3. marts 2020

Venstreradikale atter amok: Kastede ’sten, ‘flasker’ og ‘molotovcocktails’ mod politiet, antændte bål…

Fredag i sidste uge kunne man på Radio4 høre en relativ sober analyse af højreekstremisme i Tyskland af Freja Madeleine Stein, der dog afslutningsvis fortalte, at Tobias Rathjen ‘godt kan siges at være lidt en del’ af Reichsburgerbevægelsen. Der er tilsyneladende ingen enlige ulve på højrefløjen.

Omvendt med venstrefløjen. Når venstreradikale ved den årlige Ungdomshus-demo rutinemæssigt går amok, så er det ifølge Ekstra Bladet blot en ‘hel masse teenagere’ i ’sorte hættetrøjer’. Billeder af demonstrationen hos Pressefotos, og fine optagelser af optøjerne hos Kaos TV. Fra EB.dk – Molotovcocktails kastet mod politiet (ved Andreas F. R. Wentoft).

“- De begyndte at kaste sten, flasker og nogle enkelte molotovcocktails mod politiet. Vi har ryddet og slukket bålene. Trafikken begynder snart at glide igen på Jagtvej, siger politiinspektør Tommy Laursen til Ekstra Bladet.

Der er ikke foretaget anholdelser endnu, og der er ingen tilskadekomne, oplyser politiet yderligere.”

(Arkivfoto: Jagtvej 69)

“Venstreekstremisternes slagord er ‘intet glemt, intet tilgivet’, men det er alle os lovlydige, demokratiske borgere i København, der bør tage disse ord til os. et virker det til, at de fleste af os både har glemt og tilgivet alt, hvad venstreekstremisterne har gjort – og stadig gør – ved vores by.” (Claes Kirkeby Theilgaard, 2. marts 2020)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108574/trackback

9 Comments »

  1. København er sumpet totalt til og besætterne bliver flere og flere. Det er vist snart på tide at få ryddet op, eller flytte Regenten og regeringen til hovedlandet. Jeg vil ikke foreslå Jåååårhuus, da det kun er et sp. om tid før end flytningen var omsonst.

    Sjovt nok! Socialkammeraterne har jordet begge byer… hov, Odense skal også på den liste. 1-2-3- Hvordan står det til i Ålborg? Esbjerg?

    Patrioter må snart til at udfærdige en plan.

    Kommentar by Iznogut — 3. marts 2020 @ 05:17

  2. Det er så lang tid siden jeg sidst var på Jagtvej at jeg helt har glemt hvor grimt alting bliver når venstrefløjen rør ved det.

    De har ingen talent, arbejdsglæde eller stolthed over det de foretager sig. Det er sgu deprimerende.

    Det eneste de kan er at ødelægge og skænde hvad andre har gjort!

    Kommentar by Santor — 3. marts 2020 @ 08:41

  3. “… nogle enkelte molotovcocktails”

    Nåda. Havde “gutterne” og “ungersvendene” kun lavet “nogle enkelte”? Jamen, så er det jo ikke så slemt.

    Kommentar by Hr. Snusk — 3. marts 2020 @ 08:41

  4. Santor, jeg har været til koncert i Ungdomshuset et par gange, for omkring tredive år siden, og kunne godt fornemme hvor fin en bygning, det havde været. Det var et tidligere medborgerhus, altså fra dengang hvor folk på Nørrebro var arbejdere, og ikke molotovcocktailkastende idioter. Min mor har f.eks. været til forskellige arrangementer i forbindelse med konfirmation, Jul og den slags. Efter at de venstreekstreme idioter havde fået det forærende af kommunen, så gik de ellers i gang med at ødelægge og gøre det så grimt som muligt, i deres kamp mod “borgerligheden”.

    Kommentar by Hr. Snusk — 3. marts 2020 @ 08:50

  5. @ Iznogut — 3. marts 2020 @ 05:17

    Jeg vil meget have mig frabedt at få regenten til Jylland. Lad hende rådne op blandt vennerne i hovedstaden, herovre har hun intet at gøre – ligesom hendes umulius af en søn, der formøblede et gældfrit Gods og måtte bede vennerne købe ham ud så han kunne flytte med kone nr 2 tilbage til “kongens københavn”

    Kommentar by redneck — 3. marts 2020 @ 08:58

  6. Herregud, lad dem den ene gang om året lege med deres egen afføring på Jagtvej.

    Kommentar by Bastardo — 3. marts 2020 @ 09:10

  7. Skyd efter benene!

    Kommentar by NulTolerance — 3. marts 2020 @ 11:50

  8. Nørrebro er tabt!
    Nordvest er tabt!
    Store dele af Sydvest er tabt!
    Tingbjerg er tabt!
    Gellerup er tabt!
    Bispehaven er tabt!
    Voldsmose er tabt!
    Aalborg Øst er tabt!
    Og der er sikkert flere steder, der er tabt!

    Kommentar by Den Nervøse — 3. marts 2020 @ 12:08

  9. Det er forkert, når Freja Madeleine Stein siger, at cc ‘godt kan siges at være lidt en del af Reichsburgerbevægelsen’ (hvad det så end er?).

    Han har ingen tilknytning til AfD eller andre tyske partier eller bevægeler, der er indvandringsmodstandere eller højreorienterede Hans eneste tilknytning er til partiet De Grønne.

    Han er vokset op med en far, der har været opstillet for Die Grünen/De Grønne* i Hanau. Faderen er desuden dømt for ulovlige aktivistiske handlinger for De Grønne.

    Så al sandsynlighed taler for, at Tobias Rathjen har lært ulovlig ‘aktivisme’ hjemme i en fanatisk Grøn familie. Hans manifest er rablende. Han er sikkert en ensom ulv, der er sindslidende paranoid og psykotisk. Arveligt og/eller som social påvirkning fra en opvækst i et miljøfanatisk hjem.

    At de Grønne og lignende miljøbevægelser kan være livsfarlige, er der mange eksempler på. Bla. mordet på Pim Fortuyn**, der stod til at vinde valget i Holland i 2002.

    *”Bündnis 90/Die Grünen (Forbund 90/De Grønne; Kaldet: Die Grünen) er et midterparti i Tyskland. Partiet blev dannet i 1993 ved sammenslutning af De Grønne (fra Vesttyskland) og borgerrettighedspartiet Bündnis 90 (fra Østtyskland). Partiet har rod i de tyske græsrodsbevægerlser og NGO’er fra Den Nye Sociale Bevægelse, der opstod op gennem 70’erne, samt en række udomsparlamentariske organisationer fra den antiautoritære venstrefløj.” (wiki)

    **Pim Fortuyn (19. februar 1948-6. maj 2002, 54 år). Dødsårsag skudsår. professor, universitetslærer, sociolog, skribent, politiker.
    Pim Fortuyn var en kontroversiel, åbent homoseksuel politiker i Nederlandene, som dannede sit eget parti, Lijst Pim Fortuyn (Pim Fortuyns liste eller LPF). Fortuyn blev myrdet under valgkampen i forbindelse med parlamentsvalget i 2002 af en militant dyreværns-aktivist, Volkert van der Graaf (klippet fra wiki)

    Kommentar by A-mad — 3. marts 2020 @ 12:34

RSS feed for comments on this post.