26. marts 2020

RUC-afhandling: Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard, ‘Det Nationalkonservative Felt’ (2013)

Hvis nogen skulle være interesseret i at vide, hvad en verdensredder fra RUC mener om nationalkonservatisme og den danske bloggosfære, så er der en 2013-afhandling på 169 sider online. Uriasposten er en af fem blogs som analyseres, men som som mine børn plejer at sige: ‘Jeg kan ikke den dag.’

“Identifikationen som modstandskæmpere, krigere og oprørere er altså gennemgående i det nationalkonservative felt. Dette afspejles også i måden hvorpå blogindehaveren Kim Møller positionerer sig i Uriasposten. Titlen på bloggen sætter bloggen i forbindelse med hetitten Urias fra den kristne bibel. Her beskrives historien om Urias, som at være om Urias der får til opgave at bevogte Rabba i Ammonitternes land fra en udsat post. Denne opgave fik han af Kong David som elskede Urias’ kone og ville have hende for sig selv, det var derfor intentionelt livsfarligt for Urias. Opgaven endte med at koste Urias sit liv. …

Samlet kan positioneringen i Uriasposten ses som en måde, hvorpå Møller positionerer sig som en kristen dansk martyr, der ofrer sig for den danske sag. Samtidig bruges den til at positionere ham som den retfærdige i opposition med det korrupte system. Positioneringerne som forkæmpere kan samtidig ses som en måde hvorpå de nationalkonservative aktører ofrer sig for den danske kultur, samtidig med at der findes en modstilling af den danske kristen kultur og den muslimske tro.” (s. 62f)

(Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard, Det Nationalkonservative Felt, RUC, 2013)

Oploadet Kl. 02:56 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109084/trackback

35 Comments »

  1. Jeg vidste ikke, du var så kristen. Måske du kan få lidt “Intercultural Consulting By S. K. v/Stine Bøgelund Elbinger” og blive lidt mere muslimsk

    Kommentar by snaphanen — 26. marts 2020 @ 04:38

  2. ‘Jeg kan ikke den dag.’

    Odins dag eller Thors dag vil også være helt fint, hvordan ser det ud med det?

    Kommentar by Kimski — 26. marts 2020 @ 05:13

  3. Så fucking træt af de latterlige humanist og deres ubrugelige lort.

    Kommentar by Veritas — 26. marts 2020 @ 06:00

  4. Sådan en gang fortænkt ævl! Hvorfor i alverden er hun ikke blevet rektor på RUC endnu?

    Kommentar by pseudonym — 26. marts 2020 @ 06:22

  5. Jeg downloadede afhandlingen, og kæmpede mig igennem Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaards eventyr om det “Det Nationalkonservative Felt”.
    Jeg havde samlet nogle punkter i afhandlingen som burde have en bemærkning, men har slettet mine bemærkninger igen, og vil nøjes med at citere Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaards sidste ord i fortællingen, hvor hun på side 169 slutter med:

    “Det vil derfor være interessant at forske videre inden for det nationale felt i Vesten, omhandlende kulturmøder og nationale grupperinger.”

    Til dette vil jeg nøjes med at sige til Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard:
    Nej, spild ikke din tid på mere af samme slags.
    Det vil være fortsat være helt uinteressant hvad du har skrevet, eller skriver efter denne “afhandling”, som blot er et konstrueret resultat af et ligegyldigt og ubrugeligt undervisningsforløb på RUC.
    Hvis du vil lære noget om emnet, så få dig et rigtigt job ude i samfundet, for så vil du få en lidt mere nuanceret opfattelse af den virkelighed som du forsøger at kloge dig på.

    Kommentar by Henning Jensen — 26. marts 2020 @ 06:33

  6. VI VIL SIMPELTHEN IKKE BETALE ANDRES POLITISKE AGITEREN !!!!!!

    Kommentar by h.nielsen — 26. marts 2020 @ 07:04

  7. … samtidig med at der findes en modstilling af den danske kristen kultur og den muslimske tro.

    Grotesk tanke! Hvilken syg hjerne kunne få den vanvittige ide, at der er et modsætningsforhold mellem kristne og muhammedanere?

    Søg hjælp, Kim!

    Kommentar by Felix Krull — 26. marts 2020 @ 07:11

  8. Alle de såkaldt “woke” studentikose personager er utopiske venstre-ekstremister.
    De er intersektionelle identitetspolitiske feminister hvilket ikke er rigtigt feminisme men SJW. De er kultur-marxsister, multikulturalister og globalister. De stemmer på enhedslisten og går ind for no borders – no nations – stop deportations. De er næsten alle kandiderende indenfor sociologien eller andre former for humaniora. De er rethaveriske og de føler det er deres ret og pligt fra elfenbenstårnet at fordømme og udskamme anstændige borgerlige som de hverken kan (pga. lav intelligens) eller ønsker (af politiske årsager) at forstå.

    Ved I hvad kære “Woke” personager. Ingen udenfor universitetets-miljøet er interesseret i at høre på hvad I har at sige!

    Forøvrigt “woke” det er en rød terminologi som af 68′ generationen jeres røde forbilleder blev kaldt høj politisk bevidsthed.

    Kommentar by Zenobia — 26. marts 2020 @ 07:30

  9. Heldigvis tror jeg de fleste opfatter dig, Kim, ikke som en kristen martyr, men som en bundsolid iagttager af samfundet og udstyret med noget så sjældent i vore dage som ægte, sund fornuft.
    Og tak for det, det er altid en lise at læse dine kommentarer.

    Kommentar by ino — 26. marts 2020 @ 07:33

  10. Stine Kjærgaards er bare endnu en uduelig og ubrugelig samfundsnasser.
    Hun vil ALDRIG være i stand til at procucere en vare eller levere en ydelse ( måske undtagen ved prostitution ) som andre mennesker FRIVILLIGT vil betale for.
    Hun er en af den slags, der lever af at sende ridefogeden ud med pisken og tvinge skaffedyrene til at forsørge hende.

    Kommentar by Danskeren — 26. marts 2020 @ 07:44

  11. Den røde ideologi er så forskruet, forældet og ude af trit med virkeligheden, at den nu om dage fortrinsvis tiltrækker personer med vidtgående psykiske handicaps. Man skal nok lægge mærke til hvem der har vejledt hende. Det er måske de to der har formuleret de fleste af de 169 siders marxistiske, infantile og halvt sindssyge betragtninger.

    Kommentar by Bent A — 26. marts 2020 @ 08:01

  12. Tænk at det kan godkendes. Beskæmmende.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. marts 2020 @ 08:20

  13. Som studerende var jeg medlem af Socialdemokratiets 10. kreds på Østerbro i Kbh , så “nationalkonservativ”-slipset strammer lidt om halsen. Måske vænner jeg mig til det? Der er jo (åbenbart) brug for stempler?

    RUC er jo en stempel fabrik. Her fabrikeres de nye stemler til nye emner. De arbejder på posthumanistisk/postmarxistisk speed02. Et designer drug af den geniale Alexander Shulgin. De er troldmandens (Karl Marxs?) lærlinge.

    Kiggede i Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard, Det Nationalkonservative Felt, RUC, 2013. Der er mange gode iagttagelser og jeg faldt over nogle perler. Bl.a denne, som jeg synes er meget præcis:

    “Ud fra et konservativt synspunkt opfattes samfundet, staten og fællesskabet som familiens og det tætte samfunds naturlige forlængelse. I denne forbindelse opfattes statsmagten som havende visse konstante grundlæggende pligter: at sikre samfundet mod ydre fjender og opretholde ro og orden, samt at sikre alle borgere forsvarlige
    livsvilkår. De nationalkonservative aktører mener dog ikke, at staten opfylder disse pligter i dagens Danmark.”

    Kommentar by A-mad — 26. marts 2020 @ 08:22

  14. til Nr. 5 H. Nielsen
    Lige min første tanke.
    Det er så trist at vi selv betaler for de køller de slår os med.

    Kommentar by John — 26. marts 2020 @ 08:23

  15. Vi er kun få skridt fra et sindssygt diktatur. Agenda 2030
    Læg mærke til alt hvad regeringen rører ved, er skæringsdatoen 2030, det er ikke tilfældig.
    Jeg har ikke link klar her, men find selv optaglesen fra Davos-konference. Her taler Erna Solberg, det er fandme uhyggelig.
    Agenda 2030 bliver endnu mere grusom end den russiske revolution.

    https://www.weforum.org/agenda/2019/10/what-happens-if-we-beat-climate-change/?fbclid=IwAR12h_bjRMa_VFvec-wjpYBTLPDcysA5rl8NAcabuYlG-_KHmQY6CjoAl2w
    At home, all of your household appliances have been turned into service contracts. If your dishwasher is about to break down, it is no longer your problem. The service provider already knows about the problem and has sent someone to fix it. When the machine no longer works, the provider picks up the old machine and installs a new one.

    Best of all, because citizens have stopped buying so much stuff, they have more money to spend on other things. This new disposable income is spent on services: cleaning, gardening, help with laundry, healthy and easy meals to cook, entertainment, experiences and fabulous new restaurants. All of these things give the average modern person more options and more free time to spend with their friends and families, working out, learning new skills, playing sports or making art – you name it and there’s more time to do it.

    Kommentar by k.m. — 26. marts 2020 @ 08:52

  16. Utroligt hvis den bliver godkendt at Samuelsbøgerne er “den kristne bibel”. Utroligt at Lektor Jacob Egholm Feldt har godkendt dette, troede han var klogere….måske har han fået manipulerings professor-titlen MSO!! Detailanalysen er jo bleven forbudt…..

    Kommentar by Moth — 26. marts 2020 @ 09:07

  17. Rigtig flot at Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard, trods alt, er kommet så langt at hun læser Uriasposten – Hold ud Stine fortsæt læsningen der er lys forude!

    Kommentar by T. Flodur — 26. marts 2020 @ 09:58

  18. […] Coronakrisen har angiveligt ikke dæmpet libidoen hos de varmblodede spaniolere.*Læs om Danmarks største corona-bordel her Se også RUC-afhandling: Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard, ‘Det Nationalkonservative Felt’ (2013) […]

    Pingback by Spansk alfons arresteret: Bordel skiftede navn til ‘apotek’ for at holde åbent – Free Speech Blog — 26. marts 2020 @ 10:40

  19. Kommentar by Morten – – – — 26. marts 2020 @ 08:20.

    Tricket er at finde nogen, med en tilsvarende marxistisk, infantil og halvt sindssyg holdning, der kan blåstemple materialet, før det sendes videre til, på området, inkompetente politikere, der så udformer love baseret på vanviddet.

    Kommentar by Kimski — 26. marts 2020 @ 10:42

  20. Jeg er meget overrasket over, at titlen ikke er “Det nynazistiske fascistfelt”, samt at Kim Møller ikke tituleres som der führer.

    Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaard: DUMPET

    Med venlig hilsen
    RUC

    Kommentar by Fascist — 26. marts 2020 @ 10:48

  21. Stine er sikret en pseudoarbejdsplads i en NGO eller DR, med ret til
    livslang forsørgelse.

    Kommentar by Anonym — 26. marts 2020 @ 10:51

  22. Er de to marxister Stine Bøgelund og Per Henrik Rasmussen kærester?

    Kommentar by Revisoren — 26. marts 2020 @ 12:06

  23. Samlet kan positioneringen i Uriasposten ses som en måde, hvorpå Møller positionerer sig som en kristen dansk martyr, der ofrer sig for den danske sag.

    HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa!

    Og den slags “dybsindigheder” går nogle af vores skattekroner til, men i det mindste er der en vis ufrivillig komisk underholdningsværdi.

    @Kim Møller – ser du dig, som en kristen martyr?

    Kommentar by T. H. — 26. marts 2020 @ 12:39

  24. Uha, nu er “truslen fra højreekstremisterne” ikke bare nazi-fascistisk, den er også kristen. Jeg orker ikke at læse tøsebarnets ævl, men jeg formoder at der også er noget med white supremacy og sortklædte dødspatruljer i ordflommen (?)

    Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 14:04

  25. Hun er åbenbart også involveret i Dansk Flygtningehjælp:

    https://minindsamling.flygtning.dk/landsindsamling/3-801

    Sjovt nok, så står der noget med at hjælpe i Syrien. Det forvirrer mig lidt, for er det ikke meningen, at de skal komme herop og lære os dumme hvide ikke-muslimer at være bedre mennesker?

    Nogle skal komme hertil, for ellers kan hun jo ikke tjene penge på, at undervise dem i “kartoffeldansk”:

    https://calendly.com/Kartoffeldansk

    Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 14:11

  26. Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 14:11.

    Det kan ikke være noget hun tjener specielt godt på: Hvor svært kan det være, at lære at sige ‘asul’ og ‘bistanskuntur’?

    Kommentar by Kimski — 26. marts 2020 @ 15:30

  27. De skal da også lære “jaj knæbber daj” og “ludder” og “hrar du en pråplem”

    Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 16:23

  28. Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 16:23.

    Du glemte, ‘ær du dom ell wa?’, (den har jeg altid syntes var vildt morsom, omstændighederne taget i betragtning), but…I stand corrected.

    Kommentar by Kimski — 26. marts 2020 @ 16:41

  29. I guder for en omgang hjernedødt ævl! – mon ikke konklusionen i dette stærkt tendentiøse pseudovidenskabelige projekt allerede var skrevet på forhånd? 🙄

    Og så er der ghm. stadig nogle, der går og tror at RUC er et universitet – “Beskyttet Værksted og Beskæftigelsescenter for Virkelighedsfjerne, Venstreflippede og “Bedrevidende” Selvgode Storbytosser og Gloriepudsende Verdensfrelsere” ville nok være mere præcist 😂

    Kommentar by Bjovulf — 26. marts 2020 @ 17:17

  30. Ja T. H. 12:39. Der åbenbart optræk til en snarlig borgerkrig i Danmark, hvis man følger Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaards tankegang. De røde mod de blå. De røde vil have øget indvandring fra de varme lande gerne muslimer. De blå vil have standset den demografiske befolkningsudskiftning, som masseindvandringen medfører. De blå vil bevare et Danmark baseret på danske værdier. De røde vil afskaffe danske værdier med fremmede værdier især islam. (Sjovt nok er det den samme konflikt, der er i USA, her er farvekoderne bare omvendt: de røde (republikanernes partifarve) vil bevare de amerikanske værdier, mens de blå (demokraternes partifarve) vil afskaffe de amerikanske værdier. Derfor hader Dagmars Radio den amerikanske præsident Donald Trump, for di han kommer fra det røde parti:-)

    Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaards RUC-speciale anmeldes som hun selv gør med Uriasposten: “Samlet kan positioneringen i Stine Bøgelund Elbinger Kjærgaards RUC-speciale ses som en måde, hvorpå Elbing Kjærgaard positionerer sig som en rød international kriger , der ofrer sig for den kommunistiske internationale”.

    Bliver de aldrig klogere lige meget, hvor mange kommunistiske kz-lejre og massegrave, der bliver afsløret?

    Kommentar by A-mad — 26. marts 2020 @ 18:08

  31. Det danske samfund, anno 2020, hviler stadig solidt på de verdslige værdier fra oplysningstiden. Demokrati med dertil hørende frihedsværdier, ytringsfrihed, lighed mellem kønnene, og ikke mindst frihed til at være fri for overtro, også kaldet religion, som f. eks de stygge abrahamitiske ørken-trosretninger, jødedom, muhammedanisme og kristendom. Desværre har det verdslige demokrati endnu ikke helt vundet indpas i Danmark, i og med, at ikke overtroiske borgere stadig er forpligtet til, over statsskatten, at bidrage til sandnegernes overtro, i form af løn til statsansatte stand-up-comedians klovne, såkaldte folkekirke-præster, og endvidere via skattefradragsrettigheder, til obskure ørkentrosreligioner som Islam.

    Kommentar by Den sendrægtige — 26. marts 2020 @ 19:02

  32. Så Kim Møller er altså en slags kristen martyr ligesom Urias … der levede 1000 år før Jesus blev født. Fint nok, Stine-tøs.

    Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 19:36

  33. Den sendrægtige

    Jeg anslår uden aktuelt belæg, at folkekirkemedlemmerne betaler omkring 85% af udgifterne. De sidste 15%, står alle skattebetalere, dvs også nogle folkekirkemedlemmer, formoder jeg, for.
    https://www.folkekirken.dk/om-folkekirken/oekonomi

    Kommentar by Peter Buch — 26. marts 2020 @ 22:16

  34. Men alle de foreningstilskud som muslimerne får (vel sagtens også til deres koran-kaserner) bliver betalt af alle skatteyderne. Vi kan, hver især, vælge kirkeskatten fra, men ikke tilskuddene til invasionshæren.

    Kommentar by Hr. Snusk — 26. marts 2020 @ 23:07

  35. Spildprodukt fra et spildprodukt-

    Kommentar by Hul igennem? — 27. marts 2020 @ 03:17

RSS feed for comments on this post.