12. april 2020

Klimahysterikere i chok over almindelig sund fornuft fra Dronning Margrethe d. II: Vi bør ikke ‘panikke’

Når radikale klimatosser indtager mainstream, bliver almindelig sund fornuft betragtet som farlig uvidenskabelig polemik. Havde hun sagt det modsatte var hun blevet hyldet, men nu er hun pludselig (for) politisk. Her lidt fra et længere interview med Dronning Margrethe d. II i Langfredagsudgaven af Politiken – Dronningen giver sit bud på eftermælet om 100 år: ‘Så kom der en dame. Og så blev det sådan’ (kræver login).

“Sådan noget som klimaspørgsmål, som fylder utrolig meget i tiden, er det noget, De går op i? Dronningen sukker.

‘Altså’, indleder hun. ‘Jeg synes måske nok… det er ganske givet meget væsentligt og vigtigt at være opmærksom på. Men at panikke er en meget dårlig måde at tage fat på problemer på. Det går ikke. Det skal man ikke‘.

Er der panik i luften?

‘Jeg synes, at nogle steder lyder det, som om der var. Panikken rører ikke mig særlig meget, men det ligger ikke til mig at panikke særlig meget heller, tror jeg. Men det er også lidt, fordi når man nu har været omkring her i små 80 år og desuden har interesseret sig for historie og ikke mindst forhistorie, så har man nogle ret lange perspektiver. Og så ved man, at ting forandrer sig. Man ved også, at klimaet har forandret sig og forandrer sig hele tiden‘, siger dronningen.

‘Der er jo ikke flere uldhårede næsehorn eller mammutter… i Vestjylland!’, griner hun.

‘Man kan godt se, at vi er inde i en stor klimaforandring i øjeblikket, men det er svært at sige, hvor den rigtig peger hen, og om det… det vil jeg bestemt ikke gøre mig klog på’.

Men De er på videnskabens side, når videnskaben taler om, at klimaforandringer er menneskeskabte?

‘Jamen, at mennesker spiller en rolle i klimaforandringer, det er der nok ingen tvivl om. Men om de er skabte – direkte – det er jeg ikke ganske overbevist om. Altså, jeg mener, at der er forandringer i klimaet, og det kan da være, at menneskelig aktivitet har spillet en rolle’, siger dronningen.”

(Lindehoved Stendysse ved Helnæs fyr, 4. april 2020)

Klimahysteriske reaktioner

“Er 250 millioner klimaflygtninge ikke en katastrofe? Hvad med fødevaremanglen? Det ekstreme vejr, der slår millioner ihjel? Hvad med manglen på rent vand, der vil have katastrofale følger for milliarder af mennesker? Det er en fantastisk uvidenskabelig og uheldig udmelding fra Hendes Majestæt Dronningen, et syn på klimaet som hører fortiden til. … at regenten blander sig i den politiske debat….” (Løsgænger Sikandar Siddique, 11. april 2020)

“Vi har brug for at lave mange grønne forandringer af vores samfund, og jeg er bange for, at dronningens udtalelser igen kan give liv til den bevægelse, der ikke synes, det haster. … Det er meget frustrerende, at dronningen bruger sin mærkedag til at puste liv i en gammel myte, der betvivler, om klimaforandringerne er direkte menneskeskabte.” (Enhedslistens Mai Villadsen, 11. april 2020)

“… hun rammer noget skævt i tonen. Og hvis der der noget, som videnskaben længe har fortalt os, så er det, at vi skal handle og forandre. … jeg betragter det her som en smutter.” (Radikale Sofie Carsten Nielsen, 11. april 2020)

Hun plejer at være helt straight, når det handler om ikke at udtale sig politisk, så hun bryder i den grad med sit eget adelsmærke. Det er meget uklogt… Det er jo som en trumpsk stupiditet at sige sådan noget. … hun har jo netop brugt tiden fra 1972, da hun blev indsat som dronning, til nu til at være upolitisk. Og jeg har faktisk lidt ondt at hende, fordi hun falder helt uden for rollen nu. Jeg forstår slet ikke, at det her kunne ske. … Mette Frederiksen er nødt til at tale med dronningen under fire øjne og lade hende forstå, at det her ikke kan gentage sig” (Kongehus-ekspert Søren Jakobsen, 11. april 2020)

Oploadet Kl. 09:34 af Kim Møller — Direkte link77 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109398/trackback

77 Comments »

  1. Til klimareligiøse og madbimmelimmere, samt deres skridtforvirrede kønsfantaster,
    er der bare at sige; “Spis liige karse til.”

    Kommentar by Hul igennem? — 12. april 2020 @ 09:41

  2. Nu er det jo kongehus-speek så jeg vil sige at det nok skal oversættes til :

    “hold nu kæft i Fucking klimatosser”.

    Just My take!

    Kommentar by Santor — 12. april 2020 @ 09:49

  3. Videnskab er baseret fakta. Politik er baseret holdninger og tro.

    Så det morsomme er, at hvis Dronningens (og alle andres) holdning til og udtalelser om klimaforandringer skal opfattes som politiske, så kan emnet jo ikke samtidig være videnskab.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 12. april 2020 @ 10:00

  4. Så pinligt at høre på Uffe Elbæks udtalelser i går.

    Kommentar by kenneth — 12. april 2020 @ 10:14

  5. Excusez-moi (désolé) mon français! (mais toujours très approprié quand on parle aux idiots du climat) – Det er med stor fornøjelse at jeg bemærker at Dronning Margrethe tørrer sin røv med tosser som Sofie Carsten Nielsen, Mai Villadsen, osv. osv. – (jeg gider ikke nævne alle de andre klimatosser som, helt sikkert, er sindssyge nok til, også, at galpe op i en eller anden mainstream lokumssprøjte) – Godt gået Grethe!

    Kommentar by T. Flodur — 12. april 2020 @ 10:22

  6. OT—Grim og fed perkerunge løber for politiet og græder snot i offerrollen, når det får blodige konsekvenser for ham.

    14-ÅRIG DRENG BIDT AF POLITIHUND
    Opdateret: 36 minutter siden
    11.04.20: Presse-fotos.dk har lørdag mødt en 14-årig dreng og hans familie på en adresse i Ballerup.
    Den 14-årige dreng fortæller at han fredag aften havde mødtes med nogle venner ved Ballerup station for at købe en kebab hos den lokale kebabmand.
    Mens drengene hang ud ved stationen kom en række patruljer til stedet, heriblandt en hundepatrulje.
    Hundepatruljen tog en hund ud af bilen.
    Ved synet af politihunden gik der ifølge drengen panik i ham og han satte i løb væk fra stedet.
    Ved Ballerups gamle posthus blev han dog indhentet af hunden.
    Resultatet af mødet med hundens tænder kan man se på billederne her.
    STÆRKE BILLEDER!

    https://www.presse-fotos.dk/post/14-%C3%A5rig-dreng-bidt-af-politihund, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 12. april 2020 @ 10:22

  7. Kære Margrethe
    Du er og vil altid være i verdensklasse…
    Den med mammutterne i Vestjylland er simpelthen toppen..
    Igen hovedet midt på sømmet..

    Kommentar by frank mathiesen — 12. april 2020 @ 10:31

  8. Enig med majestæten. Ægrer mig lidt over at hun ikke brugte ordet “klimatosser”, men det ville jo nok have udløst voldelige demonstrationer på Amalienborg Slotsplads, med Antifa i front?

    Men én af hendes opgaver er jo at forsøge at tale befolkningen til fornuft, så den ikke flipper helt ud i massehysteri, som skrigende klimatosser. Så hun skal selvfølgelig passe på, hvad hun siger og pakke det lidt ind?

    Dronning Margrethe d. II er historieuddannet og jeg tror hun kender ‘klimahistorien’ og ved at klimaet har ændret sig flere gange alene i de sidst 2000 år. Det var f.eks et varmere klima, der fik vikinger til at bosætte sig i Sydgrønland, hvor man den dag i dag kan se deres gårde. Vikingerne var også de første europæere, der under varmeperioden dengang besøgte Amerika og som de første europæere så indianere, der dengang endnu ikke havde fået det ‘forkerte’ navn indianere. Vikingerne kaldte dem ’skrællinger’.

    Mange mener Donald Trump er ansvarlig for alt sikkert også ‘klimakrisen’ og coronaepidemien. Her er tallene:

    Fortsættelse af A-mad A-mad — 7. april 2020 @ 08:24 til ophidselse af alle Trump haderne og vigtig viden til normale. Antal døde per 12. april 2020. Der er mange flere, der er døde af corona virus i EU end i USA.
    Antal døde af covid-19 per 6.april 2020:
    19.468 i Italien ud af en befolkning på 60,48 millioner (321 døde pr mio)
    16.606 i Spanien ud af en befolkning på 46,66 millioner (356 døde per mio)
    20.580 i USA ud af en befolkning på 327,2 millioner (55 døde per mio)
    13.832 i Frankrig ud af en befolkning på 66,99 millioner (206 døde per mio)
    9,875 i UK ud af en befolkning på 66,44 millioner (149 døde per mio)
    260 (f) i Danmark ud af en befolkning på 5,6 millioner (46 døde per mio)
    (Jeg lader lige tallene stå et øjeblik:-). Som tidligere nævnt: Tallene taler for sig selv. Man kan kun drømme om andre tal i fremtiden. Hvis jeg får tid, opdaterer jeg med nye tal, når de foreligger)
    Kilde: Statista. Number of coronavirus (COVID-19) cases, recoveries, and deaths among the most impacted countries worldwide as of April 12, 2020
    (f) kilde. Statens Serum Institut den 11. april 2020

    Kommentar by A-mad — 12. april 2020 @ 10:35

  9. Fortsættelse af A-mad — 7. april 2020 @ 08:24 til ophidselse af alle Trump haderne og vigtig viden til normale. Antal døde per 12. april 2020. Der er mange flere, der er døde af corona virus i EU end i USA.
    Antal døde af covid-19 per 12.april 2020:
    19.468 i Italien ud af en befolkning på 60,48 millioner (321 døde pr mio)
    16.606 i Spanien ud af en befolkning på 46,66 millioner (356 døde per mio)
    20.580 i USA ud af en befolkning på 327,2 millioner (55 døde per mio)
    13.832 i Frankrig ud af en befolkning på 66,99 millioner (206 døde per mio)
    9,875 i UK ud af en befolkning på 66,44 millioner (149 døde per mio)
    260 (f) i Danmark ud af en befolkning på 5,6 millioner (46 døde per mio)
    (Jeg lader lige tallene stå et øjeblik:-). Som tidligere nævnt: Tallene taler for sig selv. Man kan kun drømme om andre tal i fremtiden. Hvis jeg får tid, opdaterer jeg med nye tal, når de foreligger)
    Kilde: Statista. Number of coronavirus (COVID-19) cases, recoveries, and deaths among the most impacted countries worldwide as of April 12, 2020
    (f) kilde. Statens Serum Institut den 11. april 2020

    Kommentar by A-mad — 12. april 2020 @ 10:38

  10. “Der er jo ikke flere uldhårede næsehorn eller mammutter … i Vestjylland!” griner hun.

    Så kommer hun med sin danske humor og små dumsmarte bemærkninger. Så møder hun den videnskabelige konsensus om, at klimaændringerne er menneskeskabte, med kølighed, og så er der ikke langt til chikane og grovere metoder. Det kan hun ikke være bekendt.

    Kommentar by np — 12. april 2020 @ 10:48

  11. A-mad — 10:35

    Tak for at du påtager dig at distribuere disse væsentlige oplysninger, A-mad – Har du mulighed for, under indtryk af den kurs broderlandet har valgt, også at fremskaffe/tilføje tallene fra Sverige?

    Kommentar by T. Flodur — 12. april 2020 @ 10:49

  12. Klimahysterikerne og antiroyalisterne på venstrefløjen kan nu slå to fluer med et smæk: De kan smække en skalle ud til både royalisterne og klimaskeptikerne på een gang. Det er en chance de ikke lader gå fra sig.

    Hvad man end synes om monarkiet, lyder dronningens udtalelser som sund, velafbalanceret fornuft. Hvorfor skulle hun som den eneste i landet være berøvet talens og fornuftens brug.

    Kommentar by JC — 12. april 2020 @ 10:50

  13. Jeg er i shock over Greta Tunfisk. Hun har ikke vist hendes ækle fjæs i lange tider.

    Kommentar by Nielsen — 12. april 2020 @ 10:54

  14. Jeg er i shock over Greta Tunfisk. Hun har ikke vist hendes ækle fjæs i lange tider..

    Kommentar by Nielsen — 12. april 2020 @ 10:55

  15. Vores kloge dronning påstår jo ikke engang at klimaforandringer ikke er menneskeskabte, hun påpeger bare at forandringerne ikke KUN er menneskeskabte, hvad ikke en af klimatosserne kan eller vil høre. At høre og se danmarkshistoriens største kraftidiot, den kaotiske klovn og pilot Uffe Elbæk på TV2 er iøvrigt for mig årets hidtil værste forurening.

    Kommentar by bjarne binee — 12. april 2020 @ 10:56

  16. Jeg er i shock over Gretha Thunberg,hun har ikke vist hendes ækle fjæs i lange tider.

    Kommentar by Nielsen — 12. april 2020 @ 10:58

  17. Uhyret har trukket sit ene hovede tilbage, men stikker samtidigt et andet frem.

    Få nu fikset det filter, kære blogejer.

    Kommentar by Træt — 12. april 2020 @ 10:58

  18. Klimatosser er røde fjolser. Det ved alle.

    Kommentar by Ewing — 12. april 2020 @ 11:02

  19. UHa-dada! klimatosserne hyler i kor!
    Margrethe, vor Regent, har en mening, hvor vover hun!

    Læg mærke til hvordan Regimet, anvender sine propagandakanaler til at irettesætte Regenten og tryne folket, til at have den mening de ser som den rigtige.
    Disse luderkarle giver udtryk for hvad Regenten og vi andre må sige eller ikke sige.
    Hvem fanden er Søren Jakobsen? hvem er han, at give gode råd til Regenten & metteFusk? Overroyal SnageExpert!

    OG kolbØtterne på hoppeBorgen: LUK Røven!
    SidikSidak: rejs ad helvede til, til dit “shithole” Pakistan, og gør en indsæt for klimaet der samt overbefolkning(det virkelige problem!)

    kArstensofis: ja du er en rigtig smutter!
    CirkusministerUffe: han er bare total IDIOT! det var tydeligt med hans skriv on Corona & kapitalisme
    Mai V.: snotunge,”get a life”!

    Håber Regenten husker disse små mennsker ved næste hofbal, og giver dem kold skulder, eller pudser prinz Stiv på dem hvis han er hjemme.
    Tak Margrethe! den sad! måske er du appangen værd alligevel!

    Iøvrigt findes tonsvis af evidens på, at klimforandringer ikke kan undgås, da vi stadig ikke kan kontrollere Solen! måske kan den afbødes lidt hvis overbefolkningen i Pakistan kommer under kontrol.
    Og, at vi begynder, at plante mange flere træer. Der har aldrig været så lidt skov på kloden som i dag.
    Nu I er derude, saml bare lidt plastik!

    SIAD. Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Støt TR! Direkte Demokrati NU! Luk DDR! P.

    Kommentar by Piotr — 12. april 2020 @ 11:04

  20. HuT-perkeren er jo pisseligeglad med klimaforandringer, og vestlig videnskab i det hele taget. Han vil bare have flere “klimaflygtninge”, aka velfærdsturister/ muslimske kolonisatorer, til Danmark og Europa. Vi SKAL jo modtage dem, fordi det er det onde, hvide vestens skyld at de “flygter”, det har jo slet ikke noget at gøre med at de ønsker nye områder de kan ekspandere og snylte på, som de gjorde i kalifatets gyldne dage.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 12. april 2020 @ 11:05

  21. Hør, hvor de skræpper op og taler ned til Dronningen på grund af en ikkepolitisk mening.

    Jeg er taknemmelig for, at vi har en regent, der vil og tør bruge sin rolle til at forsvare befolkningen imod mediernes og andres amokløb vedrørende klimaforandringer.

    Kommentar by Bastardo — 12. april 2020 @ 11:08

  22. > 9, A-mad: USA bliver af de Trump hadende danske journalister udråbt som det værst ramte land, hvilket forklares som Trumps skyld. Især DR går forrest i den usaglige forvridning af sandheden. Deres primitive og manipulerende sammenligninger går på antal døde pr. land og ikke i forhold til befolkningstal.

    Kommentar by JC — 12. april 2020 @ 11:20

  23. Synes egentlig bare det er pragtfuldt, at reaktionerne på dronningens udtalelser netop er holdt i den skærende, hysteriske tone, som hun opponerer imod.
    Det er fand’me ikke selvreflektion, der er klimatossernes stærkeste side.

    Kommentar by Kimski — 12. april 2020 @ 11:25

  24. Nu fremstilles det som om alverdens “klimaforskere” er 100% enige om, at mennesker er skyld i “klimaforandringerne”. Det er ikke rigtigt. Se f.eks. Henrik Svensmarks teorier om et kompliceret samspil mellem kosmisk stråling, lavthængende skyer, solens aktivitet og solsystemets placering i galaksen. Nogle finske forskere og andre har været inde på det samme. Men at mene noget andet end etablissementet er nærmest kætteri eller helligbrøde og forårsager social udskamning mm. Hvis CO2 alene skulle være skyld i klimaforandringerne, hvordan forklarer man så, at Kambrium-tiden for 450 millioner år siden havde 20-25 gange højere CO2 i atmosfæren altså 8000-10000 ppm, men stort set samme temperaturer som i dag.
    Dronningen bliver stillet et konkret spørgsmål, og hun svarer sobert og klogt efter sin overbevisning. Skulle hun have løjet?

    Kommentar by HP — 12. april 2020 @ 11:30

  25. Ja det er jo De sædvanlige hoveder fra Enhedslisten, og De Radikale der fører an i hysteriet om Dronningens rimelige udtalelser, som er yderst moderate. Det værste er dog den almindelige MSM (især EB,s idiotiske kommentarer fra såkaldte Kongehuseksperter). Det er rimelige moderate udtalelser. Idiotiet fra Sikkada S. siger sig selv-tidligere Alternativ-selvfølgelig. Ja der opstår sult og nød og ekstremt vejr og mangel på rent drikkevand…Vi er 8 milliarder mennesker på kloden.. og ekstremt vejr har alle dage været her, så selvfølgelig dør der flere end før. Helt rimelige udtalelser Daisy. Tag Dem ikke at Main Stream Mediernes Panik hylen og skrigen. Det ville være langt værre, hvis De …Undskyld Deres majestestæt…rendte rundt og optrådte som en anden Greta Thunberg….også ok at Prinsen lejer en hytte ud i Schweiz. Tillykke med Fødselsdagen og God Påske til Dem og Deres familie. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 12. april 2020 @ 11:31

  26. Se hvordan Peter Ingemann slutter af med dumsmart ryger-kommentar.
    https://www.avisen.dk/tv2-vaert-til-dronningen-de-pisser-ved-siden-af-po_594944.aspx

    Kommentar by k. m. — 12. april 2020 @ 11:32

  27. Støt SIAD (lige nu ved Grænsen). Fortsat god påske søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 12. april 2020 @ 11:33

  28. Selv tak T. Flodur 10:49. Antal døde af corona-virus:
    260 i Danmark ud af en befolkning på 5,6 millioner (46 døde per mio)
    887 i Sverige ud af en befolkning på 10,23 millioner millioner (87 døde per mio)
    Kilde: Statista. Number of coronavirus (COVID-19) cases, recoveries, and deaths among the most impacted countries worldwide as of April 12, 2020

    Kommentar by A-mad — 12. april 2020 @ 11:46

  29. Hvad klimatosserne ikke fortæller dig:

    “31,000 scientists reject global warming and say “no convincing evidence” that humans can or will cause global warming.”
    http://ossfoundation.us/projects/environment/global-warming/myths/31000-scientists-say-no-convincing-evidence

    “Letter signed by “500 scientists” relies on inaccurate claims about climate science.”
    https://climatefeedback.org/evaluation/letter-signed-by-500-scientists-relies-on-inaccurate-claims-about-climate-science/

    “Estimated 40 Percent of Scientists Doubt Manmade Global Warming.”
    https://www.nas.org/blogs/press_release/estimated_40_percent_of_scientists_doubt_manmade_global_warming

    Kommentar by Kimski — 12. april 2020 @ 11:58

  30. NotariusUmulius — 12. april 2020 @ 10:22 Gi den hund et kødben. Go Vovse!

    Kommentar by Santor — 12. april 2020 @ 12:21

  31. >Træt
    Hvorfor skal jeg filtreres?
    Ved du hvor svært det er ved at blive,at læse internetsider,når man bruger theoionproduct? Man skal genstarte og genstarte i èn uendelighed.

    Kommentar by Nielsenh — 12. april 2020 @ 12:27

  32. >Træt
    Hvorfor skal jeg filtreres?
    Ved du hvor svært det er ved at blive,at læse internetsider,når man bruger theoionproduct? Man skal genstarte og genstarte i èn uendelighed.

    Kommentar by Nielsen — 12. april 2020 @ 12:28

  33. Tomme tønder buldre mest og jeg skal da lige love for, at de tommeste fra toppen af “alt godt på andres regning”-segmentet har grebet lejligneden, til at blive hørt og ført frem.
    Lige tomme er de dog og deres klima-kamp (og -viden) viser, at de er nød til at blæse en storm op i et glas vand, for at holde bevågenhed på deres deres projekter for “alt godt på andres regning”
    Ja, hvad skulle bundskrabet ellers gøre, nu hvor de overdøves af corona-krisen og deres venner fra iSlammistan har fået fuld corona-støtte (ophævelse af 225timers reglen)?

    Som jeg så ofte har skrevet, så magter segmentet ikke at kunne læse og forstå, hvilket deres udlægning af Dronningens udtalelser igen bekræfter.

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. april 2020 @ 12:31

  34. >NotariusUmulius — 12. april 2020 @ 10:22
    Man kan bare hævde,at politihundene skal opdrages bedre.
    -bark attack bite

    Kommentar by Nielsen — 12. april 2020 @ 12:32

  35. Margrethe ❤️❤️❤️

    Kommentar by Klaphatten — 12. april 2020 @ 12:39

  36. En klog gammel kone, simpelthen. Hurra for hende:-)

    Kommentar by krassisten — 12. april 2020 @ 12:55

  37. På grund af valgloven og valgsystemet hvor partierne er selvsupplerende og hvor kandidaterne kan blive valgt ved at far og mor (politiker-børnene) betaler for annoncer udarbejdet af et reklamebureau, er vi havnet i den situation at Chrborg er blevet til en tosseborg domineret af skoletøser og skoledrenge, uvidende og tåbelige pigebørn, konfirmander og feminister samt hårdkogte pampere. (som genvælges igen og igen trods total utroværdighed, pga. deres kendthed og listeopstillingen)

    Resultatet er at vi regeres af et folketing domineret af IDIOTER OG UVIDENDE MØGUNGER. Det er forklaringen på hysteriet omkring dronningens fornuftige udtalelser.

    Den store co2 løgnekampagne er igen resultatet af et folketing som med skatteborgernes penge har betalt sig til at DR, tv 1+2 og aviserne altid er enige med de gamle partier. MSM er ikke andet end tosseborgens papegøjer og dikkende lammehaler.

    Kommentar by Bent A — 12. april 2020 @ 12:56

  38. Vel talt, Dronning – du bør sige din mening langt oftere, og gerne mere kontant!
    Nu kan den skadelige røde “elite” vel ikke ret meget længere koge rød suppe på de sidste 3 store hysterier, Trump, klimaet og coronaen.
    Så næste gang skal der en virkelig alvorlig hændelse til, for at kunne skræmme samfundet i samme grad som tidligere.
    Lad os håbe at de røde nu har råbt ”ulven kommer” én gang for meget, så flere blandt befolkningen holder op med at tro på dem, og stemmer anderledes ved næste valg.

    Kommentar by Henning Jensen — 12. april 2020 @ 13:01

  39. @Nielsen Det var nu ikke lige dig jeg havde i tankerne

    Kommentar by Træt — 12. april 2020 @ 13:11

  40. Dejligt at se der var en voksen til stede.
    Herligt at høre jammeren fra de grønne pjathoveder.

    Kommentar by Erik — 12. april 2020 @ 13:42

  41. Befriende talt Deres Majestaet,tak for det

    Kommentar by dunk — 12. april 2020 @ 13:50

  42. Kæft, hvor er det dog herligt, at rødgardisterne tog Majestætens fornuftige betragtninger så nært!
    Kunne ham der den lede, uindbudte pakistaneridiot dog ikke se til at pille af, hjem til sin jordhule i Muhamedanien. Hvad i helvede bilder den nar sig ind? Ingen overhovedet har spurgt om den orks mening. Kan han ikke bare tage sine dick picks henne i Muhamedanien?

    Kommentar by Knud Madsen — 12. april 2020 @ 14:55

  43. Jeg har respekt for majestætens visdom, men hvad har hun sagt? Ikke noget kategorisk. Hun mener bare at noget at klimaforandringen kan være naturlig. Uanset hvad bør vi stadig mindske forurening alt vi overhovedet kan. En ren og uspoleret natur er altid en gevinst.

    Kommentar by Zatopek — 12. april 2020 @ 15:06

  44. Man kommer ikke uden om Bjørn Lomborg når man taler om klima og pengepung.

    https://www.berlingske.dk/kronikker/bjoern-lomborg-70-pct.-klimamaalet-er-dyrt-og-har-lille-klimaeffekt.

    “Det vil koste Danmark mindst 28 mia. kr. om året i de næste 30 år, hvis vi skal reducere CO2-udledningen med 70 pct. Til gengæld vil det skære temperaturen med en titusindedels grad”

    Så en billion kr. for ingenting.

    Tænk hvis vi brugte de penge på forskning og innovation i stedet…

    Kommentar by kartoffeldansker — 12. april 2020 @ 15:14

  45. Nu skal vi først se hvor mange mennesker der går tabt ved coronavirus.
    Fattige u-lande rammes hårdest.

    Når, eller hvis vi kommer tilbage til normal, får u-lande brug for endnu mere hjælp end før krisen, venstrefløjen skal nok sørge for at stille krav.

    Vi kommer altså til at betale for genopretning af vores eget samfund, vi bliver pålagt enorme klimaafgifter og til sidst øget u-landshjælp.

    Jeg er bange for coronasmitten var et middel til at ødelægge den vestlige verdens økonomi. Vi lokkes til at tro at indskrænkninger pga. corona er til vores eget bedste. Jo større krise, jo mere finder folk sig i fra magthavernes side.

    De påstår hastelovene ophæves igen til næste forår, jeg vil se det før jeg tror det.

    Kommentar by k.m. — 12. april 2020 @ 15:31

  46. OT
    Norsk kvinde dræbt og efterladt i junglen: Kæresten efterlyst af Interpol

    Ellen Hoeiness fortæller, at hendes datter ønskede at gifte sig med Ogu Hiroyuki, efter de havde kendt hinanden i tre uger.

    Hun er gået offentligt med historien om hendes datters tragiske død
    for at advare unge om at rejse til fremmede kulturer.

    -Helt kort: Advare unge om fremmede kulturer…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 12. april 2020 @ 15:35

  47. #44 kartoffeldansker
    Danmark skal bidrage solidarisk med sin del, selv om Danmarks del er måske er lille, giver mange bække små en stor å.
    Man kan heller ikke gøre alt op i penge. Hvor meget vil du sælge dine børns liv for? 5 millioner? Nej vel? Penge er forbigående, det er jorden ikke.

    Kommentar by Zatopek — 12. april 2020 @ 16:05

  48. OT—Er det muslimer?

    4 timer siden
    “DER ER INGEN ANDEN GUD END ALLAH”
    12.04.20: Natten til søndag blev en kirke i Ishøj udsat for religiøst hærværk, da den blev påskrevet teksten (direkte oversat): “Der er ingen anden gud end Allah. Vi overtage Dinmark”.

    https://www.presse-fotos.dk/post/der-er-ingen-anden-gud-end-allah, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 12. april 2020 @ 16:23

  49. Jallahrup klarer sig m kebab?

    Kommentar by Hul igennem? — 12. april 2020 @ 16:23

  50. Ahmad Mahmoud har skrevet et hvæserbrev hvor han postulerer.

    Corona blotlægger fatalt forfejlet integration
    Manglende integration er problematisk, når det gælder om at bekæmpe coronavirus. Situationen afslører et segment, der ikke er rustet til livet, som det udspiller sig lige nu.

    Hvæserbrevet er bag betalingsmur hos den afskyelige sprøjte JP.

    https://jyllands-posten.dk/premium/kommentar/etbenihverlejr/ECE12070750/corona-blotlaegger-fatalt-forfejlet-integration/?ref=eblistermest

    Kommentar by Zenobia — 12. april 2020 @ 16:26

  51. Bestyrelsesmedlem Denise Rostgaard hos Nye Borgerlige delte fredag en falsk video med en muslima i niqab.

    Det er en politisk satire video hvor en fiktiv feministisk muslima Fatima causerer over hvor god i slam i virkeligheden er imod kvinder.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/kvinde-bag-falsk-muslimvideo-paa-facebook-rygende-satire/8086695

    Kommentar by Zenobia — 12. april 2020 @ 16:32

  52. Zatopek 16.05: Det er da forhåbentlig ikke din alvorlige mening at vi skal bruge 1000 milliarder kroner på ingenting (se 15.14), for at være “solidariske” med EU og klima-tosserne. Du lyder som om du ikke er spor solidarisk med de danskere som vil blive udplyndret i klimaets navn, og som oveni kommer til at betale med dramatiske forringelser af deres velfærd.

    Kampen mod co2 er et svindelnummer. Læs selv om solens betydning og de komplicerede processer som skaber klimaet.

    Kommentar by Bent A — 12. april 2020 @ 16:53

  53. k. m. — 12. april 2020 @ 11:32 Peter ingemann er et kvabset fjols og det er flovt at han får lov til at rejse rundt til alverdens pejlemærker som en slags repræsentant for dk og snakke børne engelsk med værterne.

    Kommentar by Flaskeposten — 12. april 2020 @ 17:03

  54. @Zatopek — 12. april 2020 @ 16:05

    Et dansk klimabidrag kan ikke måles på globalt plan.

    Jeg synes hellere skulle bruge en masse milliarder på at udvikle teknologi som kan reducere CO2 udledning, rensning af spildevand, robot fartøjer til at filtrere havvand for microplast osv.

    Så ville vi få mange mennesker i arbejde, samtidig med vi kunne tjene på at producere disse teknologier.

    Det svarer lidt til spørgsmålet om, hvornår det er et godt tidspunkt at sende en raket til den nærmeste stjerne. I morgen og det vil tage 100 år at nå frem? Eller vente 50 år, hvor raketten så til gengæld vil klare turen på 5 år.

    Kommentar by kartoffeldansker — 12. april 2020 @ 17:08

  55. Prøver nogen at bagatellisere corona-sygdommen? Ihvertfald er vi kun ved begyndelsen af en pandemi som kan komme til at koste millioner af mennesker livet. Medmindre det er løgn altsammen, så er over 10.000 døde af sygdommen i Italien, og ligeledes over 10.000 i hvert af landene Kina, Spanien, England og USA. Og hvad kan det ikke blive til i Indien, Pakistan, Afrika og Brasilien osv. Og på nettet er der masser af beretninger om rædselsfulde tilstande på diverse overfyldte hospitaler. Det er vel ikke bare overdrivelser og pjat-snak alt sammen.

    Kommentar by Bent A — 12. april 2020 @ 17:13

  56. Kartoffeldansker: Hvorfor bruge en masse milliarder på at udvikle teknologi der kan reducere co2 udledning, når co2 er en uskadelig luftart? Eller mener du at vi kan få overskud på at sælge maskiner til lande der er tossede nok til at købe dem?

    Kommentar by Bent A — 12. april 2020 @ 17:23

  57. # 55 Bent A

    JO. Du har åbenbart ingen ide om, hvor meget løgn man kan fylde folk med, hvis man har kontrollen over medierne.

    Kommentar by Danskeren — 12. april 2020 @ 17:28

  58. Ærede Dronning.
    Deres Kongelige Højhed,

    Ja, det er sandelig sært at en jord med ganske få mennesker på, flere gange har skiftet fra meget lunere tider til lunere til- det er vist 6- istider, uden forskere- et flertal af forskere Og de ypperste formidlere ikke hævder mennesket også i fortiden var årsagen til ændringerne.

    Hvad der så medførte de store skift studeres og diskuteres. Ingen er mig bekendt kommet med et fyldestgørende svar.

    Tak for Deres tid.

    Kommentar by Peter Buch — 12. april 2020 @ 17:41

  59. >57 Danskeren 17:28
    Det har snaphanen lige lagt en udmærket (omend af ældre dato) op med.

    Kommentar by Nielsen — 12. april 2020 @ 17:43

  60. TV 2 NYHEDERNE 19:00: Hvorfor besøger journalisten en perker familie i Taastrup med pigen Samaya Qasir Bashir, det skal tilbage i skolen og savner sine veninder?

    Hvorfor besøger journalisten ikke den blonde, blåøjede Silke, der sikkert også bor i Taastrup og glæder sig til at komme tilbage i skolen og til veninderne?, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 12. april 2020 @ 18:06

  61. -> Træt

    “Få nu fikset det filter, kære blogejer.”

    Det fungerer fint. Hvad er problemet?

    Kommentar by Kim Møller — 12. april 2020 @ 18:11

  62. Jeg må jo nok inddrømme at jeg er uenig med størstedelen herinde om Klimaproblematikken. Jeg mener vi har et alvorligt problem med CO2 udledningen, men hvor meget menneskene er skyld i og hvor meget naturen med solen selv skaber skal jeg lade stå uimodsagt. Men Dronningens ord var rimelige og moderate og velovervejede, og jeg vil ellers ikke blande mig yderligere i diskussionen. Derimod vil jeg henvise til “Illustreret Videnskab” som lige nu har en Fokus specialudgave på markedet med både -Corona Virus- hvornår får vi vaccinen? Samt Myter og fakta om klimaet. Støt SIAD. God Påske Søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 12. april 2020 @ 18:15

  63. Dronningen er i modsætning til klimadøgnfluerne en del af en større historie, og accepterer skaberværket med dets fejl og mangler. Når det almene og grundlæggende fornuftige pludselig er blevet politisk sprængfarligt og kontroversielt, så er der al mulig grund til mistro. Dejligt se rotterne flyve ud af hullerne og bide, så man se deres virkelige agenda, som ikke jordens redning, men en politisk magtovertagelse.

    Kommentar by Uno — 12. april 2020 @ 18:44

  64. #54 kartoffeldansker
    Hvis vi kan lave rensende teknologi og genbrug frem for at begrænse os selv er det MEGET fint med mig. Vi bør også have gang i atomkraftværkerne igen, det ville virkelig spare CO2, og vi kan slippe for tusindvis af grimme naturødelæggende vindmøller alle vegne.

    Tidligere brugte vi glødepærer, men nu er sparepærerne blevet lige så kraftige med en fjerdedel af el-forbruget. Bilerne forurener langt mindre og kører længere på literen, vi sorterer og genbruger en del af affaldet. Men det er jo alt sammen skubbet frem af lovgivningen og afgifterne, og det er koordineret internationalt.

    Globale mål og nationale mål og lovgivning er den eneste vej, og det behøver ikke at standse den økonomiske vækst. Hvad gavner det os at brænde saudiernes olie af eller at svine planeten til? Ikke noget, tværtimod!

    Kommentar by Zatopek — 12. april 2020 @ 18:49

  65. Notarius: TV2 fik med udsendelsen fedtet for både indvandringsindustrien og regeringen på samme tid. Og fik fordummet naive seere endnu mere. Tre fluer med eet smæk. Men det har du forlængst gennemskuet, véd jeg godt.

    Unna: Illu. Videnskab er skrevet af dygtige journalister og forfattere, men skal først og fremmest være underholdende, så folk køber bladet. Der bringes også artikler som mest er gøgl og pjat, deriblandt artikler om klimaet. Du skal ikke lade dig narre af at de er forklædt som videnskab.

    Og husk at kommunister infiltrerer ALT hvad de kan komme afsted med.

    Kommentar by Bent A — 12. april 2020 @ 18:54

  66. Zatopek: Co2 hysteriet kan både bruges til at sælge vindmøller, atomkraftværker og el-biler osv. Og som påskud til at pålægge borgerne flere afgifter, som enhedslisten, de radikale, Venstre, S og SF allerede har foreslået. UNO 18.44 har ret i at den virkelige agenda ikke er redning af vind og vejr, men en rødfascistisk magtovertagelse.

    Kommentar by Bent A — 12. april 2020 @ 19:09

  67. #66 Bent A
    Ja, klima og miljøhensyn kan bruges til at sælge mange ting og skabe mange nye jobs.
    Det kan også bruges til at tvinge skatter ned over ørerne på folk, men det er jo det samlede skattetryk drevet af offentlig fråds, barnepige mentalitet og overadministration osv. som er problemet, ikke hensynet til miljøet. Miljøet koster jo som sådan ikke ret meget, og vi vil vel (næsten) alle gerne nyde ren natur.

    Kommentar by Zatopek — 12. april 2020 @ 19:56

  68. https://www.berlingske.dk/kronikker/danmark-en-velfaerdsfed-voksenbaby
    Klog dronning, omtrent 10 år siden.

    Kommentar by Peter Buch — 12. april 2020 @ 20:26

  69. Tak fordi der endelig kom en voksen på banen i klimadebatten.

    Kommentar by Satan — 12. april 2020 @ 20:54

  70. Zatopek — 12. april 2020 @ 16:05

    Nok må være nok!

    Vi har gennem mindst 60 år pumpet penge al mass, i dysfunktionelle stater, der FORTSAT avler unger al mass, som de ikke FORTSAT ikke selv kan ernære (men gerne oplære, i udvandring og nas på til Allahens gunst og æere!) og de har FORTSAT ikke hverken taget praktiske og økonomiske hjælpeforanstaltninger til sig og har FORTSAT hverken vedligeholdt brøndboringer, landbrugsmetoder og hygiejne og da slet ikke sat tæring efter næring hvad pruduktion af “de stakkels børn i Afrika” angår!

    Jeg er over 60 år og i alt fald fra mit 7. år har parolen, fra venstrefløjen/DR, lydt: HJÆLP Afrikas børn, støt julekalenderen, støt Danida, Ngoere, Læger uden grænser, Røde Kors, Aids-fonden, Ebola…, Gi en hånd til Afrika, Danmark samler ind, Børnenes … og mange flere, FORUDEN alt det vi alle årene har spenderet/fortsat spenderer over skatten!

    De har haft mere end penge, tid, sundhedshjælp/-uddannelse,teknologisk hjælp og praktisk støtte NOK at tage af og bygge videre på/vedligeholde, men de har IKKE FORETAGET SIG EN SKID, andet end at vedligeholde børneavl på andres regning og opgradere deres ego for den islamiske tro og den, pædofile, voldsprofet Muuhamed med Jihadyngel, som vore skattekroner (samfundsforsikring!) nu også skal brødføde her i landet, tillige med ALLE dem som nurser om dem for VORE skattekroner i den danske velfærdsindustri!

    NOK ER NOK og vi skal fandeme ikke sætte vore egne efterkommere eller sundhed over styr, for at dysfunktionelle stater/iSalmisan ikke nu FOR FØRSTE GANG må SANDE: VI må lære at klare os selv, VI må indskrænke os, VI har selv ansvar for vort!

    OG JO: noget MÅ gøres op i penge, for ellers kan jeg/mine børn IKKE ernære sine!!!

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. april 2020 @ 21:05

  71. @Kim Møller: nogen pisser på os igen efter en længere pause.

    De bruger “sandwichmetoden” ved at foregive enigheden med grundpræmissen herinde, det at være modstander af masseindvandringen, men det eneste formål er reelt at sande kommentarsporet til med whataboutery og personangreb på de øvrige kommentatorer.

    Kommentar by Træt — 12. april 2020 @ 21:48

  72. Træt — 12. april 2020 @ 21:48:

    Ja, bl.a. har Bent A de samme stavefejl som tp.

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. april 2020 @ 22:33

  73. Jeg har nu altid været glad for Dronning Margrethe.

    Kommentar by Realist2 — 13. april 2020 @ 11:11

  74. A-mad — 12. april 2020 @ 10:35

    Tak for udregningerne af Corona-døde pr. mio, meget relevant!
    Ved kontrol af dine tal finder jeg, at tallet for USA skal være 63.
    Italien og Spanien skal begge forhøjes med 1.
    Med venlig hilsen Cæsar

    Kommentar by Cæsar — 13. april 2020 @ 11:34

  75. Hvorfor er I så glade for dronning Margrethe II, der er taler ned til danskere, der stiller sig kritiske overfor fremmede, multikultur og indvandring?

    –Så kommer vi danskere der med vores dumsmarte bemærkninger, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 13. april 2020 @ 13:23

  76. Selv tak Cæsar 11:34. Tak for rettelserne. Undskyld, det var en regnefejl. Godt du checker tallene. (Det er derfor de alle er tilgængelige)

    Døde af Covid-19
    20.580 i USA ud af en befolkning på 327,2 millioner (63 døde per mio)

    Og ja, jeg lavede en afrundingsfejl med Italien, der skal forhøjes – som du skriver – med 1 til 322 døde pr mio.

    Men Spanien er korrekt – så vidt jeg lige kan se? – med 356 døde per mio.

    USA var som nævnt en regnefejl. Som jeg ser det, er afrundingsfejl nærmest uden betydning. Men afrundingerne skal selvfølgelig være korrekte alligevel.
    Jeg vil dobbeltchecke mine udregninger næste gang:-)

    Kommentar by A-mad — 15. april 2020 @ 08:16

  77. Stort tillykke med fødselsdagen i dag til Dronningen!

    Kommentar by Revisoren — 16. april 2020 @ 16:33

RSS feed for comments on this post.