4. maj 2020

Ramadan-leflen på DR.dk: 27-årige arabiskstuderende Maria – “… jeg savner stemningen fra Tunesien”

Man kan ikke ligefrem beskylde DR for at sløre sit lefleri for Islam, og her under Ramadan får den fuld skrue. på DR Online ka man for eksempel læse en Ramadan-dagbog skrevet af 26-årige Saleh Abdul Ghani, og 27-årige ‘Maria’. Det nævnes at ‘Maria’ læser arabisk på Københavns Universitet, og faster i sympati med sin tunesiske kæreste. Maria Kondrup er en helt klassisk ‘Verdensredder’, der stemmer blodrødt, og kæmper hårdt for alle andre end danskerne. Det gør hun blandt andet i Indvandrer Kvindecentret og Folkekirkens Nødhjælp. Fra DR.dk – Syv dage med faste og stærk selvdisciplin: Følg Maria og Saleh i ramadanens første uge.

“DR har fulgt to unge i den første uge. For hvordan påvirker det hovedet og maven, når man kun spiser to gange om dagen? Og hvordan holder man sig selv op på de mål, man har sat sig, når sulten og tørsten for alvor sætter ind?

26-årige Saleh Abdul Ghani fra Vejle er en erfaren ramadan-faster. Han gør det for 13. gang, men i år er det anderledes. Coronaen får ham til at udnytte ramadanen fuldt ud med Koran-læring og sund livsstil samtidig med et fuldtidsarbejde. Men trætheden hærger, og en burger frister.

27-årige Maria fra København kommer fra en helt almindelig dansk familie. Hendes kæreste er muslim, så det her er en oplevelse, hun deler med ham. Sidste år forsøgte hun at faste i to uger, da hun boede i Tunesien, og i år går hun all-in og faster hele måneden, mens hun læser op til en eksamen i mellemøstens sprog og samfund – på arabisk.”

(Maria Kondrup, Ramanda-fastende københavner, 2018; Foto: FB)

“Andre mennesker og kulturer har altid interesseret mig, og min kæreste er muslim, så det her er også noget, jeg blandt andet gør for at være solidarisk med ham.” (Maria Kondrup)

“Jeg startede den her ramadan med et konkret mål om at snakke og sladre mindre om andre. Simpelthen skære ned på gossip’en. Ramadanen handler blandt andet om at foretage gode gerninger. … Jeg har én gang taget mig selv i at starte på at sige noget negativt om en anden, og da stoppede jeg mig selv. Jeg holder dog stadig på, at det er et godt mål, og noget man bør stræbe efter at efterleve.” (Maria Kondrup)

I bilen på vej derhen hører vi Isam B’s ramadansang. Den er virkelig fin og smuk, og den rammer stemningen i den her måned rigtig godt.” (Maria Kondrup)

“Jeg har en samtale med én fra mit studie, der er muslim. … Han har nogle interessante perspektiver, og hans overordnede pointe er, at hans Gud er barmhjertig og tilgivende. Han vil mennesker det bedste, og han ved, at vi fejler, så han havde tiltro til, at Gud ville se det gode i ham.” (Maria Kondrup)

“Det er en helt anden oplevelse at holde ramadan i et ikke-muslimsk land, og jeg savner stemningen fra Tunesien sidste år…” (Maria Kondrup)”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109813/trackback

61 Comments »

  1. jaja, når hun vil slå op med sin “muslimske kæreste”, risikerer hun at dø af det. Tyskertøs!

    Kommentar by BB — 4. maj 2020 @ 11:08

  2. Ved tilsyneladende intet om arabisk som et fiktivt sprog der blev fælles sprog, forskellige semitiske dialekter blev militært erobret, intet skriftsprog i sin helhed før dannelsen af Koranen i 1923 som et militant jihad og overmod fra politiske bevægelser i 1920erne. Arabisk filologi har selv fundet sine vokaler i den politiske gryde.

    Kommentar by Moth — 4. maj 2020 @ 11:14

  3. Naar nu hun studerer arabisk,interesserer sharia og hadit hende?, om hun kender noget til dem, hvad mener hun mon om deres fjendskhed mod anderledes taenkende,studere hun eller studere hun ikke

    Kommentar by dunk — 4. maj 2020 @ 11:23

  4. Gætter på, at lille Maria og hendes “helt almindelige familie” ikke holder jul.

    Lille Maria ligner i øvrigt en af stamgæsterne i BumZen…

    Kommentar by Revisoren — 4. maj 2020 @ 11:25

  5. Ja, BB (11:08), her på 75års-dagen, kommer jeg også til at tænke på ‘tyskersøsene’. Der er dog den forskel, at tyskerne myrdede ikke deres danske kæreste, hvis hun slog op.

    Kommentar by Ole Madsen — 4. maj 2020 @ 11:26

  6. Ifølge Marias dagbog, så får fasten hende ikke ligefrem til at sprudle af energi. Apropos Inger Støjbergs pointe med, at det er farligt at faste og samtidig arbejde.

    https://www.dr.dk/mitliv/webfeature/foelg-den-foerste-uge-af-ramadan

    Kommentar by Larsen — 4. maj 2020 @ 11:33

  7. Hun er jo lige til Kolbøttefabrikken.

    Kommentar by Ewing — 4. maj 2020 @ 11:48

  8. Om 13 år vil hun være død efter at være blevet mishandlet af tuneseren, jfr. kvinden der blev dræbt langsom i Osted.

    Kommentar by Træt — 4. maj 2020 @ 11:49

  9. Jeg spår at Maria er blevet myrdet inden hendes 32års fødseldsag.

    Kommentar by E.T — 4. maj 2020 @ 11:53

  10. Lidt OT og dog:

    Normalt er jeg ikke den store fan af den bovlamme Michael Dyrby på BT.
    Men i går ramte han sgu plet.

    I et tweet kaldte han TV-avisen på DDR for Mette Frederiksens “yndlingsmegafon”, efter at Kåre Quist søndag aften agerede ukritisk mikrofonholder for Skrigeskinken.

    Alle vi andre har vidst i årtier, at DDR er propagandasender for Socialdemokratiet og resten af venstrefløjen, men bedre sent end aldrig, at Michael Dyrby også har opdaget det…

    Kommentar by Revisoren — 4. maj 2020 @ 11:54

  11. Unge kvinder er noget af det mest samfundsundergravende og illoyale der findes. Det er som i chimpanseflokkene, når en ung hun ser en stærk han i en anden flok, søger hun hurtigt over til de andre. De er ikke loyale mod andet end deres livmoder.
    Først når og hvis de er blevet tæmmet af mænd fra eget samfund og kultur kan man stole på dem.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 4. maj 2020 @ 11:54

  12. Feltmadras. Hun kommer ikke til at få danske børn, desværre.

    Kommentar by Børge-Muhammed Hansen — 4. maj 2020 @ 12:00

  13. “med Koran-læring og sund livsstil samtidig med et fuldtidsarbejde.”

    Altsammen i samme sætning. Koranlæring er lige så positivt og berigende som sund livsstil og fuldtidsarbejde, skal vi have opfattelsen af. Pragtfuld afslørende indoktrinering og indlysende hjernevask.

    Kommentar by Men dog ! — 4. maj 2020 @ 12:16

  14. Koranvirus rammer åbenbart hårdt!

    Kommentar by Islamarebad — 4. maj 2020 @ 12:18

  15. “Koran-læring og sund livsstil” – de to ting lyder ikke umiddelbart til at være kompatible.

    Kommentar by Jan — 4. maj 2020 @ 12:20

  16. Hvis proto-konvertiten savner Tunesiens sandørkner så burde hun og hendes rær rejse hjem hurtigst muligt og blive der helst inden de får børn.

    Kommentar by Zenobia — 4. maj 2020 @ 12:21

  17. I humanismens navn er godheds- og indvandringsindustrien, medierne og de gamle partier klar til at ofre Danmark og danskerne, klar til at forære vores land, byer, boliger, kvinder, penge, kultur, demokrati, velfærd, frihed, familiværdier, sundhed, sikkerhed og hele fremtid væk til afrikanske og arabiske islamister og besættelsesstyrker. Er det ikke det som foregår?

    Kommentar by Bent A — 4. maj 2020 @ 12:22

  18. Ad. Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 4. maj 2020 @ 11:54

    Jeg kan ikke lide den måde du bredt og unuanceret sammenligner kvinder med hun-chimpanser.
    Alt du skriver i din pågældende kommentar er faktisk ret grimt!

    Kommentar by Zenobia — 4. maj 2020 @ 12:25

  19. Det muhamedanske pseudo-faste pjat det læste jeg første gang om i en jumbobog (Læs: Anders And) hvor at muhamedanerne ikke må faste før den hvid tråd er lige så lang som den sorte tråd (Læs: trådene ses liggende i en hånd) dvs. muhamedanerne under fasten må spise efter mørkets frembrud hvor trådene er usynlige.

    Gandhi fastede eller sultede sig selv ved totalt afholdenhed fra mad i ugevis flere gange under kampen for Indiens selvstændighed.

    Det er rigtig faste jeg tror ikke en eneste af muhamedanerne er stærke nok i troen til at de ville gå en uge uden mad for deres lov-religion.

    Kommentar by Zenobia — 4. maj 2020 @ 12:38

  20. Det er interessant at høre at “Ramadanen handler blandt andet om at foretage gode gerninger”. Betyder det at en god muslim skal holde sig fra voldtægt i Ramadanen eller anses voldtægt for en god gerning som man trygt kan fortsætte med, da det jo er en form for kulturberigelse?
    Skal man skære ned på hustruvolden i Ramadanen? Eller kan man også her roligt fortsætte?

    Kommentar by bjarne binee — 4. maj 2020 @ 12:43

  21. Åååh Gud 🤢🤮🤯
    Gad vide, hvornår det bliver den små Marias tur til at flyve (ud ad vinduet eller udfra altan, når hendes spændende kæreste bliver træt af hende…), forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 4. maj 2020 @ 12:45

  22. Rigtige muhamedanere må altså kun hade og bagtale deres muhamedanske trosfæller 11 måneder om året. Den 12. måned skal de prøve at være gode.

    Overfor vantro har de hadepligt hele året.

    Kommentar by Bastardo — 4. maj 2020 @ 12:46

  23. Nej Zenobia. De devaluerer det rigtige begreb faste til usund pjat. Det har intet med faste at gøre at påføre sig selv en spise forstyrrelse ved at vende op og ned på dag og nat. De devaluerer det rigtige begreb faste.

    Kommentar by traveler — 4. maj 2020 @ 12:47

  24. Hvis hun savner Tunesien burde hun emigrere. Og huske en palle fuld solcreme faktor 50 med den teint hun render rundt med

    Kommentar by redneck — 4. maj 2020 @ 12:48

  25. Her på Uriasposten har vi i mange år meget betegnende kaldt DR for DDR eller Danmarx Radio. I dag betyder DR vel nærmest Danmarks Ramadanradio.

    Kommentar by bjarne binee — 4. maj 2020 @ 12:52

  26. Man savner sgu næsten Islamisk Stat.

    Da Islamisk Stat stadig eksisterede, rejste det værste af affaldet derned, og “kæmpede” for Kalifatet, og endte som regel med at blive dræbt.

    I dag får de i stedet et job i Danmarks Radio eller på Politiken…

    Kommentar by Revisoren — 4. maj 2020 @ 12:52

  27. Hun får enten problemer med en ekskæreste eller en eksmand. Bordet fanger. Det er afgørende er hvor langt hun vil gå – og hvornår hun har fået nok.

    Kommentar by BE — 4. maj 2020 @ 12:53

  28. Den islamiske skæbnetro er en vederstyggelighed. Når jeg gør noget galt, er det ikke fordi jeg er et dårligt menneske, det er blot skæbnen! At man falder for den slags er mig en gåde.

    Kommentar by Høgsbro — 4. maj 2020 @ 13:01

  29. Zenobia — 4. maj 2020 @ 12:25

    I remember every little thing, like fighting in the playground
    Some good looking boys had started to hang around
    That boy hurt me so bad but I was happy ‘cause you cried
    Still I couldn’t help but notice that new distant look in your eyes
    Then when you were sixteen I had just turned seventeen
    I couldn’t hold on to my love, I couldn’t hold on to my dream

    It Started With a Kiss
    Hot Chocolate

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 4. maj 2020 @ 13:04

  30. Apropos tværkulturelle forhold….

    “Ingemann og hovedstaden
    På den røde Puch gennem Vestegnen (4:5)
    Peter Ingemanns knallerteventyr har ført ham til Vestegnen. Her er han inviteret til dansk-tyrkisk bryllup hos Medina og Mikkel, som har fundet kærligheden på tværs af kultur og religion.”
    https://www.tvguide.dk/programmer/tv2/2020-05-09/16:20/ingemann-og-hovedstaden?origin=%2Fkanaler%2Ftv2&popup=1

    Læg mærke til hvad der bliver vist. Hvad der bliver sagt. Hvad der ikke bliver sagt. Og hvad der ikke bliver spurgt om. Genudsendes lørdag eftermiddag.

    Kommentar by BE — 4. maj 2020 @ 13:12

  31. @ 15: NotariusUmulius, du skrev hvad jeg tænkte, da jeg så denne hjernedøde trunte! Åh-nej, en til!

    Hvornår skal vi læse om, at hun lider samme skæbne som Aya fra Marielyst?

    Foreslår at hun med kæreste rejser til Tunsien, nårh-nej, ingen SU eller bistandshjælp.

    SIAD. Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Støt TR! Støt GI! Direkte Demokrati NU! Luk DDR! P.

    Kommentar by Piotr — 4. maj 2020 @ 13:19

  32. Kommentar by bjarne binee — 4. maj 2020 @ 12:52

    Jeg anvender konsekvent Danmarx Ramadanradio samt DDR, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 4. maj 2020 @ 13:41

  33. Læs nu afdøde Yahya Hassans digte om alle de tæsk de fik som børn. Til tider 50 slag!!!

    En fuldstændig ikke kompatibel middelalderlig livsmådd og indstilling!!!

    De kan ikke integreres, de skal hjem

    Kommentar by H. Nielsen — 4. maj 2020 @ 13:42

  34. En venstreorienteret kvinde der har lovet ikke at bagtale eller tale negativt om nogen i en hel måned? Hendes hovede eksploderer før der er gået 14 dage.

    Skulle hun mod forventning klare det bliver hun konvertit, hvorefter hun kommer til at lære om alle de ting hendes kæreste “glemte” at fortælle hende om kvinders rolle i islam.. inshallah.

    Og angående DR, så burde pilen pege på dansk folkeparti. DR har altid haft de holdninger, DF havde årevis til at minimere deres indflydelse, men hvad gjorde de? Sikrede deres indtægt for evigt ved at putte dem på finansloven. Så når i ser den slags programmer på DR, så husk at DF er indirekte medproducent på dem.

    Deres eneste undskylding kunne være at de gjorde det for lettere at kunne skære ned på DR fremover i finanslovsforhandlingerne, men de burde have vist at det kan bruges til at give DR mere magt når der er rødt flertal som nu. DF har dermed gjort sig selv til en massiv del af problemet hver gang DR sender den slags propaganda, og det vil de gøre ofte med denne regering og en tandløs opposition. Så når i raser over DR, så husk at sende en tanke til dem der sikrede deres løn. Og stem derefter på nye borgerlige.

    Kommentar by Per — 4. maj 2020 @ 13:43

  35. Kommentar by Per — 4. maj 2020 @ 13:43

    Der ser ud til at DF har indgået en alliance med medierne, i håbet om at bevare deres position og de forsøger nu at indtage en rolle som de “pæne” kritikere af Islam. Vi så det til folketings valget hvor DF konstant sparkede til højre mod NB og Stram Kurs, men også i forbindelse med Rust-vognen hvor samtlige der er noget i DF var ude og feje for egen dør og kritisere Stram Kurs.

    For de venstre-radikale journalister er DF trods-alt bedre NB og Stram Kurs, der ikke finder sig i at blive sparket på plads på samme måde.

    Siden 90erne har DF konstant rettet sig ind efter mediernes dagsorden og hetz. Man har tænkt kortsigtet, istedet for at tænke på den lange bane og idag forlader vælgere dem i hobetal.

    Kommentar by KineserSnot — 4. maj 2020 @ 14:02

  36. Hvor er hun bedårende.

    Kommentar by Johnson — 4. maj 2020 @ 14:36

  37. Hvis hun slår sig lidt i skridtet med en stålbørste, kan det være hun kommer i tanke om “stemningen” ?

    Kommentar by Hul igennem? — 4. maj 2020 @ 14:41

  38. Koranvirus. Nu har vi i danmark åbenbart plads Nok på sygehusene, men hvis det nu kom til et valg imellem patienter, hvad så?
    https://www.bt.dk/samfund/hospital-melder-ud-langt-flere-indvandrere-blandt-corona-indlagte

    Kommentar by Islamarebad — 4. maj 2020 @ 14:47

  39. Maria Kondrup er et navn jeg vil huske, da jeg muligvis kommer til at skulle genkende det igen om 10 års tid i avisen under krimi, retsreportage.

    Kommentar by Fascist — 4. maj 2020 @ 15:29

  40. Mon lille Maria har hørt om de to naive tøser fra Danmark og Norge, der fik savet hovedet af i Marokko, efter at have mødt nogle af de lokale “spændende” muhammedanere…

    Kommentar by Revisoren — 4. maj 2020 @ 15:34

  41. Hvad med en lille spadsértur i atlasbjergene?

    Kommentar by Johnson — 4. maj 2020 @ 15:41

  42. > Hvor er hun bedårende.

    “Bedåre”, v. – charmere nogen i en grad der svækker vedkommendes dømmekraft.

    “Dåre”, sb. – enfoldig person; person der bærer sig dumt ad.

    Ser ud til at give mening, bortset fra “charmere”-betydningen.

    Kommentar by Quark — 4. maj 2020 @ 16:49

  43. Kommentar by KineserSnot — 4. maj 2020 @ 14:02: Det virker som en rigtig analyse, mediernes kritik af DF har været meget mildt siden nye borgerlige og stram kurs opstod så jeg tror gerne på at de har indgået en form for uofficiel aftale med pressen. Det der med at politikere og journalister er hinandens fjender er jo et stort teater, mange af dem bor sammen og dater på kryds og tværs imens de holder gang i det poltiske teaterstykke for folket som de begge lever af.

    Jeg tror heller aldrig at DF ville løse mere end 20% af indvandrerproblemerne af samme grund selv hvis de havde muligheden, for den dag de gør det bliver de arbejdsløse! De er en flok utroværdige ludere hele bundtet.

    Kommentar by Per — 4. maj 2020 @ 17:18

  44. Hvis det havde kunnet lade sig gøre, så kunne det være interessant at høre Louisa Vesterager Jespersen om hun også savner “den søde stemning” i et muslimsk skodland ligesom feltmadrassen Maria Kondrup.

    Kommentar by Piphans — 4. maj 2020 @ 18:06

  45. Måske skulle koen tænke over et par ting eller 5 ved Tunesien hun ikke savner

    Kommentar by Niels — 4. maj 2020 @ 18:37

  46. @Per — 4. maj 2020 13:43 + @KineserSnot — 4. maj 2020 @ 14:02

    Og jeg kan tilføje, at Anders Vistisen for nylig er blevet sat på plads af en enig DF bestyrelse inklusiv Søren Espersen, som udtaler, Anders Vistisen har fået en meget skarp advarsel.

    Anders Vistisens “forbrydelse” består i, at A.V. har sået tvivl om, hvor hård Thulesen er værdipolitisk og at DF skulle have gået hårdere til Venstre under flygtningekrisen i 2015.

    Kilde: F.eks. Ekstrabladet eller TV2

    Kommentar by T. H. — 4. maj 2020 @ 18:37

  47. Det er det skønne ved frihed. Gør hvad du vil når du vil. moské det ikke altid kan lade sig gøre i tunesien men det står hende da frit for at rejse når hun vil!

    Kommentar by Santor — 4. maj 2020 @ 21:20

  48. Det varer nok ikke længe før hun biver tæsket ihjel af hendes muslimven.

    Kommentar by Nielsen — 4. maj 2020 @ 21:54

  49. Tyskertøs.

    Kommentar by NulTolerance — 4. maj 2020 @ 21:59

  50. *T.H. 18:37
    Enig DF’s store svigt var da de vægte hensynet til DF over hensynet til Danmark!
    De lod migranter krydse grænsen og gå op ad de danske motorveje, til trods for at de kunne have sat hælene i. Forræderi!
    Thuesen Dahl er dybest set bare Socialdemokrat, og man skal i dag have lup for at gå øje på forskellen! DF. er alt andet end borgerligt. Søren Espersen har da også udtalt, at han oftest er mere enige med Socialdemokraterne end med de borgerlige.
    Der er meget meget langt fra Fremskridtspartiet til DF.
    Er du borgerlig er der kun NB! DF er ikke til at stole på!

    Kommentar by Den Nervøse — 4. maj 2020 @ 23:53

  51. 27 årige Maria og alle andre iSalmleflere må så hjertensgerne dyrke deres længsler OG udøve dem, men på egen regning og på steder, hvor de virkelig får deres længsler opfyldt IRL: i de iSlamiske stater og det er IKKE Danmark!

    ….

    DF er længst overgået til levebrødspolitik, som alle andre genvalgte partier på Borgen!
    – at de så ser levebrød i iSlammets invasionstropper er mig komplet ufatteligt, men det kan måske skyldes familie-topstyringen i DF?:
    https://freespeechblog.ch/2019/07/13/selv-i-familien-thulesen-dahl-trives-hadet-til-danskerne/
    se gerne min kommenter dertil!

    Stem SK/NB!!!
    – DF røvrender deres vælgere, lige som alle de andre genvalgte partier.

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. maj 2020 @ 00:20

  52. Se også dette om DFs vælgerbedrag:
    https://sn.dk/Hilleroed/Thiesen-i-enegang-mod-integrationsplan/artikel/938319

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. maj 2020 @ 00:34

  53. Hun er så naiv og enfoldig at hun sandsynligvis ikke ser lyset førend muhamedaneren afleverer det sidste, afgørende slag.

    Overskriften hos imam-Madsens ramadan-sprøjte:” Hendes 5 børn så hende dø”.

    Kommentar by Iznogut — 5. maj 2020 @ 02:41

  54. https://ekstrabladet.dk/112/kvindelige-betjente-overfaldet-i-faengsel/8110784

    Kommentar by Islamarebad — 5. maj 2020 @ 05:52

  55. Tuneseren slår hende ihjel, det er kun et spørgsmål om tid.

    Kommentar by M.P. — 5. maj 2020 @ 07:43

  56. Tyskertøs.

    Kommentar by NulTolerance — 4. maj 2020 @ 21:59

    Har islam egentligt ret mht. kvinder?

    Kvinder er liderlige, løgnagtige og svigefulde, når de falder i armene på nazister og kulsorte sandniggers og ultraklamme, brune perkersvin, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 5. maj 2020 @ 08:16

  57. “Gud (Allah) er barmhjertig og tilgivende”. Det er da en omgang Taqiya (løgn til fordel for Islam) der vil noget. Denne barmhjertighed retter sig i hvert fald ikke mod de vantro.

    Kommentar by JC — 5. maj 2020 @ 08:32

  58. > 42: DF er blevet et levebrødsparti, som ikke tåler kritik af sine sammenspiste ledere.

    Kommentar by JC — 5. maj 2020 @ 08:35

  59. https://freespeechblog.ch/2019/07/13/selv-i-familien-thulesen-dahl-trives-hadet-til-danskerne/
    se gerne min kommenter dertil!

    Stem SK/NB!!!
    – DF røvrender deres vælgere, lige som alle de andre genvalgte partier.

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. maj 2020 @ 00:20

    Hvad fanden i panden er det sket med dit link til Free Speech Blog?, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 6. maj 2020 @ 17:41

  60. Domain hosted by Gigahost
    This website is not in use yet.
    本网页尚未启用
    यह वेबसाइट अभी तक तैयार नहीं है
    یہ ویب سائٹ ابھی تک تیار نہیں ہے
    Esta página no está en uso por el momento
    Этот сайт еще не используется.
    このサイトがまだ使っていません
    Diese Website ist derzeit ungenutzt.
    Ce site ouèbe n’est pas utilisé pour le moment.
    Bu Internet sayfası, şuan için kullanışa açık değil dir.
    Deze website is nog niet in gebruik.
    Az oldal még nem használt.
    Denna sida är inte i bruk för närvarande.
    Dette website er endnu ikke i brug, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 6. maj 2020 @ 18:19

  61. Hysterisk morsomt at den venstreradikale feltmadras tilsyneladende har samme frisør som hædersmanden Trump…

    Kommentar by Revisoren — 7. maj 2020 @ 01:06

RSS feed for comments on this post.