6. maj 2020

Århus: Radikale Rabih Azad-Ahmad lefler for kernevælgerne – Vil have vej opkaldt efter Yahya Hassan

Der er stemmer i Islam, og radikale Rabih Azad-Ahmad kender sin besøgstid. Hvor han i 2012 demonstrerede med shia-islamister imod respektløshed mod ‘vores profet’, så foreslår han nu at Århus hylder araberen, der sidste år blev kendt skyldig i 42 anklagepunkter. Det drejer sig bl.a. om vold, trusler, hærværk og blufærdighedskrænkelse.

Få måneder efter Azad-Ahmads tale udgav Yahya Hassan sin meget omtalte digtsamling, der blandt andet indeholdt ‘Langdigt’ med dette markante vers, der satte Islam til debat: “Jeg pisser på Allah og hans sendebud…”

– Vi bør hylde en af Danmarks dygtigste i nyere tid ved at opkalde en vej efter ham. Yahya var en markant stemme i byen, som vi er mange, der kommer til at savne. Han viste, hvordan kulturen kan sætte vigtige samfundsemner som velfærdssamfundet og integration til debat, siger rådmanden.” (TV2 Østjylland, 5. maj 2020)

(Radikale Rabih Azad-Ahmad kræver respekt overfor Islam, Århus, 18. september 2012)

Tre Yahya Hassan-citater fra ældre post.

“Jeg pisser på Allah og hans sendebud, og på hans alle mulige uduelige disciple.” (2013)

“Jeg ikke ved ikke hvorfor han kører den der idiot-retorik som alle de sure arabere de kører. … tag ud til hvilken som helst ghetto, tag til Gellerup, tag til Trillegården, tag til Nørrebro, tag til Tingbjerg, så ved du hvordan tingene hænger sammen. Alle sælger hash, alle stjæler, alle hæler.” (2014)

“Hizb ut-Tahrir er… et segnende segment, en vabel eller en vorte i samfundet, som er blevet skånet for lægens kniv…” (2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109879/trackback

25 Comments »

  1. Man kan opkalde et retspsykiatrisk afsnit efter Yahya Hassan. Et signifikant flertal af brugerne vil sikkert have samme baggrund som ham.

    Kommentar by CCC — 6. maj 2020 @ 03:14

  2. I magtspillet og kulturkampen om Danmark er det ligegyldigt hvilken muhamedaner som får en gade/plads opkaldt efter sig.
    At det sker for første gang er en sejr i sig selv. Det er ligegyldigt set fra muhamedansk synsvinkel at Yahya Hassan formodentligt var apostat (frafalden muslim).

    Jeg har svært ved at se hvad kvalificerer Yahya Hassan til at få en gade eller en plads opkaldt efter sig.

    Hans levnedsløb var ujævnt som det ofte er for lidende kunstnere.
    Svingende imellem kunst, kriminalitet, stofmisbrug og psykisk sygdom.

    Kvalificerer 2 lyrik samlinger og et formodentligt selvmord i en ung alder.
    Personfarlig kriminalitet og stofmisbrug et menneske til at blive hædret?

    Jeg syntes ikke hans lyrik var stor kunst. Den var oplysende om hvad der sker i det muhamedanske parallelsamfund.

    https://www.dr.dk/nyheder/kultur/boeger/se-det-beroemte-klip-her-faar-yahya-hassan-sit-gennembrud-paa-tv

    Så spørgsmålet er ønsker parnasset at hædre apostaten, “præmie-perkeren” fordi han sagde noget om det muhamedanske parallelsamfund man godt kunne lide at høre eller er det fordi han passede ind i formlen. Lev stærkt, dø ung og bliv et kulturelt ikon.

    Kommentar by Zenobia — 6. maj 2020 @ 04:09

  3. Respekt for en såkaldt profet, som nok aldrig har eksisteret, men blot har været en klanledertitel, hvis ideal tillader sex med 9 årige tøser (giftemål med 6 årige), som massemyrdede en jødisk klan-brugte slaver – og som indtil videre kun har medført slaveri undertrykkelse fordummelse og krig-en usekulær diktator profet og dermed samme religion-???? Støt SIAD. God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. maj 2020 @ 05:56

  4. Men han ‘reverterede’ på video, og bekræftede sit tilhørsforhold til ‘miljøet’. Og det er dét, han skal hyldes for med en vej. Triumf for kolonisterne til sidst.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. maj 2020 @ 06:24

  5. Føj for Helvede, når muslimer får mere politisk indflydelse,,,,,,,,,,

    Kommentar by BB — 6. maj 2020 @ 07:40

  6. Ja, lad os få nogle offentlige steder opkaldt efter kriminelle voldspsykopater. Peter Madsens Plads, Peter Lundins Boulevard, Palle Sørensens Allé og Yahya Hassans Runddel. Eller hvad med at omdøbe hele Gellerup til Hassanparken?

    Kommentar by Crass Børsting — 6. maj 2020 @ 07:42

  7. Når talen falder på Yahya Hassan tænker jeg uvilkårligt på historien om “Kejserens Nye Klæder”. Der er ikke nogen der tør sige, at han ikke har noget på.

    YH var god til at sætte ord på nogle konkrete problemer. Men det er der mange før ham, der har gjort. Men da de ikke kom fra miljøet, blev de stemplet og brændemærket som racister og det, der er værre. Det kunne man bare ikke gøre med YH. Så blev han i stedet løftet op på en pedestal. Men gjorde det hans ord til kunst? Nej, nej og atter nej.

    Når jeg så/hørte ham på TV fik jeg klart antiparti mod ham. Men indrømmet – jeg kendte ham ikke personligt, så det kan godt være, han havde andre sider, der ikke kom frem på TV. Så jeg vil ikke dømme ham ad den vej. Og han bar helt sikkert rundt på nogle traumatiske oplevelser fra sin opvækst, som nok også ville præge alle andre i samme negative retning. Så nej – jeg vil ikke dømme ham på hans personlighed, som langt de fleste i bund og grund ikke kendte.

    Men hans “digte”? Nej! De var sandhedsudsagn men ikke kunst.

    Kommentar by Realist — 6. maj 2020 @ 07:51

  8. Vor herre bevares, skulle en vej opkaldes efter ham, hans “digtning” gik stort set ud på at kunne sige fuck flest gange!

    Kommentar by Den Nervøse — 6. maj 2020 @ 08:07

  9. Muslimerne hadede ham indtil han begyndte at pisse på Israel og Danmark, så var han pludselig god nok igen.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 6. maj 2020 @ 08:25

  10. Er det så Lossepladsvej, der skifter navn til Hassanvej ?

    Kommentar by Hul igennem? — 6. maj 2020 @ 08:48

  11. Var det ikke mere relevant at opkalde et fængsel efter ham ?

    Kommentar by Morten Dreyer — 6. maj 2020 @ 09:39

  12. Aarhus kommune kunne omdøbe Grimhøjvej til Hassanvej.
    Tilhængerne af fredens religion kunne derefter omdøbe moskeen til Hassanmoskeen.

    Kommentar by bjarne binee — 6. maj 2020 @ 09:45

  13. Det er sjovt at følge De Radikales Facebook. Hver gang der er et opslag om udlændinge, er 90 procent af alle likes og kommentarer fra fremmede. Når der så ind i mellem er et opslag om homorettigheder, pride eller kliamet, så er 95 procent etniske danskere.

    Det aller sjoveste er, at danskerne i Det Radikale Venstre selv tror på, at deres muslimer står fuldt ud inde for hele programmet i partiet og er sande radikale kernevælgere af hjertet.

    Kommentar by Fascist — 6. maj 2020 @ 09:58

  14. Og det aller-, aller sjoveste er måske at de radikale ikke har opdaget at hvis islamisterne en dag overtager Danmark, vil kommunister, radikale, bøsser og feminister mfl. blive jaget vildt. Men de radikale har vel aldrig hørt om hvad der skete i Iran efter at kommunisterne hjalp islamisterne til magten.

    Kommentar by Bent A — 6. maj 2020 @ 10:09

  15. @ Realist — 6. maj 2020 @ 07:51

    “Men hans “digte”? Nej! De var sandhedsudsagn men ikke kunst”

    Netop, blot en fortælling om en islamisk hverdag. Det var ikke “kunst”interesserede men politi, børneværn og kriminalforsorgen der skulle havde været ind over – for længst!

    At ophøje børnemishandling, vold og kriminalitet til kunst er det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt!

    Kommentar by Santor — 6. maj 2020 @ 10:37

  16. VIL DU TJENE KASSAN
    SOM DEN DØDE HASSAN?
    DET ER HURTIGT GJORT:
    SKRIV PIS OG FUCK OG LORT.

    Kommentar by Crass Børsting — 6. maj 2020 @ 10:55

  17. Crass Børsting er en sand Haiku mester.

    Kommentar by Zenobia — 6. maj 2020 @ 11:22

  18. # 13. Når muslimerne får den endelige hhv. fuldstændige magt da vil sandheden gå op for disse radikale tåber. De vil opleve Danmark set fra oven, nemlig hængt op i en kran. Ham der er i gang med at få digteren , host, digteren kendt vha. et gadenavn er en rendyrket idiot. Nå, der er båtnakker nok der stemmer på ham eller partiet. Stakkels efterkommere i dette land.

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 6. maj 2020 @ 14:07

  19. Respektløsheden? Mod hvem og af hvem?

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 6. maj 2020 @ 14:08

  20. Den Århusianske model.

    Kommentar by Bastardo — 6. maj 2020 @ 15:08

  21. Carborundum pulver passer fint til slibning af de dyre og leasede biler.
    Det siges at motorerne bliver så glatte indvendig, så der ingen friktion er tilbage. Ujævnheder i støbegodset er dermed væk. ☺☺
    Jeg tror der er en fin idé, at bruge det.

    Kommentar by Charles — 6. maj 2020 @ 15:57

  22. Den islamofile venstremand Jan E. Jørgensen spørger i et indlæg i JP:

    “Hvor var kvinderne til begravelsen?”

    Man kan også spørge:

    Hvor fanden har Jan E. Jørgensen befundet sig mentalt de sidste 30-40 år?

    Kommentar by Revisoren — 6. maj 2020 @ 19:19

  23. OT , men Apple – eller nogen – vil ikke tillade mig at sætte linket ind i OT. Det bør undre, hvorfor det nu er globalt, at muhammedanere får særbehandling?? I DK må de samles mange hundreder til en begravelse, i kirker kun 35. : I New York har kun kristne og jøder fået forsamlingsforbud, ikke muhammedanere. Ovenikøbet køber New York (bundrådne møg-by, af flere grunde siger jeg det) nu tusind varme måltider til muhammedanere under ramadan 🙄 Se korte, men interessante klip fra CBN news igår https://youtu.be/7UdZC6uqayQ

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 6. maj 2020 @ 22:13

  24. Realist — 6. maj 2020 @ 07:51:

    Enig!
    ……….

    Men hans attitude passer fint med venstrefløjens forkvaklende opråb, mangel på vederhæftighed/faktuel vedholdenhed i bevisførelse og en IQtest der matcher en automatisk en henvisning til livstids-psykriatrisk terapi-behov.
    – jo, jo; venstrefløjen ve´d at hylde og ære “sine”! og når nu de er inde i de politiske rækker, skal der da bestemt ikke mangle noget, der kan manifestere iSlammets overtagelse af dansk grund, om så det er en m´Slim af “Yahya Hassan-slagsen”!

    Mon der også kommer krav fra m`Slimerne om en vej, ved navn “altanpigerne”?

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. maj 2020 @ 22:14

  25. Rettelse til min kommentar om New York, se link ovenfor: 500.000 gratis ramadan måltider til månestenstilbedere i New York!! Hvad m de stakkels hjemløse?

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 6. maj 2020 @ 22:20

RSS feed for comments on this post.