3. juli 2020

Nissum, 2. juli 2020

Jeg mangler stadig fire arbejdsdage før sommerferien men en forlænget weekend i et lånt sommerhus i Thy er ikke at foragte. Lemvig er en smukt beliggende købstad, og turen hjem til Thyholm langs Nissum Bredning i det sidste lys var intet mindre end fantastisk. Oddesundbroen kunne ses fra afstand. der i nogle dage har opholdt sig i området, er(efter alt at dømme fløjet, så om et par timer kører vi til Agger Tange. Vejret er i skrivende stund ikke fremragende, men var 25-30 grader en absolut nødvendighed, så flyttede jeg til de varme lande.

(Thyholm, udsigten fra sommerhuset)

Oploadet Kl. 10:21 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/111241/trackback

18 Comments »

  1. “men var 25-30 grader en absolut nødvendighed, så flyttede jeg til de varme lande.”

    Ejj, hvor er du bare racistisk. 30.000 kroner, tak.

    Kommentar by Skatteyderen — 3. juli 2020 @ 10:59

  2. Dejlige billeder – men er der ikke faldet noget ud i 3, linie?

    Kommentar by redneck — 3. juli 2020 @ 11:55

  3. De varme lande er noget lort, i hvert fald nogen steder.

    Kommentar by k.m. — 3. juli 2020 @ 12:01

  4. Dejlig tur dejlige billeder,jeg kan godt li’ at der er vores,og saadan synes jeg det skal vedblive ,fordi det er positivt

    Kommentar by dunk — 3. juli 2020 @ 14:35

  5. Nu må Du ikke forsumpe i Thylejren….Vel Kim???? (Det kunne ligne dig din gamle hippie) ;-) :-) :-) :-). God sommerferie Kim :-) Mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 3. juli 2020 @ 14:36

  6. God ferie Kim. Pas godt på Jylland.
    Jo k.m. det er mest i Barbarien.. øh jeg mener Arabien el de von Said

    Kommentar by Nielsen — 3. juli 2020 @ 14:50

  7. – Redneck

    Korrekt. Rettet på telefonen fra en parkeret bil i ‘Heavy Agger’.

    Kommentar by Kim Møller — 3. juli 2020 @ 15:03

  8. (OK..Thylejren er vel på den anden side af…den å som Normændende kalder…klisterkanalen….Kristen kærmuseet kan (også) anbefales på den anden side….mener Johnny Madsen havde et værtshus der hed- La Porta- i Lemvig….men det er mange års tid siden…dengang han var ung og uskyldig…forrige årtusind…om det er der endnu…eller er druknet i Alkohold og røgelse…ved jeg ikke). :-)

    Kommentar by Michael Unna — 3. juli 2020 @ 18:19

  9. Undskyld jeg forstyrre din velfortjente ferie.
    Men her er en perle af politisk korrekthed
    – som afskaffer fortidig, nutidigt og fremtidigt slaveri

    Twitters EDB-programkoder er nemlig racistisk. Hovedprogramkoden må nu ikke mere hedder “mastercode” og underkoderne må ikke mere hedde “slavecodes”.
    Nu skal det hedde inkluderende “leadercode” og “followercode”.

    Slaver skal altså fremover benævnes “følgere” og Danmark har derfor aldrig haft slaver, men kun en masse “følgere”.

    Er det ikke herligt !
    Hermed er slaveri på een gang totalt afskaffet.
    Og det har Twitter gjort.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 3. juli 2020 @ 20:19

  10. Monty Python var helt fremme i skoene i 1983, i The Meaning of life . En kvinde føder og spørger om det er en dreng eller pige. Lægen svarer; om det ikke er lidt for tidligt at pådutte barnet en rolle…..kæft det er fremsynet. De lavede det som crazy gaggelak komik, men det er stort set blevet til virkelighed ….

    Kommentar by FrafaldenModerat — 3. juli 2020 @ 21:16

  11. Meget smukke billeder, jeg kunne godt tænke mig en tur til Jylland.

    Kommentar by IES — 3. juli 2020 @ 21:18

  12. En flyvende bro…?

    Kommentar by Michael Sjøberg — 3. juli 2020 @ 21:25

  13. Thy, Thyholm og vejen sydom Nissum Bredding er nok det mest rolige man kan møde på sin færd rundt i landet.
    Fra Hanstholm, ad kystvejen, til Vestervig har jeg på en aften oplevet at nyde udsynet over reservatet, mens solen gik ned i havet, samtid med at en fuldmåne gik op inde over reservatet.
    – og jeg i øvrigt kun mødte to modgående køretøjer på strækningen (ca. 30km.)
    Jeg nyder dagligt den smukke natur i det syd-thyske og lysets farvespil, der døgnet rundt smukkesere, både hjem, have, skov og krat, med de skønneste fastetter, som man kun stille kan beundrer og være taknemmelig for.

    Kommer du forbi igen Kim, har du stadig en stående indbydelse fra tidligere, til en forfriskning her, 5 km. fra Vestervig Kirke ;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. juli 2020 @ 21:35

  14. 11 Han har udført alt smukt på sin tid. Men skønt han har lagt evigheden i vores hjerter, fatter vi dog ikke hans plan og virke fra begyndelsen til enden.

    Kommentar by Jan Huus — 3. juli 2020 @ 22:34

  15. Det var et vers fra Biblen. Prædikeren 3:11

    Kommentar by Jan Huus — 3. juli 2020 @ 22:36

  16. Helt ude på de thylandske, vestvendte, strande kan man i øvrigt ikke undgå, at fornemme sandheden (og indeligheden) i:

    1.
    Der, hvor Nordsøbølger ruller ind mod land,
    der, hvor skummet hvirvler over revlens sand.
    Der, hvor blæsten synger over strand og klit
    stod engang min vugge, og det land er mit.
    2.
    Stormens vilde toner var min vuggesang,
    Nordsøbølger brused’ hele natten lang.
    Havet blev min skæbne, livet er så kort.
    Stormen sang til afsked, da jeg rejste bort.
    3.
    I de fjerne lande så jeg skønne ting,
    men en drøm har fulgt mig, hvor jeg fór omkring.
    Drømmen om den fjerne lille fiskerby
    kaldte mig tilbage, drog mig hjem påny.
    4.
    Hør, hvor Nordsøbølger ruller ind mod land,
    hør, hvor skummet hvirvler over revlens sand.
    Her, hvor blæsten synger over strand og sø
    vil jeg altid leve, og her vil jeg dø.

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. juli 2020 @ 23:08

  17. Nordsøbølger var et af Gustav Wincklers glansnumre fra den tid, der var fællesskab og samhørighed i den homogene befolkning. Vi arbejdede for en fælles sag. Snakkede det samme sprog. Forstod hinanden.

    En gang tilbage i 70’erne sad der 4 danskere og en tyrker i S-toget. Intet blev sagt, så tyrkeren spurgte. Hvorfor snakker I aldrig sammen?

    Unødvendigt sagde jeg, vi taler det samme sprog. Tror næppe tyrkeren forstod meningen.

    Nordsøbølger https://www.youtube.com/watch?v=2J_qjL9_l7w

    Utrolig god hjemmeside om hans enorme produktion gustavwinckler.dk/

    Kommentar by tavsen — 4. juli 2020 @ 08:04

  18. Danmark er et næsten ubegribeligt smukt land . Min kone og jeg gik for 5-6 år siden på hærvejen fra Viborg til Åbenrå. En fantastisk tur. Det var nærmest som en Morten Korch film, ikke mindst på grund af de mennesker vi mødte undervejs.
    På et tidspunkt fik jeg betændelse i foden og skulle have fat i noget penecilin, vi sad på en sti i en skov og jeg kunne ikke gå videre. Vi ringede til næste herberg på turen og spurgte efter nummeret på nærmeste taxa. Ægteparret der havde herberget mente at det var nemmere at de kom og hentede os. Tilbage på herberget viste det sig at konen arbejdede på apoteket i Silkeborg, hun ringede derind og fortalte at vi kom, derefter gav de os nøglerne til deres bil så vi selv kunne køre derind med en opfordring til at vi, når vi nu var i Silkeborg, fandt et sted at købe en is og nyde udsigten over Silkeborgsøerne.
    De anede ikke hvem vi var og havde ingen garanti for at vi kom tilbage. Det faldt dem bare helt naturligt, vi var jo landsmænd.
    Bare en af flere oplevelser i det Danmark som vores magthavere nu har solgt for 30 sølvpenge.

    Kommentar by Danskeren — 4. juli 2020 @ 09:02

RSS feed for comments on this post.