21. marts 2020

Imam revser Sundhedsstyrelsen: Corona-info ‘til persisk-sprogede danskere’ er ikke korrekt oversat

Muhammed Fatih Alev har beklædt en række tillidsposter i forskellige organisationer, herunder eksempelvis Foreningen af Studerende Muslimer, Islamisk-Kristent studiecenter og har desuden fungeret som imam for Dansk Islamisk Center på Hejrevej i København. PT. er han formand for Unionen af Europæiske Tyrkiske Demokrater (UETD), der reelt er en frontorganisation for Recef Erdogans AKP. En præsident der betragter mellemøstlig indvandring til Europa som ‘Islam’s last army’. Integrér jer ikke, lev som diaspora, spred bønnekaldet…

“Corona-instruktion til persisk-sprogede danskere, hvor bogstaverne ikke er sat sammen, så det er yderst vanskeligt at læse, hvad der står.

Pinligt at en statslig institution ikke har styr på noget så enkelt som at få en oversættelse af en livsvigtig besked ud til borgerne, på en måde, så de rent faktisk kan læse den.

Om igen Sundhedsstyrelsen. I kan altså gøre det bedre!” (Fatih Alev)

(Fatih Alev på Facebook, 16. marts 2020)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/108987/trackback

27 Comments »

  1. Såsom Mette Fredriksen sagde ved dag 1 hvor hun svarede på problemet at vi taler dansk i Danmark…..

    Kommentar by Moth — 21. marts 2020 @ 09:55

  2. Der er vist stadig omkring 240.000 uden NemId de kan ikke uden andre hjælper se e-post var det ikke rigmeligt de fik e-postindholdet at vide?
    På gruppens vegne…

    Kommentar by Peter Buch — 21. marts 2020 @ 09:56

  3. En arrogant skiderik ham Fatih. Han skulle have et spark i r….

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 21. marts 2020 @ 09:59

  4. # 2. Så sandt så sandt. Op i r…. med de der ikke kan (vil?) tale dansk, vore egne er vigtigere.

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 21. marts 2020 @ 10:03

  5. Jamen, det kan da også være et stort problem, når ens intelligenskvotient ikke er i stand til at håndtere to sprog samtidigt…

    Kommentar by Kimski — 21. marts 2020 @ 10:03

  6. For de rettroende er der ingen grund til at følge Sundhedsstyrelsens ulæselige anvisninger. Profeten (fred være med hans erigerede lem) foreskrev zam zam vand og kamelpis for alle sygdomme.Det helbreder simpelthen alt!

    Hvis dette skulle føles utilstrækkeligt kan indføring af en voksen mandspersons lem i en 9 årigs piges tissekone være…. æh, yderligere “stimulerende” for de rettroendes helbred. Dette gælder især for mandspersoner ved navn Muhammed.

    Wallah,jeg sværger. Denne Fatih må være et vantro svin!

    Kommentar by MKM — 21. marts 2020 @ 10:08

  7. Man kunne jo retfærdigvis vende den om og spørge, hvorfor dansk konsekvent er det sprog der vælges fra til fordel for persisk, når man nu har valgt at bo i Danmark.

    Kommentar by Kimski — 21. marts 2020 @ 10:09

  8. Måske de Iranere der nu engang bor her, kunne belemre sig til at lærer at læse, forstå og tale dansk! Det burde da være et absolut minimums krav for at bo her!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. marts 2020 @ 10:10

  9. allah will provide, eller noget.

    Der er ingen religiøse på et hospital, de sætter alle deres lid til en læge der har studeret medicin!

    Kommentar by Santor — 21. marts 2020 @ 10:18

  10. Endnu et eksempel på hvor vigtigt det er at udlændinge i Danmark lærer Dansk.

    Lad det nu blive et krav. hvis man ikke har lært Dansk efter 2 år i Danmark må man rejse hjem!

    Det er alt for farligt at have ANALfabet rendende rund i Danmark de fatter jo ingenting.

    Kommentar by Santor — 21. marts 2020 @ 10:34

  11. De skulle have ringet til Per Henrik Rasmussen.
    Han kan oversætte og de fejl sker ikke med hans lynende intelligens !!!

    Kommentar by k.m. — 21. marts 2020 @ 10:34

  12. Muhamedanere.
    Altid brok, brok, brok.

    Kommentar by Bastardo — 21. marts 2020 @ 10:50

  13. Hvilke funktioner blev Bydelsmødre og Opgangsambassadører oplært i, og på hvilke sprog?

    Kommentar by tavsen — 21. marts 2020 @ 11:09

  14. Det er netop problemet, en Somalisk kvinde bosiddende 19 år i Danmark med otte børn kan stadigvæk ikke forstå, læse eller skrive Dansk, det er tortur at beholde den lav intelligente samt hendes lige i Danmark, hun skal skyndsomt tilbage til der hvor hun kom fra, i øvrigt er det imamens opgave at belære analfabeterne om hverdagens hårdheder, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 21. marts 2020 @ 11:18

  15. Retardo-kommunisten Søren Brostrøm vil sikkert kaste ALLE sundhedsstyrelsens ressourcer efter perfekte oversættelser til somali, arabisk, urdu, persisk, tyrkisk, …

    Det skulle jo nødigt hedde sig at Sundhedsstyrelsen er “racistisk”…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 21. marts 2020 @ 11:35

  16. Muslimen er tøsefornærmet og forlanger at blive respekteret.

    Jeg tror ikke at de ansatte i Sundhedsstyrelsen nødvendigvis er ondskabsfulde mennesker. Og de har travlt lige for tiden.

    Kommentar by BE — 21. marts 2020 @ 11:43

  17. Hvorfor skulle det kun være danskere, der kan være danskere? Det er da en racistisk opfattelse!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. marts 2020 @ 11:45

  18. Er det det? Hvis du flytter til Kina og bliver kinesisk statsborger (gud for byde det) – så bliver du jo heller ikke kineser – vel Morten?

    Eller hvis du som hvid flytter til et afrikansk land – så bliver du vel heller ikke neger!!!

    Kommentar by Jørn Kjær — 21. marts 2020 @ 11:52

  19. Fatih Alev, hvad laver du i Danmark ?

    Kommentar by Ewing — 21. marts 2020 @ 12:09

  20. “Islamisk-kristen studiecenter” de har nok opskrifte på, hvordan islam for Snabelen ned i de naive skatteborgeres ressourcer.
    Stop alle mulige og umulige “integrations-projekter”. 98 % af dem er rent plat og snyd.

    Kommentar by Oppenhaimer fan — 21. marts 2020 @ 12:23

  21. Husker at Fatih Alev var en stærk modstander af, at den billedskønne islamist Sherin Khankan ville etablere en såkaldt kvinde-moské.

    KVINFO og de militante feminister var som sædvanlig tavse som graven…

    Kommentar by Revisoren — 21. marts 2020 @ 12:41

  22. ÅÅÅrrhhh….. igen er de stakkels muzziere ofre! jamen ALTSÅ…
    Tænk, at de kan holde ud, at være her, når de ikke kan det danske sprog.
    OG Fatih, din sleske modbydelige nasserøv, tag dog horden af dine sammensvorne, luddovne & retarderede skabninger og rejs mens I kan, frivilligt! (var det din stafet der skulle nakke Paludan?)

    SIAD. Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Direkte Demokrati NU! Luk DDR!
    P.

    Kommentar by Piotr — 21. marts 2020 @ 13:55

  23. Imamen Muhammed Fatih Alev viser, at netop denne indvandrergruppe ikke har nogen berettigelse i Danmark, da de forlanger det modsatte af integration og aktive bestræbelser på, at kunne begå sig i det land, de selv har udvalgt som destination for deres livsopfyldelse over for den pædofile, voldsprofet Muhammed.

    Forbyd islam i Danmark!
    Jeg skal gerne bidrage til transporten af ud af landet for iSlammets tilbedere!

    Ps. hvor mange mon der kan være i en åben gyllevogn?

    Kommentar by M.S. Carstens — 21. marts 2020 @ 17:46

  24. Mærkelig nok er det folk med islamistisk kultur og ideologi i bagagen, der ikke til-lærer sig det danske sprog. Endskønt de frivilligt er rejst her til og har fået alle muligheder serveret med sølvskeer. Årsagen må være mindst en af to muligheder*:
    1. Deres IQ er, pga. indavl, så lav, mange må betegnes som retarderet.
    2. Islams påbud om at rejse ud og islamisere de civiliserede, vestlige befolkninger.

    De er alle som en kommet ind i Danmark under falske forudsætninger og burde alle som en udsendes af landet, med samt deres yngel udi flere generationer.

    * tillige med den politiske garanti for fri forsørgelse.

    Kommentar by M.S. Carstens — 21. marts 2020 @ 17:52

  25. I er ikke Iran, så Imanen kan da bare fise hjem.

    Kommentar by Charles — 22. marts 2020 @ 00:18

  26. Pinligt at en stat må skal oversætte til 25 sprog inclusiv jysk.

    Kommentar by Anonym — 22. marts 2020 @ 06:59

  27. Der findes IKKE persisksprogede danskere!

    Til et Folk de alle hører,
    Som sig regne selv dertil,
    Har for Modersmaalet Øre,!!!
    Har for Fædrelandet Ild;
    Resten selv som Dragedukker
    Sig fra Folket udelukker,
    Lyse selv sig ud af Æt
    Nægte selv sig Indfødsret!
    Hvis ikke ens mors første sprog er dansk er man IKKE dansker.

    Kommentar by Danskeren — 22. marts 2020 @ 14:05

RSS feed for comments on this post.