23. april 2020

Kulturminister Joy Mogensen om sit favoritalbum: “Jeg har lyst til at sige Absolute Music 2…”

Joy Mogensen er måske nok en my bedre kulturminister end Uffe Elbæk, men i en borgerlig optik er hun naturligvis helt ubrugelig. I et interview med GAFFA nævner hun ‘Absolute Music 2’, som et bud på hendes favoritalbum, og Twitterland er i fuld gang med den forventelige mobning. Mediebranchen er stadig sur over, at hun ikke reddede Radio24syv, og herefter, som de fleste jordboere, anerkendte at ‘Kunsten’ ikke kunne have førsteprioritet under en corona-pandemi. Sæt nu ikke-sælgende kunstnere måtte finde et timelønnet arbejde.

Mediebranchen ligner til forveksling. Det er livsvigtigt med licensmedier såsom Radio4, hvor uddannede værter i timevis taler om hvordan toiletpapir bør vende, og om hvorledes ukulele trender i disse dage. På EB.dk kunne man i går læse historier såsom ‘Dansk skuespiller frygter mere hustruvold‘ og ‘Formidabel rockmama sviner Trump til‘. Ananas i egen juice.

(Absolute Music 2, 1983)

“Det er lang tid siden, jeg har hørt albums. Jeg har lyst til at sige Absolute Music 2…, for den betød meget for mig som teenager. I dag hører jeg mest musik på playlister…” (Kulturminister Joy Mogensen, GAFFA, 21. april 2020)

Oploadet Kl. 02:32 af Kim Møller — Direkte link52 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109616/trackback

52 Comments »

  1. Ingen regner Kulturministeriets lille budget for noget, hvorfor de fleste kulturministre har været rent bundskrab. Joy Mogensen er næppe værre, hun illustrerer med sin ungdom blot dannelsestabet i skole og universitet, og hun levendgør jo glimrende, at eliten nu er latterlig, uvidende og uden nogen form for smag.

    Kommentar by BB — 23. april 2020 @ 03:49

  2. Hvad skal der til hvis hun skulle leve op til borgerlige idealer ?
    Hvordan defineres borgerlig kulturpolitik ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. april 2020 @ 03:56

  3. Hellere dårlig smag end ingen smag.

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2020 @ 04:28

  4. Kommentar by Nielsen — 23. april 2020 @ 04:28
    Det står så helt og aldeles for din egen regning ;-)

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. april 2020 @ 04:39

  5. Lars Andersen: Kulturministeren afslører, hvad hendes yndlingsalbum er – DET ER MORSOMT OG RETARDERET! :D
    https://www.youtube.com/watch?v=J2OhXrYu6Kc

    ‘Absolute Music 2’, jeg græmmes!
    Har hun også malerier af grædende børn hængende på væggene derhjemme, eller er det stadig plakater med Spice Girls?

    Kommentar by Kimski — 23. april 2020 @ 07:12

  6. Jeg tænker til tider- jeg er noget der ligner borgerlig. Jeg synes markedet bør stå for mere end det gør.

    Jeg støtter medier som hr. Møllers Uriasposten, Snaphanen mindre da pengene ikke er til slt jeg kunne ønske.
    Køber sjældent en normal avis, vist tre indtil videre i år. En Weekendavis, en Berlinger og en Jyllandspost, disse da jeg synes jeg ville læse de artikler, der i den indledning jeg kunne se gratis, forekom mig så interessante jeg ville bruge penge på dem.
    Jeg betaler licens, da jeg synes jeg ikke vil snyde, og hævde jeg ikke ser tv. Jeg har “den lille pakke” og kan kun se få stationer. Der er meget mere interessant for mig at se gratis på you tube og deslige, men gamle vaner og et vist ønske om at se hvad der nu engang præsenteres i medier jeg er med til at betale et lille stykke af vejen, gør jeg forbliver en betalende forbruger.
    Jeg så Dylan i Den Grå Hal, Barenboim i Tivoli og betalte begge gange.

    Vi har ikke fælles værdier, vi har markeder som nogle gerne vil bruge mine penge i.
    Vi har folk som mig.
    Tak for ordet.

    Hvis ikke vi kan løse det her, har vi kun markedet tilbage. Så har vi ikke længere en social markedsøkonomi og fælles værdier. Traktaten er netop bygget op omkring, at vi er europæere, der grundlæggende har de samme frihedsrettigheder til blandt andet at ytre sig og frit rejse og arbejde mellem landene, siger hun.
    – Jeg synes jo, at vi er mere end en markedsplads. Vi hjælper ikke bare hinanden af økonomiske grunde. Vi hænger også kulturelt og politisk sammen.
    https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-04-22-samtlige-eu-lande-boer-haefte-for-gaeld-under-coronakrisen-mener-vestager

    Kommentar by Pwrwe Buch — 23. april 2020 @ 07:15

  7. alt jeg kunne ænske…

    Kommentar by Pwrwe Buch — 23. april 2020 @ 07:17

  8. ønske

    Kommentar by Pwrwe Buch — 23. april 2020 @ 07:18

  9. Galt navn, det går godt når en borgerlig vil ytre sig…

    Kommentar by Peter Buch — 23. april 2020 @ 07:19

  10. Når Joy Mogensen toner frem på skærmen, er jeg ved at brække mig. Hun har det der dumme tomme lalleglade blik, og glemmer hende aldrig for åbningen af en moske (Trojansk Hest)i Roskilde.
    Hun er som så mange såkaldte kunstnere som hun repræsenterer, en forræder af hvad der er dansk.

    Kommentar by der Adler — 23. april 2020 @ 07:45

  11. Hvorfor har folk så travlt med at dømme Joy Mogensen. En ærlig politiker. Endelig, lad os få flere af dem.

    Kommentar by piusXII — 23. april 2020 @ 07:52

  12. Jeg elskede sgu også Absolute Music dengang på pladespilleren, det samme for titusindvis andre mennesker i Danmark. Point til hende!

    Kommentar by Zatopek — 23. april 2020 @ 08:09

  13. Jeg har en ide.

    Man behøver ikke fyre hende, man kan bare nedlægge hele “kultur-ministeriet” så kommer det helt af sig selv!

    Kommentar by Santor — 23. april 2020 @ 08:46

  14. “Absolute Music 2” er lige så god kultur som så meget andet.
    Hvis Joy Mogensen skal bebrejdes for noget, så skal det være for moskeen i Roskilde, som absolut ikke er dansk kultur.

    Kommentar by Henning Jensen — 23. april 2020 @ 09:06

  15. Hvad skal det kultursnobberi til for? Joy er bare klogere end jer, der har spildt i tusindvis af kroner på vinyl og polycarbonat til overpris, som I kan køre direkte på lossepladsen.
    Spotify er ret god til at bygge videre på det man lytter til.
    Hvis et album kræver en indsats for at holde ud at høre på, så er det mok noget lort, men det er der jo også folk der kan lide

    Kommentar by Træt — 23. april 2020 @ 09:17

  16. Hvis man vil vide mere om kvindelige politikere og feminister med videre, kan man læse de sidste kommentarer under Uriaspostens postering om kommunaldirektør: Jorden er den eneste supermagt. Se herunder i forgårs.

    Kommentar by Bent A — 23. april 2020 @ 09:26

  17. HVAD JOY MOGENSEN angår, så er hun en alvorlig trussel mod Danmarks eksistens og det danske folks fremtid. Hun går ind for moskeer, multi-kulti og masseindvandring. Der Adler 7.45 har fuldstændig ret. Hun er en lalleglad pladderhumanist, og hendes politik er at undergrave og afskaffe det Danmark vi kender. Hun og hendes ligesindede arbejder på at afrikanisere og islamisere Danmark. Et projekt som kan ende som en blodig katastrofe for danskerne. Bare se hvad der foregår af rædsler i Sverigstan som er 2-3 år foran os i “udvikling”.

    Kommentar by Bent A — 23. april 2020 @ 09:42

  18. Hø hø Peter Buch der gik nok tastesauerkraut i surkålen. Jeg tænkte mig at hende der Joy nok var mere til sådan noget som outlandish med de der to sandniggere og den der sydamerikanske abekat. Men det passer nok bedre til Mogens “Gør pladss til islam i Danmark” Jensen.

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2020 @ 09:50

  19. Jeg kan bedre lide de der ærligt indrømmer at de har en lam, plat poppet smag, end de der lader som om de er SÅ kulturelle, fordi vi skal tro de er intelligente og kultiverede.
    Der går tit en lige linje mellem at lade som om man har en “god smag” og lade som om man er en humanist med de rigtige meninger.
    Iøvrigt så var Absolute Music 2 fra 1993, ikke 1983, Kim. Jeg havde den også og råspillede den sikkert.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 23. april 2020 @ 10:25

  20. Hvordan går det forresten med lille Joy’s store ønske om at blive såkaldt “solo-mor”?

    Er hun blevet insemineret igen (på skatteydernes regning)?

    Kommentar by Revisoren — 23. april 2020 @ 10:27

  21. “I dag hører jeg mest musik på playlister”

    Hun er altså med i gruppen af borgere, der sørgede for at fysiske musikbutikker forsvandt. Det er dårlig for beskæftigelsen og træls for de mange handelsbyer der også kæmper med butiksdød pga. nethandel

    Kommentar by k.m. — 23. april 2020 @ 11:05

  22. Alt er kultur. Fri kultur for alle.
    Ingen burde slavearbejde for andres “kultur”.

    Kommentar by Oppenhaimer fan — 23. april 2020 @ 11:24

  23. Ansættelsen af hende det kulturelle analfabet joy, er lige så latterlig som ansættelsen af , jeg tror det er Belgiens sundhedsminister eller er det Holland?, der er så smækfed på den ulækre måde at man tror det er løgn.

    Kommentar by Santor — 23. april 2020 @ 11:52

  24. Absolute Music 2 er fra 1993. Lisa Nilsson var kun 13 år i 1983 ;-)

    Kommentar by M.P. — 23. april 2020 @ 11:54

  25. Jeg ved det. Jeg er et kældermenneske der bor på 1. sal.
    Jeg støtter ikke Kim Møller på baggrund af hans valg af materiale i økser. Ved offentligheden overhovedet hvilket materiale hr. Mæller foretrækker i økser eller det er skafterne materiale eller form der langt mere afgør valg af dagen økse?
    Jeg kender overhovedet ikke Absolute music.
    Jeg er utidssvarende. Har ingen smartphone, intet kamera i den skærm jeg har tilknyttet dette tastatur og tilhørende stationære computet,intet Nem Id hvilket medfører nogle internet handler er umulige at gennemføre, jeg ser heller ikke hvad der kunne ligge af post i min elektroniske postkasse.
    Tager hellere til min ven med brændekomfur end de mere moderne.
    Problemet er han bor i Piemonte.
    Vi har ikke specielt fælles værdier.
    Vi er bare gamle venner.
    Hver har vel sit.

    Kommentar by Peter Buch — 23. april 2020 @ 13:21

  26. Møller, skaftenes…

    Kommentar by Peter Buch — 23. april 2020 @ 13:22

  27. Det er jo netop meningen, at ansætte venner der skal belønnes med tårnhøj offentlig forsørgelse (ministerposter), som ikke har den ringeste anelse om det område de bliver minister for.
    Så er de totalt afhængige af embedsmændene, som så kan lede landet.

    Kommentar by Danskeren — 23. april 2020 @ 13:33

  28. Peter Buch er du beruset?
    P

    Kommentar by Piotr — 23. april 2020 @ 13:40

  29. Du har ganske ret Danskeren. Det er nøjagtigt som vi kunne se i den gamle tv-serie Yes Minister

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2020 @ 14:01

  30. Piotr
    Nej. Jeg fik en øl på landet, i går. Det kan ikke være den.

    Der findes også gæve kvinder som hende her, der vist er Australiens rigeste kvinde, jeg kender hende ikke personligt, endnu:
    “We need to let our economy recover and significantly cut tax and tape now.”
    https://www.hancockprospecting.com.au/2020/04/23/coronavirus-crisis-wa-mining-magnate-gina-rinehart-calls-for-greater-australian-self-sufficiency-after-covid-19/

    Kommentar by Peter Buch — 23. april 2020 @ 15:20

  31. FRAU MERKEL, JOY MOGENSEN, Ursula von der Leyen,, Ylva Johansson, Stine Bosse, Pernille Weiss, Ida Auken, Astrid Krag, Pernille Skipper, Rosa lund, Pernille R-Theil, Pia Dyhr osv., osv. trækker alle i samme retning. Kvindelige politikere kan ikke få nok af verdensredning, afrikanisering og barbari, og de bliver Europas og Danmarks undergang. Bare vent og se.

    Kommentar by Bent A — 23. april 2020 @ 16:22

  32. Jeg tænker mit hvorfor ingen mand vil have hende eller hun ikke vil have den mand, som vil. Hun minder mig i øvrigt lidt om Pia Gjellerup.

    Hun er ikke noget politisk, intellektuelt eller moralsk fyrtårn, men snarere sådan en skæv størrelse som har fundet et hjem på Socialdemokratiets smørrebrødsseddel ved at være på rette tid og sted.

    Kommentar by Zatopek — 23. april 2020 @ 19:24

  33. Hellere ingen smag end dårlig smag, ingen er så dårlig som den aktuelle regerings. Som de fleste pamper sossere, især de kvindelige, er hun komplet tabt bag en vogn. Hvordan kan man overhovedet blive minister når man intet ved, ikke mindst om konsekvenserne ved den livsfarlige overtro islam, det kan derfor kun handle om en ren vennetjeneste.

    Kommentar by LarsB — 23. april 2020 @ 20:49

  34. Det er vist noget med at Joy Mogensen er lesbisk. I det hele taget er der kommet (for) mange med i politik som er lesbiske, bøsser, kønsforvirrede eller pædofile.

    Kommentar by Bent A — 23. april 2020 @ 20:53

  35. Kulturløs Medister Enjoy Mogensen. En rød tumbe fra Roskilde. Nuff said.
    De dumme, enfoldige og bilde leder “folket” efter dekret fra satanisternes højborg i Belgien, Bruxelles.

    Kommentar by Iznogut — 24. april 2020 @ 00:37

  36. Borgerlig kultur? H.C Andersen, Holberg, diverse nationalromantikere. Dostovjevski, Amerikansk Countrymusik….mit gæt. Den Danske Forening giver nok et bedre bud etc. Personligt vil jeg nok mene -Beach Boys “Petsound” og Beatles “Sct Pepper”, eller TV2,s “Rigtige mænd” er langt bedre albums, end overfladisk opsamlings LP er…egentlig også flintrende ligegyldigt :-)- Bare der er eller bliver langt mere modstand imod den modbydelige undertrykkende fordummende usekulære diktatorreligion Islam- for den diplomatiske fejhed og eftergivenhed i både MSM (Main Stream Medier) og på Politisk elitær plan er så afgrundsdyb foragteligt og et svigt overfor fremtiden af dimensioner som langt overgår leflen for Nazismen og Kommunismen i sin tid-man kan aldrig stole eller tro på at nutidens politiske elite vil forsvare vores frihed og demokrati, når de lefler for det, vi sender soldater til udlandet for at bekæmpe konsekvensen af-længe leve Tommy Robinsom (boy), AFD, Generation Identitære, DenDanskeForening, og SIAD (støt dem) og Uriasposten

    Kommentar by Michael Unna — 24. april 2020 @ 06:34

  37. Støt DDF og SIAD. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 24. april 2020 @ 06:35

  38. Borgerlig kulturpolitik er vel frihedssøgende nationalromantisk kultur. -Kom og syng en enkelt sang om frihed-(Vi må have fred for verden kan bestå)- en simpel sang fra datiden.:-)

    Kommentar by Michael Unna — 24. april 2020 @ 06:38

  39. Lagerforvalter Peter Rindal levede forgæves.
    Skulle Joy som den barrøvede kejser have nævnt et eller andet højrøvet album, som udkom i hendes forældres ungdom?
    Da en LP kostede en måneds avisrute var pladerne naturligvis noget særligt, og man måtte bilde sig selv ind at netop den udvalgte var noget som definerede en som menneske.
    Nu har vi Spotify, og kan veksle mellem tusinder og atter tusinder af numre.
    Jeg kan på en given dag have hørt Fleetwood Mac, TV-2, Cure, Chic og Captain Hook, eller Dark Side of the Moon

    Kommentar by Træt — 24. april 2020 @ 07:50

  40. Kommentar by Træt — 24. april 2020 @ 07:50
    Problemet er at Spotify benytter sig af MP3 formatet der stort set kun egner sig til hårdtpumpet popmusik uden nogen form for dynamik.

    Det er der så nogen der er udmærket tilfreds med og det er helt fint med mig.

    Lydkvalitetens deroute startede da cd´en blev opfundet da den er begrænset af at man er nødt til at anvende en algoritme der begrænser bl.a frekvensen og bitrate og tilsætte low level noise.
    Og det er så taget til extremer med opfindelsen af MP3.

    Så derfor vil en vinyl plade altid være overlegen hvad lydkvalitet angår hvis man ellers kan undgå at ridse dem da de frekvensmæssigt eller dynamisk set ikke er begrænsede.

    http://www.about-audio-mastering-software.com/dithering.html

    Det skal så siges at folk med low end hifi så som fx et Denver købt i Føtex ikke vil kunne høre forskel da kvaliteten af dette selvf. også spiller en rolle.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. april 2020 @ 16:31

  41. På Uwe Max Jensens blog har han lagt fotos op, hvor han signerer et billede med sin diller.

    Uwe Max Jensen som kulturminister nu!

    Kommentar by Revisoren — 24. april 2020 @ 18:29

  42. Hun er nok ret repræsentativ for danskere, især kvinder, ca. 40 år. De var børn og teenagere, da CD’ere tog over, og den havde som bekendt et ret ligegyldigt format ifht. den flotte vinylplade. De har ikke fortidens og nutidens musiknørdernes idé om helstøbte kunstværker, man lyttede til med andagt. I dag er den musikform kun en niche af et altædende mediebillede. Forøvrigt er Absolute Musics kunstnere meget, meget bedre end nutiden dagge-de dag bilbashøjtaler hiphop med ondt i nosserne af bar overdreven gangstaattitude. Men det ved den lille Joy- kone nok ikke meget om. Hun kan kun sige, at noget engang betød noget for hende. Og det er da bedre end ingenting.

    Hun er bare så dejligt oplagt til et billede på den tomme og overfladiske kulturforbruger. Aldrig har der været så meget “kultur” med så lidt indhold, ja nærmest ligegyldigheder. Jeg synes man hårdt og brutalt skulle stoppe al tilførsel til kulturen. Så må vi se, hvad det overlever, når coronaen alligevel snart disrupter hele samfundet. Selvfølgelig bliver hun så ligegyldig at have som minister.

    Kommentar by Uno — 24. april 2020 @ 19:23

  43. Nu har PHR skidt i tråden igen. Luk røven, din lede venstreekstremist

    Kommentar by Træt — 24. april 2020 @ 23:34

  44. https://fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/3474592f9a6d4c81a90cb4af0b42330e-20140421-har-du-gyldne-rer

    https://fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/201d8d731d0e4b2788742dac404335e7-20130611-om-audiofili-og-audiomani

    Kommentar by Træt — 24. april 2020 @ 23:40

  45. Kommentar by Træt — 24. april 2020 @ 23:34
    Du lyder som en der lider af blyforgiftning (pb) der gør at din hjerne langtfra er fuldtud funktionel.
    Hør nu her din tumpe jeg prøver bare at udvide din horisont så du ikke ender med en MP3 hjerne eller det der er værre.
    Når man ender ud i at bruge skældsord om andre er det fordi man ikke har modargumenter eller at dem der evt. skulle være tilstede er langt over sidste salgsdato.
    Og du kan godt glemme alt om dine slet skjulte trusler der stiller enhver AFA tosse i skammekrogen.
    Du kunne jo ende op med en for dig meget ubehagelig overraskelse.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. april 2020 @ 00:19

  46. Kommentar by Træt — 24. april 2020 @ 23:34
    Ud over det skal du vide at jeg langt hen af vejen kan følge dig i dine kultursnobberi betragtninger

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. april 2020 @ 01:11

  47. Fleetwood Mac og Peter Gabriel hører også til nogle af mine favoritter
    Og så bliver det også nævnt i tråden at noget det skulle definere borgerlighed skulle være country music.
    Der må jeg så indrømme at jeg lige der er en smule borgerlig.
    Country music er langt mere lort end lagkage men til gengæld så er der bagt nogle kæmpestore lagkager.
    En af mine absolutte favoritter er Alison Krauss der her kan ses i en video sammen med dobro troldmanden Jerry Douglas
    https://www.youtube.com/watch?v=ubjkDCI4RFY
    Akustisk musik uden nogen dikkedarer og uden alverdens smarte studio tricks

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. april 2020 @ 01:53

  48. https://www.youtube.com/watch?v=To1_nOjlLBQ

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. april 2020 @ 03:07

  49. Dixie Chicks fortolkning af Stevie Nicks (Fletwood Mac) kompotion “Landslide”
    https://www.youtube.com/watch?v=nSq0s7E_TSU

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. april 2020 @ 03:37

  50. Nu har netterroristen PHR igen skidt i tråden

    Kommentar by Træt — 25. april 2020 @ 08:49

  51. Underholdningsbranchen er stærk støttet af kongehuset. En af de højborgerlige institutioner, som de borgerlige ynder at fremhæve.

    Det må ikke være nemt at være borgerlig, med alle de paradokser det medfører.

    Kommentar by Bilka — 25. april 2020 @ 11:52

  52. Hej BILKA….. du havde for ca. 14 dage siden en enkelt linje eller to om det danske samfund, som var næsten genialt formuleret. Men jeg kan ikke finde den igen. Kan du gentage den her eller imorgen/overmorgen under et af de nyeste debat-oplæg? På forhånd tak.

    Kommentar by Bent A — 25. april 2020 @ 19:26

RSS feed for comments on this post.