26. april 2020

Kira Marie Peter-Hansen (SF): Flere mænd dør, javist, men… ‘Kvinder rammes hårdere af coronakrisen’

Læserbrev af SF’eren Kira Marie Peter-Hansen, der sidste år blev valgt til Europaparlamentet, som det yngste medlem af nogensinde. Hun mangler livserfaring, men har lækkert hår og kender sin feminisme. Fra Berlingske – Kvinder rammes hårdere af coronakrisen (16. april 2020).

“I følge WHO er der lige så mange kvinder som mænd, der bliver smittet med coronavirus, men blandt dødsofrene er der langt flere mænd. Det kan der være mange grunde til, og det er vigtigt, at vi undersøger det til bunds.

Men jeg synes også, at det er værd at kigge på kvinderne. De mærker nemlig i langt højere grad coronakrisens konsekvenser i deres dagligdag.

… I EU består 70 procent af sundhedssektorens personale af kvinder. Det gælder både i form af sosu-assistenter, hjemmeplejere, jordemødre, laboranter og i høj grad sygeplejersker.

… Jeg synes ikke, at vi skal holde op med at tale om coronakrisen og hylde alle dem, der knokler for os alle sammen – mænd og kvinder. Men vi må heller ikke glemme, at kriser som denne har en kønnet slagside.”

Oploadet Kl. 18:25 af Kim Møller — Direkte link89 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109686/trackback

89 Comments »

  1. Ræverøde møgfisse. Håber hun bliver islamisk gift med Kamran Khan, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 26. april 2020 @ 18:28

  2. Det er så næste følelsesbetonede partsindlæg i en lang række af politiske opportunister som ønsker at kapitalisere rent politisk på Kina-pesten. Først eco-freako’erne, så bønnekaldet og nu superstudinen som ønsker at italesætte at Kina-pesten er årsag til mere vold-imod-kvinder fordi ægtefolk og samboende nu går hjemme og det skaber friktion (de går hinanden på nerverne) som så medfører mere vold-imod-kvinder.

    Det problem superstudinen skitserer er stærk overdrevet og proportions forvredet men promoveres meget stærkt at de venstreradikale feminister.

    Løsningen er ikke flere penge til kvinde krisecentre men at kvinder lader være med at gifte sig/samboende med tvivlsomme mænd og at begge køn lærer (evt. via voksenundervisning) at omgås hinanden uden psykisk/fysisk vold.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 18:46

  3. Løsningen er ikke flere penge til kvinde krisecentre men at kvinder lader være med at gifte sig/samboende med tvivlsomme mænd og at begge køn lærer (evt. via voksenundervisning) at omgås hinanden uden psykisk/fysisk vold.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 18:46

    God fornøjelse med det projekt med middelalderlige mænd fra Muhamedanien, der af uvisse årsager bor og gifter sig i Kongeriget Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 26. april 2020 @ 18:55

  4. Med andre ord er mænds liv mindre værd end kvinders komfort.

    Dumme gås. Dumme, privilegieblinde gås.

    Kommentar by Quark — 26. april 2020 @ 19:02

  5. Tja, den gode nyhed er så, at hun ikke kommer til at formere sig. Medmindre hun kan finde noget sæd der ikke har en “kønnet slagside”. Dette mandehadende, narcissistiske,tommelfingersuttende blebarn, er en ynkelig undskyldning for en kvinde. Må hendes far eller evt brødre få corona ad libitum resten af året.

    Kommentar by Elvadatter — 26. april 2020 @ 19:06

  6. I SF skal man helst være ung, uvidende, kvinde, rød og halvskør. 13 ud af 16 i FT-gruppen er kvinder. Vælgerne er også halvskøre, så når de støder på en feminist som Kira Marie skynder de sig selvfølgelig at sætte deres kryds ved hende.

    Kommentar by Bent A — 26. april 2020 @ 19:07

  7. “Men jeg synes også, at…”

    Alt hvad der følger efter ‘men’ hos en feminist er bullshit.
    Det er alt hvad der kommer før som regel også.

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 19:09

  8. De voldsramte muhamedanske kvinder har det ret hårdt men jeg tror ikke volden imod dem som gruppe er eskaleret under Kina-pesten.
    Det er hvide kvinder der refereres til.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 19:18

  9. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 18:46.

    Tvivlsomme MÆND???

    Harvard study says 70 percent of domestic violence is committed by women against men.
    http://newscastmedia.com/domestic-violence.htm

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 19:20

  10. Ad Kommentar by Bent A — 26. april 2020 @ 19:07

    Du skulde prøve at være i selskab med dem. Hvert et ord man siger skal vendes og drejes og vejes på en guldvægt for ellers bliver de trigget.

    Forøvrigt flot parafrase at et Eddard Stark citat fra Game of Thrones.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 19:22

  11. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 19:22.

    Forøvrigt flot parafrase at et Eddard Stark citat fra Game of Thrones.

    Jeg synes det var så passende, i forhold til at han mistede knoppen, fordi han satte sig op mod en kvinde på magten.

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 19:28

  12. Ad. Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 19:20

    Hvorfor er der så ingen krise centre for voldsramte mænd.
    Hvis hvad du siger er sandt.

    Jeg vil ikke betvivle at kvinder kan være fysiske voldelige i ægteskabet specielt hvis det er en kæmpekvinde af en matrone.
    Men jeg kender kun til et sådant tilfælde derimod er det modsatte normen.

    Og de fleste kvinder kan ikke forårsage den samme skade som en mand kan qua deres ringere muskelmasse.

    Hvis en kvinde er voldelig i et parforhold så finder manden sig af uransaglige årsager i volden og vælge at vende den anden kind til istedet for at fysisk sætte sig i respekt.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 19:33

  13. KIRA MARIA har fundet ud af at naturen ikke altid er retfærdig. Og det er jo uretfærdigt, asocialt og smaddertarveligt. Naturen må derfor kaldes til orden. Og hvis det er Vorherre som står bag naturens orden, må han irettesættes. Hvis Herren og Skaberen altså ikke er en kvinde, som mange feminister mener. For så er det jo hende der skal have et møgfald.

    Det er også uretfærdigt at mænd sjældent rammes af kvindesygdomme, og det er yderst uretfærdigt at de er stærkere og højere end kvinder. Og hvis mændene er til ulejlighed for kvinderne ved at blive ramt af en virus som er splejset sammen i et laboratorium for biologisk krigsførelse, så må det være rimeligt at kvinderne kompenseres og får erstatning og endnu mere positiv særbehandling. (= negativ særbehandling af mændene) Mener feministen.

    At kvinderne er til stor ulejlighed for mændene direkte og indirekte, at mændene udfører en masse hårdt, opslidende og farligt arbejde, at det især er mænds slid, forskning og genialitet der helbreder millioner af sygdomsramte kvinder, det skal vi naturligvis se bort fra, synes kommunist-Marie.

    Kommentar by Bent A — 26. april 2020 @ 19:38

  14. Er det muslimer?

    Politiet har sigtet 34 personer samlet i lille klublokale

    Københavns Politi har søndag eftermiddag sigtet 34 personer for at have forsamlet sig uden et anerkendelsesværdigt formål i et ‘alt for lille’ klublokale.

    Det oplyser de på Twitter.

    Vicepolitiispektør Jesper Bangsgaard fortæller, at politiet ikke ønsker at kommentere, præcis hvor hændelsen fandt sted, eller hvorfor de 34 personer var forsamlet.

    Om alle 34 kommer til at få bøder, vil tiden vise.

    – De er alle blevet sigtet, så der skal laves en juridisk vurdering, men de kommer formenligt til at få bøder, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 26. april 2020 @ 19:44

  15. Mangler tal på hvor mange mænd og eller kvinder + andre kønrubricerende der er blevet arbejdsløse, respektivt hjemsendt med løn, eller fyret. Hvem (kønsfordeling) ejer virksomheder der lukkede, hvem er ansatte?
    Til en start.
    https://www.youtube.com/watch?v=8JlI203vLqk

    Kommentar by Peter Buch — 26. april 2020 @ 19:46

  16. Ad Kommentar by NotariusUmulius — 26. april 2020 @ 19:44

    Når Eid er overstået om en måned så kommer de til at marchere kønsopdelt i indre København og hvad vil Politiet så gøre?

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 19:50

  17. Hun hører til i frankJendens rådne hus. Gad vide om ikke hun havner netop der.

    Kommentar by Nielsen — 26. april 2020 @ 19:51

  18. DET ER FEMINISTER af cirka samme slags som Kira Maria som har bragt Sverigstan til tiggerstaven og ud i kviksand og galehus-tilstande.

    Røde feminister er næsten lige så slemme som brune nazister og sorte islamister. Bare spørg Marianne Stidsen som kalder kvindesagskvinderne for fascister og skøre kællinger. (eller noget i den retning) Se bloggen herunder med Suzanne Brøgger i militæruniform)

    Kommentar by Bent A — 26. april 2020 @ 19:52

  19. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 19:33.

    Fordi vi lever i et 100% gynocentrisk matriarki, hvor kvinders vold mod mænd ikke anerkendes, hvor mænd ikke anmelder det når det sker, fordi de latterliggøres af både politi og omgangskreds, og hvor kvinder per definition er ofre, selv når de slår først.

    Og læg mærke til at det var dét, der var påstanden: Hvem der starter volden, altså, ikke hvem der gør mest skade.

    Iøvrigt har de fleste drenge allerede fundet ud af, at man ikke kaster sig over en person med 40% mere styrke i overkroppen end man selv har, inden de bliver 12 år.
    Så enten er kvinder umådeligt langsomt opfattende, eller også VED DE AT DE KAN GØRE DET UDEN KONSEKVENSER, i langt, langt de fleste tilfælde.

    Her er lidt mere bevis, du som sædvanlig betvivler:
    https://www.health.harvard.edu/newsletter_article/In_Brief_Domestic_violence_Not_always_one_sided

    Jeg er simpelthen nødt til at spørge dig på dette her tidspunkt i vores snak:
    Checker du konsekvent aldrig hvad feministerne fortæller dig, eller har jeg bare været heldig at ramme plet, næsten hver eneste gang nu?

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 19:53

  20. Er det muslimer?

    17 minutter siden
    POLITIBIL FÅR SKÅRET DÆK OP I ISHØJ
    26.04.20: En politibil fik søndag skåret dæk op under en politiforretning i området.
    https://www.presse-fotos.dk/post/politibil-f%C3%A5r-sk%C3%A5ret-d%C3%A6k-op-i-ish%C3%B8j, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 26. april 2020 @ 20:04

  21. Susanne Brøgger har altid været boheme. Hun er meget populær i Sverige blandt feminister fortalte en svensk feminist mig.

    Mange rødstrømper er lesbiske og umedgørlige på en kontrær måde hvilket er ret ukvindeligt. Det er nok det Marianne Stridsen refererer til.

    Forøvrigt Stridsen elsker det navn meget passende til hende.

    Marianne Stridsen’s bog/partsindlæg om #MeToo bevægelsen i Norden derimod støver og er søvndyssende irrelevant læsning som kun kan interessere de professionelle historikere.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 20:06

  22. Det er da synd for hende!
    Det er også synd for dem, der har stemt på hende.

    Kommentar by Bastardo — 26. april 2020 @ 20:22

  23. Vandpibecafe, moske?

    Politiet har sigtet 34 personer samlet i lille klublokale 

    Københavns Politi har søndag eftermiddag sigtet 34 personer for at have forsamlet sig uden et anerkendelsesværdigt formål i et ‘alt for lille’ klublokale. 

    Vicepolitiispektør Jesper Bangsgaard fortæller, at politiet ikke ønsker at kommentere, præcis hvor hændelsen fandt sted, eller hvorfor de 34 personer var forsamlet.

    Om alle 34 kommer til at få bøder, vil tiden vise. 

    – De er alle blevet sigtet, så der skal laves en juridisk vurdering, men de kommer formenligt til at få bøder. 

    -Men 10 hvide danskere på Amager Strand kan politiet godt berette om i detaljer:

    Politiet måtte hive bødeblokken frem: Større gruppe spillede kongespil

    Københavns Politi har sigtet en større gruppe personer, der lørdag aften på Amager Strand forbrød sig mod forsamlingsforbuddet.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 26. april 2020 @ 20:33

  24. Psykisk vold er lige så invaliderende som den fysiske

    Kommentar by k. m. — 26. april 2020 @ 20:41

  25. Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 19:53

    Du fremdrager altid amerikanske social undersøgelser men lille Danmark er ikke Amerika. Derfor tror jeg ikke på at disse undersøgelser kan direkte overføres til danske tilstande.
    Så jeg forholder mig skeptisk og uoverbevist til dem.

    Min far havde en svend i sit brød som fik tæsk af sin matrone kone. Alle på værkstedet vidste det fordi han fortalte det.
    Han var ikke ugleset af den grund men fik følelsesmæssigt støtte af kammeratskabet blandt svendene.
    Han kunne have valgt at lade sig skille men blev i det voldsprægede ægteskab.

    Jeg har prøvet som teenager at umotiveret at blive overfaldet af en mandlig voldspsykopat(kollega)over en bagatel.
    Og det er der sikkert nogen herinde som skadefro fryder sig over.
    Skam jer!

    Noget vold-imod-kvinder er selvforskyldt f.eks. fordi kvinden har drevet manden til vanvid over en periode i et parforhold og har fejlet i at læse de signaler som manden udsendte.

    Mænd begår langt mere vold-imod-kvinder end hvad der fremgår af parforholds socialundersøgelser.

    Der er også den spontane umotiverede vold hvor f.eks. et lesbisk par får tæsk for at være lesbiske. Piger som får tæsk af drenge i skolegården det har jeg også set.

    Det er derfor jeg ikke tillægger de undersøgelser nogen relevans for mænd er bare bredt og unuanceret som gruppe voldelige.
    Både overfor hinanden og overfor kvinder.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 20:47

  26. Lidt ligesom enhver anden psykopat.

    Alting sker for dem!
    Det er ikke deres skyld!
    De var nødt til det – hvad det så end er der er sket!

    O.s.v.

    Kommentar by Santor — 26. april 2020 @ 20:53

  27. Hvor får de dog al den fantasi fra?

    Kommentar by BS — 26. april 2020 @ 21:04

  28. Lol. Flest mænd dør.
    Wamen most affected.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 26. april 2020 @ 21:05

  29. Venstrefløjens møjsøer….:LOL

    Kommentar by jrp — 26. april 2020 @ 21:11

  30. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 20:47..

    11.000 testpersoner deltager i Harvard undersøgelsen, blandet mænd og kvinder. 28% af kvinderne vedkender sig at have anvendt vold imod parteneren indenfor det sidste år, og 19% af mændende.

    Men lad os da bare afskrive 11.000 individer på grund af deres nationalitet, uagtet at de to kulturer har mere til fælles end den danske og mange andre landes.

    Det lykkedes mig faktisk at finde en dansk undersøgelse over emnet, men jeg vil på forhånd gå ud fra, at du afskriver de 10.000 mænd der hvert år udsættes for partnervold, fordi det også sker for kvinder, korrekt?
    https://www.lokk.dk/media/hvvdq1i5/vold-i-naere-relationer2.pdf

    Der nævnes jo så stadig ikke hvem der STARTER volden, og det er der jo nok en ganske god grund til at man ikke vil ind på, tror du ikke?

    “Det er derfor jeg ikke tillægger de undersøgelser nogen relevans for mænd er bare bredt og unuanceret som gruppe voldelige.”

    Det er også derfor det undrer mig, at du spørger om hvorfor der ikke findes krisecentre for mænd, når nu majoriteten af feminister har den samme holdning som du giver udtryk for, og det er dem politikerne lytter til i kønsspørgsmålene.

    Problemet er bare, at vold i hjemmet er ikke det kønsorienterede problem feministerne gør det til, det er et generationsproblem.

    Hvis man nu lærte kvinder at lade være med at slå deres drenge under opvæksten, i det omfang undersøgelserne påviser det er tilfældet, tror du så de drenge vokser op til at blive mindre voldelige, også overfor kvinder?

    Tror du ikke majoriteten af mandlige seriemordere ville holde op med at gå udelukkende efter kvinder, hvis ikke de var blevet udsat for grov psykologisk og fysisk vold af deres enlige mødre, som det er sket i over 95% af tilfældende?

    Kan du ikke selv se det mønster der tegner sig?

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:24

  31. Det er altid feminister der har det hårdest. Suk.

    Kommentar by Realist2 — 26. april 2020 @ 21:25

  32. Bær lidt over med zinnober, hun er helt ude at skide i aften, efter at jeg tidligere på dagen trynede hende i en anden tråd.

    Kommentar by T. Flodur — 26. april 2020 @ 21:29

  33. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 20:47.

    Iøvrigt finder jeg det noget trættende, at du altid forsøger at give de her diskussioner et spin, så vi ender med at sidde og tale om ting, der intet har med min oprindelige påstand at gøre:

    Emnet var hvem der initierer volden i hjemmet, ikke hvilket køn der generelt er voldeligt.

    Hvis du ikke kan holde dig indenfor præmisserne af den oprindelige påstand, så vil jeg erklære mig som vinder, og trække mig ud af diskussionerne fremover.

    Det er faktisk lidt underligt, at jeg er nødt til at argumentere for det her, når det nu er almindeligt kendt at kvinder er mere domineret af deres følelser end mænd, for mig bekendt er vrede og raseri da også følelser, ikke?

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:39

  34. -Flodur-

    😊👍

    Kommentar by Elvadatter — 26. april 2020 @ 21:40

  35. Hvad er det for konsekvenser som er værre end døden😲

    Kommentar by Den Nervøse — 26. april 2020 @ 21:43

  36. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 20:47.

    Damn! Jeg glemete den her, men den skal simpelthen lige med også:

    “Der er også den spontane umotiverede vold hvor f.eks. et lesbisk par får tæsk for at være lesbiske.”

    Ironisk nok scorer lesbiske par højest i undersøgelserne over vold i hjemmet, derefter kommer heterosexuelle forhold, og til sidst ligger homosexuelle mænd, hvor volden nærmest er ikke-eksisterende?

    Quick question, hvilket køn går igen i alle de voldelige parforhold?

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:47

  37. Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:47.

    *parforholdstyper, selvfølgelig.

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:51

  38. Har tre gamle venner jeg har kendt 50+ år. De to har tidligere gennem flere år boet sammen med voldelige kvinder uden selv at være det.
    Det er naturligvis ikke repræsentativt, kvinderne- de voldelige- var også udlændinge, den ene i sit hjemland da min ven boede og stadig bor i landet.
    Men, det gør da jeg er mere tilbageholdende mht parforhold, ja selv venskab med kvinder end jeg uden den erfaring ville være. Tror jeg.
    Hver har vel sit.

    Kommentar by Peter Buch — 26. april 2020 @ 21:55

  39. 90% af mænd der bliver 90 år dør, inden de bliver 95 år. 80¤ af kvinder der bliver 90 år dør, inden de bliver 95 år. Er statistik ikke bare vidunderlig.— 99,99% af nuttebassen Kira Maries intelligens sidder i bagdelen. Og den er optisk god.– I øvrigt ” Klassisk musikquis ” er klart meget bedre end -oh ve- svensk krimi.

    Kommentar by dansker — 26. april 2020 @ 22:03

  40. 35)— At være kastreret opsynsmand i et amerikansk slavestutteri med 500 slavinder.

    Kommentar by dansker — 26. april 2020 @ 22:07

  41. Kira Marie Peter-Hansen er blank som et højglanspoleret spejl, men det siger desværre mere om dem der har stemt på nulhjernen Kira Marie Peter-Hansen.

    Kommentar by Piphans — 26. april 2020 @ 22:16

  42. Ad. Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:24

    Jeg er enig med dig i at det nok ikke er så fedt på mange måder at være mand i dag specielt ikke midaldrende eller helt ung mand.
    Kvinder har det på alle måder langt nemmere.

    DK undersøgelsen som du refererer til fastslår følgende.

    Ca. 29.000 kvinder med dansk statsborgerskab udsættes årligt for fysisk vold fra en partner.

    Ca. 10.000 mænd med dansk statsborgerskab udsættes årligt for fysisk vold fra en partner.

    Dvs. mænd er 3 gange så voldelige i parforholdet som kvinder.
    Det er vi vel enige om – det er dine tal!

    Du refererer igen til udenlandske forhold.
    Der er ingen seriemordere med den psykologiske profil i Danmark.

    Hvorvidt de ville have blevet bedre mennesker under normale støttende opvækstforhold med en normal mor er et uopklaret mysterium.

    Men det er klart at en psykotisk enlig mor kan ødelægge sine børn specielt hvis hun også er voldelig.
    Noget afhænger også af barnet jeg har en veninde med en nutcase til mor som i perioder havde en hård barndom.
    Min veninde har ikke psykologiske senfølger og er normal.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 22:21

  43. Ad Kommentar by T. Flodur — 26. april 2020 @ 21:29

    Nu troller du igen.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 22:28

  44. Hvis SF ikke havde haft feminismen og pædagogernes kår som mærkesager, ville partiet være komplet overflødigt.

    Kommentar by JC — 26. april 2020 @ 22:30

  45. Marianne Stidsen mener at kvindebevægelsen mee-too er en TERRORBEVÆGELSE. Lidt af det samme gælder næsten alle kvinde-, humanist-, socialist- og godhedsbevægelserne.

    Kommentar by Bent A — 26. april 2020 @ 22:33

  46. Ad kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 21:39

    Jeg har den samme oplevelse med dig du spinner også specielt da du inkluderede seriemordere.

    Jeg kunne finde 2 nutidige danske Lundin og Lual-Lual.
    Antageligvis/formodentligt har de begge slået både mænd og kvinder ihjel. Og ikke kun kvinder.

    Du vil gerne debattere hvem der initierer volden i hjemmet, ikke hvilket køn der generelt er voldeligt.

    Jeg mener ikke tingene kan adskilles på den måde.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 22:47

  47. Der er også den spontane umotiverede vold hvor f.eks. et lesbisk par får tæsk for at være lesbiske.

    Uddybelse af ovenstående.

    Der er tale om homofobisk motiveret mandelig gadevold hvor de bliver forudlempet og udsat for en hadforbrydelse for at være lesbiske.
    Det samme sker for bøssepar.

    Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 22:56

  48. Født 23. februar 1998

    Ryd op på dit værelse og gå i seng, pigebarn.

    Kommentar by Fascist — 26. april 2020 @ 23:22

  49. Kommentar by Zenobia — 26. april 2020 @ 22:21.

    Nej, det er vi ikke enige om, for du bliver ved med at køre i hvem der mest voldelige, mens min påstand går på hvem der startede volden.

    I det hele taget er du voldsomt forhippet på at fremlægge en sort/hvid verden, jvfr. den feministiske ideologi, mens jeg bare prøver på at påpege, at virkeligheden består af langt flere gråtoner, end majoriteten af kønsideologer vil indrømme. Og det er der ikke så meget at sige til, for om der kommer brød på bordet derhjemme afhænger i høj grad af denne urokkelige indstilling til tingene.

    Faktisk kunne det være overordentligt interessant at se hvad der skete, hvis de pludseligt fik penge for at påstå det modsatte.
    Sandsynligvis noget tilsvarende det vi ser i øjeblikket, hvor de pludseligt slår sig sammen med det muslimske segment, til de forskellige kvindemarcher rundt omkring i verden.

    Iøvrigt var det ikke et spin mht. til seriemorderne, for eksemplet er absolut relevant i en “reaction to action” sammenhæng, indenfor de rammer jeg allerede har fremlagt.

    Danske mænd begynder som regel ikke bare at tæske løs til højre og venstre, fuldstændigt uden grund. Hvis du kender nogen der gør, så færdes du i de forkerte kredse, og dermed er ansvaret dit eget.

    Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 23:38

  50. OT: Nu vil EU udnytte corona-pesten til at styrke EU. Man foreslår en fiskal union og et hav af “grønne” afgifter. EU vil have ret til direkte at udskrive skatter, moms og afgifter i alle EU-landene. Merkel og den tyske finansminister mener at hvis EU kan få sin helt egen pengekasse plus ret til at beskatte alle borgere i Europa, vil det gavne vores allesammens velfærd og fremtid. Centralisering af alting og forøgelse af Berlins politiske magt påstås at være vejen frem.

    Kommentar by Bent A — 26. april 2020 @ 23:52

  51. Har ikke orket at gennemlæse alle kommentarerne her, så undskyld hvis jeg gentager allerede udtrykte tanker!
    Damn, hun er dum!
    Den generelle nedvurdering af andre menneskers indsigt og intellekt der skinner igennem er typisk for segmentet, men det at nedvurdere de folk der pt. arbejder hårdt i sundhedssektoren ved at begynde at dele dem ind efter køn, for derefter at påstå at et af kønnene arbejder hårdere/er hårdere ramt, fordi de statistisk er flere, er det ikke lige nøjagtig hvad feminister kæmper imod ? Et strålende eksempel på hvordan man som politiker argumenterer på egne vegne og til egen gevinst, uden omtanke eller skam!

    Kommentar by Jesper F. Nielsen — 27. april 2020 @ 00:00

  52. FINDES DER noget mere påståeligt end feminister? De påstår nærmest hvadsomhelst. Og generelt er de røde, fakta-resistente, mandsfjendske og familiefjendske. Og meget optagede af hvad de kan rage til sig. Næsten alle de politiserende feminister konspirerer mod mændene. Det generer dem ikke at besnylte, destabilisere og ødelægge deres egne samfund og lande.

    Og de fleste af dem er så småtbegavede og kortsynede, at de er begejstrede for multi-kulti og storimport af “eksotiske” kultur-
    fremmede. Selvom det i længden vil udskifte velstand og civilisation med fattigdom og barbari.

    Kommentar by Bent A — 27. april 2020 @ 00:23

  53. Hvis man kan være så dum som hende der Kira,fortjener man nærmest at være SF’er.
    Socialismuss muss sein jah. Vir vollen dass nEUropa jah. Kapitalismus vird schlecht jah.

    Kommentar by Nielsen — 27. april 2020 @ 00:44

  54. Zenobia vil helst have at man ikke læser Marianne Stidsens bog om hvor lede, vamle og agressive mee-too aktivisterne og de rabiate feminister er. MS kalder dem terrorister. Er Zenobia selv en rabiat feminist?

    Kommentar by Bent A — 27. april 2020 @ 02:12

  55. Fantastisk læsning.
    Det hele vendes på hovedet.
    Selvom mænd videnskabeligt set har langt større muskelmasse så er det pludselig dem der er ofre for kvindevold.
    Priceless ;-)

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 27. april 2020 @ 04:55

  56. “dem der knokler for os alle sammen”
    – en af de allermest irriterende og nedladende floskler som dovne og risikofrit højtlønnede og skattefritagede politikere benytter om lavtlønnede, der med bekymring udfører det daglige arbejde for at forsørge sig selv og sine og betale skat…

    Kommentar by traveler — 27. april 2020 @ 05:47

  57. Det er sgu Femminister når De er værst…på den anden side, når mændende dør, så slipper De da for at høre på det sludder :-) :-) :-). Støt SIAD. God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 27. april 2020 @ 06:18

  58. Jeg skriver mine tre gamle venner, jeg har kendt over 50+ år ikke er repræsntative. I nævnte eksempel var to af tre udsat for voldelige kvinder. Jeg skriver det påvirker min tilgang til kvinder, forhold og sådan.
    Sådan er det bare.

    Kommentar by Peter Buch — 27. april 2020 @ 06:50

  59. Hun har kun delvist styr på offerhierarkiet. Hun har fanget den der om, at kvinder – uanset hvad – er større ofre end mænd. Men hun har glemt, at muslingerne er de største ofre over alle.

    Da kristne fejrede kirkens største højtid, påsken, måtte de bare finde sig i tomme kirker. Nu får vi se, om ikke muslingerne får jamret sig til dispensation fra forsamlingsforbuddet under ramadanen, så offerhierarkiet kan forblive intakt.

    Propagandaen er allerede kørt i stilling at få ophævet restriktionerne for muslimer. JP »Det er som jeres jul. Men følelsen er ikke den samme i år. Moskéerne er lukkede, så vi kan ikke gå hen for at bede sammen med andre. Og vi plejer at have masser af gæster hver aften, fordi det giver point hos Gud,« beretter familiens yngste datter…

    Hmm. Store fællesfester for at få point hos Gud – det har da intet med den kristne jul at gøre. Men påstås at være det samme

    Hmm. Bytte om på dag og nat, så man kun spiser og drikker om natten – det har da intet med begrebet faste at gøre. Men påstås at være faste.

    Osv. Helt igennem omskrivning af begreberne.

    Kommentar by traveler — 27. april 2020 @ 06:59

  60. Ad. Kommentar by Bent A — 27. april 2020 @ 02:12

    Jeg har læst bogen og jeg anmeldte den. Den handler mest om Københavns uni og det svenske akademi – det afsnit fylder rigtigt meget og det er søvndyssende kedeligt.

    Hvad med du læser bogen og giver dit besyv med istedet for at hetze?

    Kommentar by Zenobia — 27. april 2020 @ 07:25

  61. LOL, er der nogen herinde der er overraskede over at tøsedrengen tager feministens parti?
    Now, THAT’s priceless!
    XD XD XD

    Kommentar by Kimski — 27. april 2020 @ 07:31

  62. Relateret De Klagendes Kor:
    44 per cent were found to be in the ’sufferers’ camp – with women making up two-thirds of this type
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8259295/Are-accepter-sufferer-resister-Poll-reveals-three-different-pandemic-personalities.html

    Kommentar by Peter Buch — 27. april 2020 @ 07:31

  63. Kvinder vælger ofte de “bløde” fag bl.a. indenfor sundhedssektoren. Nu bliver de så endelig sat på prøve efter årtier med relativt gode vilkår i forhold til de fysisk krævende fag, som mænd oftest vælger, og så bræger de som små får over deres “hårde” tilværelse.

    Kommentar by W — 27. april 2020 @ 07:41

  64. Hele segmentet af SF’ere er som en passiv aggressiv pædagog/lærer klædt i nogle farvestrålende leggings med mærkelige mønstre. De har ingen stolthed i livet.

    Kommentar by PiusXll — 27. april 2020 @ 07:58

  65. Er der ikke lige afsat er stort beløb til at hylde de ansatte i sandhedssektoren for covid pleje.
    En belønning, husk at stem på os.
    Hvorfor dør flere mænd? Jamen hvem vælger hvem, der får en chance for behandling?

    Kommentar by Anonym — 27. april 2020 @ 08:06

  66. Ad. Kommentar by Kimski — 26. april 2020 @ 23:38

    Man kan ikke på en objektiv måde (til videnskablig brug) med nogen sikkerhed måle hvem der starter volden hvis denne vold ikke efterlader sig synlige spor.

    Jeg vælger den gængse etablerede metode som måler vold i form af synlige skader som reference punkt.

    Du skyder mig motiver i skoende som jeg ikke har. Jeg er ikke ude på at overbevise og omvende nogen.
    Derimod er det interessant at teste styrken af mænds argumenter imod kvinder.

    Men for nuancere og perspektivere så er der faktisk en
    dugfrisk artikel som belyser emnet fra et maskulint perspektiv.

    Artiklen er en modreaktion på kvindekrise centrenes økonomiske merbevillinger pga. Kina-pesten.

    https://politiken.dk/forbrugogliv/art7756539/Selv-mine-for%C3%A6ldre-valgte-min-kones-parti.-Tag-dig-nu-sammen-Mikkel-sagde-de-til-mig

    Der findes 6 krisecentre for mænd kaldet Mandecentret oprettet 2006.
    Mandecentret udfylder samme funktion som kvinde krise centrene.

    Citater fra artiklen som desværre er bag betalingsmur.

    “Det en udbredt misforståelse, at mandecentrene er en slags Mændenes hjem for subsistensløse alkoholikere og misbrugere. Mandecentret 6 afdelinger lukker slet ikke misbrugere ind”.

    “Jeg vil godt en gang for alle afkræfte myten om at det kun er kvinder, der er udsat for fysik vold i hjemmet. Det er mænd også. Nok er de fleste mænd stærkere end deres koner. Men det er vores erfaring, at rigtig mange mænd bruger styrken til at holde kvinden fra livet når hun slår, sparker eller river«, siger Christina Kirkegaard”.

    “Det er en af Mandecentrets missioner, at få folk til at forstå, at mænd bliver lige så hårdt ramt af samlivskriser som kvinder. At kriseramte mænd i forliste ægteskaber og familier også har brug for hjælp.

    For det er som om samfundet, borgerne og politikkerne ikke rigtig vil acceptere den sandhed, mener Christina Kirkegaard, der blandt andet kæmper for at sikre mandecentrene flere akutpladser.

    Coronakrisen og den lange hjemmeisolation har fået flere familier til at bryde sammen, og det giver lange køer til de få mandecentre.

    Alligevel valgte regeringen og Folketinget i første omgang kun at oprette ekstra akutpladser på de krisecentre, der er forbeholdt kvinder. Nu har regeringen og Folketinget dog efter nærmere omtanke og en hel del kritik fundet nogle penge, der kan hjælpe Mandecentret.

    Men sagen er typisk for den forskelsbehandling, centret oplever, mener forstanderen”.

    “Ifølge myndighedernes eget skøn, bliver 38.000 kvinder hvert år udsat for fysisk partnervold. Men det samme gør 19.000 mænd. Og så findes der tilsyneladende ingen opgørelser over den psykiske partnervold”.

    Nu er mænd så 2 gange så voldelige som kvinder!

    Kommentar by Zenobia — 27. april 2020 @ 08:10

  67. Ad. Kommentar by W — 27. april 2020 @ 07:41

    Det er ikke sjovt at arbejde i sundhedssektoren.
    De er underbetalt (lægerne undtaget) og underbemandet.
    Papirnussende Djøffere styrer med hård hånd og arbejdsklimaet er derfor elendigt.
    Der er også udbredte interne ledelsesproblemer så de ressourcer som de dog har ikke bliver brugt optimalt.

    Og det går ud over patienterne.

    Du får ikke håndværkere til at arbejde under de arbejdsvilkår.

    Kommentar by Zenobia — 27. april 2020 @ 08:29

  68. Bent A — @ 02:12
    Er du “Bent A.”, samt “H. Nielsen” og “Holger D.” og “Lars B.”, osv…, lig med Stor-Troll’en Alexander Beaumont?

    Kommentar by Henning Jensen — 27. april 2020 @ 09:45

  69. 50, OT:
    Det vigtigste indlæg i denne tråd!
    Den vigtigste kamp i vores generation:

    EU MÅ ALDRIG FÅ RET TIL SELV AT OPKRÆVE SKAT.

    Kommentar by Bastardo — 27. april 2020 @ 09:50

  70. Skatteopkrævning bør forbydes og bør kunne straffes med lange fængselsstraffe.

    Kommentar by Nielsen — 27. april 2020 @ 10:08

  71. FEMINISTEN ZENOBIA har travlt med at belære mændene om hvordan danske mænd tæver løs på deres koner fra morgen til aften, med at belære dem om hvordan de undertrykker kvinderne, om hvordan de misbruger deres styrke til at mishandle de stakkels svage og forsvarsløse kvinder. Eller er det slet ikke danske mænd, men muslimske mænd Zenobia kritiserer?

    Zenobia minder en del om DR. De har også travlt med at mistænkeliggøre familieværdierne og mændene. Iflg. DR bør samfundet overvåge, udspionere, anmelde og indberette enhver dansk familie hvor der er den mindste “mistanke” om at ikke ALT er som det bør være, set ud fra en pædagogisk, bureaukratisk, sociologisk, juridisk og marxistisk synsvinkel. Iflg. DR er det danske familieliv et jordisk helvede som mest er en kamp mellem mænd og kvinder, hvor de primitive og voldelige danske mænd slår, sparker og tæsker løs på konerne. (de muslimske mænd og familier er naturligvis hævet over kritik, så dem omtaler DR helst ikke) Hvorfor konerne er nødt til at flygte hen på krisecentre, for derefter at lade sig skille. Men derefter bliver alting godt, for så er den danske voldsforbryder jo kørt ud på et sidespor, og kvinden kan begynde at nyde tilværelsen som enlig mor. Og børnene er naturligvis også glade og lykkelige over at være sluppet af med deres far.

    Ovenstående er selvfølgelig overdrevet og karrikeret. Men antyder en tendens. Den kommunistiske propagandacentral DR ønsker at medvirke til at splitte familierne, til at spille mænd og kvinder ud mod hinanden, til at tryne, nedgøre og mistænkeliggøre familier, mænd og forældre, til at gøre både mændene og børnene retsløse overfor de statslige overgreb.

    Men det er løgn at staten er bedre til at passe og opdrage børnene. Tvangsfjernede børn, skilsmissebørn, faderløse børn, forældreløse børn får som regel en stærkt forringet eller ligefrem sørgelig tilværelse. Men DR er ukritisk overfor familie-bureaukraternes magtmisbrug og overgreb.

    Når Kimski påpeger at nogle eller mange kvinder starter eller skaber konflikter ved at opføre sig urimeligt, illoyalt, provokerende, tarveligt eller usselt overfor manden eller egen familie, benægter feministerne at det kan være tilfældet. For dem har kvinden altid ret og er altid det uskyldige offer. Det er altid mændenes skyld hvis det ender med skilsmisse.

    Ligesom de benægter at islamisering og afrikanisering af Danmark kan være et problem. Og de to køn er naturligvis en politisk “konstruktion”.

    Der er mærkværdigvis næsten ingen kritiske bøger om den familiefjendske kommunistiske familie- og skilsmissepolitik. Der er en bog “Skabet” som fortæller lidt, og der er en videofilm om hvordan Næstved kommune tvangsfjerner et barn mod dets vilje. Barnet vil ikke tages væk fra sin familie, og kæmper imod alt hvad det kan, men slæbes afsted og proppes med fysisk magt ind i en bil.

    At børn kan blive tvangsfjernet på et uhyre tyndt grundlag, eller på et grundlag af løgn, svindel og humbug, er kommet frem i små glimt. Det ville nok være godt hvis vi kunne få mere lys på hvordan børn og familier kan blive udnyttet og mishandlet af “systemet”.

    Kommentar by Bent A — 27. april 2020 @ 10:16

  72. Det er muligt flere kvinder er ofre for mænds vold end omvendt.
    I forhold til et ligestillingsideal er det naturligvis ikke godt.

    Jeg tror deruover langt flere kvinder er i De Klagendes Kor, ( en rubricering deri kunne være indikator for et potientelt voldsoffer ), end mænd er- jvf ovennævnte dailymail-link.

    Alene rubricering i De Klagendes Kor er for nogle mænd en bremse for kontakt med kvinder.

    Sådaqn er det vist bare.

    Kommentar by Peter Buch — 27. april 2020 @ 10:38

  73. ALEXANDER BEAUMONT—der af Herr Kim Møller blev lyst i band fra Uriasposten i fjor—er tilbage på Uriasposten i stor stil; han er fremtrædende tilstede i denne tråd, kan I gætte hans nye nick?, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 27. april 2020 @ 10:44

  74. Er det muslimer?

    Et spædbarn og en treårig dreng er blevet stukket ihjel på en adresse i det østlige London.

    Det skriver flere britiske medier, herunder Sky News.

    Spædbarnet – en pige – blev fundet død på stedet, mens drengen mistede livet på hospitalet, hvor han blev behandlet for sine skader.

    En 40-årig mand er også blevet ført til hospitalet til behandling efter knivskader.

    Ifølge politiet i London, Metropolitan Police Service (MPS), kendte de tre ofre hinanden.

    En drabsefterforskning er indledt, mens politiet ikke har nogen efterlysninger i den forbindelse.

    Ubeskrivelig tragedie

    Ifølge Sky News fandt episoden sted på Aldborough Road North i Ilford, der ligger i det nordøstlige London.

    Politiet modtog anmeldelsen klokken 17.30 søndag lokal tid.

    En ambulancehelikopter, tre ambulancer, en paramediciner samt politi blev sendt til stedet.

    Lederen af Redbrigde byråd, Jas Athwal, skriver på Twitter, at han sender familien til børnene hans kondolence efter en “ubeskrivelig tragedie”.

    – Vi beder alle om at respektere familiens privatliv i denne svære tid, skriver Athwal, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 27. april 2020 @ 10:51

  75. •Der står 17 kvinder udenfor et diskotek. Til sidst så spørger dørmanden hvorfor de dog ikke har tænkt sig at komme ind. Den klogeste af kvinderne tænker lidt og siger så: “Jamen det ville vi også mægtig gerne, men det er fordi der står at man skal være over 18 for at komme ind”.

    Kommentar by k.m. — 27. april 2020 @ 10:54

  76. Kan da kun give Kira Marie ret i, at kvinderne bliver hårdest ramt.
    Når manden dør, mister kvinden jo sit “skaffe-dyr”.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 27. april 2020 @ 11:02

  77. Jeg undrer mig tit over hvad der foregår oppe i hovedet på den type uerfarne men i alle måder politisk korrekte personer (oftest kvinder)

    Måske er svaret bare… ingenting?

    Kommentar by redneck — 27. april 2020 @ 12:05

  78. Kvinder rammes haardest, maend doer jo bare. Et ypperligt eksempel paa kvindelig logik i terminalt stadie…

    Kommentar by krassisten — 27. april 2020 @ 12:22

  79. Er det muslimer?

    Dræbt for øjnene af kæresten: I et inferno af blod og kaos kæmpede en 18-årig mand natten til lørdag sit livs kamp for at redde vennens liv

    Da manden jog kniven ind i maven på Ali, vidste hans ven, at den var helt gal. Den 18-årige skreg stop, mens han satte i løb mod stedet på parkeringspladsen, hvor en af hans bedste venner blev stukket gentagne gange og til sidst sank om på asfalten.

    – Jeg gav ham hjertemassage og sagde ’Ali, vi kan ikke miste dig’. Og ’træk vejret’, husker den unge lyshårede mand fra Gentofte, som har indvilget i at fortælle Ekstra Bladet om de dramatiske minutter, der kostede en jævnaldrende livet, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 27. april 2020 @ 13:11

  80. https://literally.wordpress.com/vesten-er-en-voldsramt-k%c3%a6lling/

    Kommentar by k.m. — 27. april 2020 @ 13:12

  81. Ja, det VAR sgu muslimer denne gang.

    Der var flere piger til stede, da en teenager døde i et voldsorgie med flere stikvåben.

    En af dem er hans kæreste. Hun stod på den anden side af parkeringspladsens gitterhegn.

    Teenagepigen, som er under 18 år, har afgivet forklaring til politiet. Hun ønskede i går ikke at fortælle Ekstra Bladet om sin nu afdøde kæreste.

    Pigen er også venner med den 18-årige, som forsøgte at redde Alis liv.

    Han beskriver i en sms til Ekstra Bladet sin ven som ’en flot fyr, som elskede sine venner og familie’.

    ’Alle vil beskrive Ali som loyal. Han havde et godt hjerte, som min bedste ven. Han var elsket af mange. Han var høflig, respekteret af mange og respekterede andre. Han var frygtløs, havde et kæmpe hjerte, den smukkeste sjæl. Han er en, man aldrig glemmer, og en, man aldrig kan erstatte’, lyder det videre, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 27. april 2020 @ 13:16

  82. Hun ligner SFeren Lisbeth Bech Poulsen til forveksling.

    Kommentar by k. m. — 27. april 2020 @ 15:52

  83. Fortjener en gentagelse: Kvinder rammes hårdest, for mænd dør jo bare!

    Kommentar by Bent A — 27. april 2020 @ 16:15

  84. Kommentar by Bent A — 27. april 2020 @ 16:15

    Er det dig ALEXANDER BEAUMONT?, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 27. april 2020 @ 16:27

  85. Endnu en ligegyldig teoretiker uden nogen former for erfaring, søger indflydelse

    Kommentar by Peter N — 27. april 2020 @ 20:23

  86. Bent A = Alexander Beaumont = TP = H Nielsen = Ole Jensen = Peter N og utallige andre pseudonymer.

    Alexander Beaumont blev bandlyst fra Uriasposten i oktober/november sidste år, efter at han i månedsvis dagligt havde spammet kommentarsporet med de samme enslydende indlæg under mange forskellige aliaser.

    Det er meget nemt at genkende trollens skrivemåde.
    For eksempel skriver den altid o i stedet for 0 (nul).

    Nu gentager historien sig…

    Kommentar by Revisoren — 28. april 2020 @ 09:48

  87. -> Revisoren

    Jeg kigger på det en af dagene, og bruger gerne en time på at slette bagkataloget, hvis det viser sig at være korrekt. Det ville dog hjælpe på debatten, hvis andre debattører ikke ustandseligt bruger kommentarsporet til at holde stridigheder/stridigheden kørende. Persontvister kan smadre et kommentarspor, og nogle gange er det bedste svar, ikke at svare. /KM

    Kommentar by Kim Møller — 28. april 2020 @ 10:38

  88. Så røg ALEXANDER BEAUMONT ud af Uriasposten—for anden gang—på røv og albuer, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. april 2020 @ 07:33

  89. Det er sgu lige ved at jeg ville foretrække at dø hvis jeg dermed kunne slippe for at høre endnu en social retfærdighedskriger argumentere for hvem vi skal have ondt af.

    Kommentar by Vagn Henning — 29. april 2020 @ 11:17

RSS feed for comments on this post.