7. januar 2010

Ralf Pittelkow: Man tager for givet, “at alle problemer er det danske samfunds egen skyld”

God kommentar af Ralf Pittelkow i dagens Jyllandsposten – Undskyld I slår os!

“Siden mordforsøget på tegneren Kurt Westergaard har der været stor debat om PET’s indsats… Denne kritik bliver fremført med stor skråsikkerhed af jurister og andre, der foregøgler, at de har en særlig ekspertindsigt i de valgmuligheder, som PET har stået med. De optræder med en pondus, som de ikke har grundlag for, og som vi godt kan undvære… Der tegner sig imidlertid også en anden forklaring på, at debatten efter mordforsøget i så ekstrem grad retter kritikken mod PET. Den forklaring hedder politisk korrekthed.

I den politisk korrekte verden tager man for givet, at alle problemer er det danske samfunds egen skyld. Mordforsøget er PET’s skyld. Ja, i sidste ende mener man, at det er Westergaards egen skyld, selv om man ikke rigtig tør sige det i øjeblikket. Han kunne jo bare lade være med at bruge sin ytringsfrihed.

Men Westergaards tegning og hele Muhammed-sagen er kun en del af en voldsom muslimsk offensiv for at forhindre en fri debat om islam i den vestlige verden. Man søger målrettet at presse vestlige lande til at acceptere de islamiske normer for ytringsfrihed og blasfemi…

Historien har oven i købet fået en interessant nyhedsvinkel:

De muslimske landes sammenslutning OIC ”fordømte” i første omgang mordforsøget på Westergaard. Men dagen efter var fordømmelsen væk, nu var man bare ”bekymret”. De kunne ikke engang enes om at tage afstand fra mordforsøg! Var det ikke et par kritiske spørgsmål værd fra danske journalister?”

Oploadet Kl. 13:50 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/10999/trackback

28 Comments »

  1. Desværre må man give Ralf Pittelkow ret, journalismen stille ofte ikke de rigtige spørgsmål….

    Hvis ikke OIC´s ændrede holdning afkræves en forklaring…. er der ganske mange journalister som burde indgive en opsigelse….

    Politisk korrekthed er efterhånden et skældsord!
    Journalismens formål er at afdække holdninger, misinformation og dobbelt moral!
    Kriminal redaktionerne rundt omkring må sgu sidde og krumme tæer over Pittelkow´s kommentar.
    Udenrigs redaktionerne må sidde med en meget flov smag i munden.
    Chef redaktørene burde overveje om de er deres løn værd!

    Mvh
    Jens

    Kommentar by J. Hansen — 7. januar 2010 @ 14:08

  2. Og som et ekstra lille krydderi for lige at udpensle problemstillingen, så fik Ralf denne bemærkning, som jeg personligt opfatter som en slet skjult trussel:

    “Bufo Mbwane, Århus | Skrevet: 7. jan 10 kl. 12:13
    ralf pittelkow. perhaps the danes should stop provoking other peoples religion? why do you insist on your right to provoke us? what makes you think you have the right to condemn us? if you continue you will regret”

    Kommentar by CKH-8700 — 7. januar 2010 @ 14:12

  3. “De muslimske landes sammenslutning OIC ”fordømte” i første omgang mordforsøget på Westergaard. Men dagen efter var fordømmelsen væk, nu var man bare ”bekymret”. De kunne ikke engang enes om at tage afstand fra mordforsøg! Var det ikke et par kritiske spørgsmål værd fra danske journalister?”

    Er der så nogen der tror på, at “den almindelige muslim” føler sig krænket på sin humanitet og på ytringsfrihedens vegne? Absolut ikke. Det er der ikke en skygge af chance for. Imorgen er det igen hverdag, og da er det u-muslimsk at kritisere mordforsøg på Guds fjender.

    Verden vil bedrages og det bliver den. På samarbejds-politiklen er der dog ingen vaklen, der fortsætter man med at have ondt af den muslismke verdens følelser.

    Var Westergaard død ville de tre musketer på bladet fælde krokedilletårer en uge. Derefter ville de forsigtigt skrive: Men havde han ikke selv lidt af skylden? Kan man tillade sig at kritisere Guds religion? Kan man genere 1,5 milliarder mennesker uden at blive stillet til regnskab?

    Kommentar by dommedag — 7. januar 2010 @ 14:20

  4. Der er vel ingen tvivl om, at der sikkert er en god del hykleri indblandet, når OIC fordømmer drabsforsøget. Men i OIC’s pressemeddelelse står der stadig (eller igen?), at OIC “condemned and expressed concern on the reported attempt on the life of the Danish cartoonist, who drawn the offensive and derogatory cartoons of Prophet Mohammed”. De benytter altså lejligheden til at relativere det hele ved at nævne, hvor “slemme” tegningerne var, men de fordømmer trods alt stadig (officielt) mordforsøget. Eller kigger jeg bare det forkerte sted?

    http://www.oic-oci.org/topic_detail.asp?t_id=3171

    Kommentar by Thomas — 7. januar 2010 @ 15:30

  5. Jeg er meget nervøs for validiteten af OIC og andre muhamedanske fordømmelser af angrebet på Westergaard samtidig med udstedelse af slet skjulte trusler mod Pittelkow, vi har set gentagne gange muhamedanerne taler med både to og tre eller flere tunger alt efter hvem de nu lige skal please, mon der er nogen der tror at disse organisationer har haft Urafstemning om de udtalelser og fordømmelser de nu kommer med og gad vide hvilken organisation Somalieren har tilknytning til

    Kommentar by Cantor — 7. januar 2010 @ 16:15

  6. Selvhad og selvbebrejdelse er en typisk dansk uvane.

    Kommentar by Otto Kjærgaard — 7. januar 2010 @ 17:37

  7. @Cantor

    http://www.hauns.com/~DCQu4E5g/koran5.html

    Kommentar by LB — 7. januar 2010 @ 17:56

  8. …og nu til noget helt andet:

    Naser Khader, Søren Pind, Kathrine Lilleør, Asger Aaamund, Farshad Kholghi, Pia Kjærsgaard, Paprika Steens Manuskriptforfatter og undertegnede udråbes nu til “kulturradikal hademafia” af Søren Krarup.

    Hvis man er Islam-kritiker på den forkerte måde, så skal man tilsyneladende svines til af Trykkefrihedsselskabet a.k.a. De Korrekte Meningers Klub.

    Kommentar by WilliamJansen — 7. januar 2010 @ 19:14

  9. @ Kim:

    Ja, der var 9 links i min forrige post (kl. 19.14, comment 943219), så du må gerne lade denne blive i moderations-filteret, og fiske den anden ud af det spam-filter, som jeg formoder poster med for mange links havner i.

    Kommentar by WilliamJansen — 7. januar 2010 @ 19:15

  10. #6 “Selvhad og selvbebrejdelse er en typisk dansk uvane.”

    Tja, det er vel egentlig en positiv evne, som er løbet lidt løbsk: Evnen til selvreflektion.

    Kommentar by Peter R — 7. januar 2010 @ 19:35

  11. Off topic: om islam

    Der er ikke noget i vejen med religion og det at være troende, men derimod med, at nogle mennesker begår ondskab i deres guds navn, som mange muslimer gør. Vores vestlige verden bygger på kristendommen, og den skal man ikke smide ud med badevandet. Jeg tror på, at den eneste måde vi her i Vesten kan vinde over islam, er ved at blive stærke og stærkere i vores tro, det så være sig de fleste andre religioner end islam, eller en tro på sig etc. Jeg opfatter islam som en satankult, og dem som tror på islam og kalder sig muslimer for satanister. For al den ondskab som mange muslimer udøver i øjeblikket overalt i verden, er satanisk og livsfornægtende. Tag Kabaaen i Mekka – den store sorte sten som muslimerne vitterligt stener når de er på såkaldt pilgrimsfærd – den sten repræsenterer djævelen for muslimerne, og den er det allerhelligste for dem. Det siger jo alt. Islams inderste kerne og fundament er djævelen, og så er det jo krystalklart at det skal gå galt, og at verden oplever så megen ondskab fra islam og mange muslimer. Det er så symbolsk med Kabaaen, at jeg undrer mig over, at ingen har nævnt det før. Islam benytter sig også af bl.a. sort magi, jvf. satanisme, og det er derfor at den er så “succesfuld” i sine erobringer, og først når Vesten forstår det, vil vi rigtig kunne bekæmpe islam, så det batter noget. Islam berygtede “Alluha Akbar” betyder ikke “gud er stor”, men “gud er større”, underforstået “vores gud er større end jeres”. Her mener islam selvfølgelig alle andre guder end lige Allah. For Allah er absolut ikke den samme gud, som kristendommens. Jeg tror på, at alle mennesker har spiritualitet i sig, og det er den spiritualitet som islam misbruger, og derefter forvandler sine tilhængere til aktive dødsrobotter, som dræber i Allahs navn. Der absolut intet i vejen med at tro og være troende, tværtimod. Men det som er problemet, er hvad man tror på. Som Bob Dylan synger i ”Gotta serve somebody” fra Slow train coming pladen: “Well, it may be the devil or it may be the Lord”. Islams underkastere tror desværre på the devil…

    Kommentar by Mea Culpa — 7. januar 2010 @ 20:53

  12. Muslims are conquering Europe because Christians have become too selfish and pagan to defend the spiritual heritage of the continent…

    http://www.guardian.co.uk/world/2010/jan/07/vatican-cardinal-christianity-islam-europe

    Kommentar by Ab initio — 7. januar 2010 @ 22:03

  13. Jeg har to børn og vil simpelhen ikke stå model til et samfund som det her :
    http://ekstrabladet.dk/112/article1279375.ece

    Jeg har ved gud været en utilpasset “ung” og ikke bare den almindelige af slagsen , men jeg har da aldrig røvet børn og gamle , eller oplevet nogen af mine venner synke så lavt .

    Kan min tøs ikke gå i byen og hjem(uden far)når hun bliver teenager ?

    Skal jeg havde stik vest på når jeg om 10år går en tur ind og mødes med venner på Bull eller Bino ?

    Vi fik da altid ordens magten at føle når bølgerne gik for højt i fest gaden.
    Og vi blev da totalt forbudt efter slagsmål og et par skud i luften , efterfuldt af stor slagsmål med uropatruljen . .

    Det er nu over 15år siden min meget store kammerat blev stukket ned på morgen værtshus , fordi han tyssede på en folk Somalier der kom kl tyve minutter i røv om morgen og råbte og skrig på “Somalisk” “Somali”(?)
    De holdt deres kæft nok mest på grund af størrelsen , men da han fem minutter senere gik ud for at lade vandet .
    Hoppede en neger på ryggen af ham og stak ham to gange i halsen og to gange i ryggen .
    Men det at somalierne kom voldsomt til skade da han blev rystet af (ned i håndvaskene) og pådrog dybe snitsår (læge papirer på keramiske snitsår) så valgte både dommer og domsmænd at idømme knivofferet 1år´s betinget fængsel for unødig brug af magt og betingelsen var selvfølgelig på grund af selvforsvar (!) .

    Det skal siges at hans navn siger størrelsen , det er 2.10+ og ork fra fødselen . . .
    I retten sad han med plaster i nakken fra et stik der var under en cm fra venstre hovedpulseror , hvor imod “Ahmed” var i gips og førte med over et halvhundred sting total ! .

    Men firer dybe knivstik , 1års betinget fængsel plus sagsomkostninger for at bede en opstemt neger og hans venner om at holde sin kæft . . . . .

    Utroligt at Ralf og ja, dig Kim stadig har så mange ord for det .

    Men tak det skal i sku havde ! .

    Kommentar by KR | leukofobi.dk — 7. januar 2010 @ 22:19

  14. Ja, god klumme, Pittelkow. Men jeg så gerne lidt mere dokumentation angående OIC. Der står vel strengt taget begge dele her (“condemn” og “concern”):

    http://www.oic-oci.org/topic_detail.asp?t_id=3171

    Kommentar by Frihed — 7. januar 2010 @ 23:11

  15. Jeg kan vel tilføje, til de hjernedøde muslimer, at:

    1. Allah findes kun i jeres fantasi

    2. Muhammed var en pædofil analfabet

    3. Somaliere burde smides ud uden faldskærm i eget, hajfyldt farvand

    Kommentar by hp — 7. januar 2010 @ 23:14

  16. Ex. Punditokraten Jesper Lau Hansen har en lidt anden vinkel på samme emne i sin kronik i Berlingske fra den 5. januar:
    “Sagen om somalieren, der for nylig tiltvang sig adgang til tegneren Kurt Westergaards hjem bevæbnet med økse og kniv,… har taget en på sin vis forudseelig vending. Spørgsmålet er nu, om det egentlig ikke er PETs skyld. Altså at det kom så vidt. Der må være mange, der stadig kan huske den udbredte forargelse, som skyllede mod PET for ikke længe siden, da de søgte at få udvist to tunesere, fordi de opfattede dem som en trussel mod tegneren. Den gik ikke, for beviserne var ikke stærke nok, måtte bl.a. Højesteret konstatere. Og nu, hvor PET ikke har søgt somalieren dømt og udvist, er det også galt. Selv hvis man er bevæbnet med en sund skepsis over for både politikere og medier, sidder mange nok lidt forundrede tilbage.”

    Kommentar by Allez — 7. januar 2010 @ 23:50

  17. Islamo-nazismen i verden breder sig. Den består af lige dele kriminalitet, populisme og sindssyge.

    De kan ikke argumenteres med med rationalitet, selvom Pittelkow forsøger.

    De kan kun mødes med ubøjelig offensiv modstand.

    Islam har en fantastisk kraft i sig: Dens korstog gør at alle vil få beskidte hænder. Det er kun et spørgsmål om det er skidt for friheden eller for islamo-løgnen.

    Kommentar by Nanoligator — 8. januar 2010 @ 00:05

  18. OIC har skiftet ordene ud efterhånden som de fandt ud af, hvad medlemslandene kunne blive enige om. Først var det condemn, så blev det til concern, og så blev det til både og, samtidig med, at de lige fik fortalt alverden, hvor forfærdentlige de tegninger var.

    Så mon man ikke er havnet der, hvor man er, fordi “man” har fundet det nødvendigt (eller opportunt alt efter smag) at signalere, at mordforsøg pga en tegning er at gå for langt?

    Og med “man” mener jeg de landes overhoveder, der trods alt har brug for at bevare de positive relationer til vesten, når olien skal afsættes i 2010.

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/351692:Udland–Mellemoestlig-tavshed-om-Westergaard-angreb

    Kommentar by Thomas Rimmer — 8. januar 2010 @ 00:27

  19. Er det ikke næsten helt ligegyldigt hvad en flok ditatur stater mener?
    Det ville da selvfølgelig være et fremskridt af karat om de arabiske stater ville begynde at bekymre sig om mennesker, lov og orden….

    Det nærmeste nogen kommer et demokrati i de arabiske lande er Egypten… og det kommer ikke nær et demokrati i min opfattelse!

    Hvis vi accepterer at disse stater er diktaturer og at det er i ledelsen af landene at vi skal finde problemmet. Et hvert af disse lande ville, uden videre, kunne sætte en stopper for udbredelsen af radikale budskaber fra moskeerne. De smider kritiske røster i spjællet eller jager dem i landflygtighed. De bruger tortur til at “overtale” dissidenter til at tilstå eller bare for at skræmme dem.

    Hvis mullaherne i et land er rabiat yderligtgående, er det fordi det er det diktaturet ønsker de skal være…
    Hvis præsteskabet ønsker de vantros blod, er det det ledelsen ønsker moskerne skal prædike…
    Hvis en demonstration gjalder med “død over USA, død over Danmark og død over tegnerne” er denne demonstration noget diktaturet ønsker…

    Staterne bruger troen til at holde folket undertrykt, en befolkning som har en fjende at give skylden for deres elendighed… Har ikke overskud til at angribe staten for deres situation…

    Hvad vi i vesten (og de asiatiske demokratier) burde forsøge er en oplysnings kampange, oplysninger har altid været den eneste kur mod propaganda og løgne.
    Det vil ikke hjælpe ret meget at der er huller i internet censuren… for ikke ret mange har reelt adgang til eller evner til at bruge internettet.

    Radio free europe er et eksempel, nok var det et propaganda redskab men den leverede stadig troværdig information til sovjet blokkens befolkninger.
    Det burde ikke være vanskeligt at sende fm radio til de arabiske lande, radio merkur viste at den slags uden alt for meget bøvl kan monteres i et skib… Moderne udstyr skulle nok kunne levere både radio og tv… Programmer med musik som folk vil høre, shows folk vil se… og sandfærdige nyheder…

    Gad godt vide hvad der kunne ske… om diktaturerne ville rystes, måske falde… eller vi kunne tvinge dem til at skifte kurs…

    en sen aften tanke

    Mvh
    Jens

    Kommentar by J. Hansen — 8. januar 2010 @ 02:26

  20. Offtopic

    Jeg faldt lige over Psykolog Nyt 10-2009 – Dansk Psykolog Forenings medlemsblad. Kjeld Hesselmann anmelder Nicolai Sennels bog “Blandt kriminelle muslimer” – og prøver at gøre det ud fra en faglig synsvinkel.

    “Så med skyldigt hensyn til klassikerne inden for området
    må denne anmelder konstatere, at Nicolai Sennels ikke bevæger
    sig ud over, hvad der er etablerede psykologiske fakta.
    At så virkeligheden modsiger, hvad der aktuelt er ønskværdigt
    på det politiske og mediemæssige parnas, er der så
    ikke noget at gøre ved. – Sennels imødekommer i hvert fald
    de røster i samfundet, som af og til efterlyser kompetent
    fagligt input på fænomener i samfundet, som ikke sådan
    lige er til at tyde. Og han gør det med en seriøs tilgang til
    sine uheldige klienter. Det er nysgerrighed og forundring
    tillige med et humanistisk ønske om at gøre en forskel, der
    bærer igennem, og fritager forfatteren for anklager om partiskhed
    og fordomsfuldhed.”

    http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/Dokumenter/doc/15956.pdf

    Kommentar by BE — 8. januar 2010 @ 04:04

  21. En del godhedsmennesker er glædeligvis modstandere af vold, men samme mennesker giver paradoksalt nok efter for religiøse trusler og chikane og vold. Det hænger ikke sammen. Hvorfor give efter for noget, som man er modstander af?

    Kommentar by Liva — 8. januar 2010 @ 10:42

  22. @ hp, du skriver: 1. Allah findes kun i jeres fantasi. 2. Muhammed var en pædofil analfabet 3. Somaliere burde smides ud uden faldskærm i eget, hajfyldt farvand

    WJ:

    Ad 1) Right on…
    Ad 2) Hvis Muhammed levede, og ikke blot er endnu et fantasi-produkt, var han en pædofil analfabet. Du får kun en halv “right on”, da du glemte at tage højde for Muhammeds eventuelle manglende eksistens.
    Ad 3) Fuck dig hp, og fuck det æsel du red ind på.

    Kommentar by WilliamJansen — 8. januar 2010 @ 12:10

  23. @ WJ

    Sørme flot, at du sådan kan uddele karakter til andre mennesker. Hvem, udover i din egen megalomane hjerne, har forsynet dig med disse guddommelige evner?

    PS: Der må vel være et hjørne på Kronborg, hvor du kan udfolde dine kræfter/evner med en kost og et fejeblad?

    Kommentar by hp — 8. januar 2010 @ 15:09

  24. Sørgeligt at vi er belemret med disse gutmenshen,både parnas og politikkere.Hvornår går det op for dem,at løsningen ikke er hverken integration eller assimilation.Den eneste løsning er ØJEBLIKKELIG REPATRIERING! Her mener jeg samtlige tilhængere af “Fredens relligion”Sic.Der findes ikke moderate muslimer,en moderat muslim er enten en der er i mindretal,eller simpelthen løbet tør for ammunititon!

    Kommentar by karl3447 — 8. januar 2010 @ 16:08

  25. Undskyld der skulle selvfølgelig have stået ammunition,hastværk er lastværk.

    Kommentar by karl3447 — 8. januar 2010 @ 16:28

  26. KR # 13

    To af mine bedste veninder er African Americans (i gammel tale kaldt negre). Min bedste veninde er co-pastor i hendes og gamalens kirke, hvor han er pastoren efter pensionen fra 20 år hos US Marine. Den anden veninde kommer i kirken, som altså ikke er en moske, og ingen af dem er muslimer.

    Undskyld, hvis verden ikke er sort/hvid.

    Og i USA er selvforsvar i rimeligt omfang ikke kriminelt.

    ps. jeg dyrker ikke selv Jesus, men gospel er en hel del mere opmuntrende end orgelpibernes sørgmodige snøfteri

    Kommentar by Janette Lund — 9. januar 2010 @ 03:14

  27. Der er ikke borgerkrig i f.eks libanon, kosovo, bosnien og somalia. Borgerkrigsflygtninge(og deres familiemedlemmer) fra disse stater kan og bør derfor repatrieres hurtigst muligt.

    Kommentar by Poul — 10. januar 2010 @ 10:37

  28. Poul # 27

    Og nej der er ikke krig eller ufred i Danmarks grænsenationer. Og derfor skal verdenssamfundet tage sig af flygninge i FN lejre. Hvis folk virkelig ryster i bukserne over at miste livet, skal det ikke udvikles til socialshopping efter det bedste tilbud.

    Og flygtninge producerende lande skal fratages al bistand fra de rige lande ud over svangerskabsforebyggende midler. Jordkloden kan ikke blive ved med at overleve de enorme befolkningseksplosioner. Flere og flere plante- og dyrearter er udrydningstruede eller allerede udfyddet. store dele af verden kan ikke skaffe rent drikkevand til deres overbefolkninger og mere og mere af landjorden bliver tørkeramt eller lavet til ørken. Folk dør af sult hver dag :-(

    Det var ikke en klima konference, man skulle have holdt. Det var en befolkningseksplosions konference, man skulle have holdt. Klimaet er jo blot symptomet på selve sygdommen HOMOSAPENSIS. Ellers ender det hele med nogle Mad Max landskaber.

    Kommentar by Janette Lund — 12. januar 2010 @ 01:32

RSS feed for comments on this post.