20. april 2020

Skuespiller om Dronningens nuancerede klima-kommentar “… sørgeligt, at hun får lov til at sige det.”

Laura Drasbæk er uddannet ved Skuespillerskolen ved Aarhus Teater, men ernærer sig også som keramiker. Det hun kalder ‘Nørrebro jargonen’ er et intet andet end dårlig opdragelse tilsat klimahysterikernes tunnelsyn. Bemærk hendes tilgang til klimadebatten. En historie fra BT – Laura Drasbæk raser over Dronningen: ‘Det er fuldstændig vanvittigt’.

“‘Til vores alle sammens Moder’. Det er disse ord i et Instagram-opslag fra danseren Silas Holst målrettet dronning Margrethe, som har fået Laura Drasbæk til at sende en virtuel sviner afsted mod fødselsdagsbarnet, der fylder 80 år i dag.

‘Hvis hun skal være min mor, skal hun sætte sig lidt mere ind i miljø situationen…

‘… Det er ikke ligegyldigt, hvad hun skriver i Politiken. Det er ikke noget, der skal glemmes. Det er et tilbageslag i klimakampen, og det er meningen, det skal gå fremad,’ siger hun…

‘Det er fuldstændig indiskutabelt, at klimaforandringerne er en kæmpe, kæmpe, kæmpe sag, som vi kun skal skubbe bag på, og så stikker hun en pind i hjulet på det på den måde. … Det er sørgeligt, at hun får lov til at sige det.

Men har hun ikke ret, når hun siger, at folk ikke skal gå i panik?

‘Det er jo ikke kun det, hun siger. Hun er citeret for at sige, at hun ikke er sikker på, om klimaforandringerne er menneskeskabte, og det vil jeg virkelig mene, at vi er forbi. Altså vi kan simpelthen ikke se os selv i øjnene og påstå, at vi er tvivl om, at de er menneskeskabte. Hvis hun gør det, så er den jo helt gal.'”

(Laura Drasbæk forsvarer sin kommentar på Instagram, 17. april 2020)

Oploadet Kl. 23:23 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109561/trackback

36 Comments »

  1. Jeg er så træt af Greta Tunfisk og alle de skinhellige eco-freako’s som vil pådutte andre hvordan de skal leve deres liv.

    Vi er overbefolket og solen styrer klimaet hvad vil I gøre ved det eco-freako’s? Hvad er jeres løsning på det problem?

    Kommentar by Zenobia — 20. april 2020 @ 23:43

  2. Er keramiker et nyt ord for nasser? Tidligere hed det musiker..

    Kommentar by Hul igennem? — 20. april 2020 @ 23:57

  3. Den venstreradikale “skuespiller” Laura Drasbæk har lige haft en af hovedrollerne i den nye danske krimi “Sommerdahl”, der har været sendt på TV2 Charlie de sidste 5-6 uger.

    Den anden hovedrolle i den i øvrigt dybt kedsommelige og politisk korrekte serie blev spillet af dhimmien Peter Mygind; søn af den gamle afdankede hippie Jytte Abildstrøm.

    Et perfekt match…

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2020 @ 00:01

  4. Endnu en økofascist, der vil bestemme hvordan andre skal leve og tænke.

    Kommentar by KineserSnot — 21. april 2020 @ 00:02

  5. Jeg har en 100-kr seddel der siger, at Laura Drasbæk aldrig nogensinde i sit liv, har været længere ude i naturen end den nærmeste campingplads, og at hun hadede det som pesten.

    Lad os se et seriøst bevis på at du mener det du skriver, Laura, hold op med at trække vejret. Gør det for Moder Jords skyld.

    Kommentar by Kimski — 21. april 2020 @ 00:09

  6. Hørte fornylig i radioen nogle unge politikere fra S og R, som var fuldstændig hysteriske, og så tossede at de krævede at klimaet skulle være aller, allerøverst på alle partiers programmer. For kampen mod co2 var vigtigere end alt andet. Indvandringen, corona-pesten, kriminaliteten, folkesundheden, økonomien, velfærden og erhvervslivets vilkår var altsammen noget som skulle underordnes klimakampen. For vi havde kun kort tid til at redde jordkloden fra undergang og dommedag. Og prisen for “redningen” var ligegyldig og måtte gerne overstige de 1000 milliarder kr.

    At høre politikere være så fjollede, uvidende og fanatiske, er deprimerende.

    Kommentar by Bent A — 21. april 2020 @ 01:02

  7. Mon ikke dronningen er fuldstændig ligeglad med hvad en ubetydelighed som Laura Drasbæk mener?

    Denne tilbagevenden til klima-truslen må jo komme, for de højrøde har endnu ikke opfundet det nye skrækscenarie der skal tage over efter coronaen. Så her i den nærmeste fremtid gælder det om for de røde at trække corona-pinen længst muligt ud, eller falde tilbage på den nedslidte klimafrygt.
    Mon ikke man også snart vil høre om, at klima-Greta planlægger at krybe ud af vinterdvalen og begynde at skolestrejke igen?

    Er vejret godt – er det skidt.
    Er vejret skidt – er det godt,
    – for begge dele fra naturens mysterie,
    vil hos de røde fremkalde et hysterie.

    Kommentar by Henning Jensen — 21. april 2020 @ 05:08

  8. Foreslår:
    Begge dele fra naturens mysterie-
    gir de røde- rent hysterie.

    Kommentar by Peter Buch — 21. april 2020 @ 06:56

  9. I en normal verden havde lille laura fået en endefuld og var blevet lagt i seng.

    Kommentar by Danskeren — 21. april 2020 @ 06:57

  10. Peter Buch — @ 06:56
    Ethvert forslag om litterære forbedringer modtages med tak.:-)

    Kommentar by Henning Jensen — 21. april 2020 @ 07:14

  11. Enig Bent A 01:02. Det ‘klimasagen’ er blevet til religionshysteri. De klimatroende vil sikkert snart have henrettet os kættere?
    “Fra 385 og helt ind til 1826 kunne religiøse afvigere risikere at blive henrettet for kætteri. Men hvad er en kætter egentlig?
    En kætter er én, der i religiøse spørgsmål afviger fra det ortodokse standpunkt, hvilket egentlig bare vil sige at man fastholder et særstandpunkt.” (citat fra kristendom.dk)

    Kommentar by A-mad — 21. april 2020 @ 07:54

  12. jeg aner ikke hvem Laura Dasbæk er, men det er tydeligt at hun er en trist kost, der helt sikkert ikke bliver platfodet p.g.a. vægten af hendes hjerne.

    Kommentar by Elvadatter — 21. april 2020 @ 08:21

  13. Kommentar by Danskeren — 21. april 2020 @ 06:57.

    Jeg havde nok valgt at fortælle hende en godnathistorie, om hvad der skete med de to små uartige klimatosser, efter at de var faret vild i den store mørke skov, hvor Wendigoen bor.

    Kommentar by Kimski — 21. april 2020 @ 08:27

  14. Hvis Laura var den eneste uvidende tåbe, behøvede vi ikke at være bekymrede. Men problemet er at de politiserende “idioter” findes i titusindvis, pga. marxistisk indoktrinering i børnehaverne, skolerne, universiteterne og hjemme i stuerne. (DR og tv 1+2). Mange af “idioterne” kan ikke selv gøre for at de er så fulde af uvidenhed og misforståelser. Når man fra lille af er blevet fyldt med propaganda, halve sandheder, politisk “korrekthed” og røde løgne forklædt som godhed og videnskab, er man jo undskyldt hvis man er endt som en hjernevasket tumpe.

    Netaviserne er en god modgift mod den kommunistiske galskab. Alle som ønsker en civiliseret fremtid, bør hjælpe til med at udbrede kendskabet til Uriasposten og de øvrige netaviser som Document, den korte avis osv.

    Kommentar by Bent A — 21. april 2020 @ 08:59

  15. Det er vigtigt,- nej – det er vitalt altsaa bydende noedvendigt, at vi bliver ved med at holde fast i ytringsfriheden. Mette Frederiksen ser ud til at vaere gaaet helt PolPot med sin politik, og har nu tvunget Danmark i knae med diktatoriske tiltag i Corona’s navn. Hun stoetter den nye verdensorden dirrigeret af WHO og Bill Gates. De faar nu total kontrol og klimapolitik til at gaa op i en hoejere enhed, imens folk sidder og brokker sig over dronningen der siger hvad hun synes. Det danske samfund, samt det meste af resten af verden, er ved at blive taget over af klimahysterikere og den nye verdensorden. Naegt at goere hvad der bliver sagt og kaemp for din egen og din familie’s frihed. Stoet Sverige, denne gang er de de “fornuftige”. Hvem kunne have troet det?.
    I USA er Fauci ved at vaere i varmt vand. Han har financieret forskningen af Corona virus i Wuhan, stik imod amerikanske paabud. Han er i ledtog med Gates og andre magtfulde personer.
    Og jeg haaber at dronningen vil blive ved med at sige hvad hun har lyst til. Aviserne ser ikke ud til at vaere det papir vaerd de ikke er trykket paa, man kan roligt glemme alt om at faa saglige oplysninger igennem dem.

    Kommentar by g wiltek — 21. april 2020 @ 09:16

  16. Lille Laura kan ikke lide Dronning Margrethe – så er det godt hun har Dronning Mette den 1. af Dimmarkistan

    Kommentar by redneck — 21. april 2020 @ 09:36

  17. Hvis du læser med her Laura, så er der vedhæftet lidt læsestof; det er aldrig for sent at blive klogere – Vedhæftede link beskriver de faktiske forhold i jernindustrien indenfor de seneste 10.000 år her i pastoratet Nordeuropa.

    Som Laura kan se, så var det europæiske kontinent landfast med England (GB) via det såkaldte Doggerland. Mon ikke også vi kan overtale Laura til at acceptere, at der efterfølgende har været vandstandsstigninger på 30 til 40 meter eller mere?

    Man har fundet tegn på flintestensbearbejdninger (efter de formentlig få tusinde mennesker som menes at have befolket området) – Men, man har ikke fundet flyvemaskiner og biler, og vist heller ikke kulfyrede kraftværker som skulle have forårsaget de voldsomme vandstigninger!?

    Hvis nu Laura læser flittigt på lektien, så kan det ende med at hun bliver næsten lige så klog som Dronning Margrethe(?)

    https://da.wikipedia.org/wiki/Doggerland

    Kommentar by T. Flodur — 21. april 2020 @ 09:50

  18. Hvad bilder sådan en venstreorienteret, muslimskmedløbende skuespiller sig ind. Vi ved jo, at hun lefler for muslimer og det der er værre – så det er jo helt i pagt med hendes holdning, at dronningen ikke må udtrykke sin holdning. En tagsten i skallen ville ikke være at foragte.

    Kommentar by Jørn Kjær — 21. april 2020 @ 09:50

  19. Laura Drasbæk, endnu en mentalt afsporet samfundsnasser der i et normalt samfund aldrig var kommet til orde.

    Kommentar by Piphans — 21. april 2020 @ 10:08

  20. Det hedder ikke keramiker, det hedder pottemager. Altså et stenalder erhverv!

    Bekymrende at en pottemager ( Er de altid hunner? ) mener at Vores dejlige Dronning Margrethe I ikke skulle have en mening.

    Og, hvad ved en “uddannet” pottemager og landsbyklovn om klimaet andet end hvad hun har hørt andre ubegavede selvhjælps-entusiaster udstøde?

    Kommentar by Santor — 21. april 2020 @ 10:29

  21. Lidt flere guldkorn fra Laura: Efter mere end seks år sammen har skuespillerinden Laura Drasbæk og stuntmanden og instruktøren Lasse Spang Olsen valgt at gå fra hinanden. Det fortæller 44-årige Drasbæk i et interview med ugebladet Hendes Verden.

    “Nu har jeg været uden kæreste i halvandet år, og jeg er euforisk over det. Kærester er skønne, men hold kæft, de tager din tid, siger hun i interviewet”

    Romancen mellem de to var ellers hæsblæsende, da de tilbage i 2013 gik fra venner til kærester – “Pludselig blev jeg genert over alt det, der før havde været naturligt. Jeg lagde mærke til hans overkrop gennem blusen. Det begyndte i mig, og han kunne nok mærke det fra mig. Der kom pludselig en anden undertone. Der kom et japansk hurtigtog. Det var så stærkt” fortalte Laura Drasbæk til B.T, da parret fandt sammen, osv. osv!

    Og nej; det er ikke en anden Laura Drasbæk som vi hører her; det er Gud hjælpe mig den samme Laura som ser sig istand til at irettesætte og revser Dronning Margrethe!

    Kommentar by T. Flodur — 21. april 2020 @ 10:33

  22. Man bliver nødt til at spørge, hvad ved Laura Drasbæk om klimaet? Det er helt tydeligt at hun ikke ved andet en hvad hun læser i Politiken! Og oprigtigt talt, det er ikke ret meget! Hun er et led i den kæde af selvudråbte “gode mennesker”, som vil gøre alt hvad de kan for at stække ytringsfriheden! Hvis man vedbliver at påstå at der er videnskabelig konsensus omkrig at klimaforandringerne hovedsageligt er menneskabt, så diskvalificerer man sig i debatten! Og hvis man så samtidigt forsøger at undertrykke at andre udtrykker sig, så har man en totalitær tankegang!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. april 2020 @ 10:36

  23. Kommentar by Piphans — 21. april 2020 @ 10:08.

    For kun lidt over 100 år siden, blev skuespillere betragtet som værende længere nede på den sociale rangstige, end plattenslagere og lommetyve. Det var folk der ikke kunne andet, der valgte den “profession”, og ser man på den gennemsnitlige uddannelseslængde for Hollywood stjerner i dag, så er der ikke meget der har forandret sig.
    Og sjovt nok er de også nogle af de største klimatosser der findes, pudsigt, ikke?

    Kommentar by Kimski — 21. april 2020 @ 10:51

  24. Hov, Vores Dronning hedder Margrethe II – My bad!

    Kommentar by Santor — 21. april 2020 @ 11:08

  25. T. Flodur — 21. april 2020 @ 09:50

    Der lå eller ligger stadig en glimrende video på You tube pm Doggerland.

    Kommentar by Peter Buch — 21. april 2020 @ 11:29

  26. yeps Bent A og Piphans har ret

    Kommentar by Nielsen — 21. april 2020 @ 11:55

  27. Peter Buch — 11:29

    Tak for tippet Peter,; jeg vil prøve af finde frem til det – Eller, det er måske bedre at Laura finder linket ;-)

    Kommentar by T. Flodur — 21. april 2020 @ 12:11

  28. L.Drasbaek,du har din mening og Dronningen sin,ytringsfrihed taenk dig lidt om

    Kommentar by dunk — 21. april 2020 @ 15:14

  29. T. Flodur — 21. april 2020 @ 10:33: Hvad er det, du synes er dumt ved hendes beskrivelse af sin forelskelse?

    Kommentar by Odo — 21. april 2020 @ 16:52

  30. Kommentar by Odo — 21. april 2020 @ 16:52.

    Fordi det der i bund og grund ikke er andet end en tidsbestemt hormonal forgiftning, igangsat af feromoner og synsindtryk, altid skal fremstilles som en scene taget ud af ‘Gone With The Wind’ eller ‘Stormfulde Højder’?

    Kommentar by Kimski — 21. april 2020 @ 18:36

  31. Odo — 16:52

    Som du ser Odo, så nåede Kimski at svare på mine vegne – Og tak til Kimski for et brilliant svar til Odo, jeg kunne ikke have svaret bedre selv!

    Kommentar by T. Flodur — 21. april 2020 @ 19:16

  32. Endnu en blæst dum gås, rød, forstås.

    Kommentar by LarsB — 21. april 2020 @ 20:14

  33. Så video om Doggerbanken selv for måneder siden, ikke sikker på om det var den her.
    https://www.youtube.com/watch?v=wcubRlMqaEs
    In Our Time: S21/41 Doggerland (June 27 2019)
    Videnskab repræsenteret personer og kilder nævnes.
    I kommentarfeltet:
    xtremely interesting and points to the scientific fact that the climate has ALWAYS undergone changes and that the current politicised scaremongering ‘man made climate change ‘is a dangerious agenda to impose austerity and ultimately control all of our lives I.e UN Agenda 21 and Agenda 30).
    Andet:
    q-mag.org/the-tsunami-that-obliterated-doggerlan

    Kommentar by Peter Buch — 22. april 2020 @ 00:14

  34. Kommentar by T. Flodur — 21. april 2020 @ 19:16.

    Misforstå mig ikke: Jeg værdsætter da en forelskelse lige så meget som alle andre, jeg mister bare aldrig jordforbindelsen i et højere omfang, end at jeg godt er klar over hvad der sker.

    Kommentar by Kimski — 22. april 2020 @ 03:44

  35. Faldt over:
    https://www.youtube.com/watch?v=vpTHi7O66pI

    Kommentar by Peter Buch — 22. april 2020 @ 08:38

  36. Peter Buch — 00:14/08:38

    Tak for de vedhæftede links.

    Kimski — 03:44

    Helt enig! Men også morsomt/nyttigt, det med at få sat liderligheden på en kemisk formel ;-)

    Kommentar by T. Flodur — 22. april 2020 @ 11:49

RSS feed for comments on this post.