27. februar 2020

Nima Zamani om Mette Thiesens sobre demografiske pointe – “… med til at skabe et skræmmebillede”

I Debatten på DR2 fredag i sidste uge var emnet ‘ekstremisme’ (Læs: højreekstremisme), og blandt de mange gæster var Nima Zamani. Han følger Nye Borgerlige tæt, og forsøger dagligt at udstille partiet på Facebook med konkrete eksempler på radikaliserende ‘fake news’. Det er nogle gange middelmådigt, men ofte er det blot modsatrettede fordrejninger. Radio4-værten fortalte blandt andet om ‘den her happening Stram Kurs laver til den her begravelse’, og nogle sekunder senere i samme sekvens kaldte han Mette Thiesens sobre demografiske pointe for ‘et skræmmedebillede’.

Alt kan ikke sættes i formler, og ligesom Detektor ikke nødvendigvis har den objektivt sande definition af ‘markant’ vandstandsstigning, så skal det naturligvis være muligt at spå om fremtiden. At hævde at uændret politik vil medføre fortsat stigning i antallet af ikke-vestlige indvandrere virker plausibelt, og måske endda et lidt for forsigtigt bud. Stort set ingen ikke-vestlige indvandrere stemmer for lukkede grænser, og på sigt vil det medvirke at udviklingen accelerer. Nima Zamanis skræmmedebilleder af Nye Borgerlige radikaliserer

Nima Zamani angriber Nye Borgerliges Pernille Vermund i Debatten på DR2, 20. februar 2020.

Nima Zamani, Radio4: Ord har betydning men det der i allerhøjeste grad har betydning, det er løgne, og det er noget dit parti står for… Dit folketingsmedlem Mette Thiesen hun går ud og siger, at baseret på at siden 80’erne er kommet 500.000 udlændinge, så må man jo sige at der de næste tredive år kommer fem gange så mange. Så skal man bare gange tallet med fem, så er der 2,5 millioner i 2040. Det er med til at skabe et skræmmebillede…

Nima Zamani i debat med undertegnede på Facebook, 22. januar 2020.

(Nima Zamani på Facebook, 22. januar 2020)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108452/trackback

22 Comments »

  1. Man har næsten lidt ondt af Zamani, for hvad kan IQ 82 udrettet i en skarp debat?

    Kommentar by BB — 27. februar 2020 @ 11:56

  2. Mette Thiesen har ret. Demografi er skæbne. Der kommer flere ikke-vestlige indvandrere og efterkommere i Danmark. Det er et faktum. Hvor mange og hvornår vil tiden vise. At gøre opmærksom på det er ikke et ’skræmmebillede’! Det kan ikke skjules. Det bør selvfølgelig ikke skjules. Det er vores fremtid.

    Kommentar by A-mad — 27. februar 2020 @ 12:03

  3. Tæller dem med dansk statsborgerskab stadig?
    Hvis de starter med børne vielser og får børn i den alder. Bedstemødre inden de 30 år! Flerkoneri.
    Jo det går stærkt.

    Kommentar by Anonym — 27. februar 2020 @ 12:06

  4. Endnu en belærende muhamedaner.

    Kommentar by Bastardo — 27. februar 2020 @ 13:20

  5. Nej se…endnu en chimpanse…endnu en Hr. Skæg!

    Skæg og snot for sig!

    Kommentar by Black Watch — 27. februar 2020 @ 14:01

  6. For dem der forstaar statestik er den store befolkningsudskiftning et indiskutabelt matematisk faktum. Spoergsmaalet kan reduceret ned til hvornaar bliver de etniske danskere en minoritet i deres eget land?
    Aartalet er det eneste som er diskutabelt.
    Jeg forstaar at man bliver at regne som vaerende etnisk dansker efter 3 generationer hvilket maskerer det reele antal ikke-etniske “danskere” i Danmark. Definitions kriteriet hvad er en dansker er et kardinalpunkt i denne diskussion. Jeg har aldrig set matematiske saglige argumenter fra benaegterne i denne diskussion kun pure afvisninger med henvisninger til konspirationsteorier og racisme. Hvis den store befolkningsudskiftning er et falsum saa burde de bedrevidende farsaerer vel kunne ulejlige sig til matematisk at tilbaagevise dette.

    Kommentar by Zenobia — 27. februar 2020 @ 14:27

  7. Nima Zamani har forsøgt at profilere sig som midtersøgende med et åbent sind. En debattør som deler øretæver ud til både højrefløj og venstrefløj. Hans kritik af venstrefløjen har imidlertid kun været om formen – ikke indholdet. Han har sympatiseret med venstrefløjens kamp mod højrefløjen – og kritiseret voldsparatheden.

    Nima Zamani har personligt nydt godt af mulighederne i en grænseoverskridende globaliseret verden. Og jeg forstår på sin vis godt, at han identificerer sig med mennesker i samme situation som ham selv. Og varetager interesser i overensstemmelse dermed. I kultur- og migrationsspørgsmål har han valgt side.

    Det værste ved hans nuværende debatposition er, at han godt nok ikke kaster om sig med racisme- og nazismeanklager, men helt klart betragter mennesker som ondeskabsfulde og dårlige mennesker, hvis de vover at varetage andre interesser end hans egne særinteresser.

    Iran har millioner af afghanere indenfor grænserne. Hvad mener Nima Zamani egentlig om det? Skal de ikke bare have iransk statsborgerskab alle sammen? Eller skal de videre til Danmark?

    Kommentar by BE — 27. februar 2020 @ 16:17

  8. Ahhh, Det er nima zamani´s af hvad Mette Thisen sagde. Who cares?

    Kommentar by Santor — 27. februar 2020 @ 16:43

  9. Nima er en klassisk venstreorienteret bølle. Det viser ham med tydelighed i Debatten, hvor han ikke respekterer ordstyrer Clement og slynger postulater ud, løgne og hans had til eks NB nærmest driver ned af min skærm. Absurd at han inviteres ind. Han er intet, kan intet og har intet bidraget med. Han er ligegyldig og forstyrrende for debatten med hans hate, løgne og bølleoptræden.

    Kommentar by Arne K — 27. februar 2020 @ 16:56

  10. Du har ret Zenobia 14:27. “den store befolkningsudskiftning er et indiskutabelt matematisk faktum.” Det kan beregnes af alle ved en demografisk fremskrivning af kendte data.

    Der kan naturligvis i fremtiden ske uforudsete ting, som ophør af indvandring f.eks ved totalt indvandringsstop, massedød ved pandemier (som Coronavirus?) eller værre epidemier i fremtiden. Atombomber kan reducere befolkningen eller udslette den osv. Storm P’s gamle sandhed gælder stadig “Det er svært at spå…Især om fremtiden… “:-)
    Hypotetisk kan alt jo ske, men befolkningsudskiftninger, der er igang vil med stor sandsynlighed fortsætte, som demograferne forudsiger.

    “Befolkningsfremskrivning
    Hverken den naturlige befolkningstilvækst eller brutto-/nettoreproduktionstallet kan forudsige befolkningens størrelse og struktur om fx fem eller ti år. Til dette formål anvendes en befolkningsfremskrivning, som er en beregning af en befolknings størrelse og fordeling efter fx køn og alder på en række fremtidige tidspunkter. Beregningerne foretages under forudsætning af et givet niveau af fertilitet, dødelighed og vandringer.

    En fremskrivning baseres normalt på, at man år for år beregner afgangen blandt hhv. mænd og kvinder i de enkelte aldersklasser på grundlag af en overlevelsestavle. Derefter udregnes år for år antallet af levendefødte ved hjælp af bestemte forudsætninger om fertilitetsniveauet i de enkelte aldersklasser.

    Det beregnede antal levendefødte deles mellem drenge og piger på grundlag af den konstante kønsproportion. Endelig kan man indregne virkningen af en given nettovandring.

    Ved at anvende denne fremgangsmåde er det principielt muligt at beregne antallet af mænd og kvinder i alle aldersklasser så langt frem i tiden, man ønsker det. En befolkningsfremskrivning er således en mere eller mindre nuanceret videreførelse af fortiden; jo længere fremskrivningsperioden er, desto større bliver usikkerheden.”

    (Klip fra Poul Chr. Matthiessen. Befolkning i Den Store Danske. Gyldendal)

    Kommentar by A-mad — 27. februar 2020 @ 17:39

  11. De 2,5 mill. ikke-vestlige om 30 år virker sandsynligt, hvis den eksponentielle vækst fortsætter. Nima er nok ikke matematiker.

    Men man kunne jo spørge ham om hvad han ville sige hvis de 2,5 mill. muslimer i Danmark på dette tidspunkt blev virkelighed. Hvis etablerede indvandrere i Danmark var kloge, ønskede de også at stoppe tilvæksten af muslimer. Af mange grunde, bl.a. sikkerhed, stabilitet og økonomi.

    Men mærkeligt nok går næsten alle muslimske debattører ind for totalt åbne grænser for asyllanter. Det må skyldes at de har et tungtvejende ønske om at blive et flertal i Danmark, en dag i deres børns eller børnebørns levetid. De har en helt anden dagsorden end de fleste etniske danskere.

    Kommentar by JC — 27. februar 2020 @ 20:06

  12. Så altså Nima Zamani tager Mette’s udsagn og fremskriver det, til det usandsynlige?

    I så fald er det mega barnligt.
    Det svarer vel til at sige:
    Temperaturen stiger med 0,8 % per århundrede; så om 100.000 år vil der være 800 grader celcius varmere på jordoverfladen.

    STOP GLOBAL OPVARMNING!

    Kommentar by Realist2 — 27. februar 2020 @ 20:09

  13. *Rettelse:

    0,8 grader celcius om året..

    Kommentar by Realist2 — 27. februar 2020 @ 20:10

  14. 0,8 grader celcius per århundrede

    Dér!

    Kommentar by Realist2 — 27. februar 2020 @ 20:11

  15. Nima har selvfølgelig ret i, at den eksponentielle vækst ikke kan fortsætte i evighed. På et tidspunkt vil den stoppe, mest nærliggende som følge af borgerkrig (sandsynligvis mellem sunnier og shiiter). Så vil flygtningestrømmen gå den anden vej.

    Kommentar by JC — 27. februar 2020 @ 20:22

  16. Nimaa Zamani er en universitær platugle,som ikke gør andet,end at forstærke forureningen af vorres sprog med hans ulidelige perkerdansk. Jeg ku’ sige meget mere om ham. Men jeg vil nøjes med at anføre,at opholdstilladelserne givet til hans forældre var en meget stor fejl.

    Kommentar by Nielsen — 27. februar 2020 @ 22:00

  17. Er det ikke nærmere Zamani der prøver på at skjule noget…

    Kommentar by LarsB — 27. februar 2020 @ 23:30

  18. Skal den besættende iraner ikke snart hjem? Tak for besøget.

    Kommentar by Iznogut — 28. februar 2020 @ 05:38

  19. De allerfleste muslimer i Danmark har en hemmelig drøm om at kunne overtage de nordeuropæiske slaraffenlande og gøre de oprindelige indbyggere til undersåtter. Den drøm deler Nima sandsynligvis.

    Kommentar by JC — 28. februar 2020 @ 10:54

  20. Onde tunger vil vide, at Nimas lange fravær fra Nattevagten skyldes ophold på et behandlingshjem. Nu er han så tilbage, afruset og selvsikker.

    Kommentar by DavidK — 28. februar 2020 @ 11:37

  21. Nima: I år 2138 vil der være 300.000 mio ikke-vestlige indbyggere i danmark… ???? Er manden idiot..???? Det er 300 MILLIARDER… Eller er han bare en veltrænet gennesnitlig araber..!!!!!?????

    Kommentar by Ignoranten — 28. februar 2020 @ 12:19

  22. “gennemsnitlig”

    Kommentar by Ignoranten — 28. februar 2020 @ 12:20

RSS feed for comments on this post.