2. maj 2020

Prof.: “Vi ved ikke, hvad der gør, at folk fra de fire muslimske lande har mere restriktive holdninger…”

Professor Rune Stubager fortæller, at resultaterne er korrigeret for ‘køn, alder, indkomst og uddannelse’, og at man kun har spurgt dansktalende indvandrere, og derfor undrer det ham at 76 procent af muslimer fra Tyrkiet, Libanon, Pakistan og Somalia mener det skal være ulovligt at kritisere Islam. “Vi ved ikke, hvad der gør, at folk fra de fire muslimske lande har mere restriktive holdninger”, end indvandrere fra Sri Lanka og Vietnam fortsætter han, og uden at kende hans løn, så tør jeg godt konkludere at den er for høj.

Fra Berlingske.dk – Konklusion i ny rapport om ytringsfrihed ærgrer integrationsministeren: ‘Vores demokratiske værdier er ikke en slags overbygning på velfærdsstaten eller flødeskum på lagkagen’ (kræver login).

“Tre ud af fire indvandrere eller efterkommere fra fire overvejende muslimske lande mener, at det skal være ulovligt at kritisere islam, viser en længe ventet rapport. En af forskerne bag kalder det et overraskende højt tal, og udlændinge- og integrationsministeren mener, at den gruppe fuldstændigt har misforstået, hvad Danmark går ud på.

… mens den overordnede konklusion er, at befolkningen i Danmark vægter ytringsfriheden højt, halter særligt én gruppe bagefter.

En befolkningsundersøgelse i rapporten viser, at 76 procent af de adspurgte indvandrere og efterkommere fra Tyrkiet, Libanon, Pakistan og Somalia mener, at det bør være ulovligt i Danmark at kritisere islam. I den generelle befolkning er tallet 18 procent. …

‘Vi ved ikke, hvad der gør, at folk fra de fire muslimske lande har mere restriktive holdninger, men sammenligningen med Sri Lanka og Vietnam tyder altså på, at det ikke er selve det at være indvandrer, der er grunden,’ siger Rune Stubager.

(Ytringsfrihed i Danmark, Justitsministeriets Forskningskontor, 2020, s. 39)

Resultaterne kan tolkes sådan, at eksempelvis 76 pct. indvandrere og efterkommere fra muslimske lande mener, at det bør være ulovligt at kritisere islam. I samme gruppe kan det ligeledes tolkes, at 59 pct. mener, at det bør være ulovligt at argumentere for indførelsen af sharialov i Danmark. Indvandrere og efterkommere fra muslimske lande er den eneste gruppe, hvor en større andel mener, at det bør være ulovligt at kritisere islam end at argumentere for indførelsen af sharia-lov i Danmark. I den samlede population og i de øvrige grupper er for- delingen modsat. Sammenlignes gruppen af indvandrere og efterkommere fra muslimske lande med de resterende grupper, ses det også, at en signifikant større andel af gruppen mener, at det bør være ulovligt at kritisere Islam.” (s. 39)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109781/trackback

50 Comments »

  1. “og uden at kende hans løn, så tør jeg godt konkludere at den er for høj.”
    Korrekt :-)
    Titlen professor er idag værdiløs.

    Kommentar by T. Snorrason — 2. maj 2020 @ 20:36

  2. Men også 18% af befolkningen som helhed? Dvs en stor del af danskerne mener det samme. Mon ikke de tilhører den “progressive” regressive nyreligiøse venstrefløj.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 2. maj 2020 @ 20:49

  3. Jamen det er da glimrende at en samfundsforsker for en gangs skyld indrømmer ikke at vide noget om det han forsker i.

    Kommentar by perhag — 2. maj 2020 @ 20:52

  4. Hr. professor Stubager sætter ny rekord i elementær stupiditet. Hvis fremtidsudsigterne for fædrelandet ikke var så tragiske, ville det være overdådigt komisk.

    Kommentar by Crass Børsting — 2. maj 2020 @ 21:04

  5. “og uden at kende hans løn, så tør jeg godt konkludere at den er for høj.”
    Der gives netop høj løn for den form for forstillelse. En anden måde at genfortælle ‘Kejserens nye klæder’ at det er en jævn person, men netop er den rige og magtfulde, professoren eller selve kongen, der villigt optræder i bluff.

    Kommentar by traveler — 2. maj 2020 @ 21:05

  6. Nå, professoren ved ikke hvorfor islamister har afvigende, udemokratiske og nazifascistiske meninger?
    Det ved jeg godt.
    Det er på grund af afvigende, udemokratiske og nazifascistiske hjernevaskprogrammer + en solid gang børnetæsk og pædofili, nøje beskrevet i nazibogen koran..

    Kommentar by Hul igennem? — 2. maj 2020 @ 21:06

  7. rettelse …at det IKKE er en jævn person, men netop …

    Kommentar by traveler — 2. maj 2020 @ 21:07

  8. De “også 18% af befolkningen” er dem der er islamister men skrevet som danskere i opgørelsen.

    Kommentar by Hul igennem? — 2. maj 2020 @ 21:10

  9. Kultur-kløften imellem danskheden og den muhamedanske mentalitet er så stor at fredelig sameksistens er umulig selv ikke i et high-tech samfund i det 2100 århundrede.

    Muhamedanerne vil have blasfemi paragraffen genindført og forbud imod religionskritik under §266.

    Hvis de lykkedes i det forehavende så er alt tabt.

    Kommentar by Zenobia — 2. maj 2020 @ 21:12

  10. De gør de ikke. Ingen vil være med til den slags, det er regnskab uden vært. Uanset hvor mange de så måtte være, vil de aldrig være nok til at få den slags vanvid gennemført. Og slet ikke uden et kæmpe oprør/modstandskamp der standser den slags galskab. Jeg er ganske fortrøstningsfuld.

    Kommentar by LarsB — 2. maj 2020 @ 22:16

  11. Lidt hurtige slag på bollerne.
    Danmarks befolkning pt: 5,9 mill.
    18% (af generel befolkning) = mussier = 1.062.000.
    Hvoraf 76 % ønsker disideret sharia (kritik af islam er stafbart) = 807.120 personer.

    Jeg skal ikke prale med mine færdigheder ud i statistik, men det ser satme ud til at gamle Danmark er fortabt, kære venner.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 2. maj 2020 @ 22:37

  12. Professor nulbon har lige vundet no-shit-Sherlock-prisen for usædvanlig forudseeligt resultat af værdiløs undersøgelse.
    Stående bifald herfra.

    Kommentar by Lider af danskhed — 2. maj 2020 @ 22:47

  13. Den slags undersøgelser har de fjolser jo gennemført i snart et par årtier og det er kun blevet værre og folk bliver ved med at lukke dem ind i landet. Det er utroligt. Tænk sig at folk simpelthen bare ikke kan fatte, at de ville blive kastet ud fra høje bygninger og få halsen skåret over hvis danskerne boede i muslimske lande. Det er fuldstændigt åbenlyst.

    Kommentar by Flaskeposten — 2. maj 2020 @ 22:48

  14. Doh, Fesser. Kan du sige islam?

    Kommentar by Santor — 2. maj 2020 @ 22:51

  15. Professor Rune Stubager ved ikke, hvad mangt en menig dansker har vidst i årtier?
    – så kan man da vist ikke blive mere faktaresistent? og det endda til trods for hvad der klart kan læses i undersøgelsen!

    Nååå, jeg glemte helt, at tage højde for diverse politiske overbevisninger blandt professorer, eksperter og ministre, – uddannelses-indflydelse, – joberfaring i det pulserende liv, venne-kredse og fremtidige “løn”indtægter!
    Jeg kan så til gængæld konkludere, at vi her har endnu et slående eksempel på “elitens” manglende evne, til noget så simpelt som at læse og forstå!
    Hvad jeg dog IKKE kan forstå er, at de med så mangelfulde, basale, evner, fortsat kan kalde sig “eliten”???

    Kommentar by M.S. Carstens — 2. maj 2020 @ 23:00

  16. I Kina er det ikke tilladt at kritisere Chinese Communist Party.
    I USA er det ikke tilladt at være imod Fake News og Democrat Party.

    Dog er der befriende mange som vågner i disse dage og forlader “Den sande viden” også kendt som The Democrat Plantation.
    https://twitter.com/RepVernonJones/status/1250432951143108609

    Kommentar by Iznogut — 2. maj 2020 @ 23:08

  17. Før i tiden sagde CIA at det kun tager 20% af en befolkning for at lave revolution.
    Venligbo segmentet + muhamedanerne så vil jeg sige 30% af befolkningen konservativt set ville gå indfor en stærk lovgivningsmæssigt stramning (læs:beskyttelse) af budbringeren, hans langgaber og hans lidelsesfællers religion.

    Kommentar by Zenobia — 2. maj 2020 @ 23:24

  18. Jeg tror fessor godt ved det muhamedanismens dogmatisme som er problemet. Men han er bange for at miste sit gode job og derfor spiller han dum.

    Kommentar by Zenobia — 2. maj 2020 @ 23:28

  19. Den professor er sgu ikke alt for skarp. Enhver med bare det mindste kendskab til islam ved, at islam ikke tillader kritik. Derfor bør det ikke komme bag på nogen, at muslimer er imod kritik af islam.

    Kommentar by Holger_Danske — 3. maj 2020 @ 00:15

  20. Asmā bint Marwān var en kvindelig digter der boede i Hijaz i middelalderens Arabien.

    Hun blev dræbt efter ordre fra muhammad fordi hun havde komponeret et digt der kritiserede ham.

    Asma skrev et digt der kritiserede muhammad for drabet på en anden digter, Abu Afak. Da muhammad hørte digtet, beordrede han at hun skulle dræbes. Snigmorderen der udførte muhammads ordre dræbte Asma med knive, mens hun lå og sov ved siden af sine børn.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 3. maj 2020 @ 00:45

  21. Rettroende Muhamedanerne skal efterfølge budbringerens eksempel. Hvilket er ret skræmmende.

    Kommentar by Zenobia — 3. maj 2020 @ 01:00

  22. Jeg synes at det er en katastrofe, at der kun er 51% af befolkningen, der mener at ytringsfriheden ikke skal begrænses af om folk føler sig krænket eller såret.

    Jeg føler mig også krænket hver gang Öslem Cekic påstår at hun er dansker, men det gør sgu da ikke at jeg vil have at hun skal straffes for at sige det.

    Endnu værre er, at 29% af befolkningen mener, at det skal være strafbart at sige at unge fra ikke-vestlige lande er mere kriminelle end danskere. De vil kriminalisere at nævne DOKUMENTERBARE FAKTA!

    Nogle gange tænker jeg sgu, at Danmark er tabt. Ikke på grund af indvandringen, men fordi alt, alt for mange danskere er intellektuelt afstumpede.

    Kommentar by Henrik — 3. maj 2020 @ 01:20

  23. Det er nemt. Det er affald fra de lande.!!!

    Kommentar by Sanne Q — 3. maj 2020 @ 02:17

  24. Hvis man importerer muslimer, importerer man også muslimske holdninger, hvis man ikke kan forstå det, kan jeg ikke forstå at man kan blive professor!

    Kommentar by Den Nervøse — 3. maj 2020 @ 03:14

  25. Kikkerten for det blinde øje!

    Kommentar by Hertz — 3. maj 2020 @ 05:06

  26. Hmmm, den er sgu svær den der…. Men det har ihvertfald ikke noget med Islam at gøre…

    Kommentar by Realist2 — 3. maj 2020 @ 07:52

  27. Så i DRs Deadline forleden aften journalist Jacob Rosenkrands interview med professor Rune Stubager. For engangs skyld var det kun de to, der optrådte, uden den sædvanlige medvirken af én opponent fra Enhedslisten.

    Jeg synes RS holdt sig til tallene i undersøgelsen. Jeg tror ikke de havde havde spurgt om svarpersonernes religiøse tilhørsforhold i undersøglsen (dvs elefanten:-). De havde kun registreret – forstod man – hvilke lande indvandrere kom fra. Derfor var det lidt som at høre den blinde fortælle den døve om farverne.Sverige og Norge med mange immigranter i DK var sjovt nok ikke selekteret ud til analyse. (Det er nok fordi, der ikke er elefanter i Sverige og Norge?:-)

    “Elefanten i rummet” var det mest spændende. Hvornår ville den slå med snablen og stange med stødtænderne? Det gjorde den ikke. Det morsomste var nok, at de to kunne tale om undersøgelsen i 10-15 minutter uden at nævne elefanten.

    Kommentar by A-mad — 3. maj 2020 @ 08:00

  28. Det er bare goddag mand – økseskaft. Man kan fyre cirka 40- 60 % i universitetssektoren. Det synes at pengene er totalt spildte

    Og desuden er det udklækningsanstalt for totalt RØDE FACISTER

    Kommentar by h.nielsen — 3. maj 2020 @ 08:41

  29. Vi ved ikke? Snot dumme som de er i Deres påstande. Læs blot Jess Asmussens bog om Islam fra forrige årtusind. Muslimen-Muhammedaneren kan ikke tolere den frihed vi lever under i et sekulært styre-demokrati-ansvar under frihed. Han forstår den ikke. For ham er det blot en form for legaliseret lovløshed. Han foretrækker en form for venlig autoritær mild undertrykkelse, som er Gudsledet ud fra hans religiøse selvforståelse. Med islam har vi lukket ræven ind i hønsegården, hvad lov og orden angår, fordi frihed under ansvar er noget ævl. Det drejer sig om magt eller ikke magt, og så er alt tilladet, sålænge det ikke er Gudsstyret i hans selvforståelse om sharialov. Det drejer sig ikke om frihed under menneskekærlig ansvar. Det drejer sig om at underkaste sig Guds vilje helt udenom medmenneskeligt ansvar. Støt SIAD. God Søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 3. maj 2020 @ 08:56

  30. Virkeligt godt skrevet 24) :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 3. maj 2020 @ 08:57

  31. Alt for få danskere har læst koranen. “Om 20 år ligner de os andre”

    Kommentar by tavsen — 3. maj 2020 @ 09:05

  32. Av av av. De kom til at ramme hovedet af sømmet.

    Kommentar by Ole Larsen — 3. maj 2020 @ 10:12

  33. Se kender vi Danmarx Ramadanradio igen, her med en alenlang reportage om de onde jøder, MEN INTET OVERHOVEDET OM DE ONDE MUSLIMER:

    Deborah flygtede fra ekstremt religiøst samfund: ‘Friheden var et komplet mareridt’
    Deborah Feldman havde de første år svært ved at finde sig tilpas i sit nye liv, men fortryder ikke sit valg.

    AF SILAS BAY NIELSEN
    3. MAJ 2020 KL. 10:03

    Da Deborah Feldman i begyndelsen af 2006 fødte sin søn, vidste hun, at hun var nødt til at forlade sin familie og svigerfamilie.

    Hun ville tage sin nyfødte søn med sig, så han ville få et lykkeligt og frit liv og ikke skulle gennemgå det samme, som var blevet hendes skæbne.

    Alligevel nåede sønnen at blive tre år, før hun havde modet til at stikke af sted. Heldigvis vidste hun ikke dengang, hvor svært det ville blive for hende at få den frihed, der var kommet, i takt med at hun var blevet voksen.

    Deborah Feldman er født og opvokset i det ultraortodokse jødiske miljø i Williamsburg i Brooklyn, hvor East River frakobler bydelen fra Manhattans moderne storbyliv.

    Efter sin flugt fortalte hun sin egen historie i selvbiografien ‘Unorthodox’ fra 2012 – en bog som nu har skabt grundlaget for Netflix’ populære miniserie af samme navn.

    I serien følger man den unge jødiske kvinde Esty, der er vokset op i den jiddisch-talende satmar-sekt. Hun flygter fra sit arrangerede ægteskab i det stærkt religiøse samfund i Williamsburg i New York til den tyske hovedstad, Berlin, hvor hun forsøger at blive fri.

    Men historien er i store træk ikke fiktion – den tilhører i virkeligheden Deborah Feldman, forbyd DDR og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. maj 2020 @ 10:17

  34. Svenske tilstande…

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 3. maj 2020 @ 10:28

  35. Er professor Dum korrupt eller inkompetent?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 3. maj 2020 @ 10:35

  36. En professor som vi skatteydere er tvunget til at forsørge, og som højst sandsynligt lever bedre end mange af os der forsørger ham samtidig med, at os der forsørger ham ved mere end den skide snylter til professor. Det er så sygt så det kun kan ske i Mohammedanmark.
    Alle normalt begavede mennesker ved at et flertal af muslimer er stærkt radikaliseret og ønsker at vi andre skal underkaste os deres syge sharia lort. Ca. 40% af folkemorderne i tyrkiet mener at æresdrab kan undskyldes, og de psykopater har vores regering tvunget os til at forsørge i årtier sammen med sindssyge mohammedanske professorer.
    Lorteland.

    Kommentar by Piphans — 3. maj 2020 @ 11:07

  37. Kommentar by Henrik — 3. maj 2020 @ 01:20

    Nemlig…men netop fordi den danske befolkning er blevet så eklatant men bevidst uvidende, dumme og intellektuelt afstumpede, og det derved er nemmere at begå sig i det mainstreamede samfund, har indvandringen af islam og andre fejlslagne folkeslag kunnet lade sig gøre!!

    Det hele hænger sammen…men indvandringen og dens følger er benzinen der holder dumheden kørende…ud over kanten!

    Kommentar by Black Watch — 3. maj 2020 @ 11:13

  38. Også enig med Michael Unna 08:57 m.fl og Den Nervøse 03:14, der skriver: “Hvis man importerer muslimer, importerer man også muslimske holdninger, hvis man ikke kan forstå det, kan jeg ikke forstå at man kan blive professor!” Der den tilføjelse, at hvis man siger det offentligt, kan man aldrig blive professor eller overhovedet i det hele taget blive ansat som statsansat universitetsforsker! Det er de venstreorienterede universitetsforskeres omerta dvs deres sammensvorne ed:-)

    Kommentar by A-mad — 3. maj 2020 @ 11:19

  39. […] Her er der ingen slinger i sharia-valsen.Se også Professor Rune Stubager : “Vi ved ikke, hvad der gør, at folk fra de fire muslimske lande har mer… […]

    Pingback by Mattias Tesfaye giver syrisk sharia-morder 215.000 kroner: “Vi kan intet stille op” – Free Speech Blog — 3. maj 2020 @ 11:50

  40. Michael Unna — 3. maj 2020 @ 08:56

    Netop!: Frihed under ansvar magter iSlammets tilbedere ikke at forholde sig til. Det kræver jo en vis IQ og den har deres, pædofile, volds-profet selv påbudt dem at nedbryde, ved indavl.

    Jeg savner stadig svar på “elitens” Lav-IQ / brugen af den de evnt. har? De kan vel ikke alle være LavIQ-produkter af generation hashtåge?

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. maj 2020 @ 12:06

  41. https://amtsavisen.dk/artikel/mand-fra-aarhus-efters%C3%B8gt-i-randers-havn-efter-biltyveri-giv-mig-n%C3%B8glerne-der-er-krig-jeg-skal-v%C3%A6k

    Kommentar by Anonym — 3. maj 2020 @ 12:14

  42. FUCK DANSKE FOLUEDANSERPARTI, SIDSTE MAND LUKKER OG SLUKKER PÅ DEN DØDSEJLER.

    – Det er møghamrende irriterende og dræbende.

    Sådan lyder det søndag fra Dansk Folkepartis tidligere leder Pia Kjærgaard efter medlem af hovedbestyrelsen i partiet Anders Vistisen i Avisen Danmark var ude med kritik.

    Hun mener, at Anders Vistisens kritik skal have konsekvenser.

    – Det er op til hovedbestyrelsen. Jeg mener absolut ikke, at man bare kan sidde det overhørig, siger hun, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. maj 2020 @ 13:37

  43. Når en professor siger: “Vi ved ikke…..” betyder det: “Send flere penge til mit næste forskningsprojekt. Jeg skal nok indrette det efter jeres mening”.

    At 18:
    Som mange andre professorer, der først tør fortælle sandheden når de er pensionerede. Selvpålagt berufsverbot. Hvad er årsagen? Journalistuddannelserne.

    Kommentar by Bastardo — 3. maj 2020 @ 13:54

  44. Kommentar by Bastardo — 3. maj 2020 @ 13:54

    Luk de såkaldte journalistuddannelser og forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 3. maj 2020 @ 15:37

  45. Jeg er stærkt imod islamisering af Europa, men jeg er også stærkt imod at etniske europæere bliver UDSKIFTET MED FREMMEDE (arabere, afrikanere og asiater) – UANSET om de er muslimer, ateister, hinduister, kristne etc.

    “Europe Belongs To The Europeans” – The Dalai Lama

    Kommentar by Peter Nielsen — 3. maj 2020 @ 20:41

  46. #22: Henrik skrev: “Nogle gange tænker jeg sgu, at Danmark er tabt. Ikke på grund af indvandringen, men fordi alt, alt for mange danskere er intellektuelt afstumpede”.

    Jep! Jeg kan have en vis respekt for fjenden, som står foran byporten. Men forræderen, som går ned om natten og åbner porten, så fjenden kan storme ind – ham har jeg ingen respekt for.

    Kommentar by Peter Nielsen — 3. maj 2020 @ 20:46

  47. Vi ved ikke hvorfor muslimer har så negative holdninger til jøder vi ved ikke hvorfor nazister havde så restriktive holdninger til jøder. Den slags forskere burde fyres øjeblikkeligt. Klamt. Tænk at ville sælge alt det vores samfund bygger på i angst for ikke at være politisk korrekt.

    Kommentar by PiusXll — 3. maj 2020 @ 21:49

  48. Fake eller….
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/flere-flygtninge-forlader-danmark-end-der-kommer-hertil/8109614

    Kommentar by Islamarebad — 4. maj 2020 @ 06:03

  49. At “resultaterne er resultaterne er korrigeret for ‘køn, alder, indkomst og uddannelse’, og at man kun har spurgt dansktalende indvandrere, medfører at man ikke kan sammenligne resultaterne med resultater fra udenlandske undersøgelser f.eks de mange internationale undersøgelser om meninger og holdninger i muslimsk dominerede lande fra PEW Reseach.

    Alternativt skal man have en udkørsel af resultaterne uden denne korrektion for ‘køn, alder, indkomst og uddannelse’, så man kan sammenligne internationalt. Kan man få adgang til de ukorrigerede resultater eller er de hemmelige?

    Resultaterne uden den nævnte korrektion giver det sande empiriske billede af tilstanden i Danmark. Det andet er et matematisk skønmaleri.

    Man savner en redegørelse for rationalet bag denne matematiske ’skævvridning’ af resultaterne ‘korrektionen’ medfører evt med fordele(?) og ulemper a la ovennævnte manglende muligheder for sammenligning med andre undersøgelser.

    Det kan da ikke kun skyldes, at man matematisk vil veje de muslimske afvigelser ned, som de offentligt ansatte ‘forskere’ rutinemæssigt gør med kriminalstatistikken?

    Kommentar by A-mad — 4. maj 2020 @ 08:32

  50. Har denne såkaldte professor aldrig hørt om Muhammed-krisen?

    I dagens Berlingske foreslår den islamofile “forsker” Brian Arly, at man “sætter ind” i folkeskolen, for at hjælpe på muhammedaneres manglende forståelse for ytringsfrihed.

    Hvad fanden hjælper det, når samtlige skolelærere m/k er venstreradikale væmligboere?

    Kommentar by Revisoren — 4. maj 2020 @ 11:21

RSS feed for comments on this post.