14. marts 2020

Kulturmarxister til forsker, der advarer om faldende fertilitet: Skal det nødvendigvis være ‘hvide børn’

Politiken kalder Mons Bissebakker, Lene Myong og Michael Nebeling for forskere, men de er vel mere aktivister, og et lektorat på Københavns Universitets ‘Center for Køn, Seksualitet og Forskellighed’ borger ikke for andet end kulturmarxisme. I læserbrevet herunder kritiserer de professor Niels Erik Skakkebæk, der argumenterer for at de lave fertilitetsrater vi har i Danmark og de industrialiserede lande udgør ‘en eksistentiel trussel’.

Det støder trioen, da det indikerer at Danmarks eksistens ikke kan baseres på ikke-vestlig masseindvandring. At den danske egenart ikke kan baseres på indvandring fra Afrika og Mellemøsten… Fra Politiken.dk – Forskere kritiserer kollegaer: Er det kun hvide børn, der kan sikre samfundets overlevelse? (kræver login).

Før man beskriver faldende fertilitetsrater som en trussel mod vores samfunds eksistens, skylder man også at forholde sig til migration.

I et stort opsat interview (Politiken, 23. februar) optegner professorerne Ayo Wahlberg og Niels Erik Skakkebæk en dystopisk fremtid præget af faldende fertilitetsrater i industrialiserede lande. I alarmerende vendinger beskrives det som en eksistentiel trussel, som både civilsamfund og politikere må konfrontere sig med. Forskerne understreger, at de ‘ikke har personlige eller politiske holdninger til hverken indvandring til lande, der mangler arbejdsduelige hænder, eller de forandringer, der sker i samfundene som følge af lav fertilitet’.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108832/trackback

52 Comments »

  1. Danmark er en sammentrækning af Danernes Mark. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad forskeren mener vi skal tage navneforandring til?

    Kommentar by Fascist — 14. marts 2020 @ 11:11

  2. Den store befolkningsudskiftning fra hvid til farvet er paa 2 niveauer kulturelt og genetisk. Jeg kunne acceptere en genetisk udvanding saa at alle danskere paa et tidspunkt var lyst farvede. Hvis disse fremtidige “danskere” er som Tom Andkjaer (laes: negerTom) eller Almaz Mengasi.
    Men at baade min etnicitet og min kultur bliver erstattet af muhamedanere og Sharia er total uacceptabelt.

    Kommentar by Zenobia — 14. marts 2020 @ 11:17

  3. “I alarmerende vendinger beskrives det som en eksistentiel trussel, som både civilsamfund og politikere må konfrontere sig med.”

    Rigtig god fornøjelse med at vente på ændringer i den retning, efter 60 år med stadigt stigende feministisk radikalisering, i lande der samtidigt har en kvindelig stemmemajoritet.
    Er jeg den eneste der kan stave til P-O-L-I-T-I-S-K S-E-L-V-M-O-R-D??

    Det problem kan p.t. kun ændres på én måde, men den løsning er der ingen der tør at føre ud i livet, i så gynocentrisk-matriarkalske kulturer som de vestlige.

    Kommentar by Kimski — 14. marts 2020 @ 11:32

  4. Tror sgu corona er designet til at ramme alle dine læsere på bloggen. Jeg kondolerer på forhånd LOL!

    Kommentar by Pernille — 14. marts 2020 @ 11:37

  5. Er det ikke nationalchauvinistisk og etnocentristisk  at opretholde dansk forskning, når udenlandske forskere kan være mindst lige så gode?
    Hvad med at fyre hele bundtet og i stedet sende pengene til universiteter i fjerne lande?

    Kommentar by Henning — 14. marts 2020 @ 11:43

  6. Det bliver IKKE det Danmark du kender!

    “Indvandreres indavl koster millioner”

    “14-årige Ali er født som mongol. Hans forældre, der er fætter og kusine, ved ikke hvorfor, men det kan muligvis skyldes en solformørkelse, da hans mor var gravid med ham”

    https://www.bt.dk/nyheder/indvandreres-indavl-koster-millioner

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 14. marts 2020 @ 11:52

  7. Migration fra lav_IQ lande vil forværre problemet, ikke forbedre.

    Kommentar by Winged Hussar — 14. marts 2020 @ 12:03

  8. Adopterede blir tit lidt kulrede
    https://politiken.dk/debat/art5465885/%C2%BBMan-holder-aldrig-op-med-at-v%C3%A6re-adopteret%C2%AB

    Kommentar by BB — 14. marts 2020 @ 12:57

  9. Negere som udgangspunkt kan ikke bidrage med andet end udgifter til politi, retsvæsenet, fængslerne, kontanthjælpskasse, sundhedssystemet, undervisningssystemet…

    Kommentar by Jp — 14. marts 2020 @ 13:12

  10. Pernille, måske du skulle bidrage med argumenter eller dine holdninger. At du udtaler dig hånende og generaliserende om bloggens læsere virker umodent, uintelligent og ureflekteret. I øvrigt er du selv læser af bloggen. Mage til selvmål.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 14. marts 2020 @ 13:22

  11. Pernille. Hold kæft.

    Kommentar by Bastardo — 14. marts 2020 @ 13:26

  12. Pernille må straks tage disse forskere under armen og rejse uden en krone på lommen til Bumfuckistan. Når de så vender hjem efter 3 års studietur, kan de få lov til at udtale sig bedrevidende.

    Kommentar by Lider af danskhed — 14. marts 2020 @ 14:28

  13. #2: Zenobia skrev:
    “Jeg kunne acceptere en genetisk udvanding saa at alle danskere paa et tidspunkt var lyst farvede. Hvis disse fremtidige “danskere” er som Tom Andkjaer (laes: negerTom) eller Almaz Mengasi”

    Helt uenig! Danmark tilhører danskerne. Europa tilhører europæerne. Arabere og afrikanere hører ikke til i Europa. Hvorfor skal de være her? De har masser af andre steder at være.

    Kommentar by Peter Nielsen — 14. marts 2020 @ 14:43

  14. “Er det kun hvide børn, der kan sikre samfundets overlevelse?”

    Sandsynligvis.

    Vi har nu i årevis forsøgt os med brune og sorte – inklusive deres forældre – og det er ikke gået så godt. De underpræsterer i uddannelsessystemerne og på arbejdsmarkedet – og er overrepræsenteret mht. kriminalitet.

    Kommentar by BE — 14. marts 2020 @ 15:23

  15. Logik for burhøns, men ikke på KU …

    Forleden blev følgende citeret her på bloggen:

    ”Der findes simpelthen ingen efterspørgsel på udenrigsfødte analfabeter”; Annicka Carlsson fra jobcentret i Filipstad i august til Sveriges Television.

    DERFOR er truslen eksistentiel!!! Jeg er ikke syndeligt overbevist om, at udenlandske genier kan bidrage i væsentlig grad til samfundsudviklingen i Danmark endsige bare opretholde status quo. Mit indtryk er, at genierne ikke accelererer i meget andet end overbefolkning med deraf følgende CO2-udledning, kriminalitet og stærkt faldende PISA-målinger. Måske ikke lige hvad vi har brug for …

    Kommentar by Anonym — 14. marts 2020 @ 15:44

  16. During history, Europe population fall and grow…fall and grow…
    I think this is a mechanism. Robots will replace workers. There is no need for overpopulating Europe. If Europe is able to defend itself, the population subject will never be a critical problem. In the future, different measures will push to produce more kids if this is really important. This is a fake problem. It is not the number that is important…it is the quality that counts. Europe had success because of the quality of people, not because of numbers.

    Kommentar by Stefan — 14. marts 2020 @ 16:47

  17. hahaha….
    you are going to perpetuate your family with your neighbor children ?
    This is pure stupidity.

    Kommentar by Stefan — 14. marts 2020 @ 16:53

  18. Kun Politiken kan have sådan en lallende ubegavet overskrift!
    Hvis ikke vi hvide europæere formerer os, så er det ikke vores samfund, der overlever, så er det noget andet! Selv Søren Pind, af alle, forstod det, da en Bangle Desh politiker foreslog at vi kunne modtage 35 mio. indvandere. Han svarede at så ville Danmark ikke længere være Danmark og det er jo nok der vi er!
    Man behøver ikke nogen særlig høj uddannelse for at forstå at at vi hvide bliver dårligt behandlet specielt af indvandere fra Stormellemøsten!
    Hvis folk fra Stormellemøsten bliver et flertal i Danmark, så vil det blive en utryg fremtid for mine børn og mine forhåbentligt kommende børnebørn! Og det vil jeg kæmpe imod alt hvad jeg har lært! Alt vender sig i mig nå tilsyneladende højt uddannede menneske siger og skriver sådan noget sludder!

    Kommentar by Den Nervøse — 14. marts 2020 @ 17:03

  19. Til Peter Nielsen.

    Danmark og danskheden er en kultur, en identitet og et folk – ikke en race. Menneskeheden er kun en race. Der er 8000 “hvide” danskere med sort slaveblod fra Vestindien i aarene. Der er kinesere som har vaeret her siden Tivoli og det kinesiske taarn blev bygget. Der er danske joeder som kom her under pomgrollerne. De spanske rideknaegte (lejesoldater) fik ogsaa afkom da de var i Danmark.
    Saa er der adoptiv boernene som kun kender til Danmark og dansk kultur.

    Er disse ovenstaaende mennesker og deres efterkommere ikke danskere?

    Hvidheden i det danske folk har historisk set vaeret ret svingende men der har altid vaeret en dansk identitet og kulturel kontinuitet.

    Det er kun muligt at bevare danskheden ved kun at lukke meget begraensede maengder kulturelt kompatible fremmede ind og kun lidt af gangen efter behov.

    Jeg tror at menneskeheden pga. globaliseringen paa lang sigt kommer til at blive lys farvet og jeg har ikke et problem med det. Jeg oensker at bevare den danske egenart og kultur ikke hudfarven. Og det er ikke muligt med de maengder fjentligt indstillede fremmede som er i Danmark idag.
    Integration og assimilation og fredelig sameksistens er ikke mulig.
    De er ikke kultur berigere. De er ved at overtage landet og udskifte danskheden med en perker kultur. Det er en fjendtlig overtagelse af Danmark.

    Derfor mener jeg naesten alle afrikanerne og alle muhamedanerne ogsaa de etniske danske skal tvinges til at rejse hjem til Afrika og Arabien.

    Kommentar by Zenobia — 14. marts 2020 @ 17:05

  20. Der kommer nok et baby-boom om ni måneder, nu hvor så mange er dømt til “hjemmearbejde”

    Kommentar by k.m. — 14. marts 2020 @ 17:17

  21. Verdenen er helt fyldt op med især afrikanere og islamister. Og det er Danmark også- ikke flere tak.

    Kommentar by Hul igennem? — 14. marts 2020 @ 17:20

  22. Det korte svar på overskriften er at al empiri siger JA

    Kommentar by redneck — 14. marts 2020 @ 17:37

  23. Til Zenobia

    Danskerne består af nært beslægtede europæiske mennesker. Det har Dansk Folkeparti selv dokumenteret i en bog. Lidt mulatter og adoptivbørn kan ikke ændre på det faktum. Japanere og mange sorte samfund er narturligvis også betinget af deres biologiske ophav.

    Selvfølgelig er der menneskelige racer, men det er naturligvis hamrende kontroversielt. Fornuftig viden om mennesket blev smidt overbord i 1945 til fordel for abstrakt nonsens om menneskelig lighed.

    Kommentar by Dan — 14. marts 2020 @ 18:12

  24. De blonde og hvide er smukt. For dem, de er det. Hvorfor skal vi fornægte, at vi helst vil have børn, der ligner os selv? Og børnene bliver i øvrigt også forvirrede og frustrerede, hvis de ikke kan se sig selv i deres forældre. Adoptivbørn er ofte sårbare.

    Kærlig og partnervalg er biologisk og diskriminerende. Det er uretfærdigt og er ikke med til at udligne forskelle.

    Og med blandede ægteskaber er det især galt, hvis det er en dansk kvinde med en udenlandsk mand fra de fjerne lande. Det går langt bedre, når det er kvinden, der er blevet importeret. Kvinders partnervalg er langt mere kulturfølsomt, men hvis de kan se fordele, indordner de sig.

    Den danske lighedskultur er et særsyn. Men højtuddannede kvinder bliver hellere solomødre end gifter sig nedad. I overmod tror nogle, at en spændende eksotisk mand kan fylde tomrummet ud. Men han vil ikke herskes over. Danske kvinder bliver fanget i deres trang til at herske, og ender uden en ligeværdig og stærk partner. Deres store drift til at blive mødre løber ud i sandet for dem, fordi de ikke kan kombinere det biologiske med kulturens opretholdelse. Alt er personlige projekter, som dræner og forvirrer dem.

    Et sødt lille barn kan være bedårende med sine lysebrune træk. Men hvad hjælper det, hvis forældrene selv er frustrerede

    Kærlighed er biologisk, ikke social konstruktion.

    Kommentar by Uno — 14. marts 2020 @ 18:28

  25. @ Zenobia. “Menneskeheden er kun en race”. Hvis det skal være et sandt udsagn, må begrebet ‘race’ omdefineres. Mennesket er kun én art (dyreart), men består af flere racer. At påstå, et menneskeheden kun er en (én) race, svarer til at påstå, at alle hunde er samme race.

    Kommentar by Ole Madsen — 14. marts 2020 @ 18:29

  26. #18 Gud hvor jeg hader folk som dig. Fat dog det danske folk er baseret på kultur, identitet og etnicitet.

    Kommentar by Dennis — 14. marts 2020 @ 18:30

  27. Adgang til Danmark, betingelser for ophold og tildeling af statsborgerskab er væsentligt.
    For nogle.
    Statsborgerskab synes jeg ikke skal gives i tusindvis, men til de få der virkelig har gjort noget for Danmark eller danske.
    Med et maksimalttal på 10 pr. år aktuelt.
    At kunne bestå en prøve, for at opnå statsborgerskab med enkelte andre betingelser opfyldt, er alt for let for alt for mange.

    Kommentar by Peter Buch — 14. marts 2020 @ 18:38

  28. “de lave fertilitetsrater vi har i Danmark og de industrialiserede lande udgør ‘en eksistentiel trussel’.” Nej ikke nødvendigvis. Vi kan vælge at se det som beslutninger truffet af den danske befolkning og dem må vi tilpasse danskernes samfund til. Der kan udvikles og indføres mere moderne teknologi. En udvikling der allerede er i fuld fart alligevel.

    Jeg samarbejdede i sin med førende danske demografer og kender deres demografiske fremskrivninger for ½ hundrede år siden. Dengang var der så lave fertilitetsrater, at de demografiske fremskrivninger viste en forventet tilbagegang i det danske befolkningstal henimod udgangen af det 20. århundrede. Den nedgang i danskernes befolkningstal skete som forventet i 1990’erne. Det var tyve år tidligere almindeligt kendt blandt de førende danske demografer, at det ville ske. De offentligt tilgængelige befolkningsfremskrivningerne og deres konsekvenser, vakte dengang ikke nogen videre opsigt. Måske fordi politikernes fremtidsperspektiv ikke er længere end til det næste valg?

    Den generelle holdning dengang, blandt dem, der kendte den demografiske fremtid med faldende befolkningstal, var, at udover håndtérlige omstillingsproblemer pga faldet i befolkningstallet ville den øgede mekanisering og automatisering af produktionen alligevel betyde mindre behov for ufaglærte og manuelt arbejdende. På den måde kunne det faldende befolkningstal bidrage til mindske den arbejdsløshed, der nærmest var et konstant problem i forrige århundrede.

    I fremtiden ville der være arbejde til alle og de stadig mere ’friske’ ældre kunne fortsætte med at arbejde efter de 67 år, som dengang var pensionsalderen.

    At det ikke kom til at gå sådan var en politisk beslutning – eller måske nærmere en politisk ikke-beslutning. I stedet tillod politikerne masseindvandring fra lande udenfor Europa, med præindustriel kultur og en fjendtlighed overfor vesten og dens kulturelle normer, der også var religiøst betinget.

    Demograferne var ikke politologisk mindede og de indså ikke, at det ville blive et politisk valg, om det blev danskerne, der i fremtiden skulle udvikle deres eget samfund, eller man politisk i stedet ville vælge masseindvandring fra lande udenfor Europa med præindustriel kultur.

    Det blev det sidste, der blev valgt og det medførte en svagere økonomisk og teknologisk udvikling og de forventede integrationsproblemer og fjendtlighed mellem indvandrere og danskere.

    Venstrefløjen i de fleste vestlige lande valgte at satse på masseindvandring uden hensyn til den deraf følgende svagere sociale sammenhængskraft og svagere økonomiske og teknologisk udvikling. I forlængelse heraf satsede man på øget ansættelse af kvinder i den offentlige sektor.

    Venstrefløjen valgte ’import’ af indvandrere fra lande udenfor Europa med præindustriel kultur og fjendtlighed overfor vesten og dens kulturelle normer, der også var religiøst betinget.

    Den politologiske forklaring på den venstreorienterede beslutning er givetvis, at venstrefløjen ønsker at sikre deres antal af stemmer i fremtiden med de mange lavt uddannede og lavteknologiske ’nydanskere’, der for størstedelens vedkommende det meste af tiden vil blive afhængig af offentlig understøttelse.

    Jeg tror, Niccolò Machiavelli ville have givet vore dages “fyrster” dvs de socialdemokratiske magthavere og de andre venstreorienterede pampere det samme råd for at bevare magten i samfundet fremover.

    Kommentar by A-mad — 14. marts 2020 @ 19:47

  29. Kan læses her http://peculiar.dk/angst-for-hvid-udslettelse-i-forskning-om-reproduktion-og-demografi/

    Kommentar by anno — 14. marts 2020 @ 20:26

  30. A-mad

    “Dansk Arbejdsgiverforening understregede således i 1965, hvor afgørende vigtigt det var at få arbejdspladserne bemandet for at få det dyre kapitalapparat udnyttet fuldt ud. Helt fra starten var arbejdsgiverne og de konservative vælgere da også de mest positive over for „importen”, som man kaldte det, af fremmed arbejdskraft.” http://denstoredanske.dk/Danmarkshistorien/Lavv%C3%A6kst_og_frontdannelser/En_bygning_sl%C3%A5r_revner/Blandt_nye_naboer/%E2%80%9EVelkommen,_Mustafa%E2%80%9D Nye Borgerlige har ikke lært ret meget af historien ditoverblik.dk/martin-henriksen-kritiserer-nye-borgerlige-de-vil-naermest-have-fri-indvandring-fra-oestasien/

    Kommentar by anno — 14. marts 2020 @ 21:12

  31. Artiklen kan læses her http://peculiar.dk/angst-for-hvid-udslettelse-i-forskning-om-reproduktion-og-demografi/

    Kommentar by anno — 14. marts 2020 @ 21:15

  32. Det er en demokratisk ret at være hvid RACEBEVIDST etnisk dansker ! Og forsvare det med alle MIDLER.– Et land eller områdes kultur er biologisk funderet. Hvis ikke“ var vi alle ” amøber ” og kulturen var ens og hele verden.— Fertiliteten blandt etniske danskere fejler intet. Sidste år aflivede danske kvinder c 15000 af deres døtre og sønner ved abort. ( 1975 c28000. 1974-76 c 27500 ) Fordi det danske samfund er et frygtsamfund, hvor danskerne i generationer er blevet hjernevasket med at de er værdiløse subjekter. Hvorimod udlændinge er “superintelligente guder “.- Tænk bare på propagandaen for de syriske ” raketvidenskabsfolk og it superprogrammører” 2015.

    Kommentar by dansker — 14. marts 2020 @ 21:58

  33. over hele verden

    Kommentar by dansker — 14. marts 2020 @ 21:59

  34. k.m. — 14. marts 2020 @ 17:17:

    Ja, lad os håbe det, for et sådant baby-boom kan kun komme fra dem som nu er sendt hjem fra arbejde og ikke fra dem, som i forvejen har avlet børn på andres regning/lidt lagerne tynde mens andre knoklede/iSlamistiske fødemaskiner ;)

    …..

    I øvrigt; at blande en IQ på 95 med en på 82 kan da kun give afkommet minus 95?, så hvor mon lige det kvalitative ligger, udover at IQen på 82 måske hæves en anelse -> hvis den da ikke som vanligt udsættes for iSlams fratagelse af tilbedernes muligheder, for at lade mulige aktive hjerneceller arbejde sammen.
    – det må en undersøgelse af IQen på iSlam-feltmadrassernes yngel kunne kaste lys over?
    Nå nej; deri ville venstrefløjens (forskningsmiljøets) mangel på samarbejdende hjerneceller jo også spille ind :-?

    Kommentar by M.S. Carstens — 14. marts 2020 @ 23:14

  35. Det de tre forskere tilsyneladende ikke har forstået, er at Danmark ikke bare er en plet på jorden hvor tilfældige mennesker bor! Hvorfor skulle man arbejde hele livet for at opbygge noget, hvis ikke det var meningen at vores børn skulle overtage det?
    Danmark er kultur, Danmark er ånd!
    Hvis det vi har bygget op bare skal overtages af andre, så er alt lige meget!
    De har måske aldrig hørt om generationskontrakten, hvor vi modtager et land i god stand fra vores forældre og har pligt til at afleverer det til generationerne efter os i mindst lige så god stand! Vi kan ikke bare afleverer det til nogle andre!
    Ved at læse dette er jeg blevet overbevist om hvor ubehagelige og modbydelige kulturmaxister er, det er ynkelige og ubegavede mennesker, der ikke har fattet det helt essentielle i tilværelsen. De er mosbegroede 68’ere, som tror på den hellige globalisme.
    Mennesker jeg i virkeligheden svinger mellem enten at have ondt af eller at foragte!

    Kommentar by Den Nervøse — 14. marts 2020 @ 23:19

  36. Til anno 21:12. Du har ret. Der var mange på begge fløje og også arbejdsgivernes foreninger, der ønskede indvandring for at skaffe arbejdskraft, fordi danske kvinder fødte for få børn til at opretholde det danske befolkningstal.

    Men allerede inden da vidste de førende demografer at befolkningstallet i fremtiden ville falde. Men ændringerne i fertilitetsraterne var dengang de var høje under og efter krigen accepteret som en naturlig udvikling som resultat af den danske befolknings ønsker. Tidligere havde man fra politisk side modgået en for stor fertilitet i den danske befolkning med øget information om og undervisning om prævention senest p-piller og inførelse af fri abort. Altså individuelle, frivillige løsninger, der blev stillet til rådighed for befolkningen.

    Resultatet blev et voldsomt fald i fertiliteten, hvilket demografisk medførte faldende befolkningstal og en større andel ældre i befolkningen. Det var i og for sig befolkningens frie valg.

    Masseindvandringen var ikke et befolkningsønske. Hvorfor skulle den være det?
    Arbejdsgiverne ønskede givetvis det størst mulige udbud af arbejdskraft for at undgå, at arbejdstagerne skulle kunne kræve højere lønninger og bedre indhold i deres jobs.
    Den politiske beslutning om masseindvandring var derfor kortsigtet og ikke i arbejdstagernes interesse eller på længere sigt i det danske samfunds interesse.

    Arbejdstagernes og befolkningens viden om de demografiske konsekvenser af masseindvandringen var desværre for ringe til, at det virkelig rykkede folketingsflertallet og kun Fremskridtspartiet og Dansk Folkeparti samlede mange af de utilfredse med masseindvandringen, men ikke nok til at stoppe den i tide.

    Der var dog mange der som ‘Blå Bjarne’ skiftede parti og satte deres kryds ved først Fremskridtspartiet og derefter DF som protest mod masseindvandringen. Men propagandaen fra medierne – fra især de altdominerende statsejede elektroniske massemedier, DR og TV2 – og fra det offentligt ansatte socialistiske undervisere og det marxistiske flertal af samfundsforkere, var så massiv, at mange ikke turde indrømme, at de var imod masseindvandringen. De ville ikke bekyldes for ikke at være ’stuerene’, som den daværende socialdemokratiske statsminister Poul Nyrup Andersen stemplede dem.
    Derfor måtte det ende galt, som de fleste vel i dag kan indse at det gjorde?

    Øget indvandring var et udbredt ønske på venstrefløjen både i Europa og i USA. F.eks ønskede den engelske Labour premierminister Tony Blair angiveligt masseindvandring til UK for at bevare magten hos venstrefløjen.

    “How Labour threw open doors to mass migration in secret plot to make a multicultural UK. Labour threw open the doors to mass migration in a deliberate policy to change the social make-up of the UK, secret papers suggest. A draft report from the Cabinet Office shows that ministers wanted to ‘maximise the contribution’ of migrants to their ‘social objectives’. The number of foreigners allowed in the UK increased by as much as 50 per cent in the wake of the report, written in 2000.
    Labour has always justified immigration on economic grounds and denied it was using it to foster multiculturalism.
    But suspicions of a secret agenda rose when Andrew Neather, a former government adviser and speech writer for Tony Blair, Jack Straw and David Blunkett, said the aim of Labour’s immigration strategy was to ‘rub the Right’s nose in diversity and render their arguments out of date’.”
    (Klip fra DAILY MAIL 10. Februar 2010)

    Kommentar by A-mad — 14. marts 2020 @ 23:29

  37. #18 -Dennis

    Hvorfor hater du “den nervøse” når han faktisk forsvarer den tredje søylen/pilaren som du selv mener at danskhet hviler på, nemlig etnisitet.
    Du skriver det selv, og etnisitet er kontinuitet i blod, med eller uten nytt blod innimellom.
    I dette spørsmålet er jeg meget nærmere Zenobia enn Peter Nielsen, så vennligst ikke hat meg.
    Zenobia: at raser finnes er like logisk som at familier og slekter finnes, ikke la deg lure av de samme som prøver å få begrepet rasisme til å bety: “hvit person som hater en voldelig og pedofil religion”.
    + En spesiell takk til “løsriv Jylland” for interessante links og kommentarer i senere tid, her i Norge vil staten muligens nekte nordmenn å bruke sine hytter/fritidsboliger nå, vi skal helst være nær våre hjem og de store sykehus, pga virus, ting utvikler seg raskt…

    Ps: Pernille… Jeg håper inderlig at du er så ung at du ikke husker hvor trygt det var i Skandinavia før masseinnvandringen, og at du kan skylde på marxistiske lærere etc. Hvis du er født før muren raste i Berlin er det du gjør totalt utilgivelig.

    Kommentar by Oslo/Norge — 14. marts 2020 @ 23:37

  38. Dassbladet Pølletiken kender planen. Kalergi-planen. En kort video her gennemgår den i hovedpunketer og illustrerer med live billeder at det går som planlagt.
    https://www.youtube.com/watch?v=s7Vk657QLyI&feature=youtu.be

    Barbarer og negre fri adgang til alt. Grønlændere – ikke så meget.

    Kommentar by Iznogut — 14. marts 2020 @ 23:58

  39. Corona-kultur…
    Selv Invasionen må ud og købe ekstra fredagsbønner til affodringen af børnehæren.. Prut, prut

    Penille, du er en skamplet på mit køns vegne, ofrene for corona er du ligeglad med, jeg beder til du selv bliver et, og som alle andre bliver du snart fattig, så er der ikke råd til at fodre på dine luftkasteller, bye, bye, bitch…

    Næ, Corona minder meget om invasionen, I said it. Lynangreb med uhørt voldelighed, spreder sig over alt, rammer tilfældige, (og den holder sig ikke tilbage, af en dyb dansk krise, vantro er kvæg for den, som jøder var for nazi’es) – den har jo lampeånden Allan, der fixer alt. De vantro skal gå med tørklæde!? – Hvordan kan det så være at andre kilder meddeler, at der er mindst 2 mio. smittede i Iran?..

    Selvfølgelig vil Danmark bestå af hvide, for uden hvide, er der ikke noget Danmark, der er kun en halvø med brun borgerkrig, fattigdom og sult.

    De røde altså.. Tsk, tsk.., måske Corona er lidt mere ligeglad med jer end med fornuftige. Når Corona er ovre er rød måske også.. Rød klarer sig kun i lande, der har vild rigdom, de kan gnaske af.. uden rig, ingen rød.

    Har sagt det før, Corona er invasionens chance for statskup. Eller forsøg på. Vær mere vagtsom end nogensinde.

    De 3 faser når noget nyt rammer en befolkning:

    1 latterliggørelse
    2 benægtelse og vold
    3 total accept af det åbenlyse…

    Kommentar by Gaflen — 15. marts 2020 @ 00:30

  40. > Zenobia
    Med til dansk kultur hører også sproget,så jeg ville i dit tilfælde lukke lidt ad gangen ind i landet. Hvad dit behov tilsiger dig,er jeg ikke interesseret i,blot du selv kan betale for det.

    Kommentar by Nielsen — 15. marts 2020 @ 00:58

  41. I diskussionen om den faldende fødselskvotient i Danmark har det ofte heddet, at pasningstilbud og en stærk offentlig sektor var afgørende for, at kvinder tør vælge at sætte (flere) børn i verden. Man sammenlignede med Sydeuropa, og konstaterede selvtilfredst at vores hidtil, trods alt, noget bedre fødselsrate skyldtes, at vores ‘velfærdssamfund’ netop tilbyder disse ting.
    Nu viser det sig, at selvom vi har et af verdens mest udbyggede og dyre velfærdssamfund, der stiller ALT til rådighed for den moderne kvinde, går det kun een vej med fertiliteten: NEDAD! Danske kvinder er dybt skuffende, når de i så høj grad svigter den grundopgave de har fået: At give livet videre og føre slægterne og folket videre. Mange prioriterer tilsyneladende det der hedder at “realisere” sig selv…På trods af, at enhver kvinde, samfundsøkonomisk, er en udgift, bliver det kun til et eller to børn…

    Kommentar by Fra den yderste kyst — 15. marts 2020 @ 06:26

  42. Du har ret Fra den yderste kyst 06:26. “Kvindernes frigørelse” var en kamp, kvinderne førte til sejr. Bagsiden af medaljen er så at de gns føder ½ barn for lidt til at vi kan opretholde danskernes befolkning.

    Der dog ikke meget evidens (som det hedder på nudansk:-) for at forbedret økonomi betyder at kvinder føder flere børn. Måske tværtimod. Bedre økonomi betyder generelt at folk kravler længere op i Maslows behovspyramide og får ny muligheder, de finder mere spændende end at føde børn. Især udsætter de at føde de børn som deres biologiske urinstinkt trods alt plager dem om, til de er blevet over 30 år. Gns alderen for førstegangsfødende er i dag over 30 år, hvor den for 60-70 år siden var 10 år tidligere. Mange kvinder kan slet ikke blive gravide, når de når den alder. Nogen prøver så med kunstig befrugtning dvs med æg befrugtet i reagensglas. Det lykkes alligevel ikke for halvdelen og disse kvinder forbliver barnløse. Men i dag er det dog ca. hver 8. barn, der fødes udviklet fra æg befrugtet i reagensglas.

    Den demografiske transition dvs overgangen fra mange børnefødsler og høj dødelighed til færre børnefødsler og lav dødelighed begyndte i midten af attenhundredetallet. Men den fandt ikke først sted i de industrielt og økonomisk mest udviklede lande (f.eks England). Den begyndte tidligst i Frankrig som på daværende tidspunkt var et relativt tilbagestående landbrugsland med kun ringe industriel udvikling.

    Sat lidt på spidsen er familier med kun 2 børn et modefænomen, der i dag vha vestens film og tv breder sig ud over verden.

    Folk der er kommet ud af absolut fattigdom i den tredje verden, ser dagligt vestens Hollywood-film og tv-serier i timevis. Det påvirker dem og så vil de også leve “som dem på tv”. Mange i den tredje verden vælger ultimativt at udvandre til vesten for at ‘leve det gode liv’, de kan se på tv, at folk lever der.

    Kommentar by A-mad — 15. marts 2020 @ 08:55

  43. 15. marts 2020 @ 08:55: “ikke meget evidens (som det hedder på nudansk:-)”. Ja desværre, det hedder jo “belæg for” på rigtigt dansk.

    Kommentar by Odo — 15. marts 2020 @ 09:00

  44. Det ender som i Huxleys fagre nye verden. Eller i Hitlers Tyskland: Staten bliver nødt til at oprette statslige børnefabrikker, hvis samfundet skal overleve som et dansk samfund. I fremtiden vil man kunne producere børn i kunstige livmødre (sandsynligvis).

    For os danskere er det ikke ligegyldigt om Danmark er befolket med brune muslimer eller ægte danskere etnisk-kulturelt set. Det ligger dybt i den menneskelige natur at ville sikre sine geners overlevelse. Men forskere, der har spildt mange år med at inddoktrineres på et marxistisk universitet, har mistet deres naturlige biologiske instinkter.

    Kommentar by JC — 15. marts 2020 @ 09:11

  45. Det er hovedsagelig kvinderne, der svigter når det drejer sig om danskhedens overlevelse.

    Det er dem der stemmer de indvandringsglade, forrædderiske partier til magten (generelt set, der er gode undtagelser). Det er kvinderne der vil “realisere” sig selv ved at kæmpe en umulig kamp mod mændene på mændenes traditionelle hjemmebaner, i stedet for at få nogle velfungerende børn. Jo bedre uddannelse kvinderne får, jo færre børn får de. Det betyder at procentandelen af uintelligente mennesker stiger, samtidig med at IQ-niveauet falder pga. indvandringen.

    Samfundsforskere forstår ikke og anerkender ikke genetikkens betydning for intelligens. Derfor kan de fyre sådan noget nonsens af, som at det er ligegyldigt om det er etniske danskere, eller brune indvandrere fra de fattige lande, der vil befolke vores land i fremtiden.

    Kommentar by JC — 15. marts 2020 @ 09:22

  46. # 4, Pernille

    Pernille = Per Henrik Rasmussen

    Kommentar by Revisoren — 15. marts 2020 @ 09:32

  47. JC — 15. marts 2020 @ 09:22: Ellers ret enig, men nu er det jo ikke en “umulig kamp”, kvinderne vinder jo indenfor mange af de traditionelle mandeområder som fx jura og medicin.

    Kommentar by Odo — 15. marts 2020 @ 11:34

  48. VIGTIG NYHED: Kun 4% af migranterne ved den græske grænse er fra Syrien! De fleste er fra Nordafrika og Afganistan!

    Kommentar by Den Nervøse — 15. marts 2020 @ 12:16

  49. Seneste nyt fra raceteoretikeren Michael Nebeling:

    “En nation under Mette. De politiske effekter af corona-krisens rammesætning”

    “Ligesom framingen og grænselukningen muliggør tiltagende racialisering af Coronakrisen, hvor smittefaren og det epidemiske knyttes til migration, asyl og indvandring.” http://peculiar.dk/en-nation-under-mette-de-politiske-effekter-af-corona-krisens-rammesaetning/

    Kommentar by anno — 15. marts 2020 @ 12:23

  50. Hvis vi danskere skal overleve, så skal vi starte med at sende psykopater som Mons Bissebakker, Lene Myong og Michael Nebeling i arbejde.
    Og samtidig skal vi nægte alle tosser som Mons Bissebakker, Lene Myong og Michael Nebeling alle former for offentlig støtte.

    Kommentar by Piphans — 15. marts 2020 @ 15:19

  51. Peculiar.dk.– Lyder som de teoretiske politiske ukrudtsfloskler blekingebanden benyttede til at legimitere deres kriminielle virke og et Gurre dødsræs ind i en verdensfjern blindgyde uden retur mulighed.– Men de bekræftede, at det er det lange seje generations virke, der udvikler en nation.—

    Kommentar by dansker — 15. marts 2020 @ 17:23

  52. #19: Zenobia skrev: “Jeg oensker at bevare den danske egenart og kultur ikke hudfarven.”

    Hvis du virkelig tror på, at race blot er “hudfarve” (ligesom alle globalisterne) … så giver jeg op …

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. marts 2020 @ 00:33

RSS feed for comments on this post.