7. maj 2020

Religiøs diversitet på Radio4: Pro-Islam & anti-Kristendom; Radiogudstjeneste: “Gud siger i Koranen..”

Forleden dag hørte jeg ‘Comedykontoret’ på Radio4, der havde ‘religionskritik’ som emne. Gæst var Anders Stjernholm, der som tidligere formand for Ateistisk Selskab var utilfreds med enhver form for religion, men målrettede sin antipati mod Kristendommen. Islam blev nævnt efter 33 minutter under en opremsning af monoteistiske religioner. Stjernholms nye religionsprogram ‘Gud fader bevares?’, sendes første gang i morgen.

Det andet religionsmagasin på Radio4 hedder ‘Tro på det’, og har som bekendt islamisten Isam Bachiri som vært. Mandag fik han ordet under en radiogudstjeneste fra Risskov Kirke, hvor han deltog på foranledning af sognepræst Hanne Marie Houkjær. Fra Kristeligt Dagblad (kræver login).

Godt 15 minutter inde i en gudstjeneste i Risskov Kirke i Aarhus mandag aften fik den muslimske musiker Isam Bachiri ordet.’Profeten Muhammed – guds fred være med ham – har sagt, at hvis ikke du glædes over din nabos glæder, sørger over din nabos sorg, er du ikke en sand troende,’ begyndte han, inden han fremsagde en kort refleksion over, at 75-året for Befrielsen falder samtidig med ramadanen og sluttede med:

Gud siger i Koranen: ’Mennesker, vi skabte jer mand og kvinde og gjorde jer til folk og stammer, så I kunne kende hinanden.’Her fulgte endnu en kort refleksion over koranverset og om vigtigheden af at kende hinandens traditioner, historier og sange.'”

(Collage: Hanne Marie Houkjær på Facebook, 2020)

Oploadet Kl. 01:53 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109904/trackback

48 Comments »

  1. Ækle kællinger i Guds hus inviterer fjenden indenfor. Kættere i præstekjoler.
    Deres synder må ikke gå ustraffet hen.

    Kommentar by Iznogut — 7. maj 2020 @ 03:30

  2. Ateister, kommunister og kortsynede feltmadrasser har infiltreret folkekirken. De kender ikke forskellen på kristen kultur og islamistisk kultur. De forstår ikke at en kirke og en moske ikke er det samme. De tror at bibelen og koranen har cirka samme indhold og betydning.

    Kommentar by Bent A — 7. maj 2020 @ 06:33

  3. En usekulær diktatorreligion med et Førerprofet ideal. En religion, som, hvis vi tog dens regler alvorligt i forhold til datiden og den Farisæiske Jødedom- som den mest minder om, men den er dog langt mere diktatorisk undertrykkende, ville Jesus moder-nok-mit gæt- være blevet stennet ihjel for hor, og Jesus ville nok heller ikke have været overlevet -mit gæt er at han ville have blevet ofret til guden Molok (se- esajas-hvis jeg husker rigtigt). Jeg undlader her at nævne alle de mord (såkaldte Æresdrab, stenningsdødsstraf), undertrykkelse, krig og terror og fordummelse, den religion er skyld i-vi skulle jo gerne blive færdig og der skal være Megabytes nok til rådighed-lader hun repressentere i kirken? (Mere antikristeligt kunne det for mig at se ikke være)Jeg minder om Hendes præsteløfte som hun bryder og svigter. Blæse være med hende men eftertiden og menigheden? Støt SIAD. God Bededagsferie og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. maj 2020 @ 06:34

  4. Min lokale præst var noget betørnet over, at jeg havde meldt mig ud af folkekirken for mange år siden, og ville vide hvorfor. Da jeg fortalte ham, at jeg ganske enkelt ikke kan være medlem af en kirke, som ukritisk støtter islam i Danmark, og lefler for muslimerne, blev han vred.
    Ikke over det jeg havde sagt, men fordi han var ganske enig med mig i, at kirken var på vej i den gale retning, og at det nok vil få mange kristne til at vende kirken ryggen.

    Kommentar by P — 7. maj 2020 @ 07:17

  5. Hvormeget har de to i den lange sorte kjole selv betalt for deres udddannelse?

    Kommentar by dunk — 7. maj 2020 @ 07:30

  6. Naive og dumme kvindelige folkekirke præster, der står med deres tåbelige grin medens de lefler for fjenden.

    Kommentar by der Adler — 7. maj 2020 @ 07:37

  7. Er det muslimer?

    Retssag om bandeleders fangeflugt begynder

    I dag indleder Retten i Næstved en sag mod syv mænd, der er tiltalt for at have deltaget i en befrielsesaktion på en retspsykiatrisk afdeling på sygehuset i Slagelse i november 2019.

    En 24-årig bandeleder slap fri, da en besøgende i en kageæske havde gemt våben, som blev brugt til at få manden på fri fod.

    Bandelederen blev i januar anholdt i Barcelona, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 7. maj 2020 @ 07:59

  8. Koraneverset er vers 69:13. Lad mig citere lidt fra de omkringliggende vers, så vi får konteksten med. Suraen handler nemlig om at de troende skal opføre sig pænt mod hinanden. I vers 69:15 kan man se, hvem de troende er.

    FØR VERS 69:13
    69:1 – I, der tror! Gå ikke foran Gud og Hans udsending! …
    62:2 – I, der tror! Hæv ikke jeres stemme, så I overdøver Profeten…
    69:7 – Han (Allah) har vakt jeres had mod vantro, gudløshed og ulydighed. Sådanne følger den rette vej,
    69:9 – Hvis to grupper af de troende bekæmper hinanden, skal I skabe forlig mellem dem!
    69:10 – De troende er brødre, så skab forlig mellem jeres to brødre!
    69:11 – I, der tror! I skal ikke se skævt til jeres egne og ikke give hinanden øgenavne! Hvilken ulykke er det ikke at blive kaldt gudløs efter at være blevet troende! De, der ikke omvender sig, handler uret.
    69:12 – I, der tror! Undgå for mange løse formodninger! I må ikke bagtale hinanden!

    EFTER VERS 69:13:
    69:14 – Ørkenaraberne siger: “Vi tror!” Sig: “I tror ikke! …
    69:15 – De troende er dem, der tror på Gud og Hans udsending, som ikke tvivler, og som kæmper for Guds sag med deres ejendom og liv. Det er de sandfærdige.

    Vers 69:15 handler naturligvis om jihad mod de vantro.

    Sådan bliver naive fjolser – præster fx – bedraget så vandet driver, til at tro, at Koranen prædiker tolerance. Vorherrebevares!

    Kommentar by Birgitte — 7. maj 2020 @ 08:01

  9. En kvindelig præst repræsenterer på mange måder det danske frisind! Men også den danske godtroendehed og naivitet. Jeg vælger at tro at hun selv tror på at dialogen og fælleskabstanken er vejen frem, for det er jo sådan vi gør i Socialdemokratismens Danmark og tanken er da også på mange måder tiltalende. Jeg vælger også at tro at imamen er en af de få delvis integrerede, men det er ikke ham der repræsenterer Islam i Danmark, der er helt sikkert ikke mange muslimer i Risskov, de bor derimod i Gellerup, Bispehaven og Rosenhøj og det er ikke en imam fra Grimshøj moskeen hun taler med!
    Problemet er at dialog ikke er muligt i Islam, for nok finder han skriftsteder i Koranen, der kan bruges til sådan en lejlighed, men Grimshøj Imamen ville kunne finde gange ti skriftsteder som siger at vi skal bekæmpes. Lammet og Løven går altså ikke ude på engen og græsser side om side! Der er en grund til at vores lille Danmark blandt imamer benævnes krigens hus! De venter bare på at de bliver mange nok, så begynder de at slå os ihjel! Vi oplever allerede vold, voldtægter bandeopgør, og beskyttelsespenge og selvom Brian Arly Jacobsen vælger at sætte kikkerten for det blinde øje så er der i den grad parallelsamfund, hvor dagsordenen er en hel anden og hvor det emmer af agressivitet, at tro og sige alt andet er dybt naivt!

    Kommentar by Den Nervøse — 7. maj 2020 @ 08:04

  10. Tak for at sige Hin Anden. Det er ærlig snak. I kommer som fremmede til landet, for at lade jer forsørge som fremmede. I vil ikke os, men dét, vi skal give jer. Derfor “brobyggeri”. Derfor “diplomati” og “folkevenskab”.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. maj 2020 @ 08:17

  11. Utroligt at tjenestemandsansatte, ansatte til at udbrede det KRISTNE budskab, i den grad lefler for det politisk event. For det er hvad Islam er. Bemærk at disse åhhh så forstående statstjenestemænd er fremherskende i visse postnumre = linselus i DR TV, radio og presse mv. FØJ.

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 7. maj 2020 @ 09:41

  12. Gud er en titel, ikke et navn.

    Så spørgsmålet er hvilken Gud snakker han om. Vor almægtige fader er den samme i dag, i morgen og var det for flere tusinde år siden, Faderens navn var jahova i det gamle testamente, sønnens navn er Jesus Kristus og bliver tiltalt herren eller rabbi som betyder mester. Og i dag siger man enten faderen eller herren.

    Gud er sandhed og hver mand en løgner, som der står skrevet. Hvis du ikke har Kristus, så har du heller ikke faderen.

    Johannes kapitel 10
    Jeg er den gode hyrde. Den gode hyrde sætter sit liv til for fårene. Den, der er daglejer og ikke er hyrde og ikke selv ejer fårene, ser ulven komme og lader fårene i stikken og flygter, og ulven går på rov iblandt dem og jager dem fra hinanden; for han er daglejer og er ligeglad med fårene.

    Jeg er den gode hyrde. Jeg kender mine får, og mine får kender mig, ligesom Faderen kender mig, og jeg kender Faderen; og jeg sætter mit liv til for fårene. Jeg har også andre får, som ikke hører til denne fold; også dem skal jeg lede, og de skal høre min røst, og der skal blive én hjord, én hyrde.

    Derfor elsker Faderen mig, fordi jeg sætter mit liv til for at få det tilbage. Ingen tager det fra mig, men jeg sætter det til af mig selv. Jeg har magt til at sætte det til, og jeg har magt til at få det tilbage. Og det har min fader påbudt mig at gøre.
    Når loven kalder dem guder, som Guds ord er kommet til – og Skriften kan ikke rokkes – siger I så til ham, som Faderen har helliget og sendt til verden: Du spotter Gud! fordi jeg sagde: Jeg er Guds søn? Gør jeg ikke min faders gerninger, skal I ikke tro mig. Men gør jeg dem, så tro gerningerne, selv om I ikke vil tro mig, for at I kan fatte og forstå, at Faderen er i mig og jeg i Faderen.

    Kommentar by Jan Huus — 7. maj 2020 @ 09:49

  13. Kommentar by Birgitte — 7. maj 2020 @ 08:01

    Det er nemlig rigtigt. Hvad Muhammed siger, gælder eksklusivt om, at muslimer skal opføre sig pænt mod hinanden inden for deres muslimske klan, som de selv kalder ‘de rettroendes samfund’.

    Det gælder også den anden sætning, som Bachiri citerer: ’Profeten Muhammed – guds fred være med ham – har sagt, at hvis ikke du glædes over din nabos glæder, sørger over din nabos sorg, er du ikke en sand troende,’

    Jeg tvivler egentlig på, at de muslimske skrifter indeholder det citat af Muhammed, men finder nogen konteksten, vil man helt sikkert finde ud af, at det drejer sig også om den muslimske nabo, ikke om en hvilken som helst nabo.

    Men en vigtig ting er, at dette citat er et eksempel på, hvordan islam er en parasit-ideologi, der har hugget citater fra jødiske og kristne skrifter og tanker:

    Det nye Testamente er fyldt med tanker om, hvordan man opfører sig rigtigt over for medmennesket generelt efter Jesu forskrifter. I Paulus Brev til Romerne causerer Paulus over, hvordan livet bør leves efter Guds vilje og i Jesu ånd. I Kapitel 12 vers 15 står der: “Glæd jer med de glade, græd med de grædende.” Så Paulus (og mange andre) kom mindst 600 år før Muhammed med den sætning!!

    Men det er sker her, er at Bachiri giver Muhammed æren for en god tanke, som andre har tænkt langt bedre og bredere og flottere langt tid før, at Muhammed blev opfundet. Men da folk i dag i almindelighed ikke ved noget og ikke vil vide noget om kristendommen, så opdager de ikke, at avancerede kristne tanker er blevet hugget af muslimer og omsat til nogle primitive bonmots, som tildeles Muhammed. Det er sådan en parasit-ideologi fungerer.

    Kommentar by traveler — 7. maj 2020 @ 10:10

  14. Ikke be tørnet – fortørnet.

    Kommentar by Hul igennem? — 7. maj 2020 @ 10:32

  15. ..Og kirken bliver ikke for-sudlet, men besudlet.. af simonitter og islamofile lakajer og forræddere.

    Kommentar by Hul igennem? — 7. maj 2020 @ 10:34

  16. Det er altid en gratis omgang, at være kritisk over for fredelige dumme folk, for så at lade de sindssyge dumme folk være i fred.

    Kommentar by Fascist — 7. maj 2020 @ 10:59

  17. HVIS DEN KRISTNE KULTUR i Danmark ikke skal blive udslettet, er det nok nødvendigt at menighederne begynder at oprette frikirker i de områder hvor folkekirkens kirker er overtaget af røde islam-leflende pladderhumanister.

    DR manipulerer helt vildt det meste af tiden, men der er dog gode udsendelser ind i mellem. Således i dag hvor der blev sat kritisk lys på at regeringens sundheds”eksperter” synes at have taget fejl igen og igen og igen. (det er altså ikke kæmpevidenskab at regne noget ud om smittespredning, som man gerne vil give udseende af. Man kan komme langt med almindelig sund fornuft og viden om tidligere epidemier)

    At man ikke vil tage ved lære af mange landes brug af ansigtsmasker til borgerne når de skal ud og handle ind eller ud at rejse, virker f.eks. temmelig åndssvagt. Butikker og storcentre mv. kan jo virke som rene smittecentraler.

    Der var også et interview med Pia Kjærsgaard. Hun var meget fortørnet over at Anders Vistisen havde tilladt sig at kritisere partiet. Hun kunne ikke lide at han var gået på barrikaderne. Men han har da ret i at hvis DF igen skal blive et stort parti (efter at partiet blev mere end halveret ved sidste valg), er det nødvendigt at tage et opgør med EU-linjen, Marakech-traktaten og Thulesen Dahls medløberi i forhold til Venstre og Lars Løkke.

    Som sikkert er forklaringen på vælgernes knock out. Partiet ville måske have været lige så stort som S i dag, eller ihvertfald større end V, hvis Thulesen havde forsvaret Danmarks interesser bedre og havde sagt klart NEJ til Løkkes og Merkels planer om at flytte et par ekstra millioner berigere og evighedsturister til Danmark.

    Anders Vistisen bør måske være DFs nye formand?

    (der er vist et teknisk problem?)

    (gentagen kommentar? men intet er at se?)

    Kommentar by Bent A — 7. maj 2020 @ 11:03

  18. Kontakt venligst disse Risskovpræster og spørg dem om bekendelses grundlaget som de har skrevet under på fordømmer “muhammedanismen”…..

    Kommentar by Moth — 7. maj 2020 @ 11:08

  19. Måske bedre med biskoppen! Præsterne leger just klovne for Vorherre…..

    Kommentar by Moth — 7. maj 2020 @ 11:10

  20. Er det en muslim?

    Der er nu blevet sat et endegyldigt punktum i sagen om en eksplosionslignende brand, der natten til den 2. maj 2019 ramte slikbutikken Thy Slik i Storegade i Thisted.

    Det sker, efter at der ved Vestre Landsret tirsdag er faldet dom i sagen.

    Den tidligere ejer af slikbutikken, Youssef Hussein, blev den 28. oktober 2019 i Retten i Holstebro dømt til to års fængsel og udvisning med indrejseforbud i 12 år, efter han blev kendt skyldig i brandstiftelse af en enig domsmandsret.

    Desuden lød byretsdommen dengang på, at Youssef Hussein skulle betale sagens omkostninger og erstatning på mere end fire millioner kroner.

    Manden valgte dog at anke dommen til landsretten.

    Det var en skærpelse af byrettens dom, da der ved Vestre Landsret i går tirsdag faldt dom i sagen om brandstiftelse i slikbutikken.

    – Dommen steg fra to år til to og et halvt års fængselsstraf, fortæller politikommissær Jørgen Jensen fra Lokalpolitiet i Thisted.

    På endnu et punkt er dommen blevet skærpet efter landsrettens afgørelse tirsdag.

    – Byretsdommen sagde udvisning i 12 år. Nu lyder dommen fra landsretten på udvisning for bestandigt, siger Jørgen Jensen.

    Under den voldsomme eksplosion blev alle butikkens vinduer blev blæst ud, en del af taget kollapsede og meget af butikkens inventar væltede ud på gågaden i Thisted.

    Branden forårsagede også, at flere nabobygninger fik store skader og slog revner, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 7. maj 2020 @ 11:15

  21. Jeg har skrevet om det før på UP og det er på tide igen at minde præster om den augsburgske trosbenkendelse. Jeg citerer fra kapitel 1 om God:

    De fordømmer alle kætterier, som er opkomne mod denne artikel, såsom manikæerne, der antog to grundvæsener, et godt og et ondt, ligeledes valentinianerne, arianerne, eunomianerne, muhamedanerne og alle deres lige.

    Kommentar by T. H. — 7. maj 2020 @ 11:22

  22. rettelse til dansk: Gud

    Kommentar by T. H. — 7. maj 2020 @ 11:22

  23. De to omvandrende sæddunke, mangler bare at tildække deres afskyeligt grimme fjæs, så er de klar til at blive eksotisk gift. Jeg er lykkelig for, at jeg meldte mig ud af Folkekirken for 30 år siden.

    Kommentar by Elvadatter — 7. maj 2020 @ 11:34

  24. Kommentar af Birgitte og Traveler

    Ifølge Ellen Wulff’s oversættelse af Koranen, som jeg har, er alle dine henvisninger til sura 69 forkerte. Det må være en anden sura. Hvilken kan jeg ikke lige finde ud af.
    Det er godt Traveler, at du gør opmærksom på, at de, der konstruerede Koranen, brugte talrige kristne skriftsteder, som de hentede fra mange kilder. Ebionæiske liturgiske skrifter, monofysitiske skriftsteder osv. Og så tilføjede de deres egen krigeriske og hadefulde retorik.

    Kommentar by Tim Pallis — 7. maj 2020 @ 11:50

  25. @Tim Pallis
    69 -> 49

    Sura 49 (Kamrene) vers 13
    I mennesker! Vi skabte jer af mand og kvinde, og Vi gjorde jer til folkeslag og stammer, så I kunne genkende hinanden. Den fornemste af jer er i Guds øjne den af jer, der er mest gudfrygtig. Gud er vidende og indsigtsfuld.

    Sura 49 (Kamrene) vers 14
    Ørkenaraberne siger: “Vi tror!” Sig: “I tror ikke! I skulle hellere sige: ’Vi har overgivet os til Gud!’

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 7. maj 2020 @ 12:30

  26. Hvad ved Søs Marie om islam?
    https://newspeek.info/muslimer-er-aldrig-skyldige/

    Kommentar by Iznogut — 7. maj 2020 @ 12:33

  27. @ Bent A — 7. maj 2020 @ 06:33

    Nu tager du vist munden lidt for fuld.

    Selv ateister, måske endda især ateister ved godt at den kristne gud ikke er den samme som allah.

    Men Vi ateister lader gerne jer religiøse tosser slås om de uoverensstemmelser jeres fantasier nu giver anledning til ;)

    Kommentar by Santor — 7. maj 2020 @ 12:44

  28. Islamisten Isam B kunne jo også have sagt:

    “gud” siger i koranen:

    Sura 5 (Bordet) vers 51
    I, der tror! Tag jer ikke jøder eller kristne til venner! De er venner indbyrdes. Den af jer, der slutter venskab med dem, bliver én af dem. Gud retleder ikke de folk, der handler uret.

    Sura 9 (Omvendelse) vers 29
    Bekæmp dem, som ikke tror på Gud og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Gud og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften, skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de kuet er rede til at betale skat!

    Sura 9 (Omvendelse) vers 30
    Jøderne siger: “Ezra er Guds søn!” Og de kristne siger: “Messias er Guds søn!” Det er de ord, de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Gud bekæmpe dem! Hvor kan de være så forløjede?

    Sura 2 (Koen) vers 65
    I ved besked med dem af jer, der begik overtrædelser i forbindelse med sabbatten, og hvor Vi sagde til dem: “Bliv til aber, som man kyser bort!”

    Sura 4 (Kvinderne) vers 47
    I, der har fået Skriften! Tro på det, som Vi har sendt ned til bekræftelse af, hvad I allerede har, før Vi udvisker ansigter og vender dem bagud eller forbander dem, som Vi forbandede folkene med sabbatten! Hvad Gud befaler, sker.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 7. maj 2020 @ 12:46

  29. Ateister er tit dem råber højest i forskellige diskussioner om religion.
    De må gerne tie stille.
    Det samme gælder veganere. De har valgt side, men vil bestemme over os andre der ikke går veganer-vejen.

    Kommentar by k.m. — 7. maj 2020 @ 13:46

  30. SANTOR 12.44: Ja, ok, det gjorde jeg måske. Men selvom man ikke er kristen i gammeldags forstand, så kan man jo godt mene at der er en guddommelig eller overmenneskelig intelligens og kraft bag universets mange undere. F.eks. er det over 10.000 indbyrdes harmoniske naturlove som styrer atomernes og molekylernes indre mikro-verden, solens gang, jordens rotation, vind og vejr osv., og stjernehimlen ovenover.

    Og man kan af mange grunde være overbevist om at den kristne kultur er langt bedre end den islamiske.

    Og i længden er det derfor nødvendigt at vi støtter kristendommens kirker og menigheder, så de ikke udskiftes med moske’er og islamist-klaner. Du har da ret i at ateister kan være begavede, skarpsindige og store tænkere, men er det ikke som om at en typisk dansk gennemsnits-ateist overser, at selvom han måske har ret i sin skepsis overfor visse af bibelens tekster, så bør han alligevel støtte kristendommen, fordi erfaringen fra mange lande viser, at hvor den fordrives, ender samfundet uvægerligt i totalitære tilstande. (hvor de gudløse råder, pines folket)

    Bibelen advarer i det mindste mod hykleri og falsk godhed, som der er så meget af i det danske samfund. Tænk på hvor mange grædekoner vi hører jamre i DR over at vi ikke tager hensyn nok til fjerne landes folkeslag, samtidig med at de er klar til at lade danskerne udplyndre, terrorisere og udrydde for at skaffe plads til arabiske og afrikanske indvandrere, migranter, asylanter og islamister.

    Feltmadrasser og pampere kalder sig selv næstekærlige humanister, men overhælder deres egen befolkning, deres landsmænd, med ulykker, lidelser, utryghed, ufrihed og kynisk afstumpet ligegyldighed.

    Deres næstekærlighed er marxisme eller ren ondskab.

    Kommentar by Bent A — 7. maj 2020 @ 14:21

  31. Kommentar by Tim Pallis — 7. maj 2020 @ 11:50
    Kommentar by Jørgen Nielsen — 7. maj 2020 @ 12:46

    Pointen er ikke så meget, at de der konstruerede koranen huggede med arme og ben fra kristne og jødiske skrifter. Pointen er, at de afkristne danskere ikke ved, at sætningerne er hugget fra tidligere kristne skrifter og krediterer derfor i uvidenhed Muhammed for dem, så det er islam der overtager tro i samfund og medier – ligesom en gøgeunge.

    Det farlige ved disse sætninger, som muslimer har hugget, er, at de er ændret fra en universel hensigt for alle mennesker til et sekterisk påbud til de rettroende muslimer. Men muslimerne ‘glemmer’ at sige det.

    Tag f.eks. den gyldne regel: I kristendommen hedder det som bekendt højtideligt “Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem”, og mere hverdagsagtigt kontant: “Behandl andre med samme omtanke og respekt, som du ønsker selv at blive behandlet”. I denne (bl.a.) kristne sætning skelnes ikke mellem mennesker.

    Men når islam hugger sådant tankegods, så gør de det sekterisk ved, at hensigten er kun at behandle andre muslimer (de rettroende) med omtanke og respekt, mens de vantro skal have med grovfilen, som Jørgen Nielsen påpeger. Men muslimer ‘glemmer’ at gøre opmærksom på, at de skelner med troende og vantro – og forsøger at gøre Jørgen Nielsens sande citater fra deres koran til forkasteligt/kriminelt hate speech.

    Kommentar by traveler — 7. maj 2020 @ 14:29

  32. Deres næstekærlighed er marxisme, kold forretning eller ren ondskab.

    Kommentar by Bent A — 7. maj 2020 @ 14:31

  33. Kommentar by Bent A — 7. maj 2020 @ 14:31

    Det interessante ved marxister og den slags er, at de ligesom muslimer skelner mellem de gode med det rigtige menneskesyn (dem selv selvfølgelig) og de onde (de andre også kaldet ‘de højreradikale’). Det medfører mange sjove narrespil: Hvis en af de onde fremsiger det samme, som de gode mener, så mener de gode straks det modsatte for ikke at blive sat i bås med de onde.

    Kommentar by traveler — 7. maj 2020 @ 14:46

  34. Jeg kan se at de har abaya på som tegn på underkastelse.
    Men hvad er den underlige hvide krave, de har på i stedet for hijab?
    Er de ved at konvertere?

    Kommentar by Bastardo — 7. maj 2020 @ 16:13

  35. @ k.m. — 7. maj 2020 @ 13:46

    Nu har vi jo Tænke Tale og Tros – frihed. Så Gør du bare det. Til gengæld er du nødt til at give andre den samme ret. Hvilket du tilsyneladende ikke er villig til. Hvis kristne havde magt som i har agt ville i ikke være til at skelne fra islam.

    Forskellen er at Vi har kastreret de religiøse kristne igennem de sidste 300 – 400 år så nu har i ingen magt over tænkende mennesker længere. Problemet er at Vi ikke har 400 år til at kastrere islam så Vi bliver nødt til at gør det en gang for alle. Vi får kun det ene forsøg!

    Kommentar by Santor — 7. maj 2020 @ 16:38

  36. Kommentar by Santor — 7. maj 2020 @ 16:38

    Interessant at du og din gruppe, kaldet Vi, har levet de sidste 300 – 400 år. Men ser man på, hvem der har bidraget til vore moderne danske verden, så har der været mange kristne iblandt. Stor respekt for dem. Dit kastraktionsarbejde på kristne har vist kun varet siden ca. 1968.

    Kommentar by traveler — 7. maj 2020 @ 17:17

  37. Jeg føler mig i høj grad krænket, af præster og biskobber der slesker for Djævelen, alle hans gerninger og al hans væsen!

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. maj 2020 @ 18:14

  38. Kvindelige præster – og de bøssoide mandlige – er noget fanden har skabt!

    Kommentar by Polka — 7. maj 2020 @ 20:06

  39. @ traveler — 7. maj 2020 @ 17:17

    Jeg føler skam et slægtskab med fortidens ateister og de strabadser de måtte igennem for at få lov til at leve. Blandt andet er jeg nødt til at hører på religiøse tosser og deres tåbelige påstande.

    Af alle de “kristne” bidrag igennem tiden kan jeg kun komme i tanke om et eneste eksempel.

    Paven var træt af at alle de andre religiøse tosser stjal af de penge han selv havde stjålet og ønskede en metode til at kontrollere de andre korrupte præster omkring ham på. Så en begavet munk opfandt principperne omkring “det dobbelte bogholderi”. Alt andet blev opfundet af begavede mennesker og IKKE “kristne”. Derfor har fremskridtet intet med kristendom at gøre, snarere tværtimod.

    Lægevidenskaben var aldrig kommet længere end hvad en Kongolesisk barfodslæge kan præstere, hvilket er minde end en sygeplejer de første 2 uger af deres uddannelse.

    Den eneste grund til at udviklingen er ikke gik helt i stå er de begavede mennesker der sked på kirkens ordre om ikke at obducere lig og alle de andre dogmer kirken kunne præstere. Altså mere på trods end tilskyndelse. Religion har altid og vil altid været en hæmsko for udviklingen – se blot på islam!

    Kommentar by Santor — 7. maj 2020 @ 20:32

  40. Så falder talentløse Anders Stjernholm til statspatten nu hvor hans eventyr på det frie marked endte i fiasko da Viasats seere ikke gad høre på hans bøvede snak som medvært på TV3Sports dækning af NFL.
    Her kunne den latterlige usjove mandsling knapt nok høre den amerikanske nationalhymne “The Star-Spangled Banner” uden at han fik totalt Amerika-had tourettesyndrom, noget der selvsagt ikke kun virkede ynkeligt men også gjorde at mange af os NFL-fans der også er fans af USA og amerikansk kultur og levevis ikke kunne forlige os med.

    Sjernholm er ligesom Omar Mazouk så usjov og vederstyggelig at de ikke kan bestå på det frie marked men er afhængige af et offentligt betalt ben at gnave på. Og i Mazouks tilfælde rakte det ikke engang, her kunne han kun opholde sin dyre livsstil ved at snyde i skat.

    Lad falde hvad ikke kan stå. Stop subventioner til de talentløse!

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 7. maj 2020 @ 23:02

  41. # Kutteklædt Hævner

    Den såkaldte “komiker” Omar Marzouk er desuden hardcore islamist, moms- og skatteundrager samt konkursrytter.

    Med andre ord en typisk muhammedaner…

    Kommentar by Revisoren — 8. maj 2020 @ 12:54

  42. At 20:
    “Udvisning for bestandig” åhnejahhaahahaha!
    “Erstatning 4 millioner” åhnejahhahahaha!

    Kommentar by Bastardo — 8. maj 2020 @ 17:39

  43. At 27:
    Men selv som ateister må i vel mene, at kristendommen stort set er OK, men muhamedanismen er afskyelig?

    Thorbjørn Egner ramte meget godt:
    “I må ikke skade andre, eller sætte livet til – men i øvrigt må I gøre som I vil”.

    Kommentar by Bastardo — 8. maj 2020 @ 17:47

  44. Dejligt med en diskussionstråd, der indeholder mange spændende og saglige indlæg (med enkelte undtagelser).
    Det tyder på, at vestens kamp imod djævlen endnu ikke er opgivet. Jeg ved det er naivt, men varmer mig ved håbet.

    Kommentar by Bastardo — 8. maj 2020 @ 18:00

  45. Hele ideen med leflen for islam indenfor kirken, er absurd nok, at få flere til at forlade den…

    Kommentar by LarsB — 8. maj 2020 @ 23:58

  46. @ Bastardo — 8. maj 2020 @ 17:47

    Det ligger implicit i min skriv.

    Santor : Af alle sindssyge religioner er islam dog den mest sindssyge!

    Kommentar by Santor — 9. maj 2020 @ 09:03

  47. @ Bastardo — 8. maj 2020 @ 17:47

    I øvrigt er du og alle andre der kalder sig kristne næsten lige så ateistisk som mig.

    Jeg har blot en gud mindre end dig!

    Kommentar by Santor — 9. maj 2020 @ 13:27

  48. Islam er ikke en religion, men derimod en totalitær politisk ideologi, der blot sejler under religiøst bekvemmelighedsflag…

    Kommentar by Revisoren — 10. maj 2020 @ 13:07

RSS feed for comments on this post.