1. juli 2020

Facebook-moderator: “If someone is wearing a MAGA hat, I am going to delete them for terrorism.”

Enhver der ikke er solidt til venstre rent værdipolitisk, når hurtigt samme konklusion. Der er dobbelte standarder, og det er værre her, end i de etablerede medier, der trods alt har en reflekterende redaktion af en art. Facebooks regler er uigennemskuelige, og når ventrefløjen ofte anmelder politiske modstanderes ‘brug af ord’, så opstår der en ubalance. Det hele bliver selvfølgelig værre, når dem der modererer for Facebook ofte vil være storby-unge, folk der lever i en ideologisk bobbel, hvor det er ekstremt at stemme på landets folkevalgte præsident.

En historie fra Project Veritas – Facebook Content Moderator: ‘If Someone is Wearing a MAGA Hat, I Am Going to Delete Them for Terrorism’. Se videoen til artiklen.

“Project Veritas today released one of the most damning undercover investigation reports—this time insiders used hidden cameras to document rampant censorship occurring at social media giant: Facebook. …

One of the content moderators was asked if she deleted every Republican item that came up on her queue, she said: ‘Yes! I don’t give no f*cks, I’ll delete it.’

The same moderator said she does not take down anti-Trump content, even if it did violate policy.

‘You gotta take it down but I leave it up,’ she said. ‘If you see something that’s not supposed to be up, it’s probably me.’

Another content moderator, Lara Kontakos, was asked what she did when she saw a posts supporting the president: ‘If someone is wearing a MAGA hat, I am going to delete them for terrorism.’

Then, Kontakos looked around at her colleagues: ‘I think we are all doing that.’

Steve Grimmett, a content review lead, said it was Facebook’s culture to target the president and his supporters. ‘It’s a very progressive company, who’s very anti-MAGA.'”

(Foto: Project Veritas)

Oploadet Kl. 11:18 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111168/trackback

25 Comments »

  1. Og nu har den yderste venstrefløj fået en masse firmaer skræmt til at gå ind for politisk censur op til præsidentvalget: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/under-voldsomt-pres-giganter-forlader-facebook/8185111

    For i kan være 100% sikker på at det er deres virkelige agenda.

    Facebook slettede eksempelvis for nyligt en serie reklamer på facebook fra trump administrationen, fordi de indeholdt negativ omtale af ANTIFA.. Så er man eddermandme ude hvor man ikke kan bunde!

    Og det bliver kun værre for venstreradikale kender slet ikke til begrebet “nok”, de vil fortsætte indtil alt andet end rendyrket venstrefløjspropaganda er forbudt på de sociale medier.

    Set fra den positive side så bliver det de nuværende sociale mediers død, og den nye generation som bitchute, gap, og parler vil have lært af deres erfaringer at man ALDRIG skal række disse mennesker en lillefinger.

    Kommentar by Per — 1. juli 2020 @ 11:36

  2. Og så er der endda venstrefløj, der mener de ikke er repræsenteret nok

    Independent Media | Campaigning Journalism https://www.thecanary.co/uk/

    Kommentar by tavsen — 1. juli 2020 @ 11:50

  3. Hun har fuldstændig misforstået sit job. Godt hun ikke arbejder som læge, sygeplejerske, skolelærer, dommer, politi eller anden samfundsbærende funktion. Tænk at sortere i andre mennesker på den indsnævrede hadefuld måde. Måske hun skulle have terpet lignelsen om at se splinten i andre folks øjne, mens hun misser bjælken i sit eget…..

    Kommentar by FrafaldenModerat — 1. juli 2020 @ 11:53

  4. MAGA?

    Make Africa Great Again???

    Kommentar by Karsten Lund — 1. juli 2020 @ 11:53

  5. Karsten Lund — 1. juli 2020 @ 11:53

    Det forudsætter jo at Africa has been great. ;-)

    Måske Liberia som aldrig har været koloni, men friområde for sorte er et foregangsland?

    Kommentar by tavsen — 1. juli 2020 @ 12:01

  6. LEGO er også med: https://www.bt.dk/samfund/lego-boykotter-facebook-og-andre-sociale-medier

    Jeg ville gerne:
    1: Se en liste over hvad de firmaer mener er “hadefuldt indhold”.
    2: Se en liste over hvad facebook har fjernet som “hadefuldt indhold”.
    Og derefter sammenligne de to.

    Det kommer selvfølgelig ikke til at ske, men listen over facebooks nye regler efter det her bliver sikkert også interessant..

    Kommentar by Per — 1. juli 2020 @ 12:03

  7. ¤

    HER I EUROPA er face-book allerede ved at rette ind efter hvad Merkel og EU mener, men i USA er der vistnok efter lovene om monopoler, mulighed for at skride ind overfor fjæs-bogens tiltagende censur og mørklægning af ikke-kommunistiske debatindlæg. Man må da håbe at Trump kan gennemtvinge en mere åben og fri debat, trods “demokraternes” og anarkisternes modstand.

    Kommentar by Bent A — 1. juli 2020 @ 12:13

  8. Løsningen er at bryde Facebooks monopol. Find andre kanaler.

    Kommentar by JC — 1. juli 2020 @ 12:54

  9. ¤

    DE RØDE, de radikale og de falske borgerlige partier tørster efter at få indført CENSUR, BLOKERING og UDSLETTELSE af den demokratiske debat.
    Men det tør de ikke sige ligeud.

    Derfor pakker de deres skumle hensigter ind i hyklerisk nysprog og snak om at de vil forhindre hadefulde, fremmedfjendske, nationalistiske og klima-fornægtende ytringer på nettet. Men ærindet, det virkelige ærinde, er at afskaffe al kritik af anti-dansk, menneskefjendsk, familiefjendsk, kommunistisk, tåbelig og kortsynet politik.

    Man vil forbyde fri debat, for at forhindre debat om folkemorderisk masseindvandring, mangedoblet kriminalitet….. smadring af undervisningen, velfærden og infrastrukturen….. co2 tosserier samt anden landsskadelig, asocial, centralistisk og lyssky politik og lovgivning.

    Man er allerede godt i gang med mørklægning. F.eks. nægter aviserne næsten altid at optage annoncer og læserbreve fra danskere som er bekymrede over udviklingen i EU og Danmark.

    Kommentar by Bent A — 1. juli 2020 @ 12:58

  10. ¤

    PS: Hørte lige lidt af P1 efter kl. 12.15. Det fremgik at Venstre har nærmet sig de radiale. (det mest landsskadelige parti gennem de sidste 100 år) Ja, det tør svagt antydes. Er de to partier overhovedet forskellige? Eller kunne de ikke lige så godt slå pjalterne sammen?

    Der var også en del snak om blå borgerlig blok. Men den er jo blevet til en rød radikal blok med nogle enkelte bittesmå blå prikker hist og her i den røde farve.

    Nogen mente at der kunne være brug for en stor forcromet programplan for hvad V (og K) vil i fremtiden. Men da alle løfter og programpunkter altid og hvergang kun er valgflæsk og tomme ord, er det vel spild af tid at udarbejde og læse den slags.

    Både V og K er utroværdige partier ligesom alle de andre genvalgte partier.

    Kommentar by Bent A — 1. juli 2020 @ 13:21

  11. Kommentar by JC — 1. juli 2020 @ 12:54

    Det svært at bryde facebooks monopol, når alle politikere, public-service medier osv har tvangsindlagt sig selv til at bruge det.

    Kommentar by KineserSnot — 1. juli 2020 @ 13:28

  12. Kun ca 51’% voksne danskere bruger Facebook. Resten er 13- 18 årige ( og de siver nu til tik tok ( kinesisk!)

    Jeg har aldrig brugt Facebook og latterligt der bruges så mange offentlige ressourcer på at besvare Facebook …stødende at alle offentlige myndigheder REKLAMERER og bruger facebræk.

    GOD ETISK FORVALTNING TILSIGER AT OFFENTLIGE MYNDIGHEDER IKKE REKLAMERER FOR ET PRIVAT ( YTRINGSFRIHEDS-KRÆNKENDE ) MEDIE !!!!!! de giver dermed monopol til facebræk

    MAN KAN FX IKKE SE NOGEN MYNDIGHEDER REKLAMERER FOR ANDRE PRIVATE FIRMAER OG HVIS FX ET PRIVAT FIRMA VIL LAVE SAMARBEJDE MED EN OFFENTLIG MYNDIGHED VIL MYNDIGHEDEN KRÆVE DEN PRIVATE IKKE ANVENDER DEN OFFENTLIGE MYNDIGHEDS NAVN …SGU LATTERLIGT OG SKER PGA RØDE GLOBALIST KOMMUNIKATIONS/ INDOKTRINERINGS AFDELINGER I ALLE OFFENTLIGE MYNDIGHEDER !!!!!!!OG DANSKERNE BETALER VIA SURT TJENTE SKATTEKRONER

    Kommentar by H. Nielsen — 1. juli 2020 @ 13:50

  13. venstreradikale kan knapt tro deres held. Omfavnet af big-tech med retten til, verbalt og skrevet, at henrette deres meningsmodstandere.

    Men, glæden bliver kort alt og alle der blot har den mindste smule hjernefunktion vil af moralske grunde forlade de censurerende medier og så benytte sig af andre platforme.

    Det vil skabe lidt tumult på men inden længe vil et eller flere af de “uautoriserede medier” vinde indpas i almindelige menneskers hverdag og når den tid kommer er “gammelmedierne” en saga blot!

    Det eneste Vi skal gøre er at støtte de nye medier for at de skal få fremgang og det gælder også økonomisk!!

    Kommentar by Santor — 1. juli 2020 @ 14:00

  14. Kommentar by Santor — 1. juli 2020 @ 14:00

    De nye medier er også kontrolleret f.eks. Parler.

    Kommentar by KineserSnot — 1. juli 2020 @ 14:08

  15. >14

    Katie Hopkins og Tommy Robinson er på Parler, så det virker som om der er højere til loftet der.

    Kommentar by M.P. — 1. juli 2020 @ 15:44

  16. Er det ikke pragtfuldt,demonstrationer for multi kulti, rettigheder og gud ved hvad,og saa er der en der baer en hat der ikke passer klerasiet,uha vi er virkeligt oppe at koere og har ikke fattet en gnist af hvad der roer sig,Spoergsmal har vi forpasset chancen for ovelevelse Jyder ,Soenderjyder,Midt Jyder Skagboer Fynboer Sjaellaendere hvorfor ikke ogsaa Bornholmere og Lolliker,det her er vores land,vore regler vort ansvar

    Kommentar by dunk — 1. juli 2020 @ 15:47

  17. Det er besynderligt at så mange netaviser anvender og dermed støtter face-book? Er det fordi det er det letteste? Ihvertfald er det ikke nødvendigt. Og foretagendet er jo berygtet for censur og misbrug af private og personlige oplysninger. Hvornår finder Snaphanen og den korte avis osv. ud af at skifte til et bedre site?

    Lara Kontakos er en politiserende kvinde som udstiller at hun er nyttig idiot for kommunisterne. At hun stadig er ansat hos Face-bøvs viser meget om firmaet.

    Kommentar by Bent A — 1. juli 2020 @ 15:53

  18. Min arbejdsgiver har blokeret for adgang til den herværende hjemmeside fra min arbejds-computer.
    Hr. Møller har åbenbart gjort indtryk på dansk erhvervsliv.

    Kommentar by Henning — 1. juli 2020 @ 16:12

  19. Er terror ord eller handligg? Hvis nogen foreslår det første,skulle de måske tænke over hvad de siger. Og i heldigste fald tænke over hvad de har gjort.

    Kommentar by Nielsen — 1. juli 2020 @ 16:27

  20. Kommentar by M.P. — 1. juli 2020 @ 15:44

    Der plads til neokonservative, ligeså snart du ikke tilbeder zionisterne så du ude af vagten.

    Kommentar by KineserSnot — 1. juli 2020 @ 18:19

  21. Den havde vi jo regnet ud forlængst. Facebook er venstreorienteret bras.

    Kommentar by Flaskeposten — 1. juli 2020 @ 18:59

  22. Gid alle ville gøre som mig: IKKE have en FB-konto. Boykot Zuckerberg-svinet! Jeg vidste instinktivt for mange år siden, at det ville blive noget lort. De indsamler billeder og holdninger og meget andet, og de har adgang til dit webcam og mikrofon. De fleste ved ikke, at de bør slå noget fra langt inde i indstillinger, så mikrofonen er slået fra – dog tvivler jeg på, at den reelt KAN slås fra. https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/mar/28/all-the-data-facebook-google-has-on-you-privacy

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 1. juli 2020 @ 21:13

  23. M.P. — 1. juli 2020 @ 15:44 skrev:

    “Katie Hopkins og Tommy Robinson er på Parler, så det virker som om der er højere til loftet der.”

    At “Parler” er tilladt i “Apples App Store” tyder kraftigt på at den ikke er for ytrings-frihed, da GAB blev banned netop pga at de er for ytringsfrihed.

    Kommentar by Peter Nielsen — 1. juli 2020 @ 22:13

  24. Peter Nielsen:”morlil kan stå på et ben og sige kykke-li-ky, ergo morlil er en høne”.
    Parler.com har fuld ytringsfrihed. Du skulle prøve det…!

    Kommentar by Iznogut — 2. juli 2020 @ 00:45

  25. #24: Iznogut: OK, det ser også ud til at Apple allerede er ude efter dem.
    http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?536036-Apple-Tells-Parler-To-Censor-Free-Speech-Or-Lose-Its-App

    Kommentar by Peter Nielsen — 2. juli 2020 @ 20:26

RSS feed for comments on this post.