8. maj 2020

Helle Thorning i Facebooks tilsynsråd: Skal bestemme ‘hvilket indhold… der skal tillades eller fjernes”

Helle Thorning-Schmidt var i sine yngre år glødende kommunist, og kan man ikke få et topjob i EU, så er en plads i Facebooks nye ‘Oversight Board’ vel det næstbedste. Tilsynsrådets medlemmer er en broget personkreds, der inkluderer eksperter i alt fra ‘Women’s rights’ og ‘Gender and Law’ til ‘Hate Speech Automation’. Belært af erfaringer, forventer jeg det værste. Fra Altinget – Helle Thorning-Schmidt får plads i Facebooks tilsynsråd.

“Helle Thorning-Schmidt skal fremover være med til at definere grænserne for Facebooks 2,6 milliarder brugere.

… Den tidligere statsminister har nemlig fået plads i toppen i Facebooks nye uafhængige tilsynsråd sammen med tre andre medformænd.

Oprettelsen af rådet kommer i kølvandet på det seneste års kritik af Facebook for både at sprede misinformation, men også for at blokere og censurere debattører på ukendt grundlag.

Tilsynsrådet får til opgave at træffe bindende beslutninger om, hvilket indhold på Facebook og Instagram der skal tillades eller fjernes. Det skal træffe afgørelser om ytringsfrihed, injurier og misinformation på Facebook. …”

(Helle Thorning-Schmidt, Facebook Oversight Board, 2020)

Oploadet Kl. 19:32 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109943/trackback

40 Comments »

  1. Botox Helle, skal ikke bestemme over mig på facebook. Jeg ved ,at hun hader min holdninger.

    Kommentar by Ewing — 8. maj 2020 @ 19:36

  2. Den lede møgso skal vi nok få “glæde” af. Endnu en magtliderlig kommunistkælling.

    Kommentar by Knud Madsen — 8. maj 2020 @ 20:05

  3. Et “uafhængigt” tilsynsråd. Ha ha ha.

    Alle brugere af face-book bør overveje om ikke de kan undvære det berygtede foretagende. Der findes jo også andre muligheder.

    Kommentar by Bent A — 8. maj 2020 @ 20:07

  4. Jeg troede ikke at fjæsbogen kunne synke dybere – jeg tog fejl!

    Kommentar by Elvadatter — 8. maj 2020 @ 20:33

  5. Mark Dice har en kommentar:

    https://youtu.be/FUfbKknzFNo

    Kommentar by Hodja — 8. maj 2020 @ 20:36

  6. Hun skal arbejde sammen med hende her

    https://www.infowars.com/facebook-censorship-council-includes-pro-muslim-brotherhood-activist/

    Kommentar by Prebber — 8. maj 2020 @ 20:39

  7. @ kimmøller/uriasposten
    …Tidligere kommunist …er det rigtigt.?
    har Helle Thorning været ORGANISERET kommunist?
    Jeg forestiller mig at hun kun har været soc.dem. ta’r jeg fejl?

    Kommentar by Heisahero — 8. maj 2020 @ 20:47

  8. *Heisahero 20:47
    Hvis du en kort tid, i et anfald af ungdommelig frigørelse, har været kommunist, så bør det ikke belaste dig fremover!
    Inden jeg fattede konsekvenserne, var jeg også VS’er og senere Radikal, nøjagtigt derfor er jeg arg modstander af at sænke valgretsalderen – tværtimod! Jeg ønsker ikke for nogen, at de skal styres af en, som har samme uansvarlige tilgang til tingene, som jeg havde da jeg var 16-18 år gammel! Det ville være en katastrofe!

    Kommentar by Den Nervøse — 8. maj 2020 @ 21:01

  9. Det er kändisfaktoren som er den udløsende faktor for ansættelsen.
    Det var også derfor hun kom til at arbejde for Red Barnet.

    Hvis I er utilfredse kan I lade være med at benytte Facebook.
    Så slipper I samtidig for at være et produkt i deres databaser og at fremmede snager i jeres privatliv.

    Kommentar by Zenobia — 8. maj 2020 @ 21:39

  10. En svindler og skatteål på arbejde for – tadaa – DARPA/Fakeblock. Udfaldet er forventeligt.
    Gucci-Ålen blokerer ikke sandheden for sjov – hendes vederlag er velsagten i omegnen af 3-4 millioner kroner om året?

    Lusene deler kagen imellem sig.

    Kommentar by Iznogut — 8. maj 2020 @ 21:39

  11. Var det Helles kommunistiske fortid, udseende og køn som fik sosserne til at opstille hende som kandidat til statsministerposten? Kunne de virkelig ikke have fundet en bedre kandidat? Hun var stort set ikke andet end et blankt og opportunistisk dukkebarn, og viste sig jo også at være en statsminister som stort set kun var til gavn for sig selv. Vi danskere har ikke meget at takke hende for. Tværtimod.

    Kommentar by Bent A — 8. maj 2020 @ 21:57

  12. Muren væltede.
    Og alle kommunister søgte nye veje og befæstede alle positioner, for det meste på statslige bevillinger.

    Kommentar by tavsen — 8. maj 2020 @ 22:04

  13. Hvor længe vil denne doktor, som kun ytrer den skinbarlige sandhed, vare på skatteålens DARPA/Fakeblock?
    https://twitter.com/Kingfreespeech/status/1258628590926729217

    Kommentar by Iznogut — 8. maj 2020 @ 22:08

  14. Med typer som Theilade, så er det heller ikke let for Facebook og Youtube mm….

    Kommentar by Per Sørensen — 8. maj 2020 @ 22:15

  15. Mohammedanmark og mark zukkerbæ’s fjæsbog er lige til at lukke op og skide i, og helst så hurtigt som muligt for ikke at trække pinen ud.

    Kommentar by Piphans — 8. maj 2020 @ 22:18

  16. Det stinker – men tiden er vel også kommet til at profilen skal slettes. Der må være ganske fine alternativer…

    Kommentar by Polka — 8. maj 2020 @ 23:00

  17. Kommunisterne er tilbage, nu i topstillinger, men stadigvæk fascister og forrædere hele bundtet.

    Kommentar by LarsB — 8. maj 2020 @ 23:52

  18. Lad os heller ikke glemme at resten af psykopaterne i fjæsbog’s censur panel alle er inkarnerede Trump hadere, præcis som den dansk hadende psykopat helle thorning sut.

    Kommentar by Piphans — 9. maj 2020 @ 00:09

  19. CensurSoooooooooooooo

    Kommentar by Gert Sandal — 9. maj 2020 @ 00:22

  20. Jammen Crussi helle må da kende Grundloven ang. Ytringsfriheden under ansvar for domstolene. ! ☻

    Kommentar by Charles — 9. maj 2020 @ 00:56

  21. Piphans, mener du Cock Suckerberg?

    Kommentar by Iznogut — 9. maj 2020 @ 01:42

  22. Der findes jo også andre muligheder.

    Kommentar by Bent A — 8. maj 2020 @ 20:07

    Hvilke? Ikke links med navne, ellers mit indlæg ikke offentliggjort herinde, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 9. maj 2020 @ 01:43

  23. Skatteeksperter kan altid få gode jobs.

    Kommentar by Hul igennem? — 9. maj 2020 @ 04:01

  24. Mød hendes nye boss…

    https://summit.news/2020/05/06/facebooks-new-censorship-czar-is-anti-trump-leftist-who-made-barron-a-punch-line/

    Og hendes nye kollega…

    https://www.zerohedge.com/technology/facebook-censorship-council-includes-pro-muslim-brotherhood-activist

    Kommentar by Michael Sjøberg — 9. maj 2020 @ 05:19

  25. Det er selvfølgelig hendes gamle studiekammerat, Nick Clegg, der har lobbyet hende ind. Han blev ansat, da han havde kørt sit globalistparti i sænk https://www.theguardian.com/technology/2018/oct/19/facebook-hires-nick-clegg-as-head-of-global-affairs

    Kommentar by Snaphanen — 9. maj 2020 @ 08:36

  26. Alle de der internationale top-folk kender hinanden på kryds og tvær, hvilket gør det let for dem at “anbefale” hinanden til Div. top-poster.

    Man kunne vel kalde det international-nepotisme. Blot en udvikling af national-nepotisme som vi til dagligt kalder “den lange march gennem institutionerne”.

    Kommentar by Santor — 9. maj 2020 @ 08:54

  27. Karman, Karlan og Schmidt. Cock Suckerberg samler på kvinder udi rent vanvid.
    En muhamedaner, en biseksuel “mand” og en skatteål. Virkeligheden overgår fantasien.
    Nice dig, Sjøberg.

    Kommentar by Anonym — 9. maj 2020 @ 09:21

  28. Karman, Karlan og Schmidt. Cock Suckerberg samler på kvinder udi rent vanvid.
    En muhamedaner, en biseksuel “mand” og en skatteål. Virkeligheden overgår fantasien.
    Nice dig, Sjøberg.

    Kommentar by Iznogut — 9. maj 2020 @ 09:22

  29. @21 Iznogut
    Ja lige præcis :)

    Kommentar by Piphans — 9. maj 2020 @ 09:59

  30. “Man kan tage pigen ud af Ishøj, men man kan ikke tage Ishøj ud af pigen”.

    (HTS citat om sig selv)

    Kommentar by Bastardo — 9. maj 2020 @ 10:08

  31. Få nu det foto af den infame distanceblænder væk – jeg har kastet op i 5 timer nu…!!!

    Kommentar by Black Watch — 9. maj 2020 @ 10:56

  32. Kan botoxkællingen ikke få sit gamle job som servitrice i grillbaren i Bilka i Ishøj tilbage?

    Kommentar by Revisoren — 9. maj 2020 @ 12:37

  33. Hun var ellers leder af Red Barnet i England. Hvorfor holdt hun op der. Lånte hun noget og glemte at levere det tilbage. De betaler da ellers godt. Johanne har da råd til en hel del efter hun har fået jobbet i Danmark

    Kommentar by Pallemand — 9. maj 2020 @ 15:32

  34. ->32: Facebook betaler sikkert endnu mere.

    Former Save the Children International CEO Helle Thorning-Schmidt was paid $309,524.12 USD in 2018.

    =2.141.534 2020 DKr

    https://www.savethechildren.net/about-us/accountability

    Kommentar by Hodja — 10. maj 2020 @ 11:33

  35. Fuck Helle T.!!!

    Kommentar by Gert Sandal — 10. maj 2020 @ 12:16

  36. Gucci Helle burde sidde i spjældet for illegal menneskesmugling, da hun som øverste chef for terrororganisationen Red Barnet var ansvarlig for transport af tusindvis af illegale migranter fra Afrika til Europa.

    Kommentar by Revisoren — 10. maj 2020 @ 15:30

  37. På det smugler-/NGO-skib, Vos Hestia*, som hun var skibsreder for, smuglede Helle Thorning-Schmidt i tusindvis af illegale indvandrere fra Afrika til EU over Middelhavet. Såvidt jeg ved, er hun eller hendes skibsbesætning hverken blevet sigtet, dømt eller straffet for denne menneskesmugling? Hvorfor ikke?

    *Til:Justitsministeren
    Dato:18. september 2017
    Udlændinge-og Integrationsudvalget
    Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål(1157)
    Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Martin Henriksen(DF).Svar bedes sendt elektronisk til spørgeren.

    “Såfremt det ud fra efterforskningen må lægges til grund, at det af organisationen Red Barnet finansierede fartøj, Vos Hestia, driver menneskesmugling, vil ministeren så drage de fornødne dispositioner i forhold til Red Barnets ledelse, samt foretage underretning til de italienske myndigheder herom med henblik på at få beslaglagt fartøjet Vos Hestia og retsforfølgning af besætningen.”

    Kommentar by A-mad — 10. maj 2020 @ 15:38

  38. Alle der er imod middelmådige Sosserne og Islam udelukkes for hadtale i fjæset :-) :-) :-). Fjæset er en privat organisation,,,,…så drop det og lad tanterne og hyggeonklerne overtage det og brug nette andre steder.:-)

    Kommentar by Michael Unna — 10. maj 2020 @ 17:44

  39. Socialdemokraterne er tilsyneladende totalt desperate, og har sendt hele deres DSU-trollehær ud på alle sociale medier, for at lukke munden på alle, der formaster sig til at kritisere STASI-Mette.

    Prøv for eksempel at se på Ekstra Bladets kloak Nationen, hvor der døgnet rundt sidder en betalt rød trollehær klar, og udskammer alt og alle.

    Martin Rossen er sendt på hårdt overarbejde…

    Kommentar by Revisoren — 10. maj 2020 @ 18:26

  40. Thorning får et millionbeløb for at overvåge Facebook

    De næste tre år vil Helle Thorning-Schmidt sammenlagt tjene fire millioner kroner på opgaven med at overvåge Facebook.

    Det fremgår af den såkaldte trust agreement bag det nye Oversight Board, hvor Danmarks tidligere statsminister og 39 andre medlemmer skal hjælpe verdens største sociale medie med at håndtere kontroversielt indhold på en mere transparent måde. Det skriver Finans.

    Facebook har oprettet en særlig fond med 130 mio. dollar, som skal bruges til at honorere arbejdet og betale for administrationen de næste seks år.

    Helle Thorning-Schmidt tog sidste år hul på en professionel bestyrelseskarriere, og hun sidder blandt andet i bestyrelsen hos vindmølleproducenten Vestas.

    I februar trak Helle Thorning-Schmidt sig fra sit kommende topjob som medformand i et FN-panel, der blev dannet for at slå hårdt ned på skatteunddragelse. Hun var bange for, at historierne om hendes forbindelse til skattely ville overskygge arbejdet. Ekstra Bladet havde forinden skrevet, at hun har nære forbindelser til en kontroversiel erhvervsboss, der har været med til at føre 1,2 milliarder kroner ud af Danmark. En stor del af det svimlende beløb havnede i Jersey, der er kendt som et skattely, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 13. maj 2020 @ 16:40

RSS feed for comments on this post.