13. februar 2020

Statsministerkandidat Jakob Ellemann-Jensen om SAS-gate: “Hvad er det, folk er rasende over…?”

I skrivende stund sender TV2 News live fra Adelgade i København, efter en bombetrussel mod reklamebureauet ‘& Co.’ Bombetrusler er meget udanske, og må komme udefra. Måske med et SAS-fly. Herunder tre første klasses-radikalisatorer.

I 30 år har udlændingepolitikken været styrende for dansk politik, men når der kommer en shitstorm mod et firma der håner nationalsindede danskere, så er det dirigeret af fremmede magter. Fra ‘The Land formerly known as Sweden’, hvor Aftonbladet med hjælp af værktøjet ‘Hoaxly’ ender i Rusland. Lidt som ‘Linkfluence’-værktøjet som i 2011 gjorde mig til en del af ‘Breiviks spider web of hate’.

“Med hjälp av verktyget Hoaxy kartlade han hur ordet ‘SAS’ spreds på Twitter under kvällen. Vid midnatt var ökningen explosionsartad. Det gäller även förekomsten av hashtaggen #BoycottSAS, som kritiker till bolaget lanserade. En graf visar att ett fåtal konton, särskilt ‘Yggdrasilsnorna’ och ‘Wayotworld’, var centrala i drevet.

– Det finns en rad internationella nätverk som är tätt sammanlänkade. När något börjar få spridning där så kan det gå snabbt.

… Tidigt på onsdagsmorgonen rapporterade den ryska propagandasajten Sputnik om reklamfilmen. …

Mathias Cederholm uppmanar till eftertanke bakom tangenterna.

– Ett allmänt råd är att vara försiktig med vad man delar. Lite källkritik är alltid bra.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108119/trackback

46 Comments »

  1. Kildekritik? :D Hvad … er der tale om “fake news”? En falsk video? Nej nej nej … Sikke et niveau.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. februar 2020 @ 10:49

  2. Kildekritik? SAS har selv fjernet videoen, så hvis det ikke var for alle de onde højreekstremister, som har sørget for at kopiere den, så ville det blive meget svært, at forholde sig kritisk til kilden. Idioter!!!

    Kommentar by Hr. Snusk — 13. februar 2020 @ 10:56

  3. Det var en skamfuld video period,dom tidligere stor bruger dybt skuffet

    Kommentar by dunk — 13. februar 2020 @ 10:59

  4. “som tidligere …

    Kommentar by dunk — 13. februar 2020 @ 11:00

  5. Mon ikke krøblingen Kristian Hegaard skal være glad for, at han ikke lever under sharialov?

    Kommentar by Revisoren — 13. februar 2020 @ 11:11

  6. Som statsministerkandidat i Danmark der tydeligvis er styret af udenlandske kræfter, så skal man åbenlyst gå ind for udskiftningen af sin egen befolkning. Blandt andet ved at promoverer historieløsheden.

    Hvad skal man mene om det. Er Jacob Ellemand Jensen psykopat? uvidende? uintelligent? – hvad i alverden skal man mene.

    Med hensyn til begrebet skandinaver, som en generel betegnelse for de tre riger Danmark, Norge og Sverige, så er betegnelsen jo fra det 17. århundrede. Men Danmark, Norge og Sverige er jo meget ældre.

    Til Mette Abildgaard. Kom nu i omdrejninger og læs dit eget lands historie. Det vil sige, at hver gang der er et afsnit af den nyeste Tv serie, så slukker du skærmen og tager bogen frem.

    Til Kristian Hedegaard. Kom nu ud af den hjernevask. Forstå nu venligst at dit folk, danerne, som minimum går tilbage til 500 tallet.

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 11:32

  7. Jeg er delvist enig. Er helt overbevist om, at det er et udspekuleret venstreorienteret PR-stunt, hvor de helt bevidst spiller på de værdier, for at få os til at se en flere minutter lang reklame for SAS, hvilket ingen af os ellers havde gjort. Det er en musefælde og vi sidder og knasker løs af osten lige nu.

    Kommentar by Fascist — 13. februar 2020 @ 11:43

  8. Tak til Jakob Ellemann for er melde så klart ud at han er en rigtig Ellemann. Nogen kunne måske i et svagt øjeblik have troet at der bare var enkelte formildende omstændigheder ved ham.

    Kommentar by bjarne binee — 13. februar 2020 @ 12:05

  9. Hold da op et rabalder over en reklamevideo.
    Selvom videoen er dum og ubegavet, er den altså ikke en bombetrussel værd, det er heller ikke i orden at nævne alle ansatte på reklamebureauet her på Uriasposten, underforstået så man kan generer dem, det er jo en trussel!
    Det er sådan set i orden at nævne at flere ting er opfundet i andre lande; Men det er ikke er i orden er at sige at absolut intet er skandinavisk, det er ikke alene forkert, det er også fornærmende! Og det har da også tændt mig af! Det er det sædvanlige cafe latte segment fra de Radikale over til Enhedslisten, der partout skal udbasunerer deres selvhad! Det er en del af den værdikamp, der kører for øjeblikket. Svensk inspireret, og det går ud på et fortælle den menige skandinav at hans kultur er noget skidt og at han ikke skal tro han er noget og i øvrigt åbner vi hibstere op for alt den muslimsk indvandring vi vil, så klap du bare i!

    Rug voksede i Anatolien 7500 år før tyrkerne erobrede området, så specielt tyrkisk er det ikke.
    Jeg er helt sikker på at det ikke er de persiske vindmøller, der har inspireret Vestas!
    Og jeg har prøvet at præsenterer lakrids for kinesere, de tror de skal dø, så det er nok muligt at lakridsrod stammer fra Kina, men det er bestemt ikke noget der indgår i det i øvrigt spraglede kinesiske køkken.

    Kommentar by Den Nervøse — 13. februar 2020 @ 12:14

  10. Et fjols, en hjerneskadet og en spasser – Det borgerlige Danmark – Flot…

    “Mette Abildgaard kæmpede derfor tidligt med en hjerneskade”

    https://www.altinget.dk/magasin/artikel/portraet-af-mette-abildgaard-kan-hun-faa-den-konservative-fest-i-gang

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 13. februar 2020 @ 12:31

  11. Jakob Ellerman, han er den type man giver et kraftigt skub, hvorefter han vender sig om og siger: “undskyld!”
    Jakob dit NUL! bliv nu medlem(og tag Abildgård med) over hos den hjernevaskede Kristian, hos de radiGale Oikofober!

    Du kan sikkert låne hans rullestol og skabe lidt mere opmærksomhed om din person. Det er kraftigt tiltrængt, da du pt. er “dead man walking” blot en parentes i det i forvejen upålidelige Venstre´s historie.
    Hoppeborgen er propfyldt med kolbøtter i ble!

    Stem NB! Støt GI! Støt SK! Direkte Demokrati NU! Nu af EU/FN! Luk DDR!
    P.

    Kommentar by Piotr — 13. februar 2020 @ 12:35

  12. Man bider jo ikke den hånd, der fodre en…

    Tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen er hovedpersonen i en ny reklamefilm fra SAS, der skal få danskerne til at genfinde stoltheden ved det skandinaviske flyselskab.

    – Analyserne viser, at SAS-brandet er under pres. Derfor skal vi tilbage til en mere emotionel kommunikation, der spiller på, at inderst inde er vi som danskere stolte af at have et nationalt flyselskab, siger direktør i WDP Bjarne Spellerberg Orfelt.

    2008 er mange, mange, mange år siden…

    https://nyheder.tv2.dk/nyheder.tv2.dk/nyheder.tv2.dk/nyheder.tv2.dk/nyheder.tv2.dk/nyheder.tv2.dk/nyheder.tv2.dk/nyheder/article.php/id-15086027.%2004

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 13. februar 2020 @ 12:37

  13. Samme folk var rasende over Staffanstorp reklamevideoen fra slutningen af sidste år…

    Kommentar by Dennis — 13. februar 2020 @ 13:00

  14. #Kommentar by Den Nervøse — 13. februar 2020 @ 12:14

    “Selvom videoen er dum og ubegavet, er den altså ikke en bombetrussel værd, det er heller ikke i orden at nævne alle ansatte på reklamebureauet her på Uriasposten, underforstået så man kan generer dem, det er jo en trussel!”

    Hele befolkningsudskiftningen er en trussel. En langsomt eksploderende kultur-bombe, der åbenlyst er i gang med at sprænge mere end 1000 års kultur-udvikling i luften. Danernes kultur-udvikling.

    Med al respekt, men hvor mange år endnu skal Uriasposten og andre, formidle konsekvenserne af udskiftningen? Altså uden at der sker noget. 10 år, 25 år?

    – Hvor mange gange skal danske og norske kvinder halshugges?
    – Hvor mange skoleelever skal hånes, overfaldes og myrdes?
    – Hvor mange bomber skal sprænges i Sverige?
    – Hvor mange biler skal brændes af?
    – Hvor mange børn og kvinder skal voldtages?
    – Hvor mange supermarkeder skal udsættes for åbenlyst tyveri?
    – Hvor mange skal chippes, forgiftes og bestråles?

    Hvor går din grænse? For hos hovedparten af os, der er den for længst overskredet. Derfor er reaktionen så voldsom. En reaktion de selv havde håbet på de kunne skabe; altså et planlagt forsøg på at skabe uro.

    Tingene skal ses i kontekst, eller kan man ikke forstå dem. Jeg skal undskylde såfremt jeg lyder for hård i tonen, men konteksten er at befolkningen udskiftes mens den på samme tid voldtages. På snart femte årti.

    Så ja, det her var en fælde, en planlagt fælde. For de her svin vil et helt andet samfund. Til det kræves blandt andet at den indvandrings-kritiske fløj stigmatiseres endnu mere end den var i forvejen.

    Undskyld min lige på og hårde tone.

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 13:16

  15. Vi må se om de nogensinde får fat i den eller de, der har truet med en bombe. For såfremt de ikke gør, så har PET eller muslimer stået for det.

    Mig bekendt har ingen fra den indvandrings kritiske fløj, indtil nu (måske) benyttet sig af en bombetrussel. Såfremt ingen har gjort det før, hvorfor så nu?

    På engelsk kalder de det jo et Inside Job. Vi må vente og se om de fanger nogen.

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 13:37

  16. I sidste ende handler det om markedsandele. Det er nok de færreste klimaangste, som reelt vil holde helt op med at flyve. Og SAS har med det her stunt sikret sig, at der vil være en velvilje overfor selskabet med de fede værdier og holdninger – hvis man nu alligevel skal af sted.

    Den eneste risiko for SAS er ikke noget med kritik og shitstorms på nettet. Det er hvordan nationalt sindede skandinaver reagerer med deres pengepung.

    Kommentar by BE — 13. februar 2020 @ 13:54

  17. Målgruppen for denne reklamevideo var ikke de gamle nationalsindede. De repræsenterer kun en meget lille del af SAS-passagererne. Målgruppen var de unge klimaaktivister, globalisterne, visse forretningsfolk (Arla, Grundfos), samt alle “flygtningene” (muslimerne), som jo skal hjem på ferie med SAS. Derfor er SAS ret ligeglade med shitstormen, højst lidt irriterede over, hvad de kalder et koordineret angreb fra højrefløjen, som ifølge SAS har misbrugt videoen til at promovere deres nationalisme.

    Kommentar by Ole Madsen — 13. februar 2020 @ 14:16

  18. *Michael Nielsen13:16
    Jeg tillader mig at gå ud fra at du ikke billiger bombetrusler eller udhængning af en hel medarbejderstab eller hvad?
    Jeg er enig med dig i alle dine punkter. Derud over vil jeg nævne at vi ofre 35 mia. netto og 84 mia brutto. For de penge kunne vi få en Kattegat bro hvert tredje år eller 20 ekstra kampfly om året! I løbet af ganske få år ville det danske luftvåben kunne dominerer luftrummet over Europa. Bare for at sætte beløbet lidt i perspektiv.
    Derfor ingen bombetrusler og udhængning af personer; Men NB’s Forslag stop asylbehandling, smid kriminelle ud efter 1. dom og udlændinge skal forsørge sig selv!
    Vi ved at 50% af indvandrebørn årgang 1987 allerede som 30 årig har været dømt for kriminalitet, så ud med dem, så er vi af med halvdelen og hvis pengekassen smækkes helt i — HELT — så forsvinder vel de fleste. Så behøver vi ikke en råbende Rasmus Paludan.

    Kommentar by Den Nervøse — 13. februar 2020 @ 14:33

  19. Som jeg ser det, så var modtagergruppen de unge klimaaktivister, globalisterne, visse forretningsfolk (Arla, Grundfos), samt alle “flygtningene” (muslimerne), som jo skal hjem på ferie med SAS.

    I går der opfattede jeg målgruppen som klima/globa/forretnings/berigerne.

    Men i dag, efter historien om en bombe trussel, så opfatter jeg målgruppen som de indvandrings-kritiske personer. Modtagergruppen vælger i sidste instans med pengepungen. Ikke fordi de syntes SAS har de rigtige meninger.

    Træk bare på smilebåndet, men jeg fornemmer en konspiration her; mod os.

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 14:38

  20. #Kommentar by Den Nervøse — 13. februar 2020 @ 14:33

    Jeg er ikke et voldsmenneske, men nogen derude vil være det. Dette vidste ledelsen i SAS godt. Deres samarbejdspartnere vidste det osse. Reklamebureauet vidste det i særlig høj grad. De udviklede narrativet, til netop at ramme denne gruppe.

    Så de involverede var fuldt ud klar over at reklamen meget vel kunne skabe en voldelig reaktion. En reaktion de fik i går.

    Men bombetruslen, – altså så længe vi ikke ved hvem der står bag, så bør vi væbne os med tålmodighed. At påstå at nogen fra vores fløj har stået bag bombetruslen, er pt. gætteværk. Det kan lige så godt være nogle muslimer eller politiet selv. For politiet kan ikke lide vores fløj. Kan slet ikke lide Stram Kurs. Muslimerne kan heller ikke.

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 14:47

  21. Michael Nielsen
    Tvivler kraftigt på det er politiet, eller muslimer. Det kan sagtens være en stærkt national, for eks. En nazist eller false flag fra Antifa.

    Kommentar by NulTolerance — 13. februar 2020 @ 15:00

  22. Fint at oplyse baggrund for de, der var med til at laves SAS video, så vi ved hvem globalist- kommunisterne er.

    Ikke for at komme efter dem, men så vi kan få dem frem i lyset og se det landsfor-ræderiske netværk, der arbejder for at afskaffe Danmark !!

    Kommentar by H. Nielsen — 13. februar 2020 @ 15:07

  23. Den værste debat for SAS vil være noget med, hvordan en halv-offentlig halv-statsejet virksomhed blander sig aldeles ensidigt i kulturdebatten. Hvis vi bare holder os til barsel, vindmøller og rugbrød så er det rigtig fint.

    Kommentar by BE — 13. februar 2020 @ 15:09

  24. Røde Dan Rachlin.

    https://ekstrabladet.dk/opinionen/danrachlin/df-lever-og-aander-for-at-skille-danskerne/8002031

    Kommentar by Ewing — 13. februar 2020 @ 15:23

  25. Dan Rachlin på sin facebook væg.

    Søren Espersen har udviklet sig i en ret så uhyggelig retning.
    Han er ikke en skid bedre end de meddelere og efterretningsfolk DDR benyttede sig af.

    Kommentar by Ewing — 13. februar 2020 @ 15:26

  26. # Kommentar by NulTolerance — 13. februar 2020 @ 15:00

    Antifa har måske viljen men ikke evnen. Husk på at evnen vil indbefatte at kunne influerer ledelsen i SAS. Med nazisterne er det samme sag. De har ikke evnen.

    Politiet og PET har evnen. Muslimerne via klanernes forbindelser til pengestærke netværk har evnen. Begge to har også viljen. Eksempelvis viljen til at aflyse et parti-årsmøde. Aflyse talrige politiske demonstrationer.

    Regeringen, skal vi heller ikke glemme. Den har også evnen. Endelig er der frimurerne. De har som minimum evnen.

    Ledelsen i SAS har ikke været naive. Reklamebureauet heller ikke. Det er faguddannede folk der kender virkemidlerne.

    Spørgsmålet, som jeg ser det, er derfor, hvem der har bedt dem om at lave denne her reklame, med formål at skabe denne her reaktion?

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 15:50

  27. Reklamen er udtryk for en fuldstændig mangel på omtanke hos SAS.

    Hvis manglen på omtanke går igen i andre sammenhænge hos SAS, så må jeg betvivle, om det overhovedet er sikkert at flyve med dette luftfartsselskab.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 13. februar 2020 @ 16:48

  28. # Ewing

    Den gamle afdankede DJ Dan Rachlin er måske lovligt undskyldt for sin dumhed, da det er velkendt, at tossen har brændt hjernen af på coke, og befinder sig i en permanent hashrus…

    Kommentar by Revisoren — 13. februar 2020 @ 17:06

  29. Hvis man som politiker IKKE forstår hvorfor folk kom op af stolene så skulle man moské søge sig et nyt job!

    Kommentar by Santor — 13. februar 2020 @ 17:48

  30. Berigerne er allerede gået i modoffensiven:

    https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art7653368/SAS%E2%80%99-reklamefilm-og-Muhammed-tegningerne-er-to-sider-af-samme-m%C3%B8nt

    Hm, én måde at kredse sig ind på hvem der står bag, det er den person eller den gruppe der er først ude med et mod narrativ. Som eksempelvis her hvor de plæderer for at dere er tale om en omvendt Mohammed sag.

    Eftersom jeg konstant skydes i hjernen, og i dag har de ramt mig særlig slemt, lige i det øverste punkt, hvor de fire dele af kraniet mødes, – jamen så har jeg ikke muligheden for at befinde mig foran en PC skærm i særlig lang tid.

    Så. Til jer der har tid og lyst, så mangler vi en kronologisk oversigt, over alle de store danske mediers mod-indlæg, ala ovenstående indlæg.

    Denne oversigt vil give os et fingerpeg om hvem der står bag.

    Kommentar by Michael Nielsen — 13. februar 2020 @ 18:00

  31. Ellemann-Jensen: “Hvad er det, folk er rasende over?”

    Eh, det kunne fx være over en afrikaner, som taler om “VORES vikinge-forfædre” (OUR Viking Ancestors). Hans afrikanske forfædre var selvfølgelig ikke vikinger.

    Kommentar by Peter Nielsen — 13. februar 2020 @ 18:15

  32. Michael Nielsen

    Så vidt jeg kan se er der blot tale om en trussel. Det er korrekt at politi har flere evner, men det betyder ikke de g står bag den trussel, hvad skulle de dog få ud af det. Muslimer er slet ikke taktiske nok. Både nazister og Antifa har en begrænset evne, men de har begge et stort voldspotentiale, motiv og vilje.

    Kommentar by NulTolerance — 13. februar 2020 @ 18:48

  33. Ha ha ha.. To af tingets største pauseklovner prøver at spille kloge..
    Og det bliver kun en pauseoptræden, bagefter skal der muges ud i svinestalden med de dresserede svin..!

    Kommentar by Hul igennem? — 13. februar 2020 @ 19:40

  34. Kunne være et såkaldt false flag, det er jo et yndet brugt greb (i krig såvel som politik) når man vil dreje fokus og skyde skylden på nogen. Og hvem kan ikke mistænke de røde fascister for hvad som helst i dag, de er jo mega desperate nu hvor lokummet for alvor brænder under dem og deres globalistiske forbrydelser.

    Kommentar by LarsB — 13. februar 2020 @ 20:31

  35. SAS = Sharia Airline System

    Nu skal alle SAS fly være halal, så væk med kors.
    De skandinaviske flag er fjernet og erstattet med kors-løse bånd!

    “SAS’ arv og værdier ses også i de tre skandinaviske flag, som er er blevet opdateret på en elegant og moderne måde.”

    “den store ændring er farven på motorerne og nogle mindre detaljer på flykroppen, som f.eks. de skandinaviske flag, der er blevet opdateret til et mere moderne look.

    Dannebrog bliver nok snart forbudt

    https://mb.cision.com/Public/290/2907817/8f44577213ca2548_org.jpg

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 13. februar 2020 @ 21:06

  36. https://www.sasgroup.net/en/sas-praesenterer-nye-farver-og-design/
    https://finalcall.travel/da/saadan-kommer-sas-flyene-til-at-se-ud-i-fremtiden/

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 13. februar 2020 @ 21:08

  37. Jacob Ellemann-Jensen er så radikal at han burde smides ud, han ligner sin far for meget. Jeg er spændt på hvor længe det holder i Venstre ligesom Liberal Alliance.
    Lad os kæmpe for nationale partier, der elsker vores fædreland.

    Kommentar by IES — 13. februar 2020 @ 21:14

  38. Er oikofobe Mona Sahlin chef for SAS:

    “I indvandrere har en kultur, en identitet, en historie, noget, som binder jer sammen. Og hvad har vi? Vi har midsommeraften og lignende fjollede ting.”

    “Jeg tror, at det lidt er det, som gør mange svenskere så misundelige på indvandrergrupper.”

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 13. februar 2020 @ 21:52

  39. *Jørgen Nielsen
    Spot on! Folk syntes SAS har lavet en Mona Sahlin, og det er vel også det de har!

    Kommentar by Den Nervøse — 13. februar 2020 @ 22:28

  40. 14. Michael Nielsen
    Min grænse er nået for nogle år siden. Men ifl grundloven må jeg (Vi) ikke gøre noget ved det for det er jo politiet der er den udøvende magt, altså de har monopolet.
    Hvis grundloven ikke fortalte det så tydelig at man ikke måtte, kan jeg garantere, at jeg og en masse andre havde handlet prompte.
    Og så var Danmark fri for Islam og dens dyrkere.

    Kommentar by Charles — 13. februar 2020 @ 22:34

  41. Øv, jeg opdagede at det er SAS, jeg har booket til om et par uger. Men det bliver så sidste gang.

    Kommentar by Winged Hussar — 13. februar 2020 @ 23:03

  42. Der er i dag to statsministerkandidater, siger man. Nemlig Jacob Ellemann Jensen, som den udfordrende og den nuværende og forsvarende statsminister, Mette Frederiksen. Hvem af disse to er i dag mest tydelig i, at ville bevare den danske kultur, de nationale værdier og sammenhængskraften i vores samfund ?

    Mette Frederiksen siger p.t. meget rigtigt. Jacob Ellemann Jensen, ham aner man ikke hvor man har. Han er vel nok den mest utydelige borgerlige vil lige p.t. kan fremstille.

    Jeg håber på et jordskredsvalg næste gang, hvor LA og NB får en så markant fremgang, at de kan danne et flertal med Dansk Folkeparti og De Konservative. Venstre ser jeg gerne pløjet ned ude på Lars-tyndskids mark.

    Kommentar by Erik Skifter — 13. februar 2020 @ 23:18

  43. 41. Erik Skifter
    Ingen af dem. Rasmus Paludan er min favorit.

    LA er stadig de Radikales forlængede arm.

    Kommentar by Charles — 14. februar 2020 @ 01:18

  44. SAS “reklamen” er klart racistisk, når mine vikingeforfædre/etnicitet fjernes til fordel for anden race.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 14. februar 2020 @ 06:19

  45. […] Se også MalerierStatsministerkandidat Jakob Ellemann-Jensen om SAS-gate: “Hvad er det, folk er rasende over…?”… […]

    Pingback by Terroristen Omar El-Hussein ‘s allahsidste minutter – Free Speech Blog — 14. februar 2020 @ 10:36

  46. Ellemann bliver historisk, når han fusionerer de Radikale med Venstre..

    Kommentar by Revser — 14. februar 2020 @ 12:19

RSS feed for comments on this post.