25. februar 2020

Undskylder fastelavnskostume: “Jeg blev flov over, at jeg ikke var fulgt med i den her nye bevidsthed.”

TV2-vært Mette Helena Rasmussen tager ‘et tørklæde’ på til et fastelavnsarrangement, og smider et billede på Instagram. Overdrevet går amok, og hun undskylder efter at have talt med overfreaken Mica Oh om ‘kulturel appropriation’. Det er værste er ikke at der findes absurde personager. Det værste er at voksne mennesker tager dem seriøse. En historie Fra TV2 Online – Tv-vært klædte sig ud som muslim til fastelavn – og så væltede det ind med vrede beskeder. Det krænkende foto er ledsaget artiklen.

“… Fastelavnsbollerne var lavet, og børnene klædt ud, men hun manglede et kostume til sig selv. Hun skulle tænke lidt hurtigt. Der lå et tørklæde, en elefanthue og en sikkerhedsnål i skabet.

– Så kan jeg være en arabisk kvinde, tænkte jeg, siger Mette Helena i ’Go’ Aften Live’ på TV 2.

Hun fiksede et hurtigt kostume, lagde det på Instagram og så tog hun til katten af tønden med sine børn. …

– Føj! Tag det af!

– At bruge udsatte menneskers tøj som udklædning er meget forkert!

– Er du klædt ud som racist?

Flere af beskederne kredsede om, at Mette Helena Rasmussen gjorde sig skyldig i cultural appropriaton. Et begreb, som hun ikke kendte til. … Beskederne fik Mette Helena Rasmussen til at google sig frem til en verden af hvide privilegier, misbrug af minoriteters kulturer og strukturel undertrykkelse.”

(Collage: Helene Mette Rasmussen, Instagram)

“Jeg blev flov over, at jeg ikke var fulgt med i den her nye bevidsthed.” (Mette Helena Rasmussen)

Oploadet Kl. 12:42 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108399/trackback

39 Comments »

  1. Vi lærte ordet “slut-shaming” i 2019 om udskældning af promiskuøse kvinder…. måske vi skal have “muslim-shaming” ind i sproget 1 2020.

    Sjovt nok er det jo kun “20 gram stof” som en kendt islam fortaler har sagt

    Kommentar by redneck — 25. februar 2020 @ 12:51

  2. Denne her tager fandme prisen: En BANAN! det bliver negrene fornærmede over…. jeg skrev engang til en kollega at vi ikke betalte i bananer i Danmark…. og det viste sig en Neger var på kopi, og hun var ved at få mig fyret!

    “Næste års kostume er endnu ikke på plads for tv-værten, men én ting ligger fast.

    – Jeg forestiller mig, at det skal være noget, som ingen kan blive stødt af. Måske en banan, siger hun.”

    Kommentar by redneck — 25. februar 2020 @ 12:54

  3. Je suis muslima! Hua hua hUa… Det er synd for invasionen…

    Kommentar by Gaflen — 25. februar 2020 @ 12:54

  4. .. Musulman. Sorry

    Kommentar by Gaflen — 25. februar 2020 @ 13:00

  5. Vi er ved at få et islamisk åg….Islam skal kun være en maske (form) uden indhold, en slags definition af teater….

    Kommentar by Moth — 25. februar 2020 @ 13:16

  6. Udsatte mennesker, der får en “integrations”-ydelse på 8000 kroner pr. mand fra dag 1, før børnepenge og boligsikring? Jaså.

    Har lige smidt 6000 kroner hos tandlægen som dansk statsborger med egne indtægter. Læste så, at “flygtninge” uden forhåndgodkendelse bare kan tage direkte op til tandlægen og få lavet for op til 10.000 kroner af gangen på komunnens regning uden forhåndsgodkendelse. Først når en konsultation overstiger 10.000 kroner, skal de ringe til socialrådgiveren først. I den boligforening, hvor jeg har været skrevet op siden jeg var 15 år og troligt betalt 200 kroner årligt for opnotering til, har jeg stadig ikke modtaget nogen tilbud. Når jeg logger ind, står der at ventetiden er fra 20 år. Kommunen har dog 25 procent anvisningsret, så mange af dem jeg venter på, kom til Danmark for få år siden, kan ikke et ord dansk og laver ingenting med alt betalt.

    Kulturel appropriation er når danskere er andenrangsborgere i eget land. Så længe jeg ikke kan få integrationsydelse i Irak, bliver jeg negativt forskelsbehandlet udelukeknde pga. min hvide danske etnicitiet.

    Kommentar by Fascist — 25. februar 2020 @ 13:23

  7. “Jeg blev flov over, at jeg ikke var fulgt med i den her nye bevidsthed.”

    En helt ubetalelig udtalelse. Den siger noget om de identitets politiske. De vil gøre alt for at være med på trenden. Desværre bliver de opmuntret af tv-medierne. Tv-stationerne skal hele tiden bruge billige sensationer. Billige som i low-cost.

    Man kan allerede se forløbet af et DR Deadline indslag for sig, hvor Mette Helena Rasmussen bliver konfronteret med én fra CAP, cultural appropriatons politiet (en afdeling i hjernepolitiet:-)

    DR Deadline indslaget vil blive fulgt op af et ekspertinterview med en forsker fra RUC, hvor DR studieværten bliver enige med eksperten om at den slags identitetspolitik er kommet for at blive.

    Eksperten fra RUC understreger, at efter hendes mening er identitetspolitikken blevet bestemmende for al politik i fremtiden siden #MeToo fik så stor succes også i medierne.

    Kommentar by A-mad — 25. februar 2020 @ 13:24

  8. Episoden giver en indsigt i hvad der foregår inde i hovederne på den københavnske medieklasse!
    På profilbilledet er hun klædt ud som hvid glad kvinde iført en blomstret kjole, så nu bliver alle hvide smilende blomstrende kvinder sikkert fornærmede! Eller er der noget jeg har misforstået?

    Kommentar by Den Nervøse — 25. februar 2020 @ 13:24

  9. Hun øvede sig bare så hun er klar når det bliver obligatorisk.

    Kommentar by Erik — 25. februar 2020 @ 13:28

  10. Alle muslimer og islamister er klædt ud til fastelavn året rundt, det glemmer de bare, det starter med pigerne i 8-9 års alderen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 25. februar 2020 @ 13:51

  11. Det var da godt at hun ikke havde en mexicansk hat på hovedet. Hun ville være blevet hængt ud af det politisk korrekte Danmark for at krænke alle mexicanere og formodentlig fyret fra TV2.

    Kommentar by bjarne binee — 25. februar 2020 @ 14:08

  12. Det skulle jo være så fantastisk med al den mangfoldighed og forskellighed. Og så skulle vi jo rigtig hygge os. Hvad fanden sker der?

    Kommentar by BE — 25. februar 2020 @ 14:38

  13. Flokdyr; substantiv, intetkøn.
    Bøjning; -et, -, -ene.
    1. (medlem af en) dyreart der som led i deres sociale adfærd danner grupper eller flokke.
    1.a, (overført) person der (ukritisk) følger flertallet. Sprogbrug; ofte spøgende eller nedsættende.

    Kommentar by Kimski — 25. februar 2020 @ 14:39

  14. Hilse lige på en der var klædt ud nede i byen, masken smilede ikke; fastelavn er jo en kristen højtid…..

    Kommentar by Moth — 25. februar 2020 @ 14:39

  15. Så handler det om muslimer igen. Hvornår stopper det ?

    Kommentar by Ewing — 25. februar 2020 @ 15:43

  16. Ja, hun var klædt ud som racist, hun var jo klædt ud som muslim 😉

    Kommentar by B74389 — 25. februar 2020 @ 15:48

  17. Apropos fastelavn….så blev torpederingen af et fastelavnsoptog med børn i Tyskland i går utroligt hurtigt lukket ned af MSM. Hvad gik det ud på? MSM rapporterede, at gerningsmanden var tysk statsborger og senere “bare” tysker, men nu slipper ingen oplysninger tilsyneladende ud. Man skulle tro, at en bevidst påkørsel af udklædte fastelavnsbørn med over 30 sårede og flere i kritisk tilstand, ville fylde mere i medierne.

    Kommentar by Larsen — 25. februar 2020 @ 15:59

  18. Hvis ens stillingsbetegnelse er “TV-vært”, har man fortjent alt lort, der kommer ens vej.

    Få dig et rigtigt job, søde!

    Kommentar by Bastardo — 25. februar 2020 @ 16:34

  19. Såkaldt “cultural appropriaton” er (ligesom “racist”, “xenofob”, “anti-semit”, “islamofob” etc) endnu et begreb opfundet af Anti-Hvide for at tilsvine og lukke munden på mennesker af europæisk herkomst.

    Kommentar by Peter Nielsen — 25. februar 2020 @ 16:41

  20. Gad vide, om hun tør klæde sig ud som Dansker næste år?

    Kommentar by Bastardo — 25. februar 2020 @ 16:43

  21. ..Eller Freja..?

    Kommentar by Hul igennem? — 25. februar 2020 @ 16:53

  22. Hun manglede bare bombebæltet…

    Kommentar by A. Nysted — 25. februar 2020 @ 17:05

  23. Omend B74389 nærmest har været der, fatter jeg ikke, hvorfor hun ikke stillet spørgsmålet: “Er du klædt ud som racist?”, svarede: JA!
    Har du andet du vil af med- nu du er igang?

    Kommentar by Peter Buch — 25. februar 2020 @ 17:13

  24. Hun fik tæsk for at klæde sig ud som muslim. Jeg får nok tæsk for at bruge den ny mørkebrune mangfoldighed plaster. De må være forbeholdt mennesker med den rette teint

    Kommentar by k. m. — 25. februar 2020 @ 17:22

  25. “ Kulturel appropriation handler om mere end et kostume – det handler om slaveri, imperialisme og kolonimagter.“
    Hvad relation har det dog til det kulturimperialistiske tørklæde og den imperialistiske, slaveriapologetiske ideologi islam?
    Iøvrigt torskedumt at give en sådan magt til racisten Mica Oh. Nu tror hun bare at danskerne gider høre hendes ævl.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 25. februar 2020 @ 17:50

  26. Naturligvis skaber det ballade, når man udfordrer islam, men da hun kyssede deres fødder, så blev alle glade igen.

    Kommentar by Holger D — 25. februar 2020 @ 18:00

  27. Det er da flovt, at så smart et menneske ikke følger med i moden over hele linjen. Nu tror folk jo hun er gammeldags. Og så er hun i virkeligheden så fed en person med så fede meninger!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 25. februar 2020 @ 18:05

  28. Var det ikke Mona Salihn som i sin tid rendte rundt med en Burka over sig og påstod at Svenskerne ingen kultur havde ? :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 25. februar 2020 @ 19:19

  29. Det floveste er dog, at der stadig afholdes noget så sindssyg middelalderligt som fastelavn, men her passer et undertrykkende tørklæde måske meget godt ind.

    Kommentar by LarsB — 25. februar 2020 @ 20:31

  30. Med elefanthuen og tørklædet det ikke bare social; men også biologisk appropriation – det er forfærdelige dobbelt humanistisk grove forbrydelser over for mindretallet i zoologisk have.

    FY-Fy skamme dig. Hun skal udelukkes for al offentlig fremtræden. AFA kommer helt sikkert efter hende.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 25. februar 2020 @ 20:46

  31. https://www.dr.dk/nyheder/kultur/tv2-vaert-undskylder-muslim-udklaedning-selvom-ingen-af-kritikerne-er-muslimer Nej – det er de sædvanlige ’sorte’ og ‘brune’ marxist-nyracister og deres ‘hvide’ medløbere..

    Kommentar by annop — 25. februar 2020 @ 21:05

  32. https://www.dr.dk/nyheder/kultur/tv2-vaert-undskylder-muslim-udklaedning-selvom-ingen-af-kritikerne-er-muslimer Nej – det er de sædvanlige ’sorte’ og ‘brune’ marxist-nyracister og deres ‘hvide’ medløbere..

    Kommentar by anno — 25. februar 2020 @ 21:08

  33. Hold kæft hvor ynkeligt.

    Kommentar by Flaskeposten — 25. februar 2020 @ 21:20

  34. Svar til alle :
    Stem nye borgerlige eller stram kurs. Længere er den jo faktisk ikke.

    Kommentar by Gregers — 25. februar 2020 @ 23:05

  35. “Jeg blev flov over, at jeg ikke var fulgt med i den her nye bevidsthed.”

    Bevidsthed ??

    Hun er jo syg !!

    Kommentar by Danskeren — 26. februar 2020 @ 07:32

  36. Først viser hun hun sig stolt frem iført tørklædet, islams fane. Så undskylder hun. Hun har ikke været god nok til at aflæse vor tids helligånd. Men nu har hun fået ny “bevidsthed”, og der er intet som en omvendt synder, det må give afkast.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 26. februar 2020 @ 09:01

  37. Det må være svært at tilhøre den kreative klasse på Østerbro. Det blive sværere og sværere for dem at holde sig på dydens smalle sti, og undgå at få krænkelsespolitiet på nakken. Så er det sjovere at være os politisk ukorrekte, der siger både neger, perker og muhammedaner som vi har lyst til.

    Kommentar by JC — 26. februar 2020 @ 12:41

  38. Det vil sige at hvis en kvinde til næste fastelavn klæder sig ud som heksen i Snehvide, så risikerer hun at blive anklaget for muslim-shaming.

    Kommentar by JC — 26. februar 2020 @ 12:46

  39. Eller som Sorte Slyngel fra Anders And

    Kommentar by Træt — 27. februar 2020 @ 01:59

RSS feed for comments on this post.