16. juni 2020

Grænseforeningens 100-års sang: “Dette kys vil få bugt med din klage, så rust dig – fjern dit stakit.”

Mandag formiddag kunne man på TV2 News høre Knud-Erik Therkelsen fra Grænseforeningen, fortælle at de i anledningen af 100-året har fået Pia Juul til at skrive en sang. Den handlede om ‘åbenhed’. Fra Graenseforeningen.dk.

1. Hver dag en ny dag, hver dag en gave.
Se dig omkring.
Vil du dele din blomstrende have
med andre
eller slå ring
om dig selv og dit liv og din verden?
Vil du åbne eller lukke,
vil du slukke håbet
eller slå bro?

2. Vil du slå broer, åbner du døre?
Går du din vej?
Mon du ønsker at du kunne sløre
at du er bange og fej?

Tør du vise dit sandeste ansigt?
Vil du smile eller sukke,
vil du slukke håbet
eller slå bro?

3. Hesten ser hvid ud, hvad er dens farve?
Hvem ved besked?
Din historie skal børnene arve
og give til næste led?
Du må forme historien forsigtigt
Vil du knejse eller bukke,
Vil du hugge håbet
ind i en sten?

4. Den du har savnet, kommer tilbage,
kysser dig blidt.
Dette kys vil få bugt med din klage,
så rust dig – fjern dit stakit.

Sæt din grænse men hold døren åben.
Du kan åbne, du kan lukke.
Du kan hugge håbet
ind i en sten.

Oploadet Kl. 00:27 af Kim Møller — Direkte link21 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/110780/trackback

21 Comments »

  1. Hvor er det altså bare smukt… Har netop hørt den, imens jeg så Umut Sakarya svøbt ind i brun sovs, der tilberedte en flæskesteg i baggrunden.

    At 50 procent af de indsatte i lukkede fængsler er “gæster” og at 25 procent af “danskernes” forældre der har fået falsk indfødsret ved lov, det interesserer mig ikke. Alting er bare så godt.

    Kommentar by Skatteyderen — 16. juni 2020 @ 00:39

  2. Kan man arbejde 12 minutter mere og sende dem 1000 kroner? Det må vel løse det.

    Kommentar by Skatteyderen — 16. juni 2020 @ 00:40

  3. Er der efterhånden en “nationalkonservativ”-forening derude, der ikke er gået helt gakgak?

    Kommentar by KineserSnot — 16. juni 2020 @ 00:41

  4. Vorherre bevares.

    Kommentar by Holger D. — 16. juni 2020 @ 01:50

  5. What the fuck er det for en omgang lort?

    Kommentar by Zenobia — 16. juni 2020 @ 02:00

  6. `
    GRÆNSEFORENINGEN er endnu et “nationalt” foretagende som er infiltreret af kommunister/rødfascister og korrupte europater. (ligesom det er sket for folkeskolen, folkekirken, filmindustrien, DR, TV 1+2 og de gamle partier.

    Kommentar by Bent A — 16. juni 2020 @ 03:57

  7. Ja, man skal godt nok være åbne overfor andre, men man bør nok tænke sig om inden man åbner sig for meget. Jeg tænker her i den forbindelse på EU og migration.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 16. juni 2020 @ 04:37

  8. Det sædvanlige, selvdestruktive ævl. En gang rygende pis.

    Kommentar by Bror Lerbror — 16. juni 2020 @ 06:55

  9. Danmark til Danevirke og preuserne og andre syd fra UD.

    Kommentar by Nielsen — 16. juni 2020 @ 08:00

  10. DANMARK TIL EJDEREN, OG UD UD UUUUUUUUD MED SANDNEGRE, ROMAER, MUHAMEDANERE, FORBYD ISLAM I DANMARK 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 16. juni 2020 @ 08:05

  11. https://lyricstranslate.com/pl/isam-b-b%C3%B8lger-lyrics.html
    Hvad er farve andet end dét sted
    Lysets bølger mødes

    Isam B glemmer at biologien bestemmer farve

    Kommentar by k.m. — 16. juni 2020 @ 08:33

  12. @10 NotariusUmulius
    Fuldstændig enig.

    Kommentar by piphans — 16. juni 2020 @ 10:00

  13. Hvorfor kunne man ikke bare have ladet grænsen ligge hvor den lå ved kongeåen. Så var der ikke så langt når man skal ned at handle.

    Kommentar by Anonym — 16. juni 2020 @ 10:08

  14. Grænseforeningen = Ingengrænserforeningen

    Kommentar by Crass Børsting — 16. juni 2020 @ 10:55

  15. Pia Jul hvem?

    Send hende straks 12 kulturberigere, dem skal hun sørge for og servicerer resten af livet…

    SIAD! Støt GI! Støt UP! Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Støt TommyR! Direkte Demokrati NU! Luk DDR! SIAD!!
    P.

    Kommentar by Piotr — 16. juni 2020 @ 11:17

  16. Statsstøttede medier er virkelig dygtige til at finde guldkornene, der fremmer deres agenda.

    Kommentar by tavsen — 16. juni 2020 @ 14:12

  17. Omskrivningen af “Det haver så nyeligen regnet” var også slem.

    Kommentar by Ole Madsen — 16. juni 2020 @ 14:56

  18. Det vil være lettere at opliste de foreninger der ikke har kommunistisk ledelse.

    Selv DI, tidligere Arbejdsgiverforeningen, har en rødradigal politik udadtil.

    Kommentar by Træt — 16. juni 2020 @ 16:44

  19. Åbenhed – Så må man da håbe at Det Tyske Kanslerrige er åbent for at levere SydSlesvig tilbage til de rette ejermænd, Danmark. Lige efter ww2 lykkedes det tjekkerne og polakkerne at få smidt de koloniserende tyskere hjem til Vaterlandet. Hvorfor ikke også danskerne ?

    Kommentar by Gustav Jensen — 16. juni 2020 @ 16:56

  20. Tyskerne rejste tilbage til resterne af Tyskland af egen fri vilje, tilskyndet af bajonetter i ryggen.

    Kommentar by Træt — 16. juni 2020 @ 19:58

  21. Det der makværk kan jeg fandeme gøre bedre! Hvem kan koge sådan en gang mundlort sammen, og så ovenpå en national begivenhed?! Skriv en sang om at vi mangler det sidste af Sønderjylland, og Dannevirke.

    Kommentar by Den Danske Helt — 16. juni 2020 @ 21:18

RSS feed for comments on this post.