29. april 2020

Morten Hesseldahl: Tankerne fra marxismen og socialkonstruktivismen samles i ‘identitetspolitikken’

På Kunstakademiet hænger plakater med teksten ‘If you see some­thing, say something’, der suppleres af beskeden ‘Ingen sag er for lille’. Pointen er, at elever og undervisere skal råbe vagt i gevær over alt der overskrider personens individuelle grænse.

Mediebranchen er befæstet af tidligere ‘Amnesty-facere’, ‘Verdensredderne – ‘Social Justice Warriors’. For et par uger siden sludrede to værter på Radio4 om tidligere jobs. Hun havde undervist flygtningebørn på et asylcenter for Dansk Flygtningehjælp, og han havde blandt andet været en form for spindoktor for Alternativet. Quelle surprise.

Gode borgerlige ord fra Gyldendal-direktør Morten Hesseldahl i Berlingske – Vi kæmper også mod en anden virus: Identitetspolitikken.

“Covid-19 er ikke til at spøge med. Det ved vi nu. En anden virus er imidlertid også på spil, og den er mindst lige så ufestlig. Den er ikke sprunget ud på et marked i Wuhan, men ud af de bedste hoveder i Vesten. Derfra har den spredt sig til resten af verden. Der er tale om ‘identitetspolitik’. En fæl mutation af marxisme podet med en anden modestrømning, socialkonstruktivisme.

Hvor marxisme hæver, at verden gennem kamp mellem klasser må bevæge sig mod det lykkelige endemål, ‘proletariatets diktatur’, hævder socialkonstruktivismen, at sand viden i grunden ikke findes. Kun konstruktioner formet af køn, kultur, seksualitet etc. Viden er her altid noget relativt.

Marxismen og socialkonstruktivismen er enige om, at den vestlige verden bygger på undertrykkelse, og undertrykkelse skal bekæmpes. Enten ved en revolte eller ved på socialkonstruktivistisk vis at afdække de magtsættende strukturer med henblik på at få indsat nogle andre. Tankerne fra disse to samles i dag i identitetspolitikken.

# MeToo-bevægelsen udsprang af en berettiget protest mod overgreb, men er i dag et gidsel i den identitetspolitiske kamp. Det samme er talløse universitetsstudier, hvis evangelium efterfølgende udbredes af nyudklækkede diversitetseksperter.”

Oploadet Kl. 10:43 af Kim Møller — Direkte link41 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109729/trackback

41 Comments »

  1. Dele af sundhedsstyrelsen foreslå at sætte militær ind mod “afvigende danskere”

    Hu hej hvor det går

    Kommentar by k. m. — 29. april 2020 @ 10:56

  2. Der findes åbenbart en nogenlunde fornuftig person i en ledende stilling i kulturlivet. Det er aldeles sensationelt og Morten Hesseldahl bliver formodentlig henrettet af sine egne.

    Kommentar by bjarne binee — 29. april 2020 @ 10:58

  3. Galskaben lyser jo ligefrem ud af billedet af den unge kvinde. Man gyser og får mindelser om klima-Greta.
    Det er Aksel Sandemoses jantelov i fuld udblæsning:
    https://da.wikipedia.org/wiki/Janteloven

    Kommentar by Henning Jensen — 29. april 2020 @ 11:12

  4. Fanatismen folder sig ud i fuldt flor på det såkaldte Kunstakademi Charlottenborg, Det Danske Akademi, Københavns Universitet, Film-og forfatterskolen, hvor de beskæftiger sig med “jegét” og andet navlepilleri, i stedet for at passe deres såkaldte studier. Det hele er kejserens nye klæder om igen, og lærerne, de bakker fuldt op om showet.

    Ovennævnte afbillede tøs virker som besat. Mon hun kan finde vej til eget lokum?

    Kommentar by der Adler — 29. april 2020 @ 11:43

  5. Det værste ved dem er ikke galskaben men deres stupide hævngerrighed.

    Hvor de går efter at ødelægge andre mennesker her tænker jeg på #MeToo hvor man selv efter juridiske forældelsesfrister årtier senere går efter den formodende voldtægtsmand.

    De prøver også at ødelægge andre mennesker de er uenig med ved at ramme dem via sociale medier med doxing, no-platforming og shit-storms.

    Det værste i den forbindelse er at de har været så succesfulde i deres nedrige forehavender. For de eksempler de har statueret virker meget afskrækkende på mange etablerede mennesker så de holder deres kæft lukket af frygt fra et pøbelløb rettet imod dem på de sociale medier.

    Kommentar by Zenobia — 29. april 2020 @ 12:06

  6. ” identitetspolitik ” er evnen til at anse sin egen mening som den absolutte sandhed og samtidig forlange at alt og alle SKAL være enige med dem og RESPEKTERE deres sandhed.

    I “gamle dage” blev de kaldt psykopater, eller hysteriske tøsebørn hvis de var yngre end 8 år!

    Kommentar by Santor — 29. april 2020 @ 12:20

  7. Fantastisk billede af nutidens trendsættere.

    Vi brænder ikke hekse længere, men giver dem overeksponering i medierne, hvor de kan smitte alt og alle.

    Kommentar by tavsen — 29. april 2020 @ 12:20

  8. I en normal verden ville afbillede bebrillede galning, være spærret inde i en dårekiste. Vanviddet lyser ud af den.

    Kommentar by Danskeren — 29. april 2020 @ 12:57

  9. Hvis identitets-politikken er national-konservativt orienteret så den udmærket.

    I den her kulturmarxistiske form er den dog alt-ødelæggende.

    Kommentar by KineserSnot — 29. april 2020 @ 12:59

  10. Sex og Samfund groomer vores børn, ved at lære dem om “mangfoldighed” for at øge børnenes “handlemuligheder”.

    Kommentar by KineserSnot — 29. april 2020 @ 13:02

  11. Hvis pigen gik på fire ben og havde pels, ville hun ikke få lov at være uden for sit bur i Zoo. Til fare for offentligheden.

    Kommentar by Torben Cároc — 29. april 2020 @ 13:31

  12. Den socialkonstruerede hen på fotoet: Man håber inderligt, at brillerne har panserglas, når øjnene lige om lidt popper ud med raketfart.
    Men hvor er mundkurven? Selv Hannibal the Cannibal havde en.

    Kommentar by Henrik Petersen — 29. april 2020 @ 14:08

  13. @ Danskeren — 29. april 2020 @ 12:57

    Det billede er netop ” The Postergirl ” for SJW´s vanvid over hele verden ;)

    Kommentar by Santor — 29. april 2020 @ 14:27

  14. Never underestimate the power of stupid people in large groups!

    Kommentar by Elvadatter — 29. april 2020 @ 14:33

  15. Santor — 29. april 2020 @ 14:27

    Nej det hende med rødt farvet hår og kattedame-brillerne, tror man kalder hende “Big Red”

    Herefter er det Aids Skrillex, Carl The Cuck og Trigglypuff

    Har hende på billedet overhovedet et øgenavn?

    Kommentar by KineserSnot — 29. april 2020 @ 15:30

  16. KineserSnot — 29. april 2020 @ 15:30

    Ja, der er mange om buddet :)

    Kommentar by Santor — 29. april 2020 @ 15:37

  17. Billedet er taget 1 nanosekund før hun rammes af tsunami bukkaken😊

    Kommentar by Sanne Q — 29. april 2020 @ 15:41

  18. Nå, nu kan selv dansk MSM ikke længere ignorere anklagerne mod den senile Joe Biden om seksuelle overgreb.

    Men hvordan fanden skal Creepy Joe kunne huske noget fra 1993, når han ikke engang kan kende forskel på sin egen kone og søster?

    Kommentar by Revisoren — 29. april 2020 @ 15:59

  19. Den Vestlige Verden bygger på undertrykkelse…???????….Hvad bygger kommunismen og Islam så på..?????????….Jorden er flad….lillemor er en sten…sidste fra Erasmus Montanus….Prøv at læse loven i USA,s first Amitment. Jeg er målløs over så megen løgnfuld moral og etik. Frihed under det medmenneskelige ansvar.

    Kommentar by Michael Unna — 29. april 2020 @ 16:16

  20. Egentligt synd for de unge forvirrede kvinder.. jeg kan godt føle for dem!
    samfundet er gak!
    Unge kvinder hvis hele krop og sind er indrettet på graviditet og barne pasning i de unge år, må vente vente vente til de er i mormoralderen med at få børn; det er forkert!

    Kommentar by Hul igennem? — 29. april 2020 @ 16:53

  21. Problemet er ikke identitetspolitik, problemet er at identitetspolitik er forbudt for etniske danskere.

    Det ville naturligvis være dejligt hvis vi kunne gå tilbage til Morten Korch-Danmark, men det er ikke på plakaten indenfor en overskuelig fremtid – virkeligheden er, at Danmark er et multietnisk land, og i et multietnisk land, kommer dine stammefæller før dit politiske tilhørsforhold.

    Så lange alle andre spiller identitetsspillet, taber vi, hvis vi ikke gør det samme.

    Kommentar by Felix Krull — 29. april 2020 @ 17:17

  22. Yes!
    Altid være loyal for din familie, dine venner , dit folk og dit land!!!
    Og fanden tage resten..
    Krigen har længe været her.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. april 2020 @ 17:19

  23. Engang kunne der siges fra; asatro- slå em ihjel eller jag dem væk, hvide krist, missioner eller dræb;
    Pave Urban II (1057-1118)
    Holdt en meget vigtig tale 25.November 1095, til alle europæiske herskere og fyrster, hvor han kaldte til korstog for at generobre det hellige land og slå islam tilbage.

    ”Fra Jerusalems mure og byen Konstantinopel har et forfærdeligt budskab bredt sig og ofte kommet os for øre, nemlig at en æt fra persernes kongerige, en forbandet slægt, dybt fremmed for Gud, en fortabt generation, der ikke har vendt sit hjerte og sin ånd mod Gud, har invaderet disse kristne og har affolket dem ved sværd, plyndring og ild; den har bortført en del af fangerne til dens eget land, og en anden del er blevet dræbt ved grusomme torturer; den har enten fuldstændigt ødelagt Guds kirker eller overtaget dem til dens egne tros riter.
    De ødelægger altrene efter at have besudlet dem med deres urenhed (…).
    Grækernes rige er nu sønderdelt af dem og har mistet så meget land at det ikke kan gennemrejses på to måneder.
    På hvem påhviler derfor den opgave at hævne denne uret og genvinde dette område, om ikke Jer?
    Jer, på hvem Gud mere end andre nationer har givet bemærkelsesværdig våbenære, stort mod, kropsstyrke og magt til at ydmyge den hårede skalp hos dem der står Jer imod (…).
    Lad især Herren vor Frelsers hellige grav, der besiddes af urene magter, opmuntre Jer, og de hellige steder, der nu vanhelliges og skamfuldt besudles med deres skidenhed (…).
    Lad ingen af jeres besiddelser holde jer tilbage, ingen bekymring for familiens affærer, eftersom det land I bebor, omringet af hav og bjergtoppe på alle sider, er for småt for jeres store befolkning, ej heller svømmer det i rigdom; og det giver næppe føde nok til jordens dyrkere.
    Derfor er det, I myrder hinanden, fører krig, og ofte dør I af gensidige sår.
    Lad derfor hadet forlade jer, lad jeres skændsmål fare, lad krige slutte, og lad alle uenigheder og kontroverser slumre.
    Drag af vejen mod den Hellige Grav; vrist det land fra den onde æt og underkast det jer selv (…).
    Påtag jer derfor denne rejse for forladelsen af jeres synder, med sikkerhed for umistelig ære i Himlens kongerige.”

    Da pave Urban II havde sagt disse og mange lignende ting i sin urbane tale, havde han i den grad påvirket alle tilstedeværendes begær i retning af ét mål, at de skreg: Gud vil det! Gud vil det!

    Og således blev det, og korstogsridderne bar korsets mærke for og bag på deres brynjer.
    Jerusalem blev indtaget i 1099 og alle i byen blev dræbt i et kæmpe blodbad.
    Islamisterne fik så mange bank og så mange blev dræbt, at de husker det og frygter det endnu.

    Den pave der er nu, er et skvat. Vi mangler en korstogspave.

    THE WRATH OF THE AWAKENED SAXON
    by Rudyard Kipling

    It was not part of their blood,
    It came to them very late,
    With long arrears to make good,
    When the Saxon began to hate.

    They were not easily moved,
    They were icy — willing to wait
    Till every count should be proved,
    Ere the Saxon began to hate.

    Their voices were even and low.
    Their eyes were level and straight.
    There was neither sign nor show
    When the Saxon began to hate.

    It was not preached to the crowd.
    It was not taught by the state.
    No man spoke it aloud
    When the Saxon began to hate.

    It was not suddently bred.
    It will not swiftly abate.
    Through the chilled years ahead,
    When Time shall count from the date
    That the Saxon began to hate.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. april 2020 @ 17:26

  24. Kipling – En overset digter i vor tid.

    Kommentar by Bastardo — 29. april 2020 @ 17:45

  25. @Bastardo 17:45

    The Stranger within my gate,
    He may be true or kind,
    But he does not talk my talk–
    I cannot feel his mind.
    I see the face and the eyes and the mouth,
    But not the soul behind.

    The men of my own stock,
    They may do ill or well,
    But they tell the lies I am wanted to,
    They are used to the lies I tell;
    And we do not need interpreters
    When we go to buy or sell.

    The Stranger within my gates,
    He may be evil or good,
    But I cannot tell what powers control–
    What reasons sway his mood;
    Nor when the Gods of his far-off land
    Shall repossess his blood.

    The men of my own stock,
    Bitter bad they may be,
    But, at least, they hear the things I hear,
    And see the things I see;
    And whatever I think of them and their likes
    They think of the likes of me.

    This was my father’s belief
    And this is also mine:
    Let the corn be all one sheaf–
    And the grapes be all one vine,
    Ere our children’s teeth are set on edge
    By bitter bread and wine.

    Kommentar by Felix Krull — 29. april 2020 @ 17:50

  26. DDR meddeler i en pressemeddelelse i dag, at de vil bruge skatteyderernes penge på en ny sæson af TV-serien “Borgen”.

    Det var som bekendt første sæson af serien, der promoverede en kvindelig statsminister, og banede vejen til magten for Gucci-Helle.

    Serien er skrevet af den velkendte kulturradikale dhimmi Adam Price…

    Kommentar by Revisoren — 29. april 2020 @ 18:43

  27. Venstrefløjen blev fadeløs i 1989, og multikulturen og klimaet kunne ikke fylde deres tomhed

    Kommentar by Snaphanen — 29. april 2020 @ 19:31

  28. Som en Cand. Scient., hvis køn jeg tilbageholder af identitetspolitiske årsager, udtalte: Folk der mener køn er konstruktion skulle tvinges til, at sidde nede ved søen og kigge på han- og hunænder indtil de er blevet klogerer.

    Kommentar by Asger Baunsgaard — 29. april 2020 @ 20:14

  29. Snaphanen — 19:31

    Ha, ha, ramt lige på kornet Steen, men hvad mon tosserne på venstrefløjen så finder på, af ulykker, som det tredje alternativ? – Feministerne og typer som Uffe Elbæk har selvfølgelig mæsket sig i ådslet efter 1989, men når de først har fået suttet røvhullet helt rent, så er festen forbi. Og det er NU!

    Her hvor den vestlige verdens økonomier henligger total smadret (Læs: som i totalt smadret) samt, almindelige sagesløse folk har mistet deres arbejde, deres pensionsopsparinger, deres friværdier, deres aktieporteføljer, osv. osv., så gider de ikke, blot et splitsekund, at høre mere om svinedyr (let til mellemsvær perverteret) såkaldt grøn omstilling! – Coronaen har ryddet bordet!

    Med hensyn til den såkaldte multikultur, så er den i fuld gang med at brase helt sammen. Ingen penge ingen multikultur! Ikke flere godtroende danskere at malke! – Banal købmandsregning, så enkelt er det faktisk!

    Kommentar by T. Flodur — 29. april 2020 @ 20:38

  30. Hvis der i Kunstakademiets ledelse og blandt eleverne ikke er en modstandskraft, så vil identitetspolitikken lige så stille ødelægge og æde institutionen op indefra – som en tumor. Stedet vil blive berygtet og lavstatus. Et sted hvor man udklækker certificerede tosser. Og de mest kvikke og talentfulde unge mennesker vil holde sig derfra og gå andre veje.

    Kommentar by BE — 29. april 2020 @ 20:59

  31. Jeg er ked af at det er lidt OT men jeg har lige nu igen mistet en god ven fordi den mohammedanske regering og det offentlige mohammedanske skodsystem slog ham ihjel.
    Fuck Lortedanmark.

    Kommentar by Piphans — 29. april 2020 @ 21:32

  32. Gamle mugne marxister og nye hipste socialkonstruktivister har det til fælles at de fornægter viden! Det er ikke uden en vis ironi, at man må konstaterer at det trods alt ikke er helt dumt, når man nu engang har en overordentlig begrænset viden!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. april 2020 @ 23:14

  33. Flere medier fortæller, at den forhenværende amerikanske ambassadør i Danmark – den homofile Rufus Gifford – er udnævnt til Joe Bidens vicekampagnechef.

    Læderbøssen Jesper Steinmetz fik ufrivillig sædafgang i bukserne flere gange, da han overbragte den “glædelige” nyhed på TV2 Fake News…

    Kommentar by Revisoren — 29. april 2020 @ 23:31

  34. Er kvindemennesket, forrest i billedet, ramt af kogalskab?

    Eller er der dog noget om min tese:
    Halal-produkter spreder i´Slammets LavIQ, gennem (esoterisk?) tankeoverførelse???

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. april 2020 @ 23:32

  35. Jeg ved hvad der sker på billedet. Hende den langhårede der står bagest presser en dildo op i røven på hende den forreste med de stirrende øjne og som tydeligvis ikke kan li det hun udsættes for men som i stedet for at sige fra over for den mørkhårede lader sin vrede gå ud over uskyldige. Venstrefløjen i en nøddeskal.

    Kommentar by PiusXll — 29. april 2020 @ 23:38

  36. Piphans — 29. april 2020 @ 21:32:

    Noget MSM burde have bekendtgjort os med?

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. april 2020 @ 23:40

  37. Piphans, det lyder som endnu en i rækken af danskere i eget hjemland, som har måttet lade livet for Hans Gammeltoft-Hansen og satanisternes førte politik?

    Billedet er en hjernevasket amerikaner på arbejde for ussel mammon fra George Soros.

    Kommentar by Iznogut — 30. april 2020 @ 02:49

  38. PiusXII 23:38
    Du hælder lige præcis vand på venstrefløjens mølle med dine vulgære og ubegavede kommentarer!

    Kommentar by Den Nervøse — 30. april 2020 @ 10:47

  39. @34 M.S. Carstens
    Tak for dit spørgsmål, og ja og det burde det, for det er endnu et skrækeksempel på hvor ækelt rigtige danskere bliver behandlet af det offentlige mohammedanske skodsystem.

    Kommentar by Piphans — 30. april 2020 @ 10:54

  40. @37 Iznogut
    Ja lige præcis.

    Kommentar by Piphans — 30. april 2020 @ 10:56

  41. Metoo bevægelsen er et af feminismens mange fejlskud. Beregnende kvinder har siden oldtiden udnyttet deres sexappeal til at fremme egen karriere, ved at forføre magtfulde mænd. Hvorfor skal dette faktum lægges hele mandskønnet til last.

    Feminister er nogle hyklere. Hvis de ser godt ud, vil de blive skuffede hvis de ikke gør indtryk på mændene. Men hvis de så får opmærksomhed, bliver de alligevel forargede, sådan for den politiske korrektheds skyld.

    Kommentar by JC — 30. april 2020 @ 15:57

RSS feed for comments on this post.