2. maj 2020

Stenpikker, Allesø, 2. maj 2020

Jeg ser stadig Samson med jævne mellemrum, og i dag gik turen som altid til ‘Kattebjerg Hundeskov’ ved Allesø, lidt nord for Odense. Under besættelsen havde tyskerne krudtdepoter på arealet, og et stenkast fra hundeskoven ses den lange ‘rullebane’ med forbindelse til Beldinge Lufthavn (H.C. Andersen Airport). Den gamle betonbane var et oplagt sted for Stenpikker, nåede jeg lige at sige, før den første poserede på kort afstand. Det blev kun til dokumentationsbilleder med et Lumix, men et par timer senere var jeg tilbage med det store kamera. Jeg kom ikke rigtig tæt på igen, men en fin fugl jeg ikke ser så tit. Derudover sås Bynkefugl, Ravn og Ræv.

(Samson og vildt voksende ‘Forglemmigej’)

Stenpikker (Hannen nederst)

(Bynkefugl; NB: Kompaktkamera)

(Ravn)

Oploadet Kl. 23:07 af Kim Møller — Direkte link11 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109787/trackback

11 Comments »

  1. Igen fine billeder, som vist kun få ville kunne hamle op med ;-)

    Og hvor skønt igen at se glæden og spillet mellem dig og Samson.

    Det er godt, at livet endnu kan leves
    – lidt som før/fri af iSlammets indtog og coronaens kommende følger.

    ….

    Min overraskelse til min mor på Morsdag, i disse corona-tider, er:
    En god middag udefra, leveret ved døren, med en flaske vin.
    Der tales meget om de ældre på plejehjem, men hvad med dem der klarer sig selv? De må snart have fået nok af egne kødgryder, der nok ikke altid er lige så gode og afvekslende som før.

    Kommentar by M.S. Carstens — 2. maj 2020 @ 23:59

  2. Dejlig dag, flotte billeder

    (Beldinge Lufthavn -> Beldringe Lufthavn)

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 3. maj 2020 @ 00:30

  3. Skøn hund

    Kommentar by Sanne Q — 3. maj 2020 @ 02:16

  4. De to gravhunde fra Padborg, Olfert og Esther, hilser deres lidt større kollega.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 3. maj 2020 @ 02:56

  5. Smukke billeder og poetiske undertekster

    Kommentar by k.m. — 3. maj 2020 @ 07:55

  6. Hjertelig tak for De smukke billeder Kim. De luner….kommer nok selv til at nyde Himmelbjerget i dag. Muligvis :-).

    Kommentar by Michael Unna — 3. maj 2020 @ 09:00

  7. Hvilken model lumix camera bruger bruger du.

    Kommentar by Søren — 3. maj 2020 @ 11:29

  8. @kim

    Læg mærke til, hvordan den samme mærkelige sætning går igen i mange medier. Den 4. er “dansk af udseende”. Hvad dækker det over? Han kan jo være alt andet end etnisk dansk, hvis der bare menes, at han ser vestlig ud. Er det et journalistisk trick mon?

    https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2020-05-03-fire-teenagere-varetaegtsfaengslet-for-at-voldtage-pige-ved-skole-naegter-sig

    Kommentar by Larsen — 3. maj 2020 @ 17:37

  9. Er det ræven på tredie billede? Den synes at have større ører end ræve har flest.

    Kommentar by Nielsen — 3. maj 2020 @ 18:44

  10. -> Søren

    Det er kæresten Lumix TZ90 (30 gange zoom). Den kan aldrig erstatte Canon med telen, men god at have på sig, til længere ture i naturen… Havde planlagt at købe Fujifilms x100v som vidvinkel under mine fugleture, men også fristende at købe et kompakt-tele. Bynkefuglen havde jeg aldrig kunne fotografere uden zoom.

    Kommentar by Kim Møller — 4. maj 2020 @ 11:10

  11. Godt at se Samson igen han synes i fin form

    Kommentar by dunk — 4. maj 2020 @ 11:26

RSS feed for comments on this post.