26. juni 2020

Rønne-drab: Politiet afviser racisme-spekulationer – SoMe: “… mener det handler om narko/penge.”

Drabet på Phillip Mbuji Johansen natten til tirsdag hærger sociale medier i disse timer, og den radikale venstrefløj inkl. BLM-segmentet har forlængst låst sig fast på ‘racistisk drab’-teorien. Den ene gerningsmand har ifølge Ekstra Bladet en hagekors-tattovering, og blev af samme årsag afvist, da han for et par uger siden ville deltage i Stram Kurs’ poolparty i Dueodde. Jeg drak en øl ved poolen, nogle dage forinden. Det mest inkriminerende var lydniveauet på ‘Vollbeat-fællessangene’.

En lokal kilde beskriver de to anholdte som ‘tosser’, og med det der er kommet frem i medierne foreløbigt, så skulle det overraske mig, hvis motivet ikke var det typiske: Damer, penge, hash eller lignende. Vi får afklaret det under retssagen, men i skrivende stund er der absolut intet der tyder på et racistisk motiv.

(Fotos: Pluk fra debatten på sociale medier, navne sløret)

Fra TV2 Bornholm – Politiet: Det tyder ikke på en hadforbrydelse.

“Tirsdag morgen blev en 28-årig mand fundet død ved en bålplads i Nordskoven ved Rønne. På grund af ofrets afrikanske afstamning, har der siden været spekuleret i, om der kunne være tale om en hadforbrydelse.

Både organisationen Black Lives Matter Denmark og mange privatpersoner spekulerer i, om der er tale om en hadforbrydelse på grund af den 28-åriges dansk/afrikanske ophav? Kan du be- eller afkræfte det?

– Jeg kan ikke sige noget om efterforskningen, på baggrund af de lukkede døre, men helt generelt kan jeg fortælle, at vi efterforsker bredt, men der er ikke umiddelbart noget der tyder i den retning, vil jeg sige, siger Henrik Schou, der er efterforskningsleder hos Bornholms Politi.”

(Enhedslistens retsordfører Rosa Lund på Twitter, 24. juni 2020)

“Tanzania-Dansk 28 årig brutalt myrdet med knæ på halsen på Bornholm. Han blev færdig som ingeniør. For sorte mennesker eller personer af afrikansk afstamning, så kan det være psykisk og fysisk voldsfremkaldende at lykkes ekseptionalt med noget som helst. Han var FOR professionel. Det må man heller ikke være. GET YOUR KNEES OF OUR KNECKS.” (‘Black Lives Matter Denmark’, 25. juni 2020)

Jo drabet er grundet race. Drabet er på grund af racisme. De 2 brødre dræbte den unge sorte mand, fordi de er racister!” (Mica Oh, 25. juni 2020)

“I en uge, hvor Pia Kjærsgaard frejdigt meldte ud, at der ikke findes racisme i Danmark, må man som ansvarligt medie kigge mere end bare overfladisk på historien om et drab herhjemme på en brun mand begået af en hagekors-udsmykket mand og dennes bror.” (Philip Sampson, 25. juni 2020)

“Der er nu allerede ved at være skabt et narrativ som hedder: Der kan ikke være racistisk motiv fordi ‘de pågældende har kendt hinanden i flere år og været venner, så det anser jeg for at være udelukket,’ som Politiken afslutningsvis citerer forsvarsadvokaten for i deres artikel omkring sagen. … så lad dog være med at lukke samtalen om racisme ned på måde uden nogen form for dybe-journalistisk arbejde. Det er dybt ansvarsløst…” (Roger Courage Matthisen, 25. juni 2020)

Oploadet Kl. 03:16 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111042/trackback

17 Comments »

  1. Der findes masser af racisme. Fx myrdede en neger flere hvide ældre ude på Østerbro for nyligt. Der var ogaå ham “Jaguaren”, som parterede en hvid mand inde i Kbh.

    Kommentar by Gert Z — 26. juni 2020 @ 06:26

  2. Hadforbrydelse?????…Nej det var lutter kærlighed (?????):-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 26. juni 2020 @ 06:40

  3. Ja alt har noget med racisme og gøre og vi kan ikke få nok motivføling med det helt ned på den sindsyge petittessedetalje…Racismepsykosen hærger.

    Kommentar by Michael Unna — 26. juni 2020 @ 06:42

  4. Hvor er det dog betryggende, at venner til morderen kan afvise, at der ligger et racistisk motiv bag mordet. Det mener jeg naturligvis ironisk.

    Det er nok ikke det smarteste at have tatoveret et hagekors (svastika) på sin krop, når man begår drab på en dansk borger af afrikansk oprindelse.

    Interessant, at de højreradikale på Bornholm indrømmer narkokriminalitet. Er det mon et udbredt problem for højrefløjen i Danmark, narkotika?

    For politiet handler det naturligvis om ikke at skabe unødig uro i samfundet.

    Kommentar by np — 26. juni 2020 @ 07:23

  5. Er det racisten Lual Lual de taler om?

    Kommentar by Skatteyderen — 26. juni 2020 @ 07:30

  6. Lad mig skide ned i Rosa Dums mund så hun kan blive en ægte lortemund.

    Kommentar by piphans — 26. juni 2020 @ 08:26

  7. Altså hash og damer er vel ikke lige typiske motiver for mord, medmindre det er hardcore smuglere eller pushere der er tale om.

    Kommentar by Sjørslev — 26. juni 2020 @ 08:27

  8. Vi har brug for en massiv indsats mod Rosa Lund og hendes liga af islams femtekolonne i Danmark.

    Kommentar by Gustav Jensen — 26. juni 2020 @ 08:46

  9. `
    Når kommunister, feminister og feltmadrasser fører sig frem, verbalt eller politisk, er der grund til at passe på. For deres budskaber bygger på en ideologi der er løgnagtig og menneskefjendsk. Deres store “visioner” ender altid i elendighed. Deres “humanisme” er pivfalsk.

    Når Rosa Lund og Pernille Skipper, pladderhumanister fra Enhedslisten, eller So fie Carsten og Morten Østers, vanvittige fra de radikale, er på banen, kan man hurtigt komme til at stå i hykleri, sludder og vrøvl til halsen.

    Kommentar by Bent A — 26. juni 2020 @ 09:30

  10. Efter dommen over Rasmus Paludan vil jeg sige, der er indført organiseret holdningsdiktatur og politisk udrensning.

    Man samlede en bunke anklager mod Paludan. Kendt skyldig i 13 ud af 14 sager.

    Først gav de ham skylden for at fuske med støtteerklæringer, selv om det var statens IT system der svigtede.

    Så trak PET sig, og Paludan stod uden politibeskyttelse.

    Nu er han dømt til fængsel, på samme måde som Mogens Glistrup blev gjort tavs i starten af 80erne.
    Man forbyder ham at drive advokatvirksomhed og tager kørekortet et år.

    Facebook´s censur er taget til i styrke de seneste år. Det tror jeg de fleste der bruger mediet vil skrive under på. Nu ligger der optagelser af moderatorer, der indrømmer hvordan de sletter materiale, der ikke passer med firmaets tankegang, altid det der ligger til højre for midten.

    Astrid Krag har besluttet at yde gratis psykologhjælp ti kvinder, ikke til mænd.
    Det går galt når rød/radikale kvinder får magten.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/roed-blok-gratis-psykolog-til-kvinder-ikke-maend/8177239

    Free Rasmus Paludan

    Kommentar by k.m. — 26. juni 2020 @ 09:49

  11. Jajaja…de røde fra revolutionsgarden Enhedslisten tiltror straks hvide mennesker racistiske motiver, fordi ofret er neger!
    I virkeligheden er det højst sandsynligt, at sagen drejer sig om negerens hashgæld til brødrene!!!!
    At personer som enhedslistens kommunistiske samfundsomstyrtere overhovedet er tilladt at opstille til valg er endnu en pind til Danmarks ligkiste!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 26. juni 2020 @ 09:57

  12. Rosa Lund er en so af Guds nåde.

    Kommentar by Johnson — 26. juni 2020 @ 10:39

  13. rosa lund er en typisk løgnagtig kommunist.

    INTET peger i retning af racisme men hun vil for evigt råbe op om racisme og fremmedhad.

    Det eneste der er at gøre, er konstant at gøre opmærksom på fakta. Vi ved at FAKTA er de røde svin værste fjende!

    Kommentar by Santor — 26. juni 2020 @ 11:13

  14. ååårrrrhhhh…skulle lige brække mig!
    Eksisterer der noget mere klamt en kommunist-rOSa?
    Hun lider af en sygdom der nedsætter immunforsvaret(og noget med hjernen!) alligevel går soen med i den hysteriske demo mod rascisme.
    ……tjabom tjadabom hvem sagde IQ?
    fedt når hun bliver forkvinde for den kommunistiske enklave.

    SIAD! Støt GI! Støt UP! Ud af EU&FN! Støt SK! Stem NB! Støt TommyR! Direkte Demokrati NU! Luk DDR! SIAD!!
    P.

    Kommentar by Piotr — 26. juni 2020 @ 12:14

  15. `
    Bare se hvordan den radikale feminist og multi-kulti tilhænger “np” bliver ved og ved med sine perfide stikpiller til højrefløjen og dem som er dansksindede modstandere af folkeudskiftningen og den snigende nedlæggelse og afskaffelse af Danmark. Kl. 07.23 skriver np” fx. “Er narkotika mon et udbredt problem for højrefløjen i Danmark”.

    Er hun dum eller hvad? Eller bare perfid?

    Kommentar by Bent A — 26. juni 2020 @ 12:26

  16. Hvorfor i alverden kalder han (hun?) sig selv “Mica Oh”?

    Kommentar by Bastardo — 26. juni 2020 @ 13:25

  17. Ret friskt at Philip Samson er på banen efter at det kom frem for alverden, at han er en sadistisk sexforbryder. Han må være helt afstumpet.

    Kommentar by Ymerdrys — 27. juni 2020 @ 23:29

RSS feed for comments on this post.