20. februar 2020

Disput om elevatorlift: Radikal-arrogante Kristian Hegaard trak offerkortet overfor DF-sekretær…

‘Kristian Hegaard overfuset af partiansat’, kan man læse på BT.dk. Jeg husker Hegaards gæsteoptræden i Det Lille Mememageri, hvor han lød mere arrogant overfor politiske modstandere end De Radikale i slut-90’erne. Herunder DF-sekretær Christian Freis udlægning sakset fra EB.dk – Lift-krig på Borgen: Nu står DF’er frem.

“Sagens substans drejer sig om nogle korte trapper, som på Christiansborg kan laves om til elevatorlifte på 54 sekunder.

– Jeg har oplevet, at han (Kristian Hegaard, red.) ikke laver liften om til en trappe igen, når han har brugt den, og så har efterladt en kødrand af mennesker, der må vente, siger partisekretæren og tilføjer, at det i tirsdags ikke bare drejede om én, men to trappelifte, der ikke var kørt ned igen. …

– Jeg går ind på hans kontor for at spørge, om han vil huske at trykke elevatorliften til en trappe. Så kører han om på den anden side af bordet og siger ‘det kommer aldrig til at ske!’, fortæller Christian Frei om sin oplevelse.

– Han hæver stemmen, og det kan da godt være, at jeg så hævede stemmen, forklarer DF-sekretæren og fortæller, at han har sagt undskyld og i øvrigt selv har arbejdet som handicapmedhjælper i to et halvt år.”

(Radikale Kristian Hegaard i Folketinget, 28. januar 2020; Foto: FT.dk)

Oploadet Kl. 00:49 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108284/trackback

24 Comments »

  1. Er det snart legitimt,at kalde fjoletinget en spasserforsamling? Man skal da være en spasser -læs utilregnelig- manisk folketyveknægt.for at kunne formulere sådanne idiotlove. Jeg refererer til forfatterne af disse aldeles udemokratiske uforståelige kanselliskrifter,som de aldrig,som i aldrig vil lade en folkeafstemning give berettigelse eller legitimitet,som de skriftkloge foretrækker. At forandre oords betydning er blevet et af kollektivisternes våben,som har en vis effekt,men som er let at afvise,ved at fastholde det danske sprog og dets ords betydninger. Hmm.

    Kommentar by Nielsen — 20. februar 2020 @ 01:28

  2. ords

    Kommentar by Nielsen — 20. februar 2020 @ 01:29

  3. Jeg tænker: (Udseende) ☺ ☺ ☺ ☺ ☺

    Kommentar by Charles — 20. februar 2020 @ 02:00

  4. Det siges, at narcissister skulle have et lille selvværd, som de konstant kæmper for ikke, at komme i kontakt med gennem en omnipotent adfærd.. Han lyder som en case.

    Kommentar by CCC — 20. februar 2020 @ 02:24

  5. Manden er fuldstændigt på månen og repræsenterer alt, hvad jeg hader ved R.

    Kommentar by Revser — 20. februar 2020 @ 02:28

  6. Jamen jeg er jo også handicappet.
    https://youtu.be/6yZwShc9Noo

    Kommentar by Jan Huus — 20. februar 2020 @ 05:50

  7. # 4 CCC

    I mine yngre dage kørte jeg taxa i ca. 3 år.
    Kørte selvfølgelig med flere handicappede. Jeg husker kun een, der var venlig og smilende. Resten var nogle skiderikker !
    Jeg spekulerede dengang på, om ikke det forholder sig, lige præcis som du skriver.
    Kristian Hegaard er et glimrende eksemplar af slagsen.
    MEN, han er jo et stakkels offer så uanset hvor meget han skider på sine medmennesker, er han urørlig, ja for alle speltfisserne og kagekonerne, nærmest guddommelig.

    Kommentar by Danskeren — 20. februar 2020 @ 07:43

  8. Denne “mand” er åbenlyst både fysisk og mentalt udfordret.

    Kommentar by Michael — 20. februar 2020 @ 08:40

  9. Hverken en god sag for Kristian Hegaard eller Christian Frei. Slet ikke set herfra hjemløse-perspektivet på gaden, hvor folk fra tid til anden fryser ihjel.

    Men muligvis en vigtig sag for hele handicap Danmark? Kan måske sætte en debat i gang om handicappedes vilkår i det offentlige rum. Jeg tænker både på rullestolsbrugere og spastikere, men også i særlig grad de blinde og døve.

    Fornemmer man en lidt personlig friktion i sagen?

    Kommentar by Michael Nielsen — 20. februar 2020 @ 09:37

  10. Er denne sanseløst klamme vanartede krøbling Kristian Hegaard BÅDE multihandikappet spasser OG mentalt retarderet sinke i mellemsvær grad?

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. februar 2020 @ 09:56

  11. At tænke sig at MSM skriver om sådan en omgang ligegyldig PIS!
    Der er squ da problemer nok at gå i gang med…

    SIAD! StøT SK! Stem NB! Direkt Demokrati NU! Ud af EU/FN! Stør GI!
    P.

    Kommentar by Piotr — 20. februar 2020 @ 09:58

  12. Det er ikke så sjovt at sidde i rullestol. Næh det er ikke.
    Men derfor kan man godt opføre sig.

    Kommentar by Hul igennem? — 20. februar 2020 @ 10:02

  13. Det får mig til at støve den gamle joke af -:

    Hvordan kan man se om politikeren Kristian Hegaard lyver?

    Han sidder ned!

    Kommentar by hovsada — 20. februar 2020 @ 11:16

  14. Forstår ikke sund fornuft……..

    Kommentar by Moth — 20. februar 2020 @ 11:20

  15. De radikales virkelighed viser sig igen-igen ikke at være den samme virkelighed som alle vi andres. Men det er da dejligt at den radikale kørestolsbruger demonstrerer, at almindelig høflighed og omtanke ikke er noget, radikale bruger. Mig selv, mig selv, mig selv – og fuck DF.

    Kommentar by Quark — 20. februar 2020 @ 11:55

  16. Ja se det er jo en lidt anden historie end MSM har videregivet!

    Kommentar by Den Nervøse — 20. februar 2020 @ 12:08

  17. Trænger vi ikke til en ny omgang tosse-blokering? Fx NotariusUmulius?

    Kommentar by anno — 20. februar 2020 @ 15:32

  18. #13 hovsada

    He-he, den var god. Den har jeg ikke hørt før.

    Kommentar by Danskeren — 20. februar 2020 @ 15:44

  19. Da jeg som helt ungt menneske havde min gang i musiker -kredse, hørte jeg flere gange de
    ældre musikere beskrive hvordan de gang på gang blev generet af uvenlige, handikappede
    personer blandt publikum.
    Jeg troede det var overdrevet, ja rent ud sat løgn,- men i de mange år jeg efterfølgende selv
    fik som udøvende musiker, måtte jeg indrømme at det var absolut sandt.
    Hvis man faldt i snak med en kørestolbruger, kunne man være sikker på at møde surhed, kritik,
    og en selvopfattelse der lå milevidt fra almindelige mennesker.

    Kommentar by E. D. Christensen — 20. februar 2020 @ 17:04

  20. #19 E. D. Christensen
    Det lader til at disse defekte mennesker, er så forbitrede over deres tilstand , at de lader deres frustration gå ud over deres medmennesker. Og de synes ovenikøbet at det er helt berretiget. Det er nøjagtigt ligesom perkerne og negrene. De er heller ikke i tvivl om at de er totalt kiksede sammenlignet med den hvide mand og reagerer ved at blive aggressive.

    Kommentar by Danskeren — 20. februar 2020 @ 19:08

  21. Det her er da vist handikapudgaven af om toiletsædet skal efterlades oppe eller nede.

    Kommentar by Hertz — 20. februar 2020 @ 21:00

  22. >NotariusUmulius — 20. feb 2020 09:56
    Øøh, Ja

    Kommentar by Nielsen — 20. februar 2020 @ 22:01

  23. # Kommentar by E. D. Christensen — 20. februar 2020 @ 17:04

    Jeg har oplevet en rullestols-bruger, som jeg gik på højskole med, der var helt almindelig høflig. Samme med en svagtseende.

    # Kommentar by Danskeren — 20. februar 2020 @ 19:08
    En handicappet person er ikke defekt. Blot handicappet. Man skal passe på med at stemple mennesker man ikke kender.

    Jeg har aldrig selv haft samme oplevelse med rullestols-brugere eller andre handicappede. Tværtimod så har langt størstedelen af dem jeg har mødt, været almindelige høflige.

    – blot mens jeg husker på det. Læste engang en del om nazi tyskland og de her famøse Munchen-love. I sær dem der førte til massedrabet på mindst 100.000 tyske handicappede. Blandt støtterne til disse afskyelige love, der var der denne her brunskjorte-kommandør. Han gik nogle år efter i hæren og røg med i nazisternes krig mod USSR. På østfronten blev han dekoreret for tapperhed, men han blev også såret. Alvorligt såret. Han måtte trækkes hjem til det civile liv.
    Stolt over sin deltagelse i kampen for nazisterne og kampen mod Sovjetunionen, havde han en tillidsfuld forventning til at blive behandlet med respekt af det tyske samfund. Problemet var blot at hans tid i brunskjorterne havde skabt ham interne fjender. En af disse var nu røget til tops i det lokale partisystem, i hans hjemstavn. Så da han kom hjem fra fronten, igen hårdt såret, så blev han erklæret …gæt, gæt, gæt, ja, handicappet.

    Dermed røg han på listen og han blev myrdet af sine egne, som den “uansvarlige og afskylige defekte person han var”. En talemåde han år forinden selv havde støttet op omkring.

    Så, tydeligvis er der ikke kun Die Dummen Dänen, men også Die Dummen Deutsche.

    Kommentar by Michael Nielsen — 21. februar 2020 @ 16:23

  24. Den radikale krøbling er sgu snart endnu mere krænkelsesparat end sine egne muhammedanske kernevælgere…

    Kommentar by Revisoren — 22. februar 2020 @ 13:19

RSS feed for comments on this post.