6. maj 2020

Yahya Hassans onkel, der stod for begravelsen, var indtil sidste år imam for Grimhøjmoskéen…

Op imod 300 personer var tirsdag eftermiddag mødt op til Yahya Hassans begravelse, der fandt sted på Vestre kirkegård under ledelse af hans onkel Abu Khaled. Imam Abu Khaled er tilknyttet ‘Fredens Moské’, og det var ham der forleden stod for bønnekaldet i Gellerup. Noget han pralede med på Facebook – første gang i Danmark.

(Abu Khaled Edwan på Facebook, 14. april 2020)

Imam Abu Khaled har kun været tilknyttet ‘Fredens Moské’ i et års tid, men har en lang forhistorie i det sunni-islamistiske miljø i Århus V. Han var en del af ‘Foreningen Lighed og Broderskab’ på Grimhøjvej 15, hvor radikale elementer udspaltede sig til den nuværende Grimhøj-moské (i nummer 7). Moskéen der var en del af Muhammedkrisen, og for få år siden blev kendt som religiøst udgangspunkt for adskillige Syrien-jihadister.

Yahya Hassan skamroses vidt og bred, og vil ifølge Berlingskes litteraturredaktør blive husket som ‘en dansk Jim Morrison’. Tilstede ved begravelse var flere kendisser, herunder den venstreradikale Radio4-vært Thomas Keith Lohse, den tidligere professionelle bokser Reda Zam Sam, Lohse, og Weekendavisens chefredaktør Martin Krasnik. Sidstnævnte er erklæret zionist, men hilste sikkert pænt på den gråskæggede imam. Her et citat fra Abu Khaled (aka Ghassan Edwan), da han som imam for Grimhøjmoskéen tordnede imod zionisme.

“Men vid Trump, enhver der ønsker og støtter at Jerusalem bliver et samlepunkt til Zionister vil tabe og skuffes, uanset planlægning eller beslutninger. Uanset hvor meget der bombes, dræbes, nedrives eller hvor mange ødelæggelser eller splittelser den Palæstinensiske folk bliver udsat for, vil de tabe og skuffes. De tror, at sådan en beslutning vil glæde dem og give dem sejr – Aldrig! Nej, og næ nej! Det er hvad de ønsker og forstiller sig. Imam Ghassan (Abu Khalid)” (WAKF på Facebook, 10. december 2017)

(Imam Abu Khaled tordner mod zionister på WAKF Aarhus’ Facebook-side, 10. december 2017)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109868/trackback

22 Comments »

  1. Martin Krasnik selvbiografiske bog “Fucking jøde” afslører at Krasnik kulturelt set bag den joviale søvnige personlighed og det danske udseende er en klassisk mellemøstlig patriark.

    Han er for retten til omskæring af drenge – hans egen søn er omskåret. Han er ateist, erklæret zionist og elsker Israel og er samtidig kritiker af forskelsbehandlingen af israelske arabere.

    Martin Krasniks 2 interviews på DR “Deadline” i 2014 om Israel-Palæstina-konflikten udløste en underskriftindsamling og en shitstorm primært fra muhamedanere som fik Martin Krasnik, der ellers altid havde ment, at der ikke fandtes antisemitisme i Danmark, til at ændre holdning.

    Er Krasniks deltagelse i Yahya Hassans jordefærd en bodsgang eller dækker han begivenheden som journalist og som bekendt af Yahya Hassan?

    Og havde Martin Krasnik politibeskyttelse?

    Kommentar by Zenobia — 6. maj 2020 @ 03:36

  2. Godt spørgsmål: Kan Krasnik færdes der uden beskyttelse? Og hvis ikke, hvad siger det så om Krasnik?

    Kommentar by BB — 6. maj 2020 @ 06:40

  3. Danskere må ikke forsamles for at mindes genforeningen. Hundredvis af muslimer får lov at samles til begravelse af en sølle stakkel, der aldrig fik styr på sit liv.

    Det er en kæmpe skandale der viser hvor regeringens sympati ligger
    https://vafo.dk/artikel/fra-100-til-101-%C3%A5rs-jubil%C3%A6um-genforeningfest-flyttes-til-2021

    Kommentar by k. m. — 6. maj 2020 @ 07:59

  4. PS bemærk tawhid pegefinger

    Kommentar by k. m. — 6. maj 2020 @ 08:01

  5. Når jeg ser sådan en starut, så spørger jeg altid mig selv hvad han på nogen som helst måde, arbejdsmæssigt, intellektuelt eller økonomisk har bidraget med til det danske samfund – og svaret er som altid: INTET!!!

    Kommentar by Anonym — 6. maj 2020 @ 08:34

  6. En stadig undren over at såkaldte (mangel på) “kultur” jøder har Så travlt med at slikke på islamisterne? Krasnik er flere gange taget i offentlige løgne, men alligevel?
    Den forholdsvis nye rabbiner fra synagogen i Kbh. havde også travlt med at slikke på islamister sidste år på Rådhuspladsen Kbh…?
    Mummi Jacobsen havde også travlt med at påstå at jødeforkæmperen Rasmus Paludan var “nazist”? Har I stukket hovedet op i r…. ?

    Kommentar by Hul igennem? — 6. maj 2020 @ 08:53

  7. Jeg begynder sgu at græde når jeg tænker på at jeg har været tvunget til, at være med til at forsørge disse islamiske tabere og klamme idioter, ad, for fanden.

    Kommentar by Piphans — 6. maj 2020 @ 09:25

  8. Kommentar by k. m. — 6. maj 2020 @ 07:59

    k. m. er en kæmpeskandale med hans infantile konspirationsteorier, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 6. maj 2020 @ 09:26

  9. Krasnik have Hassan boende i en periode.

    Kommentar by Peter Lund — 6. maj 2020 @ 09:42

  10. Der er ikke en eneste fra parnasset der ville dele hverdag med de usle menneskeskæbner islam frembringer. Alligevel vil de hylde og hædre disse stakler af ren medlidenhed. islam er trods alt hårdest overfor muslimer!

    Kommentar by Santor — 6. maj 2020 @ 10:53

  11. Tja, der gælder vel ikke forsamlings lov ved begravelser og især muslimske.

    Kommentar by Anonym — 6. maj 2020 @ 10:56

  12. Yahya var som alle andre perler. Kriminel, havde en kølvandsbølge af ofre bag sig, narkoman, talte med to tunger og var i hjertet aldrig dansker, men en araber og en muslim. Han skal dog have kredit for hans forfatterskab, som var læsværdigt, men alt andet omkring ham, var som man forventer.

    Kommentar by Sanne Q — 6. maj 2020 @ 11:11

  13. Selvfølgelig fik den særligt privilegerede gruppe ‘muslimer’ med halehæng af sympatisører fra parnasseriet lov at samles til begravelsen mod alle regler, mens ærkedanske arrangementer af ligende type, som f.eks. de vigtige æresceremonier for genforeningen og befrielsen, ikke blev tilladt.

    Det er fuldstændig som under tørken i 2018, hvor muslimer fik lov til at fejre deres muslimske eid med en bålfest i Gribskov, selvom alle andre havde afbrændingsforbud.

    Intet nyt under solen.

    Kommentar by traveler — 6. maj 2020 @ 12:52

  14. Skriver det røde svin under flere synonymer ?

    Kommentar by k.m. — 6. maj 2020 @ 12:55

  15. Yahya Hassan hæfter heller ikke for sin onkels handlinger efter sin død! Egentlig er jeg overrasket over at så mange muslimer mødte op i betragtning af hvor kritisk han var. Det kunne tyde på en vis åbenhed for selvransagelse?

    Kommentar by Zatopek — 6. maj 2020 @ 13:42

  16. Kommentar by Zatopek — 6. maj 2020 @ 13:42

    Det er sgu da bare et udtryk for muhamedansk sammenhold.

    Kan de thumbe their nose at den hvide dansker, så gør muselmænd det. Der har sikkert været ofre for Yayahs forbrydelser tilstede ved begravelsen i går bare for, at så sker der lidt i den muslimske gade, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 6. maj 2020 @ 14:13

  17. Intet under at det endte som det gjorde for den unge Yahya med tanke på, at han blev hjernevasket af en imam fra “Grimhedsmoskeen”.

    Kommentar by Holger_Danske — 6. maj 2020 @ 14:39

  18. Ingen kritik over at der bliver afholdt tale af en Imam, fra en moske hvor adskillige ISIS-krigere har/havde sin gang.

    Kommentar by KineserSnot — 6. maj 2020 @ 15:22

  19. Kommentar by Zatopek — 6. maj 2020 @ 13:42

    Yayha Hassan var begyndt sin selvransagelse, han foragtede de politisk-korrekte der havde udnyttet ham da han var ung. Han blev voldtaget af sin støttepædagog.

    Kommentar by KineserSnot — 6. maj 2020 @ 15:24

  20. Husker stadig Martin Krasniks kvalmende forsøg på karaktermord for åben skærm på Lars Hedegaard…

    Kommentar by Revisoren — 6. maj 2020 @ 19:22

  21. Voldtaget???

    Væmligsoen var vel ikke så afskyelig at “Digteren” tog skade af at kneppe hende adskillige gange?

    Kommentar by Træt — 6. maj 2020 @ 19:47

  22. # 19 & 21

    En hurtig søgning viser, at den omtalte feltmadras hedder Louise Østergaard.

    Hun mødte angiveligt den dengang 14-årige Yahya Hassan på en specialskole, hvor hun herefter blev hans elskerinde.

    En omvendt Jeppe Kofoed så at sige…

    Kommentar by Revisoren — 7. maj 2020 @ 01:24

RSS feed for comments on this post.