30. juni 2020

Minister forklarer ret til ’10 timers psykologhjælp’, kun til kvinder: ‘Politik kræver vilje til at prioritere’

Tre gange så mange mænd som kvinder begår selvmord, men statistik taber altid til ideologi. Tabermænd skal tage sig sammen, taberkvinder skal have hjælp til at frigøre deres potentiale. Socialminister Astrid Krag forklarer sine prioriteter på SIM.dk – 10 timers psykologhjælp. Regeringen giver historisk løft til voldsramte.

“Den 1. juli får kvinder, der på grund af vold har måttet søge hjælp på krisecenter, en ny rettighed: De kan få 10 timers psykologhjælp.

Det er jo en god nyhed. Jeg er også glad for, at regeringen sammen med partierne bag finansloven for 2020 har sikret et markant løft af voldsområdet med flere pladser på krisecentrene og bedre mulighed for rådgivning.

I Avisen Danmark kritiserer Venstres folketingsmedlemmer Fatma Øktem og Anni Matthiesen så, at det er voldsramte kvinder og ikke mænd, der får adgang til at bearbejde traumer fra volden hos en psykolog.

… Selvfølgelig kunne jeg ønske mig, at vi kunne gøre endnu mere. Der er rigtig mange problemer på socialområdet, som vi må løse skridt for skridt. … Politik kræver vilje til at prioritere, ellers er det jo bare tomme ord.”

Oploadet Kl. 01:42 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111106/trackback

12 Comments »

  1. Tykke Astrid støttes af psykologer? Follow the money

    Kommentar by Iznogut — 30. juni 2020 @ 02:50

  2. rå diskrimination af mænd

    Kommentar by jesper — 30. juni 2020 @ 04:02

  3. “Politik kræver vilje til at prioritere”.

    Prioritere?
    I et af verdens såkaldt rigeste lande?
    Hvornår er det lige, at i lyver, “ansvarlige” politikere?

    Kommentar by Karsten Lund — 30. juni 2020 @ 05:33

  4. Når det gælder ligestilling, så er nogle tydeligvis mere lige end andre. Det er det rene Animal Farm.

    Kommentar by Hertz — 30. juni 2020 @ 05:59

  5. Venstreorienterede politikere fører sig frem som konger og dronninger ved at dele gavmildt ud af andre folks penge. Venstreorientererede er det nye priviligerede adel. De skal ikke præstere noget ved ærligt arbejde for at blive rige.

    Kommentar by A-mad — 30. juni 2020 @ 07:29

  6. Damen trænger selv til et besøg hos en psykolog

    Kommentar by Pallemand — 30. juni 2020 @ 07:54

  7. ¤

    NÆSTEN ALLE POLITIK-KVINDER konspirerer mod mændene, direkte eller indirekte. Resultatet er en masse lovgivning, forvaltning og “sager” som diskriminerer mændene, ofte groft. Det her er blot eet eksempel ud af tusinder.

    Feminiseringen af samfundet giver sig ikke bare udslag i at utallige danske mænd undertrykkes eller gøres til sociale tabere. Feminiseringen kan føre til at alle vores folkelige værdier og hele vores kultur og civilisation går rabundus.

    Fortsat feminisering vil uundgåeligt ende i vanvid/idioti, statsbankerot, sygdom og barbari.

    Kommentar by Bent A — 30. juni 2020 @ 08:24

  8. Hvorfor ikke tyve timer?

    “Selvfølgelig kunne jeg ønske mig, at vi kunne gøre endnu mere”.

    Kommentar by Bastardo — 30. juni 2020 @ 09:31

  9. Det giver jo alt sammen mening al den stund, at kvinder er i overtal blandt dem, som stemmer rødt.

    Tag eventuelt et kig på denne: https://www.ft.dk/samling/20151/almdel/LIU/bilag/23/1579804.pdf

    Kommentar by J — 30. juni 2020 @ 09:56

  10. ” … det er voldsramte kvinder og ikke mænd, der får adgang …”

    Hvordan definerer de en “kvinde”? Hvis man skal være født som kvinde vil det jo være “transfobisk”!

    Så man kan vel nøjes med at “identificere sig” som en “kvinde”, så længe behandlingen varer … ?

    Kommentar by Peter Nielsen — 30. juni 2020 @ 12:08

  11. HELGA-netværket er opstået af en grund.

    Kommentar by KineserSnot — 1. juli 2020 @ 18:58

  12. Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor det KUN er KVINDER som kan få hjælp på krisecentrene.
    Der er også adskillige eksempler på at kvinder tæsker/psykisk mishandler deres mænd forskellen er bare, at voldelige mænd bruger deres muskelmasse, da mænd nu en gang fra naturens side er udstyret med flere muskler end kvinder.
    Omvendt bruger kvinder ofte mere psykisk vold overfor deres mænd da de er mere udspekulerede.
    Jeg kunne godt lide at vide, når man går så meget ind for ligestilling, hvorfor så ikke også på dette område?.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 1. juli 2020 @ 21:39

RSS feed for comments on this post.