11. februar 2020

Eva Selsing: “Bridget Jones-syndromet: Jeg skal ikke gøre mig umage… Jeg fortjener Mr. Darcy…”

Der tales en del om hvide mænds privilegier, men angreb er som bekendt det bedste forsvar, og mon ikke postulatet blot er en konsekvens af den feministiske dominans i den talende klasse. Det tror jeg. Kommentar af Eva Selsing i Berlingske – Fordi jeg fortjener det.

“I en feministisk tid, hvor stereotypen om uafhængige piger og kvinder dyrkes som aldrig før, er det interessant at spørge, hvad dyrkelsens mål er. Og om den egentlig gør noget godt for det smukke køn.

Undersøgelser baseret på datasæt fra online datingapps som Tinder og OKcupid viser, at de kvindelige brugere vurderer 80 pct. af mændene til at være ‘under middel’. En anden undersøgelse viste, at mænd i langt højere grad end kvinder er villige til at gå på kompromis med kravene til en fremtidig partner. Kvinder begærer oftere skilsmisse end mænd. En Gallup-undersøgelse sidste år viste sågar, at hver tredje singlekvinde slet ikke er interesseret i at finde en partner. Og stadigt flere kvinder vælger at blive solomødre til et donorbarn.
Hvad siger det os? Meget, faktisk. For det første, at selvtilliden og -billedet hos kvindekønnet ikke fejler noget (hvis altså forstørrelse er en ikke-fejl). …

Det siger [også], at kvinder er mindre villige til at gøre sig umage for at få et parforhold end tidligere. Hvorfor mon? Uafhængighed fjerner jo ikke den almenmenneskelige længsel efter at slå rødder i verden – og rødder slås sammen med andre, i dybe, forpligtende relationer.

Hvorfor er det så blevet sådan? Fordi jeg fortjener det, er svaret. Bridget Jones-syndromet: Jeg skal ikke gøre mig umage med mig selv. Verden skal elske mig, som jeg er, uden at jeg lægger et arbejde i min karakter og fremtoning. Jeg fortjener Mr. Darcy (som på alle parametre gør sig mere umage med sig selv og sit liv – og kærligheden, ikke mindst). Jeg skal blot sidde i hipstermøblet og vegetere over min inderlige, unikke, charmerende, fantastiske, naturlige quirkyness. Med ostepops og det hele. Så kommer han. Og hvis han ikke gør, er det ikke mig. Det er ham. Dem. Patriarkatet og Cult-reklamerne.

(Renee Zellweger som Bridget Jones i Bridget Jones’s Diary, 2001)

Oploadet Kl. 01:10 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108061/trackback

14 Comments »

  1. Faktisk udsprang OKcupid’s undersøgelse i sin tid af et ægte ønske om at bringe flere mænd og kvinder sammen, og de kunne angiveligt ikke forstå, hvorfor det ikke foregik med en langt større rate, når man tog de mange, mange millioner af ‘kunder’ af begge køn i betragtning.

    Som en af mændende udtalte, i den nyligt overståede serie ‘Mandefaldet’ på DR1: “Der er sgu’ da ikke nogle normale mennesker, der vælger en fremtidig livspartner baseret på hvilket job, og hvilken indtægt de har!??”

    Bzztt! Wrong!! OKcupid’s undersøgelse viste med al tydelighed, at 100% af kvinderne generelt konkurrerer om de 20% af top-alpha-mændende, og personlig position, indkomst, og formue vægtedes langt højere end udseende og kompatibilitet, uagtet at kvinderne ikke selv havde andet at bidrage med til forholdet, end en flok børn med flere fædre, massiv gæld, svær fedme, og psykiske problemer.

    Nogen gange skal man sgu passe gevaldigt på med hvilke spørgsmål man stiller…

    Så mens vi betragter 80% af kvinderne vælge et liv i ensomhed, fortrinsvis baseret på en udtalt mangel på realistisk selvreflektering, så kan nogle måske finde lidt trøst i konklusionen, som også OKcupid endte med at nå frem til: At 80% af kvindernes problemer med ikke at kunne finde en partner stort set er selvpåførte.

    At hele cirkusset så kun kan lade sig gøre, på grund af den stadigt stigende overførsel af finanser fra mænd til kvinder gennem indkomstskatten, er da stadig værd at holde i mente, for vi mænd kunne jo egentlig bare lade være…i ligestillingens navn.

    Kommentar by Kimski — 11. februar 2020 @ 02:18

  2. Feminisme har i alle former/bølger været yderst skadelig for både mænd, kvinder og vestlig civilisation.

    Kommentar by Peter Nielsen — 11. februar 2020 @ 03:08

  3. Fra et kvindeligt perspektiv vil jeg sige at jeg væmmes over kvindelige golddigger’s herunder sugardating det er intet andet end sofistikeret prostitution hvor kvinden sælger sig selv til en beskytter.
    Taber-mænd er der ingen moderne kvinde som vil røre ved. De skaber flere problemer end de løser. Det lærte vi af vores formødre som ved et uheld blev gravide med dem senere tvangsgift med flere børn og et undertrykt fattigt lorteliv. Et problem for mange vellønnede og højtuddannede kvinder er at de ønsker børn med god mand som er højere på strå end de er og det er svært at finde. Specielt hvis man er en hård is-dronning som ikke er omgængelig. Derfor kunstig befrugtning.
    Det er min fornemmelse at mænd er villig til at kompromisse med deres kvinde krav for at få sex. Så meget at de er villige til at leve sammen med kvinder de ikke rigtigt elsker eller finder seksuelt attraktive hvilket siger en del om mænds seksualdrift. Men det virkelige problem er at seksual- og familielivet er samspilsramt af det fucked-up senmoderne samfund.

    Kommentar by Zenobia — 11. februar 2020 @ 08:26

  4. Var der ikke en film der hedder Happy go lucky,med samme pauseklovn? Hun kan måske gøre sig på et lærred. Men hvordan ser hendes kyllingehjerne ud i virkeligheden? Og Benedict Cumbertwat er samme række af fjolser. Michael Caine spillede fint i Youth og har haft gode forestillinger,men der skulle en Edson Arantes do Nascimento (Pele) til at holde ham oppe.
    Cable guy and Bridget jones makes a nice couple.
    Det hele er lavet,for at få os til at vende opmærksomheden væk fra virkeligheden.

    Kommentar by Nielsen — 11. februar 2020 @ 09:25

  5. Eminent analyse af den altid skarpsindige Eva Selsing.
    Den moderne fødedygtige kvinde lever i en post-Ingmar Bergman tid.
    En tid hvor hendes eksistentielle dilemma er et trekantdrama, hvor hun vakler mellem om hun skal lade en mand være far til sit barn, ved at han befrugter hende med sin penis eller hun skal undgå penis-penetrationen og lade sig befrugte af staten vha kunstig befrugtning?

    Staten tager sig i givet fald af at forsørge familien dvs den enlige mor og det barn hun har fået med staten. Der er ikke længere brug for nogen mandlig forsørger. Fagre nye verden?

    Kommentar by A-mad — 11. februar 2020 @ 09:29

  6. Da corona-virus’et kom på alles læber var feministerne straks ude med kritik af Trump’s krisestab indeholdt for få kvinder!

    Her i weekenden hører jeg så et indslag i radioen om en truende katastrofe: En kjoleimportør er bekymret over om konfirmationskjolerne nu når frem når kina er gået i lockdown. “Det er meget uheldigt for alle konfirmanderne” udtaler oraklet på radio.

    Joeh, vi har skam brug for flere kvinder i krisestaben så vi kan få krisen sat i relief

    Kommentar by redneck — 11. februar 2020 @ 10:12

  7. De forsøger bare at jobbe kusseprisen op.

    Kommentar by Hul igennem? — 11. februar 2020 @ 12:23

  8. Sæt din pris op på pik.

    Kommentar by Hul igennem? — 11. februar 2020 @ 12:23

  9. Et af tidens vigtigste emner der tages op her af Selsing, når det handler om Danmarks overlevelse og fremtid -Og om mulighederne for et tilfredsstillende og meningsfuldt liv for almindelige mennesker. Man kan på en måde sige at “velfærdssamfundet” har skabt nogle rammer der har ført til udryddelseskrig mod mænd. En ud af 4 sorteres fra og bliver ikke far. Om så en ud af 4 så virkelig er “tabermand” ved jeg virkelig ikke (Lyder af lidt meget ikke? Og her mangler der ligestilling, da der ikke findes et tilsvarende begreb for kvinder) men ofte er det nok til at komme i kategorien tabermand, at mand bor i den forkerte del af landet og har det forkerte job. En anden faktor er det som Michel Houllebecq bl.a. beskriver i romanen “udvidelse af kampzonen”: Opløsningen af traditionel moral omkring kærligheds og familieliv. Det livslange monogame forhold mellem mand og kvinde er stort set nedbrudt, et system og en moral der, alt andet lige, sikrede at der stort set var en kvinde til hver mand. Dette er nu erstattet af en slags rå naturtilstand, hvor “attraktive” Thomas Heurliner med bopæl i de store byer og job i noget “kreativt” med gråt strithår er i gang med deres 2-4 ægteskab hvori der for skams skyld lige bliver født sølle 1-2 børn. Men tillykke til “velfærdssamfundet” og feminismen, det er lykkedes at smadre betingelserne for kærlighed og et familieliv. Noget der for den jævne danske mand var det bedste bud på at finde noget i livet der gav mening, og var værd at kæmpe for.

    Kommentar by Fra den yderste kyst — 11. februar 2020 @ 13:51

  10. Der er blevet lidt stille omkring de såkaldte fjerdebølgefeminister, Nikita Klæstrup og Twerk Queen m.fl.

    Er de blevet forstadsfruer med villa, Volvo og vovhund?

    Kommentar by Revisoren — 11. februar 2020 @ 20:01

  11. Kommentar by Zenobia — 11. februar 2020 @ 08:26:

    “Taber-mænd er der ingen moderne kvinde som vil røre ved. De skaber flere problemer end de løser.”

    Så er det unægteligt interessant, at i som enlige mødre fører i statistikkerne over hvilken enkelt faktor der hyppigst skaber netop taber-mænd, når i nu har så meget imod dem.

    “Det er min fornemmelse at mænd er villig til at kompromisse med deres kvinde krav for at få sex…hvilket siger en del om mænds seksualdrift.”

    Ja, lidt ligesom kvinder er villige til at kompromisse på deres mande krav, for at få adgang til deres ressourcer, hvilket siger en del om kvinders opportunistiske parasitisme. Det er jo immervæk de færreste unge mænd man ser hænge på armen af et væsentligt ældre, levende fossil af hunkøn, mens man næppe kan kalde det modsatte en sjældenhed.

    Kommentar by Kimski — 12. februar 2020 @ 09:07

  12. Feminismen har desværre sejret ad helvede til. Feministerne har formået at dominere uddannelsessystemet, medierne og det politiske liv, så en meget stor del af kvinderne er blevet smittet og har fået et dårligt liv.

    De har udviklet en schizofren personlighed, hvor kun de dygtige og succesfulde mænd med større indkomst end de selv, findes acceptable. Skulle de så finde en sådan, bliver de fornærmede, misundelige og dominerede efter en tid og vil skilles.

    I mange tilfælde fører kvindernes bestræbelser på at overgå mændene i karrieren til stress, sygdom og forsømte børn.

    Feminismen er en orm der gnaver i det vestlige samfunds fundament. Den fører til den europæiske stammes uddøen, og, ironisk nok, til offer for den middelalderlige, kvindeundertrykkende ideologi islams ekspansion.

    Kommentar by JC — 12. februar 2020 @ 10:41

  13. Feministerne ønsker åbenbart menneskesamfundet omdannet til en slags hjortesamfund. Her samler en dominerende han en masse hundyr om sig, og kun denne han får lov til at befrugte hunnerne, indtil han bliver gammel og taber geviret. Det kan ikke være særlig godt for den biologiske udvælgelse og mangfoldighed. Tænk hvis det kun var gener af Thomas Heurlin typen der fik lov til at leve videre.

    Kommentar by JC — 12. februar 2020 @ 10:58

  14. Lige nu i Go Morgen Danmark på TV2:

    Den svenske popsanger Lisa Nilsson, der havde flere store hits i 90’erne, er gæst i studiet.

    Den aldrende popstjerne betegner – naturligvis – sig selv som aktiv feminist.

    Desuden brokker Lisa Nilsson sig over, at de danske medier altid omtaler hende meget sexistisk, hvorimod de svenske medier og det svenske samfund generelt er langt foran Danmark, når det kommer til ligestilling .

    Skal man grine eller græde?

    Kommentar by Revisoren — 13. februar 2020 @ 11:49

RSS feed for comments on this post.