8. juni 2020

Dueodde fyr, 7. juni 2020

I afmagt over aldrig at kunne forevige naturen, når jeg er i felten med mit birder-teleobjekiv, har jeg anskaffet mig et fint kompaktkamera. Her et par hurtige billeder fra Dueodde fyr, sent i aftes. Det bliver meget bedre, hvis de redigeres i raw-format, men lige den del driller lidt. Med formatet her på siden går det dog an.

(Udsnit af billede 2)

Oploadet Kl. 10:17 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/110648/trackback

17 Comments »

  1. Nikon Coolpix eller Panasonic Lumix?, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 8. juni 2020 @ 10:36

  2. Hvilken type kompaktkamera?

    Kommentar by Larsen — 8. juni 2020 @ 11:14

  3. Hej Kim, hvilken del af redigeringen driller?

    Kommentar by Realist2 — 8. juni 2020 @ 11:59

  4. Make an effort next time, get up in the tower next time and get a few pictures from there. That would be something special.

    Kommentar by vorwarts — 8. juni 2020 @ 12:44

  5. Ja, der er flot på Bornholm, tak for smukke foto(s).

    Kommentar by NED MED EKSTRASPRØJTEN. — 8. juni 2020 @ 14:08

  6. Smukt!

    Kommentar by Crass Børsting — 8. juni 2020 @ 14:34

  7. Meget flotte billeder– Kim

    Kommentar by IES — 8. juni 2020 @ 15:52

  8. Kan du skrive Kim, hvilke kompakt kamera det er og linse?

    Kommentar by IES — 8. juni 2020 @ 16:05

  9. Du fik da et fint billede af en overfladeblæksprutte,med en albatros på ryggen. (nederste billede)

    Kommentar by Nielsen — 8. juni 2020 @ 17:33

  10. -> 1, 2,, 8

    Fujifilm X100V

    -> 3

    Fujifilm tager raw-billeder i RAF-format. Dem kan jeg ikke åbne i Elements (og vil helst undgå at købe Lightroom-abbonnement). Har prøvet med et add-on.

    Kommentar by Kim Møller — 8. juni 2020 @ 20:41

  11. Fujifilm X100V

    -> 3

    Fujifilm tager raw-billeder i RAF-format. Dem kan jeg ikke åbne i Elements (og vil helst undgå at købe Lightroom-abbonnement). Har prøvet med et add-on.

    Kommentar by Kim Møller — 8. juni 2020 @ 20:41

    Kære Kim, jeg har Adobe Lightroom til dig, hvis det er.

    Ellers læs her:

    From which Fujifilm camera model exactly?
    Supported cameras are listed here: Cameras supported by Camera Raw
    I suspect your camera is too new for Elements 11. You probably need to upgrade to Elements 2018.
    Or stick with Elements 11 and use the free DNG converter
    Digital Negative (DNG), Adobe DNG Converter | Adobe Photoshop CC
    If you’re using the X-T3, Adobe not yet support that camera at all
    Fujifilm X-T3, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 8. juni 2020 @ 21:13

  12. Jeg har adgang til al former for software til macOS platformen, du siger bare til 🤩🤪😆 forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 8. juni 2020 @ 21:38

  13. -> 11

    Jeg har elements 2018, og har prøvet Camera Raw.

    Skriver til dig i næste uge, hvis jeg ikke finder en løsning. Nu… ferieøl.

    Kommentar by Kim Møller — 8. juni 2020 @ 21:45

  14. Fujifilms RAF format kan åbnes og behandles i det gratis, open-source program “Digikam”. Jeg bruger det med stor fornøjelse på mine Linux-PC-er og mener bestemt det også kan fås til Windows og MacOS.

    Kommentar by Voldposten — 8. juni 2020 @ 22:26

  15. Sol over Gudhjem er på vej. NYD DET

    Kommentar by tavsen — 9. juni 2020 @ 07:51

  16. Dejlig natur vi har, endnu, et godt land

    Kommentar by dunk — 9. juni 2020 @ 08:54

  17. Flot sol nedgang/opgang. Fine billeder.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 9. juni 2020 @ 20:37

RSS feed for comments on this post.