20. marts 2020

Fuglede: Trumps Corona-håndtering er amatøragtig, “Det gør selvfølgelig ikke Trump til nazist, men…”

Mads Fuglede er David Trads’ medvært i Kampagnesporet, men de er vist mest uenige for underholdningens skyld. Fuglede trækker tråde til Hitler, fordi Trump ‘ikke lytter til folk med forstand på pandemier’, og foregiver på den måde at der er konsensus om pandemi-bekæmpelse. Det er der ikke! Trump iværksatte et ‘travelban’ mod Kina, mere end tre uger før den første amerikaner fik konstateret smitten. Hans første store tale om Coronavirussen kom dagen før Mette Frederiksen lancerede sine tiltag, men det faktuelle er sjældent relevant når emnet berører Trump. Hvis han gik på Hudsonfloden, så vil korrespondenterne fortælle, at han nok ikke kan svømme.

Grotesk historisk analogi i en kommentar af Mads Fuglede i Berlingske – Vi skal prise os lykkelige for at være borgere i et land, hvor man lytter til fagkundskab og eksperter – se bare på Trumps håndtering af coronakrisen.

“Speer fortæller, hvordan det i begyndelsen af krigen på underlig vis var en gave at have en amatør som leder, der kun sporadisk gad at sætte sig ind i det, han blandede sig i. Amatøren er uortodoks og ser på alle problemer med helt nye perspektiver.

Hitler mente, at alt i bund og grund var en test af, om man ville noget nok. Da alt med tyske øjne gik godt, var Hitlers lederevner på en sær facon tit en gevinst. Da tingene vendte, medførte de samme evner, at det tyske kollaps eskalerede hurtigere. Stalingrad, Kursk og Operation Bagration blev så katastrofale for tyskerne på grund af Hitlers beslutninger. Sådan er det nemlig, når man ledes af glade amatører.

Vi skal prise os lykkelige for at være borgere i et land, hvor man lytter intenst til fagkundskab og eksperter. Ikke alle er så heldige. Ser man på, hvordan en række regeringer har håndteret coronavirus, og i særdeleshed Donald Trump, er det tydeligt, at han ikke lytter til folk med forstand på pandemier – i stedet fyrede han tilbage i 2018 den ansvarlige for området uden at genbesætte stillingen.

Det gør selvfølgelig ikke Trump til nazist, men det afslører, at han er en farlig amatør, der sjældent er en del af løsningen, men oftest en del af problemet.”

(Donald Trump præsenterer Taskforce med ‘prevention guidelines’, 9. marts 2020)

Oploadet Kl. 03:35 af Kim Møller — Direkte link118 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108963/trackback

118 Comments »

  1. Siden hvornår er USA-analytikere/folketingmedlemmer/kommentatorer blevet eksperter i pandemier i et omfang, hvor de kan bedømme hvorvidt der leves op til fagkundskaben og eksperters råd?
    Er det et special-kursus man som folketingsmedlem tager sideløbende med de i dag obligatoriske fag; ‘Korruption for Videregående’, ‘Manglende Moral’, og ‘Selvmorderisk Beslutningstagen’?

    Men selv inden disse spørgsmål bliver relevante at stille, så har Mads Fuglede allerede knækket halsen på Godwin’s Law, og står tilbage som en ynkelig og afklædt hysteriker, drevet af det efterhånden trættende mode-fænomen alle flokdyrene kan mødes over, Trump-bashing.

    Det må virkeligt også være surt, at se sig selv blive overhalet indenom som politiker, af en mand der reelt er en forretningsmand, og som alligevel har formået at vise verden, at politiker?…det kan gud og hvermand blive. Det er dét der med det succesfulde der halter for de fleste, inkluderet Mads Fuglede.

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 04:28

  2. En vil nok hævde at Mads Fuglede er en amatør.

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 04:33

  3. Jeg kan huske mediedækningen da Trump blev valgt. På et tidspunkt var valget stort set afgjort – der manglede bare det endelige resultat om et par timer. Der blev stillet direkte om til en tydeligt frustreret Lotte Mejlhede på en gade i New York. Hun rundede af med, at “vi journalister” selvfølgelig ville fortsætte med at rapportere – “til den bitre ende.”

    Det er med lidt blandede følelser, at jeg vil se frem til den danske mediedækning op til Trumps genvalg. På den ene side vil det være tragisk at overvære – på den anden side vil det også være god underholdning.

    Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 05:47

  4. Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 05:47.

    Jeg glæder mig personligt ret meget til genvalget: Der var nogle episke hysteriske anfald på Youtube i månedsvis efter sidste valg, som i underholdningsværdi var helt på linie med at se Hillary Clinton blive smidt ind bag i en bil, som om hun var en sæk kartofler.

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 05:57

  5. Ha’mads Fool’lede og Dave Trash?

    Så kan man vist ikke synke dybere i infantil stupiditet!

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 20. marts 2020 @ 06:34

  6. Ak, også Mads Fuglede

    Statistikken verificerer, at Trump gjorde rettig omhu og fik markant forsinket udbruddet til stor gavn for sygehusvæsenets tid til forberedelse – stik modsat EU, der med Merkel som dukkefører i praksis accelererede epidemien i Europa med ignorance og mantraet om åbne grænser, så sygehusvæsenet, især i Sydeuropa, er på sammenbruddets rand. EU-klaresiet burde stilles for en rigsret.

    Men medierne kører i 100% modfase i forhold til realiteterne: De danner vognborg omkring EU for at beskytte EU mod kritik, men Trump får hele skraldet. Det er så ynkeligt at se på.

    Kommentar by traveler — 20. marts 2020 @ 06:47

  7. Øv klaresiet klerasiet kleresiet – der er noget galt med den skide stavekontrol

    Kommentar by traveler — 20. marts 2020 @ 06:50

  8. Typisk Venstrebybonde…for lidt jord under neglene og for meget mellem ørerne.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 20. marts 2020 @ 06:55

  9. Hvis Trump drejer knappen til højre, så kan enhver se, at han skulle have drejet den til venstre. Hvis han drejer knappe til venstre, så kan enhver se, at han skulle have drejet den til højre. Alt og dermed alt, hvad Trump gør, er forkert, dumt, tåbeligt. Det har medierne vedtaget. Det er en leg. Vi har det sjovt, og Trump er dum, og hvor vi godter os.

    Kommentar by piusXII — 20. marts 2020 @ 07:18

  10. De kaldte Trump racist da han lavede flyveforbud. På et pressemøde skændes han med en kvindelig asiatisk journalist. Danmark mangler en leder med hans format der kan sætte medierne på plads.
    Han sagde også “it’s not (only) fake-news, it’s corrupt news

    Kommentar by k. m. — 20. marts 2020 @ 07:23

  11. Jeg ved det er krisetider, Trumps problemer og andres med Trump er af et ganske andet format, men tillader mig denne fortælling om gale spor selv om den umiddelbart ikke har meget med hverken Trump, Fuglede, Trads eller nazitiden at gøre:
    Jeg er i behandling diafnosticeret og journaliseret som havende diabetes 2. Noget jeg uvidende sandsynligvis levede med gennem mange år før det blev konstateret.

    Jeg havde tid til konsultation hos min læge Thomas Saxild kommende mandag morgen.
    For at være sikker på tiden var korrekt og lægen ikke var fraværende eller syg som sidst, ringer jeg torsdag morgen op og får fat i receptionen. Jeg beder receptionen bede doktoren ringer mig op da der er modsætning mellem det antal lægemidler to aktører mener er ordineret til mig.
    Jeg modtager lidt senere på sms tilbud om to muligheder: Jeg kan aflyse konsultationen, hvilket jeg ikke ønsker, eller møde via doxy.me hvilket ikke er muligt da mit tekniske udstyr ikke opfylder kravene til at doxy.me fungerer. Jeg har ikke en smartphone eller kamera og mikrofon på min computer, har heller ikke andet udstyr som en ipad eller lignende, der ville kunne muliggøre en doxy.me-kommunikation.
    Om jeg ville have muligheden for doxy.me-kommunikation blev beklageligvis ikke undersøgt inden muligheden blev præsenteret.

    Når jeg hos apotektet hører jeg har antallet 3 lægemidler nævnt på min recept, og i receptionen hos lægen hører 4 synes jeg, det kunne være godt at de blev enige. Hvem skal jeg tro?

    Det vile jeg nævne for doktoren og han kunne sige 3 eller 4, og sende sin afgørelse til apoteket, såfremt deres tal afviger fra hans skøn.

    Jeg behøver ikke tage lang tid i konsultationen, søger blot en kvik afgørelse.
    Med venlig hilsen…

    Kommentar by Peter Buch — 20. marts 2020 @ 07:30

  12. dianogsticeret…

    Kommentar by Peter Buch — 20. marts 2020 @ 07:36

  13. “Vi skal prise os lykkelige for at være borgere i et land, hvor man lytter intenst til fagkundskab og eksperter. Ikke alle er så heldige. ”

    Ha-ha-ha-ha-ha-ha. DEN var god. Mads Fuglede har da humor.

    I 35 år har EXPERTER i demografi, advaret om at invasionen af mennesker fra de varme lande, ville føre til at danskerne vil blive et mindretal i deres eget land.

    Anfægter det Mads Fuglede ? Nææh, han fortsætter sin stand up komik.

    Kommentar by Danskeren — 20. marts 2020 @ 07:43

  14. Altså det gør selvfølgelig ikke David Trads eller Mads Fuglerede til Nazister, men de er godt nok dumme at høre på i Deres peditessehad til Trumf. De fleste der har virusen, som har en inkupatinstid på 14 dage, er sunde og raske, og kan derfor uvidende smitte gud og hvermand. Det bedste man kunne gøre er at teste allesammen hos lægen, men da vi ikke har kapacitet til det endnu. kan mange rende rundt med virusen, uden at ane det, og måske kommer de aldrig til det. Det skulle ikke undre mig, hvis jeg har virusen ,imens jeg holder ferie i klosteret herhjemme, men jeg føler mig sund og rask, så hvad er der at gøre? Ringe til lægen for at blive testet? I kender vel svaret i forvejen fra lægen. Støt SIAD. God fredag og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 20. marts 2020 @ 07:44

  15. Man kan klage til partiet Venstre over Fuglede, den Judas radikaler på:( jeg har klaget)

    https://www.venstre.dk/service/kontakt

    Kommentar by H. Nielsen — 20. marts 2020 @ 08:06

  16. Altså, jeg er ikke *racist som sådan; jeg mener bare, at danskere hører til i Danmark, og muhamedanere hører til i muhamedanerlandene, OG DET ER *IKKE* HER.
    *og i øvrigt er muselman/muslim/muhamedaner ikke en race, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 08:08

  17. Kære A-mad (Tumpe 1) og Lukket fest, skrid hjem (Tumpe 2), nu og de næste otte uger EKSPLODERER coronasmitte i USA i almindelighed og i Californien i særdeleshed:

    7:05 pm: California estimates 25.5 million residents — 56% of the state — will get virus in next 8 weeks

    California estimates that more than half of the state — 25.5 million people — will get the new coronavirus over the next eight weeks, according to a letter sent by Gov. Gavin Newsom to U.S. President Donald Trump.

    GOD BLESS THE STATE OF CALIFORNIA AND GOD BLESS THESE UNITED STATES OF AMERICA, FORBYD ISLAM I DANMARK

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 08:17

  18. De danske medier har været en katastrofe under nuværende krise.
    Krisen er blevet brugt som undskyldning til at gå efter personer og grupper man ideologisk er uenige med. Kolportering af frygt har været nummer et på dagsordenen og nummer to har været udskamning og tilsvining.

    Kommentar by Hagmann — 20. marts 2020 @ 09:02

  19. Præsident Trumps tidlige forbud mod indrejse fra Kina, hans ‘travelban’ mod Kina, kom mere end tre uger før den første amerikaner fik konstateret smitten. Trump var forud for Europa.

    Jeg så præsident Trumps præsentaion af anti-corona indsatsen dagen før statsminister Mette Frederiksens. Det hold af medicinske eksperter præsident Trumps præsenterede var langt bedre fagligt kvalificeret end de eksperter statsminister Mette Frederiksen præsenterede.

    Der var slet ikke en tilsvarende ekspertise på statsminister Mette Frederiksens eksperthold med sundhedsstyrelsens inkompetente chef Søren Brostrøm som en decideret skandale.

    Det var ham der på Sundhedsstyrelsens vegne anbefalede, at de konstateret corona smittede danskere på skisportsstederne i Italien og Østrig uden videre skulle kunne rejse hjem. Det gjorde de så og de drog uden videre fra lufthavnen ud i samfundet og smittede mange andre. Dermed var corona epidemien igang i Danmark. Alligevel stod sundhedsstyrelsens inkompetente chef Søren Brostrøm som ekspert på podiet i Mette Frederiksens eksperthold. En skandale.

    “Sundhedsstyrelsens chef afviser fejl i forsøg på at undgå corona
    De første coronasmittede kunne spores tilbage til Norditalien. Indrejseforbud trådte først i kraft tirsdag.
    Danmark er i øjeblikket det land med den mest dramatiske stigning i antallet af smittede i Europa, sagde sundhedsminister Magnus Heunicke (S) på et pressemøde onsdag aften.
    Alligevel afviser chefen for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm, at de danske myndigheder har undervurderet situationen med spredning af coronavirusset i Danmark.
    – I bagklogskabens lys, tror jeg ikke, at jeg kan se, at vi har begået voldsomme fejl i forhold til vores risikovurdering og indrejsescreening. Det har været på et solidt grundlag, siger Brostrøm på et daglige pressemøde.
    Her orienterer en række myndigheder om den aktuelle corona-situation.
    De fleste af de første coronasmittede i Danmark kunne spores tilbage til udlandet. Blandt andet Norditalien, hvor en del havde været på skiferie.
    Alligevel trådte det danske flyveforbud, som betyder, at der ikke længere lander fly fra Norditalien eller andre såkaldt “røde zoner” i Danmark, først i kraft tirsdag.
    Ekstra Bladet har med tal fra Københavns Lufthavn afdækket, at flere end 500 passagerer fra Norditalien i weekenden blandt andet frit kunne bruge offentlig transport, efter at de var landet i Danmark.”
    (KLIP FRA JYLLANDSPOASTEN 12.03.2020)

    Kommentar by A-mad — 20. marts 2020 @ 09:04

  20. Kommentar by Hagmann — 20. marts 2020 @ 09:02

    Jeg mærker ingen forskel; de danske medier er—krise eller ikke krise—altid en katastrofe at være vidne til, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 09:06

  21. Kender vist ikke amerikanske forhold og historie, han mener åbenbart ikke at gammel kommunisten Søren Brostrøm gjorde en fejl ved dag 1 for ikke at ville tjekke for Wuhan-virusen i lufthavnen. Fuglede læser falske nyheder som nyheder og nok hellere ikke læst om den britiske efterretningsagent afsløringer!

    Kommentar by Moth — 20. marts 2020 @ 09:24

  22. Det mest effektive man kan gøre under en pandemi er selvfølgelig at forhindre at smitten spreder sig.

    Havde Danmark og specielt EU gjort det samme ville Vi ikke være så hårdt ramt som Vi er nu. mads fuglede er en idiot af de helt store.
    Trump har gjort det eneste rigtige og alligevel var det hans skyld!

    Håber Kina kommer til at betale dyrt for deres manglende informationer. Det meste af al det her kunne være undgået hvis kineserne havde tonet rent flag fra starten og undladt at bedrage resten af verden.

    Kommentar by Santor — 20. marts 2020 @ 09:36

  23. Når Mette ikke lytter til Sundhedsstyrelsen vedr. grænselukning – er Mette så også nazist? Eller er hun bare en farlig amatør? Eller hvad synes Mads Fuglede pip pip?

    Kommentar by Bastardo — 20. marts 2020 @ 09:44

  24. Er Mads Fuglede og Søren Pind bollevenner?

    Kommentar by Revisoren — 20. marts 2020 @ 09:48

  25. Elsker præsident Donald John Trump onsdag i The Briefing Room i Det Hvide Hus, da han kaldte coronavirus for den kinesiske virus.

    Det fik en rødgardist af en kvindelig journalist til at kalde hans ord for racistiske. Og så kom prompte svaret:

    WASHINGTON — President Trump on Wednesday defended his increasingly frequent practice of calling the coronavirus the “Chinese Virus,” ignoring a growing chorus of criticism that it is racist and anti-Chinese.

    “It’s not racist at all,” Mr. Trump said, explaining his rationale. “It comes from China, that’s why.”

    Dagen efter, torsdag, samme sted: Præsident Trumps første ord er: Og nu kommer jeg med den seneste opdatering på den kinesiske virus…. HAHAHAHAHAHAHAHA, forbyd den kinesiske virus i Danmark og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 09:56

  26. At 21.
    Lad os alle i fremtiden huske, hvad “Made in China” betyder. Det betyder boykot!
    Lad dem kvæles i deres plastic og kondisko.

    Kommentar by Bastardo — 20. marts 2020 @ 09:57

  27. Trump blev hånet fordi han sagde at Corona smitten ville forsvinde med det varme forårsvejr. HAN HAR SANDSYNLIGVIS RET. Delvist. Det har vist sig at det ikke smitter så nemt i varmt vejr. Derfor er det primært tempererede lande der er blevet ramt.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 20. marts 2020 @ 10:03

  28. Har desværre opbrugt mit ordforråd hentet fra mænds og kvinders underliv – Hvilket, som man må forstå, forhindrer mig i at kommentere på komedieduoen Fuglede&Trads (journalistikkens svar på Abbott&Costello)

    Kommentar by T. Flodur — 20. marts 2020 @ 10:12

  29. Kommentar by Bastardo — 20. marts 2020 @ 09:57

    Luk de kinesiske sweatshop fabrikker og luk de såkaldte journalistuddannelser, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 10:16

  30. Mads Fuglede fortæller ikke sandheden, hvem kan man så sammenligne ham med nede fra Tyskland.
    https://www.breitbart.com/2020-election/2020/03/19/fact-check-joe-biden-claims-we-have-coronavirus-because-of-trump/#
    https://www.breitbart.com/national-security/2020/03/16/tim-morrison-not-trump-did-not-dissolve-pandemic-unit/

    Kommentar by Sømand — 20. marts 2020 @ 10:24

  31. Mads Fuglede og David Trads er et sært og løjerligt par. Den ene er mere stupid og tølperagtig end den anden. Deres forskruede løgne er tilpasset DR som har en kommunist, Maria Rørby Rønn, som forgrundsfigur. De hykler om at de vil oplyse befolkningen, mens de kun er ude på at bedrage og manipulere os. De får nok snart lønforhøjelse af Maria.

    Kommentar by Birthe R — 20. marts 2020 @ 10:37

  32. Kære Peter Buch (20. marts 2020 @ 07:30). Du er åbenbart på nettet. Der kan Du finde alt, hvad der er værd at vide om diabetes 2. Hvis Du er overvægtig, kan et vægttab baseret på diæt (Atkins?) og intensiv motion muligvis gøre Dig helt fri af medicin. Du behøver strengt taget ikke gå til lægen.

    Kommentar by Ole Madsen — 20. marts 2020 @ 10:42

  33. Sundhedsstyrelsens er en stat i staten. Nu går den også imod Kåre Mølbak, der anses som førende virus ekspert.

    Kommentar by k. m. — 20. marts 2020 @ 10:54

  34. “Vi skal prise os lykkelige for at være borgere i et land, hvor man lytter intenst til fagkundskab og eksperter.”

    Søren Brostrøm, fagkundskabsperson og “ekspert”:

    “Der er meget lille sandsynlighed for, at corona vil komme til Danmark”.

    Nu er vi på tusindvis af smittede og 9 dødsfald… skal vi prise os lykkelige nu, eller vente til det bliver endnu værre, fordi Brostrøm-klovnen stak den forkerte kurs ud?

    Kommentar by Quark — 20. marts 2020 @ 11:02

  35. Trump langer ud efter Washington Post, hvor han siger de arbejder sammen med Kina om at sprede misinformation.

    Kommentar by k. m. — 20. marts 2020 @ 11:11

  36. Med landsmænd som dem er vi fortabt. Det er sindssygt at vi finder os i at være tvunget til at betale vores skattekroner til landsmænd som er fulde af løgn og bedrag, og som tilmed er til fare for os og vores børn.
    NB/SK min. 90 mandater eller undergang.

    Kommentar by Piphans — 20. marts 2020 @ 11:16

  37. Ny flipper Rigspolitichefen helt ud på alle, der forsamler sig mere end ti sammen udenfor i solskinnet.

    Så nu går Dupont og Dupond over fra råd og vejledning til bødeblok og tvang.

    Glæder mig til at se Kling og Klang uddele de første 75 bødeforlæg til sværmen af perkere forsamlet på Islands Brygge ved Havnebadet og på Dortheavej 45 ved fredagsbønnen i lortemoskeen i dag, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 11:40

  38. Ole Madsen — 20. marts 2020 @ 10:42

    Tak. Det ved jeg, det er mest rent socialt jeg går til lægen, en gammel klassekammerat.

    I forsøget på at minimere min gåen ud sendte jeg størstedelen af kommentaren til lægens bror Hans Henrik som jeg venligst bad ham videresende til Thomas.

    Kommentar by Peter Buch — 20. marts 2020 @ 11:59

  39. Hvis han gik på Hudsonfloden, så vil korrespondenterne fortælle, at han nok ikke kan svømme.

    Nice one, Kim :-)

    Kommentar by Anonym — 20. marts 2020 @ 12:08

  40. Bare det at han nævner ordet ‘nazist’ i samme sætning som navnet Trump i samme sætning er jo problematisk. Det smitter af.

    Men altså det gør da heller ikke Mads Fuglede til et svin med en snert af pædofile tendenser at hans kone kunne være hans datter, det gør det da ikke.

    Kommentar by Johnson — 20. marts 2020 @ 12:41

  41. @34 Quark
    Godt set. Med andre ord, Søren Brostrøm er medskyldig i danskeres død.
    Luk lortedanmark inden vores børn bliver voldtaget eller halshugget af de importerede kulturberigelser fra djævle kulten.

    Kommentar by Anonym — 20. marts 2020 @ 12:59

  42. Et billede siger ofte mere en 1000 ord.
    Læg mærke at denne taskforce der angiveligt udstikker prevention guidelines nærmest står på tæerne af hinanden.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 13:15

  43. Muhamedanere!?!?

    To unge mænd på 17 og 18 år er blevet anholdt af Københavns Vestegns Politi for tyveri af håndsprit fra Herlev Hospital.

    Den ene blev anholdt i morges og den anden meldte sig selv senere på formiddagen. De to er sigtet for at have stjålet ca. 13 beholdere med håndsprit på Herlev Hospital torsdag eftermiddag den 12. marts, forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 13:32

  44. Luk de såkaldte journalistuddannelser.

    Den seneste uge har 300 medlemmer af journalisternes a-kasse, AJKS, meldt sig ledige. Det oplyser direktør for Arbejdsløshedskassen for Journalistik, Kommunikation og Sprog (AJKS), Linda Garlov.

    “Det er en voldsom stigning. Vi er en lille gruppe i forhold til det store arbejdsmarked og normalt har vi omkring 1600-1700 ledige,” siger Linda Garlov.

    De 300 nye ledige svarer altså til en stigning på 15-20 pct. i forhold til det normale antal af ledige.

    Linda Garlov uddyber, at det samtidig er et tidspunkt på måneden, hvor a-kassen normalt ikke får mange nye ledige. Normalt er antallet af nye ledige størst i begyndelsen af en måned i forlængelse af en opsigelse.

    “Det er på baggrund af krisen lige nu og her,” siger Linda Garlov om den aktuelle stigning i antallet af nye ledige.

    To grupper dominerer tallene

    De 300 nye ledige fordeler sig primært i to grupper, forklarer direktøren.

    “Tv-produktionsbranchen er næsten lukket ned, og det kan vi selvfølgelig godt mærke. Der har DJ så også forhandlet nogle ordninger og det mærker vi også, at der er lavet hjemsendelsesordninger, som vi griber,” siger Linda Garlov med henvisning til, at Dansk Journalistforbund har indgået en aftale med Producentforeningen om, at producenter kan hjemsende medarbejdere fem dage uden løn.

    Derudover har mange freelancere og personer, der arbejder i enkeltmandsvirksomheder, også meldt indstillet arbejdet, siger Linda Garlov.

    “Vi kunne med det samme mærke, at mange freelancere og små solovirksomheder meldte sig ledige. Nogle af dem kan måske blive reddet af den hjælpepakke, der kom i går. Det bliver det næste arbejde at udrede, hvem der reelt skal have dagpenge, og hvem skal have hjælp fra den særlige ordning, der er kommet.”

    Torsdag præsenterede et samlet Folketing en ny hjælpepakke, som blandt andet har som formål at komme enkeltmandsvirksomheder og freelancere til undsætning.

    Regner med ny bølge

    Linda Garlov forventer, at der venter en anden bølge af nye ledige, når og hvis krisen udløser fyringer blandt fastansatte i mediebranchen.

    “Dem, vi ser nu, er kun dem uden opsigelsesvarsler. Det er freelancere og timelønsansatte og tv-produktionsselskaber med hjemsendelseaftale. Men vi har ikke set dem endnu, der har opsigelsesvarlser. Dem ser vi først længere fremme,” siger Linda Garlov, der forventer, at udviklingen vil fortsætte de kommende uger.

    “Vi har fuldt pres på telefonerne og taler med rigtig mange bekymrede mennesker,” siger Linda Garlov.

    A-kassen har i alt omrking 25.000 medlemmer, der arbjeder inden for journalistisk og kommunikation, heraf er cirka 13.000 også medlemmer af Dansk Journalistforbund (DJ) oplyser direktøren.

    Beskæftigelsesministeriet har tidligere fredag offenltiggjort nye tal, der også melder om stor stigning i ledigheden. I alt 18.300 har meldte sig ledige på fire dage. Det er omkring fire gange så mange som normalt, fremgår det, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 13:54

  45. Loyal To Familia eller Hells Angels?

    35 fanger gennemførte onsdag en strejke på Vestre Fængsel i København.

    Ved 16.30-tiden nægtede de 35 indsatte at gå fra gårdtur og blev ifølge Ekstra Bladets oplysninger i gården til klokken 23.15, hvor de med magt blev ført tilbage til cellerne.

    Kriminalforsorgen bekræfter episoden i et mail-svar til Ekstra Bladet:

    ‘Kriminalforsorgen kan bekræfte, at der i Vestre Fængsel har været et par episoder under afvikling af gårdtur, hvor de indsatte ikke har villet forlade gårdtursarealet og returnere til belægsafdelingerne. Ved den ene episode har personalet ført en mindre del af de indsatte tilbage med magt’, skriver kriminalforsorgen.

    Ingen besøg
    Ekstra Bladet erfarer, at strejken skyldtes, at de indsatte på grund af coronapandemien har fået frataget muligheden for besøg af venner og familie i 14 dage. Dermed er det kun politi og advokater, der må komme ind i fængslerne, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 14:00

  46. Center for Terroranalyse (CTA) skriver i en ny trusselsvurdering, at terrortruslen fra højreekstremister i Danmark er øget fra begrænset til generel…😱🔫 forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 14:21

  47. Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 14:21

    Kunne du ikke gå dig en tur og blive smittet med en smule skriveblokkering ?

    Du kan altså ikke så skråsikkert ophøje estimates om udviklingen i Californien til eksakt videnskab.

    Hvis din krystalkugle er af samme fabrikat som Trump´s så overvej at anskaffe en anden og polér den dagligt.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 14:25

  48. #41 NotariusUmulius, Jeg har fra pålidelig kilder at de pågrebne UNGE har navnene Valdemar og Oliver, fra henholdsvis Charlottenlund og Klampenborg. Hvad tror du selv?

    Kommentar by Johnson — 20. marts 2020 @ 14:33

  49. Selv Andrew Cuomo, den demokratiske guvernør i delstaten New York, roser Trump for indsatsen mod den KINESISKE coronavirus.

    Jeg tror, at journalisterne denne gang har glemt at stikke fingeren i jorden og mærke, hvordan de skal mene og tænke i denne sag.

    Autopiloten har været sat til.

    Kommentar by PerP — 20. marts 2020 @ 14:40

  50. Selvfølgelig er Trump ikke nationalsocialist som Hitler, og især er han ikke en hensynsløs morder som Hitler – men der er dog ligheder. Nogle næsten komiske, som afholdenhed fra alkohol og tobak, andre vigtige: De mener begge, at de er klogere end deres generaler og fyrer alle, der siger dem imod. Og Trumps tøsefornærmelse under Grønlands-sagen minder om Hitlers under telegramkrisen.
    Nå, Churchill troede vist også, at han var klogere end sine generaler. Men rent politisk havde han dog noget at have det i. Og han var ikke asket og blev vist heller ikke let fornærmet.

    Kommentar by Gunnar Biering — 20. marts 2020 @ 14:55

  51. Kommentar by Gunnar Biering — 20. marts 2020 @ 14:55
    Spot on !!!
    Men vær beredt på at du nu bliver overfaldet af hans tro disciple der mener at deres afgud er ufejlbarlig selvom han vil kunne få enhver løgnedetektor til at bryde sammen og eksplodere under arbejdspresset

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 15:13

  52. Kommentar by Gunnar Biering — 20. marts 2020 @ 14:55

    Churchill var altid munter.

    24/7.

    Det ville du også være, hvis du havde samme indtag af alkohol på alle tider af døgnet, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 15:13

  53. Gunnar Biering: hvorfor har du og andre som Fuglede behov for at nævne Hitler i sammenhæng med Trump? Hvad er relevansen? Denne personlige tilsværtning er ulidelig. Har du noget at udsætte ham på ift hans handlinger? USA har før købt land og jord. Det er vist kun socialdemokratiske statsministre med trang til billig applaus og behov for at tale til den indre svinehund der ikke ved det. Og uden USA vat DK intet.

    Kommentar by piusXll — 20. marts 2020 @ 15:22

  54. Per Henrik Rasmussen: hvad har du at udsætte på Trumps handlinger? Hvorfor har du og ligesindede behov for denne evige irrelevante tilsværtning? Er det den indre svinehund der kræver et par godbidder så man kan ranke ryggen?

    Kommentar by piusXll — 20. marts 2020 @ 15:27

  55. Berlingske Tidende, det nye Land og Folk.

    Kommentar by AN — 20. marts 2020 @ 15:28

  56. Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 20. marts 2020 @ 10:03
    Det er jeg nu også ret sikker på for hvis man ser på hvordan temperaturerne har udviklet sig i Wuhan hvor januar og februar havde temperaturer sammenlignelig med dem vi for nuværende har på vores bredgrade (8 -9 grader i dagtimer)
    så er der I dag 27 grader og en prognose der viser
    så mon ikke det er den største faktor i forhold til stagnationen i smittespredningen.
    Skrev et indlæg i går om dette i en anden tråd der stadig is awaiting moderation.
    Måske p.g.a links men google selv “Weather Wuhan” så finder du links til både nuværende og tidlige vejrdata

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 15:32

  57. “As a deepening public health crisis rocks the nation, a new ABC News/Ipsos poll released Friday shows a far different portrait of a country than from only one week ago, as nearly three in four Americans now say their lives have been upended in some way by the novel coronavirus and President Donald Trump’s approval for his handling of the outbreak is on the rise.

    In the new poll, 55% of Americans approve of the president’s management of the crisis, compared to 43% who disapprove. Trump’s approval on this issue is up from last week, when the numbers were nearly reversed. Only 43% approved of Trump’s handling of the pandemic and 54% disapproved in last week’s poll.”
    https://abcnews.go.com/Politics/coronavirus-upends-nation-americans-lives-changed-pandemic-poll/story?id=69696172

    Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 15:33

  58. og en prognose der viser temperaturer godt oppe i tyverne og 14 – 17 grader om natten

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 15:34

  59. Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 15:33

    Fedt, fedt, fedt.

    USAs bedste præsident nogensinde is on the rise, GO GO GO 4️⃣5️⃣🇺🇸🇺🇸🇺🇸 forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 15:38

  60. Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 15:13

    Meget kan man beskylde Churchill for men kedelig det var han sku ikke

    https://www.quotes.net/quote/65600

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 15:40

  61. Kommentar by Gunnar Biering — 20. marts 2020 @ 14:55.

    “Nogle næsten komiske, som afholdenhed fra alkohol og tobak”!

    Jeg hverken ryger eller drikker, gør det mig til Hitler…eller Trump?

    “De mener begge, at de er klogere end deres generaler og fyrer alle, der siger dem imod.”

    Hvis jeg skulle lede et land med en administration, der var så gennemsyret af Obama støtter som tilfældet var, der aktivt og åbenlyst gjorde alt for at sabotere alt hvad jeg foretog mig, så kan du roligt regne med at se fyringer på en massiv skala. Alt andet ville have været ren idioti.

    “Og Trumps tøsefornærmelse under Grønlands-sagen minder om Hitlers under telegramkrisen.”

    Hør nu her, han havde i længere tid danset rundt med Theresa May på det tidspunkt, som konsekvent gjorde det modsatte af hvad han rådede hende til, og fik en meget kort karriere som Prime Minister af samme årsag.
    Så kommer besøget til Danmark op, og han briefes højst sandsynligt om det nyligt overståede valg af en socialistisk kvindelig statsminister.

    Jeg har ingen problemer med at forestille mig, at Grønlandstilbuddet var en prøveballon, sendt op for at se om han nu skulle over og forholde sig til endnu en snotdum Europæisk kvindelig leder, eller om hun var i besiddelse af humor, og var værd at bruge tid på.

    Og heldigvis er både den danske presse og Mette Frederiksen som venstreorienterede er flest, fuldstændigt blottet for humor, så han slap efterfølgende for turen, og kunne koncentrere sig om det han reelt blev valgt på – America First.

    Jeg fatter ikke rigtigt, at jeg gider sidde her og forsvare en mand jeg faktisk ikke bryder mig om, men den holdning blegner fuldstændigt, i forholdet til den afsky jeg generelt føler for karriere politikere.

    Om 4-5 år er Trump ude af billedet igen, men vi hænger sgu stadig på vores egne svinehunde, så ville det ikke snart være på sin plads, at vi koncentrerede os lidt om hvad vi stiller op med dem?

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 15:48

  62. Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 15:33
    Det er forventeligt
    som man også ser herhjemme så rykker man sammen og lægger politisk fnidder væk under kriser

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 15:51

  63. Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 15:33.

    Det er aldrig sket i nyere amerikansk historie, at en præsident der stiller op til genvalg ikke vinder, når bare deres økonomi boomer.
    Den ged ER uigenkaldeligt indfanget og barberet. Det er kun venstrefløjen, der i deres virkelighedsfornægtende afsind tror de kan ændre resultatet, hvis bare de råber højt nok.

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 15:56

  64. Jeg havde lagt en kommentar om fuglerede Mads. Men jeg tror den blev væk. Sådan går det på nettet 2020

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 16:02

  65. Det er aldrig sket i nyere amerikansk historie, at en præsident der stiller op til genvalg ikke vinder, når bare deres økonomi boomer.

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 15:56

    Ja, enhver mand har stiv pik og enhver kvinde er våd i fissen, når de logger ind på deres aktier i 401(k):

    The Dow’s gains under Trump have been wiped out by coronavirus

    “Trump had the wind at his back when he took office,” notes one finance professor. “Now he has a gale wind in his face.”

    https://fortune.com/2020/03/18/stock-market-under-trump-dow-lost-all-gains-coronavirus-2020, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 16:08

  66. Nå for Jelved,nu kan jeg se,at den dukkede op igen.

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 16:10

  67. @Kimski – #61
    Der er selvfølgelig delte meninger om Trump. Og i den her tråd handler det om, hvorvidt Trumps håndtering af corona endegyldigt og endelig vil få ham smidt på porten. Det har bl.a. også været temaet i Politiken og i andre medier:

    https://politiken.dk/debat/klummer/art7702104/Coronavirussen-vil-koste-Trump-jobbet

    Man bliver nødt til at finde på noget andet – tror jeg.

    Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 16:13

  68. Men notar, du bær vide,at kun guld og sølv er penge.

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 16:14

  69. bør

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 16:14

  70. – Denne type angreb vil også kunne finde sted i Danmark. Det mest sandsynlige højreekstremistiske terrorangreb i Danmark er et angreb, der udføres af en soloterrorist eller en lille gruppe, der befinder sig i periferien af eller uden for et højreekstremistisk miljø, siger Anders Henriksen, der er leder af Center for Terroranalyse.
    Øget fokus på højreekstremistisk propaganda
    PET oplyser, at de derfor har øget fokus på den spredning af højreekstremistisk propaganda og radikalisering, der foregår på virtuelle platforme og medier på internettet. Det skyldes, at deling af propagandamateriale fra højreekstremister ofte kan nå et stort publikum.

    HEJSA PÅ KLAUSDALSBROVEJ; HER ER EN LILLE HILSEN FRA URIAPOSTEN TIL JERES FREDAGSBAR: 🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿🖕🏿 forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 16:20

  71. Kommentar by BE — 20. marts 2020 @ 16:13.

    Beklager, men der er absolut INTET der foranlediger mig til at tro på noget som helst mainstream medierne skriver, deres generelle historie taget i betragtning over de sidste 10-20 år.
    Når de største af dem engang ikke længere alle sammen ejes af de samme 6 Globalister med en agenda, så måske, men ikke som tingene er i øjeblikket.

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 16:22

  72. Øh, er det ham der Henriksen fra Ølbylyng?

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 16:33

  73. Har jeg vundet???

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2020 @ 16:34

  74. Troll alert! Luk tråden.

    Kommentar by Bastardo — 20. marts 2020 @ 16:39

  75. # 50, Gonoré Biering

    Hitler var vegetar.

    Ifølge din “logik” er alle vegetarer således nazister…

    Kommentar by Revisoren — 20. marts 2020 @ 16:48

  76. På et pressemøde så sent som i går irettesætter Trump en journalist der stiller spørgsmål med at han sidder for tæt på de andre selvom man på klippet kan se at de rent faktisk er placeret som foreskrevet nemlig med en plads imellem sig og forskudt i forhold til rækker både foran og bagved samtidigt med at man bag ham ser at især Mike Pence og en anden person næsten gnubber sig op af hinanden.
    Priceless

    https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/03/19/trump-reporters-press-briefing-vpx.cnn

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 17:40

  77. test

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 18:15

  78. Ser i øjeblikket live pressemøde fra det hvide hus og journalisterne er placeret på samme måde som i går og gud hjælpe mig om ikke hele Trumps taskorce står som sild i en tønde.
    Hvad ind i helvede er det de ikke forstår ?
    Hvis de skal ha´befolkningen til at forstå alvoren i budskabet så er det nok en rigtig god ide at de selv overholder de retningslinier de stikker ud.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 18:25

  79. Hvordan bliver man professionel præsident? Mig bekendt findes der ikke en universitetsuddannelse til præsident.

    Enhver præsident må i sagens natur være amatør, uanset hvilket speciale han har. En økonom ved ikke nødvendigvis så meget om jura, en jurist ved ikke så meget om offentlige anlægsprojekter, en ingeniør ved ikke så meget om lægevidenskab. Uanset speciale skal præsidenten støtte sig til mange forskellige sagkyndige.

    Trump har stået i spidsen for adskillige store byggeprojekter, der jo indbefatter både teknik, økonomi, jura, personaleledelse og forretning. Han har mange års praktisk erfaring i problemløsning. Så med hensyn til uddannelsesbaggrund og erfaringsbaggrund må han siges at være særdeles kompetent til at lede et land.

    Skulle en advokat eller journalist være bedre egnet? Eller en statskundskabskandidat fra Københavns Universitet? Eller en bachelor i Afrikastudier som Mette Frederiksen? Her må det være tilladt at grine.

    Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 18:40

  80. Mads Fuglede ville være en død mand i Danmarks mest globalistiske parti Venstre, hvis han udtalte sig venligt om D. Trump, som jo er globalisternes fjende nr. 1.

    Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 18:43

  81. Hmmm og så overfuser han en journalist der stiller et helt legitimt spørgsmål.
    Jeg havde håbet at han ville begynde at udvise lidt format men er bange for at han er ved at gå fuldstændig op i limningen.
    Han kan åbenlyst ikke fordrage at skulle dele taletid med professionelle folk der i de efterhånden mange pressemøder jeg har set i en hel del tilfælde har korrigeret ham i forhold til ting han har udtalt lige forinden.
    For Amerikanernes skyld må man håbe at han tar´sig alvorligt sammen

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 18:49

  82. For os der kan huske Reagan æraen, er der pt. et deja vue til denne tid. Også da man dengang havde en konservativ Republikansk prædident, kappedes danske journalister om at skildre ham som Fanden selv. Det lykkedes overmåde godt, da danskerne er meget nemme at hjernevaske via Danmarks Radio og de venstreorienterede aviser. Han blev skildret som en ond mand der ville føre verden ud i atomkrig. Årtier senere betragtes han nu som en succesfuld præsident. Derimod behandledes de sovjettiske depoter som hyggelige og rare fredsengle af medierne.

    Han blev skildret som en ond mand der ville føre verden ud i atomkrig. Årtier senere betragtes han nu som en succesfuld præsident.

    Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 18:56

  83. > 77, Per Henrik Rasmussen: Det kan jo være at det er dig der ikke forstår noget. Det kunne jo tænkes at landets ledere af hensyn til landets ledelse alle er blevet testet for Corona virus.

    Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 19:00

  84. Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 19:00
    Det er irrelevant for hvis folk siger et og så gør det stik modsatte så kan de for den sags skyld være testet for hvad som helst.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 19:10

  85. Hvis folk siger et og så gør det stik modsatte så har de et troværdighedsproblem.
    Det kan der vel ikke være 2 meninger om eller skal vi ud i gradbøjninger ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 19:17

  86. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 18:49

    Det var Peter Alexander fra NBC NEWS, jeg skrev en lang smøre om det, men coronavirus må have taget den, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 19:31

  87. NBC News’ Peter Alexander, a White House correspondent and a weekend anchor of “TODAY,” then asked Trump whether his “positive spin” regarding the potential treatments was giving Americans false hope.

    “Is it possible that your impulse to put a positive spin on things may be giving Americans a false sense of hope?” Alexander asked.

    “No, I don’t think so,” Trump replied.

    “It may work, it may not work, Trump said. “I feel good about. That’s all it is, it’s a feeling.”

    Alexander responded by asking Trump to talk directly to Americans who are scared by the pandemic, which triggered the president to reply with an insult.

    Coronavirus outbreak sparks mental health concerns
    “What do you say to Americans who are scared though? I guess, nearly 200 dead, 14,000 who are sick, millions, as you witnessed, who are scared right now,” Alexander asked. “What do you say to Americans who are watching you right now who are scared?”

    “I say that you’re a terrible reporter,” Trump said. “That’s what I say. I think that’s a very nasty question.”

    “The American people are looking for answers and they’re looking for hope, and you’re doing sensationalism,” Trump said.

    “Let’s see if it works,” the president added about possible treatments. “It might and it might not. I happen to feel good about it, but who knows, I’ve been right a lot. Let’s see what happens,” he added.

    Trump returned to the topic of media coverage later in the news conference, using another question from another reporter to levy an additional attack on Alexander.

    Trump was asked if he felt “going off on Peter” was “appropriate when the country is going through something like this”

    “I do,” Trump replied.

    “I’ve dealt with Peter for a long time,” Trump said. “And I think Peter is not a good journalist.”

    Later in the briefing, Vice President Mike Pence responded to Alexander’s initial question, saying, “do not be afraid, be vigilant” and went on to explain that the risk of serious illness for most Americans is low, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 19:34

  88. Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 19:31
    Hvis du linker til noget så er det ikke unormalt at du ryger i moderations fælden

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 20. marts 2020 @ 19:34

  89. Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 18:56

    Du har så evigt ret: http://www.uriasposten.net/archives/77889, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 20. marts 2020 @ 20:13

  90. Kommentar by JC — 20. marts 2020 @ 18:56.

    Præcis det samme, og præcis den samme marxistiske presse i opposition.

    Kommentar by Kimski — 20. marts 2020 @ 20:20

  91. Hvordan ser det ud med temperaturerne i fx Australien, Brasilien, Mexico, Peru, filippinerne, Singapore osv.? https://www.nytimes.com/interactive/2020/world/coronavirus-maps.html

    Kommentar by anno — 20. marts 2020 @ 23:33

  92. Kommentar by anno — 20. marts 2020 @ 23:33
    Det er ikke så svært at finde ud af hvis du kan stave til google.
    Men i New Zealand hvor Mikkel Kesler i øjeblikket er i karantæne er de seneste tal jeg har set 39 og ingen dødsfald.Alle konstaterede smittede er indrejst fra risiko lande.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 00:08

  93. “Alle konstaterede smittede er indrejst fra risiko lande.” Lyder godt – så er problemet jo løst i de pågældende lande. PS prøv at tænke selv – i stedet for at google en mening..

    Kommentar by anno — 21. marts 2020 @ 00:17

  94. Kommentar by anno — 20. marts 2020 @ 23:33
    Hvis du kigger her:
    https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
    Kan du se at det er i et bælte fra Kina henover Europa og USA det er værst.
    Temperaturerne er i store dele af Iran faktisk ikke ret meget højere end i europa og i Milano Italien er prognoser for næste uge et sted mellem 6 – 12 grader (dag)

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 00:21

  95. Stop dig selv dit annolfabet jeg googler sku ikke en mening jeg googler fakta og kunne ikke drømme om at bruge en vejrudsigt Alex Jones skulle ha´ strikket sammen
    Klump

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 00:26

  96. Jeg er fandme glad for at Mette Frederiksen ikke forsøger at kloge sig på medicinsk forskning og sundhedsmæssige aspekter men overlader det til Søren Brostrøm som optræder yderst professionelt og ikke mindst troværdigt.

    Trump burde være dybt taknemmelig hvis han nogensinde kommer i nærheden af at få lov til at snuse til Brostrøms sokker.

    https://www.youtube.com/watch?v=Qw0T9RK0GrA

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 01:39

  97. Så lad os da lytte til sagkundskaben.

    D. 14 januar meldte WHO, at Corona ikke kan smitte mellem mennesker.
    https://twitter.com/WHO/status/1217043229427761152

    D. 22 januar meldte Sundhedsstyrelsen, at: “der er meget lille sandsynlighed for, at sygdommen kommer til Danmark, . . .
    https://www.sst.dk/da/Nyheder/2020/Ny-coronavirus-fra-Wuhan

    Alt det var selvfølgelig den gang, Trump var racist, for at begrænse indrejse fra Kina.

    Kommentar by MartinH — 21. marts 2020 @ 01:59

  98. Så lad os da lytte til sagkundskaben.

    D. 14 januar meldte WHO, at Corona ikke kan smitte mellem mennesker.

    D. 22 januar meldte Sundhedsstyrelsen, at: “der er meget lille sandsynlighed for, at sygdommen kommer til Danmark, . . .”

    Alt det var selvfølgelig den gang, Trump var racist, for at begrænse indrejse fra Kina.

    Kommentar by MartinH — 21. marts 2020 @ 02:00

  99. Ok – det var for meget forlangt. Du evner ikke selvstændig tænkning. Go’ nat Per Dum

    Kommentar by anno — 21. marts 2020 @ 02:26

  100. Kommentar by MartinH — 21. marts 2020 @ 02:00
    “D. 14 januar meldte WHO, at Corona ikke kan smitte mellem mennesker”
    Lyder besynderligt da det allerede på det tidspunkt var i fuldt flor i kina så kan du evt. bevise din påstand ?
    “D. 22 januar meldte Sundhedsstyrelsen, at: “der er meget lille sandsynlighed for, at sygdommen kommer til Danmark”
    Det er der ikke noget hokus pokus ved da de kun har erfaringer fra sars og mers udbrud der ikke nåede Danmark.
    Det at være spåmand er et utaknemmeligt job.
    Bare spørg meteologer
    Trumps indrejseforbud for Kinesere var ikke på grund af virus men et våben i hans handelskrig som han så behændigt vender til at han skulle ha´ udvist rettidigt omhu hvad er så langt fra sandheden man overhovedet kan komme.
    De Amerikanske sundhedsmyndigheder gjorde for over et år siden Trump opmærksom på at deres pandemiberedskab var stort set ikke eksisterende som han valgte at ignorere.
    Nu kan de så bare håbe på at deres enorme industrille kapasitet kan nå at indhente det forsømte

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 02:42

  101. Tja umiddelbart, så skulle jeg mene, at det er temmelig komisk hvorledes bl.a Mads Fuglede kritisere Trump for dennes “gerninger” kontra Covid19. Specielt når bl.a Mads Fuglede samtidigt roser Mette Frederiksen når Mette Frederiksen – dog uger eller dage senere – stort set ikke har gjort andet end at “abe” efter Trump.

    Kommentar by Erik Øhle — 21. marts 2020 @ 02:51

  102. Kommentar by Erik Øhle — 21. marts 2020 @ 02:51
    Hvad du umiddelbart mener er ikke valid viden da Trump hele tiden har indført tiltag som Europa har været mindst 2 døgn forud med

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 03:02

  103. “Nu kan de så bare håbe på at deres enorme industrille kapasitet kan nå at indhente det forsømte”

    Forstår ikke hvorfor der bekymres om dette. Burde man ikke være langt mere bekymret for hvad der på trods af industrielle kapicitet foregår i EU? For pt er der døde flere i Italien i dag end der er i Kina.

    Dertil så synes jeg det er temmelig søgt at “tørre” Trumps væren på forkant med situationen mht Covid19 for værende en del af en handelskrig. For reelt udstillede – “onde tunger” vil endda påstå at det var en bekræftigelse – han kun, at EU grundet unionen har fravalgt egne befolkninger.

    Kommentar by Erik Øhle — 21. marts 2020 @ 03:06

  104. Gider i ikke godt at i det mindste prøve på at efter bedste evne at sætte jer ind i stoffet inden i melder jer som håbefulde nobelprismodtagere og derud over prøve at tænke jer om inden skrivekløen overvælder jer

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 03:08

  105. “Hvad du umiddelbart mener er ikke valid viden da Trump hele tiden har indført tiltag som Europa har været mindst 2 døgn forud med

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen ”

    Nåda det er derfor du kalder rettidig omhu for “handelskrig”. For det fakta at USA lukkede for indrejsende fra Kina langt tid før EU. For her i EU havde vi jo “eksperter” som Søren Brostrøm. Der samtidigt som USA lukker for indrejsende fra Kina, proklamerede at Covid19 aldrig kom til Danmark og det derfor var risikofrit at undlade at lade ferierejsende komme hjem fra Norditalien uden nogen kontrol af nogen art. Så du omgår sandheden temmelig lemfældigt – en mani på venstrefløjen – når du postulere at Danmark lukkede for indrejsende fra Kina før USA. Så groft sagt Per Henrik Rasmussen – du er en løgnhals.

    Kommentar by Erik Øhle — 21. marts 2020 @ 03:20

  106. En ting er at læse en anden er at forstå.
    “når du postulere at Danmark lukkede for indrejsende fra Kina før USA. Så groft sagt Per Henrik Rasmussen – du er en løgnhals”
    Hvor fanden får du det vrøvl fra ?
    Har jeg påstået at Danmark lukkede for indrejsende fra Kina før USA ?
    Hvis du vil deltage i en debat så er det nok en god ide at du ikke opdigter ting som ikke er i nærheden af sandheden.
    Jesus fucking christ.
    Du skal ikke drikke mere af den natpotte da det absolut ikke forbedrer din evne til at tænke rationelt

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 03:38

  107. Hvis man kan tillade sig at anvende en smule humor så ender dødsstatikken i USA sikkert med break even da risikoen for masse skyderier er stærkt reduceret i det skydegale wild west

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. marts 2020 @ 04:50

  108. Åhhh nej, kommunisterne er tilbage på Uriasposten

    dem der elsker Søren Brostrøm og den kæmpemæssige løgnefabrik kaldet Kina

    Kommentar by k.m. — 21. marts 2020 @ 08:53

  109. Hvilken klemme har PHR på Kim Møller, siden han får lov at blive ved med at hærge her?

    Kommentar by Træt — 21. marts 2020 @ 09:04

  110. Mads Fuglede = Endnu en karrierepolitiker for Venstre. En person der taler journalisterne efter munden.

    Kommentar by Morten/Realisten — 21. marts 2020 @ 09:04

  111. @ Per Henrik Rasmussen
    Mit oprindelige indlæg – med links – røg i SPAM-filteret. Det er dog sluppet igennem nu. Men her er
    udmeldingen fra WHO:

    World Health Organization (WHO) @WHO· Jan 14

    Preliminary investigations conducted by the Chinese authorities have found no clear evidence of human-to-human transmission of the novel #coronavirus (2019-nCoV) identified in #Wuhan, #China

    Kommentar by MartinH — 21. marts 2020 @ 10:11

  112. # Træt

    Jeg mener at kunne huske, at hr. Møller og den mentalt udfordrede Per Henrik Rasmussen er forhenværende arbejdskollegaer.

    Min egen teori er, at hr. Møller desuden en en slags værge for PHR, og at hans forkvaklede skriblerier her på Uriasposten er et led i hans behandling…

    Kommentar by Revisoren — 21. marts 2020 @ 10:44

  113. ->Gunnar Biering 14:55. Donald Trump er en ledertype, jeg kender fra ehvervslivet. Der hvor det gælder om at få tingene gjort. Der hvor “rundbordspædadogik” er uanvendeligt, ja nærmest skadeligt. Hvis man er nazist fordi man har fremragende lederevner, så der der tusindvis af nazister i ledelsen af vore virksomheder. Personer a la Asger Aamund for at nævne et almindeligt kendt eksempel.
    I statens DR og TV2 mener jeg at have set dokumentarudsendelser – med den sædvanlige dommedags underlægningsmusik – hvor statens betalte pykologer analyserede sig frem til at så og så stor en del af danske erhvervsledere er psykopater.
    Jeg tager den slags propaganda med et gran salt (flere skæpper faktisk:-). Også når journalisterne kører deres infantile hetz mod den amerikanske præsident, fordi de ser alt igennem deres røde briller.
    Objektivt set er Donald Trump en eminent taler og kommunikator og han er valgt fordi han kan udføre det han har lovet sine vælgere.
    Donald Trumps evner som taler og kommunikator og hans evne til at få tingene gjort overgår alle andre politikeres med flere hundrede meter.
    Prøv at sammenligne ham med andre og du kan se at der er ingen sammenligning. Derfor hader de ham!:-)
    Og alle pamperne i ‘the deep state’ og dem på venstrefløjen, der lever af andres ulykke som arbejdsløse, frygter ham, fordi han vil ramme deres levebrød som pampere og de er skræmt, fordi han afskaffede arbejdsløsheden for sorte og latinoer og også for resten af amerikanerne. Og at han fik rekord meget gang i økonomien tilgiver de ham aldrig!:-)
    Men én gang pamper altid pamper! Så nu finder de andre måder at bevare deres pamperprivilegier på, mens de hele tiden forsøger på at få importeret flere sociale tabere fra de varme lande, der skal have kontanter i hånden lige fra det øjeblik, de har sagt “asyl” og derefter skal de have livslang kontanthjælp fra kommunen og anden socialhjælp lige til de dør og de skal pænt optæde som klienter, så der bliver flere fede jobs til dem på venstrefløjserne.

    Kommentar by A-mad — 21. marts 2020 @ 14:23

  114. Så nu finder de andre måder at bevare deres pamperprivilegier på, mens de hele tiden forsøger på at få importeret flere sociale tabere fra de varme lande, der skal have kontanter i hånden lige fra det øjeblik, de har sagt “asyl” og derefter skal de have livslang kontanthjælp fra kommunen og anden socialhjælp lige til de dør og de skal pænt optræde som klienter, så der bliver flere fede jobs til venstrefløjserne!:-)

    Kommentar by A-mad — 21. marts 2020 @ 14:33

  115. Kommentar by A-mad — 21. marts 2020 @ 14:23
    Jeg bliver altid lidt mistroisk, som jeg også tidligere har gjort dig opmærksom på ,når folk bruger alenlange bortforklaringer i et forum der ike ligefrem er overbefolket af phd kandidater.
    Kan du for helvede ikke spare lidt på længden af dine fristile som jeg ikke tror nogen gider læse til ende.
    Godt råd
    Gør det kort og præsist med mindre du får sexuelt tilfredsstillelse af længden

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. marts 2020 @ 02:10

  116. Per Henrik Rasmussen 02:10. Personligt synes jeg du (igen) fylder alt for meget på Uriasposten. En simpel optælling er næsten uoverkommelig, så den vil jeg spare dig for. Det virker som om du er en ‘troll’? Wiki: “En troll (på dansk også kaldet internettrold) er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, bl.a. i nyhedsgrupperne (også benævnt Usenet), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og “bide på krogen””

    Nu til din kritik af mine indlæg: OK, ikke alt kan forklares med one-liners. Der er flere elementer i en kritisk analyse end det. Alle kan springe det over de ikke orker. Selv springer jeg altid dine kommentarer over, fordi jeg synes de er helt ved siden af skiven. No offense:-)
    Jeg ved ikke om Uriasposten “ligefrem er overbefolket af phd kandidater”, men efter min mening er der mange, der kan forstå, at der er behov for grundigere analyser end dem, der er i TV-medierne.

    Medierne vil stadig ikke forstå, hvorfor det ikke var Hillary Clinton, der blev valgt som efterfølger for Barack Obama (der blev tildelt Nobels fredspris for 2009:-). Det lo vi meget af den vinter!:-)

    Kommentar by A-mad — 22. marts 2020 @ 09:01

  117. >A-mad, Kimski og andre:
    Jeg sætter ikke Trump i bås med Hitler – nærmest tværtimod – men det var altså denne posts udgangspunkt! Se Kim Møllers postering!

    Ang. Trumps præstationer: Han har vel kun sat gang i USAs økonomi ved delvist ufinansierede skattelettelser? Det svarer lidt til den 300 milliarders udgiftspakke, som vore politikere i enighed er ved at udarbejde. Men vores pakke er et svar på en pludselig katastrofe. Trumps tiltag virker mere som et element i hans 4 år lange genvalgs-kampagne.

    Jeg er som sagt enig med Trump i de fleste af hans politiske synspunkter og mål, men jeg kan ikke lide hans person og hans metoder, herunder hans ubeherskede tweets og angreb på alt og alle.

    Hans præstationer som erhvervsleder er heller ikke imponerende. Hans største succes er som reality-TV-stjerne, og det er på de evner, at han blev valgt. En god leder omgiver sig ikke med ja-sigere, han lytter til konstruktiv kritik – som fra Mattis, der jo fik nok og gik. Håber, Mattis snart fortæller omverdenen, hvordan han oplevede Trumps ledelse.

    Kommentar by Gunnar Biering — 22. marts 2020 @ 15:06

  118. Gunnar Biering 15:06. Jeg forstår dit synspunkt. Du sammenlignede ikke Trump med Hitler. Undskyld. Du skrev faktisk(14:55): “Selvfølgelig er Trump ikke nationalsocialist som Hitler, og især er han ikke en hensynsløs morder som Hitler – men der er dog ligheder. Nogle næsten komiske, som afholdenhed fra alkohol og tobak, andre vigtige: De mener begge, at de er klogere end deres generaler og fyrer alle, der siger dem imod.” Der andre der bruger sammenligningen. Jeg mener andre, der bruger sammenligningen, anvender usaglig hetz som drives frem af usaglige TV-medier og papiraviser også af vore aldominerende, elektroniske massemedier, TV2 og DR. Sidstnævnte er vi ovenikøbet tvunget til at betale med tvangslicens og snart skat. Lidt ligesom at være tvangsabonnent på dagbladet Politiken. Det hører efter mening ingen steder hjemme i et demokratisk samfund.

    Du skriver (15:06) at “Han har vel kun sat gang i USAs økonomi ved delvist ufinansierede skattelettelser?” Jeg er ikke økonom eller meget hjemme i økonomi, så det har jeg ikke nok indsigt til at tage stilling til. Så måske har du ret. Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde info om det online i de nærmeste dage.

    Kommentar by A-mad — 22. marts 2020 @ 17:39

RSS feed for comments on this post.