17. maj 2020

Sekulære iranere: Anti-islamisk banner er fascisme, islamisk bøn viser at de… ‘er demokratisk sindede’

Berlingskes Troels Heeger har talt med to dansk-iranere om udviklingen de senere uger i Gellerup, og det er noget nær en en opvisning i dobbelte standarder. Gode konservative Ali Aminali kalder Generation Identitær for ‘hipster-fascister’, fordi de har hængt et banner op mod islamisk bønnekald fra en tom kontorbygning i Gellerup. Aminalis modpart er venstreradikale Jens Philip Yazdani, der ser islamisters demonstrative kortegekørsel og fælleskøn for ‘et eksempel på vellykket integration’, da ‘de spiller ind i den med demokratiske virkemidler’.

Debatinterview set i Berlingske – Debat: Glem panikken over unge muslimer i støjende biler: Ghetto-protester er vellykket integration.

“Samfundsdebattørerne Ali Aminali og Jens Philip Yazdani har begge iranske rødder, men de er stærkt uenige om årsagerne til uroen i et af Danmarks mest berygtede ghettoområder. Offentlige bønnekald, bilkorteger med unge mænd, der hænger ud af soltaget. Afspilning af arabiske fædrelandshymner for fulde drøn og fællesbøn på parkeringspladser.

… fortællingen om Gellerups unge som radikaliserede islamister eller asociale småkriminelle uden respekt for det danske samfund er ikke bare forsimplet, den er rivende gal, mener samfundsdebattøren og radioværten Jens Philip Yazdani, der som århusianer er kommet i Gellerup i store dele af sit liv.

‘Det er tværtimod et eksempel på vellykket integration,’ siger han. ‘Deres protest viser netop, at de anerkender den politiske debat, og at de spiller ind i den med demokratiske virkemidler. Med aktivisme. Det viser, at de er demokratisk sindede medborgere i Danmark, og at de insisterer på retten til at være det samtidig med, at de er muslimer.’.

… Når Ali Aminali denne formiddag skridter hen over fodboldbanens kunstgræs, hvor Fredens Moské tidligere har arrangeret festligheder i forbindelse med muslimske højtider, kritiserer han både Generation Identitær som ‘hipster-fascister’ og det offentlige bønnekald som en form for magtudøvelse og social kontrol.”

(‘Vellykket integration’, Gellerup, 9. maj 2020)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/110181/trackback

42 Comments »

  1. De må jo være godt integrerede, når de kører i Mercedeser til n lille mkillion, ikke? Hårdtarbejdende, produktive mennesker.

    Kommentar by BB — 17. maj 2020 @ 22:14

  2. Ali Anormali.

    Kommentar by Bastardo — 17. maj 2020 @ 22:32

  3. HVIS MAN er modstander af at få Danmarks kultur, fred og velfærd og Europas gamle kristne civilisation ruineret og udslettet, er man selvfølgelig en hipster-fascist. Soleklart.

    Kommentar by Bent A — 17. maj 2020 @ 22:33

  4. de kører i Mercedes-Benz til en lille million, ikke?

    Kommentar by BB — 17. maj 2020 @ 22:14

    Læg mærke til, at perkerne ALDRIG kører ægte Mercedes-AMG eller S-Klasse, da disse begynder ved 2,7 mio. kroner. Til gengæld sætter de ofte købte AMG skilte på en udbollet tidligere taxi E-Klasse eller fætterens billige C-Klasse, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 17. maj 2020 @ 22:45

  5. En lokal ung, blond, dansk trunte fra Korsør fik foretræde for Rasmus Paludan, hvor hun spurgte ham, hvorfor han altid angreb muslimer for at være mere kriminelle end hvide, kristne danskere.

    For som hun sagde: —Jeg er selv blevet voldtaget tre gange, men kun den ene gang var det en muslim, der voldtog mig. Så du kan jo selv se i mit tilfælde, at danskere er mere kriminelle end muslimer.

    Stram Kurs lover at lægge denne samtale op på YouTube, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 17. maj 2020 @ 22:47

  6. Hjem til løgneMekka.

    Kommentar by Hul igennem? — 17. maj 2020 @ 22:47

  7. Kim, du burde også lægge et stillbillede på, som viser perkerne kører venstre om helleanlægget

    Kommentar by kartoffeldansker — 17. maj 2020 @ 23:16

  8. Jeg fatter ikke, at nogen overhovedet gider at spilde tid på at få muslimernes udlægning af noget som helst mere.
    Der er sgu da heller ikke nogen fornuftige og rationelle mennesker, der ville sætte sig til at diskutere politik og integration, med banjo-knægten fra ‘Deliverance’-filmen, vel?

    Kommentar by Kimski — 17. maj 2020 @ 23:25

  9. Martin Henriksen havde evigt ret, da han stillede spørgsmålstegn ved om islamisten Yazdani var dansker.

    Clement Kjersgaard remser op, at Jens Philip Yazdani er født og opvokset i Danmark og har gået i dansk skole og gymnasium, inden han spørger Martin Henriksen:

    »Er han ikke dansk?«

    Martin Henriksen: »Jeg kender ham jo ikke, så det kan jeg jo dårligt svare på, jeg kan bare konstatere…«

    »Man kan ikke sige, at fordi man henter hele verden til Danmark, og de så får nogle børn i Danmark, så bliver de børn danskere. Det er simpelthen en forfladigelse af debatten, som er direkte uforskammet over for de generationer, der har været med til at opbygge det her land.«

    Jens Philip Yazdani: “Jeg skammer mig over Dannebrog”

    https://www.bt.dk/danmark/kom-med-bag-kulisserne-det-skete-der-da-martin-henriksen-naegtede-at-kalde-jens-ph

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 17. maj 2020 @ 23:31

  10. Vanviddet kender sgu snart ingen grænser, de røde tillader jublende religiøs fascisme, alt imens de glædeligt selv forfølger og undertrykker alle politisk anderledestænkende. Jep, totalitarisme og ingen frihed mere, det er drømmen og målet for dem begge, udført med et smil på læben. Er man bare en lille smule vågen, ser man tydeligt hvad der foregår her.

    Kommentar by LarsB — 17. maj 2020 @ 23:45

  11. Æret være de, som døde under coronaen og tillykke med befrielsen!
    -thi de slap da i de det mindste, for et stats-styret/-stats-finansieret “dansk” iSlamistan.

    Kommentar by M.S. Carstens — 17. maj 2020 @ 23:49

  12. VORES POLITIKERE går ikke selv rundt og stjæler, røver, overfalder, myrder eller brænder biler af. Det har de ingen grund til, da de har tildelt sig selv mange lønforhøjelser og en tårnhøj løn i forhold til deres små og fattige evner.

    Men de SØRGER FOR at invitere og importere tusinder og atter tusinder af “berigere” som så går løs på os hen ad vejen, dræner statskassen, opretter no-go zoner og forbereder sig på at besætte og overtage landet.

    Politikerne udhuler vores velfærd, giver berigerne første ret til alt muligt, og bortforklarer at vi er på vej til at blive Sverige nr. 2. Nabolandet hvor en anstiftet guerilla-krig og et folkemord er begyndt.

    Hvem er i grunden værst? Politikerne eller dem som med deres hjælp besætter vores land? Er den som med vilje slipper en morder løs på et uskyldigt offer, ikke lige så skyldig?

    Uden røde typer som Jelved, Zenia, Sofie Carsten, Pernille Weiss, Stine Bosse, Pernille Skipper, Morten Ø og Lars Quisling osv. ville der slet være nogen besættelse og islamisering af Danmark. Og sundhedsvæsnet m.m. havde ikke været rundbarberet.

    Og familiepolitikken havde ikke været familiefjendsk, mandsfjendsk og børnemishandlende. Skilsmisse-tallet ville ikke være en verdensrekord. Og en million “ubekvemme” danske børn ville ikke være blevet dræbt/myrdet)

    Læs “En feminiseret, døende nation” og “Hvad hvis vi taber” (snaphanen – document)

    Kommentar by Bent A — 18. maj 2020 @ 01:48

  13. @5
    De to andre var sikkert heller ikke etniske danskere. Jeg mener, at tallene for hvide kvinder, der voldtages af sorte i USA er helt enormt. Der er faktisk år hvor der ikke er registreret voldtægter af sorte kvinder begået af hvide. Multikultur skaber en anormisk forrådelse i samfundet.

    Kommentar by CCC — 18. maj 2020 @ 02:28

  14. Bent A — 18. maj 2020 @ 01:48:

    Det ved vi sq godt, nu på 40. år!
    Løsningsforslag?

    Kommentar by M.S. Carstens — 18. maj 2020 @ 02:28

  15. En usekulær diktatorreligion med et Føreprofetideal, som Hitler beundrede, og her undlader jeg at udgyde alle De modbydeligheder, som den religion er skyld i både historisk og samtidsmæssigt (Vi skulle jo gerne blive færdig med denne tråd)? Æret være -Generation identitære-skam få de politikere Der lefler for den, som vi sender soldater til udlandet for at bekæmpe konsekvensen af.(Føj for den lede for De Danske politikere der lefler for den- og som vil lyve sig til fakta- når virkeligheden beviser noget andet). Støt SIAD.God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2020 @ 06:00

  16. Hvis en lejemorder begår et lejemord, og sagen opklares, dømmes både lejemorderen og bagmanden/bagkvinden.

    M.S. Carstens, alt hvad du skriver, véd vi også i forvejen. Så hvad er din pointe? Har du selv et løsningsforslag? Må kun dem som har løsningen på alle problemer, skrive her hvis det står til dig?

    Kommentar by Bent A — 18. maj 2020 @ 07:22

  17. ET banner, Kim.

    Kommentar by Henrik — 18. maj 2020 @ 07:26

  18. Det var også “aktivisme”, der førte til mullah-styret i Iran. Knolden har INTET lært af hvad der skete med hans hjemland, og nu arbejder han på at smadre endnu et land.

    Kommentar by Henrik — 18. maj 2020 @ 07:31

  19. Islam hører bare ikke til her. Jo før det går op for danskerne jo bedre.

    Kommentar by NulTolerance — 18. maj 2020 @ 07:33

  20. Der ER ikke noget der hedder dansk-iraner.
    Enten er man dansk, eller også er man ikke`!
    Dansk er kun den, der støtter dansk kultur, og er en del af dansk kultur!
    Følgelig er de to skidtsnakkere her iranere- og iranere hører hjemme i Iran, hvor de også kan rende på det lokale socialkontor, hvis ikke de får job som dansklærere i Iran!!??

    Kommentar by Hul igennem? — 18. maj 2020 @ 09:09

  21. Og husk nu, mens vi er styrede af de hjernelamme og bovlamme taburetklæbere, hvad der skal kæmpes for og imod:https://www.youtube.com/watch?v=_FkUGIQPecA

    Kommentar by barfbag — 18. maj 2020 @ 09:20

  22. Krig er fred, frihed er slaveri og to plus to er fem.

    Kommentar by Peter Lund — 18. maj 2020 @ 09:26

  23. =>22. Taleren:https://en.wikipedia.org/wiki/John_Waters_(columnist)

    Kommentar by barfbag — 18. maj 2020 @ 09:39

  24. Indvandringskritikerne fylder ikke meget i dagens Folketing. Det skyldes måske til dels at Venstres og Socialdemokratiets symbolstrategi virker lige p.t.

    Men det kan jo også skyldes at bekymrede danskere har givet op. Når ikke engang DF som landets næststørste parti kunne stlle noget op, så kan man vel ligeså godt stikke hovedet i busken og få lidt ud af livet her og nu, og glemme at der efterlades en uoverskuelig regning til efterkommerne. Så stemmer folk ud fra emner i relation til deres umiddelbare småproblemer: Hospitalssektoren, beskæftigelsen, understøttelse, pensionen, boligforhold. Og lader sig i øvrigt bedøve af mediernenes overfladiske papagøjesnak.

    Men alt her i tilværelsen bevæger sig jo i bølger. Når coronaen engang er lagt bag os, kommer der måske en ny bølge af bekymring over den islamiske invasion.

    Kommentar by JC — 18. maj 2020 @ 10:39

  25. Bent A — 18. maj 2020 @ 07:22:

    Ja, og det har jeg ofte skrevet her på UP. Bl.a. at man agiterer for sagen (SK/NB) IRL, blandt sine børn, den pukkelryggede, kolleger, i foreninger, melder sig ind i partierne osv. frem for kun at agere tastaturkriger.

    Det andet har jeg ikke udtalt mig om, men lyder som et gammelkendt tema, der, indtil for kort tid siden, blev skudt enhver i skoene her på UP, der seriøst spurgte ind til visse profilers evige gentagelser.
    -og som i øvrigt kun havde ordrer til andre om at gøre noget, hvis der over hovedet kom et svar.

    Kommentar by M.S. Carstens — 18. maj 2020 @ 11:08

  26. Tror hverken på Ali Aminali og Jens P. Yazdani de forlader ikke islam og vil altid gøre sig så kloge, og forstår ikke frygten hos mindretallet af danskere, det er jo os der provokerer muslimerne. Ja ret irriterende de får så megen spalteplads i aviserne.

    Kommentar by IES — 18. maj 2020 @ 11:25

  27. # JC kl. 10.39: Vi er nok enige om meget, men lige det med DF kan jeg ikke tilslutte mig. DF-partiet KUNNE nemlig have stillet meget op. Rigtig meget endda. De kunne have ændret hele den politiske situation med deres 37 mandater hvis de blot havde stået fast. Men Tullesen viste sig at være et skvat, en pamper, en vælgerbedrager. Det er enda mildt sagt. Hans svigt da V og Lars Quisling trods løftet om straks-stop fortsatte med at lade indvandrere strømme ind, burde Tullesen have sat Løkke på plads. Og da Løkke var på vej til Marrakech burde DF toppen have truet med et mistillidsvotum, for Løkke ville jo blive ved med at være statsminister for enhver pris. Men Tullesen, DF- toppen og Pia K foretog sig intet, og tabte titusinder af vælgeres tillid. Istedet for at have fået stor fremgang, fik DF en stor tilbagegang, og er nu nede på så lille en opbakning, en fjerdedel iflg. målinger, at partiet har mistet næsten al indflydelse.

    Vi må håbe at partiet får en ny top og en ny formand.

    Men DFs svigt har fået Danmarks fremtid til at hænge i en tynd tråd.

    Kommentar by Bent A — 18. maj 2020 @ 11:36

  28. # fru Carstens: Du har ret travlt med at irettesætte andre medbloggere som du ellers er noget på linje med, forekommer det mig. Det klæder dig ikke.

    Kommentar by Bent A — 18. maj 2020 @ 11:41

  29. Bilerne er leaset hele lortet.

    17. Bent A løsningsforslag?
    Jeg har:
    3+1 grubbedeling, hvoraf 1 kender 1 i den anden, men ikke de andre 3 i grubbe. der er 4 i hver grubbe.
    Det er sådanset lige som man har en skjult magger i et spil kort.

    Kommentar by Charles — 18. maj 2020 @ 11:42

  30. Uden at være den helt store bilekspert, kan jeg godt se at i alle tilfælde 2 af bilerne er i millionklassen, og det ligner bestemt ikke nogle gamle taxaer! Man kommer langt for kontanthjælpen i Danmark!
    At rådden kørsel og råben og skrigen ud sf soltag og vinduer skulle være et udtryk for integration, har jeg meget svært ved at se! Det er i alle tilfælde en kulturberigelse jeg helst ville være foruden. Det er snarere et udtryk for dominanskultur! Dette er vores område, Generation Identitær har ikke nogen ret til at komme her, det er et område vi har fået at ubegavede danske politikere, politi og myndigheder har ingen autoritet her! Vi har overtaget voldsmonopolet. Hvis I kommer her må det være kampklædt og i store mængder. Der er er en slet skjult trussel, her hersker kalifatet og vi prøver grænser af hele tiden! Bønnekald er bare en del af strategien! Bare en skive mere af salamipølsen, og pølsen bliver kortere og kortere!
    Jeg har svært ved at se det demokratiske i at politikere uden at spørge danskerne inviterer fremmede herop, tildeler dem og deres børn indfødsret og stemmeret, og så lader dem forandre vores land for næsen af os, lader den omformulerer vores samfund i en udemokratisk retning. En stemme en mand en gang! Vi har inviteret den trojanske hest ind!

    Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2020 @ 11:50

  31. Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2020 @ 11:50

    Det er kun Mercedes-Benz E-Klasse.

    Kan leases for 4500,00 kroner om måneden, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 12:16

  32. Mercedes E klasse vejledende pris 600820 kr.
    Eller leasing 4500 kr. pr. mdr. men der må også være en udbetaling.
    Alt andet lige, så må det belaste en kontanthjælp ganske betragteligt! Med mindre kontanthjælpen suppleres med et eller andet!

    Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2020 @ 12:27

  33. Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2020 @ 12:27

    Hør her, mange af de her perkersvin deles om en leaset Mercedes-Benz E-Klasse:

    Mohamed kører den mandag og tirsdag.

    Mamoud kører den onsdag og torsdag.

    Ali kører den fredag og lørdag.

    Said kører den om søndagen.

    Og sådan bytter de ellers rundt på dagene imellem sig, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 12:33

  34. Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2020 @ 11:50.

    ‘Man kommer langt for kontanthjælpen i Danmark!’

    Hvis du bevæger dig rundt i byerne i de shitholes de kommer fra, så vil du hurtigt blive opmærksom på, at de mest driftige ‘butikker’ dernede er Western Union kontorerne omkring den 1ste i måneden, når alle bistandspengene når frem, som “flygtningene” der har slået sig ned oppe nordpå har sendt. Sommetider er der køer af mennesker langt hen af gaderne, der bare venter på at komme til fadet, og få del i vores skattekroner.

    Kommentar by Kimski — 18. maj 2020 @ 12:52

  35. Yazdani er IKKE dansk og bliver det aldrig. Hjem til Iran med ham.

    Kommentar by Holger_Danske — 18. maj 2020 @ 13:00

  36. #26 M.S. Carstens
    Du brokker dig over “visse profilers evige gentagelser” samtidig med at du som indledning skriver “Ja, og det har jeg ofte skrevet her på UP”.
    Goddag mand økseskaft!

    Kommentar by bjarne binee — 18. maj 2020 @ 13:23

  37. Kommentar by Kimski — 18. maj 2020 @ 12:52

    Hvilken dansk, offentlig myndighed har opsyn med og indsigt i alke beløbene, der sendes ud af Danmark via Western Union kontorer samt Western Union app’en til shithole countries? forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 13:25

  38. Kommentar by Den Nervøse — 18. maj 2020 @ 12:27

    Hør nu her, mange af de massevis af nye leasingselskaber er oprettet af, ejet og styret af de her perkersvin, der nærmest kun har andre perkersvin som leasingkunder. Og det går godt.

    Indtil de laver plat og svindel, deres bilpark går op i røg og brand eller forsvinder sammen deres VIN nummer i Polen, og de griner hele vejen fra forsikringsselskabet og hen til nærmeste Western Union kontor på Nørrebronxgade, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 14:38

  39. Kommentar by NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 13:25.

    Det ved jeg faktisk ikke, er der overhovedet nogen?
    Jeg ved bare at vi danskere er til grin blandt orkerne, i et helt ufatteligt omfang, der formodentlig kun deles af vores folkevalgte.

    Kommentar by Kimski — 18. maj 2020 @ 14:48

  40. Hvis I igen åbner op for dusør som i gamle dage med indlevering af ti rottehaler for kontant udbetaling, så vil jeg gerne bruge min SIG og komme med f.eks. ti perkertommelfingre for kontant udbetaling, og så lad det fine, fædrelandskærlige budskab brede sig til samtlige, lovlige, våbenføre, hvide, kristne, danske mænd, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 19:03

  41. NotariusUmulius — 18. maj 2020 @ 19:03:

    Jeg støtter gerne, men hvem af de gode hvide mænd er det lige, der tager initiativ til det gode forslag? til hvem/hvor kan jeg støtte de brave initiativtager?
    De gamle er døde, nye skal til!!!

    Kommentar by M.S. Carstens — 18. maj 2020 @ 21:45

  42. Hvordan går det forresten med den såkaldte “Århus-model”, som man på et tidspunkt påstod, ville løse alle problemer med “integrationen”?

    Kommentar by Revisoren — 19. maj 2020 @ 19:12

RSS feed for comments on this post.