20. maj 2020

Sort bælte i offer-identitet: ‘People of Colour Experience Climate Grief More Deeply Than White People’

Sorte sydafrikanere er de senere år blevet mere ‘racebevidste’, lød det fra en forsker på Radio4 tirsdag eftermiddag, og hudfarve betyder alt for visse segmenter. Morten Uhrskov kommenterer en bizar artikel af en sort jødisk kvinde på JP.dk – ‘Farvede mennesker oplever klimasorg dybere end hvide mennesker’.

“Man skulle ikke tro, at det var muligt at forfatte en artikel med en overskrift som den ovenstående, men det er det i 2020. Vice er et tidsskrift, der udkommer månedligt i 900.000 eksemplarer.

Den 14. maj i år bragte Vice en artikel af en Nylah Burton med titlen ‘People of Colour Experience Climate Grief More Deeply Than White People’.

Artiklen ville være uinteressant, hvis det ikke var fordi, at den ligger i forlængelse af en udvikling, hvor minoriteter af enhver slags – seksuelle som ikkehvide – skal have skovlen under den onde hvide mand, der i parentes bemærket har stået for 97 pct. af alle afgørende naturvidenskabelige opfindelser, der som bekendt er kommet hele kloden til gode.

Læg vel mærke til, at identitetsminoritetsfolk aldrig behøver at have styr på data. Det passer naturligvis ikke, at mennesker i det globale syd – for nu at bruge den betegnelse – oplever større ‘klimasorg’ end hvide mennesker.

Pew Research, som er særdeles anerkendt, undersøgte sagen for ca. et år siden.

Resultatet var, at der er en overvægt af lande med en europæisk befolkning, der bekymrer sig meget om klimaforandringer. Der er også en del udviklingslande som Kenya og Filippinerne, der ligger højt, men det er nonsens at hævde, at farvede mennesker, forfatterens egen betegnelse, skulle nære særligt høje ‘klimasorger’.

Min vane tro vil jeg nu gengive (oversatte af mig) citater fra den bindegale artikel, to får række:

‘Som vi ser det med COVID-19 udbruddet, står farvede over for miljøracisme, særligt sorte og oprindelige folk skal bære den største byrde under krisen…[vi] bliver udskiftet i et langt højere tempo – men vi bærer byrden ved klimakrisen dybt inden i os’. …

‘Enhver kan opleve klimasorg uanset deres identitet [hvor venligt af den woke forfatter]. Men for os, og vores vrede, har vores sorg rødder i århundreder af pinefuld historie sammen med den økologiske vold, der hamrer imod vores samfund.'”

(Vice.com, 14. maj 2020: People of Colour Experience Climate Grief More Deeply Than White People)

Oploadet Kl. 01:15 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/110253/trackback

25 Comments »

  1. Personlig vil jeg også foretrække den økologiske vold over den konventionelle. Såfremt valget mellem voldstyper er mulig.
    Men det er nok mig.

    Kommentar by Peter Buch — 20. maj 2020 @ 03:55

  2. Jeg tror jeg er neger.jeg har en meget dyb klimasorg.jeg har ikke vidst det før. Jeg er neger.
    Ingen har kunnet fortælle mig det ,- INGEN har kunnet SE det på mig,- før.

    Men,- nu kan jeg fortælle det til alle. Jeg er neger. MIN klima sorg er ualmindelig dyb. Gennem det , ikraft af det-, så jeg, mit sande selv . Mit egentlige …mig selv. Jeg er neger.

    Kommentar by Heisahero — 20. maj 2020 @ 04:45

  3. DEN NYE NORMAL i medieverdenen er at være skingrende skør og totalt tosset. De rablende gales læserbreve havner ikke i papirkurven, fordi læserne skal pirres, underholdes og fordummes for enhver pris. F.eks. brugte Pølletiken en forside og to helsider inde i avisen på en feminist som påstod at der var ikke bare to, men 1000 forskellige køn. De tog hende helt alvorligt. Redaktionen er selv ramt af galskab, og den regner med at læserne er lige så gale. Pølletiken kalder sig selv for “organet for den højeste oplysning”.

    Den købes og læses selvfølgelig fortrinsvis af medlemmer af enhedslisten og det radigale parti.

    Kommentar by Bent A — 20. maj 2020 @ 05:18

  4. Sort er grunden til at blive mørkeræd!

    Kommentar by Islamarebad — 20. maj 2020 @ 05:48

  5. DET ER naturligvis tragisk at nogen skal opleve dyb klimasorg. Det komiske er at deres store klimasorg nok mest skyldes Greta Tunfisk som er noget af det mest komiske verden endnu har set på klimaområdet. Greta er en gudbenådet komiker, hun er een stor vittighed. Virkelig en sjov personlighed. De klimabedrøvede kan trøste sig med at de ikke er døde af grin over den lille Gretas mange vittigheder om co2 osv. Mange andre var ikke så heldige.

    Kommentar by Bent A — 20. maj 2020 @ 05:54

  6. Nu har vi det sort på hvidt om racistiske sorte (og andre racistiske racer) :-) :-) :-). Støt SIAD og Generation identitære (o.a). God himmeldagsferie og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 20. maj 2020 @ 06:04

  7. Så meget vås og så hver måned i tidsskrift! Personlig går jeg helt i sort med eller uden klimasorg!

    Kommentar by pseudonym — 20. maj 2020 @ 06:43

  8. Der er penge i racisme – mange penge !
    Penge til “projekte” af alle mærkelige unødvendige kulturelle formål. Fx fra Mellemfolkeligt samvirke eller fra Aros i Århus.

    Kommentar by Oppenhaimer fan — 20. maj 2020 @ 07:32

  9. Racismen er genopstået, som de farvedes had til hvide. Selv tilhører jeg sidstnævnte gruppe af født onde mennesker, mener de farvede åbenbart.

    Jeg tror, at hadet mod os hvide på et tidspunkt vil få os til at reagere med en trodsig modreaktion, som de sorte gjorde i sin tid i USA med Black Power. De blev selvbevidste og voldelige som selvforsvar. Det gør vi nok også snart. Jeg kan allerede nu føle en befrielse ved at sige ordene. Så sig med mig!: White Power! White is beautiful!
    Derefter må vi så igang med at udrydde de farvede!

    Kommentar by A-mad — 20. maj 2020 @ 08:13

  10. Det er ufatteligt, at den fortrinlige og altid underholdende Gavin McInnis faktisk var medstifter af Vice, når man ser det debile lort, de leverer i dag.

    Kommentar by Jolly Jumper — 20. maj 2020 @ 08:43

  11. Uret tikker mod dommedag.
    Snaphanen.
    https://snaphanen.dk/2020/05/19/argenteuil-vi-braender-kuffarnes-kirke/#more-195613

    Kommentar by Charles — 20. maj 2020 @ 09:07

  12. Jeg vil godt benytte lejligheden til at rette en speciel tak, til dem der i sin tid startede denne globale trend, med at holde den ‘onde hvide mand’ ansvarlig for alting, og her tænker jeg selvfølgelig på den hvide kvinde.

    Rigtig mange tak for ingenting, tøser.
    Der er intet der helt slår at få en klinge stukket ind mellem ribbenene bagfra, af dem der skulle have komplementeret os og været vores støtter.

    I hele menneskehedens historie har der aldrig eksisteret nogen enkelt gruppe på kloden, der i dén grad har bidraget til, at alle andre har fået det bedre, men som nu tilbagebetales for alt besværet og ofrene, ved at blive pisset på af hele verden.

    Tusind, tusind tak for alt dette. I har virkelig vist hvem man kan stole på, og specielt hvem man ikke kan stole på. Må i til fulde nyde de interessante tider, som jeres nye eksotiske legekammerater allerede står klar med til jer.

    Kommentar by Kimski — 20. maj 2020 @ 10:04

  13. Åhh, nu igen.

    Er det ikke kun racister der snakker om forskellige hudfarver?

    Kommentar by Santor — 20. maj 2020 @ 10:06

  14. Den stigende sorte racisme er et problem, men kæmpeproblemet er da den opbakning de sorte får fra hvide medløbere, især blandt kvinder og det som Ralf Pittelkow så rammende har kaldt Journalistisk Venstreparti.
    På samme måde er islam et problem, men det helt store problem er igen den enorme støtte islam får fra det øvrige samfund anført af politikerne, medierne, domstolene, politiet, alle landets biskopper og hovedparten af folkekirkens præster.

    Kommentar by bjarne binee — 20. maj 2020 @ 10:33

  15. Utak er verdens løn. De politiserende kvinders forræderi er takken for at de i sin tid fik valgret.

    Det var naivt, dumt og letsindigt af mændene. Men dengang vidste de jo heller ikke at de allerfleste politik-kvinder foretrækker barbari fremfor civilisation, idioti fremfor fornuft, kommunisme fremfor demokrati, krig fremfor fred, barnemord og skilsmisser fremfor stærke familier, pengefrås fremfor velstand og velfærd, selvudryddelse og katastrofer fremfor overlevelse plus en lys fremtid til børnene.

    Det lyder måske overdrevent med denne hårde kritik af feministiske, kommunistiske og pladderhumanistiske kvinder, men se på hvad de har udrettet i Sverige. Og betragt de tilsvarende kvinder og feltmadrasser i Danmark, Norge og Tyskland.

    Kommentar by Bent A — 20. maj 2020 @ 10:42

  16. Ødelæggelsen af naturområder,har intet med klimaforandringer at gøre,men alt med klimaforandringsreligionen at gøre: planetofthehumans.com/ og selvfølgelig lidt med grådighed.

    Kommentar by Nielsen — 20. maj 2020 @ 11:03

  17. Hvad ville der ske hvis man smed alle sorte ud af Danmark og fjernede alt Ulandsbistand til de sortes lande og befolkninger, så er jeg sikker på at endnu flere vil råbe racist efter den hvide mand, de sortes forbandelser er deres lave IQ pga. indavl, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 20. maj 2020 @ 11:19

  18. “Miljøracisme”

    Hahahahaha!

    Idioten vil ingen ende tage, men mongolen frøken Thunberg er sikkert 100 % enig…

    Kommentar by Revisoren — 20. maj 2020 @ 12:13

  19. Farvede lider mest under klimaforandringerne, farvede får nemmere Covid 19.
    Oprigtigt talt kom nu ind i kampen og stop så det klynkeri!

    Kommentar by Den Nervøse — 20. maj 2020 @ 13:17

  20. Nu hørte jeg for et øjeblik siden på TV2 vores energiminister udtale, at Danmark skal være ‘klimaneutralt’, et nyt ord, jeg må til at lære. Men hvad betyder det?

    Kommentar by Ole Madsen — 20. maj 2020 @ 13:42

  21. # Den nervøse….. Hvilke klimaforandringer?

    Tænke sig, politikere som er så dumme og uvidende, at de ser bort fra at co2 er en lille, men nødvendig, uskadelig og nyttig del af atmosfæren, at de ignorerer at solens varierende udstråling varierer klimaet…… disse sinker vil nu være klogere end naturen eller Vorherre. De vil nu bestemme hvordan vejret skal være, og de vil bruge skatteborgernes penge på co2-idioti fremfor på befolkningens trivsel og velfærd. De vil stramme grebet om os alle sammen, med klimaet som påskud.

    Christiansborgs gamle partier, inclusive DF, ser også bort fra at det ikke betyder en hujende fis for verdensklimaet, om Danmark udleder lidt mere eller mindre co2. Hele klima-halløjet er ikke andet end løgn, vrøvl, særinteresser og skummel beregning.

    Kommentar by Bent A — 20. maj 2020 @ 13:54

  22. Begreber som “Racisme”, “Islamofobi”, “Xenofobi”, ”Homofobi”, ”Anti-Semitisme” etc. er opfundet for at udskamme og lukke munden på folk af europæisk herkomst.

    Det meste såkaldte “racisme” er blot en sund og naturlig tilbøjelighed til at foretrække sin egen etniske gruppe (in-group preference).

    De andre racer hader os og ønsker os udskiftet.

    Kommentar by Peter Nielsen — 20. maj 2020 @ 14:17

  23. *20 Bent A 13:54
    Der er klimaforandringer, og det har der altid været! Der hvor enigheden hører op er om det er naturlige svingninger eller vi syndige mennesker er skyldige.
    Der er ikke, som til bevistløshed gentaget i MSM, nogen som helst videnskabelig konsensus om, at det er vi mennesker som er skyldige. I jordens historie har vi en helt usædvanlig lav Co2 koncentration i atmosfæren, godt nok var den lidt lavere i midten af attenhundredetallet, men der gennemlevede vi også slutningen af den lille istid og det kan umuligt være den temperatur venstrefløjen stræber efter, som vores normaltemperatur! Tidligere i jordens historie har der været langt større Co2 koncentrationer og alligevel har vi haft istid, og i øvrigt har jorden de sidste 55 mio. år været inde i en lang afkølingsperiode, godt nok med svingninger, men det store billede er afkøling!

    Kommentar by Den Nervøse — 20. maj 2020 @ 17:00

  24. “Sorte sydafrikanere er de senere år blevet mere ‘racebevidste’, lød det fra en forsker på Radio4 tirsdag eftermiddag”. De burde have spillet denne racistiske sydafrikanske fællessang, der blev et megahit i SA:
    KILL THE BOER SONG
    https://www.youtube.com/watch?v=a6NJitdq8Bk

    Kommentar by A-mad — 21. maj 2020 @ 08:47

  25. Vice, the media conglomerate that claim to be other than legacy media but they promote same type of lies and bullshit like the legacy media. Last time I heard they cut many jobs, claiming that the corona outbreak impacted their bottom line. If they are so smart, how come they have to get rid of so many employees and employees that are commies. Only commies follow what commies write. Vice is a piece of shit media and everyone with normal intelligence get it, that is why no one with a brain foloow them and they are imploding.

    Kommentar by Erwache — 23. maj 2020 @ 18:35

RSS feed for comments on this post.