22. februar 2020

S-politiker Jakob Thiemann: “… man skal være forsigtig med ukritisk at lukke op for islamkritik.”

Interessant kommentarer af gymnasielærer Jakob Thiemann, der er suppleant for Socialdemokratiet i Europaparlamentet. Minby-redaktør Jesper Elmholt Gísli kommenterer den meget omtalte Stram Kurs-demonstration for moskéen på Dortheavej på Facebook, hvad får den socialdemokratiske politiker til at problematisere ‘islamkritik’. For god ordens skyld, må det nævnes at Gisli svarer afvisende: “… de to ting har efter min mening intet med hinanden at gøre.”

“Helt enig Jesper Elmholt Gísli. Det var dog det mest ubehagelige jeg nogensinde har hørt om. Understreger kun min pointe om, at man skal være forsigtig med ukritisk at lukke op for islamkritik.” (Jakob Thiemann)

(Jakob Thiemann kommenterer Stram Kurs-demonstration, 18. februar 2020)

Oploadet Kl. 17:56 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108351/trackback

40 Comments »

  1. Kan jeg også blive begravet på et fortov i et kryds i indre by?

    Der står ikke en rustvogn, som løgneren Jesper skriver. Der kom en rustvogn kørende imens et par personer stod på stedet og parkerede – ulovligt – lige foran dem. Midt på et fortov i et kryds i København.

    Kommentar by Fascist — 22. februar 2020 @ 18:03

  2. Socialdemokrater… ppft ræk mig brækspanden

    Kommentar by Nielsen — 22. februar 2020 @ 18:23

  3. Jesper, er en nyttig idiot. Han ligner også sådan en.

    Kommentar by Ewing — 22. februar 2020 @ 18:39

  4. Thiemann repræsenterer den socialdemokratiske vision for Danmark: integrationen i Det Europæiske Projekt. Det program, der kører i baggrunden i dansk politik. Dette projekt forudsætter, at danskerne assimileres i Det Multikulturelle Samfund. Hvis socialdemokraterne ikke kan ændre EUs målsætning om Det Nye Europa, der starter ved år 0 – så betyder det, at det kører videre. Danmark er ikke vigtigt. EU er vigtigt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 22. februar 2020 @ 18:52

  5. Jeg kan ikke forstå, der i 2020 er så få islamkritiske journalister i de store danske medier. Der må da også være danske, røde journalister, der mærker muslimsk kulturberigelse på egen kroppe eller på deres børn eller nærmeste familien og venner.

    Kan vi, der er meget islamkritiske, dokumentere, OG IKKE BARE GÆTTE:
    • at der redigeres og derved ændres i menige journalisters tekster og rubrikker af islamglade redaktører?
    • at islamkritik medfører fyring eller ikke forlængelse af freelance kontrakter?
    • at forbrydere og kriminelle muslimer sløres i artikler fra retten (Lokalavisen og Ekstra Bladet nævner nogle gange, at det er udlændinge eller indirekte ved at nævne udvisning af Danmark eller ej)?

    TV 2 NEWS & Co. har kun Martin Aagerup og Hans Engell, som angiveligt borgerlige debattører på NEWS hverdage mellem klokken 16.00 og 18.00, mens en rend af repræsentanter for Folkekirkens Nødhjælp, Røde Kors Ungdom, KVINFO, museumsdirektører, instruktører, forfattere samt ret røde og bløde erhvervsfolk har fast plads i studiet.

    Hvordan kan vi få vores synspunkter repræsenteret og hørt ud over vi sidder herinde og klapper hinanden på ryggen over, at det også er for galt med alle de muslimer og deres langsomme, men sikre oplæsning af det Danmark, du kendte? Forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 22. februar 2020 @ 18:52

  6. Jeg formoder, uden mindste belæg, de fleste her ved det er folk som dig, Jakob Thiemann, der står bag islams tilstedeværelse her.
    Og du ytrer dig om forsigtighed med hensyn til islamkritik.

    Vor herre bevares.

    Kommentar by Peter Buch — 22. februar 2020 @ 18:57

  7. Som far til en lille dreng på kirkegården finder jeg det dybt anstødeligt at islamister bruger en fingeret barnet begravelse som demonstration

    Kommentar by redneck — 22. februar 2020 @ 19:41

  8. Alle andre multikultisteder har Islam bragt terror og undertrykkelse med sig. Lad os da bare tage Mahatma Ghandis fredssammenhængskraft vilje efter Englænderne forlod Indien. Han ville beholde Indien Hel, og tilbød endda en muslim som premiereminister…..Nej….Det var ikke godt nok,….og så blev Indien delt i Pakistan (De rene hænders land) og Indien. Hele Israel-den arabiske verdens konflikt-. Jugoslaviens opløsning. Nord og Syd Nigeria…etc etc etc. De hjemlige og EU politikerne er enten ingoranter (nægter at forholde sig til Islam), provincielle idioter, som med Deres drømmeideal giver det mislykkede ansvar videre nedad til Socialrådgivere eller kommunerne, eller blot uansvarlige ligeglade (minus DF, NB og Stram Kurs). Vi har kun græsrødderne at stole på i den forbindelse. Støt SIAD.. Fortsat god weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 22. februar 2020 @ 19:56

  9. Pulekødet Jesper trækker ingen stemmer nu..Islamslikkeriet er færdigt som politisk genvej for sociopater som Jesperslaven.

    Kommentar by Hul igennem? — 22. februar 2020 @ 20:09

  10. Nej aldrig lukke op for berettiget kritik af Islam, fordi det er Stram Kurs der allerede har fremsat den kritik af Islam, som man som social(demokrat?) ellers er enig i?

    Kommentar by Svend Gønge Borg — 22. februar 2020 @ 20:31

  11. @ #5

    Journalisternes børn bor enten i gatede gårdhaver, eller i tilsvarende reservater. Er der mange muslimer i den lokale folkeskole, går de i privatskole. Det vil sige, at det gør de for det meste. Børnene skal jo ikke undgælde for deres forældres holdninger – som eliten plejer at udtrykke det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 22. februar 2020 @ 20:34

  12. Hvem er det der har magten til at lukke for islamkritik. Socialdemokraten går måske ind for genindførelse af meningscensur. Fri og åben debat er et særkende for et demokratisk samfund. Islam og de problemer som følger med den muslimske indvandring i et samfund som det danske, må og skal selvfølgelig kunne diskuteres.

    I Tyskland forsøger man nu at kvæle den frie debat og oppositionen mod masseindvandringen. De toneangivende politikere taler om at forbyde AfD. Også i DR Deadline tages et sådant forslag alvorligt, idet man tager det for givet at den nylige terroraktion er AfD’s ansvar. Men AfD er en naturlig og nødvendig reaktion på den masseindvandring der truer Tysklands stabilitet. Det har intet med racisme at gøre.

    Kommentar by JC — 22. februar 2020 @ 23:31

  13. #5 Notarius/Umulius
    Martin Aagerup er borgerlig eller nærmere ultraliberal hvad angår den økonomiske politik og fordelingspolitikken.
    Desværre er han ikke for fem øre borgerlig hvad angår værdipolitikken,
    her er han nærmest på linie med Uffe Ellemann, Britta Schall Holberg og Jan E.Jørgensen. Så altså et perfekt valg for TV2 News og DR/Danmarks Ramadanradio. En person man kan narre seerne til at tro er borgerlig, men heldigvis mener det rigtige – det vil sige det samme som journalisterne – hvad angår flygtningepolitikken og den øvrige værdipolitik.

    Kommentar by bjarne binee — 23. februar 2020 @ 00:00

  14. OT men vær at bemærke:
    På Jydepotten skrives:
    https://jyllands-posten.dk/premium/indblik/International/ECE11955223/den-voldelige-hoejrefloej-er-paa-fremmarch-i-europa/
    22.02.2020 KL. 20:45
    Den voldelige højrefløj er på fremmarch i Europa
    I det meste af Europa er efterretningstjenesterne nødt til at have ekstra fokus på en stigende trussel fra højreekstremister.

    Uha uha uhadada vilde dyr.
    Der fokuseres nu på de væmmelige højrefløj.
    ——————-
    Der kunne lige så godt stå:
    22.02.2020 KL. 20:45
    Den voldelige venstrefløj har altid i Europa
    I det meste af Europa er efterretningstjenesterne nødt til at have ekstra fokus på en stigende trussel fra venstreekstremister.

    Muslimer igen i offer rollen. der skrives intet om kristenforfølgelse nogen steder.
    Lorte avis og tv. De biller folk fuld af løgn.

    Kommentar by Charles — 23. februar 2020 @ 00:08

  15. 5. NotariusUmulius
    De vil gerne beholde deres arbejde. for havde de andre holdninger blev de fyret. Det er det der hedder: (Træd varsomt) eller

    Socialdemokratens 10 Bud
    —————
    1. Det første bud er ganske let.
    De fleste har altid ret.

    2. Tænk altid på hvad folk vil sige,
    og tag altid den stærkes parti.

    3. Tvivler du, så hold dig tavs,
    til du ser hvem der får applaus.

    4. Tænk nøje over hvad du bør mene,
    det kan blive dyrt at stå alene.

    5. Stil aldrig altfor høje krav,
    men sig hvad du har fordel af.

    6. Sig altid det hvad andre gerne vil hører.
    Gå stille gennem alle døre.
    (For sandheden bringer altid sorg og nød,
    mens den daglige løgn giver daglig brød.)

    7. Gå aldrig oprejst, snig dig frem,
    og gør dig velkommen i alle hjem.
    (Sleske sig frem)

    8. Husk: Ingen mand kan roses nok,
    sådan bygger man en venneflok.

    9. Af sladder husker du hvert et ord,
    til brug i næste chefs kontor.
    (Skoring af billige point)

    10. Hvis sidste bud bliver respekteret,
    da er din fremtid garanteret.
    —————
    Ja, så er man Ægte Socialakrokrat. !!
    —————————————————–
    Socialdemokrater
    En mand sidder på en bænk og håndfodrer duer medens han siger, værsgod små socialdemokrater, en anden mand overværer fodringen og spørger hvorfor han kalder dem socialdemokrater, jo siger manden, hernede spiser de af hånden, men, og peger han opad, når de kommer derop skider de på os.

    Kommentar by Charles — 23. februar 2020 @ 00:21

  16. @15

    2a: brug de svage og de fattige som dit trinbræt til magt og vælde.

    Kommentar by Bilka — 23. februar 2020 @ 01:06

  17. >NotariusUmulius
    https://www.ingridochmaria.se/2020/02/21/nyhetsveckan-80-svenskhatet-avgrunden-mellan-killar-och-tjejer-terror-i-tyskland/
    fra 00:49:??

    Kommentar by Nielsen — 23. februar 2020 @ 04:15

  18. >NotariusUmulius
    https://www.ingridochmaria.se/2020/02/21/nyhetsveckan-80-svenskhatet-avgrunden-mellan-killar-och-tjejer-terror-i-tyskland/
    fra 00:49:XX-hvor du finder noget.

    Kommentar by Nielsen — 23. februar 2020 @ 04:16

  19. Begynd med konsekvent a smide kriminelle “indvanderer” med familie ud.Slaa penge kassen i saa rejser de af sig selv.

    Kommentar by dunk — 23. februar 2020 @ 05:53

  20. Kommentar by dunk — 23. februar 2020 @ 05:53

    Det tør de offentlige ansatte jo, for så kommer min wallah fætter og hans homies og de er LTF, og så kommer min kontanthjælp alligevel til udbetaling til tiden, inshallah, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 23. februar 2020 @ 06:07

  21. IKKE, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 23. februar 2020 @ 06:09

  22. Det er kun toppen af socialdemokraterne, som så småt er begyndt at se de problemer vi andre har kunnet se de sidste 40 år! Integrationen er slået fejl siger de og Jyllandsposten har en leder hvor de så spørger hvilken planet politikerne har levet på de sidste 25 år? Siden de først indser det nu! Dvs. nu ved de godt hvad problemerne er, men de har ikke tænkt sig at gøre noget ved det! Det er virkelig mangel på mod! Naturligvis må de konventioner opsiges! Naturligvis må vi stoppe for yderlige migrationer. Naturligvis må de forsørge sig selv, at det overhovet er kontroversielt siger noget om erkendelsens dybde. Naturligvis må de kriminelle ud, men nu har vi ladet dem blive så længe, at de har fået børn her, og de børn har også fået børn og de har efterhånden også fået børn! Vi nærmer os fjerde generation! Det gør det unægteligt en del sværere! Men at det skulle være kontroversielt, at smide folk som vi giver beskyttelse ud, hvis de stjæler fra os, voldtager vores piger og tæsker vores drenge, når de nu burde kaste sig på jorden af taknemmelighed, det er uforståeligt!
    Kradser man bare lidt på overfladen, ser man straks, at de mener hvad de hale tiden har ment, nu siger de bare noget andet!
    Hvis du stemmer som du plejer, så går du mere af det samme! Stem NB.

    Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 07:49

  23. Der var vist nogle tryk fejl, men meningen burde være til at forstå!

    Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 07:53

  24. Trykfejl for pokker

    Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 07:54

  25. Stem NB.

    Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 07:49

    Jeg mener bare, at Nye Borgerlige IKKE er barske nok og hårde nok mod muslimer i Danmark, er bange for, NB er DF 2.0, mens Stram Kurs har en mere fornuftig politik og tilgang til muslimer i Danmark, men SK har så mange imagemæssige ridser i lakken, at det virker umuligt—godt hjulpet på vej af sindssyg chikane fra danske medier samt Indenrigsministeriet—at SK nogensinde kommer på tinge, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 23. februar 2020 @ 08:45

  26. […] Se også S-politiker Jakob Thiemann: “… man skal være forsigtig med ukritisk at lukke op for islamkritik… […]

    Pingback by Jorden er begyndt at brænde under fake news journalist Jesper Elmholt Gisli og hans medie MinBy – Free Speech Blog — 23. februar 2020 @ 09:03

  27. K vil have hårdere krav for dansk pas

    De Konservative vil stramme på kravene til udlændinge, der vil være danske statsborgere.

    Helt kort fortalt må man aldrig have fået en fængselsdom – hverken betinget eller ubetinget.

    I dag kan man have siddet i fængsel i næsten et år og stadigvæk blive dansk statsborger. Det vil De Konservative have lavet om.

    DE SKAL UD UD UD UD UD UD NU!!!! OG DE SKAL DA SLET IKKE HAVE NOGEN PENGE OG DE SKAL IKKE HAVE NOGET PAS, FORBYD ISLAM I DANMARK.

    Kommentar by NotariusUmulius — 23. februar 2020 @ 09:12

  28. Er sikker på Jakobs muslimske partikammerater vil sætte pris på hans udtalelse. Medlemmer af socialdemokratiet har arbejdet særdeles ihærdigt for opførelsen af nye moskeer overalt i landet.

    Kommentar by Johnson — 23. februar 2020 @ 09:23

  29. Hvordan kan det være at politikerne i opposition altid har gode løsninger på de problemer de selv skabte.i forrige valg periode?

    Kommentar by redneck — 23. februar 2020 @ 09:35

  30. *NotariusUmulius 08:45
    Uenig! Stram Kurs vil aldrig kunne appellerer til mere en 6-8 % på en god dag! Det giver måske en god fornemmelse i maven at stemme Stram Kurs, men det vil aldrig give indflydelse!
    NB kan appelerer til langt flere, selvom også de er forsøgt intimideret, så har de via en vis pænhed en langt bredere appel. Stram Kurs vil aldrig blive andet end gadedrengen!
    Hvis ikke du forstår at appelerer til pæne mennesker i villakvartererne, så får du aldrig magten i Danmark! Vi kan nok blive enige om at stramme og repatrierer, men hvis ikke folk hjemme i stuerne på villavejen er med, så sker det ikke! En god mavefornemmelse er er god ting, men det kan ikke bruges til ret meget!

    Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 09:47

  31. Den socialdemokratiske borgmester i Ishøj, Ole Bjørnstorp, sad i TV-avisen i sidste uge og pralede med, at man i Ishøj kommune huser 112 forskellige nationaliteter.
    Desuden har etniske danskere gennem længere tid været en minoritet i Ishøj kommune.

    Et billede på fremtidens Danmark, hvor al islamkritik er haram…

    Kommentar by Revisoren — 23. februar 2020 @ 10:08

  32. Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 09:47

    Jeg skriver jo selv direkte, at Stram Kurs aldrig nogensinde kommer på tinge. Jeg ville være Nye Borgerlige vælger lige indtil, SK blev opstillingsberettiget, og det ærgrer mig da, at de 63.114 stemmer gik spildt i fjor.

    Jeg er personligt klar til igen at ville stemme NB næste gang, hvis der ikke kommer et mere hardliner parti mod islam og de satans perkere her i landet, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 23. februar 2020 @ 10:33

  33. *NotoriusUmulius 10:33
    Det er ikke nok at de bliver opstillingsberettiget, de skal også have en overvældende mulighed for at komme ind!
    Ved sidste valg skulle der ikke meget til, før NB heller ikke var kommet ind og det syntes jeg godt man kunne have bebrejdet Rasmus Paludan!
    Uden Stram Kurs var NB. kommet ind med mindst 5,2% formodentligt mere! For mange pæne mennesker flygtede i sidste øjeblik væk fra de islamkritiske partier, simpelthen pga. Paludans retorik!

    Kommentar by Den Nervøse — 23. februar 2020 @ 10:47

  34. #28 Den Nervøse

    Uden Stram Kurs var NB aldrig blevet stuerene, det var heldigt for dem, at der var nogle længere til højre.

    Kommentar by Dennis — 23. februar 2020 @ 14:04

  35. Rustvogn med åben bagklap, efterladet på offentligvej, indeholdende et barnelig, sikke en chance for en nekropedofil, forbyd det straks, stop nekropedofili.

    Kommentar by Kunta — 23. februar 2020 @ 14:17

  36. Nul penge, nul nassere.

    Kommentar by Hul igennem? — 23. februar 2020 @ 15:48

  37. Med et navn som Thiemann er det jo intet under han vil have os til at tie..

    Kommentar by Odo — 24. februar 2020 @ 11:08

  38. Ja, enig . Kristenforfølgelserne i de muslimske lande er under mediernes radar. Det er nok sådan medieradaren er indstillet. Til ikke at registrere det enorme omfang af kristenforfølgelserne i de muslimske lande? Også i Sudan. Mon det bliver bedre med den nye leder i Sudan?

    Klip fra Lexicon.org: “I juli 2008 beskyldte chefanklager ved den Internationale Straffedomstol, Luis Moreno Ocampo, al-Bashir for folkedrab, forbrydelser mod menneskeheden og krigsforbrydelser i Darfur. I marts 2009 udstedte domstolen en arrestordre mod al-Bashir for krigsforbrydelser og forbrydelser mod menneskeheden
    General Omar Hassan Ahmad al-Bashir, statschef siden 30. juni 1989 – efter at have væltet den civile regering.”

    BBC 14 Februar 2020: “Omar al-Bashir: Will genocide charge against Sudan’s ex-president stick? Omar al-Bashir led Sudan with an iron fist for 30 years. Sudan’s announcement that it plans to hand ousted long-serving President Omar al-Bashir over to the International Criminal Court (ICC) was dramatic and surprising, but it also takes the country into uncharted waters, writes Sudan expert Alex de Waal.
    The decision to get the ICC involved was welcomed by the majority of Sudanese who long for justice.
    After all, one of the central demands of the protesters who helped bring an end to President Bashir’s 30-year dictatorship was that he should be accountable for his alleged crimes.”

    Kristeligt Dagblad. 13. marts 2013:
    “Sudans præsident Omar al-Bashir mistænkes for at forfølge landets lille kristne mindretal for at tækkes de fundamentalistiske kredse. De har ikke tilgivet ham Sydsudans selvstændighed
    Lige siden Sydsudans selvstændighed i sommeren 2011 har det været sværere at være kristen i den nordlige modernation, Sudan. Særligt fra december har forfølgelsen af kristne grebet om sig. Flere kirker er blevet revet ned, et århundredgammelt kristent bibliotek er blevet raseret, og kirkelige børnehjem og skoler er blevet lukket. Samtidig er en række udlændinge, der arbejdede for de kristne institutioner, blevet udvist, oplyser Kirkernes Verdensråd.
    Vi har set tydelige tegn på en stigende intolerance over for religiøse og etniske forskelligheder siden løsrivelsen af Sydsudan, siger Jehanne Henry, Sudan-forsker i den internationale menneskerettigheds organisation Human Rights Watch til det britiske nyhedsbureau Reuters.”

    *Hunam Rights Watch 20. Februar 2020: “Sudan: Progress on Rights, Justice, Key to Transition. Expedite Reform, Investigations, Prosecutions
    (Nairobi) – Sudan’s transitional government should accelerate legal and institutional reform and visible progress on domestic justice initiatives, Human Rights Watch said today, following its first official visit to the country in over 14 years.”

    “Sydsudan, republik i det østlige Afrika. Det udgjorde tidligere en selvstændig region i Sudan, men løsrev sig i 2011. Sydsudan blev optaget i FN 14.7.2011 som det 193. land. Som den nye stats hovedstad valgtes Juba. Staten er skrøbelig og der er blodige etniske konflikter.
    Religion. Landet er overvejende kristent i modsætning til det islamiske Sudan. Desuden er traditionelle religioner udbredt.” (klip fra Gyldendals Den Store Danske)

    Kommentar by A-mad — 24. februar 2020 @ 13:18

  39. ->tilføjelse til A-mad 13:18. Ja, enig Michael Unna 19:56 m.fl. Kristenforfølgelserne i de muslimske lande er under mediernes radar. Det er nok sådan medieradaren er indstillet. Til ikke at registrere det enorme omfang af kristenforfølgelserne i de muslimske lande?…->

    Kommentar by A-mad — 24. februar 2020 @ 14:35

  40. De købte målinger løj jo først om at Stram Kurs var over spærregrænsen, med det formål derved at få stemmespild, det vil man sikkert forsøge næste gang igen. Men som optimist, er jeg sikker på muligheden bestemt er der for sejr; jo mere ballade med islam og kriminel muslimsk kultur fremover, jo større fremgang til højrefløjen på sigt. Jeg har sågar hørt om gamle SF vælgere, der nu har fået nok af det evige danske bedrag.

    Kommentar by LarsB — 24. februar 2020 @ 18:21

RSS feed for comments on this post.