29. maj 2020

Forfatter, hvis søn blev overfaldet af ‘bandefyre’ på Nørrebro: Urinstinktet kom op, fik forbudte tanker

En stor del af den multikulturelle vold holdes internt i udanske miljøer, og når vi taler umotiveret vold hedder ofrene eksempelvis Marcus, Lauritz, Oliver, Tobias, Martin eller Lasse. Krimiforfatteren Julie Hastrup fortæller til Ekstra Bladet, at hendes teenagesøn William tilbage i 2016 blev overfaldet bagfra af tre fyre ved Nørreport Statoin, da han var på vej til fodboldtræning. Der sættes ikke etnicitet på i artiklen, men hun har tidligere omtalt overfaldsmændene som ‘to bandefyre med en hammer’.

Julie Hastrup er uddannet journalist, og har tidligere arbejdet for DR og TV2 Lorry. ‘Urinstinktet’ lå måske lidt dybere hos hende end hos en mekanikerlærling fra Sønderjylland, men den er lige under overfladen hos alle. Når først virkeligheden manifesterer sig konkret, og ikke blot er ubehagelige SoMe-opdateringer fra højrefløjspolitikere, så får alle ‘forbudte tanker’. Det er helt apolitisk.

Interview med krimiforfatter Julie Hastrup set på EB.dk – Krimiforfatter efter overfald på sønnen: – Jeg fik lyst til at slå ihjel.

“Den 52-årige krimiforfatter Julie Hastrup, ’mor’ til drabsefterforskeren Rebekka Holm, der er hovedperson i hendes foreløbigt otte bøger, taler om den efterårsaften i 2016, hvor hendes dengang 15-årige søn, William, helt umotiveret blev slået ned på Nørreport i København, da han var på vej til fodboldtræning.

Klokken var omkring 19, da tre fyre angreb hendes søn bagfra og gentagne gange slog ham. De havde også en hammer med, men snarrådige tililende fik i første omgang tag i dem og forhindrede, at overfaldet udviklede sig fatalt. …

– Jeg var så optændt af vrede og harme, at jeg i første omgang bare tænkte, at jeg ville finde gerningsmændene og slå dem ihjel. Jeg mener, jeg er et civiliseret menneske, og så er det meget skræmmende at få en så forbudt tanke, men det var urinstinktet, der kom op i mig. Jeg har aldrig oplevet en så voldsom følelse før.”

(BT, 11. oktober 2019, s. 6)

“Jeg er tilhænger af mere overvågning helt generelt, men det at min stille og rolige 14-årige søn helt umotiveret blev overfaldet på Nørreport Station bagfra, af to bandefyre med en hammer, har da helt klart gjort mig ekstra opmærksom på, hvor udsatte man altså kan være som helt almindelig borger. Desværre.” (Julie Hastrup, 2019)

Oploadet Kl. 13:21 af Kim Møller — Direkte link53 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/110450/trackback

53 Comments »

  1. 🤯🤬😨😱🤯🤬🤯🤯🤬🤯🤯😱
    Indavlede, retarderede, korandyrkende, brune og sorte terrorister og fucking islamister!!!
    UD MED HELE LORTET
    KNÆK ☪️ANCER, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. maj 2020 @ 13:23

  2. Ja lad os få noget mere overvågning. De skaber et problem,de angiver en løsning på problemet og vores rettigheder trædes under fode. Det er modus operandi hos magthaverne.

    Kommentar by Nielsen — 29. maj 2020 @ 13:31

  3. “Jeg var så optændt af vrede og harme, at jeg i første omgang bare tænkte, at jeg ville finde gerningsmændene og slå dem ihjel.”

    Den følelse kender jeg godt, fra når jeg læser alt det lort MSM-journalister skriver.

    Kommentar by Skatteyderen — 29. maj 2020 @ 13:44

  4. Urinstinktet er præcis det der er brug for, Julie. Retfærdigt raseri i situationer som disse, er en fuldstændig naturlig reaktion, så lad være med at lade andre fortælle dig andet. Omfavn din vrede i videst muligt omfang, og kanalisér den derefter ud i et velovervejet modtræk.
    Kun sådan får du genskabt balancen i dit liv.

    Kommentar by Kimski — 29. maj 2020 @ 14:01

  5. Man vil have mere overvågning….ja men hvorfor?. Fordi man har importeret primater fra lortelandene som går frit rundt i vores samfund uden snor.

    Kommentar by Jp — 29. maj 2020 @ 14:02

  6. Jeg er desværre blevet desillusioneret , for selv når den “kulturelle” venstrefløj rammes personligt nægter de at kalde en spade for en spade! De bliver fjerne filosofiske og kravler som katten om den varme grød. Men nævne problemets kerne, kan de ikke få over deres læber. Intet må vælte deres selvopførte multikulturelle og multietniske drømmeverden, hvor løven og lammet går side om side og græsser! Selv når det er åbenlyst for enhver at drømmen er brast, så hænger de fast i deres uvidenhed!
    Det nærmeste parnasset har været ved at blive rystet var angrebet på Charlie Hebdo, simpelthen fordi folkene på Charlie Hebdo var venstreorienterede! Men heller ikke det kunne slå de cafe latte drikkende ud af kurs!
    Gad vide hvad der skal til for at de fatter alvoren, ikke engang en lastbil ned af et hovedstrøg i Stockholm kunne få dem til at ryste på hånden! En lille pige på vej hjem fra skole blev endda dræbt, men de fattede stadig intet!

    Kommentar by Den Nervøse — 29. maj 2020 @ 14:19

  7. Lidt stof til den næste krimi? Nå ikke.

    https://www.saxo.com/dk/page/raekkefoelgen-pa-julie-hastrups-boger

    Kommentar by BB — 29. maj 2020 @ 14:44

  8. Er det muslimer? JA DET ER DET.

    Efter menneske-jagt: Politiet mener, at bandefolk bevæbnet med pistol og maskingevær jagtede rivaler i stjålen Audi

    Én blev ført ind i blå engangsdragt, to andre med hænderne i håndjern bag ryggen, mens de sidste seks en efter en trådte ind i sal tre i Retten på Frederiksberg og tog plads ved siden af deres forsvarere i båse adskilt af plexiglasskærme.
    Derpå bekræftede de ni mænd, som alle er af anden etnisk herkomst og i alderen 21-26 år, beredvilligt deres navne og alder over for dommeren, inden anklager Laura Birch oplæste sigtelserne mod dem.

    Sigtelserne omfattede planlægning af tre drabsforsøg og flere tilfælde af ulovlig våbenbesiddelse.
    De ni medlemmer af banden Loyal to Familia blev i aftes varetægtsfængslet i fire uger, sigtet for drabsforsøg.

    Meget tyder på, at politiet har været på sporet af de mistænkte siden begyndelsen af april. Onsdag aften og ud på natten kulminerede efterforskningen, da Københavns Politi i samarbejde med betjente fra Københavns Vestegn anholdte de ni mænd ved en større politiaktion, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. maj 2020 @ 14:56

  9. Forfatteren blev slæbt ind i GO`morgen TV2 for at promovere sin seneste udgivelse, forfatteren lukkede en masse intetsigende ævl ud i ekkokammeret så interessen hurtig forsvandt, men journalisten sad og hoppede på sin stol i en glædesrus så man skulle tro at det var en ny udgave af Anstalten med Miffi som journalist, hold op hvor er medierne bananer i en bananstat, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. maj 2020 @ 15:13

  10. Tænk engang hvad de perkersvin koster den almindelige, danske, skattesnyder i tvangsinddrevne skattekroner som omkostninger til PET, politiet, anklagemyndigheden, forsvarsadvokater samt fængselsvæsnet. Ni perkersvin i alderen 21-26 år, hvor kridhvide danskere uddanner sig, forelsker sig, smager på livet og kærligheden og op- og nedture, mens perkerne planlægger drab, narkohandel og svindel med leasede biler med over 550HK som BMW M6 og Mercedes-AMG C63 S, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 29. maj 2020 @ 15:17

  11. Jeg har ikke læst noget af bemeldte kvindelige krimiforfatter. Men det skulle undre mig om de er stort anderledes end andre politisk korrekte og urealistiske krimier, f. eks. dem er er filmatiseret som serier i Sverige. Skurken er altid en ond, midaldrende hvid mand. Aldrig en eller flere mørklødede (sortsmudskede hed det i aviserne i gamle dage), perkisktalende, som det som regel er i det virkelige liv.

    Kommentar by JC — 29. maj 2020 @ 15:24

  12. CHRISTIANSBORGS gamle partier har iværksat en stedfortræderkrig mod danskerne. Danskeres liv og helbred regnes ikke for ret meget af partierne, for så ville de forlængst have sat stop for indvandringen. Tusindvis af danskere er allerede blevet ofre for overfald, voldtægter, hjemmerøverier, narko-handel, svindel, vanvidskørsel og påsatte brande. Men partierne er ligeglade og planlægger nu import af yderligere hundredtusindvis af berigere fra Afrika og Arabien.

    Kommentar by Bent A — 29. maj 2020 @ 15:36

  13. Hvorfor er hendes søn så slap og svag at han ikke er i stand til kæmpe imod? Hun burde skamme sig over at have opdraget ham som en beta-male soyboy.

    At hun ikke kan styre sin voldsparate hævngerrighed (som stammer fra en moders beskyttende kærlighed overfor sit afkom) og som hun tilsyneladende er overrasket over hun som er åh så civiliseret var i besiddelse af fortæller meget om hvor beskyttet og isoleret en tilværelse hun lever og hvor lidt hun kender sig selv.

    Kommentar by Zenobia — 29. maj 2020 @ 15:56

  14. Der har også været adskillige overfaldssager med hammere i Aalborg & omegn de sidste par år.

    Kommentar by Michael Jensen — 29. maj 2020 @ 17:22

  15. ‘Først havde jeg en tanke om at det var ok at forblive fej, og fortsat lyve for min søn i forhold til hvorfor de angreb ham – da det bare ikke længere gav mening, da det egentlig pga. min stemme (på sedlen hvert 4 år, og den klamme/skingre i debatten, hvor jeg for selv at se bedre ud, udskammer andre).
    -Men, svaret på den halvkastrerede drengs spørgsmål kommer her – i to dele endog:
    Hvorfor bankede de mig mor, vold løser jo intet?
    Modsat hos dem, vold løser alt – og kan du ikke acceptere det er du en kælling som tigger om vold.
    -Men hvorfor sker det her så, hvis i godt ved at det er sådan?
    Min dreng, det er 10000 gange vigtigere for mig at se ‘godt’ ud i andres øjne, end i dine, du er alligevel bare et sørgeligt biprodukt af en horribel, kulsejlet ‘kønskamp’, opgivelse af egentlige idealer, mixet med en uset mængde af Stockholmsyndrom.

    En dag kommer den rigtige regn – gerne i flere måneder i træk – og vasker alt det her lort væk fra gaden..

    Kommentar by Lundahl — 29. maj 2020 @ 17:29

  16. Aflivning bør komme ind i straffeloven igen.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. maj 2020 @ 17:38

  17. Ingen fodboldtræning, sportsforberedelse, træning der finder sted i vuggestuer strækkende sig til plejehjem uden selvforsvarskurser.
    Ordentligt optagegrej indsyet i diverse af det andre end de nøgne har på.
    Grejet skal virke før du går ud forbi afspærringen så der sendes til rette vedkommende.
    Fortsæt.

    Kommentar by Peter Buch — 29. maj 2020 @ 18:15

  18. De ved det ikke endnu men de bliver vores allierede når det først går løs.

    Ligegyldigt hvor mange gange de har hoppet med antifa og råbt “racist” efter almindelige mennesker så har deres biologi og opvækst allerede valgt side, de skal bare have det sidste lille puf for at urinstinktet vækkes!

    Når Vi når dertil hvor folk som hende bliver bevidste nok om deres egne “fornemmelser” så kan Vi tale sammen uden at småting kommer i vejen.

    Kommentar by Santor — 29. maj 2020 @ 19:16

  19. Gad vide om det var nogle danske ‘Nørrebro-drenge’ der overfaldt William, i så fald kunne det jo være samme gerningsmænd som overfaldt homo-overlægen.

    Kommentar by Johnson — 29. maj 2020 @ 19:31

  20. Det var 99,999% sikkert IKKE danske drenge.

    Kommentar by Bent A — 29. maj 2020 @ 20:08

  21. Turen kommer også til journalisterne, selvom de føler sig usårlige. Her kom turen til Julie. Og i betragtning af at samfundet er blevet forringet hele vejen igennem, f.eks. på sundhedsområdet og hvad angår tryghed i gaderne, på vejene, på stranden, i skoven og mange andre steder, vil masser af journalister hen ad vejen komme til at mærke konsekvenserne af invasionen og den “humanistiske” galskab.

    Kommentar by Bent A — 29. maj 2020 @ 20:23

  22. SE POSTVÆSNET som nu fungerer som i det 16. århundrede, da posten blev bragt ud med hestevogn. Dengang tog det også en uge at få et brev fra Kbhvn til Århus eller Silkeborg. Se skattevæsnet og retssystemet der er kørt af sporet. Se DSB som chikanerer kunderne på talrige måder. Se sundhedsvæsnet hvor både kvalitet og kapacitet i stort omfang er blevet slagtet/sparet væk. (I en bog af overlæge Steffen Jacobsen får “Sundhedsplatformen” det glatte lag. Man har brugt milliarder på 40 år gammel software som fungerer ad helvede til. (politikerne aner ikke hvad de har med at gøre)(JP 14. april 2018, hvor der også er en kronik om at vi smiler hele vejen ind i det totalitære samfund)

    Se forsvaret som i dag er endnu svagere end i 1940, relativt set.
    Se politiet, folkekirken og folkeskolen som er blevet feminiseret. Se hvordan staten, jobcentrene, familiebureaukraterne og djøf’erne tyranniserer borgerne.

    Der er også en JP kronik om hvor rædselsfuldt tingene efterhånden foregår på hospitalerne, pga. forringelser. (15. april 2018) Også nettet fortæller om S-V utrolige deroute.

    Man kunne blive ved. Danmark er et vanrøgtet og misregeret land med kurs mod undergang.

    Kommentar by Bent A — 29. maj 2020 @ 21:14

  23. Endnu engang historie om affaldet i vores gader.!!!!

    Kommentar by Affald i gaderne — 29. maj 2020 @ 21:26

  24. Hvor er det dog bare typisk og pisse uretfærdigt at det var feltmadrassens søn og ikke Julie Hastrup selv der blev kulturberiget.
    Og havde hun fået den store standard tur, den hvor der er flere kulturberigere tilstede på samme tid med bukserne nede, så havde det været den helt rigtige kulturberigelse til feltmadrassen.

    Kommentar by piphans — 29. maj 2020 @ 22:20

  25. AS. Kommentar by piphans — 29. maj 2020 @ 22:20

    Mener du seriøst at hun skal voldtages før hun forstår?
    Er det rigtigt opfattet?

    Kommentar by Zenobia — 29. maj 2020 @ 22:22

  26. Selv hvis væmligsoen selv blev voldtaget ville hun nægte at forstå og nægte at nævne gerningsmændene ved deres etnicitet.

    Hastrup. Som ærkekommunisten Jannik Hastrup med Cirkeline-propagandafilmene.

    Kommentar by Træt — 29. maj 2020 @ 22:36

  27. Er meningen ikke,at de fremmede INTET har at gøre i vores land?

    Kommentar by Nielsen — 29. maj 2020 @ 22:41

  28. @23 Zenobia
    Nope! det jeg mener er, at det er moderen der er medskyldig i overfaldet på sønnen, og derfor burde det selvfølgelig være hende der skulle kulturberiges og ikke hendes uskyldige søn.

    Kommentar by piphans — 29. maj 2020 @ 23:00

  29. # 24 by træt.
    Julie Hastrup er bonus datter til Bjarne Hastrup , tidl. Direktør i ældresagen og før det fra håndværkerrådet.
    Julie Hastrup mor og Bjarne Hastrup har boet sammen siden Julie var 3-4 år gammel.
    Der er ingen forbindelse til Jannik Hastrup , selvom de deler efternavn.

    Kommentar by Heisahero — 29. maj 2020 @ 23:34

  30. Zenobia — 29. maj 2020 @ 15:56
    “Hvorfor er hendes søn så slap og svag at han ikke er i stand til kæmpe imod? Hun burde skamme sig over at have opdraget ham som en beta-male soyboy.”
    Hvad er det for noget pis at skrive? En 15-årig dreng, der overfaldes bagfra af tre bandetyper (ældre end ham) med en hammer. Hvordan kæmper en teenagedreng imod et bagholdsangreb fra tre unge mænd? Du aner ikke et klap om, hvorvidt William er en “beta” eller “soyboy” og har intet belæg for at kalde knægten svag og slap.
    Alt det “keyboard warrior” pis om, at ofrene bare skulle have “kæmpet imod” er til at brække sig over. Problemet er jo, at sjakalerne angriber i flok, og at angrebene ofte kommer ud af det blå. Det der brug for er organisering og gengældelsesangreb fra danskere for at gøre det mere risikabelt at angribe vores landsmænd. Ikke fatasier om at det enkelte offer på egen hånd skulle kunne nedkæmpe overmagten.

    Kommentar by Odo — 30. maj 2020 @ 01:18

  31. Kommentar by Den Nervøse — 29. maj 2020 @ 14:19

    Så er vi da 2!!!

    Kommentar by Black Watch — 30. maj 2020 @ 01:19

  32. Ad. Kommentar by Odo — 30. maj 2020 @ 01:18

    Vi ved reelt set ikke hvad der er sket andet end at drengen blev overfaldet. Optakten er ukendt.
    Moderens partsindlæg er stærkt biaset et bias som du æder råt fordi det bekræfter dig i dine antagelser.

    Jeg tror perkerne har startet med at verbalt provokere drengen og han har svaret igen hvilket i situationen var det dummeste man kan gøre.
    Og han blev forfulgt fra Nørreport til Magasin på Kongens Nytorv det er et metrostop.

    Betamale soyboys ved ikke hvordan rigtige heteroseksuelle mænd interagerer i en konfrontation. De tror alt kan løses med dialog.

    Unge mænd der ved besked ville nok have valgt ikke at eskalere en konfrontation med perkerne.

    Det er forældrenes pligt at lære deres børn om farerne i det offentlige rum og i nattelivet.
    Det er min opfattelse at det er omsorgssvigt ikke at lære sine børn selvforsvar uanset køn.

    GI og Paludan foreslår at unge mennesker begynder at dyrke kampsport for at styrke selvtilliden med også som selvforsvar imod de fremmede.

    Kommentar by Zenobia — 30. maj 2020 @ 03:42

  33. Bevisets stilling.
    Som under forrige besættelse er det en ting at gøre fysisk modstand, noget andet “blot” at dokumentere hvad der sker.
    Film og lydoptagelser er tilladte mange steder.
    Brug mulighederne som beskrevet ovenfor, der skal sendes konstant til “rette vedkommende”, frihedskæmpere/modstandsbevægelsen så ingen er “alene” som eventuel overlevende skildrende hvad vedkommende tror skete.

    Kommentar by Peter Buch — 30. maj 2020 @ 07:18

  34. Er her nødt til at holde med Odo kl. 01.18. Zenobia vrøvler simpelthen kl. 15.56. Og hun behersker tilsyneladende ikke det danske sprog særlig godt, siden hun fylder det op med engelske brokker.

    Zenobia forveksler sine fantasier med virkeligheden, og hun gætter sig frem. Og kl. 03.42 modsiger hun sig selv, og fremturer med påståelighed. Er hun veninder med “np”? Begge lyder som typiske feminister. Selvom “np” er den værste af de to.

    Iøvrigt læs M. Jalvings ætsende artikel om feminister og politik-kvinder. Og se hvordan de har ruineret Sverigstan, og hvordan de er ved at ødelægge hele Europa. (Merkel, Ursula og Ylva osv.)

    Kommentar by Bent A — 30. maj 2020 @ 09:02

  35. Nu er det forekommet to gange indenfor det samme døgn, at nogen, i bedste politiske korrekte stil, har udnævnt sig selv til holdnings- og sprogpoliti over, hvad de andre kommentatorer må sige på UP, men specielt hvad de ikke må sige.

    Det skete her:
    Kommentar by np — 29. maj 2020 @ 00:13

    Og det skete her:
    Kommentar by Zenobia — 29. maj 2020 @ 22:22

    Ingen af gangene har Kim Møller, ejeren af bloggen, været involveret i forsøget på at lukke ned for dialogen, og man kan ved selvsyn konstatere, at det i begge tilfælde er kvinder, der har påtaget sig rollen som de moralske dialog dommere over andre.

    Man føler sig jo næsten hensat til barndommens besøg hos bedsteforældrene, når husets matriark lod et flammende blik feje henover middagsbordet, fordi nogen kom til at bande, og alle, uanset om de var skyldige eller ej, derefter kiggede angrende ned i deres tallerkener, og lod tavsheden sænke sig over bordet i nogle minutter.

    Jeg er sådan set fuldstændigt ligeglad med hvad “overtrædelserne” gik ud på, eller hvilke uskrevne og udefinerede standarder, man åbenbart mener sig berettiget til at diktere for andre.

    For mig handler det udelukkende om hvor effektiv den magt er, der her helt åbenlyst udøves, samt det faktum, at det er lykkedes feministerne at bilde os alle ind, at dette ikke er en magt kvinderne, “de evigt undertrykte”, altid har haft og flittigt udnyttet, også på et større samfundsmæssigt plan.

    Hvis i vil vide hvorfor muslimerne vinder, så er det, at vi etniske danske mænd overhovedet finder os i det, under de her omstændigheder, en af de mere væsentlige årsager.

    Det er fand’me for pinligt, mand.

    Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 09:28

  36. København lukkes for turister, især overnatning. De skulle jo nødig overfaldes ved at færdes ude når indvandrer står op.

    Kommentar by Anonym — 30. maj 2020 @ 09:49

  37. Tak for opmærksomheden.

    Jeg mener faktisk ikke, at kvindehad er udbredt hos den yderste højrefløj. Det er nogle få sørgelige eksistenser, som skaber denne illusion.

    Fortællingen om tilfældet Kimski bliver mere og mere mærkeligt.

    Først fortæller Kimski, at han lider af begrebsforvirring efter ophold i udlandet, og derfor har det svært med det danske sprog. Det viser sig ved, at han misforstår selv korte kommentarer holdt i et ellers enkelt og pædagogisk sprog.

    Derefter fortæller Kimski, at han havde svært ved at indordne under husordenen i sine bedsteforældres hjem. Kimski bandede ved middagsbordet. Et blik fra bedstemoderen fik Kimski til skamfuld at se ned i tallerkenen. Der opstod tilsyneladende Kimskis næsten sygelige had til kvinder og hans bifald af, at kvinder kaldes for feltmadrasser.

    Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 10:14

  38. Fuck af falsk-flag np

    Kommentar by Træt — 30. maj 2020 @ 10:48

  39. Træt kl. 10:48

    Kimskis bedstemor sender dig et flammende blik og beder dig skamfuldt og rødmende se ned i tallerkenen.

    Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 11:03

  40. Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 10:14.

    Her er ordret hvad du sagde, som omhandlede antallet af stemmer Paludan fik i Skt. Klemens valgkreds, som du vedbliver med at påstå at jeg ikke forstod.

    “Den racismedømte Rasmus Paludans parti fik 613 stemmer.”

    Og her er linket fra perhag, der viser at Paludan kun fik 27 stemmer i Skt.Klemens’ valgkreds, og at du altså enten forsøgte at føre os bag lyset, eller selv har nogle seriøse problemer med forståelsen.

    https://www.kmdvalg.dk/fv/2019/F603461031.htm

    Og så er den ikke længere, np. Du kan ikke snakke dig udenom, lige meget hvor meget du prøver, Selv om Goebbels sikkert ville have værdsat din ildhu mht til at fortælle en løgn mange gange nok.

    MHT resten af dit ordskvalder, så har jeg allerede understreget, at jeg er fuldstændigt ligeglad med hvad “overtrædelserne” gik ud på, for det er komplet ligegyldigt i sammenhængen i min kommentar, som omhandler din og Zenobias lemfældige omgang med ytringsfriheden, så længe det tjener jeres egen sag.

    For det andet, så boede min bedstemor i Canada, var fraskilt, og jeg genså hende aldrig igen, efter at være fraflyttet landet i 7 års alderen. Jeg har altså aldrig befundet mig i nævnte situation, der udelukkende var et anekdotisk eksempel, for at understrege en pointe.

    Jeg har forresten heller aldrig levet et liv i sus og dus i mormors kolonihavehus, bare så vi lige har det på plads også.

    Dine forsøg på at udskamme mig, i dit nytteløse forsøg på at få mig til at tie, fordi du følelsesmæssigt ikke kan håndtere det skrevne, preller også fuldstændigt af, da jeg, trods mit angivelige “sygelige had til kvinder”, både har tre søstre og fem niecer jeg elsker over alt på jorden, samt befinder mig i et parforhold på nu 14’ende år, med en dejlig kvindelig, dybt konservativ, lokalpolitiker, der fuldstændigt deler mine holdninger på det her område.

    Faktisk finder jeg dit patetiske forsøg på at påføre emotionel smerte i forsøget på at gøre mig tavs lidt ynkeligt, for du har tilsyneladende ikke helt fattet, hvor hamrende ligeglad jeg er med din og ligesindede kvinders mening.

    Men alt den komplet uvæsentlige udenomssnak ændrer jo ikke på det faktum, at du tror at du er i din gode ret til at diktere, hvad andre skal sige på UP, vel, np?

    Mit spørgsmål er så bare ganske enkelt og letforståeligt; med hvilken autoritet bag dig tror du, at det nogensinde har været noget du skulle bestemme?

    Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 11:09

  41. – Bent A

    Jeg har slettet flere beskeder fra din hånd i Kollekt-tråden, og vil fra dags dato slette alle indlæg fra din hånd der henviser til andre netsider. Jeg er sikker på at Urias-læsere godt kan finde Snaphanen.dk, Jalving på JP mv. uden dine henvisninger.

    Kommentar by Kim Møller — 30. maj 2020 @ 11:09

  42. Kimski kl. 11:09

    Det var ikke min mening at bringe dig ud af følelsesmæssig balance. Jeg har med interesse læst dine bekendelser om en problematisk barndom. Jeg beklager, at du ikke har haft et godt forhold til din bedstemor og mormor.

    Du må godt kalde danske kvinder, tilsyneladende med din kærestes accept, for feltmadrasser.

    Du må imidlertig forvente lidt modspil. For det er ikke normalt, selv ikke blandt højradikale.

    Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 11:38

  43. Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 11:38.

    Jeg kan ikke bruge alle dine antagelser og formodninger om bla-bla-bla-og-bla til en skid, np. Du har intet at have det i, og det ved du også godt.

    “Du må godt kalde danske kvinder, tilsyneladende med din kærestes accept, for feltmadrasser.”

    Vil du godt være så venlig at udpege præcist hvor du har set mig gøre det, eller hvor du har set min kærestes accept af sådan en ikke-eksisterende påstand?

    Du er ret åbenlyst ude af stand til at føre en diskussion på et plan man må forvente fra en voksen, uden at skulle skyde mig alt muligt i skoene, mens du, pudsigt nok, konsekvent ikke svarer på de spørgsmål der stilles.

    Og da vi jo begge to godt ved, at det er fordi du ikke har nogen svar og at jeg har ret, så er dine fem minutter hermed udløbet.
    Hvis du vil diskutere yderligere, udelukkende for diskussionens skyld, så må du betale mig for det, men du skal under alle omstændigheder træffe en ny aftale med min sekretær.

    PS. Du er ikke ret gammel, vel? Indrøm det bare, jeg siger det ikke til nogen. Men det er jo altså ret indlysende, synes du ikke selv det efterhånden?

    Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 12:08

  44. Kimski kl. 12:08

    Jeg er glad for, at du giver mundkurv på dig selv. Man bliver jo helt nervøs …

    Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 12:28

  45. Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 12:28.

    Giv nu bare op, np, du har tabt enhver troværdighed du måtte have haft på gulvet, i løbet af formiddagen. Der er ingen voksne mennesker, der gider at engagere sig i en diskussion med en person, der som du argumenterer som et barn.

    Men tak fordi du selv var så hjælpsom med at udstille, hvad det er man kan forvente, hvis man indgår i en dialog med dig.

    Og så oven i købet på en weekend, hvor der er rigtig mange der får det at se, det kan jo næsten ikke blive bedre.

    Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 13:37

  46. FEMINISTEN “np” mener at hun skal optræde som selvbestaltet debat-politi ved enhver lejlighed. Hun belærer, korrekser, docerer og påstår i een uendelighed at der er noget i vejen med alle bloggere der ikke deler hendes radikale meninger. Alle hendes kommentarer er flabede og værdiløse irettesættelser af andre. Nogen selvstændige tanker eller meninger om politik og samfund lægger hun ikke frem. Når hun nu har så høje meninger om sig selv, at hun kan kalde andre bloggere fuldkommen crazy og andre nedsættende udtryk, er det ærgerligt at hun ikke indvier os underbegavede i sine utvivlsomt store og kloge tanker om nutiden og fremtiden.

    Vi almindelige danskere går sikkert glip af en guldgrube af visdom og indsigt, ved at damen ikke fortæller om sine visioner og utopier.

    Kommentar by Bent A — 30. maj 2020 @ 13:37

  47. Bent A

    “Vi almindelige danskere …”

    Du og Kimski er ikke almindelige danskere. I er afvigere. Beklager.

    Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 13:47

  48. Kommentar by np — 30. maj 2020 @ 13:47.

    Tak fordi du, endnu engang, understreger min observation i sidste kommentar, pigebarn.

    Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 13:58

  49. “NP”, ja vi er afvigere i forhold til dig, og det er vi glade for. Hvis vi havde lignet dig, havde vi ikke villet være bekendt at vise os hverken på gaden eller andre steder, og det kunne jo være blevet ret ensomt.

    Iøvrigt blev du jo for et par dage siden kaldt en gammel muggen sandwich af en helt 3. blogger som også var træt af dine skriverier. Har du tænkt over at han måske ramte plet med sit signaliment af dig?

    Kommentar by Bent A — 30. maj 2020 @ 14:02

  50. AD. Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 09:28

    Lige en klarificering så du Kimski også forstår hvad dialogen gik ud på.

    Her er begyndelsen.

    Hvor er det dog bare typisk og pisse uretfærdigt at det var feltmadrassens søn og ikke Julie Hastrup selv der blev kulturberiget.
    Og havde hun fået den store standard tur, den hvor der er flere kulturberigere tilstede på samme tid med bukserne nede, så havde det været den helt rigtige kulturberigelse til feltmadrassen.

    Kommentar by piphans — 29. maj 2020 @ 22:20

    Mener du seriøst at hun skal voldtages før hun forstår?
    Er det rigtigt opfattet?

    Kommentar by Zenobia — 29. maj 2020 @ 22:22

    @23 Zenobia
    Nope! det jeg mener er, at det er moderen der er medskyldig i overfaldet på sønnen, og derfor burde det selvfølgelig være hende der skulle kulturberiges og ikke hendes uskyldige søn.

    Kommentar by piphans — 29. maj 2020 @ 23:00

    – Jeg gættede på det var ment i overført betydning men ville have det bekræftet og piphans bekræftede det forhold sig sådan.

    Jeg kan ikke forestille mig nogen herinde vil ønske andre ondt på det niveau som voldtægt er.

    Og jeg forstår ikke hvordan du kan komme frem til at jeg udøver sindelags-kontrol.

    Hvis jeg bliver bespottet af en fremmed så svarer jeg igen hvis jeg føler jeg har kontrol over situationen eller hvis oddsene er gode for at komme nogenlunde uskadt ud af en slåskamp.

    Hvis vi ikke kollektiv set implementerer en nul-tolerance politik og begynder at sige fra – om nødvendigt med rå vold så bliver vi rendt over ende og Danmark bliver som Beirut bare med penge.

    Kommentar by Zenobia — 30. maj 2020 @ 15:10

  51. Kommentar by Zenobia — 30. maj 2020 @ 15:10.

    “Hvis vi ikke kollektiv set implementerer en nul-tolerance politik og begynder at sige fra – om nødvendigt med rå vold så bliver vi rendt over ende og Danmark bliver som Beirut bare med penge.”

    Og hvad har det med min pointe at gøre, som jeg også gerne gentager overfor dig: Med hvilken autoritet bag dig tror du, at det nogensinde har været din opgave, at forsøge at diktere hvad andre skriver?

    Læg lige mærke til, at jeg ikke er uenig med dig, jeg vil bare gerne have et svar på mit spørgsmål, uagtet den sammenhæng kontrollen foregår i?

    Måske kan du oven i købet udvide dit svar med at fortælle mig, om du vitterligt tror, at et par sætninger slynget ud i et øjebliks vrede, på et mindre privat dansk website, kommer til at gøre fanden til forskel i den store sammenhæng, som du selv beskriver?

    Eller er det simpelthen i virkeligheden et spørgsmål om at få tråden til at løbe af sporet, med nogle lettere irrelevante undskyldninger og en omgang trækken i land over det skrevne, fordi der er nogle iblandt os, der skal have følelsesfolderne rettet ud igen, og så selvfølgelig fordi de kan gøre det?

    Er der nogen der har udnævnt dig og np som moderatorer, så kan du bare se bort fra alt hvad jeg har skrevet, men det er der mig bekendt ikke, vel?

    Kommentar by Kimski — 30. maj 2020 @ 15:41

  52. no point er ikke engang en sandwich. Der er intet brød omkring de mugne rødradigale fyld årgang 1983, året hvor alverden fik fri adgang til Danmark

    Kommentar by Træt — 30. maj 2020 @ 15:55

  53. Både “np” og “zenobia” har travlt med at komme med en masse beskyldninger eller irrelevante, tåbelige og inkvisitoriske spørgsmål, udelukkende i håb om at kunne afspore debatterne ved at nedgøre folk. Iøvrigt ligner de hinanden så meget at man kan komme på den tanke at de er siamesiske tvillinger. Eller ligner feminister altid hinanden, fordi de deler de samme primitive og rødforvirrede tankesæt?

    Kommentar by Bent A — 30. maj 2020 @ 17:01

RSS feed for comments on this post.