidligere læst lidt om buddhismens indflydelse på udviklingen i nordvesteuropa i oldtiden. Se f.eks. arbejde af historikere som Flemming Rickfors og Bent Hansen. Der er f.eks. fundet Buddha statuer i norske og danske vikingegrave. Noget tyder på at der har været en omfattende trafik frem og tilbage i europa og asien, der stoppede ca. år 1000.

      Det betyder at man kan gruppere de fleste religioner (f.eks. kristendommen og de hedenske religioner (Asetro, Buddhisme m.m.)) i een samlet gruppe og Islam bliver da en fuldstændig unormal atypisk religion.

      Kommentar by Sigwar — 2. januar 2010 @ 18:39

    95. @PeterK
      Lad os høre din løsning? Gerne en realistisk løsning og ikke en der krænker såvel menneskerettighederne som hele det fundament vores retsstat er bygget op omkring (som dem vi har set lidt længere oppe i tråden).

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 18:58

    96. Modsat hele flokken af racistiske anonyme tøsedrenge her på bloggen så skriver jeg aldrig under Nickname. Det er for feje tøsedrenge – der ikke tør stå ved deres racistiske hadefuldheder.
      Galpe op med racisme er alt bodegadrengene og bajerhjørne filosofferne her kan.
      Men konkret bidrager I ikke en pind til Kurt Westergaards sikkerhed ved at udbasunere generalisrede hadefuldheder om muslimer.
      Hvad er egentlig missionen drenge – er det at opfordre til at racismens SA-tropper marcherer i gaderne eller ?

      Kommentar by Bjarne Thyregod — 2. januar 2010 @ 18:58

    97. Forfærdeligt for Kurt W og hans familie. Jeg føler med ham og dem. Han har taget sin situation med oprejst pande og er en dansk helt.

      Jeg kan kun forestille mig at dette er en vending i den førte politik. Der er ingen tvivl for tvivlerne at komme efter, uanset hvor skingert de skriger.

      Islam skal ud af Danmark og Europa og verden. Og vi skal være villige til at betale for vores sikkerhed. Islam skal isoleres og afnazificeres.

      Ingen er sikre i nogen del af verden, hvis islam ikke bliver stækket og holdt tilbage. Alle de socialister med fine følelser i deres krystalslotte og drømmeverden, skal se komme ned på jorden. Vi har ikke råd til at have deres hykleri kørende mere.

      Det er alvor. Vi er i borgerkrig. I ånden, på gaden, på nettet.

      Det er sidste chance for staten at bevise sin eksistens.

      Kommentar by Marco Mekkerskij — 2. januar 2010 @ 19:02

    98. Henrik R. Clausen

      Ang. Den muslimske union er den nok værd at holde øje med, for derfra skal vi ikke vente os noget godt. Den omfatter bl.a. Minhaj-ul-Quran, hvis medlemmer alle indgår en skriftlig kontrakt om at arbejde for islams verdensherredømme.

      Det gør man bedst ved at få sluses så mange trosfæller som muligt ind i landet, og derfor skal vi lokkes til at tro, at de er loyale mod det danske demokrati, hvilket vi altså har al mulig grund til at tro, at de ikke vil være et øjeblik længere end højst nødvendigt.

      Hvorfor skal vi dog finde os i, at PET, politikere og vores smiskende såkaldte elite ikke sætter de rette ord på de rette personer. Det er meget desillusionerende, og hvis vores visionsløse afrundede statsminister ikke snart tager sig voldsomt sammen, hvis han da kan det, kommer han til at tabe mange stemmer ved førstkommende valg.

      Kommentar by Mette — 2. januar 2010 @ 19:33

    99. De muslimvenlige her på blokken taler om kriminelle handlinger, der kan og skal pådømmes.
      Må jeg erindre om, at i min hjemby arresterede modstandsbevægelsen folk, som havde begået landsskadelige aktiviteter.
      De arresterede blev indsat i den lokale arrest, til de var blevet afhørt.
      Arrestforvareren og hans hjælpere skulle nok holde mund, ellers fik de den samme skæbne som de indsatte.
      Efter endt afhøring blev de indsatte transporteret til en øde granskov, hvor de blev tilintetgjort.
      Sådan arbejdede modstandsbevægelsen under krigen.
      Det kan sagtens ske igen.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 20:47

    100. @ Århusianer

      Du har helt ret, der er adskillige debattører her, som mener at retssikkerhed er noget opreklameret skidt…..
      Der er sågar flere som ret beset kommer i klammeri med straffeloven…. “længe leve internettets anonymitet”

      Jeg har nu haft god nytte af de forskellige rabiate udsagn herinde, der kan findes mangen en god punchline i de forskellige strenge, denne inklusive…

      Hav en god dag
      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 2. januar 2010 @ 20:48

    101. Det kunne være sjovt at høre hvordan Århushistorien kan spotte de muslimer som kunne finde på at myrde danskere, eller lave terror. I næsten alle de terror sager der har været, har deres venner og familie jo fortalt hvor flinke, søde og rare de har været, ja de var jo mønster borgere. Så Århus, hvordan gør du?.

      Kommentar by Fritz — 2. januar 2010 @ 20:50

    102. – #100 J. Hansen

      “Jeg har nu haft god nytte af de forskellige rabiate udsagn herinde”

      Jeg tror Bjarne Thyrgod bliver glad for at læse, at hans indlæg i det mindste giver ‘inspiration’ til dig.

      Kommentar by JensH — 2. januar 2010 @ 20:51

    103. ‘Modsat hele flokken af racistiske anonyme tøsedrenge ‘ – som Bjarne Thyregod skriver, vil jeg da godt stå ved navns nævnelse – så mit navn er Søren Rasmussen alias Demokraten.

      Jeg har herudover meget svært ved at forstå, at jeg skal have pålæbet prædikatet racist – såvidt jeg har forstået er islam jo netop raceindifferent.

      Den vrede der også kommer til udtryk på denne blog – fra mange forskellige mennesker – er efter min bedste overbevisning bl.a. et udtryk for frustration over ignorans og manglende forståelse for islams altødelæggende indflydelse på de samfund, hvor dette syge tankesystem enten har dominans eller forsøger at få det.

      Vi skal ikke så mange år tilbage for at opleve et lignende scenario med nazismen – bare tænk på de advarsler som bl.a. Winston Churchill kommunikerede til det Britiske samfund (inkl. Commenwealth landene).

      Det er bekymrende at opleve toneangivende mennesker i Danmark/Vest Europa forsøge at nedtone faren fra en totalitær ideologi, der langsomt vil forsøge at snige sig ind i vores dagligdag.

      Dette er IKKE en teoretisk øvelse – men kan meget snart blive blodig alvor – og det Danske samfund (blandt andre) burde have fået advarselssignaler nok!

      M.v.h.
      Demokraten/Søren Rasmussen

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 21:14

    104. @ JensH

      Jeg kan godt bruge visse dele af bjarnes indlæg…. selv om det egentlig ikke var ham, jeg havde i mine tanker.
      Jeg er ikke særligt enig med bjarne…. kig evt lidt længere oppe i strengen, men jeg har en hvis forståelse for at han føler frustration og lader denne komme til syne i han måde at argumentere på…..

      @ falkeøje

      Jeg vil meget gerne vide hvilken del af modstandsbevægelsen det er du omtaler så rosende? Specielt taget i betragtning at en stor del af modstanden var kommunistisk…. hvilken by kommer du fra?

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 2. januar 2010 @ 21:25

    105. 104. Hansen
      Jeg siger ikke, hvor jeg kommer fra, men vor lokale modstandsbevægelse var absolut ikke kommunistisk.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 21:38

    106. Den Danske modstandbevægelses indsats under wwii havde ingen – absolut ingen betydning for det Vestallieredes krigsplanlægning under wwii.

      Prøv at forstå dette – alle i behjertede bloggere, der inddrager WWII i denne debat.

      Jeg ville jo ikke bemærke hisorieløshenden……

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 22:46

    107. Mere konkret betød Frihedsrådet i Danmark ligesåmeget som en enkel sejlads til Murmansk – hvor Danske søfolk satte livet på spil i (17) konvojer op til en isfri (Sovjet)Russisk havn.

      Skibene var lastet med f.eks. Spitfires og Engelske instruktører samt reservedele og ammunition.

      Når skibene nærmede sig Murmansk – fløj allerede leverede Spitfires konvojen i møde – bemandede med trænede Russiske piloter som eskorte.

      M.v.h.
      Søren

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 22:52

    108. 106. Demokraten
      Det ved alle, men det gav den danske offentlighed en følelse af, at vi gjorde noget.
      Alligevel blev modstandsbevægelsen af Montgomery karakteriseret med: Second to none.
      Der er ingen grund til at nedgøre vore danske modstandsfolk.
      De var en brik i det store spil, men en brik, der trods lidenheden betød noget.
      Ikke mindst indadtil.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. januar 2010 @ 23:01

    109. Kære Falkeøje,

      den Danske offentlighed (hvad den så end er) ved intet om dette.

      Sorry…

      Hvad angår Monty – tjah så var han en stor general – hvis han selv skulle sige det…

      Han afløste i hvert fald Sir Alan Brooke som Joint Cheif of Staff i England efter WWII.

      Jeg har stor respekt for Montgomerey – ligesom jeg har respekt for andre store generaler eller feltmarskaller – som Sjukov – mest fordi han vandt slaget ved Stalingrad…og så han beskedenhed.

      Mvh
      Racisten

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 23:13

    110. Århusianer, det er såmænd ikke så svært indenfor retsstatens rammer.

      Somalieren sigtes for mordforsøg, indbrud, vold mod tjenestemand i funktion, modsættelse af anholdelse, hærværk på politibilen og Westergaards hus, og sikkert en hel del andet. Han får stjernejuristen, den lysende juridiske begavelse Elmquist som forsvarer, og han vil sikkert hævde at somalieren tilfældigt kom på besøg og ville hjælpe Westergaard med at fælde et par træer, men tog fejl af haven og Westergaards badeværelse. Da han så politibilen fik han akutte krigstraumer og troede det var FN’s fredsbevarende styrker, som han resolut angreb.

      Han dømmes efter anklageskriftet, beviserne er overvældende, han blev taget in flagrante delicto – med fingrene i kagedåsen. Han får et par måneder for anklagepunktet angående Westergaard, 6 måneder for vold mod tjenestemand i funktion, og 2 år for at have skrammet politibilen og ødelagt Westergaards badeværelses dør. Vi har jo værdierne på plads her i Danmark.
      Desværre fremkalder psykologerklæringer nu kun krampelatter i retten, så sådan en lader ham heller ikke slippe af krogen. Heldigvis opdager man at der er, for nu at sige det mildt, anderledes tilstande i Somalia end i Danmark, et par konventioner støves af, og han bliver her på tålt ophold. Der bygges en 4 meter høj mur af armeret beton rundt om Westergaards hus, og PET flytter ind i en skurvogn i hans have. Det kender PET alt til, for sådan en har en række politikere stående, men sjovt nok ikke hos nogen af Enhedslistens. Men de har jo også deres egne stormtropper der huserer i gaderne. Skulle højrefløjen, hvem det så end er, få brug for sådanne som Thyregod antyder i et indlæg, kan de jo spørge Thyregod som må vide noget om det. Skulle man være i tvivl om konstruktion af muren, kan man spørge – nej ikke Israel – men Ægypten. De har lige bygget sådan en ind mod palæstinenserne i Gaza.

      Løsningen af det problem alle ikke-islamiske lande har med Islam?. Islam og muslimer bliver i arabien, vi andre holder os væk. Vi kan ikke leve sammen, forskellen er for stor, Kipling havde ret.

      Kan araberne heller ikke leve med Islam, kan de gøre 2 ting: Reformere det drastisk – nærmest til ukendelighed, eller kassere den som ubrugelig nu om dage. Som Thøger Seidenfaden så klogt udtalte: “Hvor Islam breder sig, går det ad helvedes til”.

      Kommentar by PeterK — 2. januar 2010 @ 23:32

    111. Skal vi ikke alle sammen bare rejse til de Elysiske Marker?…..

      Kommentar by Demokraten — 2. januar 2010 @ 23:35

    112. -> #110 PeterK

      “men Ægypten. De har lige bygget sådan en ind mod palæstinenserne i Gaza.”

      Ja, den mur hører vi aldrig venstrefløjen hyle op over. Hvorofor ikke?? Kunne det skyldes at det er muslimske arbarere og ikke jøder der bygger den??

      Kommentar by JensH — 3. januar 2010 @ 09:45

    113. @Fritz
      Det kunne være sjovt at høre hvordan Århushistorien kan spotte de muslimer som kunne finde på at myrde danskere, eller lave terror. I næsten alle de terror sager der har været, har deres venner og familie jo fortalt hvor flinke, søde og rare de har været, ja de var jo mønster borgere. Så Århus, hvordan gør du?

      Jeg kan af gode grunde ikke se på en person om denne vil begå kriminalitet i fremtiden. Men af den grund vil jeg da ikke sikre mig imod det ved at krænke dine rettigheder fordi du har samme etnicitet som Peter Lundin.

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 10:37

    114. Ha..ha..ha.. hvilken “etnicitet” har vensterfløjens “race” iSLAM så ?
      Hvis man tilbeder en islamist pædofet som muhammed, der opfordre til forfølgelse og drab på vantro og jøder, hvornår kan man så se på tilhængeren , at denne tager kravet alvorligt?
      Forstår du så spørgsmålet, århushistorie!

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 10:52

    115. Jeg beklager dybt at jeg brugte ordet “palæstinensere” i omtalen af den ægyptiske mur (der går 14 meter ned i sandet!) ind mod Gaza. Et palæstinensiske folk har aldrig eksisteret, men man påvirkes jo desværre i uagtsomme øjeblikke af den propaganda man bombarderes med konstant.

      Kommentar by PeterK — 3. januar 2010 @ 11:16

    116. @li
      Ha..ha..ha.. hvilken “etnicitet” har vensterfløjens “race” iSLAM så ?

      Du misforstår – etnicitet er bare en tilfældig karakteristika Fritz og Peter Lundin har tilfælles. Andre folk har religion til fælles, politisk ideologi til fælles, køn til fælles, bopæl til fælles, oprindelsesland til fælles, fader eller moder til fælles (find selv på flere). Pointen er, at du ikke kan krænke et individs rettigheder bare fordi han/hun har et eller andet karakteristika til fælles med et eller flere andre individer der har handlet ulovligt.

      Du kan ikke være uenig heri uden at være modstander af hele det fundament vores retssamfund er bygget op omkring.

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 11:26

    117. Af gode grunde kunne min farfar heller ikke se hvilke nazister der ville forfølge og dræbe jøder, men han har fortalt mig dengang han levede, at han var ked af, der ikke blev gjort mere for at stoppe nazismen, selvom ikke alle nazister var onde, men de støttede fejlagtigt idelogien eller var krybende bange for at modsige uhyrlighederne.
      Af gode grunde er jeg glad for, at min farfar ikke igen skal opleve den samme fejltagelse gentage sig, med hensyn til idelogien iSLAM, som er værre end nazismen og kommunismen tilsammen.
      Vi har ikke lært noget, desværre.
      Vores frihed bliver i islamiskiver taget fra os, af hensyn til de labile gråd ofre muhammedanerne, der kræver flere og flere hensyn, så deres kalifat kan gennemføres.
      Terror, klynk,afbrændninger,vold i gaderne, no-go zoner, trusler, nul tilpasning osv
      Ingen troede dengang på voldspsykopaten hitler og hans tilhængere kunne røre os, sikke en fejltagelse.

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 11:48

    118. 109.Demokraten
      At du hylder Sovjet, det må stå for din egen skæve synsvinkel.
      De værste mordere Verden har set var Lenin, Stalin og Mao.
      Godt at det dødssyge styre faldt sammen af sig selv.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. januar 2010 @ 12:01

    119. @ århusaner.Det ændre ikke på, at muhammedanerne bliver sat i samme dårlige lys som terrorist somalieren, sålænge de ikke aktivt begynder på at revidere deres idelogi, som er drivkraften bag islamist somalierens ugerning(er)
      Og nej tilfældige tilhængere af islamisten muhammed bliver ikke dømt i en retsal for en anden islamist ugerninger.

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 12:12

    120. @li
      Og nej tilfældige tilhængere af islamisten muhammed bliver ikke dømt i en retsal for en anden islamist ugerninger.

      Jeg er glad for at vi er enige i at de hverken bliver det eller skal det.

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 12:27

    121. Turde du, selv om du er politimand, jæger med gyldigt jagttegn etc. sætte dig til modværge med et ladt skydevåben ved et hjemmerøveri eller lignende?

      Ja.

      Det kunne blive anledning til at få loven lempet, så den ikke beskytter forbryderne helt så meget.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 12:41

    122. Muhamedtegningerne bør genoptrykkes af den danske presse én gang i kvartalet for at vænne muslimerne af med deres sygelige religionstro.

      Intet menneske kan bevise, at nogen religion er mere end tro og overtro.
      Vi er en nation af tvivlere og i bedste fald håbere.
      Og det er ganske udmærket på den måde.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. januar 2010 @ 12:49

    123. @ Århusianer

      Hvis en gruppe mennesker, med det ikke helt tilfældige karakteristika at de alle deler samme livsanskuelse (hængning af homoseksuelle, stening af utro kvinder, etc.), viser sig at være GROFT overrespræsenterede i kriminalstatistikken, så er der jo nok noget om snakken.

      Du er med dit “tilfældige karakteristika” lige så langt ude, som jeg ville være det, hvis jeg hævdede at nazismen kun var et tilfældigt karakteristika for de tosser, der forsøgte at fjerne jøderne fra jordens overflade.

      Kommentar by Egtvedpigen — 3. januar 2010 @ 14:21

    124. @ falkeøje

      Om lenin var værere end hitler…. tjae… det er vel en smags sag…. han tilskrives ihvertfald betydeligt flere dødsfald.
      Om lenins sovjet styre var værere end tzarens diktatur…. det er vist igen mere et spørgsmål om anskuelse end fakta….

      At kalde alle sovjetiske officerer, embedsmænd eller for den sags skyld medlemmer af kommunist partiet, for dårlige mennesker er noget forvrøvlet ævl.

      Du kan åbenbart godt se at ikke alle nazister var spykotiske mordere…. mens alle du ikke er helt enige med er…..
      Gad nok vide om du husker at nazistpartiet officielt gik ind for “end lösung”, det gjorte alle nazister åbenbart også….

      @ Århusianer

      Jeg er vældig glad for den måde vort retssystem skelner mellem slagt, familie og skyld. Vi er desværre belastet af et par medlemmer af white pride, jeg ville sgu nødig skulle stilles til ansvar for deres voldsorgier, trusler eller narko kriminalitet….
      Min onkel bør være endnu mere glad for retssikkerheden, så han ikke skal ind sammen med hans misfostre af afkom….

      MEN hvis du spørger en stor del af de mest aktive debattører her på siden burde min tante, onkel og kusiner alle sammen smides i buret… og deporteres til….. nordøst grønland eller et andet øde område inden for det danske territorium….

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 3. januar 2010 @ 14:37

    125. Ups kan se jeg har begået et par fejl i indlæg 124.

      Svaret til falkeøje er med henvisning til indlæg #118

      lenin tilskrives betydeligt færere dødsfald end hitler.
      Det samme kan siges om stalin, han har efter sigende færere dødsfald på samvittigheden end hitler.

      Hvad ang mao, så stod han bag århundredets største slagteri… tilgengæld består kommunist partiet i kina….

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 3. januar 2010 @ 15:16

    126. Jeg kan se at der er slettet en kommentar mens jeg skrev det sidste indlæg…. som nu er markeret som nr 124….

      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 3. januar 2010 @ 15:17

    127. *LOL*

      Hvad sker der lige???

      Nu er numrene igen ændret……..

      Er det muligt at få en forklaring??

      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 3. januar 2010 @ 15:18

    128. -> J. Hansen

      Når jeg godkender kommentarer der er fanget i spam-filteret, bevarer de tidspunktet for opload, og der går rod i rækkefølgen. Samme sker når jeg sletter en kommentar. Tidligere i dag slettede jeg en kommentar der kom afsted i to enslydende udgaver umiddelbart efter hinanden. Det er sikkert her hunden er begravet.

      Vh. Urias-Kim

      Kommentar by Kim Møller — 3. januar 2010 @ 16:27

    129. 125. Jens
      Hvis du ikke ved, at Lenin, Stalin og Mao er så suveræne mordere, at Hitler var den rene spejderdreng i sammenligning, så er der noget galt med din viden.
      Læs Kommunismens Sorte Bog, den er tung at komme igennem, men der kan du få din viden korrigeret.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. januar 2010 @ 16:38

    130. Det er svært at tro der stadig er nogen der benægter de historiske kendsgerninger, bl. a. Stalins folkemord på millioner af egne landsmænd, deportationer af hele folkeslag som f. eks de Baltiske, da Tyskerne indtog disse lande blev de hyldet som befriere; jo det var godt nok synd at Montgomery kom hertil før de Stalinistiske røde Barbarer, så kunne vi også ha’ fået lige så megen velstand og lykkelige efterkrigsår som de fik i Øst-Europa indtil 1989, det var godt nok en skam.
      Men det skal nok komme – vi har da Ole Sohn, Holmsgaard og de andre “Gammel-kommunister” der sidder parat til at ta’ over når Villy blir’ Statsminister – for “Villy er størst”

      Vor herre bevares – for en uvidenhed.

      Med hensyn til deportation er det da synd for Grønlænderne hvis de skulle belemres med den slags udskud, det vil da være langt bedre at sende dem til en af de Muhamedanske enklaver her i landet, så vil de jo også være i venners lag.

      Kommentar by Cantor — 3. januar 2010 @ 18:54

    131. @ falkeøje

      Jeg ved ikke lige hvorfor du absolut skulle vælge den bog at henvise til?
      3 af de 6 forfattere på projektet har offentligt kritiseret readaktionen af bogen og har alle meldt ud at de ikke kan acceptere bogen tal eller konklutioner…..

      Men uanset det… bogen fremsætter en påstand om at ca 20 millioner døde i sovjet unionen under kommunismens åg.

      hitler tilskrives som oftest ca 60 millioner dødsfald…..

      @ Cantor

      Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig positivt om kommunismen, hverken her eller andre steder. Hvad jeg taler om er at ikke alle kommunister var onde, lige som der sikkert også var facister unden ondskab eller nazister…..

      Personligt foretrækker jeg en debat, hvor jeg tager de forbehold at;
      1 jeg ikke skærer alle over en kam.
      2 jeg ikke dømmer faderen for sønnens forbrydelser, eller omvendt.
      3 jeg tror på det folk siger, indtil det modsatte er bevist.

      Ang Monty´s gloværdighed, prøv evt at læse biografien om general Patton…..
      Jeg forsøger ikke på nogen måde at nedgøre den Britiske indsats under krigen, fastslår blot at nogle dele af krigen blev til politik mere end militær stratetisk logik.

      @ kim
      Ok, det forklarer jo noget.

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 3. januar 2010 @ 19:12

    132. 131. Jens
      Du er et typisk eksempel på, at øjne kun ser, hvad de vil se.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 3. januar 2010 @ 19:40

    133. “Det samme kan siges om stalin, han har efter sigende færre dødsfald på samvittigheden end hitler.”

      Kors i skuret, hvilken uvidenhed! Alene Stalins folkedrab i Ukraine kostede 8 millioner ukrainske bønder livet (nyeste officielle tal) på 2 år. Bønderne (ikke storbønder og godsejere som propagandaen fortalte) kunne ikke se det smarte i at aflevere den fædrene jord til staten, og Stalin svarede igen ved at konfiskere høsten. Der blev sat vagter på markerne, og når der høstedes var det under bevæbnet opsyn. Nogle af disse billeder vistes i Danmark med underteksten “Den røde hær hjælper bønderne med høsten”, og Scherfig, Broby-Johansen og hele flokken broderede videre på skønmaleriet med dybt løgnagtige rejseskildringer. Det var bogstaveligt talt livsfarligt at grave et par kartofler op til den sultende familie.

      Stalin sendte 200.000 Krimtatarer til Uzbekistan på under 3 dage, organisationstalentet og logistikstyringen fejlede ikke noget, og blandt andet står der i Stalins dekret, at der skulle stilles 250 Willys-3 jeeps til rådighed. Det havde sømændende på Murmansk ruten nok ikke forestillet sig de skulle bruges til.

      Medmindre man giver Hitler skylden for alle dødsfaldene i 2′ Verdenskrig, så er og bliver han en lille lommeprokurator sammenlignet med de to store: Mao og Stalin. Man skal så også huske, at da Hitler gik ind i Polen vestfra i 1939, gik Stalin ind østfra. England erklærede Hitler krig i henhold til aftalen, men man glemte at erklære Stalin krig.

      Kommentar by PeterK — 3. januar 2010 @ 20:30

    134. @ falkeøje

      ???
      Jeg forholder mig kritisk til de ting der bliver postuleret, dvs jeg kigger gerne kilderne efter hvis jeg er i tvivl….
      Bogen du omtaler kan, efter forfatternes eget udsagn ikke tages for gode varer…. det er ikke min påstand men 3 af de 6 skribenters.

      @ PeterK
      Historisk er hitler den der startede 2. verdenskrig, dermed er han historisk den der er skyldig….
      Var lenin, stalin eller nogen af deres efterfølgere blandt guds bedste børn, Nej!
      Desværre for verden var hitler ved magten i tyskland, det gav stalin og efterfølgere muligheden og undskyldingen for at begår deres forfærdelige uhyrligheder…..

      De 60 millioner dræbte under 2. verdenskrig tilskrives hitler og nazist regimet, ikke fordi de begik dem alle… men fordi deres handlinger var skyld i 2. verdenskrig.

      Hvad kommunisterne har brugt af propaganda, har så vidt jeg kan bedømme ikke en skid at gøre med hvad der skete under krigen….
      Men ok… kan man ikke argumentere ud fra en ting… kan man jo altid inddrage noget andet….

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 3. januar 2010 @ 21:18

    135. @Egtvedpigen
      Hvis en gruppe mennesker, med det ikke helt tilfældige karakteristika at de alle deler samme livsanskuelse (hængning af homoseksuelle, stening af utro kvinder, etc.), viser sig at være GROFT overrespræsenterede i kriminalstatistikken, så er der jo nok noget om snakken.

      Noget om hvilken snak? Det er da irrelevant for hvorvidt du må straffe folk kollektivt eller ej. Mennesker der ikke har en længeregående uddannelse begår også gennemsnitligt flere voldsforbrydelser end mennesker der har en længeregående uddannelse. Det giver os da ingenlunde ret til at straffe folk uden længeregående uddannelse kollektivt for noget nogle af dem foretager sig.

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 21:26

    136. @ Århusianeren

      Groft overrespræsenterede i kriminalstatistikken. De er med andre ord mere kriminelle, end man kunne forvente det set ud fra deres økonomiske status, og at der derfor er noget om snakken, når folk taler om, at den store overrepræsentation skyldes deres voldsfascinerede ideologi.

      Jeg har slet ikke været inde på kollektiv afstraffelse, det er slet og ret en misræpresentation af hvad jeg skrev! Jeg har foreslået at man burde overveje, ikke at straffe alle muslimer, men simpelthen forbyde den voldelige sekt, de er en del af (også for deres egen skyld).

      Man kunne meget nemt forbyde moskéer, og derved sende et klart signal om at bl.a. sharia med korporlig afstraffelse og diskrimination af kvinder samt generel kønsapartheid ikke er acceptabelt, ihvertfald ikke her i Danmark.

      Kommentar by Egtvedpigen — 3. januar 2010 @ 23:36

    137. “Politiken kalder ham “Westergaard-angriber”
      http://politiken.dk/indland/article871711.ece” (#52)

      Underligt, at Politiken ikke kalder muhamedaneren “Westergaard-aktivist”. Ordet “aktivist” giver de helt rigtige associationer i retning af en aktiv, positiv, engageret ung mand, med hjertet på rette sted.
      Der skal dog medgives, at der også er noget positivt over ordet “angriber” brugt i forbindelse med den onde ytringsfrihedsfascist Westergaard.

      Kommentar by Jan — 4. januar 2010 @ 02:15

    138. @Egtvedpigen
      Groft overrespræsenterede i kriminalstatistikken. De er med andre ord mere kriminelle, end man kunne forvente det set ud fra deres økonomiske status, og at der derfor er noget om snakken, når folk taler om, at den store overrepræsentation skyldes deres voldsfascinerede ideologi.

      Det er jo slet ikke det vi diskuterer – vi diskuterer hvorvidt det er i orden kollektivt at straffe mennesker pga. noget nogle andre mennesker de kan grupperes sammen med har foretaget sig. Det er i og for sig irellevant det du indvender. Hvis hele din familie har domme for kriminalitet, så er det da også muligt at der er større tendens til at du ville være kriminel end andre mennesker, men derfor skal du da ikke straffes blot fordi din familie har handlet ulovligt.

      Jeg har slet ikke været inde på kollektiv afstraffelse, det er slet og ret en misræpresentation af hvad jeg skrev! Jeg har foreslået at man burde overveje, ikke at straffe alle muslimer, men simpelthen forbyde den voldelige sekt, de er en del af (også for deres egen skyld).

      Man kunne meget nemt forbyde moskéer, og derved sende et klart signal om at bl.a. sharia med korporlig afstraffelse og diskrimination af kvinder samt generel kønsapartheid ikke er acceptabelt, ihvertfald ikke her i Danmark.

      “Man kunne meget nemt…”

      Nej, det kunne man ikke. Hvad tror du helt præcist selv at det ville medføre? Du kan ikke bare forbyde en af verdens store historiske religioner med en menighed på over en milliard mennesker. Det er simpelthen ikke realistisk, og så er det ligemeget hvor enige vi kunne blive om religionens (eller religioners) tåbeligheder. Det ville desuden igen være groft krænkende overfor de mennesker for hvem religionen ikke tolkes på samme måde som hos islamisterne.

      Kommentar by Århusianer — 4. januar 2010 @ 07:51

    139. 138

      “Du kan ikke bare forbyde en af verdens store historiske religioner med en menighed på over en milliard mennesker.”

      Der er ingen i Vesten der forbyder menigheder. (Menigheder og stormoskeer er ikke det samme) Det er der til gengæld i nogle islamiske lande. Og kun en ‘menighed’ må betræde Medina og Mekka. Den praksis bør laves om. Så både troende og ikke-troende kan besøge og bosætte sig de steder, hvis de ønsker det. Det kan koran opdragede i Vesten gerne hjælpe med. Styrke mangfoldigheden og rummeligheden i Medina og Mekka.

      Kommentar by Liva — 4. januar 2010 @ 08:51

    140. Tak til 133. PeterK for denne klargøring af de nøgne – men ilde hørte – kendsgerninger. Den kommunistiske modstandsbevægelse opstod EFTER at kommunisterne i to år, 1939-1941, havde været allierede i krig og havde delt Polen. De baltiske lande blev indtaget af Sovjet alene efter aftale med Tyskland. Finland kæmpede længe.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 4. januar 2010 @ 09:48

    141. @ Århusianeren

      “Hvad tror du helt præcist selv at det ville medføre? Du kan ikke bare forbyde en af verdens store historiske religioner med en menighed på over en milliard mennesker.”

      Det går da ellers meget godt for Saudi-Arabien :-)
      Og i modsætning til styret i Saudi, så er det IKKE alle andre religioner med undtagelse kristendommen, jeg ønsker at forbyde, men kun den sekteriske islam.

      Den enkelte muslims personlige religion vil nok have godt af en lille pause fra moskéernes wahabi-kalibrering, tror du ikke?

      40% af muslimer i UK ønsker indførelse af sharia. Det er en MEGET væsentlig andel!!!
      Sharia er en forbrydelse imod menneskeheden.
      Ville du have en tilsvarende afslappet holdning til en sekt, hvor 40% af medlemmerne ønskede at gasse jøderne?

      Mht. antallet af muslimer og den antalsbaserede respekt du mener, vi bør give dem, så lad mig citere en af mine ynglingsgrupper:

      “You’re telling me that fifty million screaming fans are never wrong
      I’m telling you that fifty million screaming fans are fucking morons”

      http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html

      Kommentar by Egtvedpigen — 4. januar 2010 @ 10:33

    142. Den kommunistiske modstandsbevægelse opstod EFTER at kommunisterne i to år, 1939-1941, havde været allierede med Tyskland i krig og havde delt Polen. Sovjetunionen og Tyskland startede efter aftale (Molotov-Rippentrop pakten)anden verdenskrig ved at besætte og annektere Polen fra hver sin side.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 4. januar 2010 @ 10:47

    143. @ Egtvedpigen

      Er der mange områder hvor du sammenligner Danmark med diktatur stater?
      Du kan også sammenligne sociallovgivningen i Danmark med Kina, eller retssystemmet med nord Korea.

      Men ok, lad os indføre et KGB i Danmark, som har retten til at nedlægge enhver sammenslutning der vurderes at have potitiale til at agitere for nogen form for vold eller kriminalitet…..

      Jeg er faktisk imponeret over at du i den grad argumenterer for at afskaffe religionsfriheden i Danmark, er der andre dele af grundloven som skal slettes?

      @ atni marx
      Jeg har endnu ikke set at nogen har forsvaret kommunismens gerninger….
      Tilgengæld kan jeg se at det er meget svært at acceptere at kommunisterne faktisk var en af hjørnestenene i den danske modstandsbevægelse….
      Historie forfalskning er en gammel diciplin… det gør den dog ikke bedre…

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 4. januar 2010 @ 12:41

    144. @Liva
      Styrke mangfoldigheden og rummeligheden i Medina og Mekka.

      Det kan jeg slet ikke være uenig i, men igen må jeg påpege at jeg ikke kan se logikken i at måle os i forhold til en udemokratisk og fundamentalistisk stat. Det handler ikke om at være mindst slem.

      Det går da ellers meget godt for Saudi-Arabien :-)
      Og i modsætning til styret i Saudi, så er det IKKE alle andre religioner med undtagelse kristendommen, jeg ønsker at forbyde, men kun den sekteriske islam.

      Samme svar som til Liva – det gør da ikke en krænkelse af folks rettigheder i orden at andre foretager den. Det er ikke hos sådanne stater at vi skal søge inspiration.

      Hvis vores demokratiske retssamfund er under angreb i nærmeste fremtid, så er det ikke fra islamisterne, men fra holdninger som dem du fremsætter, som det lader til bliver mere og mere acceptable blandt folk der ellers betragter sig som forsvarere af vores samfund.

      Kommentar by Århusianer — 4. januar 2010 @ 13:07

    145. @ J. Hansen

      “Jeg er faktisk imponeret over at du i den grad argumenterer for at afskaffe religionsfriheden i Danmark, er der andre dele af grundloven som skal slettes?”

      Dengang Grundloven blev nedfældet udgjorde islam ikke en trussel for Danmark. Lad os beskytte det danske folk og justere Grundloven, i stedet for at beskytte Grundloven og justere det danske folk.

      @ Århusianer

      40% af disse muslimer ønsker at indføre korporlig afstraffelse med håndsafhugning, stening og des lige. Dødsstraf for homoseksualitet, en form for victimless crime, der mest af alt minder om decideret menneskeofring.
      Vores demokratiske samfund er under angreb NU; og nej, det er ikke mine fingeraftryk, der sidder på økseskaftet og det bliver heller ikke mig, der kaster den første faktiske sten!

      Kommentar by Egtvedpigen — 4. januar 2010 @ 14:17

    146. @ Egtvedpigen

      Så du mener at de personer som udformede rigets grundlov, ikke kunne tænke fremsynet?
      At personers tro og ikke deres handlinger er farlige?
      At en gruppe af mennesker skal dømmes som skyldig, ikke pga det de har gjort, men pga at de har en religion til fælles?

      Hvis du vil prøve at tænke lidt på nyere dansk historie…. vil du sikkert finde en meget stor ligehed med en anden religiøs heksejagt.
      Dengang var argumentet også at en bestemt religiøs gruppe udgjorte en trussel mod samfundet….

      Sjovt nok formoder jeg at du ikke kan se ligheden….
      Det er også muligt at ligheden i ytringerne er tilfældig….

      Hvor mange tilfældigheder skal der til at danne et mønster og hvor tydeligt skal mømsteret være for at det ikke er tilfældigt?

      Hav en god dag
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 4. januar 2010 @ 14:32

    147. Jens og Arhusianer.
      Ligesom muslimerne er fuldkommen ukritiske overfor Islam, så deler I anskuelse med alle gamle marxister, de kunne heller ikke se andet, end at den marxistiske ideologi skulle sluges råt.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 4. januar 2010 @ 16:32

    148. @ falkeøje

      Enten har du ikke lært at læse, eller du vil kun se det du ønsker at se.
      Hvis du prøver at genlæse mine indlæg, er der vist intet der kan antages som værende positivt stemt overfor nogen form for totalitarisme.

      Men blot som en orientering…. har jeg altid stemt konservativt…

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 4. januar 2010 @ 17:10

    149. og Jens, hvor mange enkeltstående tilfælde af muslimske rødders overfald på danske piger og drenge skal der til, for at det ikke mere er tilfældigt og mønsteret er tydeligt?

      Kommentar by PeterK — 4. januar 2010 @ 18:15

    150. @ Peterk

      Der skal ufatteligt mange….
      For igen, syntes jeg ret ofte skal gentage mig selv, bedømmer jeg individer udfra deres gerninger… ikke ud fra deres brødre/søstre eller fætres…

      Jeg retter ikke bager for smed!

      Er indvandere overrepræsenteret i kriminal statistikkerne? ja, desværre er de.
      Gør det alle indvadere kriminelle? nej, selvfølgelig ikke.

      Hvis det var tilfældet, skulle alle østeuropæere afvises ved den polsk – tyske grænse….
      Men da vi heldigvis lever i et retssamfund, bliver individer bedømt på deres gerninger og ikke på om de er katolikker, muslimer eller noget helt andet.

      Mvh
      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 4. januar 2010 @ 19:30

    151. @ PeterK

      Opgiv J. Hansen. Han vil altid vægte princippet højere end sin personlige frihed og egen kulturs overlevelse, og du og jeg vil altid vægte vores kulturs overlevelse og frihed højest.
      En mand som J. Hansen ville formodentlig heller ikke finde det særlig svært at leve i en sharia-stat; han er en død fisk, og de flyder jo som bekendt med strømmen.

      Kommentar by Egtvedpigen — 4. januar 2010 @ 21:54

    152. @Egtvedpigen
      Opgiv J. Hansen. Han vil altid vægte princippet højere end sin personlige frihed og egen kulturs overlevelse, og du og jeg vil altid vægte vores kulturs overlevelse og frihed højest.

      Du vil altid vægte din frihed højest, men er villig til at bryde de principper vores frihed bygger på. Det klinger hult.

      Hvad skulle det ligegyldige angreb på hans person i øvrigt til for? Hvem vil befinde sig bedst i et Sharia baseret samfund? En person der er ligeglad med principperne i noget nær det modsatte af dette samfund, nemlig vores demokratiske retssamfund, eller en person der vægter disse principper højt?

      Kommentar by Århusianer — 4. januar 2010 @ 22:02

    153. @ Egtvedpigen

      Der er noget du virkelig ikke har forstået…
      Jeg bryder mig absolut ikke om det du siger, tilgengæld er jeg villig til at slås for din ret til at sige det!
      Jeg kender min historie så godt at jeg ved hvilke ofre ytringsfriheden har kostet, jeg mener disse ofre var givet godt ud.

      Jeg har tilgengæld ikke en skid til overs for dine holdninger!
      Jeg mener du repræsentere en uvidenhed og principløshed, der hvis ikke det var så sørgeligt, ville være komisk!
      Du kan ikke argumentere sagligt om noget som helst, alt hvad du er rigtig god til… er at fordømme og generalisere… virkelig en misundelsesværdig evne

      Om nogen, er det DIG, der sælger ud af din frihed….!
      Vær i det mindste glad for at vi er nogen der vil forsvare den…. endda imod din egen dumhed!

      Jeg vil forlade strengen her…. der er vist ikke mere fornuftigt jeg kan bidrage med

      Jens

      Kommentar by J. Hansen — 4. januar 2010 @ 22:37

    154. HAHAHA!!! Personangreb!! Det ved du vist ALT om selv, Århusianer. :-)

      Det er for øvrigt slet ikke et personangreb, bare en nøgtern konstatering :-) Godt nytår!

      Kommentar by Egtvedpigen — 4. januar 2010 @ 22:41

    155. @ J. Hansen

      Jaja, dine principper fejler i hvert fald ikke noget! :-)

      Kommentar by Egtvedpigen — 4. januar 2010 @ 22:43

    156. @Egtvedpigen
      Hvad vil du ellers kalde det at fortælle en person at han ville leve godt i en Sharia-stat? Mig bekendt har jeg aldrig angrebet dig, i så fald må du da gerne påpege det hvis det sker. Jeg er ikke ufejlbar i den henseende.

      Du glemte i øvrigt at svare på mit spørgsmål når nu du gerne vil have at nogle af os her i tråden ville befinde os bedre i en Sharia-stat end andre :

      Hvem vil befinde sig bedst i et Sharia baseret samfund? En person der er ligeglad med principperne i noget nær det modsatte af dette samfund, nemlig vores demokratiske retssamfund, eller en person der vægter disse principper højt?

      Kommentar by Århusianer — 4. januar 2010 @ 22:56

    157. @ Århusianeren

      “Hvad vil du ellers kalde det at fortælle en person at han ville leve godt i en Sharia-stat?”

      En nøgtern konstatering!!

      “Hvem vil befinde sig bedst i et Sharia baseret samfund? En person der er ligeglad med principperne i noget nær det modsatte af dette samfund, nemlig vores demokratiske retssamfund, eller en person der vægter disse principper højt?”

      En person, der krampagtig holder fast i sit retssamfund, selv om det gang på gang på gang spiller fallit over for bestemte samfundsgrupper, vil uafværgelig gå ned med sin moralske titanic.
      En sådan person vil også have svært ved at indrømme sit nederlag og vil derfor sikkert fortsætte i med sin “principfasthed” ved at sige til sig selv:
      “Nåh ja, det der med stening… det er jo blevet vedtaget på demokratisk vis (fordi ingen længere turde sige muslimerne imod, hvilket igen skyldes principperne), og derfor er det nu mit princip, at jeg bider i det sure æble og accepterer stening…)

      Hvis du tror, at man vinder en ideologsk krig alene ved fairplay, så tager du grundigt fejl. En krig som 2. verdenskrig var snarere ALDRIG blevet vundet, hvis man ikke havde diskrimineret visse ideologier. Englænderne og amerikanerne var ikke som på film! De var IKKE altid gentlemen med fine principper.

      Du har valget imellem “det ideelle retssamfund” og “det næsten-ideelle retssamfund. Vælger du det ideelle, så får du i sidste ende “det allermest uretfærdige retssamfund”.

      Kommentar by Egtvedpigen — 5. januar 2010 @ 00:59

    158. @Egtvedpigen
      “Hvad vil du ellers kalde det at fortælle en person at han ville leve godt i en Sharia-stat?”

      En nøgtern konstatering!!

      Hvad har manden sagt der får dig til at konstatere det? Han (og jeg for den sags skyld) forsvarer konsekvent rettigheder er fuldstændigt inkompatible med Sharia. Der er ingen logik overhovedet i dit angreb imod ham. Det virker tværtimod som et desperat forsøg på at udstille manden som en push-over fremfor at forholde dig til hans position.

      Hvis du tror, at man vinder en ideologsk krig alene ved fairplay, så tager du grundigt fejl. En krig som 2. verdenskrig var snarere ALDRIG blevet vundet, hvis man ikke havde diskrimineret visse ideologier. Englænderne og amerikanerne var ikke som på film! De var IKKE altid gentlemen med fine principper.

      Din sammenligning er falsk. For det første er den nuværende situation, hvad end de mest rabiate end mener, overhovedet ikke i nærheden af at være sammenlignelig med en verdenskrig. Dernæst, så er det ikke korrekt at de vestlige demokratier ikke holdt fast ved deres grundlæggende demokratiske rettigheder under krigen. Det gjorde de i allerhøjeste grad. De eneste direkte eksempler på det modsatte jeg kan komme i tanke om vil være internering af japanske indbyggere i USA, eller forbud imod tyske organisationer osv. Ting man endda er kommet frem til ikke havde været nødvendige, men netop bare var udtryk for den frygt-tankegang du repræsenterer.

      Kommentar by Århusianer — 5. januar 2010 @ 10:30

    159. @ Århusianer

      “Din sammenligning er falsk. For det første er den nuværende situation, hvad end de mest rabiate end mener, overhovedet ikke i nærheden af at være sammenlignelig med en verdenskrig. Dernæst, så er det ikke korrekt at de vestlige demokratier ikke holdt fast ved deres grundlæggende demokratiske rettigheder under krigen. Det gjorde de i allerhøjeste grad.”

      “Defence Regulation 18B, often referred to as simply 18B, was the most famous of the Defence Regulations used by the British Government during World War II. The complete technical reference name for this rule was: Rule 18B of the Emergency Powers Act 1939. It allowed for the internment of people suspected of being Nazi sympathisers. The effect of 18B was to suspend the right of individuals to habeas corpus.”

      “The Cabinet decided in favour of widespread detentions of the far right on 22 May, which required an amended version of the Regulation – 18B (1A).”

      “There were two justifications for an order to intern: “acts prejudicial to the public safety” and “hostile origin or associations”.”

      Altsammen fra din favoritkilde Wikipedia:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Defence_Regulation_18B

      Du har måske heller ingen moralske skrupler mht. f.eks. Dresden, Hiroshima og Nagasaki? Den krig var beskidt, sådan er krig. Det engelske retssamfund blev tilpasset således at man kunne vinde krigen. Det var ikke det perfekte retssystem og heller ikke nogen gentlemans krig, men de vandt.

      Kommentar by Egtvedpigen — 5. januar 2010 @ 14:38

    160. @Egtvedpigen
      Du springer lidt elegant over uddragende omkring den meget begrænsede brug af dette regulativ. Det minder i øvrigt i høj grad om de ting jeg selv nævnte omkring bla. japanske indbyggere. Ting man senere hen er kommet fremtil var ret unødvendige. Man fastholdt i det store hele de normale rettigheder.

      …og situationen i dag er stadig ingenlunde sammenlignelig med en verdenskrig.

      Kommentar by Århusianer — 5. januar 2010 @ 15:04

    161. @ Århusianer

      Det er da i allerhøjeste grad dig, der springer elegant over! Jeg har jo lige vist dig, sort på hvidt, at man lavede en speciallov der præventivt kunne fjerne habeas corpus alene baseret på hostile origin or associations.

      Kommentar by Egtvedpigen — 5. januar 2010 @ 15:13

    162. @Egtvedpigen
      Det er da i allerhøjeste grad dig, der springer elegant over! Jeg har jo lige vist dig, sort på hvidt, at man lavede en speciallov der præventivt kunne fjerne habeas corpus alene baseret på hostile origin or associations.

      Hvilket jeg jo også selv gav eksempler på med japanske indbyggere i USA – så det er aldeles ikke noget jeg springer over. Det er ikke sammenligneligt med hvad vi snakker om i denne tråd – hverken konteksten eller graden.

      Du sammenligner at internere ledende fascister under en verdenskrig med at krænke statsborgeres rettigheder i fredstid pga. deres religion.

      Kommentar by Århusianer — 5. januar 2010 @ 17:40

    163. du er fandme heldig med det

      Kommentar by Heiberg — 20. februar 2010 @ 18:07

    164. Fuck jer! Jeg synes han er bøsse Kurt

      Kommentar by Mohammed — 28. juli 2013 @ 02:50

    RSS feed for comments on this post.