9. april 2020

Venstre-MF: DF sidder fast i 30’erne: “… tilstrømningen af udenlandsk arbejdskraft er helt afgørende”

Mette Frederiksen-regeringen bliver dyr for den arbejdende dansker, men i sidste ende gør det ikke videre forskel. 90’er-agtigt læserbrev af Venstres Kim Valentin i Hvidovre Avis – Han sidder fast i 30’erne!.

“Kennet Kristensen Berth fra Dansk Folkeparti skyder mig i skoene… Selv om det er spændende med et indblik i Kennet Kristensen Berths fantasifulde tanker, må billedet naturligvis stå for hans egen regning. Jeg er helt klar over, at symboler har en stor plads i maven på nogen politikere, men jeg er ikke en af dem. Jeg kunne ikke drømme om at graduere mennesker, efter hvor meget de tilbeder Dannebrog, som det vist er tilfældet med Kennet Kristensen Berth og hans ligesindede.

… jeg nægter at synke ned til et niveau, hvor jeg ikke kan se skoven for bare træer. For virkeligheden er jo, at langt de fleste mennesker med udenlandsk baggrund indgår helt ukompliceret i startopstillingen i Danmark hver dag. Det glæder mig.

Jeg ved ikke, om Kennet Kristensen Berth har gjort sig den ulejlighed at undersøge forudsætningerne for det økonomiske opsving i Danmark over de seneste år. Hvis det ikke tilfældet, kan jeg fortælle, at tilstrømningen af udenlandsk arbejdskraft er helt afgørende for, at vores erhvervsliv har haft adgang til den nødvendige arbejdskraft. Men jeg skal måske forstå det sådan, at Kennet Kristensen Berth hellere ville undvære opsvinget, fordi udenlandsk arbejdskraft – formentlig uden dannebrogsflag i maven – bidrog til Danmarks velstand?”

(Venstres Kim Valentin i Hvidovre Avis, 7. april 2020, s. 4)

Oploadet Kl. 19:19 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109356/trackback

35 Comments »

  1. Jo jo,Venstre ved du hvor du har.

    Kommentar by Nielsen — 9. april 2020 @ 19:26

  2. Er Hvidovre avis ikke organ for Ahmedinejad moskeen og de lokale imamer? Jeg kan næppe forestille mig Hvidovre Kirke har nogen spalteplads. Skriver fodvaskende Pave et eller andet lederen?

    Kommentar by Nielsen — 9. april 2020 @ 19:31

  3. Alle ved jo, at det er muhamedanerne, der holder Danmark i gang.
    Der er næsten ikke nogen muhamedanere, der modtager offentlige ydelser.
    Især blandt de kvindelige muhamedanere er antallet på det private arbejdsmarked højt.

    Og så fremtidssikrer muhamedanerne samtidigt Danmark, med deres reproduktion.

    Man tror det er løgn, at vi har lov til at være så heldige.

    Kommentar by Bastardo — 9. april 2020 @ 19:34

  4. “Jeg kunne ikke drømme om at graduere mennesker, efter hvor meget de tilbeder Dannebrog”

    Mon Kim Valentin heller ikke vil graduere mennesker, efter hvor meget de ønsker at skære halsen over på den vantro Kim Valentin?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 9. april 2020 @ 19:42

  5. Ja, skidt være med at der er masser af danskere, der hver eneste dag betaler en pris i blod for opsvinget, så længe den pris ikke skal betales af Kim Valentin og hans nærmeste.

    Resten af os kan så forsøge at finde en stakket trøst i det faktum, at det kun er et spørgsmål om tid før det sker, og at det skal være ham vel undt.

    Kommentar by Kimski — 9. april 2020 @ 19:43

  6. Alle danskere forstår Covid og tager deres forholdsregler, undtagen:

    https://www.bt.dk/samfund/muslimer-staar-taetpakket-til-begravelse-her-er-forklaringen

    Kommentar by Gert — 9. april 2020 @ 19:53

  7. Kim Valentin er en fucking globalist af værste skuffe… tilhørende det rovkapitale segment der er dem der i virkeligheden driver denne så skadelige udvikling. Må svinet dø af korana virus…

    Kommentar by Jamensågådogvæk — 9. april 2020 @ 20:12

  8. Gætter på at Kim Valentin er en kapitalistkommunist. Han hyler som de ulve han er i blandt i Venstre. Han har da ret i at det er dejligt med arbejdskraft, men hvad har det med den muslimske invasion at gøre? De fleste af evighedsturisterne er jo kun en tung byrde for skatteyderne og mange andre danskere. Og så glemmer Valentin at den dag berigerne mener at de er mange nok, nøjes de ikke med lidt vold her og der. Den dag bryder helvede løs, og vi får franske, libanesiske, græske og svenske tilstande.

    Kommentar by Bent A — 9. april 2020 @ 20:32

  9. Nu skal man nok ikke tillægge venstrepolitikere den allerstørste klogskab.
    På partiets Venstres webside fortæller Kim Valentin at han har Margaret Thatcher som forbillede, men mon ikke hun vender sig i graven hver gang Valentin åbner munden.
    Selv den tidligere Venstre-statsminister råber op en gang imellem; han har endnu ikke opdaget at han ikke længere er statsminister.

    Kommentar by Henning Jensen — 9. april 2020 @ 21:07

  10. I muslimernes egen selvforståelse, var det de få tusinde fremmedarbejdere der kom til Danmark i 60-erne, der skabte det danske velfærdssamfund. Så synes de jo nok at de og deres efterkommere idag har lov til at nyde frugterne af deres indsats dengang.

    Kommentar by JC — 9. april 2020 @ 22:21

  11. Kim Valentin er ualmindelig dårlig til økonomi. Indvandring af lavt uddannet arbejdskraft (som udgør langt de fleste af indvandrerne) koster flere ressourcer end den bidrager med. Det er ikke nationalproduktet i sig selv der betyder noget for velstanden. Det er nationalproduktet pr. indbygger (herunder medregnet indvandrerne).

    Jeg foretrækker det gamle Venstre, som bestod af snusfornuftige bønder med sans for økonomi. Ikke det nuværende bestående af flyvske storbytosser, der ikke er til at skelne fra de Radikale cafe lattedrikkere.

    Kommentar by JC — 9. april 2020 @ 22:33

  12. Venstre er, som alle de nu genvalgte partier, genneminficeret af RV!

    Som jeg skrev andet sted på nettet, så syntes jeg at mangle et vers i Koranen:
    f.eks efter:

    76.4 Til de vantro har vi beredt lænker og kæder og flammende
    ild.

    I det glemte vers skulle der stå:
    “Tag Allahs nyttige idioter først!,”
    – for de var nyttige for egen vindings skyld.

    Kommentar by M.S. Carstens — 9. april 2020 @ 22:48

  13. Venstres Kim Valentin mangler kulturberigelse.
    Han elsker atomforskere og læger fra syd.
    De er nok af samme kaliber som fedtsugeren EGE.

    Kommentar by Charles — 9. april 2020 @ 22:53

  14. Udenlandsk arbejdskraft har intet med muslimsk besættelse af Danmark at gøre.
    Hvorfor blander “prins valiant” æber og pærer?

    I øvrigt er der snart nyheder uden filter:
    https://www.youtube.com/watch?v=uS17l2WwwS4&feature=youtu.be
    Eller:
    whitehouse.gov/live

    Kommentar by Iznogut — 9. april 2020 @ 23:21

  15. Manden er uvidende opsvinget har corvid-19 gjort til en økonomisk depression som det kommer til at tage 5-8 år at komme ud af igen.
    Snart kommer mangel på udenlandsk arbejdskraft til at være et non issue fordi der kommer til at være nok ledige danske hænder.

    Og når Kim Valentin i rubrikken siger “Han sidder fast i 30’erne”. Antyder han så at Kennet Kristensen Berth er nasist?

    Kommentar by Zenobia — 9. april 2020 @ 23:35

  16. Kære Kim V! hvis du virkelig er bekymret for tilstrækkelig arbejdskraft I DK, har jeg et super-forslag:
    Sæt skatter&afgifter ned!

    Så regulerer arbejdsmarkedet sig selv. Idag kan det ikke betale at gå på arbejde!

    Få 3-4 unger, bliv skilt, få en diagnose og lidt gæld oveni.
    Så er der fuldforsørgelse resten af livet.

    Venstre = Socialkrametiet v0.2.(Stem dog for helvedet på noget andet næste gang).
    Venstre ved du hvor du har, ja-mon ikke, til venstre for midten!

    SIAD. Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Støt TR! Direkte Demokrati NU! Luk DDR! P.

    ps: hvad skete der for KiM Valentin? for 10 år siden, superdygtig økonom&rådgiver v/Finanshuset i Fredensborg. Blev skatter&afgifter for meget? også var det meget lettere at gå ind i politik.
    Der får man nemlig betalt uanset om man er der eller ej, producere noget, eller hvad.
    Åh-jo, Kim driver Finanshuset ved siden af uden løn, kendt venstre-trick!

    Kommentar by Piotr — 9. april 2020 @ 23:47

  17. Det er ikke sådan en Valentins dag man ønsker! Stemmer ikke Venstre mere

    Kommentar by H. Nielsen — 10. april 2020 @ 00:38

  18. Nye Borgerlige er vel enige med Prinsen. Import af billig udenlandsk arbejdskraft er vejen frem..

    Kommentar by anno — 10. april 2020 @ 03:57

  19. At Venstre finder det helt i orden at ruinere, ødelægge og afskaffe Danmark, fremgår med al ønskelig tydelighed af Lars Løkkes underskrivelse af Merkels Marokko-traktat, der forpligter os til at modtage mange, mange, mange flere evighedsturister. Noget som K, DF, R, S, EL, SF og AL også var helt med på. Men vælgerne sover så tungt at valget 2019 alligevel ikke ændrede kursen mod undergang.

    Kommentar by Bent A — 10. april 2020 @ 06:57

  20. Her er så noget af den af Kim Valentin efterspurgte udenlandske arbejdskraft :
    “En 17-årig mand blev tirsdag aften overfaldet af seks til syv mænd i Egebæksvang Skov i Snekkersten. …

    Den forudrettede er fra lokalområdet, men politiet har for nuværende ikke nogen oplysninger om gerningsmændene, udover at de er af udenlandsk udseende og mellem 15-20 år.

    Kommentar by Danskeren — 10. april 2020 @ 06:57

  21. Ja. Rumænere,Polakere, Bulgarer…sgu ikke muhammedanere. Det selvfrelste Venstre er ikke nået videre mentalt. Især lars Løkke og Britta Schall Holberg , Uffe Ellemann har alle været en Møllesten om halsen for Danmark. Hjertelig tak til DF for dets historiske indsats.Støt SIAD. Fortsat god Påske. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 10. april 2020 @ 08:08

  22. Muhamedanerne vil da skide på danske regler.

    Over 100 muselmænd samledes på perkernes affaldsplads i Brøndby for at kompostere det 31-årige muslimske drabsoffer fra Køge. I øvrigt knivdræbt af det møgbeskidte, arabiske perkersvin Mohamad Youssef Khalil på 21 år, der meldte sig selv dagens efter han stak kniven gentagne gange i muslimen, og han er nu varetægtsfængslet sigtet for manddrab.

    Men politiet var der ikke for at håndhæve forsamlingsforbuddet, fortæller politiinspektør Mogens Lauridsen fra Københavns Vestegns Politi.

    Vedkommende der skulle begraves var nemlig den 31-årige mand, der tirsdag blev dræbt med kniv uden for sin bopæl i Ellemarken i Køge.

    Efterfølgende blev en 21-årig mistænkt med et mellemøstligt navn efterlyst, og han har nu meldt sig til Midt- og Vestsjællands Politi.

    Motivet kendes endnu ikke, men politiet tager ingen chancer:

    —Når et drab kan være banderelateret, så er vi altid til stede til begravelserne, siger politiinspektør Mogens Lauridsen.

    Han fortæller, at politiet ikke kunne foretage sig noget i forhold til smittefare. Det er på trods af, at der eksempelvis er kommet restriktioner i forhold til, hvor mange, der må være indenfor i kirkerne. Der skal være fire kvadratmeter til én person. Men det gælder ikke udenfor.

    —Bisættelser er ikke omfattet af forbuddet mod større forsamlinger. Derfor havde vi ikke noget at gøre i forhold til at kontrollere afstanden og hvor mange, der var samlet, siger Mogens Lauridsen.

    Danske biskopper har i øvrigt opfordret til, at så få som muligt deltager i begravelserne, ligesom påskegudstjenesterne i de danske kirker er aflyst på grund af smittefare, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 10. april 2020 @ 08:39

  23. Ja, Venstre ved vi hvor vi har.. midt i 1983! Og de er der endnu, fra Spilleren til Ljt.Pjok, fra Støvleslikkeren til Klakøren og Handskedukkerne, alle med et stort og velsmurt hul de kan dirigeres med..

    Kommentar by Hul igennem? — 10. april 2020 @ 09:22

  24. Opsvinget er i øvrigt kunstigt, hvilket vil vise sig fremover- og møllestenen om halsen og jernkuglen om benet hedder islamister i store luddovne kriminelle og dumme mængder!

    Kommentar by Hul igennem? — 10. april 2020 @ 09:27

  25. Dhimmitiet skulle have holdt sig væk. Det havde været episk, hvis den 21-åriges bandefæller kunne have taget nogle flere af deres modstandere som sitting ducks på et sted hvor ingen danskere ville være i skudlinjen.

    Kommentar by Træt — 10. april 2020 @ 10:12

  26. Er det muslimer?

    Skærtorsdag fandt en gruppe tilfældigt forbipasserende en 16-årig dreng liggende foran Sølyst Kro i Aabenraa.

    Hurtigt fik de tilkaldt politi og redningsarbejde, der konstaterede, at den 16-årige dreng var blevet stukket med kniv i brystet.

    Det oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi til B.T.

    Det 16-årige offer fik førstehjælp på stedet og ligger lige nu på hospitalet. Hans tilstand er ukendt.

    Kort efter knivstikkeriet anholdt politikredsen en 15-årig dreng, der forventes at skulle i et grundlovsforhør fredag.

    Politiet kender intet til motivet, men oplyser, at hændelsen ikke skete inde på kroen.

    —Det hele er sket lige udenfor kroen, fortæller Erik Lindholdt, der er vagtchef hos Syd- og Sønderjyllands Politi, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 10. april 2020 @ 10:35

  27. Enhver der trækker 30’er kortet (det lidet skjulte nazikort) fortjener et cirkelspark i fjæset.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 10. april 2020 @ 12:14

  28. Notarius:

    “—Når et drab kan være banderelateret, så er vi altid til stede til begravelserne, siger politiinspektør Mogens Lauridsen.”

    Hvad mon det koster borgerne, at de kriminelle skadedyr skal have politibeskyttelse, hver gang en af dem er blevet aflivet?

    Og så klynker folk over fredelige Paludans naturlige behov for beskyttelse…

    Kommentar by Hr. Snusk — 10. april 2020 @ 15:04

  29. “tilstrømningen af udenlandsk arbejdskraft er helt afgørende”

    Hvorfor er det lige sådan det er, Kimmo?

    Er danske arbejdstagere ikke blevet presset ganske voldsomt indenfor visse brancher? Landbrug/byggeri?

    Kommentar by Johnson — 10. april 2020 @ 17:26

  30. Er det muslimer?

    Mens Danmark har været lammet og stort set lukket ned under coronakrisen, er en brutal og blodig konflikt mellem to bander i københavnsområdet eksploderet.

    På bare tre uger har konflikten kostet to mænd livet, mens en tredje har overlevet at blive skudt ned på gaden. Senest blev en 22-årig mand likvideret ved højlys dag i Brønshøj, da hans bil blev gennemhullet af skud.

    —Det er to af de bandegrupperinger, som holder til i København, der har set sig onde på hinanden. Og det har desværre affødt en række voldelige angreb – både i det offentlige og det lukkede rum de seneste uger, siger Mads Helios, fungerende politiinspektør ved Københavns Politi.

    Den første af en række voldsomme hændelser skete torsdag den 19. marts, da der blev der affyret skud mod to beboelsesejendomme på Frederiksberg. Ingen kom til skade.

    Om aftenen fredag den 27. marts eskalerede konflikten voldsomt.

    Her blev en 22-årig mand skudt ned på Gadelandet i Husum.

    Få timer senere blev en 24-årig mand kørt ned med vilje på et stisystem i Husum i det, politiet opfatter som en hævnaktion for nedskydningen af den 22-årige mand få timer forinden.

    Det 22-årige skudoffer slap med livet i behold.

    Den 24-årige mand, der blev kørt over, blev fundet død i en lejlighed i Søborg få timer senere.

    Onsdag den 8. april resulterede konflikten så i endnu et brutalt drab. Her satte en 22-årig mand sig ind i sin bil ved Åfløjen i Brønshøj. Kort efter blev bilen gennemhullet af skud i det, politiet opfatter som en nøje planlagt nedskydning, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 10. april 2020 @ 17:59

  31. 3 nede, en dråbe i havet

    Kommentar by Træt — 10. april 2020 @ 18:17

  32. Johnson, og ikke bare det. Mange af de jobs som teenagere tidligere havde, bliver nu udført af fremmede voksne. F.eks. må man slet ikke have arbejde inden skoledagen begynder (avisruter eller lignende). Som teenager havde jeg altid arbejde i sommerferierne, foruden min avisrute, men arbejdstilsynet har umuliggjort, at vore dages teenagere kan få tilsvarende erfaringer, og tjene deres egen løn.

    Kommentar by Hr. Snusk — 10. april 2020 @ 18:57

  33. Det synes efterhånden klart for mig, at Venstre stille og roligt er blevet invaderet af folk der reelt er røde, for på den måde at påvirke drejningen af partiet indefra. Valentin og Jan E. er grelle eksempler på dette skred i blå værdier. Smart og ret frækt træk faktisk af en politisk opposition, når man tænker over det, men det virker til at være tilfældet her.

    Kommentar by LarsB — 10. april 2020 @ 19:33

  34. Hr. Snusk. Ja, også mht. teenagere og danskere der tager et sabatår osv.

    Kommentar by Johnson — 10. april 2020 @ 20:21

  35. Venstre er og bliver et provinsielt bonderøvsparti, der tror, at det er den store fedtede tegnebog og gårdejerens behov for billige karle og piger, der er spørgsmålet idag. Om de nyere generationer har taget en kandidatgrad på universitetet er nærmest ligegyldigt, eller rettere måske en hæmsko for videre udvikling af et parti, der er stået i stampe længe nu som provinsielle klakører for globalisternes onde og destruktive verdensdømme.

    Kommentar by Uno — 12. april 2020 @ 10:00

RSS feed for comments on this post.