10. maj 2020

Gellerup: Identitære aktivister får bøde for banner – Muslimer i højlydt kortegekørsel, bøn ved kirke…

Lørdag morgen protesterede Generation Identitær i Gellerup med et større banner mod islamisk bønnekald. Politiet var hurtigt på stedet, to aktivister blev anholdt, og blev ifølge Lokalavisen sigtet for at have overtrådt Ordensbekendtgørelsen.

“Det er egnet til at forstyrre den offentlige orden, når man ikke i forvejen har indhentet tilladelse.” (Per Bennekov, Vagtchef)

“Når der kaldes til bøn i Gellerup er det et symbol på, at her har nogle andre overtaget vores land. Det er en krigserklæring mod alt, hvad Danmark står for. (Identitaer.dk)

(Generation Identitær i Gellerup: ‘Stop bønnekald!’, 9. maj 2020; Foto: Identitaer.dk)

Senere på dagen markerede lokale muslimer deres dominans med højlydt kortegekørsel med bønnekald fra en større ‘Boombox’, samt en bøn/demonstration ved Gellerup Kirke. Sognekirken der samarbejder med ‘Fredens Moské’. Billederne taler for sig selv… Videoen kan ses her. Mere hos Pressefotos.

(Højlydt manifestation for bønnekald, Gellerup, 9. maj 2020; Fotos: Facebook)

“Lokalavisen har også fået tilsendt flere videoer, hvor man kan se en række biler køre gennem gaderne i bydelen – angiveligt ligeledes i protest mod morgenaktionen, som blev lavet af den højreorienterede ungdomsbevægelse Generation Identitær.

Der blev spillet høj musik fra en bil, hornene blev trykket i bund, og som man kan se på videoen herunder hænger mange af passagererne ud af vinduer og soltag. (Lokalavisen, 9. maj 2020)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/109989/trackback

45 Comments »

  1. Skal vi gætte på ingen bøder til berigerne..

    Kommentar by Martin — 10. maj 2020 @ 19:29

  2. Hvad er det politiet vil sige med det?Jo. “Tirrer du berigerne, giver vi dig en bøde, for de er allede for mange til at vi kan klare dem, hvis de laver en lille opstand.” Vi har forstået beskeden, politi og politikere.

    Kommentar by BB — 10. maj 2020 @ 19:33

  3. Flot at Identitære markere….og lidt sørgeligt at det er unge der nu skal kæmpe mod hvad en tidligere generation har forårsaget. Jeg er for gammel men jeg tror kommer til at opleve en våbnet konflik mellem nationale patriotiske danskere, globalister med deres verdensorden og slimer. En krig med mange fronter og med fare for opløsningen af grundlov og national staten som vi kendte det for 50år siden…altså før indtrædelsen i EF.

    Kommentar by Jp — 10. maj 2020 @ 19:40

  4. #2 BB

    Lige præcis.

    Politiet har valgt side, og det er ikke danskernes.

    Det er iøvrigt ikke noget nyt. I årene 1940-1945 valgte politiet også besætternes side. Hvad politiet ikke fatter er, at når de har udspillet deres rolle som nyttige idioter for besættelsesmagten, så kommer turen til dem selv.

    Kommentar by Danskeren — 10. maj 2020 @ 19:51

  5. DET ER ret morsomt at der stadig er visse statistikere, professorer og intellektuelle som fabler om at der om 25, 35 eller 50 år kan opstå problemer med indvandringen og islamiseringen. Problemerne er her allerede, de har været her længe, og konflikterne, kriminaliteten og udgifterne bliver større og større.

    Hvis man vil vide hvad det kan ende med, behøver man blot undersøge hvad der foregår i Sverigstan, Frankrig og England mv. Netaviser, You Tube og National Geographic etc. har masser af chokerende fortællinger om konsekvenserne af masseindvandringen.

    Kommentar by Bent A — 10. maj 2020 @ 19:53

  6. Utroligt, at danskerne finder sig i det lort . Det var ikke sket i vikingetiden.

    Kommentar by Ewing — 10. maj 2020 @ 19:58

  7. @ nr. 4, Danskeren:
    Det er iøvrigt ikke noget nyt. I årene 1940-1945 valgte politiet også besætternes side. Hvad politiet ikke fatter er, at når de har udspillet deres rolle som nyttige idioter for besættelsesmagten, så kommer turen til dem selv.

    Netop. I 1944 kom turen så til dem selv. Den største uretfærdighed, der nogensinde er timedes ‘dansk’ Politi.

    Kommentar by Voldposten — 10. maj 2020 @ 20:00

  8. Det er jo den muslimske måde at afpisse territoriet på.Og Politøserne hvor de? De er vel til et kursus i følelsesmæssig forberedelse på deres første spæde pletblødning.

    Kommentar by Elvadatter — 10. maj 2020 @ 20:06

  9. Godt at se unge mennesker stå op for deres identitet, etnicitet, folk og kultur.

    Vesten tilhører vestlige mennesker – ikke arabere, afrikanere, asiater eller andre.

    Kommentar by Peter Nielsen — 10. maj 2020 @ 20:13

  10. Hvad skal man så kalde Lydkortagen…Men som 1 nævner så fik de vel ingen bøder. Der er håb for fremtiden i Generation Identitære.

    Kommentar by Michael Unna — 10. maj 2020 @ 20:14

  11. DF og Nye Borgerlige hverken kan eller vil.

    Hvad er Rasmus Paludans plan egentlig? – I et realistisk parlamentarisk scenarium.

    Som det ser ud nu, hvor politiet står i loyalitetsforhold til besættelsestropperne, er landet faktisk tabt.

    Kommentar by Polka — 10. maj 2020 @ 20:16

  12. Nutidens støvletramp.

    Kommentar by Fascist — 10. maj 2020 @ 20:22

  13. I hvilken bil kørte Morten Østergaard og Pernille Skipper?

    Kommentar by Revisoren — 10. maj 2020 @ 20:27

  14. Politiet straffer modstandsfolkene og støtter den fascistiske invasionsstyrke – What’s new?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 10. maj 2020 @ 20:38

  15. Gad vide, hvem der finansierer Generation Identitær? Banneret, de ruller ned over nogle sagesløse beboeres lejligheder i Gellerup, er næppe helt billigt.

    Billedet er i øvrigt uheldigt. Det ser ud, som om de heiler, og klovn nr. 3 fra venstre får sin egen røde gas i næseborene. Og bagefter går turen i brummen.

    Paludan forstår i det mindste at anmelde sine demonstrationer til politiet og følge deres anvisninger. Det magter GI tilsyneladende ikke.

    Kommentar by np — 10. maj 2020 @ 20:41

  16. np — 10. maj 2020 @ 20:41

    Hentyder du til at det skulle være George Soros som har doneret penge til banneret. Han var trods alt nazist i sine unge dage og kære man om sit land, er man selvfølgelig nazist.

    Kommentar by Jan huus — 10. maj 2020 @ 20:53

  17. np er en troll der fordrejer alt hvad han ser
    Der sg’ ingen der heiler på billedet, fjols

    Kommentar by k. m. — 10. maj 2020 @ 21:04

  18. Jens Philip Tazdani fra Radio4 skriver på Facebook.

    “Fuck Geration identitær – og big up (læs: respekt) til gutterne
    (læs: muselmændene) i Gellerup for at hævde deres ret til at være til, som de er, og hvor de er”.

    Jens Philip Yazdani er halvt dansk men det kan man svært se eller høre på ham. Hans mentalitet er muhamedansk og han betragter formodentligt sig selv som værende Iraner eller Perser.
    Da han ikke er at betragte som værende dansker er det ikke korrekt at kalde ham landsforræder.
    Femte kolonne folk opererer i det skjulte så det er heller ikke en korrekt betegnelse så fremmed fjende er nok det som er mest dækkende.

    Jeg tror ikke Jens Philip Yazdanis lidelsesfæller muselmændene vil støtte de homoseksuelle i at hævde deres ret til at være til, som de er, og hvor de er.

    Snarere vil de prøve at forhåne dem og antageligvis begå vold imod dem.

    Derfor er Jens Philip Yazdanis postering hyklerisk ud i det ekstreme for de rettigheder som syntes givne for muselmændende er ikke rettigheder som de støtter op om andre skal have.

    Martin Henriksen(DF)afstod allerede 23 september 2016 i et TV-debatprogram fra at kalde Yazdani for dansk. Hvilket han på bagkant havde ret i.

    Kommentar by Zenobia — 10. maj 2020 @ 21:04

  19. Vi bliver stille og roligt styret direkte imod en sharia stat. Der er noget tiltalende for mange af politikerne inde på borgen i den måde muslimerne kører tingene på og ja dansk politi har aldrig været 5 potter pis værd og det er de heller ikke nu.

    Kommentar by Flaskeposten — 10. maj 2020 @ 21:05

  20. Jan Huus. 20:53

    Næ, jeg tænkte mere på højreradikale i Norden og Østeuropa.

    Man kan sagtens kere sig om sit fædreland og samtidig overholde loven.

    Er Søren Krarup nogen sinde blevet arresteret? Jeg synes, at man skal lade de venstreorienterede om den politiske aktivisme.

    Jeg har i øvrigt fuld tillid til det danske politi.

    Kommentar by np — 10. maj 2020 @ 21:10

  21. Rettelse.

    Der var en stavefejl og manglede et ord er citat rettet for fejl.

    Jens Philip Tazdani fra Radio4 skriver på Facebook.

    “Fuck Generation Identitær – og big up (læs: respekt) til gutterne
    (læs: muselmændene) i Gellerup for her at hævde deres ret til at være til, som de er, og hvor de er”.

    Kommentar by Zenobia — 10. maj 2020 @ 21:12

  22. Generation Identitær er meget inspireret af Solvognen.

    Solvognen var en venstreorienteret politisk teatergruppe med tilknytning til Christiania.
    Solvognens happening “Julemandshæren” blev i 2004 medtaget i Kulturministeriets Kulturkanonen.

    Antifa’s underafdeling Konfront er også stærk inspireret af Solvognen.

    Kommentar by Zenobia — 10. maj 2020 @ 21:17

  23. “Politiet var hurtigt tilstede”.

    Støt Generation Identitaire – vor tids ikke-voldelige frihedskæmpere.
    Vis at de unge i Mindelunden ikke døde forgæves.

    https://identitaer.dk/donation

    Kommentar by Bastardo — 10. maj 2020 @ 21:20

  24. np har tillid til dansk politi

    Den lader vi lige stå et øjeblik

    Kommentar by k. m. — 10. maj 2020 @ 21:33

  25. GI’erne er muligvis inspireret af solvognen rent praktisk, men GIs ideologi og holdninger er nærmest modsat solvognens. “np” er vistnok en feminist som har stor sympati for venstrefløjserne og berigerne/ islamisterne.

    Kommentar by Bent A — 10. maj 2020 @ 21:58

  26. @2 BB
    Nope, dhimmistrisserne er kort og godt pisse bange for perkere/islamister/muslimer, og de bruger alle midler for at komme så langt væk fra perkerne som overhovedet muligt, for ikke at skide i bukserne.

    Red Danmark, følg en dhimmistrisser og en perker til grænsen, og landsforræderne på tosseanstalten christiansborg i spjældet.

    Kommentar by Piphans — 10. maj 2020 @ 22:26

  27. – på billedet ses de beskedne biler Århus kommunen finansierer for herrefolket!

    Kommentar by NotaBene — 10. maj 2020 @ 22:49

  28. Flaskeposten — 10. maj 2020 @ 21:05_

    Jeg tror nærmere at vi at “stille og roligt” bliver styret direkte imod en sharia stat, under venstrefløjens SINDSYGE tro på, at de selv kan nå at tage magten over sharia.

    ………

    Til eksempel:
    Regeringen/rød blog/VR+ har lagt jerngreb om landet (f.eks. nu med corona-nedlukning af landet) De tror de har rimelig styr på udviklingen, for danskerne parerer. Men alt imens udnytter
    m´Slimerne chancen, for at demonstrere deres magt og tolkæmpe sig mere.
    – der bliver ikke skredet ind over for Slammet, men danskerne får bøder, så Slammet fortsætter sin fremfærd/formering/landvindinger.
    De regerende på Borgen har efter en rum tid, fået så megen magt over danskernes friheder, at der nu skal deles lidt godbidder ud til de betalende/etniske stemmer.
    De overså, at m´Slimerne i mellemtiden havde oprustet deres, så end ikke politi og myndigheder kunne styre dem, for vigtigst var det at få danskerne holdt i et jerngreb, som forberedelse til deres planlagte, ideologiske, forehavende.
    Og så tror de Gud hjælpe mig, at de bagefter kan får får styr på
    m´Slimerne, når de end ikke magtede før!
    m´Slimerne har allerede overgrebet der hvor de hærger, så næste skridt bliver, til stor, stor, overraskelse for ALLE de gamle partier på Borgen, at det nu er Borgen selv, der må underkaste sig, m´Slimernes fremhærgende tropper.
    De vil komme til at sande, at nok fik deres røde ismer kuet danskerne, men de fik ikke kuet fjenden i tide, så det bliver en let sag for iSlamisterne, at gøre Borgen til deres næste landvinding!
    Hvem skulle de gamle partier på Borgen få til at hjælpe sig?
    – Danskerne har jo fået både hånd og mund stænget, mens politi og myndigheder længst har underkastet sig.

    Undskyld mig hvis jeg her har udtalt mig “lidt rodet”, men jeg er edder spændt rasende, over at vore myndigheder ikke griber ind over for iSlammets åbenlyse forstyrrelse af offentlig lov og orden, mens etniske danskere holdes i jerngreb (både alment og som følge af coronakrisen)!

    Støt GI og stem SK/NB
    – hvis vi ikke skal oprette friskoler, med skyttegravs-kampsport
    på elitesports-niveau!

    Kommentar by M.S. Carstens — 10. maj 2020 @ 23:15

  29. Generation Identitær er måske den nye modstandsbevægelse. Jeg har svært ved at se alle os tastaturkrigere gå forrest. Vi kan nok finde ud af at kigge den anden vej, skaffe jobs, penge, informationer etc. etc. Men kampen bliver taget af de unge.

    Når man kigger på de radikale, så er det utroligt at de igen er på den forkerte side. Man skulle jo tro at de havde lært noget efter at nazisternes forbrydelser så dagens lys. Som en bekendt sagde til mig, “Ham Kristian Hegaard var da blevet offer for Nazisternes T4 Aktion, hvordan kan han støtte op om en ny totalitær ideologi ?” Det var nok et retorisk spørgsmål, for jeg kunne ikke give ham et svar.

    Kommentar by Gregers — 11. maj 2020 @ 00:01

  30. Identitaer flot demonstration tillykke ,og en reaktion der tydeligt viser islam ikke hoere hjemme i vores kultur

    Kommentar by dunk — 11. maj 2020 @ 00:12

  31. Danmark er tabt accepter det og få jer et liv før syndfloden.
    Beklager!

    Kommentar by Zenobia — 11. maj 2020 @ 00:55

  32. De Danske Breiviker venter lidt endnu.

    Kommentar by Charles — 11. maj 2020 @ 01:00

  33. 23. Bastardo
    Det hyjælper ikke en hudende fis at støtte de ikke voldelige frihedskæmpere, de kan ikke råbe de tonedøve politikere og deres vælgere op.
    Derfor vil jeg heller støtte de handlekraftige frihedskæmpere, for da er der en chance for at politikerne og deres vælgere vågner, hvilket er på høje tid, inden Jylland komme til at ligne Gaza-striben.

    Kommentar by Charles — 11. maj 2020 @ 01:04

  34. Det er nødvendigt at koncentrere sig om at give de bøder, man kan give. Politiet har måltal, de skal nå. Det er helt afgørende for, om politilederne får de bonusser, de skal have. Det hedder cost-benefit.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 11. maj 2020 @ 01:17

  35. Liberalismen er skyld at der er opstået en meget beklagelig bødementalitet i Danmark hvor parasitter kan udskrive bøder på 790kr. for at holde på en streg og hvor Politiet tvunget optræder predatorisk og udskriver bøder forgodtbefindende for at en politimester kan opnå resultatløn ca. 80.000kr.

    Kommentar by Zenobia — 11. maj 2020 @ 01:24

  36. Det er synd og skam at DFs Tullesen i den grad har svigtet. Se hvor meget de ræverøde Radikale har påvirket borgens politik. Med få mandater har de haft masser af indflydelse. Ved valget 2015 fik R sølle 8 mandater, mens DF fik 37 mandater og V 34. DF var med 37 medlemmer af FT et større parti end R, EL og badutspringer partiet tilsammen.

    Hvad fik DF ud af sine 37 mandater? Vel nærmest ingenting? Alt tabte de på gulvet. De havde så travlt med at sleske for V og S, at deres indflydelse fusede ud i nul og nix.

    Men Tullesen og Pia K forstår stadig ikke at de har svigtet og kvajet sig helt enormt.

    Er Tullesen den største klovn i dansk politik nogensinde?

    Kommentar by Bent A — 11. maj 2020 @ 04:48

  37. Dhimmistrisserne vil ikke gøre noget ved perkernes ulovligheder,men stjæler glade og gerne fattige danskeres penge. Føj hvor er de nogle tølpere.

    Kommentar by Nielsen — 11. maj 2020 @ 05:39

  38. https://www.facebook.com/1562497214008994/posts/2598622843729754/?vh=e&d=n

    Vi har i aften være til bønnekald i Gellerup.

    Vi talte med imamen, som fortalte, at mødet på P pladsen ved City Vest ikke er en demonstration, men en måde at kan samles på og lave fælles bøn nu, hvor deres moske er lukket pga. corona, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 11. maj 2020 @ 07:39

  39. Det er lige som med ulvene. Jo længere man bor fra dem, jo mere romantisk opfattelse har man af den. “Der skal være plads til den også” “En mangfoldighed for naturen” og mere kvalmefrembringende af samme skuffe. Men slip ulven løs i Dyrhaven nord for København, Amager Fælled, Grib Skov eller Tisvilde Hegn? Vi kender svaret på forhånd …

    I sin tid rasede både Mette Frederiksen og Helle Thorning mod privatskolerne. Men hvad gjorde de selv i virkeligheden? Lad bare andre lide under forholdene, bare vi selv slipper. Gad vide, hvor længe Morten Østergaard (jeg brækker mig), Skinken Stampe og S Carsten Nielsen (brækker mig endnu mere), Skipper, Carsten Jensen (har ikke mere maveindhold) vil holde ud at bo et sted, hvor man er tvangsindlagt til at høre de brægende bønnekald. De har råd til at bo i sikker afstand – så er det bare ærgerligt for den almindelige dansker. Men det er jo så romantisk og mangfoldigt.

    Kommentar by Realist — 11. maj 2020 @ 08:18

  40. DET ER DET sædvanlige med kommunister: de føler sig bedre, klogere og finere end andre mennesker, og er derfor ligeglade med stemmekvæget, pøbelen, den gemene hob. Det er sådan de ser på os. For dem er danskerne og folket ikke andet end 2. og 3. rangs undersåtter, untermenchen.

    ot: Er Brostrøm fuldt tilregnelig? Nu har han for 17. gang ændret S-Ss strategi. Nu er 1 meter nok, samtidig med at der lukkes op. I Singapore gav den slags overkåd optimisme et kæmpebagslag, en 2. bølge som var langt værre end 1. bølge. Er røde Brostrøm helt sund og rask mentalt set??? A tvivler.

    Kommentar by Bent A — 11. maj 2020 @ 09:29

  41. PS: Det kan også være at Brostrøm har givet efter for politisk pres, for nu er der pludselig plads til alle i skolerne. Men som sundhedsekspert må man jo ikke give efter for den slags. Er Brostrøm en vejrhane, en vendekåbe, en marionetdukke? Er han rigtig klog? Hans røde broder i ånden, Tegnell i Sverige, står nu med en epidemi der er løbet løbsk.

    Kommentar by Bent A — 11. maj 2020 @ 09:46

  42. Overførselsindkomster må være utrolig høje i Danmark, siden man kan kører rundt i biler til flere hundrede tusinde kroner! Godt nok er de leasede, men førstegangsydelsen, må vel tage pynten af enhver kontanthjælp og den månedlige ydelse æder formodentligt god og vel hele kontanthjælpen en gang til! Så hvordan – ja hvordan – hænger det sammen? Hvis jeg var politiet og havde modet, så var det nok noget jeg ville grave lidt i!
    Meeen det er jo racisme at antyde sådan noget! Og graver man så får man sikkert også snavs på fingerne og det vil sikkert også skabe ballade, nej så er det bedre at lade være!
    Faktum er i alle tilfælde at de kører rundt i nogle meget dyre slæder, uden anden indkomst en kontanthjælpen – eller hvad? Har de banditter arbejde? Og hvis de har, er det så en overlægeløn? I Chicago fik de fat i Al Capone ved at sammenligne hans officielle indtægter, med hans forbrug, og det hang jo ikke rigtigt sammen! Det gør dette heller ikke!

    Kommentar by Den Nervøse — 11. maj 2020 @ 09:49

  43. Kommentar by Den Nervøse — 11. maj 2020 @ 09:49

    Jah væ oss hæ kontjanthjalp og kør Mercedes-AMG eller BMW M, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 11. maj 2020 @ 09:53

  44. # Den Nervøse

    Glem alt om det!

    SKAT tør ikke røre disse miljøer med en ildtang, af frygt for at blive stemplet som “racister”…

    Kommentar by Revisoren — 11. maj 2020 @ 10:00

  45. Bemærk hvordan gangbroen har fået tag på. De høje gitre på begge sider var åbenbart ikke nok til, at forhindre perkerne i at kaste ting efter danskernes biler og busser.

    Kommentar by kartoffeldansker — 12. maj 2020 @ 22:03

RSS feed for comments on this post.