18. marts 2020

DR-vært efter ‘hverdagsracisme’-anekdote: Jeg har ikke beskrevet metro-oplevelsen ’som racistisk’

Historien om Tinne Hjersing Knudsens oplevede ‘hverdagsracisme’ endte i MSM, og forløbet kommer næppe til at hæmme hendes journalistiske karriere, der blandt har inkluderet ansættelse hos Politiken, Berlingske, Radio24syv og DR. Hjersing Knudsen har en fortid i Radikal Ungdom, og så falder brikkerne ligesom i hak. En opfølgning hos Journalista – DR-vært påstod at have overværet racisme i metroen – nu trækker hun i land.

“I bestræbelserne på at få dokumentation for de noget vage beskrivelser af Tinne Hjersing Knudsens erklærede oplevelser i metroen, kontaktede vi her på Journalista.dk den profilerede studievært. Det for ikke kun at få oplyst hvornår den påståede hændelse skulle være foregået, men også hvor på metronettet hverdagsracismen skulle have ramt en person af anden etnisk oprindelse end dansk.

Men da Tinne Hjersing Knudsen langt om længe vendte tilbage på Journalista.dks henvendelser, svarede hun i en email for det første, at hun slet ikke mente, at hun nogensinde havde beskrevet en racistisk episode :

– Tak for din mail. Jeg har aldrig beskrevet en episode i en metro som racistisk. Derfor kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

På samme måde som DR-medarbejderen heller ikke ønskede at fremkomme med oplysninger, der kunne have gjort det muligt at efterprøve, om hun faktisk havde haft en racistisk oplevelse :

– Hvor og hvornår jeg i øvrigt færdes som privatperson i det offentlige rum har jeg ingen interesse eller grund til at dele med dig.

(Collage: Radikal Politik, Tinne Hjersing Knudsen)

Oploadet Kl. 23:54 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108933/trackback

22 Comments »

  1. Forbyd DDR, og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 19. marts 2020 @ 00:09

  2. Når ‘virtue’ signalering bliver til en psykose…

    Kommentar by Kimski — 19. marts 2020 @ 01:42

  3. Jeg bryder mig som udgangspunkt ikke om racisme man bør behandle andre mennesker respektfuldt også selvom man ønsker at de rejser hjem hvor de hører til. Og jeg bliver så træt når jeg læser den samme venligbo anekdote om og om igen “hverdags racisme – dansker kan ikke lide farvet person og optræder racistisk”.

    Sandheden som venligboerne ikke ønsker kommer til offentlighedens kendskab er at muhamedanerne som befolkningsgruppe bredt og unuanceret er intolerant, homofobisk, transfobisk og racistisk og at de chikanerer og er voldelige endda morderiske når det passer dem.

    I den nedenstående video bliver en ung svensk herboende trans-kvinde uden grund verbalt chikaneret og forudlempet af 2 kulturberigere men hun siger fra – hvorfor går venligboerne aldrig i breschen for hvide minoriteter? Er det fordi “alle hvide er racister!” og vi har fortjent
    forudlempelserne og den omvendte racisme?

    https://www.bt.dk/samfund/klamme-trans-ivy-har-faaet-nok-af-folk-paa-gaden

    Kommentar by Zenobia — 19. marts 2020 @ 03:15

  4. Hæ hæ,Tinne Hjersing Knudsen er en løgnhals. Men hvilken politiker eller “journallist” er ikke det?

    Kommentar by Nielsen — 19. marts 2020 @ 03:24

  5. Møller når du forsvarer Tpump med at han ikke skulle ha` kaldt corona for et hoax så kan man vel her anvende samme principper.
    Hun har ikke nævnt racisme

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. marts 2020 @ 03:29

  6. Allerede overskriften på den fimse-røde baggrund “B radikal politik”, burde få “de røde lamper til at blinke”, og advare om at indholdet kan være en fed løgn.

    Kommentar by Henning Jensen — 19. marts 2020 @ 05:38

  7. I betragtning af, hvor racistiske og modbydelige danskerne er – sådan til hverdag – så er det påfaldende at De Anstændige bliver nødt til at opfinde løgnehistorier, som “dokumentation”. Målet helliger midlet.

    Kommentar by Hr. Snusk — 19. marts 2020 @ 05:55

  8. Jeg går som grundlag altid ud fra, at historierne om den etniske danskers racisme mod tilflytterne er løgn og latin, og sjovt nok får jeg i 99% af tilfældende ret, ligesom det også skete her.

    Og sjovt nok så kommer majoriteten af løgnehistorierne fra det samme specifikke segment, der burde være de sidste til at forsvare orkerne.

    Kommentar by Kimski — 19. marts 2020 @ 07:20

  9. Taquiya

    Kommentar by dunk — 19. marts 2020 @ 07:40

  10. #4.
    Hun er radikal, hvilket er bedre dækkende.

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 19. marts 2020 @ 09:24

  11. Når Tinne Hjersing Knudsen bruger beskrivelser som “brun” og “Hvid” i en hverdags fortælling så taler/skriver hun implicit om racisme.

    Det er kun folk der går op i hudfarver der er racister, Tinne. Vi andre er ligeglade!

    Kommentar by Santor — 19. marts 2020 @ 09:52

  12. Medierne kunne aldrig finde på at fokusere på den her slags.

    https://www.lokalavisen.dk/112/2019-11-04/-Vildt-drama-startede-i-bussen-Afrikansk-kvinde-gennemt%C3%A6skede-16-%C3%A5rig-6367481.html

    Vildt drama startede i bussen: Afrikansk kvinde gennemtæskede 16-årig

    Den aggressive kvinde mente, at en gruppe piger larmede for meget

    En 16-årig pige fik flere skrammer og skader i ansigtet, da hun søndag kl. 19.16 var blevet slået flere gange af en ukendt kvinde, oplyser Østjyllands Politi.

    Kommentar by tavsen — 19. marts 2020 @ 09:54

  13. Tinne Hjersing Knudsen har høstet likes og positiv og gavnlig social opmærksomhed med den her historie. Men citronen kan ikke presses mere. Historien skal bare lægges død nu – og det er kun “trælse typer”, som bliver ved med at vende tilbage til den.

    Kommentar by BE — 19. marts 2020 @ 09:58

  14. De Radikales kernevælgere sidder stadig på vandpibecafeerne, og patter på de samme vandpiber.

    Måske bedemanden fra Islamisk Trossamfund snart får travlt?

    Kommentar by Revisoren — 19. marts 2020 @ 12:25

  15. Kommentar by BE — 19. marts 2020 @ 09:58.

    Jep, og allerede nu sidder den næste og digter på en lignende historie, fordi hun også synes det må være hendes tur til at få noget opmærksomhed snart.
    Tju-hej, hvor det dog går…

    Kommentar by Kimski — 19. marts 2020 @ 12:34

  16. Gosh, Er det hende? Hun har jo huseret på P1 Morgen ganske længe, og jeg har længe været irriteret over hendes dybt tumbede spørgsmål, mislykkede forsøg på revolverjournalistik og grimme dialekt. Det her føjer bare endnu en brik til billedet …

    Kommentar by Nick — 19. marts 2020 @ 14:39

  17. Kommentar by tavsen — 19. marts 2020 @ 09:54
    “Medierne kunne aldrig finde på at fokusere på den her slags”
    Hvad er det så lige du linker til ?

    Mener du at fordi en sikkert næsvis og ubehøvlet teenagetøs ( meget sandsynligt ) har fået et par håndmadder skulle ha´ryddet de landsdækkende mediers forsider med gule breaking rotorblink ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 19. marts 2020 @ 14:51

  18. >12 Tavsen 12:54
    Hvis jeg var medieredaktør,ville jeg bruge overskriften. Orangutan overfalder chimpanseflok i køretøj. Og i brødteksten ville jeg informere om det fine ord frustration,og beskrive hvorledes en flok piger ikke får deres behov dækket. Som skulle afslutte med en slet skjult opfordring til altid nærværende og årvågne Carsten Jensen til at skrive en bog -eller i det mindste en artikel- om emnet.

    Kommentar by nielsen — 19. marts 2020 @ 15:26

  19. “de raDiGale” er en syg syg syg sekt! Hold klar afstand!
    Diagnosen lyder: Oikofobi.
    P.

    Kommentar by Piotr — 19. marts 2020 @ 16:02

  20. Piotr — 19. marts 2020 @ 16:02:

    Jeg fristens næsten til at sige, at RV e´r en meget smitte-spredende gruppe, for tænk bare på, hvordan de fik smittet muSlimerne, op til folketingsvalget 2015?
    – smitten var så indgribende, at muSlimerne gik til stemmeurnerne og stemte på en flok vantro, der dybest håber på, at udnytte muSlimerne til egen fordel.

    Kommentar by M.S. Carstens — 19. marts 2020 @ 21:12

  21. Per røv Henriksen – At du gider trolle herinde. Få dig dog et liv dit skrog.

    Zinke-Gestampo wannabe lyver og fabrikerer “hverdags racisme” i det mindst racistiske land, Danmark.

    Uden radikale (B) og Einheitslistens (Ø) var der ingen racister i Danmark. Ingen.

    Kommentar by Iznogut — 20. marts 2020 @ 02:18

  22. En radikal bliver kaldt ud for fake news, og straks springer den lokale troll op og spreder røg og møg ud over kommentarsporet.

    Kommentar by Lider af danskhed — 20. marts 2020 @ 20:08

RSS feed for comments on this post.